Forum >> Szerelőműhely

mreni01-04-2014 21:40:48 // 48136
tudom :)
VMate01-04-2014 21:33:26 // 48134
sziasztok, 159, 1.9jtd 8v alfán a kormámyműből súgó hang jön, ezt ugy hallani ha a pedálokhoz lehajolok, ha teljesen kitekerem a kormány akkor pedig csendben van, szivárgás stb nincs, csak ez a folyadékáramlás hang, másnak is ilyen vagy vmi bug van a rendszerben, egyébként nem olyan hangos de a gazdit zavarja. köszi előre is
mreni01-04-2014 21:31:50 // 48133
feszítő vagy szíjtárcsa tud hasonlót,ráadásul a 2.4 ben rugós feszítő van,az 1.9-é másabb.
gecsa01-04-2014 21:28:29 // 48132
nekem a feszítő csinálta ezt, az látszott is alánézve, hogy nem kicsit rángatózott..
mreni01-04-2014 21:22:41 // 48131
Hali!

Lánc is általában melegen és alapjáraton hallatja a hangját,de szerintem első körben kapd le róla a hosszbordást és hallgasd meg úgy,nyakamat rá,hogy csendben lesz :)
Csabi01-04-2014 21:17:54 // 48130
Sziasztok!


2,4 JTD-nél (159) ha a jobb első kerék felől kopogó/csattogó hang hallatszik,csak üzem melegen és csak alapjáraton, akkor mire tippelnétek? Ha a motorháztetőt felnyitom akkor abszolút nem lehet hallani, csak a kerék mellett. Érdekelne a véleményetek.
Szíjhajtás cserélve 40e km-rel ezelőtt....létezik, h a főtengely szíjtárcsa (ismét) ?
Esetleg az olajszivattyú lánca adhat ilyen, hasonló hangot, vagy annak teljesen más a jellegzetessége?
gecsa01-04-2014 20:52:20 // 48129
szopinyali magasfokon, ma szigetváron ott kellett hagyni.. hibakód p0191, indítózáskor rpm 240-250, üzemanyagnyomás 10-40 közötti.. holnap bevontatjuk szervízbe... szerencsére aránylag jó helyen állt le, a célállomás előtt 50 méterre..

reléket cseréltem, hibát töröltem, ugyanaz a szitu.. ráadásul menet közben fordulaton állt le..
gecsa01-04-2014 15:54:06 // 48128
ha anya nem szül meg, akkor az a hétvégi terv lesz.. levezetésnek a hátsó lcs csere után.. :)
Ferke01-04-2014 15:44:25 // 48127
Neeem feltétlen esik az be.:)) Ha meg van pici gumiharang is a munkagengeren, akkor az pont fel is fogja az olajat és szinte nem is látszik semmise:)
WarbiRunner (Gyuri)01-04-2014 15:30:41 // 48126
Akkor most goto előző hozzászólásom a témához...
Biztos hogy tennék be egy ideiglenes mérőpontot a szivattyúhoz. Így megtudod hogy kap e tápot, vagy nem. Macera, nem macera én azért mindíg a problémás eszköztől indulnék. Egy mérés megmondja hogy merre idulj. Relé, vezeték, ECU irány, vagy szivattyú.
Zabbancs01-04-2014 14:39:10 // 48125
Ha a munkahenger az, akkor be esne a pedál, nem? Fékolaj csöpögést nem vettem észre. De le megyek, rá is nézek a dolgokra :)
panboy01-04-2014 14:35:28 // 48124
Az lemaradt hogy termeszetesen autodata stb programokban kutakodtam de a turbos v6 rol nagyon keves infot talaltam, ami kiderult hogy a regebbi pl 75 v6 12vhez hasonloan a vezermutengely jelolve de fotengely beallitasrol nincs infom.
panboy01-04-2014 14:31:17 // 48123
Sziasztok van esetleg valakinek infoja tapasztalata arrol mi a szakszeru modja egy v6 turbo (166osbol) vezerlesenek a beallitasara. Gondolok arra hogy a fotengely milyen referencia pozicioba allithato. A vezermutengelyeken megtalaltam a jeloleseket a fotengely szijtarcsan is de azt nem tudom mihez allitani,legalabbis en nem latok hozza jelolest. Esetleg hasznalhato referencia pozicionak a fotengelynel az elso henger felso holtpontja?
gecsa01-04-2014 14:01:04 // 48122
az ok, majd szép sorban mindent.. az a gond, hogy sosem akkor produkálja magát, amikor kellene.. :)
de, az biztos, hogy ha meglesz a hiba, nem rövid blog lesz róla.
Hardy01-04-2014 14:00:44 // 48121
Illetve ha nem indul hagyd gyújtáson és állj neki megmozgatni a relét vagy elöl a vezetékeket és figyeld a hangot elindul-e.
Hardy01-04-2014 13:58:40 // 48120
De lehet a vezetékkel a gond ,meg lehet a szivattyúval is. Azert kéne egyértelműen kiszűrni illetve megnézni mert ha van áramod akkor a szivattyú motorja is lehet kontaktos.
gecsa01-04-2014 13:51:34 // 48119
lehet hallani, hogy mikor megy, és mikor nem.. az indulás is ennek a függvénye.. az a kérdés, hogy hol veszik el az áram, azt meg ugye ha nem állandó a dolog, nem tudom megmondani.. hétvégén a hátsó csatit is megtisztítom, meg megcserélek 2 relét..
Hardy01-04-2014 13:47:38 // 48118
Ha az enyém ezt csinálná és nem állandóan akkor rákötnék egy feszmérőt vagy multimétert ideiglenesen hátra a tankhoz a szivattyúra és nézném ha előjön a hiba akkor van e rajta feszültség.
gecsa01-04-2014 13:47:07 // 48117
csak halkan jegyzem meg itt is, hogy a jópárszor belinkelt szervízcd (eLearn), ami a jobb oldali keresővel könnyedén elővarázsolható, vagy a google is megmondja, hogy honnan lehet letölteni, lépésről lépésre, képekkel illusztrálva írja le többek között a lökhárító leszedésének a menetét is..
Hardy01-04-2014 13:44:44 // 48116
Neked az meg nekem is. De ha neki az lett volna akkor nem kérdezi gondolom :-)))
gecsa01-04-2014 13:43:09 // 48115
hehe... tegnap ismét előjött a dolog.... akkor most lehet vakarózni.. :)
Attika0101-04-2014 13:09:50 // 48114
Nem akartam szerelő kurzust tartani, irányadónak szántam, ha szereli az ember menetközben rájön a dolgokra, mint (pl hűtőmaszk alatt is van csavar). De lehet csak nekem egyértelmű :))
Hardy01-04-2014 12:59:08 // 48113
Majdnem. Bal sárvédő 2 jobb 3 db, elöl a maszk mellett a légbeömlőket is le kell venne. Alatta illetve mellette oldalanként 2-2, meg az alsók de ahhoz a motortakarót is le kell venni.
Attika0101-04-2014 12:46:55 // 48112
Kerekek le, műanyag betétek ki. Fönt fogja 5-6 csavar, lent szintén, sárvédőkbe 2-2. Ködlámpa kábeleket érdemes előre kikötni... :)
Skodra01-04-2014 12:12:44 // 48111
Sziasztok! Valki tudna nekem egy leírást adni,hogyan tudom leszedni az első lökhárítót, ( FL 156-os)hogyan férek hozzá a csavarokhoz,legfőképp ami a sárvédőknél van! Köszönöm!
Rizzo01-04-2014 01:07:52 // 48110
Ha szerencséd van akkor csak a hidraulika a hibás.Kuplungfőhenger, gumicső, munkahenger.Nem csöpög a kocsi alá a fékfolyadék?
Tuningman01-04-2014 00:13:00 // 48109
Na, mások is kezdenek rájönni, hogy mennyit ér a gyár által közölt csereperiódus?:)
Van ott egy alapvető igazság is: "Alapvető, hogy a gyári előírásnak megfelelő és a lehető legjobb minőségű olajat használjunk"
gamberini31-03-2014 17:52:57 // 48107
Sziasztok!

A következő hibajelenséget produkálja az auto (156): világít a fék piktogram, mellette az abs lámpa hol világít, hol nem, ezzel egyidejűleg nem megy a km óra. Nem folyamatos a hiba, van olyan, amikor nem csinálja.
Elsőkörben a tipp ABS jeladó, de ki lett olvasva, nincs hibakód.
Van valakinek vmi ötlete?
Zozo12331-03-2014 08:32:46 // 48106
Sziasztok!
Valaki esetleg meg tudná mondani, hogy a 166-nál milyen motor működteti a lámpamosót? Kiszerelési tanácsokat is szívesen venném! A drágaszág 2004-es évjárat, 2,4JTD 150LE. Köszönet előre is minden segítségért!
Gyalu31-03-2014 08:18:18 // 48105
Itt bizony a kuplung szerkezet lesz a hibás...
Zabbancs31-03-2014 08:07:20 // 48104
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék hiba behatárolásához :)
A jelenség a következő: párom autójában (155 1.8TS 8V) a váltó szarakodik már 2 hete. Néha alig veszi a fokozatokat, néha meg teljesen simán egy ujjal lehet váltani. Az alig vesz a fokozatokat, azt jelenti, hogy kinyomott kuplungnál izomból kell tépni a váltót , hogy tudja váltani. Pont mint amikor nem nyomja ki rendesen az ember a kuplungot... illet rükvercnél recseg is mint az állat. Odáig fajult, hogy ma reggel már párom nem tudta sebességbe rakni. Még jó, hogy az enyémmel el tudott menni dolgozni, én meg rá kukkantottam picit az autóra. Tényleg nem lehet váltani vele... illetve ha álló motornál egyesbe rakom és úgy indítom, rohadt alacsonyan fog a kuplung. Épp hogy csak egy millimétert megengedem és már ugrik is az autó... Mi lehet a hiba oka? Váltó, vagy kuplung? Köszönöm! Üdv.: Szabi
gecsa30-03-2014 21:59:15 // 48103
meglátjuk.. remélem igazad lesz..
Attika0130-03-2014 17:20:09 // 48102
:)) Nem lesz azzal gond (egy darabig) Nekem évente ezt játsza az izzító relém. :))
gecsa29-03-2014 17:06:33 // 48101
na, kiszedtem a relét, 2 láb már nem volt az igazi, de annyira veszélyesnek sem látszott. megtisztítottam, és adtam neki kontakt spray-t.. mentem is vele vagy 100km-t ma, eddig minden ok, de majd kiderül a későbbiekben, hogy sikerült-e a művelet..
Liquid29-03-2014 14:45:59 // 48100
háát igen, azt illett volna már előbb rendre utasítani aki szította a feszkót...
DieselManiaco(NagyVad)29-03-2014 13:34:26 // 48099
vagy esetleg a nem márkarajongókat kitiltani...
mreni29-03-2014 07:46:22 // 48098
Ilyenkor kellene rendet tenni,nem?
pb_28-03-2014 22:39:24 // 48097
Kék/fekete, vate.DD
Moderátor28-03-2014 22:05:41 // 48096
Fejezzétek be!
DieselManiaco(NagyVad)28-03-2014 21:44:18 // 48095
a lényeg hogy te tökéletes vagy... tökéletesen elb*szott... ha valami "legegyszerűbb" azt nem kell megkérdezni,meg sok órán keresztül a fórumon kardozni,hanem ha olyan penge vagy ki kell menni a garázsba és megoldani...
Attika0128-03-2014 19:07:27 // 48094
F@sza.......... Kíváncsi leszek a fejleményekre. :))
gecsa28-03-2014 19:01:06 // 48093
egyébként nekem sem jutott eszembe, hogy relé/biztosíték... valahogy átsiklik felette az ember.. :)
gecsa28-03-2014 18:59:01 // 48092
ma nem volt időm ránézni, szerintem az összes relét kibombázom akkor már, aztán várakozunk.. kíváncsi leszek, majd holnap referálok az eredményről..
WarbiRunner (Gyuri)28-03-2014 16:33:25 // 48091
Mert már rutinos tankszivattyú kiszedésben a kolléga :-) Amúgy meg igazad van, előbb relé. Én már a szivattyú problémára koncentráltam, mert olyannal már találkoztam. Az ilyen indul-nem indul mindíg a legnehezebb ügy amúgy.
Attika0128-03-2014 16:06:07 // 48090
Az is igaz. Legalább tiszta lesz mindegyik, és egy darabig nem lesz rá gond......... :)
Hardy28-03-2014 16:04:56 // 48089
Szerintem elég ha csak megtisztítja a relét vagy felcserél kettőt. Azért tettem be a fényképet segítségnek hogy hol kezdjen.
Attika0128-03-2014 15:45:42 // 48088
Bocsi Gyuri, de miért kezdené bontással rögtön? Relé ki, gyújtás rá, és áthidalni a relé lábait, ha elindúl a szivattyú akkor a relé volt a baj, és csere. Ha nem utána bontakoznék ki. Szerény véleményem..........
Hardy28-03-2014 14:47:27 // 48087
Remélem segítettem hogy kezdésnek merre keresgélj. :-)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.