Forum >> Szerelőműhely

Zozo12312-07-2014 17:10:35 // 48849
Sziasztok!
Segítségeteket kérném! A gyönyörű 166-om az alábbi jelenséget produkálja:
ha sokáig áll a napon, indítás után világít a légzsák visszajelző. Ha lehűl a karosszéria, vagy éppen nincs nagyon meleg, akkor semmi hibajelzés. Találkozott már valaki hasonlóval? A füredi találkozóról hazafele is csinálta, de néhány klímával megtett kilométer után eltűnt a jelzés.
Köszönettel várom tanácsaitokat!
Piritu - 1.000.00012-07-2014 16:14:23 // 48848
Nem jön le :-(
Elsőre elég ferdén lett anno felragasztva rá a KMW, aztán rendeltem egy újat. Darabokban jött le a régi.
Bilux12-07-2014 14:04:59 // 48847
Valaki szedett már le matrica rendszámot? D típusút
Surcy12-07-2014 11:48:56 // 48845
Üdv.Kérdés a következő!156 felni passzol 166 ra?
Riki09-07-2014 17:56:23 // 48844
Sziasztok!

Van valakinek tapasztalat kuplung márkát illetően az EXEDY termékével?
EXEDY

146 1.6 TS -be szeretném , vagy inkább VALEO , vagy LUK ?
Peti156Sw08-07-2014 21:57:41 // 48843
Szép estét! Napfénytető témában ki van otthon? A következő műanyag valamik potyogtak ki a napfénytetőből, de nem tudom hogy pontosan honnan, illetve hogy mi a céljuk. Hozzáteszem beázik a bal alsó sarokban, nem illeszkedik rendesen az üveg, és ha becsukom az ajtót, be is rezeg. Mit tudok vele csinálni?
Zoli8508-07-2014 21:30:30 // 48842
Oke koszi a valaszt!
Piritu - 1.000.00008-07-2014 21:03:10 // 48841
Szerintem a kor mindegy. Az 1,6 TS-eimbe a gyár által javasoltat tettem mindig: Selenia 20k, tartós nagy fordulat esetén Selenia Racing. Általában ez utóbbi volt bennük, mert sokat közlekedtem autópályán velük. (A 146-om már túl van bőven a 300 ezren az új gazdájánál.)
Azt tudomásul kell venni, hogy a TS motor természeténél fogva csipegeti az olajat. Célszerű mindig a maxon tartani a szintet.
Mr. Z08-07-2014 20:17:46 // 48840
köszi a válaszokat, akkor lecseréltetem, amúgy is a gyári ajánlás Tutela olajat vettem az elaforgtól szóval nem hiszem , hogy bajt okozna , nem valami MOL váltóolaj nevü szutyok megy a gyári helyett.
Zoli8508-07-2014 20:11:04 // 48839
Koszi a valaszod. Te egy tizenegy eves 1.6ba milyen olajat raknal? Nekem az 1000km/1liter alatt fogyaszt olajat joval. Mondjuk negy szemellyel tele csomagtartoval 140-el tartosan azert mar novekszik az olajfogyas.
Piritu - 1.000.00008-07-2014 18:33:08 // 48838
Attól függ....
A gyár szerint 1 liter/1000 km a határ. Ha hajtod (autópályán tartós 160), akkor egy jó motor is megehet fél liter felet is. A mások, hogy mit töltesz bele, a 10W60-as Racingből kevesebbet csipeget, mint a 20k-ból.
dev16608-07-2014 18:08:00 // 48837
valószínűleg a szerelőd találkozott egy olyan esettel, h váltoolajcsere után kevéssel váltóproblémák jelentkeztek, azóta meg ezzel példálózik, pedig hát egy eset nem sokat mond. nem nagyon adnék egy ilyen véleményre, de az tény, h hamis olajjal vagy bevitt szennyeződésekkel nagy károkat lehet okozni váltóolajcserével is, szóval érdemes árgus szemekkel figyelni a műveletet.
Alfa GT-Csaba08-07-2014 17:59:58 // 48836
Szerintem hülyeség!!Nekem az 1,2 liter helyett 7 deci volt benne és riadt egér szürke 200 ezer km-es !Nem hiszem hogy az új olaj beöntésével kárt okoztam volna,de nem is tapasztalom!!
Jorjie08-07-2014 17:46:55 // 48835
Fel-szerelő :-)
Zoli8508-07-2014 17:40:02 // 48834
Hali! 1.6 ts-nek mennyi szokott lenni az olajfogyasztasa 1000 kmen?
Ferke08-07-2014 15:12:37 // 48833
Van ilyen, hogy vonóhorog-szerelő???:)))
Bati08-07-2014 12:28:32 // 48832
megbízható vonóhorog szerelöt keresek GT-re
Buksi08-07-2014 10:07:03 // 48831
Sztem ez hülyeség, bár ő szerelő. :-)
Akkor ezzel az erővel soha ne cseréljük le az olajat??
Mr. Z08-07-2014 10:04:56 // 48830
sziasztok, megvettem a gyári előírás Tutela váltóolajat, de a szerelőm azt mondta nem érdemes cserélni, mert olajcsere után szoktak kopni a szinkronok, ilyen van? Vagy acsak nem akar a szabadsága alatt nekem olajat cserélni? :)
Kristyon07-07-2014 23:42:02 // 48829
Lehet, éppen a hosszú út alatt tudott annyira átmelegedni, hogy már nem tudta átvezetni a megfelelő áram mennyiséget a kábel, vagy csatlakozási pont...
Satika07-07-2014 23:30:37 // 48828
Üdv !
egy kis problémám volna:nemrég vásároltam az Alfám (147-2,0 seles)
A digit klíma néha szórakozik:beállítom 21,5-c ra és nem hogy hideget fújna hanem tűz forrót ,ha leveszem low-ra akkor fújja a jeget visszakapcsolom bárhova megint a forró,
másnap pedig tökéletesen megy automatán.
van valami ötlet a javításra?
köszi
GTVili07-07-2014 23:18:26 // 48827
Ha más körülmények között is előjönne a hiba....még akár igaz is lehetne. De eddig kizárólag hosszú utak után produkálta....
Kristyon07-07-2014 23:10:26 // 48826
Hali!

Én a testkábelre tippelnék ami a motorblokkról van átvezetve a kasztnira, vagy az akksira. lehet ott van némi kontakt hiba, és ezért is csak olykor-olykor jön elő a jelenség, amikor nagyobb feszt kéne átvezetnie.
Meg kéne bontani, illetve megcsiszolni ezeket a csatlakozási felületeket, illetve egy kis rézpasztával megkenni, de ez csak az én meglátásom innen messziről...
GTVili07-07-2014 21:09:43 // 48825
Sziasztok!

Ötleteket várnék az alábbi probléma megoldására ill. a hiba mibenlétére....

Tavaly már csinált ilyet az autó....és most megint....Ma jöttünk haza Alsóörsről....megálltunk vásárolni a Vecsési Lidl-ben.....és nem indult az autó.
Minden jelzőlámpa rendben,áram van....de még a bendix sem kattan. Mintha el sem jutna odáig az áram.
Tavaly is pont egy hosszabb út végén csinálta.
Semmi egyéb hibajelenség nincs,az autó a legkisebb tolásra indul és minden porcikája működik....
Másnap reggel aztán mintha mi sem történt volna....

Én valahogy a meleggel hoznám összefüggésbe,de hogy mi melegszik túl ilyenkor....arról lövésem sincs....
Tomi14507-07-2014 19:03:07 // 48824
okés köszi
ha eljutok megnézni akkor ő lenne az
147
159 Indigo Gray 2.4 Monster07-07-2014 14:38:03 // 48823
pl hogy mennyire kórmól, Indításnál , le állításnál ha ki akar esni a motor akkor a végét rúgja a kuplung (elég drága hiba) turbócsövek, többet ránézésre nem nagyon tudsz tenni. De majd írnak még biztosan a szakik. Sok sikert :)
Piritu - 1.000.00007-07-2014 13:05:38 // 48822
Valószínűleg csak függőlegesbe kell állítani a csévélő szerkezetet. Ha nem áll egyenesen nem engedi ki a hevedert. (Boruláskor rögzíteni kell az embert.)
traktorizmus07-07-2014 08:49:32 // 48821
Sziasztok!
147 2l tspark biztonsági öve hátul középen nem jön ki, csak befele húzódik. Találkozott már valaki ilyen jelenséggel, esetleg tud gyors és egyszerű megoldást?
Tomi14506-07-2014 17:39:03 // 48820
Sziasztok!
Erősen gondolkozok hogy az öreg kis boxert lecserélem egy 147 jtd-re. Kérdésem az lenne hogy mit kell megnézni egy jtd-nél? mik a gyengéi amit meg kell vizsgálni vétel előtt? sose volt még dízel autom XD.
marci9106-07-2014 17:12:42 // 48819
Ezt tudja a Fiat ECUScan?
Tomi14506-07-2014 17:10:15 // 48818
akkor lehet a hőmérséklet szenzor mert mikor megtakarítottam akkor jo volt de ezek szerint cserés lesz :)
Ferke06-07-2014 17:02:22 // 48817
hőmérséklet szenzor, lambda, kábelköteg, szelepzárás-probléma (motorkopás). Nagyjából ez a sorrend...
Tomi14506-07-2014 15:16:36 // 48816
Sziasztok!
A messzi távolból szeretnék egy kis segítséget kérni. 1.6 boxer néha furán jár, olyan mintha kihagyna néha és egyenletlenül jár. Szerintetek mi okozhatja, vagy merre keresgéljek?
köszi
GTPeti06-07-2014 14:45:13 // 48815
Jaja, csak lehet, hogy volt/van valahol egy kontakthiba már akkor is és az váltott ki egy vész-módot.
3Szék-ej06-07-2014 14:41:47 // 48814
Bocsika. Úgy értettem az összehasonlítást a fabia fényével, mikor még helyén volt a poti.
Kösz a segítséget, akkor jobb lesz ha nem matatok hozzá
GTPeti06-07-2014 14:26:03 // 48813
Egy rögzített görbe sokkal többet mondana! (Lambda feszültség üzemmeleg motornál.)
marci9106-07-2014 14:24:35 // 48812
Hali! Szerintetek már a lambda szonda a végét járhatja? 80E km van benne. Ezzel a programmal lehetne valahogy tesztelni esetleg? Egyenlőre még csak ismerkedek vele :)
GTPeti06-07-2014 14:24:18 // 48811
Ez a letört poti miatt van. Valószínűleg olyan értéket küldött a lámpáknak, amire azok letiltottak. Még jó, hogy veri bármelyik autó.

Erre NEM a csavaros állítás a megoldás, hanem a poticsere után egy szoftveres reset.
3Szék-ej06-07-2014 14:21:27 // 48810
Az a helyzet hogy most le van törve az első futóműről a xenon magassáagszabályzó szenzor (csütörtökön kapom meg az új rögzítő, tartó lemezt)És miután visszatesszük, gondoltam hogy emelnék a fénycsóva szintjén, mert rövidnek tűnt, gyengén láttam vele.
Arra gondoltam ,hogy csak érzéssel egy picit emelnék rajta ,persze arányosan.
Az előző autóm- Skoda fabia- banális rövidfénye verte a 156-os gyári xenonját ! ez egy picit furcsa, ezért gondoltam állítással hátha segíthetek rajta
GTPeti06-07-2014 13:58:58 // 48809
A kacsacsőr miatt lemaradt a hsz. második fele.

...mert "kis távon" (kisebb, mint 50m) eltalálni a vízszintest nem könnyű. Márpedig ha nem így van, akkor vagy csak közelre fog világítani, vagy vakítani fogod a szembejövőket, mert az elektronika azt hiszi, vízszintesben van.

Ezért szokás a lámpákat egy beállító gép segítségével állítani.

A csavar tekerésének irányához: A falon látod, hogy melyik irány, mit eredményez. Azt, hogy mennyit tekertél pedig a kulcs elforgatásából láthatod, így kb. reverzibilis a dolog.

De szeretném hangsúlyozni, sokkal egyszerűbb aszimmetrikusra és helytelenre belőni, mint tökéletesre!
GTPeti06-07-2014 13:58:08 // 48808
Nehogy elállítsd? Pedig épp arra készülsz. :)

Szóval ezt a problémát most nem értem. :)))
Nem tudom, hogy akartál nekifogni, de természetesen a legcélravezetőbb sötétben egy fallal szemben állva, hogy lásd a fény határvonalát. De nem olyan triviális és egyszerű dolog beállítani a lámpákat, mert "kis távon" (
3Szék-ej06-07-2014 11:48:12 // 48807
Gyári xenonom van. Úgy láttam hogy az automatikus szintállítás mellett a lámpánál van kézi állítási lehetőség is.
A kérdésema következő : a lámpa hátulján lévő kis menetes kart melyik irányba kell csavarni hogy emeljek szinten.
Nem akarok hozzámatatni amíg nem tudom, nehogy elállítsam
Alejandro04-07-2014 18:33:17 // 48806
köszi a választ!
az akksival együtt a generátort is mértem, 13.2-14.5 V-on tölt, a műszer szerint rendben van.
Bilux04-07-2014 17:05:30 // 48805
nyugodtan vedd meg
Peti156Sw04-07-2014 16:40:09 // 48804
Sziasztok! Mi a véleményetek a Gates vezérműszíj szettekről, vízpumpával? Vagy egyéb vélemények, tapasztalatok?
W.04-07-2014 09:06:48 // 48803
Generátort nézd meg! Nekem nem olyan rég a 166-nál jött elő ilyen (lásd: blog).
Liquid04-07-2014 08:07:41 // 48802
Érdekes parajelenség. Ha gyenge az aksi az okozhat ilyen dolgokat, de csak indítózáskor amikor hirtelen leesik a feszültség. Menet közben a generátor adja az energiát, azzal minden rendben van?
Alejandro04-07-2014 06:31:21 // 48801
Hölgyek-Urak!

Egy kis segítségre lenne szükségem 159-es Alfámhoz!

Hibajelenség:
országúti világítást felkapcsolva néhány percen belül "Hillholder unavailable, consult handbook' felirat jelenik meg a kijelzőn + egy erre utaló kis ábra + az ASR hibajelző pikotogram is világítani kezd. Ha a világítást lekapcsolom, a hibajelzések is "lekapcsolnak"...

Természetesen utánaolvastam a fórumon itt és külföldin is, de ebben a kombinációban nem olvastam erről a hibajelenségről. Az akksit megnéztem, feszültséget mértem, 2013-as Magnetti Marelli, teljesen jó. A kuplungpedál kapcsolót is megmozgattam, az érzékelő rugós pöckét is kihúztam, megforgattam, de nem segített.

Félek, hogy esetleg követi a VDC, ABS kiesése is, pedig most nagy szükslgem van az autóra, nem eshet ki a héten alólam...:(

Van ötletetek?

Köszönöm!
NGC03-07-2014 12:11:15 // 48800
új, gyári, odavaló rugó van benne. plusz új munkahenger.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.