Sziasztok! Találkoztatok már olyan jelenséggel, hogy a hűtővízben egyértelműen olajnak tűnő kis fekete cseppecskék úsznak (és lerakódnak a tartály falán), de nem fogy a víz és nem növekszik a cseppecskék mennyisége? Ha hengerfejes vagy a hf tömítés adta meg magát, akkor elég gyorsan feketévé kéne válnia az egész kiegyenlítőtartálynak, ha pedig az EGR hűtő lyukas és valahogy a turbóból a kipufba hordott olaj jut be a vízbe, akkor fogynia kéne a víznek, méghozzá gyorsan. Ez sem áll. Van ötletetek, hogy mi okozhatja a szennyeződéseket a vízben? Hogyan lehetne biztosra venni, hogy ez olaj-e egyáltalán?
Tisztában vagyok vele, hogy a hűtővízből idővel kristályok válnak ki, amik lerakódnak a kiegyenlítőtartály falán, de azok szürkék és porózusak, ez pedig fekete és határozottan olajnak tűnik.
Forum >> Szerelőműhely
dev16631-05-2016 21:50:56 // 51742
TDI7531-05-2016 06:30:49 // 51741
Szerintem gondolkodj el egy termosztát cserén. az a 70-75 fok egy kicsit kevéske.
Tudom nem olcsó a tiédhez egy termosztát, de legalább nyugodtan tudsz indulni.
Gondolj bele, ha teljesen nyitva marad még a 40 fokot sem fogja elérni a hűtővíz.
Szóval szerintem cserés, de majd jól megmondják akik 56-ban ülnek.
Tudom nem olcsó a tiédhez egy termosztát, de legalább nyugodtan tudsz indulni.
Gondolj bele, ha teljesen nyitva marad még a 40 fokot sem fogja elérni a hűtővíz.
Szóval szerintem cserés, de majd jól megmondják akik 56-ban ülnek.
coores30-05-2016 22:26:19 // 51740
Sziasztok cartársak! A 156 sw- mben a vízhőfok nem merészkedik 70-75 fok fölé. Nem ártalmas ez a motor tekintetében, ami egyébként 2.4 jtd 20v?!
Egy nagyobb görög út előtt állok vele, neki vághatok így szerintetek? Cseréljem ki most vagy majd ráérek a hidegebb idő beállta előtt?
Köszönöm előre is a válaszokat!
Üdv.
Egy nagyobb görög út előtt állok vele, neki vághatok így szerintetek? Cseréljem ki most vagy majd ráérek a hidegebb idő beállta előtt?
Köszönöm előre is a válaszokat!
Üdv.
Gabesz0130-05-2016 21:28:08 // 51739
Ha jól látom, pont ott van a műanyag takaró elem alatt, oldalt a vákuumszivattyú. Azt volt ellenőrizve,hogy onnan folyik e?
Ferke30-05-2016 20:56:20 // 51738
Nem nagyon van:( De vigasztaljon, hogy amúgy is feljött volna előbb-utóbb, mert ezek szerint elég szar melót végzett a fényező...
Ferke30-05-2016 20:54:31 // 51737
Nem a főtengely szimmeringed ereszt véletlenül? Szf.tömítésként a vékonyat használtad, és nem az aluhoz valót, ugye?:D
quasimoto30-05-2016 20:01:15 // 51736
Tudja esetleg valaki, hogy a GTV6 és 75 - ökön használt alu Brembo nyergeknél a nyeregbe mekkora mėretű csavar fogja bele a fém fékcsövet?
hornyak230-05-2016 12:04:26 // 51735
Sziasztok!
147 - 1.9 JTD 85kW
Nemrég cserélve lett a szelepfedél tömítésem, mert kb. a képen jelölt résznél megjelent az olaj. A nyomaimat továbbra is otthagyom, amerre csak parkolok, (sajnos hiányzik a motortakaróm is) és ez amellett hogy kellemetlen, veszélyes is, mert az olaj a kipufogóra kerülve szagmintát ad magáról egy-egy tempósabb szakasz után. Az olaj továbbra is ott van a jelölt részen. Kérdésem az lenne, hogy ki milyen tömítést ajánl, vagy előfordulhat, hogy a műanyag szelepfedél a ludas? Képet sajnos nem csináltam, mikor ránéztem a hétvégén, így csak egy régin jelöltem be a helyet is. Előre is köszönöm!
147 - 1.9 JTD 85kW
Nemrég cserélve lett a szelepfedél tömítésem, mert kb. a képen jelölt résznél megjelent az olaj. A nyomaimat továbbra is otthagyom, amerre csak parkolok, (sajnos hiányzik a motortakaróm is) és ez amellett hogy kellemetlen, veszélyes is, mert az olaj a kipufogóra kerülve szagmintát ad magáról egy-egy tempósabb szakasz után. Az olaj továbbra is ott van a jelölt részen. Kérdésem az lenne, hogy ki milyen tömítést ajánl, vagy előfordulhat, hogy a műanyag szelepfedél a ludas? Képet sajnos nem csináltam, mikor ránéztem a hétvégén, így csak egy régin jelöltem be a helyet is. Előre is köszönöm!
Bomi29-05-2016 20:45:50 // 51734
Szakértők véleményére lennék kíváncsi:
2.5 V6 alapjárat ingadozás(rángatás) miatt volt egy a kipufogó gáz lengés elemzésem.
Úgy nézem hogy minden 2. hengernél más a kép tehát a két hengersor nincs szinkronban...
Gyújtási sorrend 1-4-2-5-3-6 tehát az 1-2-3 és a 4-5-6 henger kipufogó nyomáslengése nem egyforma...
Egyre gyanúsabb ,hogy az egyik vezérműtengely nincs jól beállítva. (Aki mérte kipufogó szelep hibára gyanakszik illetve osztja az én véleményem is)
De Ti biztos többet láttok ebből :) Köszönöm előre is az építő jellegű hozzászólásokat.
2.5 V6 alapjárat ingadozás(rángatás) miatt volt egy a kipufogó gáz lengés elemzésem.
Úgy nézem hogy minden 2. hengernél más a kép tehát a két hengersor nincs szinkronban...
Gyújtási sorrend 1-4-2-5-3-6 tehát az 1-2-3 és a 4-5-6 henger kipufogó nyomáslengése nem egyforma...
Egyre gyanúsabb ,hogy az egyik vezérműtengely nincs jól beállítva. (Aki mérte kipufogó szelep hibára gyanakszik illetve osztja az én véleményem is)
De Ti biztos többet láttok ebből :) Köszönöm előre is az építő jellegű hozzászólásokat.
Peta7429-05-2016 12:02:34 // 51733
Köszi az infót megnézem!
Barni14729-05-2016 00:02:13 // 51732
Első blikkre megnézném a motorblokk test-elését.
Barni14728-05-2016 23:50:44 // 51731
Nekem vezérlés csere után a feszítő kattogott. Igaz nekem 1.6 TS van.
Peta7428-05-2016 20:26:37 // 51730
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni adott egy 156-os 1,6Ts elment a töltés aku jó gondoltam én generátor vettem bontottat ami állítólag jó nagy szívás ki és be rakni és nem olcsó és ugyanúgy világít a töltés jelző lámpa és nincs töltés járó motornál 11,9.Lehet-e más hiba ,hogy lehet kiszűrni?
KollerT28-05-2016 12:09:51 // 51729
Feljött a lakk :(
Sziasztok, tegnap lemostam az autót (ilyen OMV vízsugaras mosóval csak gyorsan.)
De egy madárürülék nehezebben jött fel, aztán amikor feljött a lakk is jött vele és egy matt fekete lyuk maradt a helyén. 😔😔😔
Most az egész motorháztető fényezzem újra? Nincs más megoldás? 😔
Sziasztok, tegnap lemostam az autót (ilyen OMV vízsugaras mosóval csak gyorsan.)
De egy madárürülék nehezebben jött fel, aztán amikor feljött a lakk is jött vele és egy matt fekete lyuk maradt a helyén. 😔😔😔
Most az egész motorháztető fényezzem újra? Nincs más megoldás? 😔
tomchip7028-05-2016 11:58:57 // 51728
Nem inkább himbára gondolok...
tdave00828-05-2016 01:19:47 // 51727
Arra gondolsz, hogy esetleg rosszul rakták fel? Előfordulhat, de most cseréltettem a vezérlését és a folyamatos kattogó hang előtte és utána is megmaradt sajnos.
tdave00828-05-2016 01:18:19 // 51726
Rá nézett, Ő már a 3. volt. Meg kell bontani a motort és csillagászati árakat mondott (már a bontásra is), a diagnózis valószínűleg dugattyú vagy bárakármi..
Tudtok ajánlani hozzá értőt?
Köszi!
Tudtok ajánlani hozzá értőt?
Köszi!
tomchip7028-05-2016 00:14:14 // 51725
Valószínűbb a vezérlésnél kell körbe nézni.Ha az egr mindig 4%-on áll gázadásra is,akkor ki van írva...ami nem baj.
tomchip7028-05-2016 00:14:14 // 51724
Valószínűbb a vezérlésnél kell körbe nézni.Ha az egr mindig 4%-on áll gázadásra is,akkor ki van írva...ami nem baj.
Ferke27-05-2016 23:30:41 // 51723
Lehet, hogy többet segítene, ha ránézne egy hozzáértő....a korrekciókból még a szar porlasztó sem derül ki feltétlen...
ott221727-05-2016 13:48:34 // 51721
Sziasztok!
Sürgősbe keresek 159 1.9 jtdm motor service manualt, vagy motor meghúzási nyomaték táblázatot .Ha volna valakinek, vagy, hogy honnan tudom letölteni ,kérlek jelezzétek.
Sürgősbe keresek 159 1.9 jtdm motor service manualt, vagy motor meghúzási nyomaték táblázatot .Ha volna valakinek, vagy, hogy honnan tudom letölteni ,kérlek jelezzétek.
tdave00827-05-2016 12:46:14 // 51720
Sziasztok,
Találkozott már valaki hasonlóval 2.4jtd 200 lovasnál?
A motor melegen és hidegen is folyamatos ütemben kattog, sosem hagyja abba. Ha elkezdem emelni a fordulatszámot, akkor már nem lehet hallani a kattogást, viszonylag alacsony fordulatnál teljesen elmúlik (elnyomja a motor fordulat zaja?). A vezérlés felől jön..Vezérlés és a többi szíj és újak,üzema szűrő,légszűrő újak.
A hengerek korrekciós értékei ezek:
1. 0,02
2. -0,82
3. -0,46
4. 1,91
5. -0,88
Hiba kód nincsen. Az EGR szelepet néztem még meg, az 4%-on áll alapjáraton és gázadásra sem változik meg a nyitottsága, nem tudom, hogy az előző tulaj mit piszkálhatott a kocsin esetleg.
Okozhatják a kattogást ezek a korrekciós értékek?
Köszönöm
Találkozott már valaki hasonlóval 2.4jtd 200 lovasnál?
A motor melegen és hidegen is folyamatos ütemben kattog, sosem hagyja abba. Ha elkezdem emelni a fordulatszámot, akkor már nem lehet hallani a kattogást, viszonylag alacsony fordulatnál teljesen elmúlik (elnyomja a motor fordulat zaja?). A vezérlés felől jön..Vezérlés és a többi szíj és újak,üzema szűrő,légszűrő újak.
A hengerek korrekciós értékei ezek:
1. 0,02
2. -0,82
3. -0,46
4. 1,91
5. -0,88
Hiba kód nincsen. Az EGR szelepet néztem még meg, az 4%-on áll alapjáraton és gázadásra sem változik meg a nyitottsága, nem tudom, hogy az előző tulaj mit piszkálhatott a kocsin esetleg.
Okozhatják a kattogást ezek a korrekciós értékek?
Köszönöm
Trombozis26-05-2016 22:26:12 // 51719
Azt megnéznéd nekem, hogy a memóriás ülésedben tudsz-e tárolni? ;)
És van valami ELM327 BT bedugva most is?
Csak kíváncsiskodom, meg próbálok párhuzamot vonni... :O
És van valami ELM327 BT bedugva most is?
Csak kíváncsiskodom, meg próbálok párhuzamot vonni... :O
tomchip7026-05-2016 20:08:33 // 51718
Sajnos az alfák dpf-je el van b......Találkoztam már olyannal ,amelyik 20%-nál is produkált hasonlókat....2008.spider 2,4mjtd....
Greentimus26-05-2016 18:54:47 // 51717
Benne. 55%-on állt tegnap előtt (a videó napján délután néztem, azt hittem bedugult) és átlagban 520 km-enként regenerál.
Tehát amit kiírt a comp a videón az baromság: "Antipollution filter clogged"
Tehát amit kiírt a comp a videón az baromság: "Antipollution filter clogged"
tomchip7026-05-2016 17:53:03 // 51716
Dpf benne van még?
Greentimus25-05-2016 19:05:32 // 51715
159 1.9 jtdm 16v
Főleg melegben (24 fok+) produkált hibajelenség, de a videó előtt megpiszkáltam pár kábelt a motortérben és utána is vacakolt a kocsi az elindulással 20 fokban.
Elöljáróban: új nyomásszabályozó szelep, új gyertyák, jó porlasztók, új aksi, nulla hibakód.
Videó
Volt már valamelyikőtöknek ilyen?
Főleg melegben (24 fok+) produkált hibajelenség, de a videó előtt megpiszkáltam pár kábelt a motortérben és utána is vacakolt a kocsi az elindulással 20 fokban.
Elöljáróban: új nyomásszabályozó szelep, új gyertyák, jó porlasztók, új aksi, nulla hibakód.
Videó
Volt már valamelyikőtöknek ilyen?
Trombozis25-05-2016 11:52:53 // 51714
Van valami tuti hely, ahonnan a turbót szoktátok venni? Van valakinek ajánlása? (Nem, nem az Alfámhoz kell :) )
WarbiRunner (Gyuri)25-05-2016 11:49:54 // 51713
Rendben, köszönöm!
Sheppa25-05-2016 11:39:00 // 51712
Sziasztok!
Gyors kérdésem az lenne, hogy ki lehet e kapcsolni a VDC-t tehát a komplett stabilizáló rendszert, vagy csak az ASR-t egyedül? Alfa 147 2008-as
Gyors kérdésem az lenne, hogy ki lehet e kapcsolni a VDC-t tehát a komplett stabilizáló rendszert, vagy csak az ASR-t egyedül? Alfa 147 2008-as
PistaFR24-05-2016 21:51:17 // 51711
Az EOBD Facile ingyenes (és erősen korlátozott) változata egész használható bármilyen márkához, bár az élőadatos része mintha inkább a fizetősben lenne. Hogy VAG-commal működik-e azt nem tudom, ELM-mel jónak kell lennie.
WarbiRunner (Gyuri)24-05-2016 16:10:21 // 51710
Sziasztok! VW csoportos autók kiolvasásához milyen free progit javasoltok? VAG/KKL kábel kell gondolom.
Ambient00123-05-2016 19:30:01 // 51709
Hello! Ráleltem rengeteg cuccra 156 hoz. Komplett kábelköteg, ajtók, kárpitok, műszerfalburkolat stb. Akit érdekelhet keressen. Dunaújvárosban átnézhető!
W.23-05-2016 18:18:45 // 51708
No meg is találtam közben. Bemásolom, hátha más is keres adatot az Alfájához!
http://www.autoklima.org/gas-lists.php?page=about-more10
http://www.autoklima.org/gas-lists.php?page=about-more10
W.23-05-2016 17:02:16 // 51707
Tudja valaki, hogy mennyi gáz kell a klímába MiTo-nál?
Ambient00123-05-2016 11:28:47 // 51706
Sziasztok! Alfa 156 os Meta system riasztó... Az elöző tulaj jóindulatból leakarta mosni a motort...illetve le is mosta. A riasztó beindult aztán off. Mester kulcsra sem reagál. Ötlet,tipp?
KisP22-05-2016 20:42:17 // 51705
Bemásolom ide is a 145-ös topikból:
Szeretnék kérni tanácsokat olyan Tagoktól, akik már sokadik kuplung szerelésen vannak túl (főleg boxer).
Tavaly aug.-ban lett új kuplungszerkezet cserélve a boximban (LUK) egy ismerős szerelő által. Attól félek, hogy valamit elbaszhatott, ugyanis a kuplung pedál időnként "bentmarad", azaz nagyon lassan nyomja vissza a hidraulika, mintha a lamellák nem nyomják vissza kellő erővel a munkahengert, azaz a kuplung pedált, ez marha idegesítő tünet, ezen kívül hideg motornál nem lehet időnként üzemszerűen elindulni, mert remeg az egész, mikor enyhén csúsztatnád (hasonló,mintha kopott lenne a kuplungtárcsa).
Hozzáteszem, azóta cseréltem fő kuplung munkahengert (a kormány alattit) , munkahengert (a motornál) illetve fékolajat, rendesen átmosva, aranybarna színű, fékekkel együtt lett lecserélve egész rendszer.
Mivel kuplung szerelésben nem vagyok járatos, így kérdezem, hogy milyen szerelési hibák fordulhatnak elő, aminek eredményeképp a kuplung "gyenge"? Hozzáteszem, kb. a pedál útjának a felénél már tudok sebességet váltani, vagyis nem kell kinyomnom teljesen a pedált. És még azt is észrevettem, hogy csak akkor marad bent a pedál, ha több másodpercig tartom kinyomva, ha azonnal visszaengedem akkor jön vissza rendesen a pedál,azaz tolja vissza.
Holnap fogom hívni a szerelőt, szeretném ha nem nézne hülyének, így kérlek mondjatok okosakat!:)
Szeretnék kérni tanácsokat olyan Tagoktól, akik már sokadik kuplung szerelésen vannak túl (főleg boxer).
Tavaly aug.-ban lett új kuplungszerkezet cserélve a boximban (LUK) egy ismerős szerelő által. Attól félek, hogy valamit elbaszhatott, ugyanis a kuplung pedál időnként "bentmarad", azaz nagyon lassan nyomja vissza a hidraulika, mintha a lamellák nem nyomják vissza kellő erővel a munkahengert, azaz a kuplung pedált, ez marha idegesítő tünet, ezen kívül hideg motornál nem lehet időnként üzemszerűen elindulni, mert remeg az egész, mikor enyhén csúsztatnád (hasonló,mintha kopott lenne a kuplungtárcsa).
Hozzáteszem, azóta cseréltem fő kuplung munkahengert (a kormány alattit) , munkahengert (a motornál) illetve fékolajat, rendesen átmosva, aranybarna színű, fékekkel együtt lett lecserélve egész rendszer.
Mivel kuplung szerelésben nem vagyok járatos, így kérdezem, hogy milyen szerelési hibák fordulhatnak elő, aminek eredményeképp a kuplung "gyenge"? Hozzáteszem, kb. a pedál útjának a felénél már tudok sebességet váltani, vagyis nem kell kinyomnom teljesen a pedált. És még azt is észrevettem, hogy csak akkor marad bent a pedál, ha több másodpercig tartom kinyomva, ha azonnal visszaengedem akkor jön vissza rendesen a pedál,azaz tolja vissza.
Holnap fogom hívni a szerelőt, szeretném ha nem nézne hülyének, így kérlek mondjatok okosakat!:)
biroatt22-05-2016 10:45:40 // 51704
Üdv.
Remélem tudtok rajtam segíteni. 3. Napja hogy csak tolásra indul be az autom. De csak az első indulásnál csinálja ezt azután pöcc röff. Az aksi vadi új 74ah ás energizer, önindítót tekeri. Először azthittem h lemerült de nem bikázással sem.indul
Remélem tudtok rajtam segíteni. 3. Napja hogy csak tolásra indul be az autom. De csak az első indulásnál csinálja ezt azután pöcc röff. Az aksi vadi új 74ah ás energizer, önindítót tekeri. Először azthittem h lemerült de nem bikázással sem.indul
Peta7422-05-2016 09:00:35 // 51703
Köszi az infót már csak a folyamatát lenne jó tudni csupán kiváncsiság!😉
indi6922-05-2016 08:54:36 // 51702
lenne más is. olaj csere, lengőkar, stabszilentek...stb
indi6922-05-2016 08:52:56 // 51701
ja:) ezt mondtam én is. esetleg rá tudnál nézni? 1.6 ts
Ferke22-05-2016 08:41:00 // 51700
Támcsapágy...úristen, nemár:))
Ferke22-05-2016 08:40:34 // 51699
Élő adat diag kellene....
Ferke22-05-2016 08:39:50 // 51698
Nincs tartály...na igen, nem árt váltóolajat cserélni időnként...ezt mindenki elfelejti:)
Ferke22-05-2016 08:37:45 // 51697
Különbség nincs, macera az van:) Egy csápos nem árt hozzá...:)
Peta7422-05-2016 07:22:51 // 51696
Sziasztok!Érdeklődnék 156 1,6Ts generátor csere mennyire macerás? Van-e különbség a 2,0 és a 1,6 motor generátora között?
Laca6221-05-2016 19:45:19 // 51695
Sziasztok !
A gondom az,hogy ELM327 bluetooth nem beszélget a laptopommal.Telefonnal viszont
minden gond nélkül.FIAT ecuscan regisztrált verzió van a gépemen,de nem találok olyan portot,ahol működne.Valaki tudna tanácsot adni ?
Köszönöm !
A gondom az,hogy ELM327 bluetooth nem beszélget a laptopommal.Telefonnal viszont
minden gond nélkül.FIAT ecuscan regisztrált verzió van a gépemen,de nem találok olyan portot,ahol működne.Valaki tudna tanácsot adni ?
Köszönöm !
forrasr21-05-2016 11:48:56 // 51694
Sziasztok, Xenon fényszóró magasság alapérték beállításra lenne szükségem(2000-es gyártású 166-os), de annak ellenére, hogy elvileg az ecuscan tudja, nem tudunk csatlakozni a vezérlőhöz kapcsolós kábellal 12-es pinre kapcsolva. Gyári programmal tudtak csatlakozni, nem volt hiba a rendszerben, csak nem voltak fenn a szenzorok. Most felkerültek, de két hétre adnak időpontot a helyi márkaszervízben annyi a munka, nekem meg vizsgára kéne vinni az autót mert 30.-án lejár. Köszönöm előre is a segítségeteket!
JulesTS20-05-2016 19:24:59 // 51693
A váltó elején középen van egy dugó amit egy nagy imbuszkulccsal tudsz kicsavarni. Ott lehet olajat betölteni és a szintet is ellenőrizni. Lehet kevés olaj, rossz váltó, de kuplung hiba sem kizárt...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
387
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?