Forum >> Szerelőműhely

ÁdidiGaga (il hempescattore)26-09-2016 12:10:52 // 52086
Persze, profisan lefotóztam már rég :-)

Csak értsd jól - bár ne legyen igazam - úgy voltam vele, hogy kicsi az esély hogy valaki pont ilyet tuttira tud valahol (ugye az "ilyesmi" az nem megoldás) simán beérem a lehetséges forrásokkal és majd nekik elküldöm.

De igazad van, adjuk meg az esélyt: :-)


Ettől függetlenül akinek csak egy üzletnév vagy hely vagy webcím eszébe jut, írja bátran! Köszi!
pettinke26-09-2016 08:49:48 // 52085
valami fotót esetleg ha dobnál ... mert én így fejből nem vágom, milyen saru kéne neked.
ÁdidiGaga (il hempescattore)26-09-2016 08:42:07 // 52084
Sziasztok!

A "minden,ami elektroniká"-ba írtam eredetileg, de ahogy nézem az továbbra sem az az autóvillamossági topik ami szerintem eléggé kéne..

Lényeg: hajtóvadászat két speckó vezetéksarura

Tehát még1x:

"Össznemzeti" segítség :-) kéne: keresek szpesziálisan autóvillamossági dolgokkal, így konrétan autókban előforduló speckó vezetéksarukkal foglalkozó üzletek elérhetőségét (elég név, cím, kontakt, bármi amiből elindulhatok) bárhol az országban vagy persze nyilván webshop is lehet.

Itt hátrányos helyzetű kistérség (Miskolc) van, esélyem sincs ilyenekre!

Amúgy az óraegység és a bajuszkapcsolók vezetékeit akarom újrasaruzni, ez olya 35-40 vezeték. Ha lenne új saru egy délután megvan - ha a régikből kell úgy kiműteni a vezetékvégeket hogy a saru újrahasználható is legyen - na az örökkévalóság! :-(

Köszi előre is!
peter081325-09-2016 21:35:54 // 52083
Sziasztok!
Lenne egy egy olyan problémája a 166 2,5 v6-os alfámnak, hogy ingadozik az alapjáratom és amikor meghajtom kicsit jobban az autót 5000-es fordulat fölé, akkor lekorlátozza az erőt és kivillan a check engine és alig megy a kocsi, viszont az alapjárat megjavul. Következő indításnál kialszik a check engine, újra van erő viszont az alapjárat megint nem jó. Elmentem kiolvastatni a hibakódot, viszont nem írt semmit se hibásnak a gép.
Valaki esetleg nem tudja mi lehet a gond?
Előre is köszi a válaszokat!
ott221723-09-2016 19:32:19 // 52082
Sziasztok !

Valaki tudja-é ,hogy a 159 1.9 jtdm motorblokkja különbözik-e ha manuális ,vagy automata váltóval szerelték ? Sürgi volna mert reggel indulnék egy motorért. Köszi !
medcare22-09-2016 18:34:24 // 52081
Kérdésem a következö: van jelentösége, hogy az immo chip milyen irányban ül a helyén? Szerintem nincs, de hátha...
Robi7522-09-2016 11:30:40 // 52079
Sziasztok,

2006-os Alfa 147 2,0 benzineshez milyen Paraflu hűtőfolyadék kell?
Mert van Paraflu UP, Paraflu 11....

Köszi

Robi
ÁdidiGaga (il hempescattore)21-09-2016 17:25:20 // 52078
Nem tudom, segít-e, de így néz ki egy zsír új gyári felirat hátulról:

Hogy nehogy 1xű legyen, az enyémre a felirat két fele (bár nyelvtanilag egybe írandó) 2 cikkszámon kapható. Vagyis hogy a "Sport" az már pont nem rendelhető....Amúgy is át akartam kereszteni a verdát (anno ugye ez volt "A" Sportwagon - azóta viszont már felhígult a mezőny :-) de egyik kutya, a másik eb: Boxer felirat sem kapható már újban :-(
Annyiból mégis jó döntésnek bizonyult a névcsere, hogy ha bontottat keresünk, a Sport tudtommal csak az enyémmel egyező és eléggé ritka autókon szerepelt - egy apróbb , inkább műszaki facelift után a 33 1.7 IE 16 V-t " Boxer 16V-nek" nevezték és feliratozták vagy 2-3 évig.
Na ilyet sikerült keríteni, valamennyire ezen is látható a gyári ragasztó maradványa
Kimis11120-09-2016 17:57:23 // 52077
direkt erre a célra láttam a Lángnál kétoldalas ragasztót
medcare20-09-2016 16:40:04 // 52076
Létezik vastagabb, zselé-szerü kétoldalas ragasztó. Erös. Abból lehet vágni több csíkot, sztm.
Piritu - 1.000.00018-09-2016 21:09:00 // 52075
Amikor a Spiderre újat tettem fel úgy tűnt, mintha valamiféle kétoldalas ragasztó lenne rajta. Emlékeim szerint, a leszedett maradványait alkohollal (jégoldóspré) mostam le.
sty18-09-2016 20:33:03 // 52074
Valaki megtudná mondani hogy hátul a típus jelzés milyen ragasztóval van felrakva?Thx
medcare18-09-2016 19:36:05 // 52073
166-ban ez úgy néz ki, hogy gyújtás rá, nyomni a gázpedált, amíg elalszik a motor-hiba jelző lámpa. Ekkor felengedve elkezd villogni. A kódkártyán szereplő számokat kell ezzel bevinni. Amikor a villogás száma eléri az első számot, ismét benyomjuk a pedált, amíg elalszik a lámpa. Ezt ismételjük a számsor végéig. ekkor felengedve a pedált villogni fog a motorhiba lámpa. Amikor ismét világít, indítható a kocsi... No ezzel kiderült, hogy nem cseréltek motorvezérlőt a kocsiba. Huhhh. Akár gyári kulcs is készíthető hozzá (60-120e).
medcare18-09-2016 19:31:22 // 52072
Önmagamnak válasz...

"Szükségindítás (csak benzinmotoros és elektronikus befecskendezésű dízelmotoros változatoknál)

Szükségindításra akkor lehet szükség, ha a FIAT CODE, azaz az indításgátló (immobiliser) nem ismeri fel a gyújtáskulcs fejébe épített adó kódját, ezért nem indul el a motor (a FIAT CODE sárga FIAT CODE, és a befecskendezés vörös Injektor visszajelző lámpája a gyújtás ráadása után égve marad a műszerfalon), és nincs kéznél a tartalékkulcs, vagy azt sem fogadja el a rendszer. A szükségindítás folyamata komplikált, ezért nem javasolt a folyamatos használata; a tartalékkulcsért, vagy a legközelebbi szervízbe való eljutáshoz azonban nagyon hasznos lehet.
A szükségindításhoz szükség van a kulcsokhoz kapott FIAT CODE kártyára, ezért azt lehetőség szerint tartsuk magunknál (vagy jegyezzük meg a rajta lévő kódot), de ne hagyjuk az autóban!

A szükségindítás menete:
A szükségindítás lényege, hogy a FIAT CODE kártyán található, 5 számjegyből álló, ún. elektronikus kódot a gázpedál segítségével "adjuk be" (az indításgátló rendszer megkerülésével) az ECU-nak. Az indítás lépései:
1. Vegyük elő a kártyát, és keressük meg a rajta lévő kódot.
2. Fordítsuk el a gyújtáskulcsot MAR állásba(adjuk rá a gyújtást).
3. Nyomjuk le teljesen, és tartsuk lenyomva a gázpedált. A Injektor lámpa ekkor kb. 8 másodpercre kigyullad, majd elalszik. Ekkor engedjük fel a gázpedált, és figyeljük a Injektor lámpát.
4. A Injektor lámpa elkezd villogni. Amikor a felvillanások száma megegyezik a kártyán lévő elektronikus kód első számjegyével, nyomjuk le teljesen a gázpedált, és tartsuk lenyomva, amíg a Injektor lámpa 4 másodpercre kigyullad, majd elalszik. Ekkor engedjük fel a gázpedált.
5. A Injektor lámpa újra elkezd villogni. Ismételjük meg a 4. pontban leírtakat a kód második, harmadik, negyedik és ötödik számjegyével is.
6. Az utolsó számjegy bevitele után tartsuk lenyomva a gázpedált, amíg a Injektor lámpa kigyullad, majd 4 másodperc múlva elalszik. Ekkor engedjük fel a gázpedált.
7. A Injektor lámpa kb. 4 másodpercig tartó gyors villogása nyugtázza a kód helyes bevitelét. A gyújtáskulcs tovább fordításával a motor ekkor indítható. Ha azonban a Injektor lámpa nem alszik el, akkor a kód bevitele nem sikerült, próbálkozzunk újra!"
Coyote17-09-2016 16:33:50 // 52071
Sziasztok. Nagyon fontos lenne ha esetleg a hétvégén tudna nekem valaki ilyet.
El fárad az egyik kis műanyag pöcök.
mizooo17-09-2016 08:06:39 // 52070
Sziasztok, hátha tudtok tanácsot adni :)

Apósom JTDm 8v-je kuplung csere óta minden 2. alkalommal csak gázadásra indul.

Hibakód nincs, szenzorok tisztítva amit lehetett EGR stb...
Üzemanyagszűrő cserélve.
Korrekciók nagyon jók, ha beindult gyönyörűen rezzenéstelenül jár :)
Indítózásnál a Rail nyomás pl. ugyanolyan módon épül fel mint az én hibátlanul induló autómban.

Valaki küzdött már hasonló tünetekkel?
Sityu16-09-2016 22:47:37 // 52069
Urak! Felújított TS bejáratására van jó tanácsotok? Hosszú egyenletes utak, vagy változó sebességek 3000 alatt? Kicsit nyomva, közepesen stb..
medcare16-09-2016 14:40:09 // 52068
A hütöventillátor? A gyors fokozat? A lassú megy? Elvileg bekepcsol, ha a kompresszor megfelelö nyomást produkál. Nekem az I. fokozat nem ment 166-on. Meg kellett a reléket pucolnom, igazítanom. A vezérlö nem hiszem, hogy rossz, a bejövö jelek hiánya inkább okoz gondot vagy a kimeneti parancs teljesítetlensége. Ja, nálam a belsö venti reléjét is cserélni kellett, nem akart indulni, ezt is érzékeli a kp-i egység, hibát dobott. VAG Kom kábellel elvileg bele lehet kukkantani. (Nem vagyok szakember, csak a saját nyügeimet írom...)
Alfás Stifi16-09-2016 12:23:17 // 52067
Sziasztok a klima vezérlőm meg kergult fogja magát és fel pörög a ventillátor... Ki be kapcsol. A hőfok is fel pörög HI fokozatba akárhova állítom. Amúgy minden Funkció mukodik. Mi lehet a gond? A biztosítékot néztem az jó. Hogyan tovább? Lehet a klima vezérlő panelom megadta magát 10 év után? Alfa 156 m-jet.
jakimilu16-09-2016 10:30:10 // 52066
Köszönöm
Föckös16-09-2016 09:44:13 // 52065
falkokc cartárs
quasimoto16-09-2016 09:43:26 // 52064
2.0 selespeed 147 - meg szabad venni? Állítólag hibátlanul teszi a dolgát, kérdés, hogy meddig, illetve a váltóhoz az alkatrészellátás is.
jakimilu15-09-2016 20:26:22 // 52063
Sziasztok!
Szombathelyen van szerelő akit jó szívvel ajánlanátok? Lenne pár orvosolandó betegsége a GT-mnek.
medcare15-09-2016 18:22:21 // 52062
http://www.transpondery.com/transponder_catalog/alfa_romeo_transponder_catalog.html

Ez a lista korrekt szerintetek? Az adott chipet kell beszerezzem? A natív nem drága. Csak bele kell íratni a kis programját. Ért ehhez valaki e honban?
medcare15-09-2016 17:37:59 // 52061
Ha bontásból szerzek egy immo vezérlőt meg kulcsot az megoldás lenne a problémámra? Vagy akkor még a computerrel is össze kell hangolni? Esetleg létezik valaki, aki, ha veszek immo chipet (állítólag ez való bele:PCF7935) felprogramozná? Pápán áll. a 3-as jelü kulcsot nem tudják.
:-((((
pettinke15-09-2016 10:08:01 // 52060
van. ha kidobtad, az gáz, mert az autó ennek alapján ismeri meg a kulcsodat.



pótolni ... hát csak úgy lehet, hogy kerítesz egy másik kulcsot, és megpróbálod az immót rávenni, hogy fogadja el.

esetleg: http://www.kulcsmasolas.com/immobilizeres-kulcsok-masolasa/category/15.html
atis_166jtd15-09-2016 09:47:39 // 52059
Igen van. Pótolható csak tudni kell a pontos tipusát és a számát. Plusz tanítani kell. Jobb ha megtalálod legalább az egyiket. Ejz egy majdnem téglalp alakú kis valami.
medcare15-09-2016 08:37:25 // 52058
B+, ha kidobtam, pótolható? :-(
medcare15-09-2016 08:19:10 // 52057
A 166osban is van? Nem találtam külön.
medcare15-09-2016 08:11:04 // 52056
A 166osba is van?
pettinke15-09-2016 07:55:20 // 52055
van még az a pici kis "kapszula", ami az immónak kell. azt is átraktad? nem elég a NYÁK-ot!
medcare15-09-2016 07:14:46 // 52054
Gáz van. Vettem új kulcsházakat. Átraktam a belét. Zár működik, immo nyekk. Megoldás? Korábban mikrokapcsolót is cseréltem, akkor nem lett baj. Ötlet?
Mateus13-09-2016 07:27:33 // 52053
Üdv!
Nekem két "szerelő" mondta ezt.
Lehet nem kéne velük foglalkoznom, azért kérdeztem rá itt is.
Köszi a segítséget, valószínű az lesz a hiba amit te mondtál.
emGéza12-09-2016 23:12:06 // 52052
Napi 2*20 km + a hétvége kisebb-nagyobb szakaszai.
tomka197312-09-2016 21:20:08 // 52051
Te rövid vagy hosszú távon használod?
tomka197312-09-2016 21:09:57 // 52050
Nem lehet hogy valami érzékelő vagy szelep
emGéza12-09-2016 20:55:18 // 52049
A fene tudja ! ;-)
Hibát nem tárol ...
Nekem is csinálja ! Általában párás reggeleken . Főleg , ha alapjáraton arrébb álok pár métert és már durrog.
Ezért járatom egy kicsit , max 1 perc .
tomka197312-09-2016 20:47:59 // 52048
Igen akkor utána semmi baja
emGéza12-09-2016 20:45:16 // 52047
Hidegen? Beindítás után pár másodperccel ?
tomka197312-09-2016 20:30:49 // 52046
Sziasztok!olyan kérdésem lenne hogy mi okozhat az elinduláskor dadogást illetve leállás. Benzines 1.9 159.Köszönöm előre is
atis_166jtd12-09-2016 19:34:58 // 52045
Ha nem tudod hogy működik a rendszer akkor hiába adunk tanácsot. Hidd el nem egyet csináltam. A vákumcső kint van a motortérben a szervódobba megy bele közvetlen a munkahenger közelében. Ha benzines akkor a szívócsonkról ágazik le, ha diesel közvetlen a vákumpumpáról. A pumpa a vezérműtengely végén van.
Mateus12-09-2016 19:05:49 // 52044
Üdv!
Meglett a hiba oka.
Elméletileg a fékszervó vákumcsöve miatt szuszog a pedálom.
A fékmunkahenger azért nem lehet, mert akkor álló motor mellett is be kéne esnie a pedálnak, de álló motornál felkeményedik ha pumpálom.
A kérdésem az lenne hogy a fékszervó vákumcsövét hol találom?
Leszedtem a fékpedálnál a borítást, de ott nem találtam.
Válaszokat köszi előre is!
peter081312-09-2016 19:02:25 // 52043
Sziasztok!
Elvittem kiolvastatni a hibakódot, de mire odaértem hibajelzés eltűnt,a hibakódot pedig nem jegyezte meg. Szóval a jelenség még mindig ugyan az kivillan a lámpa elmegy az erő, elalszik a lámpa van erő de ezek szerint a hibakódot nem jegyzi meg. Ehez társul még az ,hogy az alapjárata kedvfüggő, minden indításnál máshova áll be, legtöbbször 1000 de 800-tól 2000-ig már minden volt, viszont erre sem dob hibakódot. Valakinek esetleg nincs tippje rá mi lehet a baja?
Az autót most vettük, de elötte kb 2 évet állt ha esetleg ez számít valamit.
Előre is köszi a válaszokat. :)
Mateus12-09-2016 06:13:45 // 52042
Köszi a segítséget!
atis_166jtd12-09-2016 02:16:20 // 52041
Igen sajnos van ilyen jelenség. Valószínű hogy csak munkahenger cserével tudod orvosolni. Valószínű nagyon mélyre nyomtad a pedált mikor kipumpáltad a dugókat csere után. Sajna ilyenkor leszakad a karmantyú pereme amikor átlépi a kopott részt. A szervó dobban is ez a helyzet általában ott vissza lehet fordítani a tömítőgyűrűt. Azért sziszeg mert kifordult.
Mateus11-09-2016 19:36:37 // 52040
Üdv!
A mai nap folyamán lecseréltem a féktárcsákat és fékbetéteket elől, illetve a stabilizátor pálcákat és a kormányösszekötőket.
Összerakás után kipróbáltam a fékeket, és furcsa módon a pedál nagyon bepuhult, és a pedál felengedésekor még szuszog is.
Hozzáteszem hogy a fékhatás sem volt az igazi, de azt betudtam annak hogy új tárcsa + betét, majd bekopik.
Nem hagyott nyugodni a szuszogás és a puha pedál, ezért légtelenítettem a fékrendszert, de nem volt benne levegő.
Elképzelhető hogy a fékmunkahenger lehet a hibás?
Volt már valakinek hasonló jelenség?
Válaszokat előre is köszönöm.
Soti11-09-2016 06:49:35 // 52039
Az előbb lemaradt
Soti11-09-2016 06:46:09 // 52038
Tisztelt Cartársak!
Érdeklődnék hogy van-e valakinek 1 ilyen felni közepe? Sajnos elveszett és jó lenne pótolni. Ha van valakinek írjon! Előre is köszi!
[img1]
keresztpatrick10-09-2016 22:41:58 // 52037
Sziasztok!
Az alábbi kérdés a Mito topicban is szerepel, gondoltam talán itt többen segíthetnek.
Kis segítségre volna szükségem tempomat kapcsán.

Nemrég lettem boldog gazdája egy 2008-as 1.4-es Mito-nak gyári tempomattal, ami nem működött.
Kisebb keresgélés után jutottam oda, hogy sokszor kuplung érzékelő meghibásodása okozza a gondot.
Csere megtörtént egy újra, de a hiba továbbra is fennáll.

A tempomat kapcsoló on-off állását viszajelzi a műszerfalon, viszont a sebességet nem veszi fel.

Valami tipp?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.