Forum >> Szerelőműhely
Ferke04-02-2006 20:37:59 // 9986
Kigen, az tuti, hogy a ízpumpát is hajtja. Csak tudnám, hogy miért nem indult. Téyleg esélyes, hogy a szétment szij beszorulhatott a nagy tárcsa mögé. vagy valami ilyesmi.
pb_04-02-2006 20:23:17 // 9985
Sztem ne nagyon indítgasd így, mert gyanítom, hogy az elszakadt szíj hajtotta a vízpumpát is. Bár a jtd-khez nem nagyon értek.
Tom1204-02-2006 17:52:28 // 9984
Írtam a 156-ba is, hogy én inkább megvárnám a hétfőt, de az is lehet, hogy az akksi is gyengélkedik ebben a hidegben...
Ferke04-02-2006 17:51:57 // 9983
Köszi mindenkinek az infot, megyek a csereautóért, még jó hogy BobbySoprano kollegánk még nem adta el a Punto Hgt!:)))
Ferke04-02-2006 17:46:26 // 9982
Igen, az tök bent van, burkolat alatt. A gen.szíj szakadástól remélem csak nem ugrik el a vezmű szíj. Ez a beszorulás viszont lehet jó zipp, mert az elszakadt genszíj nagy részét sehol nem látom, lehet, hogy bement a főtengely végén lévő tárcsa mögé és megszorult tőle az egész motor, mert pont olyan, mintha nem fordulna rendesen indításkor, mintha az akksi gyenge lenne, csak nyöszörög picit.
Tom1204-02-2006 17:38:54 // 9981
Nyáron láttam szétszedve egy 156-os motort a szerelőnél, azon mutogatta /Horvátországban volt, hol máshol történhet ilyen, mindig a "legjobbkor"/, hogy mi a gond, de úgy rémlik, hogy a vez. szíj sokkal beljebb, védve van...
Bálint3304-02-2006 17:35:33 // 9980
George nyilván úgy gondolta, hogy azért ugorhatott volna meg, mert abban a pillanatban amikor elszakadt a szíjj, csökkent az ellenállás... de szvsz. ez elég valószínűtlen.
Tom1204-02-2006 17:35:12 // 9979
Tudom, csak már a "156"-ban kezdtük a témát és itt folytattuk...:-) Csak azért írtam, a "vez. szíj esetet, mert ha az lenne, akkor mások a "tünetek".
GEORGE04-02-2006 17:33:00 // 9978
Reméljük, hogy csak a szíjjat kell cserélni és rendben lesz!
Bálint3304-02-2006 17:31:31 // 9977
Mégpedig azért mert töltés nélkül az ingadozó feszültség bezavarhatna az ABS-nek, vagy a légzsáknak és ezért pl. kirobbanhatna a légzsák.
Ferke04-02-2006 17:30:39 // 9976
Persze, addig hozzás se nyúlok, áthúzzuk a szerelőhöz. A vezérmű szíjhoz csak nem tud beugrani a generátorszíj darabja, mert a vezérműszíj borkolat alatt van, a generátoé meg kívül. Átugrani meg pont akkor, amikor elszakad a generátoré?Ekkora pechem csak nem lehet???!!!:)
GEORGE04-02-2006 17:29:45 // 9975
De Ferke azt irja, hogy nem a vez.szíj szakatt el !!
Bálint3304-02-2006 17:29:41 // 9974
Valószínűleg valami elektronika kikapcsolja a gyújtást ilyenkor.
GEORGE04-02-2006 17:28:20 // 9973
Az nem lehet, hogy a szétszakdó szíjnak valamely darabja bekerült a vezérműszíjhoz???
Esetleg ne adj isten átugrás történt a vez. szíjnál??
mindenképpen ellenörizétek le a vez.szíj helyességét!
Tom1204-02-2006 17:26:39 // 9972
Egyszer nekem még off-ban szakadt el a vezérszíj, de az komoly "csattogást" rendezett azonnal, pedig csak kb. 50-el mehettem. 30 ezret bírt ki a cserétől!!! Az aztán nem indítózott furán, hanem sehogy...:-( Pedig "csak" 8 szelep ment el a 16-ból...
Bálint3304-02-2006 17:23:10 // 9971
Gondolom elötte nem volt baj a töltéssel... ?
Ferke04-02-2006 17:18:53 // 9970
Azonnal leállítottam, kb 1 másodperc alatt. Utána beszéltem Tomy cartársunkkal, és egyre gondoltunk: a genrátorszíj szakadástól még be kéne induljon, ugyhogy ráindítottam, és ekkor nem indult. Olyan furán indítózott, érezni lehetett, hogy valami nem stimmel. Pedig ez nem a vezérműszíj. Nem értem. Utána még1 szer megpróbáltam, kb 20 p múlva, és akkor már olyyan volt, mintha az akksi kevés lenne, alig tekerte, ugyhogy hagytam. Az első ráindítás aggaszt nagyon, hogy mi a fenéért nem indult.
GEORGE04-02-2006 17:13:54 // 9969
Pasz :-(
A szíjszakadás észlelése után te állitottad le vagy lefulladt a motor?
Ferke04-02-2006 17:09:39 // 9968
Senkinek semmi ötlete?legalább annyi, hogy diesel esetén lehet abból katasztrófa vajon, ha elszakad a generátorszíj?hajt valami olyat, amiből baj lehet?
Ferke04-02-2006 16:29:01 // 9967
Vaalki segítsen pliiiz!!! 1.9 jtd-vel most jöttem a pályán,egyszercsak elszakadt a generátorszíj, ami a klimát is hajtja. Félreálltam, beszéltem Tomy-val is, mindketten arra gondoltunk, hogy ettől még ugye be kéne indulnia, max. nincs töltés, meg klima. De NEM INDUL! Nem is tekeri normálisan, olyan furán hajtja, mintha merülne az akku. tudja valaki, hogy mi lehet ezzel? Vajon nagy-e a gáz? vagy valaki valamilyen tipp???(Tomy-nak itt is köszönöm a segítséget...)
Gordon04-02-2006 15:50:47 // 9966
Én Autodata 2004-et néztem ott tényleg két szíj van, de én csak ékszíjat, meg vezérmű szíjat láttam! Az ékszíjat símán le lehet szedni és akkor indították a motort! A nyiszogás ugyanúgy meg van! A vezérműszíj ha jól látom, akkor a két vezérlés végén lévő keréken kívül meghajtja a vízpumpát, meg a feszítő és vezető görgő van még ott, no more! Ezért vagyok tanácstalan! Mivel a vezérműszíjon kívül most már minden ki van cserélve! Persze abban is csak 5200kkm van!
Gordon04-02-2006 15:47:12 // 9965
Azért nem hiszem hogy a Boldi drágább, mert a vízpumpát ePER áron 16 bruttóért adták, míg a szerelés aranyárban volt! Vízpumpa 16408+1800(fagyálló)+2080(egyéb anyag ez vajon what a retek vót)+szerelés=45481!
156sw04-02-2006 15:44:59 // 9964
Lehet hülyeséget írok (ugassatok le nyugodtan), de szerintem összesen KETTŐ SZÍJ van ez a hosszbordás szar, meg a vezérműszíj.......
Gordon04-02-2006 15:44:14 // 9963
Akkor ezt a varázsszót fogom holnap este mondani, amikor leadom a kocsit és átveszem a csere autót!
Gordon04-02-2006 15:43:22 // 9962
Szerinted, most komolyan van erre bármilyen reális esély? Szerintem nincs!
Csike-Bege-re eddig nem hallottam panasz, az Üllői Atlaszauto-val a faxom ki van! Egy csomó mindent elcsesztek. Itt meg esküdözött a szervíz vezető, hogy ő tuti látta hogy vacak a vízpumpa! Pesze ha nem állok mellette akkor ki hiszi ezt el?
Egyébként azt sem értem, hogy egy 5200km-et futott vezérműszíj vezető görgőből hogy jön ki az összes kenőanyag? Mert azt viszont megmutatták!
156sw04-02-2006 15:43:21 // 9961
Wazzeee.. én NEM SZERELŐ vagyok!!! (asse tudom hol a motor))))))))Fingom sincs hol van, de nekem pont azt csinálta mint Neked és pont ugyanúgy, aztán kciserélték ezt a két szart azóta meg NEM csinálja......Hosszbordásszíjj, mega görgője...... állítólag alfa betegség.... nekem 40.000 km-ig húzta.... de megyek is mind állat)))
Gordon04-02-2006 15:39:38 // 9960
Boldizsárék tették fel a küszöbömet, madjnem sírva fakadtam amikor megláttam! Elkenték a szélén a ragasztót, meg a szigetelő anyagot! 2005/08 óta küldik az ügyfél kártyámat....
Gordon04-02-2006 15:35:21 // 9959
Hol van ez a szíj, meg a feszítő görgője? Valami rajzot tudsz felrakni? Autodata? Vagy ePER?
156sw04-02-2006 15:34:37 // 9958
Mondd meg nekik, hogy ADJÁK vissza a lét, mert nem ez volt a hibás!! Verddd magad kicsit!!! Egyébként meg Boldizsárék lehet, hogy drágák, de legaláb tudják mi a fasz baj van!!!!!
156sw04-02-2006 15:33:09 // 9957
Persze hogy zörög, mert a HOSSZBORDÁSZÍJJA Meg ANNAK A GÖRGŐJE ZÖRÖG!!!!!
Gordon04-02-2006 15:32:43 // 9955
Most őszintén, hogy rakassam vissza a vízpumpát a Csiki-Bege-nél ha hétfőn megyek vissza? Egy vackot hipp-hopp mutatnak nekem!
156sw04-02-2006 15:31:51 // 9954
NEM tanultál meg OLVASNI????? KI a fasz írt a vezérműszijadról?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
156sw04-02-2006 15:30:48 // 9952
NEM FIGYELSZ!!! NEM A VEZÉRMŰSZAJ FESZÍTŐJE!!!!! HANEM A HOSZZBORDÁSSZÍJJÉÉÉ!!! NEM TUDSZ OLVASNI??????
csocsi04-02-2006 15:28:37 // 9951
Milyen szervíz ez??? .-))
Majom04-02-2006 15:22:39 // 9950
A vízpumpát velem is cseréltették, feleslegesen. Nyomd be a kuplungot és hallgasd meg, akkor is zörög e!
Gordon04-02-2006 14:20:55 // 9949
Mert ugye mindenre 6 hónap garancia van! Ez rajta is van az összes számlán!
Gordon04-02-2006 13:31:18 // 9947
Mindezt kicserélték 2005610 hónapban, majd 5200km után most 2006.01.30-án a feszítő röggőt és vezető görgőt megint! utána jött a Csiki-Bege meg a vízpumpa! Most akkor már csak a szíj van hátra, vagy + még egy feszítő görgő? Tele vagyok számlával, így eszem ágában nincs megint fizetni nekik egy vezérmű szíjat és egy feszítő görgőt!
Gordon04-02-2006 13:28:44 // 9946
Esküdözött a szervíz vezető, hogy személyesen nézte meg és látszott hogy a vízpumpával van baj!? Csak ugye akkor a hangnak is el kellett volna hallgatni!
A feszítő görgőt meg 30-án cserélték! Akkor a második is vacak?
Don Gombóc04-02-2006 12:13:36 // 9945
Tulajdonképpen nem árt de itt csak a tesztelés miatt írtam. Viszont nem is használ. A szíjjakat görgőkkel együtt kell cserélni, illetve illik. Én ugyan 100 ezret használom a görgőt, és 50 ezret a szíjat, de ez egy egyedi hóbortom.
Bálint3304-02-2006 12:04:41 // 9944
A vez.mű szíjjnak nem árt a szilikon?
Görgő csere után nem kéne szíjjat cserélni?
156sw04-02-2006 12:03:28 // 9943
Egyébként ne ess kétségbe, nem csinál semmi nagy gebaszt, de szar hallgatni:-))))))))))))) a szilikonsprézés segít, de csak IDEIGLENES megoldás! Ha garis a géped, akkro gariban cserélik!!!
156sw04-02-2006 12:00:41 // 9942
Bizony a csapágy csinálja, pedig skf:-)))) A szíjat sem szabad visszatenni utána!!! Egyébként állítólag típushiba, van akinek 3-4 havonta cserélni kell:-))))))))) Tehát a HOSZZBORDÁSSZÍJ, és ANNAK a FESZÍTŐGÖRGŐJE kukás!!!!! A vízpumpát rakasd visszza))))))
156sw04-02-2006 11:57:53 // 9941
Gordon NE hallgass SENKIRE! A következőa a HIBA: hosszbordásszíj, és feszítőgörgője!!!!!!!!!! Nekem is cserélték gariba!!!!!!!
Don Gombóc04-02-2006 11:04:04 // 9940
Az 1.6 ts nem V6, annál a vezérműszíj hajtja a vízpumpát, ott a nagy szíjcsere periódusnál nem árt cserélni a pumpát is, mert akkor meg az csinálja meg a gebaszt. Szerintem.
Karakot04-02-2006 10:35:14 // 9939
Sajnos nincs tippem, hogy mi lehet nálad a gond, de az biztos, hogy a régi vízpumpát visszarakatnám+a pénzt visszakérném (mivel nem ez volt a gond okozója). Nagyon nem bírom ezt a tapogatózunk, a delikvens meg had fizessen dolgot. Engem egyszer a pécsi Autóklubbosok (ez itt a reklám helye) nyúltak le 15e HUF-al. Később kiderült, hogy egy 378 HUF-os alkatrészt kellett volna CSAK kicserélni......
Don Gombóc04-02-2006 10:27:29 // 9938
Azt kellene megpróbálni hogy a reggeli hideginditáskor valaki szilikonsprayt fújna egy kicsit a forgó vezérműszíjjhoz, a szórófejhez tartozó vékony műanyagcsővel. Ugyanis vannak hangosabb szíjjak, amik nyikkognak de inkább huhognak. A spraytől elhalgat egy időre, de aztán amikor kidolgozza akkor újra előjön. ha egy pár tizeddel szélesebb a szíj akkor meg a főtengely fogaskerékre felfogatott hosszbordás szíj meghajtó tárcsájával szokott összeérni, amivel ugyan együtt forog de hangot mégis ad. Bár a tiedénél hirtelen nincs képben a dolog. Vagy valamit csak számláztak és nem cseréltek ki.
Gordon04-02-2006 10:16:47 // 9937
5-10 perc után elhallgat, amint bemelegszik a motor! De hát a vez.módot is cserélték! Mivel az előzőnek dízeles hangja volt. Azóta meg 5200km-et mentem a kocsival. Nem akttogás, inkább olyan pattogás, nyiszegés, mintha valami csapágy csinálná, vagy a szíj érne oda valahova?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
496
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?