Forum >> Szerelőműhely

Cgo09-03-2006 12:08:34 // 10936
JTD tulajok figyelem - 2 napja inditozas utan elkezd villogni az izzitas visszajelzoje. az okos konyv szerint ez a viz homerseklet jeladojanak a hibajat jelenti. A kerdesem, hol van ez a jelado. koszi
Longman09-03-2006 11:45:22 // 10935
Aha, köszönöm a segítséget. Sejthettem volna, csak azt hittem arra van külön visszajelző.
Ferke09-03-2006 10:49:53 // 10934
Bakker, nem gondoltam volna, hogy ilyen egyszerű...:)
TtK09-03-2006 10:49:20 // 10933
Google. :)) Images; Alfa 156 front suspension..
Ferke09-03-2006 10:34:18 // 10932
Hát most nem vágom, hogy a futóműves melyikre mondta hogy rossz. DE ez a kép naggyon jó, iylet hol vadásztál? Se az Eper, se az autodata nem hoz ilyen jó képet!:) Na mindegy, akkor van pechem, ha a stabilizátor belső szilentje is rossz, akkor bölcső le..
TtK09-03-2006 10:26:00 // 10931
Passzolom. Még sosem cseréltem, csak cseréltettem. :)
De a stabilizátoron csak két szilent van. Ha ezek kukásak ki kell venni a rudat, mert le kell róla vágni a gyári szilenteket.
Ha az öszekötő rúd (ami a stabilizátort köti össze a "gólyalábbal") rossz, az szvsz kijön minden faxni nélkül.
Ferke09-03-2006 10:11:59 // 10930
Köszi, köszi! Vajon a szélső szilenteket lehet úgy cserélni, hogy ne kelljen kiszedni az egész stabilizátort? Mert állítólag embertelen nagy meló kiszedni a bölcső mögűl...
Saughassy09-03-2006 10:08:03 // 10929
Szerintem fogytan a fekfolyadekod, es lotyog a tartalyban. :) Ellenorizd a szintet.
Ferke09-03-2006 10:07:21 // 10928
Fékfolyadék. Ahogy mozog az autó, az érzékelő bejelez, csak eg ypicit kell beletölteni, de ugyanolyat tölts bele, amilyen benne van, ne keverd mással.
Longman09-03-2006 10:02:20 // 10927
Sziasztok ! Az autómban (155) erős, hirtelen gyorsításnál, és húzósabb kanyarvételnél felvillan a kézifék visszajelző lámpája. Mit akarhat tudtomra adni? Kb 1 hete produkálja ezt. Vmi kontakthiba, vagy fékfolyadék lehet?
TtK08-03-2006 21:38:51 // 10926
Azért nem hozza külön, mert egyben vannak a stabilizátorral. Csak nem gyáriban van külön szilent.
bb1808-03-2006 18:59:30 // 10925
kell hogy legyen középen is, mert a kasztnihoz képest tartja ( támasztja ) a futomüvet.
mesa08-03-2006 14:46:33 // 10924
:))))) Várj, a múltkor néztem, hogy nem simul síkba a vezető oldali ajtó. Már kedztem elmélkedni, honnan tudnék szerezni B1 ajtót, az mennyi fog kerülni, fényezés mennyire lesz sikeres / eltérő árnyalatú, hány kábelt kell majd átszerelni ... mert hogy gondoltam hogy biztos karambolos volt és görbe az ajtó ... Aztán szóltam a karosszériás ismerősömnek micsoda nagy bajban vagyok erre röhögve mondta, ja csak állítani kell rajta. 1 perc alatt egy (asszem torx) csavarhúzóval beállította ;))) Én meg már egyből temettem! :o
Ferke08-03-2006 14:41:27 // 10923
Tudja esetleg valaki, hogy 156-oson a stabilizátornak hány db szilentje van? 2 (a két szélén), vagy 4 (középen is)? Az eper nem nagyon hozza ezeket.
TtK08-03-2006 14:20:00 // 10922
Jobb, ha virtuálisan van darabokra kapva, mint IRL. :)))
kertecs08-03-2006 14:08:51 // 10921
Mi meg itt azonnal darabokra kaptuk az egész autódat! : ))
martin-i08-03-2006 13:35:34 // 10920
erről van szó!!!!!!!!!!! :) :) :)
mesa08-03-2006 13:28:22 // 10919
Köszönöm srácok a gyors segítséget, tanácsokat! Hazaugrottam és egyből nyitott! :)) Ezek szerint a mosó miatt befagyott a zárszerkezet...
mesa08-03-2006 10:55:10 // 10918
Okés, megpróbálom majd ezeket is ! Aztán lehet, hogy a tegnap esti nagynyomású mosózás az oka mindennek. Remélem ! :)
martin-i08-03-2006 10:30:39 // 10917
ha be van zárva a kp.zárral elvileg akkoris ki tudod nyitni belülről, mert akkor csak azt az egyet ki lehet nyitni -> felugrik a pöcök és ki lehet nyitni, a többi meg lent marad (tapasztalat) vagy a könyöklő alatti kapcsolóknál (hátsó ablakemelők, gyerekzár+kp.zár kapcsolója) a kp.zár kapcsolójával is lehet szórakozni, hogy azzal kinyitja-e.
mesa08-03-2006 10:26:52 // 10916
Elvileg ha belülről nyitom az ajtónyitóval, akkor az kinyitja akkor is, ha lenn van a pöcök ? Vagy 22-es csapdája, és addig nem lehet kinyitni, amig lenn van a pöcök, kvázi zárva van ?
mesa08-03-2006 10:24:52 // 10915
Én is azon gondolkoztam, hogy lehet hogy behalt az egyik zár, vagy legalábbis a centrál motorja :( Most hogy végiggondolom, a vezető oldali ajtót meg se tudtam moccantani ... Az hagyján, hogy nem lehet levenni az ajtókárpitot, de a másik oldal meg a házfal mellett van, onnan se tudok hozzáférni :( Most csak idegesebb lettem :(
pb_08-03-2006 10:23:55 // 10914
Sztem, ha leveszi az akksi sarut, mind1ik ajtó 1esével nyitható lesz. Egyébként még a központi zár reléjénél is lehet probléma, de a legvalószínűbb valamelyik ajtózár lesz.
TtK08-03-2006 09:59:20 // 10913
Nem feltétlenül a riasztó rossz. Lehet, hogy valamelyik ajtózár halt be. Ha beszorul, akkor a kp. zár mikor nem tudja kinyitni, újra visszazár. Nekem is ilyesmi jelenség volt, mikor a 146-on behalt az anyósajtó zárja. Mozog az összes pöcök? Ha már benn vagy a kocsiban, belülről kézzel nyílik minden ajtó? Ha megvan melyik rossz, akkor annak a kp zárját le kell húzni és így lehet vele ideiglenesen közlekedni. Akkor kínos, ha pont a vezetőajtó a sz@r. Ha ez a baja, akkor kitartás! Szép feladat zárt ajtónál leugrasztani a kárpitot..:)
martin-i08-03-2006 09:53:12 // 10912
nekem is voltak hasonló gondjaim, én se tudtam mit tegyek...kétségbeesésembe pár óra múlva újra megpróbáltam és akkor csodák-csodája, minden működött (mintha smi sem történt volna)! Csak gondoltam, ha már minden reálisnak tűnő magyarázaton tul vagy... :( (persze nem biztos hogy nálad bejön, sok szerencsét!)
kertecs08-03-2006 09:47:32 // 10911
Hasonló történt velem off-os autón: ragadt az egyik központizár motor. Szét kellett szednem és vmi. kontkat spary-s befújkálás segített. De nekem nyitott állapotban maradt, úgy azért könnyebb.
mesa08-03-2006 09:29:07 // 10910
Sziasztok! Cserben hagyott az autóm :( Történet lényege, hogy undormányos Piranha risztó van beszerelve, és ajtónyitás gomb lenyomása után kinyit+bezár késedelem nélkül. Magyarán, csak feltolja a pöcköket, de rögtön vissza is zárja az ajtókat. Gyors kézmozdulattal a bal hátsó ajtót ki tudtam nyitni, és onnan cukahara mozdulattal bevágódtam fejjela pedálok közé :)), hogy ki tudjam nyitni a motorteret, gondolván, hogy majd a riaszó kulcsával jól kikapcsolom a kishalat... És akkor jött a meglepetés, sehol nem találtam a riasztót ?! Így kénytelen voltam OFFos autóval munkába indulni. Volt már valakinek hasonló szívása? Mi lehet a probléma ? (előtte 20 perccel már nyitva volt rendesen az autó, és riasztó távirányítóval visszazárva, szóval befagyás nem lehet) Mit tudok most tenni, hogy egyáltalán ki tudjam nyitni az ajtót ? Eltört az első ajtóban a zár, vagy mi ? :(
Saughassy08-03-2006 08:43:24 // 10909
Na ja. Fura, hogy azota szar, miota a motorterben turkaltak...
Saughassy08-03-2006 08:42:42 // 10908
Hajli Smithy! :) Elso korben megnezhetned a gyertyakat is, nincsenek e vmi miatt elkormolodva. Tudom hogy uj meg minden, de ezt is ki kell zarni. Egyebkent biztosan jo fajtak? Ha van ismeros TS a kornyeken, beleprobalhatnal mast. En is kuzdottem hasonloval es nemi raolvasas meg vajakossag mellett a gyertyacsere is segitett. A tobbit is vhogy okosba' kellene megoldani, nincs ott meg1 TS? Megcserelni gyujtastrafot, ecu t ilyeneket. KItartas :)
András bácsi08-03-2006 08:40:20 // 10907
A gyújtókábelek hibája a legvalószínűbb, akár egyszerre több is szar lehet. És nem feltétenül veszed észre, ha olyan helyen van benne a szakadás. És sajnos könnyű megszakítani benne a szálat, ha jól rá van gyógyulva a gyertyára.
tomcsi14608-03-2006 08:37:19 // 10906
Szia! Egyszer (amikor a hibát produkálja) lehetőleg sötétben nézz bele a motortérbe. Mozgasd a gyujtáskábeleket, mert én már találkoztam olyan hibával, hogy a félig meleg motoron a pára lecsapódott és a kábelekről le-le ugrott a szikra. Rohadtul nehéz napfénynél észrevenni! De olyan szivatós hiba!!! Ja és a gyertyáknál is lehet ilyenkor áthúzás!
Smith07-03-2006 21:49:25 // 10905
Bocs, hogy ide is beirom de a nagyvadak topikban a poénok már másik oldalra száműzik lassan a problémámat :) (164, 2.0 TS) Jótanácsokra van szükségem. Az a helyzet hogy szerintem valami gyújtás probléma lehet, mert ha rélépek a gázra, akkor időnként ahelyett hogy elindulna, inkább megtorpan a gép. Ma is ezt játszotta velem sajnos és totál lehangolódtam tőle, pedig olyan szépen sütött a nap :( Azt vettem észre hogy még nagyon hidegben is szépen elindul és jól működik minden, de ha megyek vele mondjuk 5 percet, tehát még fel sem melegszik a motor, leállítom, áll 5-10 percet, utána ha beinditom mintha a hengerek fele nem is menne. Akadozik, a kipufogón hallom hogy összevissza puffog, fulladozik, kis idő után magához tér ha túráztatom. Mint anno a tarabantomon amikor kihagyott a gyújtás... Hőmérséklettel nem hiszem hogy összefügg mert amikor hazajövök vele az fél óra út, felmelegszik rendesen a motor. Minden nap úgy jövünk haza asszonnyal hogy hazafelé beugrunk szüleimhez megvacsorázunk, aztán hazajövünk, mert szembe lakunk, természetesen a két szemben lévő ház között is kocsival közlekedünk :D Szóval hazajövünk, leállunk vacsizni, áll a kocsi 20-25 percet, aztán beindítom és jönnénk haza, de összevissza rángat meg puffog, a 25m-nyi úton... Szerelő szerint lehet trafó vagy gyújtásmodul, de persze már kétszer odavittem, akkor természetesen nem hagyott ki a henger... nemrég (kb. 1 hónapja) az egyik gyújtáskábel egyik vége be volt rohadva, de ezt kicseréltük. A többin nem látszik rohadás. Gyertyák szintén akkor lettek cserélve. /ME nagyon szomorú :((((((((((((((((((((
Bálint3307-03-2006 17:55:39 // 10904
Hát azért elég jól elbarkácsolgat abban a lepukkant műhelyben :)
pb_07-03-2006 11:23:43 // 10903
Vagy fanatikusnak...
pex15607-03-2006 11:11:52 // 10902
Köszönöm a segítséget, a tippeket. A szilokon zsíros megoldást, megpróbálom mindenképpen ill. az új már eleve így lesz beszerelve, igazából engem is megelepett, hogy a gömbfej még egyben van. És a szilentek szartak be. Üdv.
pex15607-03-2006 11:07:24 // 10901
Üdv. Véleményem szerint a használtautó vásárlás minden esetben lutri. Autóvásárlás előtti átvizsgálás: A legtöbb mühelyben felemelik az autót megfeszegetik a futóművet, és megállapítják, hogy bizony lóg valamelyik szilent esetleg konstatálják, hogy a fékek el vannak kopva. Ezen tételek bármelyike 50000 HUF alatt van. Ennyit bármikor le lehet alkudni egy használt autó árából. (Mellesleg ezen műhelyek egyike sem tud megállapítani egyértelmű hibákat sem, lehet az bármekkora szaki. Pl. elviszed hozzá, hogy kopog a futómű, fingja se lesz mi az és egyetlen lógó szilentet se fog találni.) És ami nem derül ki a próbaúton, se egyik átvizsgáló műhelyben sem: Az autóba több olajat kell tölteni mint üzemanyagot. A szervóolaj fogyogat. Na meg a km óra tekergetés. 100000Km van benne óra szerint, közbe TAXI volt ezért három évesen 300e Km van benne. Vagy, hogy a pl. a saját autómnál maradjunk 20000 km után nyiszogni fog a szilent. Szóval akkor mondhatjuk mindenki hülye aki a használt autót vesz. Főleg alfát.
csocsi06-03-2006 18:45:14 // 10900
Mondd ki nyugodtan :))
Alfista06-03-2006 18:36:09 // 10899
Kösz Bandi és ezt nem arra a szerelőre bízom aki .... tudod!
bb1806-03-2006 17:52:08 // 10898
vastag szilikonzsirral tedd össze, akkor sokáig birnak mindent. gözborotva és hö meg viz állo.
András bácsi06-03-2006 17:23:17 // 10897
Az is segít valamit, ha meglazítod az átmenőcsavart és kicsit kihúzva nyomsz rá/bele zsírt. Zömmel azért nyekereg, mert kapja a vízet/sarat/port, ami szépen bemászik a műanyag védő és a persely közé. Egyébként érdekes, hogy a saját gépekben cserélt segédlengőkarokban eddig soha nem a szilent ment szét, hanem a gömbfej.
Alfista06-03-2006 13:46:13 // 10896
Laus! Én is nemrég cseréltettem és nyüszög. Így utólag is be lehet kenni a szilenteket?
András bácsi06-03-2006 13:34:24 // 10895
Egyetértek. Egyrészt semmi érdeke nincs a független átnézőnek abban, hogy melyik felet preferálja. Ha szarra mondja, hogy jó, még kereshet is a bolton később. Sőt lehet, hogy egyébként is meg van kenve. Sok minden meg egyébként is láthatatlan: pl. a döglődő, de még jelet nem produkáló lmm-et szerintem igen kevés ember tudja kimutatni az országban.
Xixo06-03-2006 13:10:55 // 10894
Na ja! Aki használtat vesz, az ugye számoljon ezekkel. A vásárlás utáni "kötelező szervízt" pedig MEG KELL CSINÁLNI!!! Vagy vegyenek újat! :-))
granturismo06-03-2006 12:37:47 // 10893
Ez igaz, de hányan vesznek úgy 4-5 éves autókat, hogy még egy próbakört nem mennek. Az ilyen korú gépek lehetnek szuper állapotban, de lehetnek extrém leharcolva is. Egy alapos kozmetika nagyon le tudja vakítani a laikus vevőt ez tény. De egy próbakörön azért már sokminden kiderül. Egy rendes műhelyes átnézésnél még több minden. Persze 100% biztonság nincs. Megveszed komolyan átnézed másnap kikönyökönyököl a hajtókar a blokk oldalán. Ez sajna benne van, de azért ez nem mindennapos. Az annál inkább, hogy mondjuk egy 156-nál a vevő később eszmél rá, hogy az első futóművet szinte teljesen ki kell cserélni, a motoron vezérműszíjat feszítőket és gyertyákat kellene cserélni. Meg mondjuk a módosító is kehes esetleg lmm gondja van, hogy csak a leggyakoribb problémákat említsem. Ezek a tételek igencsak megterhelnek egy pénztárcát, pedig ezeket egy próbaúttal és egy rendes átnézéssel simán fel lehet(ne) deríteni.
pb_06-03-2006 08:07:15 // 10892
Az a nagy baj, hogy az átnézés/nézetés sem sokat jelent.
granturismo06-03-2006 07:39:02 // 10891
"Szerintem nincs olyan ember, aki ne nézné/nézetné át az autót mielőtt megveszi." Ez tapasztalatom szerint nagyon nem így van. Hihetetlen, hogy egyesek milyen felelőtlenek egy ilyen (szerintem) elég komoly beruházás lebonyolításakor.
csocsi06-03-2006 07:21:51 // 10890
Remélhetőleg jóval több km-ert kibírnak majd. Nekem a jobbosban cseréltek gumikat és azonnal megszünt a zaj és ez több 100 km-el ezelőtt volt :))
lausz06-03-2006 06:41:39 // 10889
üdv.én csak szilentet cseréltem benne,rendesen bezsíroztam azóta 10000km és nem nyiszog.
pex15606-03-2006 06:21:32 // 10888
Három nap kevés, jó lenne ha egy kicsit tovább tartana a csend. :)
pex15606-03-2006 06:16:00 // 10887
AZ új lengőkarokat már megvettem de még nem kerültek bele, csak a szerelő keserített el mi szerint ezek is nyiszognak majd. Na mindegy majd berakják aztán meglátjuk igaza volt-e. Ja és természetesen nem azonnal kezdik majd a nyifogást csak majd fél úion a szerelőtől hazafelé. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.