Forum >> Szerelőműhely

ingegnere25-11-2004 15:14:35 // 485
Szegény szőkét el is akarom küldeni szabira, halálra dolgozza magát. Nézd milyen sovány szegény.:-( Addig ápolgathatod.;-)
Wickey25-11-2004 14:52:27 // 484
Annak örülj, hogy csak lefotózták. Az fél perc alatt megvan. Én egész délutános programra neveztem volna be velük. :-)
Wickey25-11-2004 14:50:26 // 483
Tommi!! Hűtősök. Nézd meg hátha.
ingegnere25-11-2004 14:49:46 // 482
Basszameg lefotózták a melósaimat! Még ez is...
Inner Circle25-11-2004 14:39:34 // 481
Horvátországban nekem olyan kevés volt a fogyasztás az egyhét-boxer-összkerékhajtás-IC ötszörös túlméretes jobblába-szerpentinen Mercialázás kombinációval együtt is, hogy évezredes haverom, Cgo, a szemembe mondta hogy nem hiszi el :DDDDDDD Úgyhogy ott tényleg jobb lehet a benya!
Inner Circle25-11-2004 14:38:10 // 480
Én a szent ügyért hajlandó vagyok hat ilyen csavart kitúrni a mindentudó ládikámból, jutányos áron - addig kitalálok valami átváltó-kulcsot a csavar-sör arányhoz :o) Légkulccsal meg nem véletlenül a kerékcsavarokat húzták meg? Aki oda bedugja az imbusz-légkulcsot, az meg is érdemli... persze lehetséges.
Alfy25-11-2004 14:31:15 // 479
Nem tudjátok hol van ez a műhely?
Inner Circle25-11-2004 14:30:08 // 478
Nem tudom melyik, de erről az autóról ellopták a kipufogót, miközben hátrafordították, pedig mikor oldalt állt, még megvolt! :o)
ingegnere25-11-2004 14:14:26 // 476
Igen, ez tényleg úgy néz ki, hogy a felniszélességből adódó eltérést kompenzálják az ET-vel, így ugyanott lesz kint a kerék.:-) Gondolom az egy csapágy az valami kétsoros golyóscsapágy. Ha nemis jelentjük ki axiómaként, de állításod tekinthetjük igaznak.:-))
granturismo25-11-2004 13:54:23 // 475
Azmo Pontosan ahogy írod, rendesen, tempósan kihúzatom 3000-ig gyors váltások (már amennyire a váltó engedi:-))) igyekszem minél előbb a legmagasabb fokozatba felkerülni. Szakértő urak. Hogy mi a nyomtáv az egy jó kérdés:-) De ha a középvonal lenne ahogy írjátok akkor az bizony nincs ugyanott a felsorolt felni/gumi kombinációk esetén. Viszont a kerekek külső széle (ez jó pongyola, de szerintem értitek) az viszont nagyjából igen. Látható, hogy a gumiabroncs szélességváltozását pl.: 165-175 10mm akkor ugye 5mm-el lenne kintebb, ezt kompenzálják egy 5mm-es ET változással. Tehát arra törelkednek, hogy a kerekek külső széle legyen mindig ugyanott. Vajon miért? Nem gondolnám, hogy passzióból. Egyébként a 146 gépkönyvet is megnéztem, ott is hasonló gumi/felni méretek vannak csak az ET értékeket ott nem kötik az orrunkra.:-( A 146-on egy kerékcsapágy van ha jól tudom. Akkor mondhatjuk, hogy ilyen típusú csapágyazás esetén az ET érték kimondottan a felni és a csapágy középvonalai távolságkülönbségének kompenzálása?
Tommi25-11-2004 13:50:28 // 474
SOS HELP!!! Defektes a hűtő a 156-on, sürgősen kellene egy másik. Hol tudok jó áron hűtőt beszerezni???
krisz3325-11-2004 13:34:55 // 473
Hali kanyarodasnal valami kopog nem ellöl hanem a talpam alat mar megnéztem a stabilizatornak van ott a felfogatasa multkor szervizben meghuztak minden csavart utána egy darabig nem csinálta de most megint elkezdte lehet hogy kilazul a csavar magátol nem tudom cseréljem ki a csavart??
ingegnere25-11-2004 13:01:13 // 472
Uggyankérrlek.:-)
Azmo25-11-2004 12:54:56 // 471
jaja, csak nem szeressem használni mások dumáit....:) közben megtaláltam mit jelent a szó Paco:))))
ingegnere25-11-2004 12:41:52 // 470
Mit, a hareket?:-) Miért nem? Nem kopirájtos, és rendszeresen használom.;-)
Azmo25-11-2004 12:34:41 // 469
Paco ilyeneket mondasz, hogy iterálás és nézek hülyén....divison by zero oszt harek, lécci, ne csináld ezt :D (bocsi Ingegnere, de annyira illet ide a szócska, ígérem nem használom többet:))
ingegnere25-11-2004 12:27:56 // 468
Akkor jó. Bár az olaszok hajlamosak a dolgok nehezebb végét megfogni.;-)
Azmo25-11-2004 12:21:57 // 467
azt akarod mondani, hogy akkor menjek mindig inkább 3ezer felé fordulatszámilag és jobb mintha mindig 2000 körül próbálom elérni a jó fogyasztást???
granturismo25-11-2004 12:15:30 // 466
Megmondom őszintén én is megkartonpapírozom a 146 boxert pedig azt elvileg már nem kéne. Mégis nagyobb hidegben bizony hamarabb fölmelegszik. 10 fokig nem éreztem káros hatását. Úgy teszem be a papírt, hogy 50%-ban takarja ki a hűtőt. A fogyasztásról: én is 400km körül (+-20) km megyek egy tankkal, 39-40-41 litert szoktam tankolni. Tehát ez egy 10l körüli átlagfogyi. Télen a hideg miatt ennyi, nyáron a klíma miatt. Nem sokallom hiszen a 8 szelepes és 100 lovas tehát eléggé kihegyezett. Mondjuk én korán reggel jövök át a városon (rakpart) akkor még lehet haladni, de délután már nem ilyen jó a helyzet. Viszont van 2 megfigyelésem: 1. a boxer alapjáraton szó szerint falja a benzint 2. a boxerrel próbáltam finoman menni a gazdaságos üzem miatt egyszerűen viszont semmilyen trükkel nem lehet lejjebb vinni a fogyasztást, viszont egy tempósabb, dinamikusabb használattal sem nő a fogyasztás. Jó itt nem a szétgyilkolásra gondolok... Ez nagyon érdekes, mert egy 16 szelepes motornál pld. igy több litert is lehet spórolni vagy éppen elpöfékelni.
Paco25-11-2004 12:14:57 // 465
Azerintem felni középvonal. tervezőmérnök nem fogja először megterveni a kocsit, majd megépíteni - lemérni - áttervezni - megépíteni - lemérni - és így iterálni addig amíg a hatásvonalak egybecsúsznak :))))
ingegnere25-11-2004 11:52:33 // 464
Vagy a felni felfekvési felületétől mérnék a nyomtávot??

Ez alapján középvonal.
Előbbi mérhető, utóbbi számítható. Na, most melyik?
ingegnere25-11-2004 11:45:52 // 463
Módosítanék. Paco azt írja a terhelés ébred a csapágy középvonalában (azaz a felni középvonalában, de az egybeesik a csapágy közévonalával). Ez abban az esetben igaz, ha egy csapágyat alkalmaznak a tengelycsonkon.

Amit én hoztam fel példának, az egy kúpos agy, aminek a belső felén és külső felén is van egy egy kúpgörgős csapágy. Ebben az esetben a terhelő erő egyenese (ami a felni középvonalánál ébred) valahol metszi a tengely középvonalát (ideális esetben merőleges arra). Ebben az esetben a támasztóerők: (l=a+b)

FrI= Fstat * b/l
FrII= Fstat * a/l


Megint rajzoltam, bocs.

Szóval, ha változtatod az ET-t, ennek a terhelő erőnek a helyét változtatod, megváltozik az a/b viszony.:-) Minimális tűrést a csapágyak megengednek, mert mind túl van méretezve, de amutomatikus élettertamcsökkenéssel számolhasz. (Pontosan kiszámítható az adatok ismeretében, de számolja az, akinek 6 anyja van.:-)))))


Rendőr kapcsán, ember legyen az a zsaru, aki szemre nyomtávot mér, neadjisten vágja a GTV6 futőművének gyári adatait. Ne lógjon ki a karosszériából, arra kell figyelni. A nyomtávszélesítésre vonatkozó jogszabályokat nem ismerem, de biztos igazad van. viszont a nyomtávot is a felni középvonalától mérik, nem a szélétől, tehát szélesebb felnivel nem, csak kisebb ET-vel változtatod meg a nyomtávot.

A listán gondolkodom. Lehet, hogy ekkora eltérést még megenged a tengely és a csapágyak méretezése, és az eltérő ET és felnivastagságok kapcsolata pusztán az optikát támigatja.:-) 8mindegyik kerék ugyanoda lógjon ki.;-)

Én a gépemen 26mm-rel kisebb ET jű felnit használok. Csapágyakra szrok, mert jól néz ki..-))))))
Thomika25-11-2004 11:29:21 // 462
Norbee: Ha féltengely lenne,akkor gyorsításnál,és lassításnál is kéne kattognia.....szerintem.. legalábbis így utólag visszamelékezve (mert volt egy féltengely felújításom tavaly télen)
Seriff25-11-2004 11:25:58 // 461
A fogyasztáűs csökkentésének van egy remek eszköze: töltsél Slick-et olajcsere alkalmával a motorolajhoz, az majd 300-400 kilométer után kifejti jótékony hatását- csendesebb lesz a motor és kevesebbet fogyaszt. A dízel 33-asunkba, 155-be és a drága 145-be is került, és érezhető volt a hatása- motormegóvás szempontjából sem egy utolsó dolog!
ingegnere25-11-2004 11:15:47 // 460
Akkor csattogna folyamatosan.
Thomika25-11-2004 11:15:27 // 459
Szutyok: Pont ilyen esetem volt vmikor tavasszal! Még 2003 őszén volt váltócserém, de egészen tavaszig semmi baj nem volt. Egyik este a Déli pu-nál álltam dugóban, mikor el akartam indulni, se előre, se hátra. Aláfeküdtem, és láttam,hogy szétesett a féltengely! Vontatni ilyenkor nem szabad az autót, mert sokkal több kárt is lehet vele okozni (pl : féltengely szétmegy,v vmit szétver forgás közben)! De mázlim volt, mert (bár fél év után) mindössze csak a csavarok lazultak ki, de mindegyik bennt maradt a féltengelyben, és csak a váltóból esett ki! Ez javítása összesen 8000Ft ba került, ennek jelentős része a tréleres szállítás volt a szervízig (éjjel 11kor)...
granturismo25-11-2004 11:06:19 // 458
Szuper jó ez a topic:-)) Egész rászokok itten:-)) ingegnere, Paco "Tudtommal a felnik úgy vannak kialakítva, hogy a terhelés a csapágy középvonalának egyenesében ébred" Ez igy már szimpatikusabb:-)))) Köszi a válaszokat. Villanyos vagyok nem gépész, de azért próbálom fogni a dolgokat.:-) Mi a véleményetek, az előirt ET értéktől való eltérés milyen kézzelfogaható hátránnyal járhat? Most itt konkrétan a kerékcsapágy és egyéb futóműelemek emiatti esetleges élettartam csökkenésre gondolok. Tekintsünk el most felni lengőkar összeütközés meg ilyen hasonló alapesetektől... Ha jól tudom hivatalosan az autó eredeti nyomtáv értékét utólag nem szabad módosítani, márpedig egy szélesebb gumiabroncs egy szélesebb, de azonos ET számú felni esetén a nyomtáv változik. Márpedig ha ezeket az előírásokat be akarjuk tartani, változtatni kell az ET-t. Ez talán nem annyira kőbe vésett szabály, hiszen ha a rendőr megállít nem fogja collstock-al méricskélni a nyontávot, de a gyártóknak azért erre figyelemmel kell lennie. Pld.: az OFF Fiat Bravo ON gyári gépkönyvében szereplő gumi/felniméretei: 165/65R14, 5,5Jx14ET32 175/65R14, 5,5Jx14ET37 185/60R14, 6Jx14ET43 185/55R15, 6Jx14ET40 195/50R15, 6Jx14ET40 195/55R15, 6Jx15ET49 205/50R15, 6,5Jx15ET49 Nem gondolnám hogy minden változatban a kerékcsapágy elhelyezkedése más ezért kell az ET-vel variálni. Viszont ha az ET változik az akkor most káros vagy ilyen mértékű változás elhanyagolható? Különösen azért érdekes a kérdés, mert a 145 146 155 első kerékagya rendkívül hasonló a Bravohoz. De úgy is mondhatjuk, hogy ugyanaz.:-)
Thomika25-11-2004 11:04:38 // 457
Balage: Alul nem esett szét a lábtérhez vezető kis "ajtócska"(középkonzol mögött)? Mert akkor a lábtérhez vezet több meleg levegőt, ott szétárad, és felfelé már szinte semmi sem jut!Sajna pont előtte van ventillátor, így ha az nyitva van,akkor jöhet elő ez a hibajelenség! Nekem ez volt a baj, még pár hónappal ezelőtt is. De nagynehezen megtaláltam, zögzítettem az "ajtót" és máris jobb lett! TSak egy 5let, hátha...
Thomika25-11-2004 10:58:49 // 456
seriff: Csak 6 liter!!! :)
norbee25-11-2004 10:32:45 // 455
Nekem meg céges juttatás, úgyhogy inkább ez, mint vegyek egy CD tárat. :) Na ON topik. Elgondolkodtam ezen a csattogáson. Ha féltengely lenne, mert kilazultak a csavarok, akkor folyamatosan kéne csattognia nem? Na csak mert ha fékezésnél (főleg kis sebességnél, kuplung kinyomva, fékpedál kinyomva) hátrafelé mutató erő miatt megfeszülnének az alkatrészek, akkor ugyanennek óvatos gyorsításnál is kéne jelentkeznie.
ingegnere25-11-2004 10:27:02 // 454
Sok véleményt nem tudok róla alkotni szerintem, mert mp3-mal még csak köszönőviszonyban sem vagyunk, de egyszer mindent el kell kezdeni.:-) Psszt, na ez tényleg nem publ...;-D
norbee25-11-2004 10:23:54 // 453
Na akkor legközelebb megvéleményeztetem Veled. Meghunyászkodni? Maximum vasárnaponként, de olyankor minden pasi kénytelen, azt hiszem. ;D
ingegnere25-11-2004 10:22:04 // 452
Csak képről. Gondolod hajlandó vagyok bármikor is meghunyászkodni? ;-)
Azmo25-11-2004 10:18:00 // 451
TomQ4-nek van Dension asszem...én intéztem neki ócsóbbé annó :)
norbee25-11-2004 10:13:47 // 450
Összekeversz valaki követelőzővel... Tőlem nem kell elnézést kérni :)))))))))))) BTW, láttál már ilyen Dension cuccost?
ingegnere25-11-2004 10:08:12 // 449
Tekintve, hogy ultrahangunk nem volt....:-) (nem kellett azt nagyon roncsolni, ez a tarcsi kormány tarcsi kormánya volt inkább):-) Mi nem publik...a motoros ülés? Felvetésemért a rádióteszttel kapcsolatban utólag kérek elnézést.:-)
norbee25-11-2004 10:03:49 // 448
LOL! :) Nem mondod? :))) Próbáltam automatice, meg kézzel is, de nem nyert, Juventust találtam, meg egyebeket. Valszeg a kis cuccosban van a hiba, bár a szervíz egy hónapja azzal adta vissza, hogy tökéletesen működik. Majd visszaküldöm nekik, hogy mégse. :) Tarcsi kormányt hogy teszteltétek? Azé nem roncsolásos anyagvizsgálattal, ugye? :))) Motoros ülés is lenyűgözte, de ugye az annyira nem publik... :)))))
ingegnere25-11-2004 09:59:57 // 447
Igen, mondjuk sokat segítene, ha látnád a kijelzőt.:-) Tipp: fel-le gombbal automatikusan ráugrik a köv adőra, jobbra balra gombbal manuálisan tudod léptetni. Keresd meg a Juventust, és onnan haladj apránként. Vagy ezt már kipróbáltad, és kussoljak? :-) Tarcsi "fakormányt" másnap leteszteltük, és tényleg műanyag, de becsszó láttam ebből eredeti fát is. ÉS a motoros ülés nem mozgatta meg a fantáziáját? :-)
norbee25-11-2004 09:58:08 // 446
Volt elég dolgod, nem? Majd lehet megtámadlak vele egyszer, egyenlőre nem tűnik vészesnek, csak mivel érzem, hogy fékezés után még picit lejjebb tudom nyomni a pedált, gondoltam főfékhenger kezd kimenni.
norbee25-11-2004 09:55:24 // 445
Neeeeem, bolt tökjó volt, ne böfizz, mindene megy, tuner kazi szuper, csak az MP3 FM tunert hiába rakom rá, baszik a 88.0-89.5 tartományban jelet leadni. De CodeCard rulz :) Judit totál kivolt a fakormánytól meg a hátsó el. ablaktól. Még tegnap is mondta, mikor valami OFF-ot fikuszolt az utcán, hogy bezzeg abba az Alfettába... :D
ingegnere25-11-2004 09:52:32 // 444
Nem hinném. De itt voltál, miért nem néztük meg? A "távcsinálásban" elég nagy a hibafaktor.:-)
ingegnere25-11-2004 09:50:57 // 443
:-) Mondjuk ha így néznék ki, mint a bajor tejcsárda, biztos több barátom lenne.;-) De a tunerja szól, ugye? És nem megy az MP3-om???? Akkor felesleges volt a bolt? Szóljál, mert még fel tudom böfögni a Túrórudit! :-D
norbee25-11-2004 09:49:49 // 442
Ja, ezért nem is hagytam el. Viszont télleg nem tudom mi ez. Főfékhenger vákumdobja adhat ilyen hangot?
ingegnere25-11-2004 09:48:30 // 441
Csak neked kívül van a féktárcsád!
norbee25-11-2004 09:45:02 // 440
ingegnere Tudjuk, tudjuk, Pitt. :) Rádió becsusszant, szereztem hozzá antennaátalakítót is, csak az a qrva MP3 lejátszó nem akar még mindig megszólalni... :))))))))))
norbee25-11-2004 09:42:43 // 439
szutyok :)))) Ne idegelj. Ez nekem van, egy pár hete.
ingegnere25-11-2004 09:36:19 // 438

Na, ő Inge.:-)
Rólam képet az oldalamon láthattok.;-)
ingegnere25-11-2004 09:30:40 // 437
Na, akkor az van, amit mondtam.:-) Kérdés, hogy egyben maradt-e a féknyerged? Fékezésnél kitapostad-e belőle a dugattyúkat? (bár asszem ez nem történhet meg, mert menetesek hálistnnek) Elveszettted-e a fékbetéteket? Szétment-e a féltengelycsuklód? Szétvert-e valamit a környezetében? (guruló keréknél, márpedig húztátok, az úgy jár,mint egy szabadon hagyot slag 5 baros víznyomáson, csak ennek még tömege is van! Ha isssszonyat mázlid van, akkor csak 6 csavart kell kerítened, és vissza kell tenni (mondjuk ezek spéci, M6-os imbuszcsavarok, hosszt, menetemelkedést passzolom, de 1:25-ös lehet, 10.9-s szilárdsággal) Vagy bontó, vagy csavarbolt minta alapján. Plussz egy garnitura fékbetét. Légkulcsos meghúzás francokat se ér, ha mondjuk nem fekszik fel rendesen a tárcsa. Ezeket (meg szerintem mindent) spec kézzel jobb meghúzni.
szutyok25-11-2004 09:29:59 // 436
Lőfortdult ilyen is! Néha!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.