Forum >> Szerelőműhely

08-12-2004 14:55:18 // 792
kertecs, A Komlói úton próbálkoztál már? Véletlenül nem Veled talákoztam a múlt héten pénteken a Tüskésréti úton?
08-12-2004 14:48:16 // 791
BF156, Cseréltesd ki és látni fogod a különbséget. Ilyen "kánikulában" is 75 fölött kell lennie.
kertecs08-12-2004 14:40:05 // 790
TtK Köszi az info-kat, azt hiszem elég jól látszik minden : ) Amúgy a szereléssel talán nem lenne gond, van hozzá felszerelt műhely, de ugye célszerszámom ehhez még nincs. Az a baj, hog úgy tűnik Pécsen most egyik szervíznek sincs... Sejtettem hogy ezzel a felújító cuccal nem találtam fel a spanyol viaszt... csodálkoztam volna ha nem ez derül ki, amiket írtál. Azóta voltam a boltban, elmondta a srác, hogy ez gyári alkatrész, egy rugót és egy teflongyűrűt tartalmaz 4600 Ft-ért és amúgy csak jövő hétre érkezik meg. Van időm még rágodni rajta kicsit.
wwwSentinelwww08-12-2004 14:18:03 // 789
Ööööö izééé, hát olyan téglalap és van pörög benne egy propeller :-DDDD Vagy ez most aza mijaza fene az he... :)))))) Az nemazaz?
TtK08-12-2004 12:56:09 // 788
A vezmód eléggé rá na gyógyítva a vezérműtengelyre, Szamosiék ketten tekerték le-fel úgy hogy satuba volt fogva és csöveket húztak a tekerő szerszámok nyelére. Kizártnak tarom, hogy a vezérműtengely kiszerelése nélkül ki lehessen cserélni. És szerintem a célszerszám is jó ha megvan a szíjcseréhez. Én nem állnék neki nélküle.
A vezmódot nem nagyon nehéz szétszedni, ha van Seger-fogód, anélkül elég nagy szívás. Én egy sima kúpos fogóval csináltam, de majd az ujjam bánta. :)
Összerakni már bajosabb, mert a két ferde fogazású elemnek be kell menni a házba és a köztük levő távolság adott, de ezt csak a fogazás "adja ki", játszni kell vele. A rugó is baromi erős, kézzel bajos annyira összenyomni, amennyire kell. Én nem is raktam össze most is szétszedve áll valahol a pincében.
Egyébként az alkatrészeken nem látszik olyan kopás, ami indokolná a dízelhandot. valószínűleg azért is romlik el, mert az "utolsó lyukon fütyül" és a legkisebb kopás is betesz neki.
A felújítókészletről megoszlanak a vélemények. Szamosiék szerint pár ezer km-t bír ki a felújított. A topicon voltak kedvezőbb tapasztalatok is (SKrisz? ha jól emlékszem).
Amíg a tar.hu be nem nyelte az összes user összes addig feltöltött képét fenn voltak a neten az akatrészek képei is. Ezt most pótlom:





kertecs08-12-2004 12:30:34 // 787
Hohóóó! Haladunk! Nem sokat látni belőle, de biztos megvan nagyobb méretben is. De szét lehet szedni ezek szerint : ))) Köszi-köszi
kertecs08-12-2004 12:27:23 // 786
Igen, csak szíjcsere, meg szerintem vízpumpa mert "morog" valami. Erre gondoltam én is, csak még nem csináltam TS-t. Boxert igen : ) Az igaz hogy a vezérműtengelyt nem kell kivenni a vez.mód cseréhez? Ezt mondta a fiat-os csóka. A net-es leírásban kiveszik és úgy tekeri le egy "handmade" célszerszámmal. Ha megtudom a konkrétumokat, beírom. Igen: the Achilles heel of the 16V twin spark engines..." Amúgy a fehérvári szalonban ex-dolgozó rokon emlegetett nekem valami szelepmódosítást is ezzel kapcs. Még ennek is utánakérdezek.
granturismo08-12-2004 12:14:27 // 784
Teljesen egyetértek a papáddal. Ha mondjuk szakadt vagy átugrott a vezérlés akkor kell a sablon, de szerintem nálad erről nincs szó. Ha szépen összejelölöd a vezérlés alkatrészeit (zsírmentesítés előtte és alkoholos filccel pontosan) akkor nem kell a sablon. Mondjuk sablonnal azért egyszerűbb, mert összerakás közben nem engedi elfordulást és így bátrabban lehet dolgozni így meg folyamatosan figyelni kell, hogy nehogy elmásszon. Komolyan érdekel ez a vezérlés elhangoló belsőrész ügy. Tudósítsál mi a pálya, de szerintem itt valami félreértés lesz. De NE legyen igazam. Már én is gondoltam, hogy miért nem áll rá egy utángyártó erre az alkatrészre. Betegre keresné vele magát. (Sajnos.):-(
kertecs08-12-2004 11:32:00 // 783
Egyelőre telefonon mondta a srác, bemegyek, mert nem tiszta nekem teljesen. De nem szoktak tévedni. Ha lesz valami konkrét beírom. Csináltam már pár autón cserét, ezt most a manual és a 155.com-ról letöltött leírás alapján gondolnám csinálni. Le is szedtem tegnapelőtt a burkolatot, tiszta ügynek látszik. Beszéltem Fiatos szerelővel, végülis azt mondta a sima cserét meg lehet csinálni simán sablon nélkül. Autószerelő fater is erre buzdít. Nemtom... Vélemény?
granturismo08-12-2004 11:22:50 // 782
Kertecs. Erről én még nem hallottam. Ez gyári alkatrész-számmal rendelezik, vagy valaami utángyártó esetleg ráállt a gyártására. Sablon az miért kell?
kertecs08-12-2004 11:19:56 // 781
Ha visszaolvasol a topic eleje felé, elég részletesen ki volt tárgyalva a vízhőfok/termosztát/műszer téma. Egyébként szerintem lehetni éppen lehet.
BF15608-12-2004 11:03:47 // 780
Üdv mindenkinek! 156 2.0TS-en nem akar ebben a "kánikulában" a vízhőfok az 50 és a 90 közötti (kb70) rovátkánál feljebb menni, azaz alatta kóvájog. Rossz lehet a termosztát? Vagy ez normális?
kertecs08-12-2004 10:54:27 // 779
Halló! Vezérműszíjcsere lesz a 155-ömön, hallani vélem a már tőletek sokszor említett dízeles kattogást is, gondolom vez.mód. Viszont mikor rákérdeztem a pécsi ricambi boltosnál, azt mondja 6xxx Ft!!! Mondom: mennyi??? Aszondja ennyi a belseje, mert lehet cserélni, és minek cserélném az acélházat 60000-ért. Na ezt még senkitől nem hallottam! Van valakinek ilyen info-ja? Azt nem is mondom, hogy jelenleg Pécsen nincs márkaszervíz, másnak nincs sablonja a cseréhez, most próbálkozom szerezni Kaposvárról... ááááá! Kicsit szomorú ez nekem.
Cacho07-12-2004 19:23:47 // 778
Na, megvolt a balos féltengely zsírzása is, de még csak 15 km volt tünetmentes. Újabb probléma: az egyik tompított lilán világít és néha rezonál is. Xenonról van szó. Lassan itt lesz a vége, vagy mi? múltkor már nem is világított, de miután megnéztem a biztijét és visszadugtam, azóta megint világít, de ugyanolyan lilán.
Paco07-12-2004 13:17:11 // 777
Ja, értem már. Nem tudopm, hogy le van-e relézve de egy cukorspárga vékonyságú derót megy oda, szal szükség biztos, hogy nincs rá.
Robi07-12-2004 12:40:31 // 776
OK. De előremész, és kézzel rázárod a kuplungot? Arra gondoltam, hogy egy elektromágnes zárja, és az áramot vesz fel. És ez az áram esetleg akkora, hogy be kell relézni a kapcsolót. Nem?
Paco07-12-2004 12:31:58 // 775
Mechanikus :-)
Robi07-12-2004 11:14:58 // 774
"Ha rám hallgatsz akkor nem csak a tárcsát és a szerkezetet cseréled, hanem a kinyomócsapágyat is." Ha szettet vesz, abban benne van a csapágy is.
Robi07-12-2004 11:13:18 // 773
Az nem vesz fel nagy áramot? Azt gondoltam, hogy az be van relézve. Rosszul?
ÁdidiGaga (il hempescattore)07-12-2004 10:31:19 // 772
Paco ja,én is csakis szettben gondolkodom! azért is kéne "kitelelni" a dolgot, mert akkor egyben valami tisztességes garnitúra beleficcenhet, aztán egy darabig nincs vele gond.... gyanús is volt, több mint 3 éve megvan és a kupplunghoz nem kellett hozzányúlni,leszámítva a hengerek felújítását :-)
giovanni07-12-2004 09:51:10 // 771
Hello urak... Olvasgatva itt a kupplung kérdés kapcsán a fejtegetéseiteket bennem is felmerült egy kérdés.... Nekem is kökemény volt a kupplungom és csak az utolsó 10-edben fogott...meg erős indulásnál forgatásnál kicsit csúszott is Annak rendje és módja szerint ki is cseréltettem pénzt nem sajnálva look szettet vettem... Csere után valóban vajpuha lett a dolog viszont ugyanúgy legfelül (utólso 10mm) fog és ez egy kicsit feszélyez.. nincs valami mód manuális állításra hogy kicsit lejjebb fogjon??? Ja 145 1.6 boxerről van szó....
Paco07-12-2004 09:07:29 // 770
Ez van. :( amúgy a betonkemény kupplungod a csere után olyan lesz mint a vaj... :) Az a rovátkolt tárcsa igazából nem kigyengül, hanem a rugalmasságát veszíti el, és egyrészt nem nyomja már rá, másrészt kurta nehéz ellendolgozni tehát a pedált nyomni, mert merev. A csere után mindkettő megjavul. Ha rám hallgatsz akkor nem csak a tárcsát és a szerkezetet cseréled, hanem a kinyomócsapágyat is. Ha már szétszedted :))
ÁdidiGaga (il hempescattore)07-12-2004 08:59:45 // 769
Paco Köszi a biztatást! Majd igyexem kímélni! Hűtőcsere pont elég így év végére,a kupplungcsere már nem hiányzik :-( Kár,hogy nem tudsz jönni Várpalotára! :-(
Paco07-12-2004 08:15:33 // 768
Normál (nem is, hisz ez egy Alfa tehát inkább Óvatos) használat mellett ki kellene bírnia tavaszig. :)
Paco07-12-2004 08:13:37 // 767
Kuplung. Vagy tárcsa, vagy szerkezet, én az utóbbira tippelek, ki van gyengülve a rugó benne, és nem nyomja rá a lendkerékre, magasabb fordulaton nem bírja már átvinni a nyomatékot és csúszik.
Paco07-12-2004 08:11:52 // 766
Messiah, légyszi rajzold már le nekem azt a jelet ami a check kontrollon a klímára vonatkozik, mert én még nem találtam meg :-P
Paco07-12-2004 08:10:54 // 765
Milyen relére gondolsz? A klíma kompresszor kuplungjának kellene kattognia :-P
Paco07-12-2004 08:10:11 // 764
Normál esetben nem is kell kattognia, auto állásban meg főleg nem kell fújnia a hideget :) LOW ra téve elkezdene dolgozni a klíma, és 6 fokos levegőt fújna ha nem lenne hidegebb odakint, de normál esetben csak szárít, és utána megy át a fűtésen a levegő. Egyelőre ne foglalkozz vele, és tavasszal go to klímaszerviz, és töltsétek fel. Valószinűleg elszökött belöle a nyomás (vagy legalábbis olyan alacsony, hogy a nyomásgomba letiltja a kompresszort, hogy ne károsodjon.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)06-12-2004 23:12:38 // 763
Robi! ja,te ki is tudod cserélni? na akkor nem is okoskodok! egyébként mostmár tiszta,milyen rugókról beszéltél! túl könnyű kinyomást nem éreztem,de majd figyelem! (biztos fel fog tűnni,mert amúgy betonkemény :-) árban kábé ennyire gondoltam,de "nekem ráérne" tavasszal is! :-) szerintem addig kibírja! szerintem! :-D
Robi06-12-2004 23:00:12 // 762
Biztos. A Madzag és a 90-es is ugyanilyen. Van egy rugó (pontosabban sok kis rugalmas fül), ami rányomja a kupplungtárcsát a lendkerékre. Ez ellen a rugó ellen dolgozik a munkahenger. Ha elfárad a rugó, akkor könnyebben meg tud csúszni a tárcsa. Ezt általában érezni a pedálon is, ilyenkor túl könnyű kinyomni a kupplungot, és kicsit furcsa is. Nemrég cseréltem egy off Scorpio-n tárcsát, kinyomószerkezetet, és kinyomócsapágyat. A Sachs szett ára 30000 Ft körül volt, viszont nagyon pöpec lett.
granturismo06-12-2004 23:00:09 // 761
És azt is észreveszed, hogy megcsúszik a kuplung?
ÁdidiGaga (il hempescattore)06-12-2004 22:54:46 // 760
Robi! köszi,de.... a 33ban biztos van rugó? merhogy a pedál egy hidraulikus-főhengert nyomkod,az egy munkahengert és onnan tovább nemtom.. :-(
Robi06-12-2004 22:54:03 // 759
Csak tipp. Biztosíték is lehetne elvileg, de miért menne ki, ha x éven keresztül nem tette? De a biztosítékot könnyű ellenőrizni.
wwwSentinelwww06-12-2004 22:48:09 // 758
Hmm gondolod hogy relé dolog lesz? biztosíték esetleg ? Akkor mondjuk jelezne a Check panel? Tehát relé, gyanakszom akkor erre. Megnézem a Manualt. Thx
Robi06-12-2004 22:39:50 // 757
Arra a relére gyanakodnék a helyedben, aminek kattognia kellene.
Robi06-12-2004 22:37:46 // 756
Ha magasan fog a kupplungod, akkor valószínűleg kopott a tárcsa. De az is lehet, hogy elfáradt már a nyomórugó a kinyomószerkezetben. Ha óvatosan mászkálsz vele, akkor még sokáig húzhatja. Megint csak az off Madzaggal tudok példálózni: 370 ezer km-rel vettem, és már kicsit kivolt a kupplungtárcsa. 420 ezer km-rel adtam el, és még mindig húzta, túlélt 3 hengerfejet. :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)06-12-2004 22:28:08 // 755
Sziasztok! mostanában arra lettem figyelmes,hogy intenzívebb gyorsításokat (pl.kettesben 4000ig szépen felpörög,aztán ráadom a "nagynyomást", 3-4 -5 csak amennyire városban - 100-120ig - lehet ) követően kicsit "büdi van" az utastérben. Sajna elég "kupplungszagú" a dolog.... :-( Tényleg az lehet? Meddig húzza kb,mondjuk ha lemondok a fenti sentimentóról? (normál közlekedésnél nincs szaga!) Köszi mindent és előre!
wwwSentinelwww06-12-2004 19:32:56 // 754
Egy egyszerű kérdésem lenne. Remélem tudtok segíteni, 155 ben, digit klíma van, namármost bekapcsolom a fűtést és amikor Econ gombot nyomok nem hallok kattansát, sőt amikor automatára van állítva, nem fúj hideget sem. Nem működik. Még kattanni sem kattog. régebben csinálta. A check panel nem jelez vissza hogy baja lenne. Nincs valami jó ötletetek hol kezdjem keresni a problémát? Thx előre is.
Azmo06-12-2004 13:34:42 // 753
olyan emberekkel próbálkozunk, akik értik a témát, de olyanhoz ők sem nyúlnak, amitől félnek.....másrészt, meg nincs nekem pénzem most szakikra! Baráti segítséggel próbálom megoldani!
..06-12-2004 13:08:10 // 752
A 164 Q4 ben elektronika kapcsolgatja a hajtás, attól függően,hogy kell-e.Szóval az nem permanent... Azmo, nem kéne inkább vmi szakembernek szerelnie a P4-et?Azért akárhogy nézem egy összkerék hajtásos autó szerelgetése,nem hobbi szerelőknek van kitalálva..Persze nem tudom,mennyire vagy otthon a témában, mindenesetre én nem mernék hozzányúlni.
Azmo06-12-2004 12:19:36 // 751
honestly, nemtom:(
granturismo06-12-2004 12:00:28 // 750
Azmo Nem lehetne a kábel másik végén mérni? Akkor nem kell szétszedni a váltót.
TtK06-12-2004 10:47:53 // 749
Valami ilyesmire gondoltam én is.
Azmo06-12-2004 10:43:38 // 748
najó, de pl. megy egy kábel a váltóba bele, szét kő kapni a váltót, hogy meglessük....nemtom na, kéne az a rajza!
Cho Simba (TomQ4)06-12-2004 10:42:30 // 747
Sztem elöbb a kábeleket mérjétek le, azt bontás nélkül is lehet, és nem olyan sok idő. Hátha.
Azmo06-12-2004 10:37:40 // 746
ha esetleg tudnánk hogy merre van az az elektromágnes és rá tudnánk jönni, hogy mi a baja, még ha valamilyen méréssel is, mert lehet hogy nem is kap naftát, hogy bekapcsolhasson, akkor juthatnék valamire azzal, ha megpróbálok beszerezni egy új elektromágnest! Nemtom, próbálkozik az ember....
Robi06-12-2004 10:37:35 // 745
Mindent a szépségért! Ilyen disznóság más gyártóknál is van, csak ott minden hiába, egy Ford Scorpio soha nem lesz szép. :)
Cho Simba (TomQ4)06-12-2004 10:34:45 // 744
Az okés is, de próbáld meg lecserélni a lapátokat rajta....
norbee06-12-2004 10:34:21 // 743
Azmo Semmi baj, vágom én, azért tettem a smileykat a végére.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.