Forum >> Szerelőműhely
ÁdidiGaga (il hempescattore)24-09-2006 20:47:16 // 12736
hát igen,nálam is ez volt a műsor hétvégén :-)
amúgy milyen vas féke ez a porblémás?
én - amellett ,hogy ahogy Paco is mondja, a kupakot levettem - pb_ cartárs módszerét alkalmaztam a dugattyúhoz.
33-nál a Benditalia dugattyúhoz ideális a franciakulcs, semmi perc alatt visszanyomtam 2 x zsírújbetét + zsírújtárcsa + 3 mm méretre :-)
nálam a szívás a félnyereg-csonkállvány csavarokkal volt ,19-es méretben egy kommersz villáskulcsom volt,de másnap beszereztem az Obiból szinte mindent,ami 19-es :-)
ja,meg elszakadt a központosító tüske,mikor a 19-es kulcs hiánya miatt dolgomvégezetlenül össze kellett szerelni.
Ezzel meg szerencsém is volt: az Obiba menet kiesett a beletört darab,nem kell
furkálni :-)
Kelo24-09-2006 20:43:55 // 12735
Ez nem az sajnos,nemrégen lettek csrélve gyertyák.Ezenkívül minden henger megy.Holnap kicseréljük a rotort és meglátjuk...
janrob24-09-2006 20:39:10 // 12734
Én nagyon nem értek hozzá, de volt egy Seat Cordobánk, az csinálta ezt állandóan, nagy gáznál megtorpant, aztán ha úgy gondolta megindult, vag előzésnél izgalmasabb volt, mert visszaváltásnál a szembesávban megtorpant, vicces volt...
Mire rájöttek a szerelők, h a gyertyák mentek ki, náha csak 3 henger ment, aztán a faternak nagy szikra az agyban: motor mosás-->már csak két henger maradt ---> gyertya sor csere, és minden ok.
Kelo24-09-2006 20:33:07 // 12733
Sziasztok! Gáz van a szekérrel és még nem tudtunk rájönni mi a baja,ha tudnátok segíteni...gyors gázadásnál 3000-res fordulatnál elveszi a gyújtást aztán visszaadja újra elveszi és így tovább, ha finoman pörgetem fel 5500-5900-nál csinálja ugyanezt. Kicseréltük a holtponti jeladót de nem az a hibás. Mi lehet még???? :((
Paco24-09-2006 17:12:45 // 12732
Ha ráfogtál valamivel a dugattyúra akkor már vehetsz is újat belőle. :(
A visszanyomás/tekerésnél sokan elfelejtenek valamit. A FÉKFOLYADÉK KIEGYENLÍTŐ TARTÁLYÁNAK KUPAKJÁT LE KELL VENNI! Ezenkívül néha tekerés közben ránézni és ha kezd túlfutni akkor fecskendővel leszívni. Ha nem tekerted le akkor jelenleg épp a kupak nem engedi tovább mert a folyadékok öszenyomhatatlanok :)
András bácsi24-09-2006 16:23:56 // 12731
A gyári szerszám olyan, hogy a dugattyú bemarásaiba támaszkova egy menetes szárral lehet betekerni a dugattyút. Egyszerűen gyártható egy olyan szerkezet, ami egy laposbóvasba fúrt nagyobb menet (min 10-12-es laposvas, és M12-14-es menet), amibe egy csavart tekersz. A csavarfej támaszkodjon a dugattyyú tetején, a lapsvas meg a nyreg két nyúlványán. Ezzel tudsz adni előfeszítést, és a dugattyút meg pl. vízpumpafogóval tudod tekerni.
Így elég szar leírni. :(
A lényeg az, hogy simán tekergetve az életben nem fog visszamenni teljesen.
Bonnie & Clyde24-09-2006 16:02:04 // 12730
Még mindig nem tudtam visszanyomni a helyére,mindjárt szétrobbanok. Mivel tudtátok tekerni és nyomni egyszerre? Cső kulcsal tekertem eddig ,ment is vissza, de most az utolso 10 mm-nél olyan kemény hogy már tekerni se tudom, de mind a két oldalon.Már két napja ezzel szarakodom.
Charlie 16624-09-2006 15:56:15 // 12729
Hali, cserélt már valaki 166-ban gyújtáskapcsolót?
mennyi lehet a gyári?
Néztem 2 bontottat, de nem túl bizalomgerjesztő...
Ta tud vki gyári occsón, szóljon.
ELőre is köszi.
dfg (Tanárúr)24-09-2006 14:05:15 // 12728
Mármint, azzal a nagymenetemelkedésű orsóval, amin issza kell forgatni a cuccot.
dfg (Tanárúr)24-09-2006 14:04:22 // 12727
Elöl nem kell forgatni. a forgatás a kézifék miatt van. azzal álít utánna a kopásnak.
Ferke24-09-2006 13:56:59 // 12726
Én 3 órát szívtam vele, asszittem agyvérzést kapok, mire sikerült visszanyomnom. Pont a legutolsó 1cm ment be a legnehezebben! Elvileg egy célszerszám kéne hozzá.
Még elöl nem cseréltem, de állítólag ott még nehezebb ez a benyomós-forgatós dolog.
dfg (Tanárúr)24-09-2006 13:51:51 // 12725
Viszont, ha túl sokáig erőltettétek tekerés nélkül, akkor lehet, hogy szétment a menet a nyeregben. Én majdnem így jártam az offos verdámmal. szerintem tekerdd ki a légtelenítő csavart, és utánna légtelenítsd a rendszert.
Robi24-09-2006 11:55:47 // 12724
Vagy célszerszám kell, vagy baromi erős kéz. Óra járásával megegyezően kell tekerni, és akkor vissza kell menjen. A légtelenítő csapot én biztos nem nyitogatnám, mert akkor lehet utána légteleníteni.
gizmo14524-09-2006 11:49:48 // 12723
Ha már nem megy visszább a dugattyú, mert amikor szétszedted és akkor nagyon kijött, akkor még meg lehet probálni a légtelenitő csavarral kiengedni annyi olajat a nyeregből hogy, beférjen a tárcsa. De vigyázz hogy ne engedd ekkor vissza a dugattyút, mielőtt ujra elzárnád a légtelenítő csavart mert levegőt szivhat vissza, és az nem volna szerencsés.
Bonnie & Clyde24-09-2006 11:19:33 // 12722
SZIASZTOK, a dugatyút probáltuk tekerni visszanyomás közben,(úgy ahogy mondtátok), ment is egy darabig vissza mind a két hátsó dugatyúnál, de aztán többet már nem lehetett tekerni, peddig még hiányzik kb 10- 12 mm , hogy közé férjen a tárcsa és a két fékbetét. Kel ehez valami speciális szerszám(ami nyomja és tekeri is egyben) ,vagy valamit még kell csinálni hogy teljesen vissza menjen? KÉRLEK SEGITSETEK? Kösszi előre is.
dfg (Tanárúr)23-09-2006 22:26:45 // 12721
azok megoldhatóak, máshogy is. pl.: bontó.
gizmo14523-09-2006 22:09:03 // 12720
Akkor még mindig nem teljes a boldogság, úgy látom. Mindenféleképen valamit ügyeskedned kell. A csavarok ha jól tudom nem ocsók.
dfg (Tanárúr)23-09-2006 22:03:21 // 12719
igen, de abbólis csak 4x100 van. de úgy tudom, hogy azt meg fel lehet tenni mozgókúpos csavarokkal.
gizmo14523-09-2006 21:59:27 // 12718
Igen ez kemény dió, én is nézegetek 16" felnit de, 4x98-ban elég ritka.
Nem hogy, még egy konkrét típusban találni megfelelőt. Hát lehet be kell akkor érned a 15-össel.
dfg (Tanárúr)23-09-2006 21:51:41 // 12717
egyszerűen nem találok csak 15-ösben. persze lehet, hogy megunom, és veszek 15-öst. 16-os méretből nemhogy 4x98-asat nem találok, de tulképp, ez az egyetlen amit találtam használtan. újonnan pedig egyszerűen nem találok.
gizmo14523-09-2006 21:48:09 // 12716
A kerék agyak cserélye biztos hogy jobb megoldás mint az osztókör, de szerintem drágább mint keriteni 4x98 ból ilyen felnit.
dfg (Tanárúr)23-09-2006 21:45:15 // 12715
IGEN!!!! Ez a halálom!!!!!!!!
gizmo14523-09-2006 21:43:53 // 12714
OZ racing?
dfg (Tanárúr)23-09-2006 21:42:46 // 12713
dfg (Tanárúr)23-09-2006 21:40:25 // 12712
Ezzel az a problémám, hogy: 4x98 ról csak 5x98at lehet csinálni, maga az osztókörmódosító nem lenne probléma, legyártanánk mi. viszont így is egy luk egyezne az eredetivel, és ha kiszerkeszeted, akkor elképzelhető, hogy még kettő fedi egy mást picit, ergo: ez nem megoldás. de ez nem biztos, csak elméletben kalkuláltam. ezért kellene valaki, aki ilyet látott már készen. én inkább arra gondoltam, hogy a 146-ra rá lehet tenni a 156 kerékcsapágyát, meg még amit kell?
gizmo14523-09-2006 21:35:08 // 12711
Léteznek osztókör átalakítók. Én ezekben nem nagyon bizok, mert pl a 4x98-at 5x100-ra alakitva a közdarabban nagyon közel vannak a csavarok és furatok. Inkább keres másik felnit, szvsz.
Lobot23-09-2006 21:33:05 // 12710
Osztókör módosítóval megoldható, de akkor a nyomtáv is szélesedni fog, akkor pedig már lehet, hogy a perembe beleér a gumod. Másrészt nem is olcsó mulatság. Kell ugye az osztókör módosító, ami kb 15k körül lehet a 4 db, plusz egy csomó csavar (min. 20 db, ha a mostani felhasználható, de ez sem tuti) ami szintén súlyos ezrekre rúg.
Bonnie & Clyde23-09-2006 21:26:03 // 12709
köszi szépen,holnap megprobálom igy is
dfg (Tanárúr)23-09-2006 21:24:04 // 12708
Van valami megoldás arra, ha 5x100-as felnit szeretnék feltenni 146-osra(4x98)?
sztane23-09-2006 20:45:07 // 12707
a dugattyút forgatni kell visszanyomás közben
Paco23-09-2006 20:13:50 // 12706
Tekerni is kell közben.
Bonnie & Clyde23-09-2006 19:41:07 // 12705
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám: Az alfámon hátsó fékbetétekek és féktárcsákat szerettünk volna cserélni, le is szedtük a régieket, de a munkahengert nem tudjuk alap helyzetbe állítani. Próbáltuk a dugattyút visszatolni a munkahengerbe, de nem sikerült. Ilyen fajta munkahengerrel amelyiken a kézifék működése is egybe van, még nem találkoztam. Kérném szépen, hogy monjátok el, hogy hogyan tudnám a dugattyút visszatolni.
Előre is köszönöm!
granturismo23-09-2006 08:34:59 // 12704
Erősen évjáratfüggő. lehet 2.10.3, 2.10.4, 1.5.5, vagy ha későbbi motor van belevarázsolva akár ME 5.7 is
granturismo23-09-2006 08:30:43 // 12703
Szia.
Ferroglobus Körvasút sor.
Face23-09-2006 07:56:21 // 12702
Kollégák nemtudja valaki, hogy Pesten hol lehet kapni méterre, vagy darabra szimpla fémcsövet?(vas v acél, v vmi ami nem nagyon deformálódik a tengelyével párhuzamos erős ütlegelésére). Konkrétan egy 14mm belső átmérőjű, ~30cm hosszú csövet keresek váltókarra szillent felütlegelése céljából.. :))) Ötletem sincs h hol keressek... nézegettem pl OBI-ban vízvezetékszerlési csöveket, de azok vastagabbak.. Ha van valami ötletetek ne kíméljetek! :)) Köszi!
igi (Roland)22-09-2006 22:37:28 // 12701
Lehet hogy tudok kedvezményesen szerezni lambda szondát meg LMM, csak írj vagy üzenj az oldalamra!Remélem mihamarabb megoldódik a probléma!
Paco22-09-2006 21:30:02 // 12700
Ha valami gáz van a motorral, valamelyik jeladó határértéken kívül van akkor a motronic vészüzembe megy.
Otto22-09-2006 19:56:16 // 12699
Integrált menetkorlátozó funkció.
Az mi?
Otto22-09-2006 19:55:16 // 12698
Köszi!
A csúnya csak az a dologban,hogy ezzel megy az 1.6 vagy 1.8-as moci!Nem tudom pontosan mekkora!Hogy lehet megnézni?Meg kicsit sokat eszik...Az igaz,hogy lambda sem jó,de az is kurva sokba kerül!
Kiszámoltam,ha akkor mikor megvettem kicseréltem volna az LMM-et+lambdát,
akkor tartanák ott pénzügyileg ,mint most!Így megette azt a pénzt!:(
És nem 150Ló!!!
!
Paco22-09-2006 16:37:29 // 12697
Igen az.
A 155 2.016V -hez van.
A Bosh oldalán ez található róla
0 261 203 993 vezérlő, motormenedzsment
Státusz: normál
Csomagolási egység: 1
Használati számok: M 2.10.3
Motorkód: AR 67204
Gyártási évig: 199604
Vezérlő berendezés integrált menetkorlátozó funkcióval
Fairlane22-09-2006 16:14:06 // 12696
http://www.bosch-automotive.com/ecat-online/
itt nézd meg... illetve én megnéztem, a 0 261 203 993:
" ALFA - 155 (167) - 2.0 T.S. 16V (167.A2G)"
azaz 16v :)
igi (Roland)22-09-2006 15:07:39 // 12695
Bosch oldalán nézd meg...egyebet nem tudok sajnos..
Otto22-09-2006 15:05:36 // 12694
Csak az a baj,hogy nincs ráírva kívülre semmi,csak az amit előbb írtam+ még pár más dolog,de azok mellékesek.
igi (Roland)22-09-2006 15:03:53 // 12693
ezen az oldalon az összes alfa és a hozzájuk való elektronika rajta van...
Otto22-09-2006 15:03:51 // 12692
Bosch 0 261 203 993
0 007 797 827 0
Ezek a számok vannak rajt!
Inkább úgy kérdezem,ez 2.0 16V elektronika?
Otto22-09-2006 15:01:59 // 12691
Ez nem sokat mondott!
igi (Roland)22-09-2006 14:57:27 // 12690
www.lpg-kits.com/alfa.htm
Ez az oldal talán segít!
Otto22-09-2006 14:53:21 // 12689
Köszi! Összevetem enyémmel!
igi (Roland)22-09-2006 14:50:55 // 12688
MPI bosch m2.10.4 ez a 155-ös alfának (2.0i TS), az előző az a 156-os 2.0 TS-é...
igi (Roland)22-09-2006 14:46:13 // 12687
Nem 100% de MPI BOSCH mp1.5.5 asszem..
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
434
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?