Forum >> Szerelőműhely

Bálesz09-01-2007 15:44:27 // 13886
Na köszi végül is a csavart takarítottuk, pontosabban Willy de ettől még a menetben maradhat téma. Mégegyszer köszönöm!
maxx09-01-2007 15:36:51 // 13885
Ok-ok. De akkor is az a vége, hogy GOTO szakszervíz.
Csöri09-01-2007 15:31:22 // 13884
A tiéd még meglehetősen uj autó, így bármelyik márkaszervízben tudnak neked rendelni pár ezer forintért.
András bácsi09-01-2007 15:30:03 // 13883
Két-három foggal elrakva még megy.
Csöri09-01-2007 15:30:00 // 13882
Nincs igazad.:) El lehet tenni a vezérlés, ugy hogy nem ér bele a dugattyúba a szelep, és be is indul a motor, de azt észre lehet venni az autó teljesítményén, alapjáratán.
Csöri09-01-2007 15:27:45 // 13881
Nálunk van hozzá.
maxx09-01-2007 15:27:13 // 13880
Esetleg szerelési útmutatóra gondolsz vagy valami szervízkönyv okosba?
maxx09-01-2007 15:25:18 // 13879
Nem kell parázni amíg nem csöpög az olaj. Maximum picit koszos a menet, olajsár miegymás, ami kijött az olajjal együtt. Legközelebb tisztogassátok meg egy picit pl. 1 rongydarabbal.
BambiSW09-01-2007 14:58:21 // 13878
Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy hol lehet egy 156 SW 1.9 JTDm-hez való szervízkönyvhöz jutni?
maxx09-01-2007 14:50:09 // 13877
Irány valamelyik normális szervíz, ahol van hozzá célszerszám!!! Erre ne sajnáld a lóvét, mert drága egy motorgenerál!!!
maxx09-01-2007 14:47:27 // 13876
Csöri! Igazam van, ha azt mondom, hogy a 156 vezérlésén nincs mit állítani? Vagy ha el van állítva/állítódva akkor jó esélyel be sem indul, mert a szelepek rossz időben nyitnak esetleg beleérnek a dugattyúba és legörbülnek/eltörnek?
Alfimi09-01-2007 14:47:23 // 13875
Most vettem az autót és aza baj hogy hozzá nem értő kezek már elállitották.
Bálesz09-01-2007 14:45:18 // 13874
Hali! Willy Cartársnál cseréltünk olajat immáron másodszor (előtte is Ő cserélte), de most amikor tekerte ki az "alsó" csavart az olaj leresztéséhez azt mondta nehezen jön ki és nehezen is ment vissza... a "múltkori" olajcserénél nem emlékszik ilyenre. Lehet, hogy baja van vagy csak fölös a para. Az olaj a helyén van és nem csöpög. (legalábbis eddig nem tűnt fel) Erre van valami tippetek vagy ez normális az 1.6 TS-nél?
Alfimi09-01-2007 14:42:56 // 13873
Van ilyened?Vagy tudsz szerezni?
Alfimi09-01-2007 14:41:54 // 13872
Tudom hogy mire való nem is én akarom állítani hanem a szerelő,de nincs hozzá szerszáma.
maxx09-01-2007 14:37:13 // 13871
Mire gondolsz? Nem szokás csak úgy állítgatni. Sablon pedig csak szakszervizekben fordul elő, de az csak a vezérműszíj cseréjénél szokták használni a vez.tengely megfogatására csere közben. (nehogy elmozduljon)
Csöri09-01-2007 14:33:20 // 13870
Kell hozzá célszerszám. 1db indikátor óra, és 2db leszorító csésze ami a szívó és kipuf. oldalon lerögzíti a vezérműtengelyt.
Alfimi09-01-2007 14:13:53 // 13869
Sziasztok!Vezérlést kellene állitanom a 156-os Alfikámon.Ehhez kell valamilyen "kaloda".Ki tud erröl valamit?Kölcsönbe kérek illyet valakitöl ha van és segitene nekem.Köszi.
URBAN09-01-2007 12:22:46 // 13868
Köszi!
Csöri09-01-2007 12:22:00 // 13867
Többnyire kopogni szoktak, de a nyikorgás sem túl ritka.
URBAN09-01-2007 12:03:46 // 13866
Köszi az infót, és ha lehetek még kíváncsi, az alábbi alkatrészek milyen tüneteket produkálnak?
Csöri09-01-2007 11:35:36 // 13865
Nem probléma mentesebb a futóműve mint a 156-é. A felső lengőkar ritkán éli meg a 50e km-t, az alsók valamivel többet elmennek. A stab. szilentek is rövid élet tartamúak, sokszor ettől nyikorok kopog a futómű. A lengéscsillapítók viszont sokat kibírnak.
URBAN09-01-2007 11:30:31 // 13864
Sziasztok! 147-es futóművéről, lengéscsillapítóiról kinek mi a tapasztalata? Rossz élmények, élettartam?
kékalfa 15608-01-2007 21:31:39 // 13863
Hali!Bemész a helyi fiatkereskedésbe,és megveszed 1300Ft-ért a javitószettet a vezmódositóhoz.Egy apró gond van,létezik három v. négy féle módositó,a szett(rugó+tömités) pedig csak az egyikhez jó.Azt hogy egyedül kezdjél hozzá a javitáshoz semmiképpen nem ajánlom!Kell hozzá egy két spéci apróság ami nélkül nem lehet megcsinálni.
Dzsozy08-01-2007 20:09:16 // 13862
Érdeklődni szeretnék a vezérlés módosító felöl cartársak. 166 2.0 ts van a tető alatt. Indításnál rövidebb ideig dízeles-kopogó hangot ad. Többek véleménye szerint vez.modosító hibája okozza ezt. A vasat magam szerelem többé-kevésbé. Kérdés: mit "módosít", miért adhat ki ettől kopogó hangot (főleg mióta szíjakat cseréltek benne). Hallottatok e vezérlés módosító javító szettről (különböző oldalakon firkálnak róla), és ezt hol lehet beszerezni.(esetleg Győr közelében). Köszöntem!
granturismo08-01-2007 13:07:25 // 13861
Első körben hőmérsékelt érzékelő tesztet kellen csinálni. A meleg motornál is bedúsít mert a hőmérő falsot ad. Ezért ránt valszeg. sajnos egybeépített az LMM-el.
kékalfa 15608-01-2007 13:00:17 // 13860
Hali!Vannak olyan perifériák,aminek a cseréje után mindig alapbeállitást kell csinálni az autón!Ez azért van többek közt mert nem minden alkatrész egyforma(sajnos) és meg kell neki tanitani,hogy pl. uj LMM van benne!Meg vannak olyan hibakódok is amik csak igy törlődnek.
Karakot08-01-2007 10:54:28 // 13859
Azért vannak már kivételek, pl off az új Toyoták esetében a gyár szerint már nem kell bejáratni, rögtön lehet nekik taposni. On. :)
matesz2108-01-2007 09:45:08 // 13858
Hol találom ezt a jeladót? A vízhőm. műszer kicsit késik kb 5 fokot. Ettől lehet az, hogy nehezen indul? Néha úgy indul mintha 2 henger menne, 200 alapjáratra!!! áll be... Ha leállítom akkor utána normálisan indul... Igaz hatalmas rántással... Másik: a hétvégén 4 légtömegmérőt próbáltunk bele, egyikkel sem megy!!! Állítólag az enyém rossz, azzal meg mint az állat, 2500 ford ig. Az új lmm, beszerelésekor kell valamit a computerben társítani vagy annak azonnak működnie kéne?
zsomeo05-01-2007 17:16:30 // 13857
Nézd meg a vízhőm. adóját!
ALFAnatik05-01-2007 15:57:24 // 13856
B.U.E.K. mindenkinek! lenne egy kerdesem: megment a szervopumpam a 2,4-es JTD-be es azt szeretnem megkerdezni ,hogy egyforma e az 1,6 TS pumpa az enyemmel? Ugyanis az eggyik haveremnek pont van egy plusszba csak az 1,6-os. Koszi szepen elore is!
Dzsozy05-01-2007 15:47:43 // 13855
Még mielőtt LMM-et cserélnél, röffentsd be a vasat, járasd a motort egy-két percig, figyeld meg az alapjáratot, majd vedd le az LMM csatlakozóját járó motornál. Ha picit egyenetlenebb lesz az alapjárat, visszaesik a fordulat, akkol jó a légtömegmérő. Amúgy ilyen LMM-el bajlódtam én is, de ilyen és ehhez hasonló hibát nem okoz, max az alapjárat ugráll, mivel álló helyzetben nem ad jelet, és nem nyit a pillangó szelep levegőért.
matesz2105-01-2007 09:41:53 // 13854
Sziasztok, friss 156 JTD tulaj vagyok. Egész jó a gép, amikor megy....Nem füstöl, nem zörög, nem eszi az olajat, VISZONT 40-50 fokos hűtövíznél nem mindig indul el, vagy ha elindul kb 200 as alapjárattal dadog a motor. Minden leállításnál indításnál iszonyatosat ránt a motor mintha ki akarna esni...Computer diagnosztikát csináltunk rajta, "elsődleges üzemanyag pumpa hiba" + beszívott levegő hőmérő hiba, meg a légtömegmérő rossz. Üzemanyag pumpát cseréltem, ugyanugy nem indul, tehát kilőve. Légtömegmérő ??? Mennyit számít? most 2500 fordulatig huz, szombaton kicserélem, fog tovább is húzni? Amugy eddig egy szerelőnek sem volt ötlete mitől dadog...minden szürö, olaj cserélve... Légyszi, ha valaki tapasztalt hasonlot, vagy van valami ötletre, írjatok!!! EZer köszi!
Vendel05-01-2007 07:56:36 // 13853
Anya is most vett új autót, és ott is kérte tőle a kereskedő, hogy most még ne nagyon hajtsa.
Vendel05-01-2007 07:55:08 // 13852
Nagyon köszi! Azt a magnumot akartam én is betetetni az autómba, de valaki lebeszélt róla. Szerinte tönkrevágja a katalizátort. Úgy tudom, hogy az enyémben csak 1 szonda van.
Poló04-01-2007 19:53:32 // 13850
Közvetlen. Már nem nagyon gyártanak mást.
Tommaso 15904-01-2007 19:52:34 // 13849
Az JTD-M befecskendezése milyen??? Közvetlen,vagy közvetett????
Dzsozy04-01-2007 18:40:01 // 13848
Termosztát ügyben ajánlom a Bárdi auto Internetes áruházát, az alkatrészeket (némelyiket még robbantott rajzban is) képen, fényképen is meg lehet tekinteni, és több márka is van: 11.000,- től felfele.
Dzsozy04-01-2007 18:36:35 // 13847
A szonda témához szólva, én már cseréltem nem egyet, és nem csak 166-ban, hanem a 155-ben is. A kérdés sokszor az, hogy egyáltalán hány van benne, mivel már szerelnek 2 szondával is kocsikat, mivel a műszerfalon nincs hiba visszajelzője, igy a kettő felügyeli egymást. Na én utánajártam a márkáknak, spec szerelővel is beszéltem, és az ő tanácsára egyszerűen német utángyártottam vettem, BOSALT, amire ugyan ugy van garancia. Német- német! De egy tromos szerelő akinek van kézi diagnosztikai számítógépe, egy perc alatt beméri az arányt, ha kell ő a gépen felül is tudja írni, bár ez nem szokás. Amúgy van egyhaverom Magnum szondát vett a kocsiba, aminek van egy hosszú kábelja, amit a motortérből be lehet vezetni a fülkébe. Van három fokozata: alacsony keverék-(spórolós), "gyári", illetve dús-(picivel többet eszik), amitől jobban harap a kocsi, mivel nagyobb a benzin mennyisége a keverékben. Menet közben is állítható. Magnum tuning honlapján látható. Semmi gondja vele, tökéletes a CO-ja is. 30 ropi.
Zsót04-01-2007 17:56:23 // 13846
Szerintem vagy nem belevaló termosztát van a kocsiban,vagy rosszul van beszerelve,vagy rossz.
Csöri04-01-2007 17:43:42 // 13845
Nem teljesen értünk egyet.:) 1. nem a zsiguli szintjén állnak, de előfordulhatnak apró szennyeződések. 2. a bejáratás ma is fontos tényező. Én pl. mindegyik uj autómat bejárattam, az első 5000 km alatt nem kínoztam. 3. épp elég sporolósak az autógyárak, hogy mindenféle csodaszert tegyenek a motorokba. Szóval én továbbra is érdemesnek tartom az idő előtti olajcserét.
Csöri04-01-2007 17:43:41 // 13844
Nem teljesen értünk egyet.:) 1. nem a zsiguli szintjén állnak, de előfordulhatnak apró szennyeződések. 2. a bejáratás ma is fontos tényező. Én pl. mindegyik uj autómat bejárattam, az első 5000 km alatt nem kínoztam. 3. épp elég sporolósak az autógyárak, hogy mindenféle csodaszert tegyenek a motorokba. Szóval én továbbra is érdemesnek tartom az idő előtti olajcserét.
Selmak04-01-2007 16:37:40 // 13843
Azért nem biztos hogy érdemes olajt cserélni. 1. ezek motorok nem zsiguli szintjén állnak hogy sorsájasak legyenek az alkatrészek. 2. Bejáratva, tesztelve kerülnek az autókba. 3. Gyári első olaj tartalmazhat olyan okosságokat amit a kereskedelmi forgalomban lévők nem - legyen az akár az Selénia is- amelyek fontosak lehetnek az első periódusban a motor élettartamára nézve. Ami minimális kopadék képződik azt a szűrő megfogja. Ha viszont megégett az olaj akkor nincs mese cserélni kell, de azért a JTDnél ezt elég nehéz elképzelni. Feltéve hogy nem Opel "olaj" benne.
Csöri04-01-2007 14:22:12 // 13842
Érdemes.
András bácsi04-01-2007 14:21:47 // 13841
Mindennél tanácsos szerintem.
FRC04-01-2007 13:59:43 // 13840
* LEVEGŐT *
FRC04-01-2007 13:58:41 // 13839
MIÉRT???? indítás után 1 percel elkezdi a langyos melegőt fűjni és folyamatossan emeli a hőfokot. 90°C nél meg hideget fúj! aztán ha mondjuk visszamegy 70°C re megint meleget fúj !????
Tommaso 15904-01-2007 13:48:18 // 13838
Sziasztok! M-Jetnél is tényleg ajánlott lecserélni 5000 km körül az olajat,h ez az első """""""""""forgácsos"""""""""""" olaj lekerüljön,vagy ez kamu szöveg???
Laci 146 1.9 jtd04-01-2007 13:31:40 // 13837
Szia és Buék! Olvastam,hogy van autodatád esetleg 33 1.8 td sw-röl 88-sa tipus van benne szerelési és villany rajz?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.