Forum >> Szerelőműhely

giovanni01-01-2005 15:27:39 // 1086
Lemaradt a vége: az van (márminthogy a dobozon) granturismo ezexerint lehet ilyet nálunk is beszerezni? tudsz segíteni hogy merre induljak...
giovanni01-01-2005 15:22:28 // 1085
Hát nem tuom szerintem meg CAR merthogy a dobozon :)))
giovanni01-01-2005 15:21:21 // 1084
Egyenlőre csak előre hátra Bremboban gondolkodom....
Don Gombóc01-01-2005 14:18:03 // 1083
BUÉK!!! Bocs hogy közbe írok de ha jól tudom az ATE tárcsa lesz ami meg van lyuggatva és ívesen bevan köszörűlve. A haverom Bravoján van ilyen.
granturismo01-01-2005 13:59:13 // 1082
Aha Látom már. Van külön sporttárcsájuk aminek H-val kezdődik a rendelési száma. Valszeg az lesz az. Tényleg hátra is vettél vagy csak előre?
giovanni01-01-2005 13:27:32 // 1081
granturismo Na megnéztem itt a tárcsa gondolom utólag lyuggatták meg vágták meg... nem tudom ez milyen cég de legalább olasz :)))
Don Gombóc31-12-2004 09:02:20 // 1080
Sziasztok!!! Még a fék témához annyit hogy az a Marea Bravo Brava 145 146 fék jó kis fék. Szerintem. Velem egy érdekes dolog történt a Bravámnál, mégpedig hogy fékezéz után beragadva maradt a bal első fékem. Munkahenger felújító szett csere következett aztán ugyanúgy beragadt. Aztán kitaláltuk hogy gumifékcső a gagyi. Az is lett, ugyanis a gumifékcső felső részének meglazítása után is fogott, a féktuskónál való lazitáskor elengedett. Nos a gumifékcső belül felhólyagosodott és a nyomáskor alákerülő fékolaj gumidugót alakított ki a fékcső belsejében így megmaradt az olajnyomás a féktuskóban. Azért írtam hogy ha valaki még nem járt így, hát ilyen is van.
granturismo30-12-2004 21:31:32 // 1079
Sziasztok Bandi Köszönettel elfogadom. Bg. Hoztak nekem is OFF Citroen kulcsot már ilyen problémával. Pont az a baj hogy elég nagy mechanikai igénybevétel van egy ilyen mikrokapcsolónál és csak azok a szerencsétlen lábacskák viselik a terhelést. Én azt csináltam miután visszaforrasztottam, hogy feltöltöttem műanyagolvasztó pisztollyal a mikrokapcsoló melletti részt körben. Így sokkal stabilabb lett.
András bácsi30-12-2004 17:29:19 // 1078
GT! Nem találtam sehol. Olyan hülye csak nem voltam, hogy kidobtam?! Találtam viszont két oldalindexet és egy hátsó lámpa-foglalatot, ha kell azt is szívesen adom. A.
Bg.29-12-2004 23:19:01 // 1077
Saját story: Az Sw-vel közlekedem, egy pillantara kiugrok egy nem forglamas széles bejárón az autóból. Bezárom. Mire megyek érte, (a kulcsba integrált) távirányítón beesik a gomb és nem nyit. Szakad az eső sötét van. A csomagtartó működik de nem az kell. Persze addigra útban vagyok valakinek. Próbálom a dobozt szétpattintani, de mivel korábban kikopott ezért beragasztottam - nem is jön szét csak úgy. Kinyitom hát kulccsal, sziréna ezerrel, lekapom a sötétben a műszerfal kárpitot, kikapcsolom a riasztót. persze olyan helyen van a kioldó amit a belső világítás nem világít. Haza megyek, és otthon mikor van időm, szétkapom a kulcsot. Hát a mikrokapcsoló ott kószál a házban kiszabadulva. Megtalálom a helyét, be forraszt, örül:) Ez a rövid történet egyszer 1/2 óra + még egyszer 2 óra volt...
Kazes☻29-12-2004 22:28:36 // 1076
Én sem mondtam 100%-ra,mindössze a saját tapasztalatomat adtam közre okulásul,hátha sikerül hamarabb ráakadni a megoldásra Nato-nak.
granturismo29-12-2004 21:28:40 // 1075
Értem. Ha előkerül köszönettel elfogadom.
András bácsi29-12-2004 19:53:50 // 1074
'96-os 46-osban volt. Most néztem körül a garázsban, de nem találtam (remélem nem tűnt el lomtalanításkor). Ha nem lesz bent a gép akkor megnézem rendesebben, nem nagyon lehet hozzáférni a polcokhoz. A.
granturismo29-12-2004 19:42:54 // 1073
Előbb nem nagyon olvashattad volna. Tegnap este írtam hozzá.:-) Milyen TRW-d van? Mikori évjáratba való?
András bácsi29-12-2004 19:39:35 // 1072
Ok, mindent értek. Előbb olvashattam volna. Valahol talán van egy TWR egységem, hogy jó-e azt nem tudom. Ha egyszer összefutunk és szólsz előtte akkor átadom. A.
granturismo29-12-2004 19:30:42 // 1071
Bandi Olvasd el légyszi az oldalamon amit a légzsákról írtam az extrák rész alatt.
András bácsi29-12-2004 09:39:09 // 1070
Én továbbra is azt mondom, hogy a generátornak nem sok köze lesz a dologhoz. A töltés meg a gyújtás csak peremterületen függ össze.
András bácsi29-12-2004 09:36:07 // 1069
Benne volt az indító is? Szerintem az húzósabb, és nehezebben beszerezhető.
Tom29-12-2004 08:30:23 // 1068
Ennél már csak az volt jobb, mikor szerelő ismerősömhöz beállítótt egy 75-össel a tulaja, hogy nagyon büdös az autója, menni megy nincs vele baj, csak hát büdösödik. Egy csepp hűtő viz nem volt a verdában és fel se tünt a mókusnak. Na én az ilyennek vissza sem adnám az autót, de még a jogsiját is el élásnám, jó mélyre.
granturismo29-12-2004 08:07:45 // 1067
Szerintem nem szar a rendszer, a TS 145 Alfákon is ugyanaz a fék van mint a Marea-n. A gazdája valóban kissé elhanyagolta, de mentségére mondom hogy annyira nem is ért az autókhoz, nem tünt föl neki hogy leromlott a fékhatás.
Tom29-12-2004 07:55:05 // 1066
A szett segített a szívárgást megszüntetni, azota nem kell oilt utánna töltenem. A Marea elég igényes emberé lehetett, vagy ennyire sz@r a rendeszer? Jó, én is sokszór inkább a motorféket használom lassításhoz, de azért azzal még nem lehet megálni.
granturismo29-12-2004 07:46:47 // 1065
Munkahenger felújító szett ment bele? Múltkor volt nálam egy Marea, hát abból kalapáccsal kellett kiütnöm a belső betéteket annyira bele volt rohadva. Utána mondta a srác, hogy valahogy könnyebb lett a fék:-))
Tom29-12-2004 07:42:31 // 1064
Nem a betétekkel semmi gond, még a nyáron volt egy kis oil folyás a fő munka hengernél, de az ham-nyorsan el lett hárítva. De akkor ez biztos ílyen.
granturismo29-12-2004 07:34:31 // 1063
tom Hát ezt így nehéz megmondani. Az biztos hogy erősebben kell taposni mint egy pld. egy Nissan Micránál.:-) Meg kellene vizsgálni az első fékeket, hogy a betétek akadálymentesen mozognak-e a féknyeregben mert előfordul hogy a belső betétek beszorulnak.
granturismo29-12-2004 07:27:19 // 1062
Végülis ezek a szerkentyűk azon az elven működnek, hogy eltérő sűrűségű anyagoknak eltérő a törésmutatójuk. Náluk is a fagyálló és a fékolaj mérés esetén is. A laborműszereken közvetlen törésmutató (n) vagy %-os skálázás van. Etilalkohol származékoknál fagyálló célra pld. az 50%-os, mért érték az ideális. (Paraflunál ez a -38fokC fagyáspont) Ilyen műszereket más területen is használnak pld. az élelmiszeriparban, de azok nem mindegyike alkalmas a fagyálló mérésére, mert esetleg csak nagyon magas vagy nagyon alacsony koncentrációk mérésére vannak kitalálva.
Tom29-12-2004 06:54:44 // 1061
meg tudná valaki mondani, hogy a '91-es 1,3-as karburátoros 33-asoknál mindnél erőteljesen kell nyomni a féket, vagy csak nekem nem az igazi.
Robi29-12-2004 02:26:07 // 1060
Szerintem típustól függ. Ami apámnak van, abba egyszerűen belenézel, és csak ki kell választani a két skálából a megfelelőt, aztán leolvasni. Az egyik skála a savsűrűség, a másik a fagyáspont.
Lobot29-12-2004 00:52:22 // 1059
Magyarul refraktométert:-) Eegyébként elmondaná valaki, hogy ezzel, hogy tudom megmérni a fagyállót? Mi a cégnél használunk ilyet az emulzió koncentrációjának mérésére. Ott tudom, hogy a víz-olaj arányát látom a skálán. De fagyállónál mit jelent amit látok? Fel kell valamivel szorozni a leolvasott értket?
Kazes☻28-12-2004 22:44:45 // 1058
Tomikám! Nem kell egyből pánikolni,a generátort valóban kakis kiszedni,de próbáld meg előbb,minthogy vegyél súlyos pénzekért trafót,vagy mást. Próbálj minden lehetőséget kizárni,szisztematikusan. A generátor ki és beszereléskor figyelj az ékszíj hogyan áll,inkább jelöld meg,hogy ugyanúgy tedd vissza,ha nincs új,ja és az akku lekötése(áramtalanítás) legyen az első!
granturismo28-12-2004 20:40:48 // 1057
Találtam egy illetőt aki kínált egy Ti-hez bontott utasoldali légzsákot. Kicsit utánaolvastam a dolgoknak és úgy találtam, hogy bele lehet applikálni utólag is az enyénbe. Az üzlet megkötetett. 30eFt. Ebben benne volt a 2 db kárpitelem jobbra balra mellé. Megérte?
granturismo28-12-2004 17:21:07 // 1056
CSAESZ (Csatlakozom Az Előttem Szólóhoz) :-)
András bácsi28-12-2004 16:53:04 // 1055
Szerintem jobban jársz, ha egy kúton kérsz egy fénytörés-elven működő szerkezetet. Gyorsabb, pontosabb, tisztább.
granturismo28-12-2004 15:28:18 // 1054
A kék Paraflu (Paraflu 11) etilénglikol alapú. A rózsaszín Paraflu (Paraflu UP) monoetilénglikol alapú. Mindkettő vizsgálható azzal a kis szerkenytyűvel (bár laboratóriumi pontosságot ne várj.:-)
gyugya28-12-2004 14:36:18 // 1053
Ahoj! A hetvegen szerettem volna megmerni az automban a fagyallot. Szepen felszivtam a kis surusegmerobe az anyagot, es ertekelhetetlen eredmenyt kaptam. Mertem mar vele edes (glukol tartalmu?) fagyallot es azt rendesen megmerte. Ez a Paraflu (elvileg az van benne) valami speci anyag? Nem nyalogattam, nem tudom edes-e :))
Paco28-12-2004 13:58:17 // 1052
Franc se tudja melyik melyik, én csak azt tudom mit kell mérni :)
András bácsi28-12-2004 13:46:01 // 1051
Némi fogalomzavart vélek felfedezni kondenzátor, illetve gyújtótrafó vonatkozásában...
giovanni28-12-2004 13:19:12 // 1050
GT Küldtem neked hosszú mélt :))
granturismo28-12-2004 12:28:27 // 1049
toto Na ez egy bíztató jel, hogy jó helyen kotorászunk.:-)
András bácsi28-12-2004 10:18:03 // 1048
A kb. 15 centis henger a trafó. Elvileg ha a trafóból középen kijövő főkábelt testeled indítózás közben, akkor is kell szikrát adnia. Azt is ellenőrizd, hogy a trafó két kivezetésére cstlakoztatott vékonyabb vezetékek a helyükön vannak-e. Ha jól emlékszem még, akkor generárortól függetlenül, akkuról is be kellene indulnia. A kondi az elosztó oldalára szerelt kis hengeres izé. Ha van másik trafód (talán próbára egy hasonló is megteszi, mondjuk Lada), akkor a vezetékek után azzal próbálkozz. Ha a generátor rossz, akkor nem tölt és igen hamar leszívja a járó motor az aksit. A.
Paco28-12-2004 10:13:04 // 1047
A henger alakú a kondi. A nagytárcsás a generátos. De ha nincs szikra azt nem a generátorra kell fogni, szikrának simán akkumulátorról is lennie kell /másképp be sem indulna a motor :)/. A kondiba nem csak a vastag középső kábel megy be, hanem van rajta két vékonyabb vezeték is. Nézd meg, hogy van-e az egyiken 12 volt, ha a gyújtást ráadod. Ha van akkor utána azt, hogy a vastag vezeték ad-e szikrát, ha egy pillanatra hozzáérinted a motorhoz (CSAK EGY PILLANATRA, MERT SZÉTÜTHETED A KONDIT!) Ha van akkor a rotorig jó a helyzet. Ha nincs akkor valszínű kondicsere.
toto28-12-2004 10:09:02 // 1046
Granturismo! A szervizem csak januártól fog dolgozni,de probaképp megmozgattam a 4 es henger befecskendező fúvókájának csatiját, a motor hirtelen felpörgött majd jópár kilométeren keresztül hibátlanul mükszött.Miután leállítottam ,gondoltam újrainditom de akkor már megint fulladt!!! Kiváncsi leszek mi lessz a vége!! Na hali!
NaTo28-12-2004 09:41:16 // 1045
A rotorcsere mit sem javított a helyzeten. Szikra most se nem van. Na szóval azt a nagy henger alakú cuccost, amiből megy egy vastag vörös kábel a gyújtáselosztóba, na azt a kábelt kihúztam a gyújtáselosztóból, és önindítózás közben néztem, de nincs szikra. Még le is testeltem, de semmi. Szerintem az a kondi lehet, vagy tényleg a generátor. De jó lenne érteni hozzá, szar butának lenni. :( A nyomorult szerelők meg basznak dolgozni...
NaTo28-12-2004 09:36:02 // 1044
Gyerekek a Generátort miről ismerem fel? Elvileg a Trafó az ugye egy henger alakú jó 15 centis fémdoboz, melyből vezetékek ágaznak "szerte". Vagy az a Kondi? Mert inkább nézem kondenzátornak. A rotorom elég stabilnak tűnik a sugár irányú mozgatást tekintve. generátor generátor... az a nagy tárcsás valami, amin az ékszíj is van? francba. Azt nem egyszerű leszedni...
Kazes☻27-12-2004 17:42:40 // 1043
Szia Nato! A repedt rotor nekem is gyanus,ám nekem is volt egyszer hasonló problémám,lefulladás,majd nem indulás,én is mindent szétszedtem és kiderült hogy beázott egy kicsit a generátorom,zárlatot csinált és lőttek mindennek.Generátor ki,elektronyoshoz el-vissza,gen.-visszaszerel,pöcc-röff indúl és mintha misem történt volna,hasít. Sok sikert!
András bácsi27-12-2004 16:31:14 // 1042
Elég gyanús az a repedt rotor,,, Aztán még megnézném a kondit is, és annak a vezetékét. Trafó ritkán hal meg ha jók még az emlékeim. Másik érdekes hibajelenség a gyújtáselosztó tengelyének, pontosabban a peselyének kopása. Megnézi az ember a hézagot, beállítja, továbbtekeri, és máris elmászott. Próbáld megmozgatni a tengelyt sugárirányban, mennyit mozog. A.
NaTo27-12-2004 15:06:15 // 1041
Na gyerekek, megállta az autóm brühhühühü! Giulietta 1.8-as 81-es... Karácsony napján szépen fogta magát, és nem indult el. Sebaj. Behúztuk. Suzukival... kb 1.5 kilométer után beröffent. Majd megállt. Még 500 méter, és újra indult. Fasza, megy ez. 100km, megállok, próba, indul frankón. Még egy próba, megint király. hhh, biztos dugulásom volt... Azért kitakarítottam a benzinszűrőt. Volt egy kis víz benne. Visszarak, próba, király! Pöccröff. Jó. Este indulnék, beindul ugyan, de ahogy húztam a szivatót fullad. Aztán már amúgy is. Megállt. Na innentől nem indult be. A motor meg se nyikkan, gyertyapipa le, pótgyertya fel...hohó, hát itt nincs szikra. Pedig az kéne. Másik szárat is néz, ott sincs delej. Gyújtáselosztófej le, hézag rendben, érintkezők rendben, azért megtisztítottam. Kábeleket megmozgattam. Visszapakol, indít...önindító dolgozik, akksi kezd merülni, de semmi. Annyi bizonyos, hogy a rotoromom hosszában van egy repedés. Ma kicserélem. De ha nem az, akkor trafóra gyanakszom, vagy valamelyik kábel. A biztosítékok rendben vannak. Valakinek valami ötlete? (a szerelők sajna nem nagyon dolgoznak a két ünnep között, én meg nem tudom kimérni, hol van a probléma...) Szegény kisautóm. Beteg.
mati26-12-2004 21:28:07 // 1040
Mióta a vezérműszíjat lecseréltük a faterral, azóta egy kicsit bátrabb vagyok, de azért 4000-4500 felé még nem nyomtam neki. Igazából úgy vagyok vele, hogy, nem szeretem kinozni, de ha kell, mert a forgalmi helyzet megköveteli akkor adjad neki. Eddig minden autóm a szívem csücske volt (kivéve egy ford valamikor), így vigyázok rájuk. A témához visszatérve, nekem is a beköpődés volt a gyanum, mert 1-1,5 km megtétele után rendeződik a helyzet :-), viszont úgy gondolom, ezt lelehet próbálni hideg időben egy pici beindítás utáni 15 perc várakozással is. Ezt kb. megcsinálom 4x, aztán meglátjuk. A gyertya csere viszont talán segíthet, persze kérdés mennyire van tönke. Megnézni még nem néztem, mert a kardános gyertyakulcs, speciális célszerszám alfához, még a faternál van és nem hoztam el tőle. De ami késik, nem múlik :-). Mindenesetre köszi a segítséget, majd csak megoldjuk ezt is!!!
granturismo26-12-2004 21:06:09 // 1039
Kedden majd részletesen írok neked a viágítás problámád ügyében. Ja és remélem már azért volt példa rá hogy kicsit a "lovak közé csaptál" mert néha jót tesz neki. Mindamellett nagy élmény is. Nagyon jó autó.
granturismo26-12-2004 21:00:01 // 1038
Nem tudom mennyire vagy bütykölős fajta. Azt kellene megnézni, hogy ilyenkor mi a helyzet a hengerekben? Ki kellene venni egy gyertyát és megvizsgálni. Nekem az az érzésem, hogy "beköpődik" a gyertya, televan benzinnel a henger. Azaz hidegüzemben túl sok benzint fecskendez be. Kérdés, hogy miért teszi. Erre kellene a diagnosztika. Az lenne a profi ha mondjuk este odavinnéd, reggel hidegen ráindítanának utána leállítják és hagyják jól lehűlni. Du. ha újra kezelésbe veszik tuti ott lesz a hiba amit diagnosztizálni tudnak. Mert az biztos ha csak odaugrasz meleg motorral és úgy ráteszik a gépre semmit nem fognak találni. Ezeknél az aszekvenciális befecskendezéseknél az összes befecskendezőfúvóka párhuzamosan van kapcsolva azaz minden hengerbe egyszerre történik a befecskendezés. Ez végülis csak egy hengernél ideális állapot amelynél a befecskendezés utáni pillanatban azonnal nyit a szívószelep és a friss keverék beáramlik a hengerbe. A többi hengernél a befecskendezett üzemanyag keveredeik és a szívócsőben "várakozik" a szívószelep nyitására. Namármost ha hidegen leállítod a motort azaz a gyújtást elveszed, viszont a motor még egy picit pörög a tehetetlenségtől. Gyújtás már nincs, szikra nincs, viszont a szívószelepek még kinyitnak és a keverék beáramlik a hengerbe. Itt lecsapódik a hideg hengerfalon és a gyertyán, de már nem porlasztott benzin hanem újra benzincseppek formájában. Ez a "beköpődés".
granturismo26-12-2004 16:09:44 // 1037
Mati Nem valószínű hogy a gyertyacserétől meg fog oldódni. Egy olyan szakműhelybe kellene elvinni ahol Bosch befecskendezőrendszerek diagnosztikájával foglalkoznak. Sajnos nem tudom Nyíregyházán hol van ilyen. Nekm érden van egy jóbarátom aki ezzel foglakozik Besze Sándor. http://www.injektor.hu
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.