Forum >> Szerelőműhely

..02-01-2005 15:20:08 // 1113
Paco a bal első még megvan?Az ment el.És ha már itt tartunk mindegyik 155-ben ugyanolyan? Igen, az a baj,hogy tényleg nem hagyja abba.Amúgy nekem annyi,hogy ferrodo betétek vannak bent, és szerintem elég jók.
Paco02-01-2005 14:48:55 // 1112
Mármint abban értünk egyet, hogy korán beszól az ABS. De nem szólhat be korán mert az csak akkor lép közbe ha megáll a kerék. Inkább azt hoznám fel hátránynak, hogy ha egyszer beindult nem hagyja abba. Vagy mégis korán szól be? Mondjuk ha egy pillanatnyi megállás még nem zavarná, hanem csak egy két másodperc után lépne közbe akkor egy göröngyös szar úton is lehetne ABS nélkül fékezni.
Paco02-01-2005 14:46:07 // 1111
Ebben egyetértünk. Amúgy melyik ABS szenzor ment el? Nekem a pirosból még megvannak....
..02-01-2005 14:05:52 // 1110
Hát nem tudom, mia baj a 155 fékével.Nekem tetszik, lehetne jobb is, de azért nem szar.Amúgy nekem a 166 féke egyáltalán nem tetszett, mert szerintem nincs olyan határozott nyomáspontja mint akár z én 155-ének, tehát kevésbé jól adagolható.Amúgy ABS.A 155-be elment az egyik ABS szenzor,nem sikerült felhajtani azóta sem újat.De egyáltalán nem bánom,mert sokkal jobban fékezhető.Szerintem 55 ABS-e túlérzékeny,és hamar beleszól.
Paco02-01-2005 13:43:31 // 1109
A sok fékezés különben sem hasznos dolog, egy legenda szerint Gilles Villeneuve a Ferrarinál versenyenként átlag kétszer lépett a fékpedálra: egyszer, amikor megállt a rajtrácson, egyszer pedig a célban. :)
András bácsi02-01-2005 13:32:25 // 1108
Ki mondta, hogy nem szoktam fékezni? Az a 160-ról vissza 3-ba durva dolog lehetett szegény motornak! A kuplung nem égett szét? A 155 gyenge fékhatását akkor érzem igazán, amikor a 66-os után vezetem, és csak nem akar megállni, hiába áll az ember a pedálon.
Robi02-01-2005 13:27:17 // 1107
Ha kíváncsiak vagytok, hogy milyen egy alulméretezett, végletekig szar fék, akkor próbáljátok ki az enyémet! :) Nem a fékjéért szeretem az autómat... :)
Paco02-01-2005 11:53:40 // 1106
A motorfelújítás úgy jön a képbe, hogy ha nem az üzemi féket használod akkor a motorféket kell. Ez jóval erősebben koptatja motort mint ha fékeznél. :) Nálam egyébként úgy játszott be, hogy a 33-assal 160-170 környékén 2*kétsávos úton (Miskolc és Barcika között) ketten voltunk látótávolságban. Én és egy szuzukis nő 70-el. Természetesen átjött elém, mert úgy gondolta 4 km!!! múlva le akar kanyrodni (ott volt az első leágazás). Szóval satufék, vissza 3 és épp hogy nem mentem belé hátulról, de ez a főtengelycsapágyakba került. :( A155 fékrendszere fene tudja hogy alulméretezett-e. Szerintem is borzalmas a lassulása, de ennek ellentmond, hogy az ABS 160-170-ig lazán megszólaltatható. Szóval minek erősebb fék, ha így is satura fékezi?
András bácsi02-01-2005 11:34:10 // 1105
Gilles Villeneuve már meghalt, de egyébként is poén volt... Egyetértek, hogy a féken nem szabad spórolni, én is szinte mindig a legjobb minőséget veszem meg. A motorfelújítás-hasonlat nem igazán értem hogyan kapcsolódik a fék témához. Szerintem én sem nagyon megyek 160-170 alatt a pályán, és hidd el én is fékeztem már eleget. Utálom is rendesen a buzi kisáruszállítókat és a kamionos állatfajtát (tisztelet a kivételnek). De azt azért valljuk be, hogy az 55-ösnek egy kicsit alulméretezték a fékrendszerét. A 257 mm-es elég lightos fékhatást produkál, a 284mm-est is cak átlagosnak mondanám. A.
Paco02-01-2005 11:12:38 // 1104
Nos én ha autópálíán megyek valahova szinte sosem megyek 170 alatt, de inkább 200 vagy fölötte. (Pont azért autópályázok, mert sietek) És ha nem is nullára de időnként nagyot kell fékezni. Nullára még csak egyszer volt, egy baleset miatt ami pár száz méterrel előttem történt hirtelen beállt az autópálya. Akkor nagyon imádkoztam...... Villeneuve amúgy számíthat rá, hogy nem jönnek vele szembe meg arra, hogy nem követnek el előtte nagy baromságot, pl állnak a kanyar másik okdalán az ő sávjában. És még így is vannak ütközések abban a másfél órában amíg vezetnek. És a motorját is versenyenként szétszedik, megengedheti magának, hogy erősen használja. Ezenkívül nem hegyre fel, hegyről le kell vezetnie. Ezzel azt akarom mondani hogy a fék azért van, hogy használjuk. A véleményem az, hogy bármin spórolhat az ember de a féken nem szabad. Abból az elérhető legjobbat kell beszerezni. Egy fékbetét jóval olcsóbb mint egy motorfelújítás, ezt is tapasztalatból tudom.
András bácsi02-01-2005 10:32:06 // 1103
Úgy nagyjából hasonló állasponton vagyok a minőségbeli kérdésekben. Használtál már valaha iszonytató Forma betétet? Két fékezés és beégett a felülete... Komoly minőség. A Textarral csak egy bajom van: nagyon gyorsan kopik. Haverom gyakran csinál a Paco által említett 220-ról satufékes lassulásokat, és kb. 10e-ként cseréli a betéteket. A Brembo a minőség csúcsa tárcsában. Érdekes, hogy mégis sikerült egy gyártási hibást kifognom kb. 3 éve. A tárcsa egyszerűen szétrepedt sugárirányban. Garanciában cserélték, amit nem hiszem, hogy más gyártó megtenne kicsiny hazánkban. A.
András bácsi02-01-2005 10:25:30 // 1102
Ebben igazad van, de nem tudom, hogy milyen gyakran megy egy átlagos ember végsebesség körül az autópályán. A nyúlósodó fék pedig több összetevőből adódik: tárcsa, betét, fékfolyadék. A sok fékezés különben sem hasznos dolog, egy legenda szerint Gilles Villeneuve a Ferrarinál versenyenként átlag kétszer lépett a fékpedálra: egyszer, amikor megállt a rajtrácson, egyszer pedig a célban. A.
granturismo01-01-2005 22:26:37 // 1101
Pontosan. Amit jónak látsz:-)
giovanni01-01-2005 20:41:43 // 1100
Nah ez kimerítő volt :)) Akkor most mit VEGYEK????? Tudom amit jónak látok :)
granturismo01-01-2005 20:25:53 // 1099
Ha a feliratokra gondolsz azok igen. Ez is érdekes, én meg mit össze kavartam, hogy végre legyenek eredeti felirataim hátul:-)
Bazsi01-01-2005 20:04:59 // 1098
Sziasztok! lenne egy kérdésem:a 156-os hátuljáról nyom nélkül eltávolíthatók a jelzések?
granturismo01-01-2005 20:00:29 // 1097
Na írtam egy baromságot 75 76 végűek a Max cikkszámok 10 20 a sima 14 24 kopásjelzős 08 kezdetű tömör 09 kezdetű belső hűtésű tárcsa.
granturismo01-01-2005 19:47:31 // 1096
Brembonál most van egy új kopásjelzős tárcsa van rajta két furat az egyik mélyebb. Ha a kevésbé mély furat eltünik akkor már szabályozás gyanús a dolog. Ha a mélyebb is eltünik akkor cserés. A Langnál azok a cikkszámok amelyek 14-re végződnek mind ilyen kopásjelzős tárcsákra utalnak. Az ára megegyezik a sima Brembo (10 végű cikkszámok) áraival Állítólag a 10 végű cikkszámok ki is lesznek futtatva és az alapsorozat ilyen kopásjelzős tárcsékból áll majd. Talán annyi értelme van, hogy a tárcsák állapotát egy pillantással fel lehet mérni. A másik Brembo sorozat a Max (20 végű cikkszámok) ezt nem minden modellhez kínálják, de mivel olasz cég ugyebár így az olasz márkáknál eléggé kiterjedt a kínálat. Ezek hornyolt sportos tárcsák. Ez nem azt jelenti, hogy a kész sima tárcsát beteszik egy marógépbe belemarnak pár hornyot és kész a sporttárcsa (jópár cég ugyanis így csinálja). Ezek a tárcsák más összetételű acélból készülnek. Nekem ez a hornyolt Max van a jelenlegi autómon is. Betét Textar, Ate, Ferodo, GT szerint az a jó:-)) Ehhez a véleményemhez tartom magam. A fent említett hármas számomra egyenértékű. Ilyen esetben a vételárat veszi figyelembe a földi halandó ugyebár. A Textar betéteket minden szempontból kiválónak tartom. Különösen jó tulajdonsága hogy nemcsak a nagy hőterhelés melletti beüvegesedési hajlama alacsony hanem egy másik jelenség a sok-sok apró finom fékezés (város) mellett megjelenő csikorgás is ismeretlen jelenség. Én pld. nagyon ritkán fékezek satukat meg nagyon ritkán jövök hegyról lefelé amikor igazán igénybe veszi az ember a fékeket. Annál több a kis apró városi fékezés. Előfordul olyan is, hogy hosszabb időszak is eltelik amíg jön egy olyan helyzet, hogy egy komolyabbat kell fékezni. Ez is egy másfajta igénybevétel és ezt is bírni kell. Olasz autóknál legalábbis a brutto kisker árban 95%ban a Textar a legolcsóbb. Általában 1-2 eft-al drágább a sima Ferodo az Ate pedig legalább 20%-al de van hogy 50%-al drágább és nem jobb tapasztalataim szerint. Ami hasonló árban van még az a Bardi féle Mintex betét amely messze elmarad ezektől mind a kivitelezés minősége mint a betétanyag szempontjából. Az ára azonos a Textarral. Nagyon érdekes a tárcsa betét összeválogatása: Nem minden párosítás nyerő. A Brembo/Textar párosítás nagyon bejön ebből a szempontból is.
Paco01-01-2005 18:46:02 // 1095
Ez a jobba hűtése pont annyit jelent, hogy autópályán 220-ról akár 20-40 méterrel is rövidebb lehet a fékút. Vagy amikor az Olümposzról jön le az ember nyáron 40 fokban nem kell félnie, hogy megnyúlósodik a fék. Mindekettőt átéltem már és nem jó érzés. Városban tényleg nem számít.
Paco01-01-2005 18:40:57 // 1094
Ez biztos? Tudtommal az Ate Powerdisc hornyolt és a Brembo Max lyuggatott tárcsa. Legalábbis 155-nél így van, fél éve sincs, hogy mindkettőt megnéztem, végül ATE lett mert Brembot iszonyat áron tudtak volna csak hozni, és hosszú idő alatt.
Don Gombóc01-01-2005 16:48:02 // 1093
Ja nézzétek meg a START árait is én most vettem az asszony seicentojára két első Norrbit tárcsát Ferrodo betétekkel. 15,5 ezerért.
Don Gombóc01-01-2005 16:43:41 // 1092
Halihó Én meg a ferrodora esküszöm a GTV6TB oldalon a 215-ös hozzászóláson írtam róla az igaz esküszöm. Csak annyi bajom volt vele hogy az első 20-30 ezer km alatt a lassú megállásoknál a végén nyikorgott, ami egy kicsit égő volt.
András bácsi01-01-2005 16:34:46 // 1091
Fékügyben néhány észrevétel: Szerintem a Brembo, vagy a leányvállalatai közül jobb választani (Norbit, Breco). A Brembo tárcsák nem túl vészes áron mozognak, ha jól emlékszem a 257mm átmérőjű 10e alatt volt. (most vettem a 66-osra 15-ért 310mm-est). Bár ezek nem hornyolt/lyuggatott fajták. Betétben hátra tudom ajánlani a Lockheed-et, a Textar sem sokkal jobb, csak drágább. Aztán meg az Ate betétek sem rosszak. Érdekes, hogy Mo-on valaki elterjeszette, hogy a Textar micsoda profi minőség. A mart és lyuggatott tárcsának csak bizonyos teljesítmény felett van gyakorlati jelentősége, fogni nem fog jobban, legfeljebb job a hűtése, meg a fékpor könnyebben távozik. És persze az optika... A.
giovanni01-01-2005 16:04:38 // 1090
Brembo Max-ra gondoltam... utána meg az InterCar high performance szériára márminthogy az van az unixnál... majd megtudakolom mennyi.. Csütörtökön egyébként majdnem megvettem a Brembo-t a Lángnál de mivel nem volt Textar hátsó betét így kihagytam...
granturismo01-01-2005 15:56:29 // 1089
Ilyen sportos tárcsákat számos cég gyárt. Ez az Intercar az egyik. Bár nálunk nem annyira ismert. Mondjuk nem tudok róla hogy valamelyik autógyárnak első beszállítója lenne, de ettől még természetesen lehet kiváló termék. Giovanni A Brembo Max-ra gondolsz? Az nem lyuggatott csak hornyolt tárcsa. Unix-nál van kedvezményed?
giovanni01-01-2005 15:51:11 // 1088
Közben azt is megtaláltam hogy az Unix forgalmazza magyarországom :)) na jó befejezem az egysoros hozzászólásokat...
giovanni01-01-2005 15:47:52 // 1087
Közben megtaláltam
giovanni01-01-2005 15:27:39 // 1086
Lemaradt a vége: az van (márminthogy a dobozon) granturismo ezexerint lehet ilyet nálunk is beszerezni? tudsz segíteni hogy merre induljak...
giovanni01-01-2005 15:22:28 // 1085
Hát nem tuom szerintem meg CAR merthogy a dobozon :)))
giovanni01-01-2005 15:21:21 // 1084
Egyenlőre csak előre hátra Bremboban gondolkodom....
Don Gombóc01-01-2005 14:18:03 // 1083
BUÉK!!! Bocs hogy közbe írok de ha jól tudom az ATE tárcsa lesz ami meg van lyuggatva és ívesen bevan köszörűlve. A haverom Bravoján van ilyen.
granturismo01-01-2005 13:59:13 // 1082
Aha Látom már. Van külön sporttárcsájuk aminek H-val kezdődik a rendelési száma. Valszeg az lesz az. Tényleg hátra is vettél vagy csak előre?
giovanni01-01-2005 13:27:32 // 1081
granturismo Na megnéztem itt a tárcsa gondolom utólag lyuggatták meg vágták meg... nem tudom ez milyen cég de legalább olasz :)))
Don Gombóc31-12-2004 09:02:20 // 1080
Sziasztok!!! Még a fék témához annyit hogy az a Marea Bravo Brava 145 146 fék jó kis fék. Szerintem. Velem egy érdekes dolog történt a Bravámnál, mégpedig hogy fékezéz után beragadva maradt a bal első fékem. Munkahenger felújító szett csere következett aztán ugyanúgy beragadt. Aztán kitaláltuk hogy gumifékcső a gagyi. Az is lett, ugyanis a gumifékcső felső részének meglazítása után is fogott, a féktuskónál való lazitáskor elengedett. Nos a gumifékcső belül felhólyagosodott és a nyomáskor alákerülő fékolaj gumidugót alakított ki a fékcső belsejében így megmaradt az olajnyomás a féktuskóban. Azért írtam hogy ha valaki még nem járt így, hát ilyen is van.
granturismo30-12-2004 21:31:32 // 1079
Sziasztok Bandi Köszönettel elfogadom. Bg. Hoztak nekem is OFF Citroen kulcsot már ilyen problémával. Pont az a baj hogy elég nagy mechanikai igénybevétel van egy ilyen mikrokapcsolónál és csak azok a szerencsétlen lábacskák viselik a terhelést. Én azt csináltam miután visszaforrasztottam, hogy feltöltöttem műanyagolvasztó pisztollyal a mikrokapcsoló melletti részt körben. Így sokkal stabilabb lett.
András bácsi30-12-2004 17:29:19 // 1078
GT! Nem találtam sehol. Olyan hülye csak nem voltam, hogy kidobtam?! Találtam viszont két oldalindexet és egy hátsó lámpa-foglalatot, ha kell azt is szívesen adom. A.
Bg.29-12-2004 23:19:01 // 1077
Saját story: Az Sw-vel közlekedem, egy pillantara kiugrok egy nem forglamas széles bejárón az autóból. Bezárom. Mire megyek érte, (a kulcsba integrált) távirányítón beesik a gomb és nem nyit. Szakad az eső sötét van. A csomagtartó működik de nem az kell. Persze addigra útban vagyok valakinek. Próbálom a dobozt szétpattintani, de mivel korábban kikopott ezért beragasztottam - nem is jön szét csak úgy. Kinyitom hát kulccsal, sziréna ezerrel, lekapom a sötétben a műszerfal kárpitot, kikapcsolom a riasztót. persze olyan helyen van a kioldó amit a belső világítás nem világít. Haza megyek, és otthon mikor van időm, szétkapom a kulcsot. Hát a mikrokapcsoló ott kószál a házban kiszabadulva. Megtalálom a helyét, be forraszt, örül:) Ez a rövid történet egyszer 1/2 óra + még egyszer 2 óra volt...
Kazes☻29-12-2004 22:28:36 // 1076
Én sem mondtam 100%-ra,mindössze a saját tapasztalatomat adtam közre okulásul,hátha sikerül hamarabb ráakadni a megoldásra Nato-nak.
granturismo29-12-2004 21:28:40 // 1075
Értem. Ha előkerül köszönettel elfogadom.
András bácsi29-12-2004 19:53:50 // 1074
'96-os 46-osban volt. Most néztem körül a garázsban, de nem találtam (remélem nem tűnt el lomtalanításkor). Ha nem lesz bent a gép akkor megnézem rendesebben, nem nagyon lehet hozzáférni a polcokhoz. A.
granturismo29-12-2004 19:42:54 // 1073
Előbb nem nagyon olvashattad volna. Tegnap este írtam hozzá.:-) Milyen TRW-d van? Mikori évjáratba való?
András bácsi29-12-2004 19:39:35 // 1072
Ok, mindent értek. Előbb olvashattam volna. Valahol talán van egy TWR egységem, hogy jó-e azt nem tudom. Ha egyszer összefutunk és szólsz előtte akkor átadom. A.
granturismo29-12-2004 19:30:42 // 1071
Bandi Olvasd el légyszi az oldalamon amit a légzsákról írtam az extrák rész alatt.
András bácsi29-12-2004 09:39:09 // 1070
Én továbbra is azt mondom, hogy a generátornak nem sok köze lesz a dologhoz. A töltés meg a gyújtás csak peremterületen függ össze.
András bácsi29-12-2004 09:36:07 // 1069
Benne volt az indító is? Szerintem az húzósabb, és nehezebben beszerezhető.
Tom29-12-2004 08:30:23 // 1068
Ennél már csak az volt jobb, mikor szerelő ismerősömhöz beállítótt egy 75-össel a tulaja, hogy nagyon büdös az autója, menni megy nincs vele baj, csak hát büdösödik. Egy csepp hűtő viz nem volt a verdában és fel se tünt a mókusnak. Na én az ilyennek vissza sem adnám az autót, de még a jogsiját is el élásnám, jó mélyre.
granturismo29-12-2004 08:07:45 // 1067
Szerintem nem szar a rendszer, a TS 145 Alfákon is ugyanaz a fék van mint a Marea-n. A gazdája valóban kissé elhanyagolta, de mentségére mondom hogy annyira nem is ért az autókhoz, nem tünt föl neki hogy leromlott a fékhatás.
Tom29-12-2004 07:55:05 // 1066
A szett segített a szívárgást megszüntetni, azota nem kell oilt utánna töltenem. A Marea elég igényes emberé lehetett, vagy ennyire sz@r a rendeszer? Jó, én is sokszór inkább a motorféket használom lassításhoz, de azért azzal még nem lehet megálni.
granturismo29-12-2004 07:46:47 // 1065
Munkahenger felújító szett ment bele? Múltkor volt nálam egy Marea, hát abból kalapáccsal kellett kiütnöm a belső betéteket annyira bele volt rohadva. Utána mondta a srác, hogy valahogy könnyebb lett a fék:-))
Tom29-12-2004 07:42:31 // 1064
Nem a betétekkel semmi gond, még a nyáron volt egy kis oil folyás a fő munka hengernél, de az ham-nyorsan el lett hárítva. De akkor ez biztos ílyen.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.