Forum >> Szerelőműhely

Thomika12-06-2005 22:23:10 // 5986
Nem adta mvolna el a 33asomat, ha nem csapták volna szét a hátulját, úgy,hgoy már menthetetlen volt! bármennyi pénzt öltem is volna bele. Amúgy most jött volna egy újabb 150-200K-s kiadás, és ezt már nem akartam.Inkább eladtam most amíg még ér vmit!
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-06-2005 22:22:19 // 5985
Szánalmasak! :-) Nyugi van még néhány ilyen "széllelszembehugyozós" hülye,mint te! LUK ET MI!
Paco12-06-2005 22:21:55 // 5984
Én kértem ? Most mondd meg, én kértem? :-P Amúgy meg én még vezettem utána, te meg már nem :-P
Thomika12-06-2005 22:19:54 // 5983
Lettvolna egy szép állaptú 33 QV, de meggondoltam magát a tulaj.....ahhoz olcsón hozzájutottam volna.... viszont msot,hgoymeghajottam egy 155 2.0TS-t, így már nem is vágyom annyira a 33as után! :) Van kínálat belőle rendesen,csak már patron van a s...emben, itt anyár ,lassan tán a jóidő is, és hiányzik az élményautózás! De azért elkapkodni sem akarom...
Wickey12-06-2005 22:19:31 // 5982
és a tied, és ki van fizetve. Most hogy motorhibás lett a gtv-m, én is sokat filóztam azon, milenne ha váltanék, kezdve az egészen új offos autókon át a 3-4 éves használtakon keresztül az occsó(~900k) 10év körüli kellően motorizált mégoffosabb középkategóriáig, de a végeredmény eddig egy köszörült 1es túlméretes főtengely, meg egy gyári csapágysor lett :-) jövőhéten rakódik össze a 3.0V6 jóól
Saughassy12-06-2005 22:19:09 // 5981
Mondott a hóhér... bezzeg te aztán tényleg szellemi képességeid tetőfokán álltál, hogy ezt megállapítsd. :]
Saughassy12-06-2005 22:17:26 // 5980
Nekem is óbégat mindenki, hogy mennyit költöttem rá, az összes kollégám hülyének néz, miközben fizetik a nyamvad Astrájuk, Daewoojuk es egyeb ipari fűnyírójuk részleteit és álmodoznak a katalógusok felett, hogy 4 ev mulva talan mar futja egy 316i re, es az milyen sportos lehet mar. Nem beszelve az M3rol. Ekozben nem veszik eszre, hogy en mar megvalositottam az almaimat. Jo, lehet sokak szerint nem almodtam nagyot, de nekem legalabb nem log bilibe a kezem minden reggel...
Thomika12-06-2005 22:17:18 // 5979
Ezt már eljátszottam a 33assal.. csak nem 300K ment rá, hanem 830K :PP Amúgy meg szeretnék kicsit tovább lépni....
Paco12-06-2005 22:16:45 // 5978
33-at semmiképp se vegyél. Abból a pénzből amiből megvennéd, fullosra megcsináltathattad volna a másikat . és ez mindig tüske lenne benned. Tudod, ez is úgy van mint a nőknél. Mindig csak fiatalabbra cserélj :-P
Paco12-06-2005 22:14:44 // 5977
Azt meg már el is felejtetted, hogy önként mondtál le róla? Na szépen vagyunk...... :o)
Saughassy12-06-2005 22:14:18 // 5976
Akkor vegyél 200ért és javítsd fel 300 ból. Az még mindig csak 500 és legalább tudod mi van benne :) Nem lehetsz egész életedben megalkuvó, most vagy fiatal most kell élned...
Saughassy12-06-2005 22:13:01 // 5975
Fogod te még a vajdahunyadi iszapot szívni, meglásd! :] Addig is legközelebb már a zsebkendőm is láncra lesz fűzve:)
Thomika12-06-2005 22:11:44 // 5974
iamsure....de ha netánakad egy fiatalabb évj. 145/146, akkor talán még az is játszik... 33asból (hiába nagy szerelmem) nincs most olyan amit meg is vennék...csupa hulladék! 600ért meg nem veszek 33ast!!!!
Thomika12-06-2005 22:09:49 // 5973
Szeretnék,csak nem lehet! :P De a 155 önmagában opció....inkább a 2.0 TS vagy netán 1.8
Wickey12-06-2005 22:01:20 // 5972
Ugyan, haggyadmá... Sau csak azért keménykedik, hogy nehogy kiderüljön, hogy 105 lovas 147est akar venni... :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Paco12-06-2005 21:57:24 // 5971
Csiba te. :) Még egy vacak reklámzacskóra sem tudsz rendesen vigyázni, hogyan tudnád megítélni két autó közt a minőségi különbséget :-P
Saughassy12-06-2005 21:41:46 // 5970
Biztos, hogy 155-öt? ;)
Paco12-06-2005 20:54:50 // 5969
Amúgy meg Messiah-é.
Paco12-06-2005 20:46:25 // 5968
Biztos, hogy V6-ot akarsz? :-P
Paco12-06-2005 20:42:52 // 5967
Hát igen, PDF-ben kinagyítva olvashatóbb...... A lényeg, hogy a lámpa a motronic vezérlőbe szalad bele, a lambda is oda megy, ami belül van az fekete doboz... :)
Thomika12-06-2005 16:14:08 // 5966
Gábor16612-06-2005 15:10:32 // 5965
Affinitásom lenne, de a negyede jelenik csak meg. :-(( Ami kütyüket leírtál, mondjuk meg őszintén, ha a gyár akarná, ki tudná jelezni. Azt viszont eddig senki (a szerviz sem) tudta pontosan megmondani, mikor jelez ki.
András bácsi12-06-2005 14:13:59 // 5964
A ledre gondolsz? :-)
Don Gombóc12-06-2005 14:06:30 // 5963
Visszamék Moto GP-zni
Don Gombóc12-06-2005 14:04:11 // 5962
Hát ez az most képzeld el hogy ezekhez az adatbázisokhoz milyen nehéz hozzáférni. Szinte lehetetlen. A rohadt szelephézagot nem írja a 166 workshop manual. Ez a V6TB ugyanis lapkás ill sapkás a szívószelepen a kipuff állítható hállisten. Megkérdeztem Fiat szervízt, Szamosit, Alfa Kontaktot, mindenhol rendesek voltak csak mindenhol más értékeket mondtak. Így maradt egy közép érték ami az általuk bediktáltakba belefér. Ráadásul század milis értékeket adnak meg határértékeknek. Pl Szívó 0,38-0,45- Már csak 0.38-as hézagmérő kellene. Természetesen meglehet oldani.
Don Gombóc12-06-2005 13:54:22 // 5961
Erre visszatérve, egyszer már leírtam hogy nekem állandóan kigyulladt ez a spricni lámpicska aztán ha 220 felé toltam elaludt. Kétszer komputereztettem emiatt másodszor a Szamosinál, ahol szintén azt írta ki hogy eltérő turbónyomás, és ezt az overboosthoz társította a komputer. Erre azt mondták azzal nincs baj, erre megpucolták a LMM-et és meg nézték a lefujó szelep nyitását. Aztán kiütötték a hibakódot azaz a lámpácskát Azt jól van . Néhány nap után ismét kigyúlt. Legközelebb kiveszem az égőt.
Paco12-06-2005 13:51:59 // 5960
Mindezzel egyetértek tényleg arra megy a dolog, hogy exkluzívabb autóba ugyanazt drágábban tudják eladni, de addig nem mondom valamire, hogy tutira csereszabatos amíg be nem bizonyosodik.
Don Gombóc12-06-2005 13:46:23 // 5959
Hali! 16v-re gondolok. Az enyém a George, a Ronnie, és egy 156 2.0 Ts 16v megegyező, és a Gábor 166-é is a Kissebbek lehet hogy mások, a fene tudja. Bár ismerve a gyártókat nem nagyon csinálnak annyi félét legfeljebb az adataikat keverik meg hogy nehezebb legyen a hozzáférés. Én már mindenben az átbaszást keresem. A héten is az ePER programon az én kocsimba való injektort kerestem, és a keresőben hozta még 12 tipusét a Fiát konszernen belül. A következőkhöz jó -Punto -punto gt -Kappa 3.0 -Kappa coupe -Thema -Croma tb ie -Gtv 94- -Spider -164 v6tb STB. Ha megkerestem a 164 2.0TS vagy a 146 156 2.0 TS injektorát, azt hozta úgy hogy jó az enyémhez, de az enyémet nem hozta ezekhez példul. Érted? Ez a kemoflázs benne. Ráadésul mind ugyanaz a méret és külalak Kivéve a 156 Ts- nél van annyi eltérés hogy az 4 lyuku. Na aztán kipróbálva a 164 2.0ts porlasztócsúcsát benyával és levegővel megnyomva, hát teljesen ugyanazt a képet adja szórásilag. És mégis hogy hozza a program egymáshoz, a Bosch cikkszáma az oldalán egy számmal eltér, de lehet hogy a két tipus közötti eltérés időben generálja ezeket a dolgokat. A fasse tudja. Mindig átbasznak minket mert a fogyasztói társadalom áldozatai vagyunk.
Paco12-06-2005 13:24:34 // 5958
2.0 TS-nél a 8 vagy a 16 szelepesre gondolsz? Mert a 2.6V6-nak már formára is más az LMM-je mint a 16V TS motoroknak. Ezenkívül nekem itt van a kezemben (saját tulajdonú mindkettő) egy 8V TS és egy 2.5V6 12V légmennyiségmérője ami külsőre ugyanúgy néz ki, csak más rajta a Bosch szám, és kipróbáltam, nem kompatibilisek egymással.
Paco12-06-2005 13:21:47 // 5957
"Injection system malfunction" :)

Ez akkor gyullad ha a motronic úgy dönt, hogy szervizbe kell menned. A lambdával nem kell. A saját hibáját jelezni szokta illetve minden olyasmit ami hibája a motor tönkretételével jár. Ezek kozé tartozik a holtponti jeladó, a fordulatszám jeladó, maga a motronic egység és ennyi. Ha a lambdát is jelezné akkor jeleznie kellene az injektort, az LMM-et, az alapjárati jeladót, a pillangószelep jeladót, a vízhőmérséklet jeladót, és még minden szemetet aminek a befecskendezéshez és a befecskendezési időhöz köze van.

Belinkelek két kapcsolási rajzot, nem tudom mennyire fog látszódni, de ha van hizzá affinitásod megkeresheted hogy hova vezet a lámpa másik vége..... :)


Don Gombóc12-06-2005 13:06:47 // 5956
Ja és amint írtam ezeknek a tipusoknak mindnek ugyanaz a bosch száma ami rajta van.
Don Gombóc12-06-2005 13:05:23 // 5955
Igen a Bandi oldalára írtam hogy konkrétan láttam 2.0v6tb,2.5v6,3.0v6,2.0ts146-156, LMM-et. Mind ua. Nálam van is egy gagyi amit viszek a varázslóhoz hogy vizuálja meg lehet-e valamit kezdeni vele. majd ha tudok valamit akkor referálok.
Gábor16612-06-2005 12:45:55 // 5954
Gomboc: A szervizben azt mondta a srác, mikor az enyémet vizsgálta, hogy a 2000 alattiaknak más van. Vagy igaz, vagy nem. :-)
Gábor16612-06-2005 12:43:47 // 5953
Én úgy tudtam, hogy a szonda jel elveszésze, valamilyen határértéken kívül esése esetén a műszerfalon a B jelű lámpa kigyullad:


A kezelési is valami homályos módon utal ilyesmire. (persze ez nem konkrétum, de belefér [het])
Paco12-06-2005 10:45:10 // 5952
Lambda szonda hibáját az autó a műszerfalon nem jelzi ki, az OBD csatlakozón keresztül kérdezhető le. Viszont ott a részlegesen hallott lambda hibajelét is megmondja. A részlegesen, és a teljesen halott lambdával is működőképes, mindkét esetben a magasabb fogyasztás az ami felhívja a figyelmet arra, hogy le kellene kérdezni mi a pöcs van. Ha a lambda jele nem a megfelelő tartományban van akkor a Motronic átáll programozott módba, tehát egyszerűen az adott értékekhez a saját táblázatában megadott mennyiségű benzint fecskendez, és nem veszi figyelembe a lambda helyesbítő jelét. Szervizben nem szokás a lambda jelét nézni, mert a legtöbbnek nincs hozzá megfelelő szkópja. Feszültségméréssel meg csak azt lehet megállapítani, hogy szükséges-e pontos mérés vagy sem. Inkább csak az OBD által adott hibakódra hagyatkoznak, vagy arra sem és azt mondják lambda csere, még ha nem is kell.
Don Gombóc12-06-2005 10:39:49 // 5951
Gábor és uraim!! A légtömegmérő az enyémmel megegyezik, sőt a TS-é is ugyanaz. Valószínű hogy ezekből csak ezt az egy Bosch számút használják az összes most futó Alfába.
12-06-2005 09:43:43 // 5950
Hol kellene kijeleznie? Mostanában hallott lambda szondát csak a komputer mutatta ki. Teljes hallott lamdba szondával is működőképes az autó de általában dús keveréket állít be a szgep, ezért is lehet a fulladás.
Gábor16612-06-2005 09:12:31 // 5949
Bg: Pici kétségeim vannak. 1. Úgy tudom, ha a lambda szonda teljesen bahal, a műszerfalon kijelzi. 2. Részlegesen halott lambda szondával pedig működőképes marad az autó. 3. Gondolom a múltkori hibakeresésekkor megnézték (már mint a kiadott feszültségjelet). Persze ettől még lehet, de érdekes!
Wickey12-06-2005 07:57:39 // 5948
Hát ezesetben életbe lép a következő algoritmus: 1. menj vissza, és üvöltözz, 2. ne engedd a kocsi közelébe a tisztelt társaságot. Amúgy mihez nyúltak hozzá? (Mit cseréltek, mit tekergettek, mit kötöttek ki/ke?)
12-06-2005 06:00:50 // 5947
Én úgy tudom 30e bír a Bosch. Eddig még senki sem ajánlotta. Mennyibe kerül?
Saughassy11-06-2005 22:39:56 // 5946
Normalis a lofaszt. Eddig pocroff volt, miota szervizben jart, azota ilyen. :)
Ofi11-06-2005 21:54:38 // 5944
Sziasztok! A gyári termosztátott is be lehet szerezni már 12800 Ft-ért és szerintem van utángyártottban olcsobban is kb 8000 ft.
Wickey11-06-2005 21:37:13 // 5943
Normális. 20 éves autód van, nem vadonatúj. ;DD Látnád Robi dízelét indulni :-PPP
Cselentano11-06-2005 20:26:42 // 5942
ja, hogy csak Eu. kell :-))) azt hittem, hogy Mo.-ra hajtasz az Eu.-t meg tudom kérdezni, hogy valami apróért átírják-e
156sw11-06-2005 20:12:43 // 5941
Köszi Cselentano, de nekem csak a cd.-k kellenének. Állítólag 6 darab lefedi nyugat európát. DEEEEE!!!! a 6 db. cd fél miller "hivatalosan". Nos ennyit az adjon érte akinek 2 édesanyja volt:-)))) Tehát mégeccer. A kocsimban egy clarion piktogramos navis fejegység van, vagyis NEM HARDWARE kell, hanem a "SOFTWARE"! Előre is kösz ha valaki baráti áron tudna segíteni.
Blacky11-06-2005 18:54:46 // 5940
Cselentano! Erről tudnál mailen képet és árat küldeni?:)
András bácsi11-06-2005 16:41:48 // 5939
Mintha olyan emlékeim lennének, hogy egyesével kell felismertetni a kulcsokat. A jobb szervízek megoldják. A legyártatás kb. 20e/kulcs volt régebben.
András bácsi11-06-2005 16:40:12 // 5938
Kifordítod a tükörlapot ameddig engedi magát. A résen benézve látni fogsz három keresztfejű csavart, kettőt fölül, egyet alul. Hosszú, vékony csavarhúzó, és kész. Visszaszerelni az már igen. :-) De javasolom, hogy a tükröt előbb szereld le az ajtóról.
Rizzo11-06-2005 16:33:48 // 5937
Szevasztok Légyszi mondja meg valaki hogy lehet levenni roncsolásmentesen a 155-ös külső tükreinek a boritását.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.