Forum >> 159

Liquid24-02-2014 09:14:01 // 48766
az objektív felelősség határa alatti gyorshajtás nem 30e, tudtommal annak a maximuma lehet annyi kb.
Nagyon ritkán csinálnak ilyet, max. valami akció keretében az autópályán.
.......................24-02-2014 08:51:18 // 48765
Mennek azok rendesen, fekszenek is az úton
Nincs ezzel baj,
Annyi hogy nem látod elöttük a forgalmat
David | Centocinquantanove24-02-2014 08:40:38 // 48764
Kivéve helyszíni bírság esetén ha pl. kivesznek a sorból, vagy van elfogóautó.
Akkor 110-nél már a 112 is gyorshajtás és 30 gurigás sztory.
Shadin24-02-2014 08:34:30 // 48763
Indul a tavaszi akció?
Tuningman23-02-2014 23:27:43 // 48762
Ezt azért cáfolnám:)
Sprinter, Ducato, stb. futóművileg eléggé rendben vannak, sokszor jobb az úttartása
mint egy szgk-nak.
11 év alatt 1.5 millió km-t tettem meg Ducaton és kanyarokban igen csak odavertem a drága csoda autóknak:))
Inkább a vezetni nem tudó de az autójától teljesen eltelő majmoknak kéne plusz oktatást bevezetni:)))
mizooo23-02-2014 21:02:06 // 48760
Nekem is frissítve lett a szoftver márkaszervizben, gondolom ez az update került fel. Szóval ha remapolásra adom a fejem, figyelni kell h a bent levő progit módosítsuk.
Giuntini23-02-2014 21:01:47 // 48759
Hol lehet megnézni, hogy hány százalékon áll a DPF?
Giuntini23-02-2014 20:39:26 // 48758
Nekem is van kieg. fűtés, a legvadabb minuszokban is szinte azonnal jön a meleg. Az enyém osztrák. Kérdésem van feléd. Nem tapasztaltad, hogy ha be van kapcsolva a fűtés, nehezen melegszik fel a motor? A kieg. fűtés miatt elvileg olyan 60 fok körüli vízhőmérsékletnél vált át a normál fűtésre, és akkor kapcsol ki a kieg. elektronikája. Azt veszem észre, hogy hirtelen visszaesik a vízhőfok. És ettől kezdve a motor nagyon nehezen melegszik fel. Dömpi car-társ azt mondja, hogy a termosztát a gond. Ebben lehet igaza, csak azt nem értem, hogyha felmelegszik hosszú idő után, a mutató nagyjából ott marad középtájon 90fok környékén. A múlt héten autópályán végig picivel a 90 fok alatt állt a mutató. Ma reggel direkt kipróbáltam teljesen kikapcsolt fűtés mellett, kb. 3 perc alapjárati melegítés után 3.5 km. után már 70 fokon állt a mutató. Utána le kellett állítani a motort. Vannak akik azt mondják a mai modern dízelek nagyon nehezen melegszenek fel. A régi autóimnál a minél gyorsabb melegedés elérése érdekében hidegen kikapcsoltam a fűtést. De ebben kiegészítő fűtés van, és nem lenne értelme.
Dömpi (il dottore)23-02-2014 20:37:29 // 48757
Ahol én megyek, ott végig 110-el lehet menni, én óra szerint 120-al szoktam...az lazán belefér.
Csabi23-02-2014 20:18:44 // 48756
Program, és használatfüggő...
A régi szoftverrel nekem is 1000km-enként regenerált, de az újjal most 400kmeneként ugyanazon használat mellett(70% országút-pálya, 30% "város")
Giuntini23-02-2014 20:17:42 // 48755
Nálam beindul regenerálásnál a ventilátor, a fogyasztás az egekbe megy, alapjárat nagyon sima , mintha benzines lenne, alapjáraton a turbonyomás hajszálnyival a nulla felett, és érződik az égett szag. Éppen most regenerált kb. 600km után, ebben benne volt 280 km autópálya, de a városban megcsinálja 350-400km-enként. Most is, mielőtt leállítottam a motort indította el a programot, hát mentem vele egy kört hogy fejezze be. Nem tanácsos leállítani regenerálás közben.
Bgabor23-02-2014 20:02:48 // 48754
Amikor belföldön kell 600-700 kilométert megtenni 10-15 helyen egy nap alatt, akkor muszáj nyomni neki ,elég sokáig csináltam ,de nagyon kamikaze. Inkább a tachofgráf lenne a megoldás,meg a megfelelő hozzáállás a munkáltató részéről hyogy ne hajtsa hullára az ember magát.
GTPeti23-02-2014 19:50:05 // 48753
Ilyenkor nem csodálkozom, hogy egynémely sprinteres mit művel a pályán. Azért a sebességet nem ártana maximálni az ilyeneknél, mert a futóművük (és az útfekvésük) nem kimondottan sportautós... B)
David | Centocinquantanove23-02-2014 19:49:21 // 48752
3-400 kmenként regen? Nekem 8-900 inkább, pedig használom városban is a vasat... Most akkor ez hogy is van? :)
David | Centocinquantanove23-02-2014 19:47:15 // 48751
Ezt tanúsítani is tudom, nekünk a céges 10 éves, asszem 2.2 vagy 2.4-es üresen nagyon megy! 130-140-nél már veszélyes a játék, de ott még vann benne egy pici tartalék! :)
deeno23-02-2014 19:46:17 // 48750
Sziasztok Cartársak! 166-osról szeretnék váltani 159-es benzinesre. A kérdésem az lenne, hogy a 1.8-1.9-2.2 JTS motoroknak általában milyen hibái lehetnek, vagy melyek a leggyakoribb hibák. A fűtőműről milyen tapasztalatok vannak? Köszi
GTPeti23-02-2014 19:06:19 // 48749
Pontosan ezt írtam én is.
Shadin23-02-2014 19:01:35 // 48748
Hi! A kieg. fűtés reléje ill. doboza engem is érdekelne. Ha van kép róla pls. tedd közzé :-D Köszi
mex8623-02-2014 18:30:56 // 48747
pillanatnyi fogyasztás az egekbe megy meg utána szokott dobni rendesen a kinullázós TRIP-B átlagomon is, néha az alapjáraton is észreveszem.
mások mondták h turbónyomás is emelkedik, ezt én nem vettem észre.
meg világosban ha regenkor elnyomtam neki volt hogy füstöt is láttam magam mögött pirostól való indulásnál.
azóta ilyenkor ha látom hogy regenerál próbálok mielőbb nyílt terepre kikeveredni és tolni neki, vagy legalábbis alacsonyabb fokozatokban menni.

átlag regen távra 9 km-t ír, ezt elfelejtettem az előbb írni.
mex8623-02-2014 18:27:55 // 48746
mikori szoft jó már a hidegindítást tekintve?
enyém 2x volt progizva MES szerint, az utolsó 2010.04hóban.
mex8623-02-2014 18:27:27 // 48745
ja és emiatt hidegindítás után pár perccel a töltésem akkun mérve még nem tűnt jónak :D
lehet áramfelvétele szépen
mex8623-02-2014 18:26:39 // 48744
asszem láttam a reléit a múltkor mikor még szó volt róla.
de mégnézem megint :D
amúgy ez kb 1 perc után fűt mint állat télen, hasonló a hatás mint a WEBASTO kályhás kieg fűtéses autóim voltak meg mint a nagyobb Audijaim amikben szintén volt villanyos kieg.
a 166nak a vize picit előbb felmegy mint ennek de ez meg azonnal fűt. abban nincs kieg, ugye ott még kályhás lett volna, de az olasz piacos.
a 159em német, ülésfűtés ilyesmik is vannak szóval télálló :D
le is kellett tekernem a megszokott hőfokról a klimát mert elviselhetetlen volt a 23 ebben :D
Ricsi 14723-02-2014 18:23:33 // 48743
Igen tényleg, igazad van. Amit én néztem felszereltsegi listat az 2012-tol ervenyes meg a 2.0 jtdm-re...!
Csabi23-02-2014 18:11:32 // 48742
Én nem tudok ilyenről.
Az enyém 'distinctive' és nincs benne kieg fűtés... szerintem nagyon ritka az akinek van... Jelentős teljesítmény igénye van(900W)...a reléi közvetlenül az akku mellett egy dobozban vannak...na nekem ez hiányzik...
Egyébként nagyon hamar nyomja a meleget...sokan ezért is gondolják, h ez a kieg fűtés...pedig nem.
Csabi23-02-2014 18:00:00 // 48741
Jaja akkor teljes programcsere történik... Valszeg a régi progamot tették fel (persze "chipelve") neked, azért "köhög"...
Nálad tutti nem injektorok vannak, az elöző programjaidnál soha semmi gondod nem volt, most kapott egy új progit és hirtelen meghaltak az injektorok?! Nem hinném...
Ricsi 14723-02-2014 17:59:38 // 48740
Én úgy tudom, hogy kieg fűtés. a distinctive felszereltseghez alapbol jart, aztan, hogy a tobbi felszereltseghez felaras volt-e vagy azokhoz is alapbol jart azt nem tudom.
Csabi23-02-2014 17:51:21 // 48739
"előző regenerálás óta eltelt: 290km és most 69%-on áll a telítettség.
ez most jó vagy nem?"


Az teljesen jó, majd 80%-nál fog regenerálni, ha megvan az üzemi hőfok...
A 9km-es etapok veszélyesek a DPF-re. Nem melegszik fel az autó, így nincs regen sem...de egy kis odafigyeléssel nincs gáz:)
Honnan tudod, h van kieg fűtésed?
'''''23-02-2014 17:37:18 // 48738
Akkor van gáz,ha meg van "chippelve" az autó.Ott ha szoftvert frissítenek,bukik az írás.Az enyém íratás után kezdte ezt a prüszkölést.Meg kéne nekem is nézetnem a korrekciós értékeket.Olyat is szoktak csinálni,hogy csak a nagy korrekciós értékű injektort újítják fel és a többi marad?
Ricsi 14723-02-2014 17:21:48 // 48737
Előbb rakod fel az autódat, hogy eladó a tiédet vettem volna meg :( :)! Igazából imádom ezt az autót, egy bajom van vele, hogy nem mehetek minden nap vele annyi kilométert amennyit akarok :D! Azért is sürgetem a dolgot, hogy ha úgy van bele férjek a fél évbe és bele tudjam tömni a kereskedő szájába a számlát ha komoly gond lesz az autóval, tehát ha az injektorok sz*rok lesznek... de most kezdem ezzel a frissítéssel remélem meg is oldja a gondomat! Érdekes egyébként mer ma pl egész éjjel kint volt nincs több 7 foknál és egyből indult se remegés se dadogás semmi, viszont mikor már 3 óra múlva indítottam újra akkor nem volt dadogás viszont kék füst volt, tehát valami gáz van az tuti...! Ezt a dpf regenerálást honnan lehet tudni, hogy mikor csinálja írja vagy valami, mert én még soha nem vettem észre, vagy csak abból látszik ha rá van dugva gépre!? Nekem is olyan 7km alatt bemelegszik...!
Ricsi 14723-02-2014 17:10:25 // 48736
Köszi a tippet, akkor ezzel kezdem az utána járást és remélem a frissítéssel be is fejezem :)!
mex8623-02-2014 17:03:54 // 48735
más, csak a KKL kábelemmel tudtam diagolni ELM marhára nem akar a laptopommal párosodni pedig feltettem a hozzá adott progit.
lehet hogy a laptopom nem tudja a BT-t?
pedig elvileg igen.
vagy vmi driver hiány lehet?
jó lenne ha menne, kikapcsoltam volna szivesen az övcsipogót, meg be a radarkijelzést még ha úgy tűnik sok értelme nincs is ha csak hátsóm van.

ja és asszony előrehúzta az ülést magának, Airbag hiba.... :D na mondom szép vmit nem tettem túl jól vissza üléskiszedés meg szerelés után.
ez gondoltma finom lesz hogy nem tudom majd törölni a hibát mivel a KKL csak a motorhoz fér hozzá, de aztán visszanyomtam a csatit ami ki volt lazulva, hátratoltam az ülést, 2x adtam gyújtást és szerencsére törlődött.
mex8623-02-2014 17:01:40 // 48734
huhúú tiszta para lettem én is ettől a sok gondtól amiket írtok :D

ki is diagoltam a vasam ami már az általatok említett km állások felett jár (habár kitudja azok nem tekertek-e)

injektorok:
van amin a korrekció melegen 0,6 alatt van ugye ez párba
másik kettőn 2,6 ezt sokallom meg vmi 1,5et modntatok hogy az még jó
uccsóra nem emlékszem


de csak azért mert ez nem tűnik annyira jó értéknek nem fogom bántani amig indul jól, megy szépen meg nem füstöl (bár dpf-el nehéz lenne neki).
sokan beleesnek abba a hibába valami már picit rossznak tűnik nekiállnak csereberélni mindent aztán lehet fölöslegesen lett kicserélve fél autó, na ezt nem akarom főleg hogy más alkatrészeket sem biztos hogy megkímélek ezzel, bár pl az injektoroknál a dpf mehet idővel a levesbe.

bár nagy hidegben ez is picit mekegős de csak pár mp-ig ezer más dologtól is lehet.
ma 9 fok volt 4 nap állás után fele annyi tekerésre indult mint Ricsié, és nem mekegett abszolút, meg most a szíj sem sírt :D lehet megijedt.

pl 166om melegen kb 2-3x annyit teker (de elsőre indul mindig) mint egy átlag dízel vagy a 159, nekiállhattunk volna szétszedni de akkucsere generátorfelújítás ilyesmik nem befolyásolták, lehet csak valami testgond de volt aki egyszerre injektort vizionált. Azóta is ugyanúgy indul... lehet szétszedetem ráköltök egy vagyont aztán semmivel se lesz jobb.

DPF:

átlag regenerálási km: 390km
előző regenerálás óta eltelt: 290km és most 69%-on áll a telítettség.
ez most jó vagy nem?
hosszút nemigen mentünk ebben a 290km-ben.

Fogyasztás:

TRIP-A-m gyenge 2000 km után 7,8at mutat kinullázatlanul, főleg rövideket megyünk napi melóbajárás 2x9 km, épp bemelegszik.
viszont mentünk egy 40km-t falvak közt és falvakban itt a környéken, asszony is vezetett (most próbálta először) és 6,2 lett a TRIP-B-n.

Szóval tud ez enni jól is.

EGR-em ugye falazva ,egyenlőre hibát jelez, azt töröltem is de ugye visszajön mindig, majd kiiratom. Nem szeretnék vele szarakodni.
Más hibakódom nincs.

Hőfok:
a termoszom tuti jó, kieg. fűtésem van.
a hidegekben mikor kint minusz volt 9km nem volt elég a 90 fokhoz, ha már van plusz 2-3 akkor felmegy 90 fokra a 9km alatt ahol falvakon megyek át meg pár rövidebb külterületi szakasz.
Csabi23-02-2014 16:17:42 // 48733
Ez a probléma nekem is megvolt, és ki is cseréltettem az injektorokat Bosch gyári felújítottra (németből rendelték), de a hiba nálam nem szűnt meg...ami az áttörést jelentette az a szoftverfrissités... A napokban "Drb" Kartárs is beszámolt , h neki is ez oldotta meg a problémát...
Annyira nem egyértelmű a dolog, mert volt akinek nem vált be, és az Alfa szervizes is ezt támasztotta alá, h sajna nem jelent egyértelmű megoldást...Emellet több dolog is okozhatja ezt...pl ha le is áll indítás után, akkor az nagy valószínűséggel nem jól működő EGR (akadozik, szorul) Gyenge akksi még jobban erősít a jelenségen...
Ha elviszed beméretni az injektorokat-mivel közel vagy már 200ezer kilométerhez- nagy valószínűséggel nem fogják azt mondani, h teljesen jók...nyilván javasolják a felújítást vagy a cserét...amire 1év gari van.....de ettől ne várj 100% megoldást, ahogy pl az én esetem is igazolja....
Szerintem első körben, keress fel egy Alfa szervizt ahol kérd a szoftverfrissítést ami 8-10ezer forint...aztán ha nem vált be, akkor lépj tovább...
Liquid23-02-2014 15:58:09 // 48732
nemhiszem hogy minden kútra MOL nafta kerül.
Véleményem szerint ez az egész dolog abból indult ki hogy mondjuk németekhez menet kifele többet fogyasztott az autó mint hazafele, ami a magasság különbség és az uralkodó szélirány következménye, aztán ebbe szépen lassan belemagyaráztak még sokmindent, persze az se tett jót hogy voltak és vannak olyan kutak ahol nem adnak a minőségre, de ettől még hiba volna általánosítani.
Érdekes módon az olaszból, németből, belgából idekerült autóknak is bakaksizik a befecskendező rendszere, vagy már eleve rossz állapotban kerülnek Mo-ra, pedig azok mindig übernyugati nyálat kaptak...
Ákos (dewvil)23-02-2014 15:50:54 // 48731
a hiba battan van. az alap uzemanyagot mindenki a moltol veszi. kiveve a premiumot mert az kintrol jon mar. bar van a magyarnal is jobb pl az ukran nafta.
speciel en hiszek az osszeskuves elmeletekben.
Pityukoma23-02-2014 15:49:20 // 48730
Az barna volt,sárga feliratokkal. Nem sok kellett hogy szégyenbe maradjon a keresztes kígyó:-)
Liquid23-02-2014 15:36:11 // 48729
azt előbb elhiszem 1-1 kút esetleg hálózat pancsol, de a kollektív bűnösség intézményében nem hiszek, főleg úgy hogy nem minden Mo-on eladott üzemanyag MOL-os
GTPeti23-02-2014 15:30:43 // 48728
Ez rendben is van így. Ez (lenne) a normál állapot.

Viszont van amikor véletlenül valami belekerül a naftába a kúton (nem, nem Ausztriában...) és ha ismered az autódat akkor megérzed... Ezt addig nem hiszed el, amíg magad meg nem tapasztalod. (Nem baj.) Én sem gondoltam volna, ezért tankoltam a 156-ba Mo-n. Aztán meg már nem. Megtehetnek egy szívességet. Főleg a Fehérvári úti OMV és t. személyzete.
Ricsi 14723-02-2014 15:30:19 // 48727
Nem tudom, én vettem észre változást, úgyhogy én 10ből 8szor kint tankolok :).
Liquid23-02-2014 15:23:33 // 48726
én nem hiszek ebben, kb. 50%-ban Bécsben tankolok egy automata Avanti kútnál (ÖMV), a többi 50% pedig normál esetben a győri Metro. Semmi különbséget nem éreztem soha, akkor se ha esetleg más kútnál tankoltam.
GTPeti23-02-2014 15:21:08 // 48725
Szerintem nem. Nagyon nem. És nem a finomító tehet róla...
Ricsi 14723-02-2014 15:16:40 // 48724
Na igen ezt akartam még írni, hogy ha az egyik behal utána követi a többi is...!
.......................23-02-2014 15:15:21 // 48723
Jobb az osztrák gázolaj,
Jobb a kenőképessége
Ricsi 14723-02-2014 15:15:06 // 48722
Tapasztalataim szerint jobb, pl már a bravamba is ott kint tankoltam és jobban is ment és csendesebb is volt, ez a 147-nél még inkább elő jött, egyszer tankoltam bele itthon olyan hangja lett tőle mint egy ifa-nak :D meg nem is ment úgy, jah és mind a 3 autó kevesebbet evett az osztrákból mint az itthoni üzemanyagból legyen az akár MOL-os akár SCHELL-es anyag.
Ákos (dewvil)23-02-2014 15:10:30 // 48721
van persze.
de ha egy szaraxik akkor elobb utobb a tobbi is eselyes, nem mindig de benne van. vagy fel vagy egy ev gari.
Liquid23-02-2014 15:10:21 // 48720
mitől jobb az osztrák? :)
Sztem tökugyanaz.
Géb23-02-2014 15:07:19 // 48719
Hol találom a hátsó parkradar fő vezetékeit?
Ricsi 14723-02-2014 15:06:45 // 48718
Igen lehetseges, de egy kört megér. Azt mondom ha csak 1 injektor sz*rt be akkor lenyelem kesz... de ha mondjuk mind az 5 rossz vagy 4 vagy 3... mar egyett ki cserelni se olcso mulatsag nem, hogy tobbet! Az a durva, hogy osztrak gazolajat tankolok ami sokkal jobb mint az itthoni meghat mar elso naptol fogva ilyen az auto csak ugye ezt nem tudom bizonyitani...! Gondolom a felujitottra is van garancia, nem?
Ákos (dewvil)23-02-2014 14:55:42 // 48717
ott valamit el.
nem feltetlen bosch szervizre gondoltam. de az is igaz hogy sok szakinak se kene a szakmaval foglalkoznia.
a felujitasra meg asszem fel ev garit adnak
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.