Forum >> 159

Haddel07-01-2015 21:13:21 // 63133
Én is vettem onnan ,most még gyári mosót vadászok ,aztán beépítem.
De már nagyon várom,én se látok ,pláne ha esik az eső..
Tényleg ,az első lökhárítót sok csavar tartja? Könnyű leszedni?
Liquid07-01-2015 21:06:44 // 63132
Grat! :) kép/infó? :)
Haddel07-01-2015 21:05:46 // 63131
Ma Bécs mellett ötösre vizsgáztak a Michelin Alpin4 gumik :-)
Haddel07-01-2015 21:00:40 // 63130
Szívből gratulálok! :)
Liquid07-01-2015 20:45:38 // 63129
azzal vigyázz nehogy megfájduljon a fejed :) Mo-on nemnagyon készítenek édes vörösbort, ha igen akkor annak palakja legalább 4-5e ft. Egyedül a Thummerer, de Ő is piaci rést fed be és bevallottan cukrozza.
MatthewGT07-01-2015 20:33:20 // 63128
Vörös félédes! :) Mivel világra jött a legfiatalabb Alfa "júzerem"! :D
Erhard 242 (Pure Energy)07-01-2015 19:34:40 // 63127
Érdekel? Mostanában nagyon rákaptam a Varga boraiba pl az Aranymetszés vagy a Töpszli vagy a késői szüretelésű olaszrizling :DDD
Shadin07-01-2015 17:54:20 // 63126
Köszi az 5letet, én kipróbálom a másodikat.
Piritu - 1.000.00007-01-2015 16:56:28 // 63125
Szerintem a stresszt a hirtelen fellépő indító áram jelenti. Nem véletlenül van külön paraméterként megadva :-)
Az előterhelés "bemelegíti", és mint minden, az akku is üzem melegen tud a legjobban teljesíteni. Ezért is van becsomagolva a hideg ellen.
Piritu - 1.000.00007-01-2015 16:52:08 // 63124
A helyzet kicsit bonyolultabb :-P
Az akku, lámpa listát ki lehet még egészíteni a motorméret, egr, olaj, lengőkar, gumi, féktárcsa, fékbetét és társaival is.
A helyzet az, hogy nem tudunk semmit :-DD
Piritu - 1.000.00007-01-2015 16:49:30 // 63123
Hmmm, jelenleg 3 GPS-t használok, egyiknél se írtak ilyesmit. Meg a másik négy szivargyújtóról működő eszköz esetében sem....
Piritu - 1.000.00007-01-2015 16:47:32 // 63122
Két megjegyzés lámpa ügyben.
- Az akkunak az égő lámpa ad egy bizonyos "előterhelést" mielőtt megkapja a több száz Amperes indítóáramot. Kisebb a stressz, amit átél indításkor, kicsit "bemelegszik" - ez szerintem jó neki. Feltéve, hogy fel van töltve és nem heteket állt előtte, nem az utolsó elektronokat elhasználva indítunk.
- Az izzók alapvetően kis ellenállásúak hidegen, az izzószál a felizzásával arányosan növeli az ellenállását, csökken az áramfelvétel, amíg beáll az egyensúly. Az izzókat általában ez a bekapcsolási áramlökés teszi tönkre, kiég tőle mint egy biztosíték. Hidegen az első tized/század mp-ben a maximális áram a ráadott feszültségtől függ. Ez álló motornál az akku feszültsége kb. 12,x Volt, míg járó motornál bekapcsolva 14,x Volt, ez azt jelenti hogy jóval kisebb a csúcsáram ha le se volt kapcsolva. A töltés felépülésekor fellépő esetleges túlfeszültség a már világító izzónál töredéke lehet csak a bekapcsolási áramnak, úgyhogy nem oszhat, szorozhat.
A fenti logikát követve az tompított izzóim kb. évente égnek ki (40-45e km - 600-700 óra üzemidő), az akku 156ezret ment abszolút gondozás mentesen.
Liquid07-01-2015 16:15:08 // 63121
a Pandában a H4-es bírja, én nem szoktam nagyon kapcsolgatni, ugyanígy nem volt gondom a 156-ban se, igaz hogy csak 1 évet használtam, aztán xenon került bele
David | Centocinquantanove07-01-2015 15:53:03 // 63120
Nekem egyik ismerős offjában ban automata fényszóró kapcsoló, ami ugye már gyújtásra is felkapcsolja. Használja is.



Fél évente veszi is a H7-eseket :)
droberto07-01-2015 15:49:49 // 63119
Nem is értem ezt a lámpával indítást. Az akkut enélkül is elég nagy stressz éri. Sokszor még a szellőzést és a fejet is kilövöm, hogy kevésbé terheljem.
Marcox07-01-2015 15:34:56 // 63118
Nekem személyes tapasztalat alapján az a meglátásom, hogy ha indításkor nincs felkapcsolva akkor tovább fogja bírni. Nálam a Fiatnál ez bejött, mert ott általában fél évente vehettem izzókat, addig amíg nem álltam át arra, hogy indulás előtt ne világítsak.

Indulásnál nem kap annyi áramot az izzó (gyengébb akksinál nagyon jól megfigyelhető) majd mikor elindult kap egy löketet és vissza áll normál teljesítményre. Ezt egy darabig tolerálja, bírja, majd bedobja a kulcsot.
A növelt fényerős izzók hátulján (nem mindegyiken) rajta van, hogy rövidebb élettartam. Vmit vmiért elv lép itt életbe.

Rakott már vki 65 / 80 / 100w -os izzót bele? Bírja a búra?
droberto07-01-2015 15:05:33 // 63117
Ja és vettem kavicsfóliàt egy rakattal:
droberto07-01-2015 15:03:52 // 63116
Mi aztán nem semmik vagyunk! 
Szegény júzereknek eddig lövésük sincs milyen akksit vegyenek, erre most már azt se tudjàk melyik a jó izzó, meg azt se hogy kell használni. 😂
Szerintem inkább arról beszéljük, hogy ki milyen bortól fog hétvégén berugni! 
David | Centocinquantanove07-01-2015 14:17:47 // 63115
Hát szerintem is lehet benne valami, mert például az autós GPS-eknél is szinte mindegyiknél le van írva, hogy lehetőség szerint ne legyen bedugva a 12V-ba akkor amikor beindítod a motort, mert az esetleges túláram, vagy feszültség ingadozás (nem vagyok villanyász) akár tönkre is teheti a készüléket. Lehet hogy az ingadozás vagy a minimális csúcsok amik indítózáskor érik a felkapcsolt lámpát azok befolyásolhatnak valamit.

Egyébként én mindig motorindítás után kapcsolok csak lámpát kivétel nélkül, és a motor előtt a lámpát kapcsolom le először. Lakott területen és azon kívül ki-be kapcsolgatni nem szoktam, és nekem is legutóbb az osram silverstar 14-15 hónapig bírta.
GTPeti07-01-2015 14:01:46 // 63114
Nekem több, mint 1 évesek a Night Breaker-ek és többet használtam az autót éjjel, mint nappal.

"a kocsi indítása után várni kell 10-20 mp-et amíg a generátor töltése beáll egyenletesre, és csak akkor szabad felkapcsolni."

Legyünk pontosak: Nem töltés-nek hívják, hanem feszültségnek. Max. az izzítás okozhat párszáz mV-tal alacsonyabb feszültséget, de én, mint szakmabeli nem hinném, hogy ez (vagyis a feszültség emelkedése) annyira megviselné az izzókat. Ártani nem ártasz vele, de - szerintem - minimális a hatás. Ennek a dolognak amúgy ellentmond a másik ilyen ajánlás, miszerint álló motornál célszerű felkapcsolni az izzókat, mert akkor alacsonyabb a feszültség, ami "barátibb" nekik.

A leállításkori procedúrának abszolút semmi okát nem látom. (Egyébként ha már itt tartunk az első elvnek a "nemlekapcsolás" lenne a párja.)
Erhard 242 (Pure Energy)07-01-2015 13:34:07 // 63113
nekem mindig ki van kapcsolva a pilács nem hagyom rajta....igaz 56-ban volt ilyen izzóm nem az 59-ben, a GE-ről nincs tapasztalatom...azaz hagyományos H7-ben mind1 mit vesz az ember, hella, tungsram, ge, sct, osram...kb ugyan annyit bírnak :(
Dömpi (il dottore)07-01-2015 13:12:40 // 63112
Nálam már több mint fél éves a Night Breaker, de csak azért vettem, mert itt a fórumon nagyon ajnározták. Előtte GE Megalight Ultra volt, az is bírt 1 évet simán. Viszont mivel a Nigth Breaker-től nem vagyok elájulva - mármint semmivel sem tud többet, mint a GE, vissza is fogok térni a GE-re, mert jóval olcsóbb.
Viszont a hagyományos gyári pilács tényleg nulla a GE Megalight Ultra-hoz képest.

Amúgy ezeknek az emelt fényű izzóknak egy titkuk van: a kocsi indítása után várni kell 10-20 mp-et amíg a generátor töltése beáll egyenletesre, és csak akkor szabad felkapcsolni. Kocsi leállításnál pedig előbb tompított le, majd kocsi leállít. Ha nem így tesz az ember, akkor tényleg hamar kiég. Nem szereti ugyanis ha hirtelen nagy terhelést kap (bár villamossági ismereteim konvergálnak a zéróhoz, de én így hallottam).
.......................07-01-2015 10:28:59 // 63111
A mito ból vizsgára kiugrott a xenon,
A sima izzóval gyakorlatilag nem lehet látni ha esik az eső
Siemens Hid
Xenon.hu ról ,
Egy álom ahogy világít
MatthewGT07-01-2015 10:25:42 // 63110
Én Philips Diamond Vision 5000K használok...Magyarországon nem lehet kapni és ahogy olvastam off-roados, de ég és föld az előzőekhez képest(abszolút gagyi meg minden féle drága szuper Osram)... :)
Erhard 242 (Pure Energy)07-01-2015 10:23:06 // 63109
utólagos xenon, utángyártott lámpa mosóval olyan 30 rugó...az jól világít meg nem ég ki 2 havonta...én akkor lettem pipa, mikor a nigth braker kifingott 2 hónap után...
Dömpi (il dottore)07-01-2015 10:22:31 // 63108
Hát én is ezt mondom!
Shadin07-01-2015 09:27:13 // 63107
Mint ahogy az utólagos xenon sem, még ha csalunk (nem én :-D) is a vetítőlencsével...
Inkább érdekességnem szántam, meg gondoltam hátha hosszabb élettartamú.
David | Centocinquantanove07-01-2015 09:11:05 // 63106
Nekem is ez van, csak nem Hyper hanem Intense. Minimális a különbség ahogy néztem.
droberto07-01-2015 06:50:39 // 63105
Nekem is lefele világított, de most minden OK, pedig még mezei izzóm van. :)
mzo07-01-2015 06:19:09 // 63104
Én is ezt használom.
Chianti06-01-2015 23:45:45 // 63103
Decemberben nálam is ilyen került a régi gyertya (szintén tungsram izzó) helyére, és érzékelhető a különbség! Bár nekem inkább a távolsággal van bajom, azaz hogy túl közelre világít, de lehet csak állítani kell a fényszóró magasságon...
Liquid06-01-2015 22:12:01 // 63102
az erősebb izzó valóban jobb de veszélyes, persze gondolom a 159 elektronyos rendszere már kicsit okosabb mint az UNO-é, de ott simán hazavágta a kormánykapcsolót. A foncsornak nem lett baja, és sajna kiégett gyorsan. Valami nagyon tuning 80/100-as H4 volt.
Fiatal voltam és bohó :)
Liquid06-01-2015 22:09:20 // 63101
ezt szajkózom már évek óta :) Szerintem igencsak elenyésző a különbség az ilyen über sok %-os izzók és a mezei, de jó minőségű között. Ha van is, akkor sem akkora, hogy megérné a 10x árat, és töredék élettartamot.
Xenont bele :)
Pityukoma06-01-2015 22:00:49 // 63100
Szerintem ne. Csak 900 lumen! Pl:EZ. klatty ide1500 lumen, mint általában a társai.
Én viszont ezzel kacérkodom :2100 lumen. tudom hogy nem szabad, de piszkálja a csőröm :-D
Dömpi (il dottore)06-01-2015 21:46:32 // 63099
GE Megalight Ultra-t próbáld. Sokkal olcsóbb, mint a Night breaker és sokkal jobb ráadásul tartósabb is.
Dömpi (il dottore)06-01-2015 21:43:59 // 63098
Megvolt tegnap este a kisszervíz. Bekerültek az ebay-en rendelt LED-ek is a beltérbe...háát mit is mindjak: ez sem problémamentes. A blogomban leírtam.

Ja, és mellesleg még adós voltam a karácsonyi ajándékommal is. klatty
Piritu - 1.000.00006-01-2015 21:35:04 // 63097
Ugye ez volt a beugratós kérdés? :-DD
"Az EU területén belül közúti forgalomban nem engedélyezett!"
Erhard 242 (Pure Energy)06-01-2015 21:24:33 // 63096
miket találsz :D
Norby06-01-2015 21:03:28 // 63095
igen
neki is adtam apósomnak
valamennyivel jobb, de nem az igazi

szerintem
Piritu - 1.000.00006-01-2015 20:35:35 // 63094
Ma a Párduc sikeresen vette a 4. szülinapra járó próbatételt. 158.007 km-el a háta mögött leműszakizott. :-))
Shadin06-01-2015 20:10:26 // 63093
Ilyet használ(t) valaki?
Shadin06-01-2015 20:07:53 // 63092
Ismét kiégett a (jobb első) Night Breaker tompított izzóm :-) Szinte menetrend szerűen. Magyar menetrend, mert ez most többet ment 2-3 hónappal mint az elődje ami szintén ez a tipus volt.
Betettem egy a tecsóban 500 Forintért vásárolt gagyi szart. Hazafelé jövet gülüztem, hogy melyik világít jobban vagy kevésbé. Foncsor jó, üveget lemostam indulás előtt.
Hát pusztuljak meg, ha volt bármi különbség a párszáz és a párezer Forintos között :-(
Lassan túl vagyunk az akku ill EGR (!) mizérián, gondoltam ismét felhozom a ki milyen izzót használ témát :-D
droberto06-01-2015 19:09:50 // 63091
Kedves Cartársak>
Hogy egy kicsit felpezsdítsem a lankadó hangulatot: GoTo 159VTT topic. :)))
droberto06-01-2015 17:51:38 // 63090
Egyébént odaát a szerelős topicba is megy az akkus diskurzus. :)
droberto06-01-2015 17:13:02 // 63089
Nyáron maja klímáról beszélünk. :)
Tényleg a Rombat-ot ismeri valaki? A Dacia egyik első szerelésű akkuja. Támogatják vele a hazai ipart. Egyébként 4 évesen még hibátlanok nálunk a cégnél.
Dömpi (il dottore)06-01-2015 16:28:47 // 63088
kéziféket ne nagyon húzd be :)
Ildiko06-01-2015 15:27:46 // 63087
Kösz a tanácsokat, Srácok! Remélem, csak fázott (mostanság nem szokott garázs nélkül éjszakázni és most a hideg télben álltam 2 hétig udvarban, szabad ég alatt, akkor kezdte el a hibaüzeneteket indításkor).
Hege06-01-2015 14:23:57 // 63086
Hogy melyiket válaszd? Ezt neked kell eldönteni. Sajnos nekem is venni kellett tőlük én akkor az ott dolgozó javaslatára a Perion mellett döntöttem. Egyenlőre nem bántam meg. Kicsivel olcsóbb, utólag viszont lehet, hogy a Vartát kellett volna választanom az itt elhangzott érvek és tapasztalatok miatt. Anno már nekem volt egyszer Vartám viszont akkor nem voltam tőle elragadtatva. Igaz ez már több mint tíz éve volt.
David | Centocinquantanove06-01-2015 13:00:11 // 63085
3. oldalon ha visszamész, ott mindenki leírta az akksikról a véleményét.
Lett is majdnem tömegverekedés belőle... :))

Egyébként ha rám hallgatsz olyat veszel amilyet akarsz :) Varta elég jó, más szerint az Exide is. A teszkósat kerüld.
Méretre meg mivel neked is 8V-d van mint nekem, bőven elég bele a 72 Ah-s, de elvileg nagyobb is belefér fizikailag, de a magánvéleményem az az hogy nincs értelme.
Gyárilag nekem 64Ah-s volt benne és azzal is ment minden, indult is, hidegben is, ha klímázni kellett akkor is.
Ildiko06-01-2015 12:48:03 // 63084
ha venni kell, milyet?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.