Forum >> 159

WarbiRunner (Gyuri)13-06-2017 09:44:10 // 95777
Számol és mér is. Ha jól értelmezem ezt a kisebb káoszt ami a programban a DPF-ről szól, akkor van egy "állapotgép" ami alapvetően egy fizikai modell alapján találja ki, hogy mi történjen. Ez a fizikai modell nem gyenge cucc lehet, pl. olyanokat vesz figyelembe, mint a DPF öntisztulása NO2 jelenlétében.

Ugyanakkor a "calculation of particle filter shoot mass" szakaszban több dolog is utal arra, hogy a mérést és a számítást párhuzamosan végzi és különböző tényezőktől függ, hogy épp mit vesz alapul a beavatkozáshoz.
És még ezen kívül kapcsolók is vannak, amivel ki vagy be lehet kapcsolni, hogy abszolút nyomással, vagy nyomás különbséggel dolgozzon.

Olyat is találtam, miszerint 0 nyomáskülönbségnél "szimulációs módba" kapcsol. Meg ne kérdezd mi lehet ez :-)

És hogy még tetézzem, van egy statisztikai modell is. Itt különböző feltételekhez köti, hogy a fizikai modellt aktiválja e, vagy ne. Pl van egy minimum megtett távolság, mielőtt a fizikai modellt bekapcsolja, addig valószínűleg a korábbi tárolt adatokra támaszkodik. Pl. lehet, hogy sok rövid utat megtéve statisztikai alapon regenerál, ezért van, hogy akár 200km városozás után kipöffenti a filtert. Nekem a múltkor volt ilyen.

Összességében nekem az jön le, hogy a számolás lehet hogy pontosabb, mint a mérés :-) A megnövekedett légfeleslegből (EGR off) kitalálja a kormolás csökkenését, a NO2 koncentráció növekedését, és a 200-300 fokon végbemenő öntisztulási folyamatot is.
Erhard 242 (Pure Energy)13-06-2017 09:35:52 // 95776
így van az ECU teljesen fals adatokat ad meg emléxem még mikor meg volt a 2,4 és szoptam a DPF-fel mikor egyfolytában pucolt még is az ECU-ból azt olvastuk ki, hogy uccsó regen 150km-rel azelőtt st, stb....
pettinke13-06-2017 08:47:46 // 95775
hidd el, hogy méri.
az lehet, hogy bizonyos körülmények közt az ECU eldobja az általa nem plauzibilisnek értékelt mérési adatot, és beír valamit - ahogy ezt sok-sok más szenzorral is teszi.

képzeld, saját szememmel láttam én is olyan autót, aminek a tűzfalon a szenzorcsöve szét volt égve. igen, ettől még a regen elindul. de miután regen közben nem tudja mérni a tisztulás fokát, félbeszakad (még a kényszerített regen is).

amúgy a MES-ben is szépen látszódik a differenciális nyomásérték.

((sokan azt hiszik, az olaj elhasználódásának a fokát méri is az autó, és a flexibilis szerviz-intervallumot így állítja be - na, azt nem méri, hanem számolja / becsli a használatból.))
Csabi13-06-2017 07:52:18 // 95774
POnt ezért gondolom/juk, hogy csak számolja a tömödöttséget, mert pl egy megszakított regennél mindig 70%-ra ugrik vissza a tömödöttség, és onnan indul, így fog előbb regenerálni. Ha pontosan tudná az ECU ahogy írod akkor nem fixen 70re állna vissza, hanem a mérésnek megfelelően mondjuk 46,58%-ra. Teljesen logikus lenne egyébként ha az alapján mérné, de a mérések, és a működés valahogy nem ezt igazolja.
Talán a legjobb példa erre: ha kiveszed a DPF-et és egy csövet raksz a helyére, akkor is fog regenerálni, mert számolja....ezért kell szoftveresen is kiíratni, különben elég lenne csak kivenni, és mivel a nyomáskülönbség mérés nem mér különbséget soha többet nem regenerálna.
A másik példa Pityukoma-isten nyugosztalja- esete, neki kilyukadt, szétégett a nyomásérzékelő csőve, és mégis regenerált az autója,csak a regen végén dobott hibalámpát, törlés után minden ok volt a következő regen végéig...
A másik, volt fenn az autómon, program több féle, mentem boxxal is hónapokat ami akár hogy is de több korommal járt...Volt olyan program is aminél a DPF-en keresztül láttam a kormot, ergo érdekes módon, semmivel nem regenerált előbb mint a gyári programmal, pedig hozzá tartozik hogy szeretem nyomni a gázt.
Még ez mellett szól, hogy sokan küzdenek a DPF-el az miatt, hogy a rossz EGR miatti többlet korom, vagy éppen rossz porlasztók miatt, nem regenerál időben az autó és megtelik a DPF....

Biztos figyelembe veszi a mérést pl regenkor, de a legnagyobb baj az, hogy ezt igazából senki nem tudja,mert nem ismerjük az egész alatt futó algoritmusokat, szóval csak a tapasztalatból tudunk meríteni.
Chris15913-06-2017 07:47:10 // 95773
Nálam az EGR szoftveresen ki lett írva Manky által, osztom a véleményt a gázreakció határozottan jobb lett.
Ha rendesen odalépek neki azért látni a tükörben a kis koromfelhőt.
Manky által adott lemez a falazáshoz még nem lett beépítve, DPF-nél semilyen problémát nem veszek észre.
Hozzáteszem egy alap teljesítménynövekedés optimalizálás lett a kocsin, Manky szerint itt még nem szükséges a DPF-hez hozzányúlni.
Tocke13-06-2017 07:40:10 // 95772
Hasonlóak a tapasztalataim, kb 600 km-nél járok előző regen óta, ennek 40%-ka város. Emellett simábban megy az autó alacsonyabb fordulaton és szerintem a városi fogyasztás is kevesebb lett. Elvileg lehetséges, hiszen a friss levegő bevezetésével (a meleg kipufogógázzal ellentétesen) a hatásfoknak növekednie kellett az egr működési tartományán belül.
pettinke13-06-2017 06:57:25 // 95771
ezt rosszul tudod: a DPF tömődöttségi fokát nem számolja, hanem méri az ECU, mégpedig a DPF előtti-utáni differenciális nyomásmérés alapján. nagyonis jól tudja, hogy sikerült-e pucolni - ha éppen nem szarok a nyomásszenzor is (vagy a hozzá vezető cső nem olvadt el).
Laosz15613-06-2017 05:57:17 // 95770
sziasztok...volt egy olyan jelenseg a kocsimnal,h nagyon finom gazadasra megtorpant. Hetvegen kipucoltam a map szenzort,a 147-esen szintugy kipucoltam,es a 147-eset tettem bele a 159-esebe,es azzal a map szenzorral megszunt a megtorpanas...lehetseges,h az volt a ludas? es a turbonyomas mero is alapjaraton visszaallt nullas egysegre,mig a 159-es map szenzoraval tisztitas utan se valtozott semmi. Okozhat ez vmi galibat,h a 147es map szenzora van bent a 159-be?
Csabi12-06-2017 22:45:06 // 95769
Egy mérés nem mérés:) kb 40ezret mentem EGR-rel és 80at EGR nélkül, és mondhatom hogy sem a regenekre , sem a fogyasztásra nincs jelentős hatással. Pedig mindig monitoroztam ezeket... Amennyire tudom a DPF tömődöttségét csak számolja az ECU , ezért a valós kormolást nem veszi figyelembe...Sz@r EGR-nél ezért is jelentkeznek DPF problémák, mert a rengeteg koromról nem tud a motor, a DPF meg idő előtt telik meg...
Nekem ezt igazolja az is, hogy injektorok cseréje után sem változott semmi ...Pedig nyilván az újakkal biztos nem volt annyi korom, min a régiekkel.
Nálam az EGR oFF :
+közvetlenebb gázrekació
+nem kell EGR-t pucolni 8-10ezer km-enként
+nem kormolja tele a motort a szívósortól a turbóig

-télen észrevehetően lassabban melegszik a motor
WarbiRunner (Gyuri)12-06-2017 21:59:56 // 95768
Az igazság az, hogy van minden szempontból jobb alternatíva, a vízbefecskendezés. Rég óta érdekel a téma, mert logikus, tiszta és nincsenek olyan jellegű hátrányok, mint az egr-nél. Vizet kell bele tölteni, ez a megbocsájthatatlan baja.
Itt egy cikk pl..
Lexlutor12-06-2017 20:53:13 // 95767
Én úgy tudom nem lehet. Elvileg egyszer tanítós. Annó én is vettem, de nem tudták akárkit kérdeztem.
ZoliNix12-06-2017 20:51:30 // 95766
Tisztább levegő, jobb égés, kevesebb korom. (szerintem)
Liquid12-06-2017 20:41:18 // 95765
az EGR egy szükséges rossz, mert csökkenti a NOX-ot, de mivel megeteti a saját kakijával a motort, így nyilván nem lesz tökéletes az égés, ergo, több a korom, illetve jelentős mennyiségű korom jut a szívósorba. Elakadnak a lapátok, eltömődik satöbbi, "csupa pozitív hatása van" a mechanikára :)
WarbiRunner (Gyuri)12-06-2017 18:47:33 // 95764
Így lesz :-) Sokat alakultak az autó kilátásai fél év alatt :-)
Az az érzésem, hogy ebben nagyon becsülettel megcsinálták az EU normáknak megfelelő kibocsájtást. Semmi csalós megoldás.
WarbiRunner (Gyuri)12-06-2017 18:42:48 // 95763
Bekapcsolt EGR-el kormol jobban.
Smith12-06-2017 18:17:59 // 95762
Az én egyszerű logikámmal nézve, ha jobban kormol (mert kevesebb kipuffgáz van visszavezetve az EGR által), akkor hamarabb kellene eltömődnie a DPF-nek is, nem? Most meg a tapasztalat szerint pont fordítva van?
RomeoOne12-06-2017 18:11:35 // 95761
*gyűjtsd
RomeoOne12-06-2017 18:11:24 // 95760
Ez jól hangzik. Gyújtsd a tapasztalatokat a kövi VTT-ig :D
WarbiRunner (Gyuri)12-06-2017 18:07:49 // 95759
Nos.. érdekes, hogy többen írtátok, hogy az EGR kikapcs után ne várjak se fogyasztásban, sem regenerálási ciklusban lényeges különbséget.
Nálam hozta amit az elmélet szerint kellett neki. Olvastam erről annak idején egy cikket, hogy az EGR drasztikusan csökkenti a NOx kibocsájtást, de közben a kormolást nagyon erősen növeli (70% , de akár duplája is lehet). Egy dolog, hogy a fogyasztás a pillanatnyi mérő szerint belül került a lélektani küszöbön. Másik, hogy a gázpedál végre úgy érződik, mintha összeköttetésben lenne az autóval :-)
Plusz a regenerálási ciklust nem kevéssel toldotta meg. Most olvastam ki:



Nekem ennyi km-nél már erősen várta az alkalmat a regenerálásra, az 500-at sosem futotta meg tisztán autópályán használva sem (vagy nlegalábbis nem láttam ilyet még kiolvasáskor). Most meg még 60% sincs. A nagyja ennek persze autópálya, talán 20km város van benne.
Smith12-06-2017 17:45:12 // 95758
Ha már igy volt, én tuti ott is hagytam volna egy féklámpát, az izzó is adott, a foglalat is, csak egy szál dróton múlik az egész. Féklámpából és vészvillogóból sosem lehet elég... :(
redbulz12-06-2017 10:17:03 // 95757
A váltót még biztos érdemes észben tartani, hogy beeshet.
Hardy12-06-2017 09:46:16 // 95756
Az hagyján de a 21w os érintkező ki van törve belőle.
Angelo Bianco11-06-2017 23:03:57 // 95755
OK. Értem... (vagyis nem!)
:D
Marseus11-06-2017 22:30:57 // 95754
Még jó,h elől nem így gondolkodtak mert akkor most nem lenne xenonom:-D ...vagy minden elől xenon lenne:-D / csak,h egységes legyen elől is minden izzó:-)
Smith11-06-2017 21:24:12 // 95753
Ez ilyen. Gondolom azért ilyen, hogy ne kelljen plusz egy féle izzó :) Vagy mást nem tudok elképzelni, mi oka lehet.
Angelo Bianco11-06-2017 21:20:10 // 95752
Sziasztok!

A mai nap jobb hátsó féklámpa izzót cseréltem...
Gondoltam megnézem, megtakarítom a többi izzót is.
Ekkor megláttam, hogy a csomagtér ajtón lévő lámpában is 21/5w-os izzók vannak, ugye olyan foglalattal is! Nyomogattam a féket, de azok nem világítottak! Mire rájöttem, nem megy oda szál (áram) csak az 5w-os helyzetjelző részére. ! :D :D :D
Más is észre vette már ezt, vagy csak nálam van így?! Minek oda a 21/5w-os izzó ha csak az helyzetjelzőként funkcionál?!
Marseus11-06-2017 19:53:42 // 95751
Végülis cakk-pakk mennyiben állt meg?..HUF..
Smith11-06-2017 17:17:07 // 95750
Ok, azert koszi :)
Szoval az eper alkatreszkereso az elearn pedig egy elektronikus formatumu muszaki leiras, szetszedesi utmutatokkal, kapcsolasi rajzokkal, gyakorlatilag az auto mukodeset mitatja be.
csokagm11-06-2017 17:14:21 // 95749
Ebben nem vagyok képben azt hittem segítség:)
mizooo11-06-2017 17:13:39 // 95748
Arra gondoltam leveszem a szimering házat és letisztítom azt a szakaszt a ragacstól, és csak azt a részt ragasztom újra.
Shadin11-06-2017 17:10:16 // 95747
Ja, és elég vastag ragasztól igényel :-(
Shadin11-06-2017 17:09:23 // 95746
Normal esetben házzal együtt kapható és le kell szedni a kartert, de lehet, hogy a két saját alsó csavarját kiszedve cserélni lehet, ill. visszaragasztható...
mizooo11-06-2017 16:56:54 // 95745
Sziasztok, 1.9 JTDm-en a hátsó főtengely szimering külön is kapható/cserélhető, vagy csak házzal együtt? Lent van a váltó és szeretném kicserélni, de a kartert ha lehet nem venném le.
Smith11-06-2017 15:17:53 // 95744
Eper nekem is van, de abban nem lesz kapcs rajz meg csatlakozó kiosztás :) eLearn-ről volt szó.
csokagm11-06-2017 15:05:16 // 95743
Itt egy eper. Alvázszám szerint is rákereshetsz:)
szöveg...
Smith11-06-2017 14:41:11 // 95742
Sajna az elearn (legalábbis ami nekem van) szerintem semmit sem tud a 2011 év végi autókról. Ez a navi szerintem már csak az utolsó darabokba került bele, legkorábbi autó amit a használtautón találtam és gyári navis, és ilyen van benne, az 2010/5 havi. Az elearn meg sajnos sokkal régebbi adatokkal van felvértezve.

Azonban támadt egy világmegváltó ötletem, hiszen a diag csatira már jó ideje ki szokták vezetni a CAN vezeték is. Így is lett, a szabvány diag csati kiosztás szerint a 6 és 14 lábak a CAN H és a CAN L. Fogtam a multimétert, bedugtam a diag csatiba az egyik szondát, a másikkal meg kicsipogtam a rádiónál, hogy melyik a két CAN madzag, még azt is, melyik a H és L. Szóval ez megvan. Meglett a GND és s +12V is. :) Már csak a barna vezetéket nem tudom eldönteni mi lehet. Feszültésget nem mérek rajta se gyújtáskor, se egyéb esetben, testhez nem csipog, szóval nem gnd. De akkor mi lehet?

Kihúztam volna, hogy mi változik vagy mi nem működik akkor, de nem volt nálam olyan pici csavarhúzó amivel azt az egy érintkezőt ki tudtam volna pattintani.

A csati extra részein pedig ahogy tippeltem, a B&M felől érkezik a telefon és a médialejátszó hangja, ha kihúztam minden működött, csak a telefon és az mp3 lejátszás volt néma. Szóval alakul ez, remélem hamar megjön a szerelhető quadlock és iso csatim, aztán megépítem az adaptert.
Shadin11-06-2017 13:16:49 // 95741
Az eLearn-ben lévő kapcsolási rajzokat már végignézted?
Dagadtgyerek10-06-2017 22:09:41 // 95740
Uraim!
Ha veszek egy használt 159 es kulcsot, azt fel tudják programozni az én autómhoz?
Ha igen Pesten tudtok valakit aki ezt megtenné és kb.mennyiért?
Smith10-06-2017 22:01:59 // 95739
Koszi! Ez alatamasztja amit en talaltam. Tovabb kutakodva es felturva par can bus-rol szolo doksit ugy gondolom hogy feszultseget merve 2-5 V kozott kell lennie, es akkor meglesznek a can vezetekek. Azt meg nem tudom, mi van ha felcserelem oket, de talan bajt nem okoz, max nem lesz kommunikacio. Mert azt meg nem tudom hogyan dontsem el melyik a H es az L.
Piritu - 1.000.00010-06-2017 21:44:53 // 95738
Spider ügyben nézelődök. A 2.0 jts nem szimpi, újabbakból meg sok 2,2 jts van. Árban meg már összeérnek a még nagyon jó TS-ek a már kicsit használtabb 2,2 jts-el.
Mi lehet még szopacs a vezérlésen/kettőstömegűn/módosítón kívül?
Erhard 242 (Pure Energy)10-06-2017 21:37:46 // 95737
ennyiért már a teljes szettet is meg lehet kapni, amúgy tényleg nem olcsó... kinek kellene egy JTS vagy Te vagy ennyire ráizgulva?
Piritu - 1.000.00010-06-2017 21:35:16 // 95736
A "sima" rádión ez a címke van.

Itt is kettő CAN van.
Piritu - 1.000.00010-06-2017 21:28:07 // 95735
Igen, az is cserélve van. Ahogy nézem nem is olcsó mulatság...
Smith10-06-2017 21:02:15 // 95734
Bocs, hogy ide írok, de legalább annyira 159 téma mint autóhifi :)

Ellentmondásba botlottam az autóban lévő csatlakozás kiderítése közben. Nekem egy Connects2 kormánvezérlő adapterem van, pontosan ilyen:


Pont az itt elől látható csati menne az autó felé, de az enyémben ugye nem ilyen ISO csati van, hanem Quadlock amit a múltkor fotóztam. Ezen már túlléptem, rendeltem apa quadlockot és apa ISO-t, építek adaptert, bár még a CAN lábakat nem találtam ki melyikek.

Nézegettem az adaptert, hogy vajon egy olyan 159-ben ami ISO csatis, abban melyik vezeték micsoda. Az a gond, hogy találtam két rajzot:
Az egyik ez, ezen az oldalon: http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/Alfa%20Romeo%20-Car-Radio-Wiring-Connector.htm



A másik pedig: http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160522/e12a9b2b0a03ff4e3ecc29db4a2cc78b.jpg
Egymás mellé tettem, jobban látszik mi az ellentmondás. A második kép elvileg egy ilyen rádió tetején lévő címkéről készült. Ezért annak jobban hiszek.

Az első rajz szerint az "A" csati négyes lábán NC van, azaz semmi, pedig az első képen látszik, hogy a kormányvezérlő adapteren az pont egy bekötött érintkező, konkrétan ott van a fix 12V+. A cimke fotón ez stimmel is. Tovább nézve az első kiosztás rajzot a 7-es lábra írja a fix tápot, ez nincs az adapteren bekötve, és a második rajz fotó ezt igazolja is, NC-nek jelöli. Pedig konkrétan ez a rajz a 159 blaupunktról szólna, mégis a címkefotó tűnik hihetőnek. Nekem meg Marelli van, aminek a csatlakozójáról égen-földön nem találok lábkiosztást. :( De majdcsak kitökölöm és akkor már feltöltöm 100 helyre, hogy megmaradjon az utókornak.

Nekem ilyen a csatim hátulról, látszik melyik lábak vannak bekötve, de valahogy nem találok olyan bekötést sehol, ami alapján kikövetkeztethetném, hogy melyik láb lehet a két CAN vezeték, és hogy melyik-melyik.
A bal oldali 8-as kupac tuti hogy a négy hangszóró. Az alsó az szerintem az AUX, azon jön be a hang a B&M felől, bár kihúzással nem teszteltem, de ebben 99% biztos vagyok.
A nyomozás tárgya a középső 8-as kupac, amiben 5 szál van bekötve, ebből kettő biztos, a táp és a test, a vastagságuk alapján ez a két alsó lesz. A másik 3 közül arra gondolok, hogy kettő a CAN BUS, a maradék pedig talán valamiféle 12V lehet az antenna erősítő felé. Az antennámnak sem ISO csatija van, hanem FAKRA. Az még egy külön történet lesz, hogy az antenna erősítő az egyik beazonosítatlan vezetéken, vagy pedig a FAKRA csatin keresztül a nagyfrekis jelet ráültetve kapja a tápfeszültséget, mert akkor kelleni fog egy fantomtáp is neki. Ha külön vezeték akkor csak egy ISO-FAKRA adapter.


Egy konkrét kérdés: a CAN BUS mindig két dróton megy? Szerintem igen, mert az kormányvezérlő adapteren is két vezetéken megy a kis okosdobozba. (Ami egyébként a CAN-t olvasgatva 5 jelet állít elő: tolatás, kézifék, kapcsolt 12V, illumination, továbbá a kormányvezérlést)

Elnézést a hosszúra nyúlt hozzászólás miatt, de rövidebben nem tudtam megfogalmazni. Valaki már cserélte biztosan a gyári CD-s rádiót, még ha nem is a navisat, a rádión volt-e lábkiosztásról címke? Akinek megvan a rádiója, kiszerelve, ránézne?
WarbiRunner (Gyuri)10-06-2017 20:53:44 // 95733
Akkor ezt vessük össze azzal, amit meg én tapasztaltam. Néha hidegindításkor van az a fura pár ütem kihagyás, amit többen említettek már. Ha feltöltöm C-Tek-el az akksit, akkor sosem csinálja, ezt többször kipróbáltam ! Most egy hetet állt a reptéren, és csinálta. Érdekes...
yani🍀10-06-2017 19:51:20 // 95732
Vezérműlánc?
Piritu - 1.000.00010-06-2017 19:05:23 // 95731
ja, a vezérlés állítót is cserélték
Piritu - 1.000.00010-06-2017 19:04:03 // 95730
Adott egy 130ezret futott 2,2JTS, amin kicserélték a vezérlés, a kettős tömegűt, meg az első bölcsőt. Mi baja lehet még?
Smith10-06-2017 13:41:07 // 95729
Jó kis előadás, megfelelő módon kell befogadni. Sajnos ez a jó ember (aki nyilvánvalóan nem hülye a dologhoz), azt várja el az átlag és átlag alatti (ezt most nem általában értem, hanem autós témában és az autóhoz értés dolgában) jóemberektől, hogy nyitogassák a motorháztetőt, kapkodják le a motorburkolatot, és vizsgálódjanak, hol milyen rendellenesség van. Meg, hogy vigyék el levetetni az olajdeknit, és olajcsere után ellenőriztessék a nyomást, és hogy menjenek szervizbe akkor is ha semmi bajt nem éreznek... Na ez picit távol áll a való világtól úgy érzem. Az átlag autouser tán azt sem tudja, hogy kell kinyitni a motorháztetőt, nemhogy ott bármit is megnézzen. Nagyrészüknek, ha az autó nem írja ki, még az olajcsere sem jut eszébe önállóan. Az volt a legjobb, hogy melyik alkatrész romolhat el leginkább? Az amelyik be van szerelve... Hát ennyi :)

Mindenki menjen el diagnosztikára, és nézessen élőadatot, mert abból sokmindenre lehet következtetni. Hozzáteszi, csak akkor, ha aki nézi a paramétert, ismeri, hogy minek kellene ott lenni, és kiszúrja, ha valami nem annyi amennyi kellene hogy legyen. :)

Jut eszembe, valaki leírhatná, hogy nekem pl. milyen élőadatot kellene összekattintgatnom a MES-sel, hogy lássam, minden redben van-e? Ezt most tényleg komolyan mondom, kiváncsi lennék. Nem tartom tök kukának magamat autós témában, de ezt pl. bevallom őszintén, nem vágom, még soha nem néztem ilyet a MES-sel.
csokagm10-06-2017 12:35:16 // 95728
😁😁😁
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.