Forum >> 159
Roll198323-01-2019 19:55:32 // 114246
Nekem eddig ez rendesen működött, ezért nem értem a dolgot. Néhány hete kezdett szórakozni.
RomeoOne23-01-2019 19:49:21 // 114245
Nekem még 0/6-nál is max szokott lenni. Lehet, hogy csak addig lett töltve, hogy az érzékelő 5/6-nak látja. Érdekes jószág az amúgy, sokat hitelt nem lehet neki adni, max arra jó, hogy szóljon, ha már ideje gondolkoznod a rátöltésen.
Roll198323-01-2019 19:42:40 // 114244
Igen, ott maxon van, bent meg kevesebbet mutat.
RomeoOne23-01-2019 19:41:39 // 114243
Mármint a maximumot nívó pálca alapján érted?
Roll198323-01-2019 19:36:03 // 114242
Sziasztok! Mi okozza a lenti jelenséget? Illetve, hogyan méri a szintet?
Olajcsere előtt néhány héttel annak ellenére, hogy maximumon volt az olaj egy négyzettel kevesebbet mutatott az autó. Ma voltam olajcserén, az olaj ismét maximumon van, de most már 2 négyzettel mutat kevesebbet.
Olajcsere előtt néhány héttel annak ellenére, hogy maximumon volt az olaj egy négyzettel kevesebbet mutatott az autó. Ma voltam olajcserén, az olaj ismét maximumon van, de most már 2 négyzettel mutat kevesebbet.
Szabister23-01-2019 07:41:11 // 114241
Ez nincs ragasztva, csak be van pattintva. Ennek a cseréjéhez nem kell a szélvédőt bántani.
Gyapi Ɨ|ѯ22-01-2019 22:36:12 // 114240
Kiszedéskor ezzel kezdik, nem is az a kérdéses nekem, hanem az új berakása is megy-e így?
(rozsdát, karcot mindenféleképpen leápoljuk, ha már ott vagyunk ;) )
(rozsdát, karcot mindenféleképpen leápoljuk, ha már ott vagyunk ;) )
Szabister22-01-2019 22:20:48 // 114239
Lehet külön cserélni. Mikor cserélték a szélvédőmet először ezt szedték ki. Szélvédősnél valószínűleg kapsz is asszem vmi 5000Ft körül van. Azzal a rozsdával is megérné foglalkozni,szépen megtud az indulni.
Gyapi Ɨ|ѯ22-01-2019 20:12:33 // 114238
Gyapi Ɨ|ѯ22-01-2019 19:54:28 // 114237
A műszerfalon az olajszint jelző nekem akkor is lemegy 1-2 kockát, ha az olajszint változatlan, de kezd koszolódni az olaj. Olajcsere után 7-8e km-nél kezdi.
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2019 19:39:19 // 114236
Áhh köszi, ez a nekem való módszer :-)
Fordjee22-01-2019 18:42:36 // 114234
Köszi mindkettőtöknek. Olajat megnéztem, teljesen jó, akkor nagyon minimális fogyást jelezhet valóban. Vételnél találtunk hátul egy olajos flakont, 1 literest, felmerült a gyanú, hogy eszi az olajat, azért van benne, tartalékként, de valószínűleg csak megmaradt az olajcsere után.
A pajzsnál valamennyire látszik, a motorháztető alatt, hogy hézagos, mondjuk nem túl feltűnő, de most hogy láttam, már az:)
A pajzsnál valamennyire látszik, a motorháztető alatt, hogy hézagos, mondjuk nem túl feltűnő, de most hogy láttam, már az:)
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2019 18:29:59 // 114233
A lököst ehhez egyébként le kell venni? Az nagy macera? Gondoltam én is rá, hogy nem szenvedek az embléma cserével, dobok rá egy új scudettot kompletten (majd tavasszal) :-)
Süti15922-01-2019 18:05:25 // 114232
Szia,
egyben lehet cserélni a pajzsot.
PL.: https://fiatalkatreszek.hu/termek/H%C5%B1t%C5%91d%C3%ADszr%C3%A1cs+k%C3%B6z%C3%A9ps%C5%91+pajzs/540
egyben lehet cserélni a pajzsot.
PL.: https://fiatalkatreszek.hu/termek/H%C5%B1t%C5%91d%C3%ADszr%C3%A1cs+k%C3%B6z%C3%A9ps%C5%91+pajzs/540
RomeoOne22-01-2019 18:04:07 // 114231
Annyi olajfogyás teljesen természetes. Nem nagyon lehet így meghatározni, hogy mennyi olajfogyást jelent. Én akkor szoktam fél litert rátölteni, mikor már egy ideje sípol, hogy 0/6 csík (olyankor még nívó szerint minimum min-max között félúton szokott lenni a szint, de sokszor még több). Akkor rátöltök fél litert és újból 5-6 csík szokott lenni.
Az a függőleges műanyag sztem nem kulcskérdés, úgy is lehet hagyni, úgysem látszik és nincs semmi kritikus funkciója, nem fogod miatta elhagyni a scudettot.
Az a függőleges műanyag sztem nem kulcskérdés, úgy is lehet hagyni, úgysem látszik és nincs semmi kritikus funkciója, nem fogod miatta elhagyni a scudettot.
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2019 17:56:23 // 114230
Majd rákérdezek , de autópályás autóról van szó, amit használnak is.
Fordjee22-01-2019 16:44:24 // 114229
Sziasztok!
Vétel után vettem észre, hogy ki van égve a jobb oldali tompított, ma kicseréltem. Az eddigi kis öreg autóimon egy idegbaj volt, nem lehetett hozzáférni, a kallantyút soha nem lehetett beakasztani, mindegyiknél rémálom volt. Félve kezdtem neki, hogy itt mi lesz és majdnem sírtam, amikor levettem a műanyag takarófedelet, szépen látszott, hogy kell kiakasztani a kallantyút, hozzá lehetett férni, isteni volt. Meg lett volna 3 perc alatt, ha nem ejtem le a rossz izzót, ami el is tűnt alul, így könyékig lenyúltam, de meglett:) Meg találtam valami kerek, lyukas műanyagot is, az nem tudom mi lehet.
Egy kérdés is van, gyújtásnál az olajszint visszajelző kis oszlopai mennyi olajfogyást jelentenek? Kb. 5000km-el ezelőtt volt olajcserén és az első oszlopocska eltűnt, nem maxot mutat már.
És még egy, kicsit sérült ez a része az autónak, a függőleges műanyagok, ahol bekarikáztam (ez nem az én autóm) hiányzik. Az egész emblémát lehet csak cserélni, vagy lehet ezeket a műanyagokat is?
Vétel után vettem észre, hogy ki van égve a jobb oldali tompított, ma kicseréltem. Az eddigi kis öreg autóimon egy idegbaj volt, nem lehetett hozzáférni, a kallantyút soha nem lehetett beakasztani, mindegyiknél rémálom volt. Félve kezdtem neki, hogy itt mi lesz és majdnem sírtam, amikor levettem a műanyag takarófedelet, szépen látszott, hogy kell kiakasztani a kallantyút, hozzá lehetett férni, isteni volt. Meg lett volna 3 perc alatt, ha nem ejtem le a rossz izzót, ami el is tűnt alul, így könyékig lenyúltam, de meglett:) Meg találtam valami kerek, lyukas műanyagot is, az nem tudom mi lehet.
Egy kérdés is van, gyújtásnál az olajszint visszajelző kis oszlopai mennyi olajfogyást jelentenek? Kb. 5000km-el ezelőtt volt olajcserén és az első oszlopocska eltűnt, nem maxot mutat már.
És még egy, kicsit sérült ez a része az autónak, a függőleges műanyagok, ahol bekarikáztam (ez nem az én autóm) hiányzik. Az egész emblémát lehet csak cserélni, vagy lehet ezeket a műanyagokat is?

Zolibácsi22-01-2019 16:32:07 // 114228
Mint nálam, elég egy el öregedett víz tartály és még is van a baj.
Giuntini22-01-2019 15:52:40 // 114227
Nem törvényszerű hogy 200 ezer fölött az legyen! A tied meg fl utáni.
Kazes☻22-01-2019 15:06:47 // 114226
Ezt mindig is így csinálták... akármerre jártam, nem újdonság. : /
ProdyG22-01-2019 14:58:17 // 114225
ez vicces, tegnap vittem műszakira a kocsit (új helyre) és egy brutál padlógázzal kezdődött az egész. azt hittem véletlen volt vagy meghülyült a vizsgabiztos :D
de akkor tényleg van ilyen. jó tudni. legközelebb szólok majd előtte, hogy skippelhetnénk ezt.
de akkor tényleg van ilyen. jó tudni. legközelebb szólok majd előtte, hogy skippelhetnénk ezt.
Wasco22-01-2019 14:44:19 // 114224
Értem. Már csak merem remélni, hogy az enyém is a remekbe szabott darabok közül való.
293000 km-rel :-)
293000 km-rel :-)
Giuntini22-01-2019 14:39:55 // 114223
Mit jelent az évekkel ezelőtt? Az enyém egész jól bírta, 50 ezret. De könyörgöm, 50 ezer km-ert adsz ki egy rahedli pénzt?
Csöri is megmondta, mindegyik hegesztett megreped. Mikor kerestem bontottat, Phonék 12 2,4-es motort kaptak. Abból 10-nek meg volt repedve a hengerfeje.
Az enyémnél hónapokig nem lehetett megmondani biztosan hogy újból hengerfejes lett. A végén jöttek elő a tipikus hf hibák. Túlmelegedés és egyebek.
Ez a hf hiba a 2008 utániakat kevésbé sújtja. Azt is meg kell nézni, hogy hány lett hengerfejes a ridegtartás miatt, és hány lett vízcső repedés, hirtelen vízelfolyás miatt hengerfejes.
Csöri is megmondta, mindegyik hegesztett megreped. Mikor kerestem bontottat, Phonék 12 2,4-es motort kaptak. Abból 10-nek meg volt repedve a hengerfeje.
Az enyémnél hónapokig nem lehetett megmondani biztosan hogy újból hengerfejes lett. A végén jöttek elő a tipikus hf hibák. Túlmelegedés és egyebek.
Ez a hf hiba a 2008 utániakat kevésbé sújtja. Azt is meg kell nézni, hogy hány lett hengerfejes a ridegtartás miatt, és hány lett vízcső repedés, hirtelen vízelfolyás miatt hengerfejes.
Liquid22-01-2019 14:39:43 // 114222
"Közben meg én megkérdeztem a szerelőmet, aki csinált már ilyet. Az egyik ügyfelének évekkel ezelőtt megcsinálták, azóta is jó."
Ezt jó tudni.
Ezt jó tudni.
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2019 14:25:54 // 114221
Igen, ezek a szelepek közt hajlamosak elrepedni. Kvázi típushiba, de mégsem mondanám annak, hiszen rengeteg 2.4 futkározik kitudja honnan 200e alá visszatekerve gond nélkül. Az Autoscouton azért van párszáz 300e km-t közelítő darab, nem hinném, hogy mind hengerfejes, vagy az volt. :-)
A felújítással kapcsolatban is biztos van olyan műhely, ahol első kézből tudnak hiteles véleményt mondani. Meg tudják csinálni, vagy nem? Adnak rá garanciát, vagy nem?
A fórumon itt pár tapasztalat alapján kijelentjük, hogy felújított=szar. Közben meg én megkérdeztem a szerelőmet, aki csinált már ilyet. Az egyik ügyfelének évekkel ezelőtt megcsinálták, azóta is jó.
A felújítással kapcsolatban is biztos van olyan műhely, ahol első kézből tudnak hiteles véleményt mondani. Meg tudják csinálni, vagy nem? Adnak rá garanciát, vagy nem?
A fórumon itt pár tapasztalat alapján kijelentjük, hogy felújított=szar. Közben meg én megkérdeztem a szerelőmet, aki csinált már ilyet. Az egyik ügyfelének évekkel ezelőtt megcsinálták, azóta is jó.
Wasco22-01-2019 14:10:27 // 114220
A felújítás minden esetben hegesztést jelent?
αλφα22-01-2019 13:41:36 // 114219
Sajnos az lehet...
mex8621-01-2019 22:23:40 // 114218
valszeg 10v lesz az a 166 130ért. Azzal meg sokra nem megy akinek 159-hez kell.
αλφα21-01-2019 21:54:35 // 114217
Az egyik Facebook-os Alfás csoportban hirdet egy srác egy 2.4-es 166-ost. A kasznija szita, de azt állítja, a motorja szépen muzsikál. Mindezt 130 ezerért... Csak a hengerfej megérhet annyit valakinek, akinek meghalt a 159-esében nem? (Mármint, ha tényleg egyben van.)
Giuntini21-01-2019 18:23:16 // 114216
Értsd meg, hogy felújítottat nem szabad belerakni. A hegesztes mellett 10-20-50 ezer km múlva újból megreped. Felelős autószerelő most már nem rak fel felújítottat. Mind újból megreped, kivéve a gyári felújított.
Wasco21-01-2019 16:23:06 // 114215
De nem ebay-es, és nem mellesleg az ára sem rossz
Piritu - 1.000.00021-01-2019 15:51:51 // 114214
ez is felújított
Wasco21-01-2019 15:10:24 // 114213
Üdv.
Esetleg aki hengerfejet keres 2.4-be nézze meg ezt is, hátha meg lesz még!!
https://bontoplaza.hu/alfa-romeo-159-939-hasznalt-alkatresz/hengerfej/bontott?ref=31wP
Esetleg aki hengerfejet keres 2.4-be nézze meg ezt is, hátha meg lesz még!!
https://bontoplaza.hu/alfa-romeo-159-939-hasznalt-alkatresz/hengerfej/bontott?ref=31wP
antonov21-01-2019 14:28:39 // 114212
Én se találkoztam még ilyennel, vittem már pár dízelt oda.
Giuntini21-01-2019 14:07:54 // 114211
Ahová en szoktam vinni, fel sem merül bennük a parketta.
Macccy21-01-2019 13:57:48 // 114210
Ez is állandó vita, legalábbis a köreinkben, én magam az első kivételével nem is engedtem sose a dízelt leparkettázni terhelés nélkül agyatlanul. Nem érdekel miféle ódivatú vizsgaszabály. Olvasom itt a tc egyik cikkében, 7x (hét!) tolják be a dízelnek tövig, üresben, padló ötezer, elveszik a tüzet, majd újra. Biztos kéri, kívánja. :)
WarbiRunner (Gyuri)21-01-2019 13:38:12 // 114209
Általában sajnos így van, állnak a gázon. Az ezüst jtd-re már külön vizsga progit írtam, ami 3800-nál elvette az anyagot :-) Annak nyomhatta. Volt annyi légfelesleg, hogy nulla korom jött ki rajta. Azt a decens savaseső felhőt a csarnok plafonján meg nem figyelik ugye :-)
Ahogy kijött az autó a sorról, már a parkolóban visszaírtam az 5k-ig forgós verziót.
A TD-nél csak a füstcsavart kell kitekerni. Ha fel bír állni a fékpadra, tuti átmegy. :-)
Ahogy kijött az autó a sorról, már a parkolóban visszaírtam az 5k-ig forgós verziót.
A TD-nél csak a füstcsavart kell kitekerni. Ha fel bír állni a fékpadra, tuti átmegy. :-)
Macccy21-01-2019 12:35:54 // 114208
:DD
Jó, akkor nemparkettázzák ... nehogy gyomorideget kapj itt nekem. :)
Jó, akkor nemparkettázzák ... nehogy gyomorideget kapj itt nekem. :)
RomeoOne21-01-2019 12:10:30 // 114207
Bizony :D
A többit nem tudom, de ne idegesíts ilyenekkel. Remélem nem túráztatják üveghangon a motort, mikor otthagyom nekik a kocsit.
A többit nem tudom, de ne idegesíts ilyenekkel. Remélem nem túráztatják üveghangon a motort, mikor otthagyom nekik a kocsit.
Macccy21-01-2019 12:05:23 // 114206
Elöl is rakattál fóliát? :O
Másik kérdésem, hogy a műszaki vizsga (környezetvédelmi rész) még mindig úgy zajlik, hogy tiltáson parkettázzák másodpercekig a dízelnek, mint a barom? Azért kérdem, mert az off-al évekig nem jártam rendes vizsgán.
Másik kérdésem, hogy a műszaki vizsga (környezetvédelmi rész) még mindig úgy zajlik, hogy tiltáson parkettázzák másodpercekig a dízelnek, mint a barom? Azért kérdem, mert az off-al évekig nem jártam rendes vizsgán.
RomeoOne21-01-2019 10:51:48 // 114205
ZoliNix20-01-2019 21:22:02 // 114204
Azért van valami km-ben is.
Óra szerint 213000-nél áll a vas, jött egy kuplung, aztán önindító, most még a generátor, meg az első fékek. Még számíthatok a turbóra, váltóra, lassan a lengéscsillapítókra. Ja még egy hátsó kerékcsapágy is beugrott. Az autó kicsit kopott volt belül de szerkezetileg jó állapotban vettem. Ezek a problémák a bűvös 200000 után jöttek. Nem olyan autók ezek mint a bogaram volt, amibe ki tudja hányadik kört mente az óra. De ezek ellenére nem szívesen válnék meg tőle.
Óra szerint 213000-nél áll a vas, jött egy kuplung, aztán önindító, most még a generátor, meg az első fékek. Még számíthatok a turbóra, váltóra, lassan a lengéscsillapítókra. Ja még egy hátsó kerékcsapágy is beugrott. Az autó kicsit kopott volt belül de szerkezetileg jó állapotban vettem. Ezek a problémák a bűvös 200000 után jöttek. Nem olyan autók ezek mint a bogaram volt, amibe ki tudja hányadik kört mente az óra. De ezek ellenére nem szívesen válnék meg tőle.
Mateus20-01-2019 20:25:54 // 114203
Szia!
Eleinte 2es henger porlasztó csatit írta hibának, Ferke keze által ki lett cserélve, de nem szűnt meg a hiba. Aztán egy hét használat után megszűnt a rángatás magától(?), és azóta nem volt vele gond, csak pont olyan fordulaton, olyan helyzetben, szögben egy-egy apró még előfordul, tehát gyanítható hogy szakadt vmelyik kábel a kötegben, csak kíváncsi voltam vki találkozott-e már hasonlóval.
Egyébként Ferke is kötegre gyanakodott de nem tudta 100%ra mondani, úgyh köszi a tippet. :)
További szép estét!
Eleinte 2es henger porlasztó csatit írta hibának, Ferke keze által ki lett cserélve, de nem szűnt meg a hiba. Aztán egy hét használat után megszűnt a rángatás magától(?), és azóta nem volt vele gond, csak pont olyan fordulaton, olyan helyzetben, szögben egy-egy apró még előfordul, tehát gyanítható hogy szakadt vmelyik kábel a kötegben, csak kíváncsi voltam vki találkozott-e már hasonlóval.
Egyébként Ferke is kötegre gyanakodott de nem tudta 100%ra mondani, úgyh köszi a tippet. :)
További szép estét!
FRC20-01-2019 19:43:29 // 114202
Fiúk, szükségem lenne egy első lámpa irányjelző foglalatra.
Az enyémből kitört a pozitív érintkező.
Aki tud segíteni, kérem írjon a profilomra.
Köszi.
Az enyémből kitört a pozitív érintkező.
Aki tud segíteni, kérem írjon a profilomra.
Köszi.
WarbiRunner (Gyuri)20-01-2019 14:33:18 // 114201
Én is elsősorban km-t veszek . Lehet mondani, hogy állapotot veszünk, ami szintén igaz is lehet, de a valódi kevés futás az sokat számít. Egy autó gondtalan élettartama valahol 200-250e km-nél jár le. Onnantól barmit cserélhetsz, lesz majd más vele. A gond az, hogy az itthoni keveset futottak 99%-a tekert, bőven 200e-n túlról.
Giuntini20-01-2019 14:19:30 // 114200
A gond, hogy évjáratot és kilométert vesznek, nem állapotot. Ha meg azt mondod, hogy új hf van rajta, azt meg mán minek kellett cserélni...
Zolibácsi20-01-2019 13:27:27 // 114199
Én 2.1 millióért adom az enyémet. KB minden új rajta. Azt hiszem árat emelek....
Balu199020-01-2019 11:58:59 // 114198
Én a motort nem is hibáztatom, eszméletlen amit vezetés terén nyújt ez az autó. A 156 is jó volt a kis 1.6-os motorjával, de ez .... hát valami elképesztő milyen jó vezetni, tényleg úgy érzed magad mint egy sport tankban :).
Az a biztonság érzet, az a stabilitás, de mellette agilis is a motornak hála, hát csak jót tudok róla írni.
Az utolsó forintig megéri, ha nincs hengerfej baja, újra megvenném ezt a motort ha tudnám, hogy minden rendben vele.
Remélem a kereskedő rugalmas lesz.
Az a biztonság érzet, az a stabilitás, de mellette agilis is a motornak hála, hát csak jót tudok róla írni.
Az utolsó forintig megéri, ha nincs hengerfej baja, újra megvenném ezt a motort ha tudnám, hogy minden rendben vele.
Remélem a kereskedő rugalmas lesz.
Balu199020-01-2019 11:53:32 // 114197
Átírással együtt 1 660 000 jóféle magyar forint volt. 2008-as autó 232000 kilométerrel. Futóműve a bal első felső lengőkaron kívül nagyon egyben van, egy-két parkolási sérülés van rajta, törve soha nem volt, beltere kicsit kopottas, de nem menthetetlen.
A keresgélés során próbáltam a középső árkategóriát megcélozni, amire még kell költeni de nem egy romhalmaz, mint mostanában látni a 900 000 - 1 200 000 forintig terjedő katagória. Amik nagyon egyben voltak azok nagyon drágák voltak nekem, utólag belegondlva nem lett volna az drágább mint így ez.
A motorba nem nagyon volt kikötésem, csak dízel legyen.
Sajnos ez a legrosszabb ami történhetett, így most se pénz se autó.
A keresgélés során próbáltam a középső árkategóriát megcélozni, amire még kell költeni de nem egy romhalmaz, mint mostanában látni a 900 000 - 1 200 000 forintig terjedő katagória. Amik nagyon egyben voltak azok nagyon drágák voltak nekem, utólag belegondlva nem lett volna az drágább mint így ez.
A motorba nem nagyon volt kikötésem, csak dízel legyen.
Sajnos ez a legrosszabb ami történhetett, így most se pénz se autó.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
505
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?