Forum >> Dízelmánia

Jim00710-11-2012 21:23:21 // 21202
Üdv cartársak, kellene egy kis segítség. A 156 2.4 Jétédém rosszalkodik egy kicsit.... Kezdődött azzal, hogy az aksi behalt, no problem, bikával indult és minden renben is ment müködött minden, renben vissza töltödött az aksim, aznap még indult, de sejtettem, hogy másnap megint bikázni kell, de új aksit csak másnap tudtam venni /tudtam hogy szar a régi aksi és cserélni is kell, de reméltem h amíg nincs -C° addig jó lesz/. Másnap bikázás megint, el is indult azonnal a verda, de szinte rögtön le is állt és ez még 5X, majd elkezdett járni de kicsit furán. Pár perc melegítés után indultam volna, de semmi erő nem volt benne a 140 le helyett 10 le éreztem, a munkahelyem mélygarázsából alíg tudtam feljönni... :/ gondolkozdtam h nem is erőltetem, de már késésbe voltam a másik munkahelyemről. A fordulatot nem vette, erő nem volt benne / viszont nem füstölt/ 40 nel vánszorogtam, egyszer csak 5-6 km után visszatért bele az erő, működött rendesen. Vettem is egyből egy új aksit reméltem h a hiba nem tér vissza....tévedtem, az új aksival is ugyan így ment, nem volt ereje majd, 5-6 km útán megint ment rendesen. Mi lehet a problem, mi a megoldás, azt meg lehet oldani házilag, vagy Dunakeszi környékén megtudja-e valaki csinálni??
Segítséget előre is kösziiii :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster10-11-2012 20:00:58 // 21201
Kedden megnézek minden gyertyát, meg elviszem kiolvastatni. Holnap meg rakok fel videót a reggeli indításról :)
Alfa GT-Csaba10-11-2012 19:09:51 // 21200
Majd hidegbe fog jelezni!
159 Indigo Gray 2.4 Monster10-11-2012 18:43:08 // 21199
Annó levittm kiolvastatni, izzítás hiba volt csak de nem engedte törölni mert aktív a hiba. Kicseréltem az izzító relét utána. Majd leviszem és kiolvastatom megint, Ma pl nem villogott egyszer sem a hibalámpa. Kb 20 indításból.
Gyula8210-11-2012 17:56:05 // 21198
Én mindenképpen izzításpárti vagyok, mivel sztem nem mindegy, h milyen meleg hengerbe kerül a keverék (és egy felfűtött hengerben lesz robbanás vagy egy -10 fokosban pl). A mérnökök sztem nem hiába találták ezt ki.
Meg ha nem egyből indítasz, vannak olyan modellek, amik a gyújtás ráadásakor elkezdik szivattyúzni az üzemanyagot és/vagy az olajat. Így kevesebbet forog olajszegény környezetben a motor.
Gyula8210-11-2012 17:47:18 // 21197
Motordiagnosztikával. Keress vkit, akinek van gépe hozzá és ért is hozzá.Rádugják a gépre és kiolvassák az adatokat, hibakódokat. Itt biztos tudnak vkit ajánlani.
159 Indigo Gray 2.4 Monster10-11-2012 16:25:28 // 21196
ezt nem tudom sajnos. amikor megvettem akkor az cr pumpábol csöpögött a gázolaj, tömítést kicseréltem azóta nem csöpög.
Alfa GT-Csaba10-11-2012 16:21:56 // 21195
Sehol sem enged esetleg az üzemanyagod?Vagy nem ejti vissza a gázolajat a tankba?Mert ha igen akkor idő kell hogy a porlasztóba érjen ,levegőtől meg sajnos nem indul be
Wickey10-11-2012 16:20:06 // 21194
jó, én már kábé egy éve és 25ezer kilométer óta tervezek porlasztócsúcs és izzítógyertya cserét. Nem visz rá a lélek. :D
Alfa GT-Csaba10-11-2012 16:19:52 // 21193
Én a gt-t sosem izzítom,elfordítom a kulcsot mint a benzinesnél és pöcc-röff!!!"8 éves lanciám 3 hétig nem volt beinditva ,még az aksit is kivettem belőle!Tegnap tartottam tőle hogy köszörülni kell sokat,de nem,izzitás után rögtön indult ,pedig a tankba keverék van :-)!!Fele étolaj fele gázolaj :-)!
159 Indigo Gray 2.4 Monster10-11-2012 16:17:30 // 21192
minden szűrő cserélve lett az olajcserénél. Azóta 10.000km et ment.
Alfa GT-Csaba10-11-2012 16:13:51 // 21191
Szerintem egy diesel motor indulása nagyban függ az izzító gyertyákon kívül a levegő és a gázolaj szűrő tisztaságától is!
159 Indigo Gray 2.4 Monster10-11-2012 15:56:34 // 21190
És az hol található? Le lehet azt valahogy tesztelni?
Gyula8210-11-2012 15:41:19 // 21189
Igen, erre gondoltam a keverékképzéssel. Ha a hőmérséklet jeladója nem jó (azt érzékeli, h meleg van), akkor lehet nem tudja, h h állítsa a keverékképzést (értsd: dúsítás).
159 Indigo Gray 2.4 Monster10-11-2012 15:31:54 // 21188
Kedden széttkapom és megnézem mind a 4 et. De mázlista vagyok tuti jó lesz mind és akkor lehet vakaródni mi baja lehet. Kompresszió mérést inkább kihagyom, annyira nem indul nehezen. Nem kel sokat tekertetni és indul, csak idegesít hogy ha jó a relé a kébel és a gyertyák is akkor miért villog az izzítás visszajelzőm. De az sem mindig , mikor milyen kedve van. Dízeles haverom azt mondta lehet a hőmérséklet érzékelője szarakodik, és nem dúsít eléggé hideg motornál. Neki volt ilyen problémája a kocsijával.
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2012 14:05:14 // 21187
Nekem a TD 0 fok körülig egy tekerést se vár ki, szinte egyből pöfög. Melegen meg hasonlítani se lehet. Ahogy összeér az indítókulcs kontaktja már jár a motor, és ez nem túlzás. Mínuszokban kell egy kicsit több tekerés, meg nyomni kell közben a pedált, mert rossz benne a KaltStartB@sszantyú. A cr-nél nincs különbség hideg meleg közt, de kell egy-két fordulat, gondolom míg felépül a nyomás.
Gyula8210-11-2012 11:45:32 // 21186
Persze lehet még sokminden.
Mondjuk én ezekkel kezdeném, meg az akksi feltöltésével
gecsa10-11-2012 11:13:03 // 21185
de, ha nem nagyon akar indulni, akkor ott még lehetnek egyéb problémák is..:D
Gyula8210-11-2012 10:11:15 // 21184
Meg kell nézni mind a négyet, h izzít-e. Az nem elég ha megnézel hármat, mert lehet, h pont az utolsó nem izzít és az megnehezíti az indulást. Jártam már én úgy, h egy nem volt jó és idővel kicsinálta a többit is. Az sem mindegy, h milyen hőfokon izzít a gyertya, lehet h nem belevaló. Az is lehet, h koszos. Hidegen jó a keverekképzés? Az is lehet, h elégtelen...
Ha nem lesz jó, akkor egy kompressziómérés lesz a következő
Gyula8210-11-2012 10:05:59 // 21183
Lehet, h nem érzel különbséget, de hosszú távon kevésbé árt neki, ha izzítasz
gecsa10-11-2012 09:46:06 // 21182
mondjuk nekem ma reggel érezhetően kicsit nehezebben indult, vagy azért mert most 5 napot állt, vagy azért, mert olvasta, hogy megdícsértem..:D
Rizzo09-11-2012 23:43:59 // 21181
Én is rendszerint elfelejtem az izzitást de nem érzek különbséget sem hidegben
, sem melegben.Viszont a leállítás az néha (20-ból 2) olyan mintha sebességbe
hagyott váltónál lelépnék a kuplungról.
gecsa09-11-2012 22:30:21 // 21180
kedden nullában nekem is simán indult még..:D nem tudom mi lesz nagy hidegben, bár úgysem akarok vele sokat menni a télen...nomeg talán lehet garázs is lesz...
Wickey09-11-2012 22:23:20 // 21179
az adagolós kifejezetten nehezen indul nekem a cr-hez képest. :-)
Csöri09-11-2012 22:19:53 // 21178
Vedd ki őket úgy is nézd meg. A Febivel már én is szívtam.:-(
Wickey09-11-2012 22:00:14 // 21177
a -30 az azért izgis, de az enyém izzítás nélkül is indul nulla fok körül. Igaz, van egy hangja, meg nem második főtengelyfordulatra indul el... sőt nem is biztos, hogy az első pár fordulaton négy hengerrel, de nem is másodpercekig teker... Sőt, ezt szar akksival sikerült előadnia tavalyelőtt télen.
Fairlane09-11-2012 19:59:09 // 21176
Jó, azért fél percig az enyém se köszörül. :)
Max 2 másodperc, tovább úgy sem hagyom...
159 Indigo Gray 2.4 Monster09-11-2012 18:19:59 // 21175
Mind a 4 gyertya egyforma. Febi ha jól emlékszem
159 Indigo Gray 2.4 Monster09-11-2012 18:18:43 // 21174
Bizti tuti jó mert kipróbáltuk az első 3 gyertya izzít az tuti. nem mindig villog a hibalámpa. majd csinálok én is videót az indításról. Lehet teljesen jól indul csak nekem furcsa az adagolós opel mellett.
159 Indigo Gray 2.4 Monster09-11-2012 18:14:48 // 21173
Nekem egy kicsivel többet teker. Bár most beszéltem szerelő haverral azt mondta mindegyik cr motor többet teker mint az adagolós mire beröffen
Alfa GT-Csaba09-11-2012 16:10:52 // 21172
Egyforma tipusú gyertyák vannak benne??
Alfa GT-Csaba09-11-2012 16:08:16 // 21171
Amikor én vettem télen az enyémet,kint állt a udvaron vastagon körbe jegesedve.Kértem a kereskedőt hogy röffentse be ,mert kiváncsi voltam mivel hogy diesel és le volt fagyva ,hogy indul!Beült ,nem izzitott,csak elfordította a kulcsot és rögtön indult ,nem kellett tekernie fél percig!!Amúgy meg sem vettem volna!
Alfa GT-Csaba09-11-2012 16:03:35 // 21170
A biztositékja jó?Van az aksi elött az izzitó relének az 50A-os biztije,legalább is a gt-ben ott van.Az meg ne tévesszen meg hogy meleg motornál nem jelez hibát.
mreni09-11-2012 15:01:04 // 21169
ez+30 ban és -20ban is ugyanígy indul :D

Video
159 Indigo Gray 2.4 Monster09-11-2012 14:30:59 // 21168
Akkor csak az én motrom ilyen szar. Vagy lehet hogy nem az csak így indul és kész. Az idegesítő az hgy barátnőm keresztapjának a b vectra 20dti 16v sokkal szebben indul pedig abba már 400.000km van.
gecsa09-11-2012 13:11:30 // 21167
-7nél is csak egy picit....
Ferke09-11-2012 13:03:40 // 21166
Na, az durva lenne, ha a 0 meg a 7 fok már hideg lenne neki. -7-nél maximum mindenféle izzítás nélkül szokott nyögni kicsit, de még akkor se vészes.
Ferke09-11-2012 13:00:44 // 21165
Nekem a tavalyi év mérlege: folyamatosan mínusz, sokszor -15 fok, izzítósor és relé nélkül 3 tekerés.
Most nyáron került be az izzítás.
Annak indulnia kéne, ez nem volkswagen pédétédéi...
gecsa09-11-2012 12:00:14 // 21164
vannak itt páran, akik alá tudják támasztani ezt az urban legend-et...:D

ha lesz rá időm, majd megcsinálom, de vannak fontosabb teendők is sajnos..
Fairlane09-11-2012 11:35:05 // 21163
Ha már izzítás a téma....

Néha még mindíg elfelejtem, hogy dízelben ülök, és egy mozdulattal eltekerem a gyujtáskulcsot....
Garázsban áll az autó, de ilyen 6-7 fok alatt reggel izzítás nélkül csak teker pár másodpercet.
Ha izzítok, akkor pöcc röff....

Ezek ennyire érzékenyek az izzításra, meg a hőmérsékletre? Kiváncsi leszek mi lesz, ha durva fagyok lesznek...

Olvasni néha sztorikat, hogy évekig rossz izzítógyertyával kolbászolnak egyesek, és mégis indul, meg ó, pöccre indul -30 fokban...
gecsa09-11-2012 11:26:08 // 21162
nem tudom, nekem sosem izzított...:D
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2012 11:19:01 // 21161
Mennyit szoktak kibírni ezek az izzítók úgy általában?
159 Indigo Gray 2.4 Monster09-11-2012 11:14:40 // 21160
elképzelhető de ma reggel 7C volt villogott tegnap 0C akkor nem. ' 1 évig nekem is villogott mindig, hogy valamelyik tyertya ettől függetlenül izzítotte vajon, azt nem tudom. De érzi a hideget többet teker reggel mire bepöccen.
gecsa09-11-2012 11:08:54 // 21159
tehát csak hidegindításkor jelez...izzít,csak nem annyit, amennyit kell??
nekem nem izzít, mindig jelez...hidegen, és melegen is..:D
159 Indigo Gray 2.4 Monster09-11-2012 11:07:19 // 21158
Annó csak tőltővel, 2 hete kivettem rá a pipát aztán gyújtás és jó. Most voltam postán, odafele elindulás villog a hiba lámpa, visszafele már nem :S azóta megint jó. Ez a kocsi egy nő, nem lehet eligazodni rajta se kiismerni :)
Föckös09-11-2012 11:02:39 // 21157
nem ugyanazt tudja
gecsa09-11-2012 10:53:06 // 21156
de tudod, hogy mindig az a szar, amelyik nincs megnézve...:)
csak töltővel tesztelted, vagy ki is lett mérve? lehet, hogy izzít mind, csak nem a megfelelő módon...
159 Indigo Gray 2.4 Monster09-11-2012 10:34:44 // 21155
Az első 3 hoz csak az egrt kell leszedni. az utolsóhoz meg a nyomócsöveket. el van dugva mint az oviban a fém homokozó lapát :D
gecsa09-11-2012 10:30:48 // 21154
hiba volt azt az egy gyertyát nem kivenni...ha már úgyis meg volt bontva, akkor nem szabad ilyen dolgot csinálni..szerintem inkább legyen egy nappal tovább szétbontva, de akkor minden legyen is átnézve rendesen... ;)
159 Indigo Gray 2.4 Monster09-11-2012 10:28:08 // 21153
Tudom írtam is a srácnak hogy van egy turbóm cseréljük el de nem reagált rá :) Meg akkor már meg volt a pt box tegnap kaptam vissza az árát. Szétszedtem a pt boxot meg mutatom valami műszerésznek hátha meg tudja csinálni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.