Forum >> Giulia

SD03-07-2024 19:47:27 // 35947
Namost:

Volt ugye a dízelen 260-as
Van az én 300-asom
Van a veloce 330-as
És van a QV 360-as

Hátul nem hinném hogy ennyi változat lenne,
Ebból két félét lattam eddig.
Az integrált kézifékes, és a QV külön féknyergest.
SD03-07-2024 19:09:06 // 35946
Mennyi hasznos válasz! Király csapat!;)

A fék hatással nincs bajom, ehhez a teljesítményhez ok bőven.
Elmelegíteni nem tudtam még, pedig próbáltam:D

Ami ellene szól:
- a vashang… ezt megmutatom majd a szervízben is de valami váll, sorja bármimlesz.. már nem tűnik el nagy félezés után vagy mosás után, üzemmelegen bizonyos sebesség alatt, bizonyos erő felett úgy szól mint amiben nincs betét..
- ha nőne majd a paci akkor már lehet nem lenne elég
- a 19 kerék kérné:D meg a luggatott tárcsát majd meglátjuk:D

Szóval nincs sürgőssége csak ha egyszer tárcsa cserére kerülne sor, megfontolandó.
G-MANN🍀03-07-2024 17:47:35 // 35945
Ramegy a 17!
Nálam csak első fék tárcsa és betét volt cserélve, hátsó tárcsa kb újszerű, gyari szerelésű hatsó betét kb félidős.
44ekm
WarbiRunner (Gyuri)03-07-2024 15:55:45 // 35944
Részben erről beszélek. Nekem a Veloce fék van, érezhetően nagyon könnyen gyűri le a gumi tapadását. Nagyobb átmérőn van nagyobb fékerő elöl hátul, sokkal könnyebben jut el a tapadáshatárig. Amit egyébként én szeretek, akár gokartnál ki lehet próbálni a hatását. Amúltkor pont volt egy ilyen két menetes gokartozás amikor második körben jobb fékem volt, érezhetően. Az időeredmény közel ugyanaz volt, hajszállal mentem jobbat a gyengébben menő, de nagyobbat fogó fékű gokarttal. Egy tized ha jól rémlik. Mégis kontrollban sokkal jobban tetszett az "élesebb" fék, nem rugdostam annyira.
Másik aspektus. Ezer százalék, hogy 30e km alatt elfogyott volna afékem, ha nem Veloce fékes az autóm. Ezen lényeges kopás nincs, de üveges hátul, vagyis a hőterhelést ez sem bírta . Szóval a nagyobb fék előnye, hogy elvileg tartósabb, ha nem ég szét hegyvidéken az eleve szar anyaga miatt. Így annyi előnye van, hogy legalább drágább cserélni..:-(
Amúgy meg nagyon szeretem ezt a féket, bármikor újra a nagy féket választanám, érezhetően pont jó, nekem ez nagyon fekszik amikor nem tiprós, hanem töredék fékerőn már tapadás határt lehet keresgélni. És nyilván gumi függő is, ahogy a szaki mondja.
RomeoOne03-07-2024 15:24:53 // 35943
Egy nagyobb féktől nem lesz erősebb a fék. Amíg egy fék tudja blokkolni a kerekeket, addig erősebbet nem tudsz csinálni. A nagyobb fék lényege, hogy sokszor tudja ezt megcsinálni.

Mert ha fék után megint a gázba lépsz és utána megint erőset fékezel, aztán még 5x, akkor egy kisebb fék elkezd fáradni az aalcsonyabb hőkapacitás és kisebb hődisszipáló képesség miatti túlforrósodástól, míg egy nagyobb bírni fogja.
Shadin03-07-2024 15:10:42 // 35942
Ezt némileg igazolja, hogy a GT 330-as upgrade-jével nem lett erősebb a fék, pont ugyan olyan vele megállni mint a 28x mm-essel előtte.
Shadin03-07-2024 15:08:46 // 35941
YT

Az itt elhangzottak alapján nem is biztos hogy kell a nagyfék !?

Egyébként meg a Veloce hátsó fékek is nagyobbak, ha elől cserélsz, hatul is kellene.
WarbiRunner (Gyuri)03-07-2024 14:46:35 // 35940
Úgy rémlik hogy Giuliaformuson volt ilyen kérdés, és Veloce-ra felment a 17-es.
A 360-ason tök fölösleges gondolkozni is, a 200 lovas alatt a Veloce fék irtózatosan nagyot fog. Én is vallom, hogy fékből sosem elég, de ez egyszerűen még a normál használaton túl is elég (egy versenyautó más kérdés). Ma pont próbáltam ilyen 130-140 körüli tempókról. Nem tudsz annyi tapadást csinálni hogy olyan fél meggyőződéssel taposva már ne dolgozzon összevissza az elektronika. A kedvenc okmányirodámban voltam tükörsima aszfalton, kanyargós, fákkal szegélyezett úton.. épp átírni a vasat. :-) Ahogy kell.
A közveszélyen innen, az unalmas guruláson túl.
SD03-07-2024 13:27:14 // 35939
Legutóbbi inspekcióm alapján az első féktárcsám viseletesebb, a hátsó szinte újszerű, a betét olyan félidős lehet.
SD03-07-2024 13:26:13 // 35938
Napi találóskérdés:)

300-as fék van fent nekem elől:)

330-as a veloce, ha esetleg a tárcsa cserekor előre ilyen fék kerülna majd nyereggel, arra rámegy még a 17" kerék?

Nyilván a 360-as QV fékre nem:) Vajh ha az kerülne rá:D:D:D akkor egyéb főfékhenger bármi az gondolom ugyan az.. az elektormos fék miatt nem hinném hogy több félét csinálnak... csak mégis 6 dugattyúba több nyál megy nagyobbat kell rajta tolni, vagy csak fékerő és elfordulás mér a ketyere?

Hmm
WarbiRunner (Gyuri)02-07-2024 19:02:02 // 35937
Az nem szól bele, nekem van , még csak nem is CAN buszos. Leszimulál egy gombnyomást amikor tápot kap ,ennyit művel.
SD02-07-2024 17:52:26 // 35936
Esetleg start-stop kiiktató elektronikád van vagy valami mók? Ami beleszólhat?
SD02-07-2024 17:51:28 // 35935
Vagy megtanítanak nem tudni vezetni:D
RomeoOne02-07-2024 17:34:04 // 35934
Bizonyos konzervatív nézetek szerint ezek a vezetestámogató cuccok azoknak kellenek, akik nem tudnak vezetni 😛😆
SD02-07-2024 17:09:53 // 35933
Hehe ma volt értelme a ráfutás gátló bimbammolásnak.

Már megtanultam a hangját feltétlen reflexben van. És noha nem volt útban az autó ami megállt, de vlaóban kellemetlen sziut lehetett volna előle ha átcsúszok a másik sávba miatta...

Mert hogy követtem egy Dacia valamit, és befodult az úttal együtt Mátyásföldön és abban a pillanatban satu és kirakta az indexet amiből semmit nem fogtam fel.

És az autó szólt hogy ha itt befordulsz bajban leszel, még látótérben volt csak nem érzékeltem hogy teljesen megállt. Így kényelmesen intenzív fékezéssel a mögöttem lévőt sem veszélyeztetve meg tudtam állni.

Most vagy az a baj hogy 3-kor keltem vagy csak tényleg jó ez a cucc.. :)
SD02-07-2024 14:03:02 // 35932
SD02-07-2024 14:02:30 // 35931
A kerék trükkös dolg, mert 1 kerék is rázhatja a kasznit ha tojás pl. a felni.
Vagy bizonyos sebességnél összeadódhat több kerék egyeneletlensége és eltalálva a bódé saját frekvenciáját berezonál, majd magasabb sebességen elhallgat.

Aztán még ott a futómű lógás ami előbb megeszi a gumit majd ráz, és vagy..

1. egyenletesen kopott gumi + centrir
2. beállított futómű
3. nem az M7 külsőben:D
RomeoOne02-07-2024 12:41:18 // 35930
Leszámítva, hogy bizonyos kerékfordulatnál pont rezonálhat a rugó, én azt tapasztaltam, hogy egy kiegyensúlyozatlan vagy tojás alakú kerék annál jobban ráz, minél nagyobb a sebesség.
Amióta új gumik vannak fent, mint ha felhőn siklanék (M6-os németországi szakaszán tesztelve :D )
Gabor F02-07-2024 12:41:02 // 35929
Már van is időpontom a gumishoz!
SD02-07-2024 02:37:31 // 35928
Én odafele 85-el mentem egy lakókocsi után:D a 6-oson:D:D:D Nem rázott:)
Ilyen pályajáró lévén nem vagyok hozzászokva hogy előzgetni kell nem is siettem.. de azért mindennek van egy határa:D

Elég sok rendőr volt kint a 6-os dunaújvárosi szakaszán, minket vártak?:D

Ebben az esetben indokolt is hogy nem nyomtam:D
aranytl02-07-2024 00:03:35 // 35927
Mert Te a belső sávban jársz és nem 140-nel :D
240-nel nekem sem rázott :P
RomeoOne01-07-2024 21:25:28 // 35926
Az M6-oson elég sokat járok, de az nem ráz, az biztos. Lehet kellene egy centrír a kerekekre.
Gabor F01-07-2024 20:50:28 // 35925
Én nem nulláztam, sem akarattal, sem véletlenül! :) Ráadásul a feleségem vezette, ő meg a gomb létezéséről sem tud! :)

Én sem pipáltam még ilyet. Erről a kis akksiról vagy elemről még nem hallottam. A nagy akksi valószínűleg jó, mert ha elfelejtem lelőni a start-stoppot, akkor az utca végén le is állítja a motort. Egyébként semmilyen hibakódot nem dobott még az autó! kopp-kopp

AlfaCityre az M6-osn mentél? Nem rázott az aszfalt itt-ott? Azt hittem, hogy a rossz hátsó gátlók miatt éreztem, de most is csinálta óra szerint 140-nél.
SD01-07-2024 17:01:07 // 35924
Bevallom engem is idegesítene, de más hibát nem dob?
Esetleg nem nyomod meg véletlenül a nullázó gombot hosszan?

Én azt nullázom mindig amelyik magasabbat mutat:D

De racevét.. van bajuszkapcsolóm pluszban, ha esetleg arra gyanakodnál.
De tényleg mi lehet.. akksit hosszú órákra le kell venni hogy ez történjen.

Van valami kis akku vagy elem a központi egységben az nem lehet kakukk?
Gabor F01-07-2024 16:36:31 // 35923
A múlt héten megint nullázott a km számláló! Most A-t is és B-t is! Tankolásnál szomorúan konstatáltam. B-nél már csinált ilyet, de A-nál még soha!
SD01-07-2024 14:58:28 // 35922
Ráadásul mikor tegnap mentem már egyedül voltam benne és a 17" kerékkel.. hmm de köszi a leírást!
SD01-07-2024 11:47:56 // 35921
Úgy értem "legmagasabban" mikor magasra világít, messzebbre, az az alap állapot, azt nem is néztem a müfalon milyen szám tartozik hozzá:D

De azt mondod egy mechaikus csavarantyú van a lámpához, amit kell tekergetni és ahhoz képes próbál ő szintezni?

Akkor most az elektronika hangolódott el, vagy mechanikusan mászott el?

Pénteken szervíz 24k km, majd meg fogják nézni.

Viszont van egy meglepi fékolajcsere:))) De mondták előre legalább:))) 2 éves a drágaszág:)
Shadin01-07-2024 10:17:57 // 35920
Simán be kell mechanikusan állítani megfelelően a lámpákat, majd az lesz az offset a szintezőnek.
Shadin01-07-2024 10:16:20 // 35919
Minden relatív :-)

"legmagasabbra állított lampával (ugye az állítás a vontatós megpakolt satöbbi szitura van, azon kívül max fönt kéne legyen tudtommal)"

A legmagasabb a 0 és terhelésnek megfelelően kell csökkenteni 3-ig a fénycsóva magasságát.

SD01-07-2024 09:36:10 // 35918
Ahha majd bejelölöm akkor a garázskapunk hova kell világítania, biztos szoftverből tekergetik.. :)
De akkor bízató hogy nem megkotlott csak adjusztálni kell:)
RomeoOne01-07-2024 08:21:14 // 35917
A xenon az önszintezős, de el tud állítódni. Én is jártam már így, láttam is, hogy túl magasra világít, de mivel mindent magának csinál, nem tudtam belenyúlni. Mikor vittem a szervizbe, szóltam, hogy ezt is meg kéne nézni, utána már úgy kaptam vissza, hogy jó.
SD01-07-2024 08:05:38 // 35916
a baloldali szembejövőket:D
SD01-07-2024 06:44:38 // 35915
Lámpa kérdés, már többedszer villogtatnak rám..
Normál követési távolságnál, legmagasabbra állított lampával (ugye az állítás a vontatós megpakolt satöbbi szitura van, azon kívül max fönt kéne legyen tudtommal) tompítottal, az autók fölé ér a fényszóró fény nyaláb..

A táblákat anygon jól megvilágítja de a refi csak annyit tesz hozzá hogy a fákat is…
El tud-ez állítódni? Ilyenkor ezt el kell vinni, vagy mondom és a szervízben gariban intézik?

Ugye Xenonnál nem vált égőt csak egy szemöldököt állít feljebb.
Müködik mindkét oldalon a magasság állító és a szemöldök is.

Még annyi bonyolítja hogy közelre a bal oldali a magasabb ami ugye az út szélét világítja.
Mert X-be van állítva a két fényszóró. De akkor is magas, telibe teríti a jobboldai a szembejövőket..



SD01-07-2024 06:31:50 // 35914
Hátt.. megjártam Alfacity-t és még egy kör Mátrát a Wörtherzee szettel:D

Hát most mit mondjak.. :D ez brutál jó:D
Amúgy a menet komfort nem rossz, ugyan úgy kidolgozza a futómű az út egyenletlenségeket.

Jó a mátrában elősör visítás, aztán megjegyzések hogy jobban rángat oldalra az autó.
Ne üldözd a motorost, (Gyöngyös-Mátra) Nem üldözöm, csak lróbálok haladni. :D

Hú de jó a kanyarokban ez:D

Vissza ment a 17-es tegnap, az se rossz, de ez a nagy kerék :O

Gabor F30-06-2024 07:44:26 // 35913
Én most voltam! Írtam privátban (senkit nem akarok reklámozni). Nyugodtan keressetek, ha kérdés van.
Gabor F30-06-2024 07:36:18 // 35912
Nekem hátsó lengéscsillapítókat kellett cserélni. 197k-nál járunk. Márciusban volt műszakin, nem szóltak, hogy lassan csereérett lenne.
Érzésre teljesen rendben volt normál közlekedés mellett. Egyszer éreztem azt a mozgásán, hogy valami nem oké, egy borzasztó útszakaszon. Ellenben jobb hátulról folyamatos dübögés jött egyenetlen felületen, mintha egy 1,5 palack szabadult volna el a csomagtartóban. Először körbe is néztem hátul, de sajnos nem. Azt hittem toronycsapágy. Amit még észrevettem, hogy az M6-oson mintha 130-140-nél elkezdett finoman rázni az autó. Főleg ott, ahol frissen aszfaltoztak. Ezt ma újra letesztelem!
Szerelő megnézte és nem talált semmit, így javaslatára párba cseréltük a hátsó lengéscsillapítókat. Igaza lett, a hanghatás megszűnt. Ami érdekesség, hogy nem "összeesett" az elhasználódásban, hanem felkeményedett. Gyári újak kerültek be.
Shadin29-06-2024 14:52:38 // 35911
Igen, közben megtaláltam, nem csereszabatos a 4 és a 8 pines kapcsoló.
Shadin29-06-2024 14:51:29 // 35910
Ha nem megy 1500 alá a fordulat akkor kb. minden rendben van. Ki fogom ezt belőle programoztatni :-(
WarbiRunner (Gyuri)29-06-2024 10:52:18 // 35909
Nem hinném, a régi nem CAN buszos, hanem egy-egy ellenállás minden fokozata. Olyasmit lehetne művelni vele, mint a stop-start deaktiváló, hogy indításkor magától lépteti D-be egy kis elektronika.
WarbiRunner (Gyuri)29-06-2024 10:49:56 // 35908
Akkor ugyanaz a szitu. D-ben viszont jó, nem? Használd ott. Egy mozdulattal több indulásnál, aztán hagyd is ott.
Shadin29-06-2024 09:27:10 // 35907
Visszatehető bele a régi DNA kapcsoló?
Shadin29-06-2024 09:21:14 // 35906
Én is indulok vele kb. azonnal és kézibe vagy D-be teszem indulás után.
Nekem 19-es és ~1200-1300-ra vátl N-ben és A-ban is, halálosan idegesítő :-(
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2024 15:42:16 // 35905
Megszokás kérdése. A hülyét a Giuliettára értem, nem arra aki "enyhébbet" szeretne. :-) Vicces hogy nem életem legerősebb autójában érzem azt, hogy nem fér a városban a többi autótól sehogy. A fiam ideges kiskutyának hívja. Szerintem nagyon jól szórakozott aki programozta. :-)
RomeoOne28-06-2024 14:32:22 // 35904
Akkor inkább úgy fogalmazok, hogy jobban adagolható.
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2024 14:29:27 // 35903
Van aki kevésbé harapós gázpedált akar? :-) Azt beültetném egy körre a Giuliettába D-módban városban. Az hülye. Finoman fogalmazva is XD
RomeoOne28-06-2024 14:22:12 // 35902
Az enyém elvileg igen, mert N-ben nem nyitja a splittert, meg ott még van hengersor lekapcsolás. Bár lehet azt már autópályás tempón nem csinálja, ez az aspektus sosem érdekelt annyira, hogy utánanézzek :D

De amúgy ja, 2.0-nál tényleg nincs. Egyedül a manualban lehet értelme, ha kevésbé harapós, 50%-os gázpedál álláson túli érzékenységet akarsz.
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2024 14:17:59 // 35901
Fogadnod sem kell rá, úgy rémlik, hogy van ilyen kitétel, hogy abban a módban kell indulnia az autónak ahol teljesíti az előírásokat. Egyszer régen kikerestem..
Autópályán se sok értelme van N-be tenni, nem fogyaszt kevesebbet tőle.
RomeoOne28-06-2024 14:08:21 // 35900
Az a baj, hogy '20-tól az N gyakorlatilag csak egy WLTP demo lett. Mernék rá fogadni, hogy DNA is azért lett monostabil, mert van olyan előírás, hogy az autónak alapból tudnia kell az előírást, ha beülsz. Ha D/R-ben lehetne hagyni, akkor ez sérülne. Anno a zajkibocsátásnál rémlik ilyesmi.

Az N már csak azt a célt szolgálja, hogy az EUR6 előírásoknak meg lehessen felelni, de valós, használati értéke nincs. Aki szereti az autóját, és van műszaki érzékenysége, az nem használja ott, kivéve, ha átteszi manualban vagy autópályán megy huzamosabban konstans, min. 130-as tempot.
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2024 14:00:01 // 35899
Az a szomorú, hogy az Eu6 Final leírásában szerepel az, hogy a motor élettartam rovására is az emissziós paraméterek az elsődlegesek.
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2024 13:56:26 // 35898
Neked még korábbi a szoftvered, a MY21-nél valószínűleg egyetértenél velem :-) Annyira alacsonyan tartja a fordulatot N-ben, ami teljesen egészségtelen. Hidegen én beindítom, nyitom a kaput, beülök, megyek. Az utcánk úgyis lakó pihenő övezet, 20-25-tel kigurulok. Érezni ahogy az üzemmódok közt vált, vagy valamit csinál a motor, hajlamos egyet-egyet rántani az első kb 100 méteren. Ez számomra inkább a normális kategóriába esik egy viszonylag hegyes benzinmotornál, mint a zavaróba. Egész biztos nem rángat komolyabban, vagy kellemetlenkedik, pláne nem kell kézibe tenni. D módban, finom gázzal felkanyarodok a főútra és szépen váltogat, olyan normális 2000 körüli fordulatokra.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.