Forum >> Giulia
leopop309-01-2025 12:10:07 // 38163
Hát amikor összegyűlik rá a pénz 😁
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2025 11:01:21 // 38161
Gyorsulni? Télen? XDDDD
A kamera fel se venne.
1. bárhogy nyomod, nem éred el az 50-et.
2. nem látja a rendszámot, mert nem arra áll
A kamera fel se venne.
1. bárhogy nyomod, nem éred el az 50-et.
2. nem látja a rendszámot, mert nem arra áll
SD08-01-2025 21:41:49 // 38160
Ki az és mivel naaa:p eeee
SD08-01-2025 21:41:04 // 38159
Haverral megérkezek egy Giulia mellé a lámpánál:)
Átnézek, na mi az Csadó Bence egy QV-val:D
Csakazért nem gyorsultunk, 50-es kamera:D
Átnézek, na mi az Csadó Bence egy QV-val:D
Csakazért nem gyorsultunk, 50-es kamera:D
Shadin08-01-2025 18:12:24 // 38158
Nem is értem :-(
WarbiRunner (Gyuri)08-01-2025 09:38:29 // 38157
Mondjuk ez így sok kérdést felvet, végképp nem a bizalmat építi.
WarbiRunner (Gyuri)08-01-2025 09:28:19 // 38156
Valószínűleg 4300K.
Itt egy OEM pár képe cikkszámmal.
Itt egy OEM pár képe cikkszámmal.
Shadin07-01-2025 20:53:17 // 38155
Tudja valaki hány Kelvines a 25W-os xenon?
Shadin07-01-2025 18:09:33 // 38154
Én is beszéltem az Etuners-es gyerekkel, hogy miként kaphatos Squadra-t a kocsira, és azt mondta, hogy az övék egy százassal olcsóbb és "kb." ugyanazt tudja :-)
Shadin07-01-2025 17:39:11 // 38153
Nem derül ki, VIN-re hozza mindkettőt :-(
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2025 17:29:53 // 38152
Az öntött az öntött, ahogyan a neve is sugallja. Öntőformába injektálják az olvadt alumíniumot. Mikor megszilárdull leválasztják a formát és CNC-n marják végső formára. Az anyagszerkezete kevésbé "direkcionális" mint a kovácsoltnak.
A kovácsolás az amire te gondolsz. Az alu rúd félgyártmányból vágnak egy karikát. Ezt beteszik egy edénybe ami a külső oldal formája egyben. Égőkkel hevítik és konstans/szabályozott hőfokon tartják, miközben a képlékeny anyagba belenyomnak jó nagy erővel egy belső oldali présszerszámot. Itt az anyag nem teljesen olvadt amikor ez történik.
A kész alkatrész a nyomás irányában stabilabb szerkezetű, így a kovácsolás kifejezetten jó technika dugattyúk és hajtókarok gyártására.
Nyilván függ a végeredmény magától az alap ötvözettől, de általában a kovácsolt nagyobb erőket visel el préselés irányban.
A kovácsolás az amire te gondolsz. Az alu rúd félgyártmányból vágnak egy karikát. Ezt beteszik egy edénybe ami a külső oldal formája egyben. Égőkkel hevítik és konstans/szabályozott hőfokon tartják, miközben a képlékeny anyagba belenyomnak jó nagy erővel egy belső oldali présszerszámot. Itt az anyag nem teljesen olvadt amikor ez történik.
A kész alkatrész a nyomás irányában stabilabb szerkezetű, így a kovácsolás kifejezetten jó technika dugattyúk és hajtókarok gyártására.
Nyilván függ a végeredmény magától az alap ötvözettől, de általában a kovácsolt nagyobb erőket visel el préselés irányban.
RomeoOne07-01-2025 17:21:26 // 38151
Mondjuk a telós app szerint még ott áll a helyén xd
RomeoOne07-01-2025 17:08:22 // 38150
Én tavaly láttam utoljára a kocsimat... Lehet már nincs is meg :D
SD07-01-2025 16:40:29 // 38149
Csak rohanok itt nagy erőkkel, mert jön az eső aztán addigra el kell pakoljak a garázsban.. hogy beférjen a lemosott gép:D
SD07-01-2025 16:39:03 // 38148
A keumpli szakszó a krumpli valójában:)
SD07-01-2025 16:36:50 // 38147
Ez tényleg öntött, és méretre mart alkatrésznek tűnik a megfleleő helyeken.
Vagy az is lehet beküldték a kis olasz egereket kalapáccsal az izzó vasba és a kis kalapácsaik nyomai látszanak.
A kovácsolt mitől kovácsolt?
Hogy az öntött homogén keumpliból baxkurálják formára óriási kalapáccsal meg hidraulika nem tom présekkel?
Vagy az is lehet beküldték a kis olasz egereket kalapáccsal az izzó vasba és a kis kalapácsaik nyomai látszanak.
A kovácsolt mitől kovácsolt?
Hogy az öntött homogén keumpliból baxkurálják formára óriási kalapáccsal meg hidraulika nem tom présekkel?
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2025 16:34:49 // 38146
A turbót nekem is írta a Squadrás srác, az átmérők azonosak, minimális a különbség.
Logikus is, hogy nem lehet nagy különbség a verziók között, mert ilyen kicsi darabszámnál több a bukta egy plusz alkatrész variánson mint a nyereség ha esetleg valamivel olcsóbb előállítani ez egyiket.
Szóval látva a Giulia fejlődési trendjét, valószínűtlen, hogy miközben még lökösből és ajtó panelból sem használnak többfélét, felni verzió is alig van, majd pont dugattyúból terveznek egy plusz verziót. XD
Érdekes egyébként, hogy a jól indult Industry 4.0 és lean management ide futott ki. Jobb helyeken (értsd Japán ..) egy soron 7-8 féle modell gyártása megy különböző piacok szerint specifikálva nagyon magas hatásfokkal. Európában ez egyre vacakabbul megy, az olaszoknak meg sose ment jól. Most is beletört a bicska, de mondjuk ki, a Franciák segítségével törték bele végleg a pengét :-)
Logikus is, hogy nem lehet nagy különbség a verziók között, mert ilyen kicsi darabszámnál több a bukta egy plusz alkatrész variánson mint a nyereség ha esetleg valamivel olcsóbb előállítani ez egyiket.
Szóval látva a Giulia fejlődési trendjét, valószínűtlen, hogy miközben még lökösből és ajtó panelból sem használnak többfélét, felni verzió is alig van, majd pont dugattyúból terveznek egy plusz verziót. XD
Érdekes egyébként, hogy a jól indult Industry 4.0 és lean management ide futott ki. Jobb helyeken (értsd Japán ..) egy soron 7-8 féle modell gyártása megy különböző piacok szerint specifikálva nagyon magas hatásfokkal. Európában ez egyre vacakabbul megy, az olaszoknak meg sose ment jól. Most is beletört a bicska, de mondjuk ki, a Franciák segítségével törték bele végleg a pengét :-)
SD07-01-2025 16:13:47 // 38145
Én az ePER hozzáférés idején nézegettem fűzött motor cikkszámokat és nem volt különbség Veloce és Super közt.
A turbo különbséget egyszer nekem a márkaszervízben Csadó Bence kikereste.
Viszont a Squadra tuning azt állítja nincs érdemi mülönbség a két turbo közt légszállításban.
Amúgy az ETuners sráccal fárasztottuk egymást pár apig, nagyon jókat beszélgettünk, amúgy, csak mikor valamelyikünk telója merült, akkor hagytuk abba:D majdnem rámmelegített egy komplett QV fék szettet nagyon ott voltam hogy meg kell lépni, csak bennem volt ha a kipu-ra meg a negyedik szett felnire asszonynak autót kellett venni, akkor ha beállítok egy QV szett fékkel az már válló ok:D meg sárga is volt és nekem piros kell ;D pedig annyira jó áron adta most is sírok :P…
Na de hogy miért mondom.. mert elvileg Etunersnek van már joga Squadra-t írni itthon is. De van nemi valami saját chip megoldás is, a Veloce értékeket több helyről hallottam higy 5 perces művelet.
A kinti Squadra-s sráccal pedig még azelött beszéltem ezt mielött Etuners meghirdette, hogy lesz hungárián főhadiszállás:)
A fék tekintetében pedig most afelé hajlok, hogy igazából a Super fékeket is megtarthatom.. csak rendes betét kell bele, az elsö nyerget meg csak annyival kellene megemelni, hogy alá menjen a 330-as tárcsa, ez a tárcsát leszámítve filléres műtét, az kb. 1cm sugárirányú nóvelés meg nem fogja annxira elhangolni a fékerőt ami veszélyes lenne. Mimt pl. Ha 350-as QV hátsó tárcsa meg előre, és mivel a Veloce és Super fél közt betét méretre sincs nagy különbség tényleg csak egy kis plusz hűlő felületet kapol QV fék felár nélkül és úgy hogy nyerget sem kell cserélni.
És ráadásnak így nem kellene távtartóznom majd a tecnico felnit sem amit nyárinak tervezek későbbre:)))
A Chip tuningnál azt nrm értem hogy logikai dolgokba is bele tudnak nyúlni hogy pl. Paraméterek ne úgy hanem ellenkező módon működjenek.
Vagy csak a meglévő elmentett határértékeket toszigálják.
Mert ma komolyan nézegettem hogy ez Auto Off gomb egyetlen értelmes funkcióját abban látnám hogy akkor az turbo timer legyen ezen túl:D
Nyomaték telintetében pedig nemtom nekem is megóregedett a Brigestone téle vagy mi van, de 12 fokban minimális nyálon volt hogy 4x kellett elindulnom hogy egyszer megtapadjon a kerék:D aztán meg egyutcával arrébb már 140-200Nm-nél elvette a tüzet mondjuk az meg is érdemli aki padlógáznál a mérőműszert nézi:D
Na szóval lesz itt még megfejteni való:D
A turbo különbséget egyszer nekem a márkaszervízben Csadó Bence kikereste.
Viszont a Squadra tuning azt állítja nincs érdemi mülönbség a két turbo közt légszállításban.
Amúgy az ETuners sráccal fárasztottuk egymást pár apig, nagyon jókat beszélgettünk, amúgy, csak mikor valamelyikünk telója merült, akkor hagytuk abba:D majdnem rámmelegített egy komplett QV fék szettet nagyon ott voltam hogy meg kell lépni, csak bennem volt ha a kipu-ra meg a negyedik szett felnire asszonynak autót kellett venni, akkor ha beállítok egy QV szett fékkel az már válló ok:D meg sárga is volt és nekem piros kell ;D pedig annyira jó áron adta most is sírok :P…
Na de hogy miért mondom.. mert elvileg Etunersnek van már joga Squadra-t írni itthon is. De van nemi valami saját chip megoldás is, a Veloce értékeket több helyről hallottam higy 5 perces művelet.
A kinti Squadra-s sráccal pedig még azelött beszéltem ezt mielött Etuners meghirdette, hogy lesz hungárián főhadiszállás:)
A fék tekintetében pedig most afelé hajlok, hogy igazából a Super fékeket is megtarthatom.. csak rendes betét kell bele, az elsö nyerget meg csak annyival kellene megemelni, hogy alá menjen a 330-as tárcsa, ez a tárcsát leszámítve filléres műtét, az kb. 1cm sugárirányú nóvelés meg nem fogja annxira elhangolni a fékerőt ami veszélyes lenne. Mimt pl. Ha 350-as QV hátsó tárcsa meg előre, és mivel a Veloce és Super fél közt betét méretre sincs nagy különbség tényleg csak egy kis plusz hűlő felületet kapol QV fék felár nélkül és úgy hogy nyerget sem kell cserélni.
És ráadásnak így nem kellene távtartóznom majd a tecnico felnit sem amit nyárinak tervezek későbbre:)))
A Chip tuningnál azt nrm értem hogy logikai dolgokba is bele tudnak nyúlni hogy pl. Paraméterek ne úgy hanem ellenkező módon működjenek.
Vagy csak a meglévő elmentett határértékeket toszigálják.
Mert ma komolyan nézegettem hogy ez Auto Off gomb egyetlen értelmes funkcióját abban látnám hogy akkor az turbo timer legyen ezen túl:D
Nyomaték telintetében pedig nemtom nekem is megóregedett a Brigestone téle vagy mi van, de 12 fokban minimális nyálon volt hogy 4x kellett elindulnom hogy egyszer megtapadjon a kerék:D aztán meg egyutcával arrébb már 140-200Nm-nél elvette a tüzet mondjuk az meg is érdemli aki padlógáznál a mérőműszert nézi:D
Na szóval lesz itt még megfejteni való:D
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2025 14:54:07 // 38144
Na, végignéztem pár fotót a neten a cikkszámok és névre keresés alapján. Szerintem egyértelműen öntvény dugattyú, látszik a formaleválasztás vonala.
A hajtókarokon dettó látom, szóval öntvény. A QV esetében eredetileg kovácsolt lehet mind a hajtókar, mind a dugattyú, ellenben találtam olyan fotót ahol a hajtókar öntvénynek tűnik. A 2.0-nál a hajtókar ránézésre is változott 2017-ben. A 2017- verzió jobban néz ki, vastagabb a csúszócsapágyazásnál az anyag, és fel van munkálva marással kétoldalról.
Jópár fotó után 99%-ra azt mondanám, hogy 2017-től full ugyanaz az alkatrész, max tűrési eltérések lehetnek.
A hajtókarokon dettó látom, szóval öntvény. A QV esetében eredetileg kovácsolt lehet mind a hajtókar, mind a dugattyú, ellenben találtam olyan fotót ahol a hajtókar öntvénynek tűnik. A 2.0-nál a hajtókar ránézésre is változott 2017-ben. A 2017- verzió jobban néz ki, vastagabb a csúszócsapágyazásnál az anyag, és fel van munkálva marással kétoldalról.
Jópár fotó után 99%-ra azt mondanám, hogy 2017-től full ugyanaz az alkatrész, max tűrési eltérések lehetnek.
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2025 14:22:40 // 38143
Ebből nekem az jön le, hogy az urban legend alapja az, hogy válogatják e tűrés szerint a dugókat és a főtengely siklócsapágyazást. Az kiderül hogy adott alvázszámú autóban melyik cikkszám van? Vagyis hogy melyik mérettűrésű alkatrész, A vagy B class?
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2025 14:14:22 // 38142
Az OT korúság az SD asztala XD
A "hazai mittudomén kik" pedig kifejezeten nem vonatkozik Mankyra, neki bármikor odaadnám bármelyik autómat, mert tudom, hogy érti is amit csinál. Kár hogy csak dízelezik.A dízeleimet megírtam én.. és volt hogy Manky segített ki, mert be sem indult XDD Tudni kell a nüansznyi trükköket, ha az ember nagyon mélyen belemászik a kódba. És én pont ezt a szintet keresem. Nekem a 280 ló sem úgy kell, hogy elpiszkálom a pedál map-et, és tádámm, kész, "százezer lesz".
A Squadra leírásaiban és a velük való levelezésben éreztem eddig azt a profizmust, ami engem meggyőz.Szoftver és hardver szinten nyakig benne vannak a típusban, erre specializálták magukat.
A LAChip-et nem tudom, csak azt, hogy a lelkesedés itt kevés, ide kell egy műszaki gondolkodási szint, hogy a tuning jó legyen.
A többség bármilyen lelkes és motivált, nem igazán érti amit csinál, csak tud pár alap trükköt.
Leginkább magamnak lenne jó megírni ezt az autót is, de sem infó forrásaim, se igazán időm nincs rá jelenleg, hogy olyan szinten beleássam magam, mint a jtd-knél.
Nekem az jó kis tanulópénz volt, hogy az istenített tuner által írt csoda program mekkora egy sz@r volt. Jobban ment az autó, de hogy mennyivel lett jobb miután azt a kókányt lecseréltem egy rendesen átszámolt programra, arra szavak nincsenek.
Úgyhogy részemről nem rizikózok, mert pontosan tudom, hogy akkor majd kezdődik a hangos lett, 3000-nél rezonál, hülyén veszi a gázt, dadogva indul. stb. problémák. Nincs bizalmam, ez van :-(
A "hazai mittudomén kik" pedig kifejezeten nem vonatkozik Mankyra, neki bármikor odaadnám bármelyik autómat, mert tudom, hogy érti is amit csinál. Kár hogy csak dízelezik.A dízeleimet megírtam én.. és volt hogy Manky segített ki, mert be sem indult XDD Tudni kell a nüansznyi trükköket, ha az ember nagyon mélyen belemászik a kódba. És én pont ezt a szintet keresem. Nekem a 280 ló sem úgy kell, hogy elpiszkálom a pedál map-et, és tádámm, kész, "százezer lesz".
A Squadra leírásaiban és a velük való levelezésben éreztem eddig azt a profizmust, ami engem meggyőz.Szoftver és hardver szinten nyakig benne vannak a típusban, erre specializálták magukat.
A LAChip-et nem tudom, csak azt, hogy a lelkesedés itt kevés, ide kell egy műszaki gondolkodási szint, hogy a tuning jó legyen.
A többség bármilyen lelkes és motivált, nem igazán érti amit csinál, csak tud pár alap trükköt.
Leginkább magamnak lenne jó megírni ezt az autót is, de sem infó forrásaim, se igazán időm nincs rá jelenleg, hogy olyan szinten beleássam magam, mint a jtd-knél.
Nekem az jó kis tanulópénz volt, hogy az istenített tuner által írt csoda program mekkora egy sz@r volt. Jobban ment az autó, de hogy mennyivel lett jobb miután azt a kókányt lecseréltem egy rendesen átszámolt programra, arra szavak nincsenek.
Úgyhogy részemről nem rizikózok, mert pontosan tudom, hogy akkor majd kezdődik a hangos lett, 3000-nél rezonál, hülyén veszi a gázt, dadogva indul. stb. problémák. Nincs bizalmam, ez van :-(
Shadin07-01-2025 12:23:40 // 38141
Liquid07-01-2025 12:15:22 // 38140
mikor lesz esküvő? :)
Shadin07-01-2025 12:02:34 // 38139
Tudtam, hogy magas labda :-)
Shadin07-01-2025 12:02:07 // 38138
leopop307-01-2025 11:56:22 // 38137
Akkor jobban váltogatják mert a nőm 6 éve a párom és 2 éve a mennyasszonyom 😉
Nem vagyok egy ugrálós tipus 😅
Nem vagyok egy ugrálós tipus 😅
Shadin07-01-2025 11:43:03 // 38136
Még ha némileg jogos is a félszed, drága autó stb., de év(tized)ek óta ezzel foglalkozó tunerek akár itthon, akár kint, pontosan tudják mihez nyúlnak hozzá. A Squadra-t használtam a TBi-n és a GT-n is gond nélkül, de hogy azzal sokkal nagyobb biztonsággal lesz az autó hibátlanul OT korú az sem bizonyított.
Manky a dízeleket fejből csukott szemmel írja, ismeri minden térképét, nem akarom nagyon isteníteni, de együtt csináltuk végig a 159 2.0 programját és többször jön szembe aztóta is a Shadin féle program. Szerintem nem ezektől fog egy autó szétesni.
Az meg hogy egy 200 lovas Giut 280-asra csináljon valaki, csak annyira mint a Veloce, az megintcsak kisújjas feladat. Az hogy át akarod szabni az autót a saját ízlésedre, az meg már mindenhol rizikós lesz. Na jó a Squadra jó lehet csak retek messze vannak és a remote flasher meg hát nagyon jól hangzik, de fázom tőle.
Gyanítom, hogy a gyárilag "szarul" megírt pedáltérképet hónapokig írni/tesztelni a Squadra-nál sincs lehetőség :-(
A LAChip-nek lesz egy padja a napokban Cegléden, műkedvelő lelkes gyerek fogja csinálni a cég hátterével, én vele tervezek közelebbi kapcsolatot.
Előzetesen annyit mondott, hogy abszolut nem gond átnézni a három pedált és úgy alakítani ahogy szeretném, és a 280Le meg szintén nem probléma a Veloce alapján.
Ha látom a programot és akár vizuálisan is a téképeket, akkor én is behuzigálom oda ahova szeretném, egyéb gyári részekhez meg valóban nem nyúlnék itthon, de ki tudja.
Manky a dízeleket fejből csukott szemmel írja, ismeri minden térképét, nem akarom nagyon isteníteni, de együtt csináltuk végig a 159 2.0 programját és többször jön szembe aztóta is a Shadin féle program. Szerintem nem ezektől fog egy autó szétesni.
Az meg hogy egy 200 lovas Giut 280-asra csináljon valaki, csak annyira mint a Veloce, az megintcsak kisújjas feladat. Az hogy át akarod szabni az autót a saját ízlésedre, az meg már mindenhol rizikós lesz. Na jó a Squadra jó lehet csak retek messze vannak és a remote flasher meg hát nagyon jól hangzik, de fázom tőle.
Gyanítom, hogy a gyárilag "szarul" megírt pedáltérképet hónapokig írni/tesztelni a Squadra-nál sincs lehetőség :-(
A LAChip-nek lesz egy padja a napokban Cegléden, műkedvelő lelkes gyerek fogja csinálni a cég hátterével, én vele tervezek közelebbi kapcsolatot.
Előzetesen annyit mondott, hogy abszolut nem gond átnézni a három pedált és úgy alakítani ahogy szeretném, és a 280Le meg szintén nem probléma a Veloce alapján.
Ha látom a programot és akár vizuálisan is a téképeket, akkor én is behuzigálom oda ahova szeretném, egyéb gyári részekhez meg valóban nem nyúlnék itthon, de ki tudja.
Shadin07-01-2025 11:20:06 // 38135
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2025 09:04:12 // 38134
Szer pl ha van ePred, tudományosan megnézhetnéd, hogy a Veloce és Super dugattyú cikkszámokban van e eltérés 😄
A fórumokon inkább tipp-mix megy, szintén tudományosan kielemzik, hogy miért öntvény dugattyú és kovácsolt főtengely. Aztán egy gyors kereséssel többi spec sheetet találom ami kovácsolt dugókat és öntvény főtengelyt ír 😆
A fórumokon inkább tipp-mix megy, szintén tudományosan kielemzik, hogy miért öntvény dugattyú és kovácsolt főtengely. Aztán egy gyors kereséssel többi spec sheetet találom ami kovácsolt dugókat és öntvény főtengelyt ír 😆
SD07-01-2025 04:18:51 // 38133
Akkor kisdoktori részletességgel én valahogy így gondolnám:
A motor és az autó: az tesz elégedetté ha azt látom hogy élettartam és élmény szempontjából optimum tud lenni a működés.
Szemléletes példával emberre fordítva egy szétkokózott fűvel fával élet valószínüleg impulzívabb ha az adott pillanatban nézzük, de életpálya szempontjából elég reménytelen:D
Autóra fordíva: ha sokat forog de ellágyul az olaj vagy ledarálja magát ugyan úgy káros mintha nyomatékból veri szét magát, és közben lekokszosodik mindene, szétcsavarja a diffit a féltengelyeket a váltót rángat hörög durrog.
Azt már sikerült megértenem hogy nem lesz mindenre optimális egyik bállítás sem mert az egyik alkatrésznek hő kell a másiknak nem kéne a harmadik sok apró biszbaszból van a negyedik, lassabban melegszik mint a többi az ötödik úgy szól jól ha már megmelegedett.. És akkor még ott az időjárás, az aktuális hangulat, az üzemanyag és a forgalom, még versenypályán is:D
De akkor mi lenne a elixir?
1. az összes tököm tudja íróasztal mögött felkérődzött agyatlan EU norma delete!
nem azzal lehet megvédeni a madárkákat ha a1% károsanyag kibocsátásból csinálok még 0.8%-ot, hanem ha 50-80%-al kevesebbet használom pl..
tehát GPF, EGR, retardált fordulatszám tartományok, elő, utó fel, le és oda vissza.. böfögő alkatrészek és kényszer melegítés, erőltetett dolgok és minden hülyeség ami nem a menésről szól kuka:)
2. nem kell túlfeszíteni a technikát csak kihozni belőle azt amit a mérnök amikor kitalálta, ahogyan szerette volna hogy működjön
az pedig ha Alfa mérnökökről beszélünk akkor már eleve elég beteg menést jelent, akik a Jeep által nyert, könnyű terepjáró pályázatra, anno egy 7000-et forgó versenymotort tettek a verdába:D:D:D Alfa Romeo Matta
Tehát végül is kirajzolódik egy sokat forgó szívó motor:D Ami ugye nem ez az autó:D:D
De akkor mégis kanyarodjunk vissza ide, tehát van egy turbo motorom, hogyan tudom használhatatlanná tenni, ha ráteszek egy nagy turbo-t és alul halott felül meg minden tartományban elkapar.
Hogy lesz jó?
Az A mód ok legyen környezetbarát meg havon menős meg stb.
Az N mód lenne az amit most D-nek hívunk itt annyit módosítanék hogy a felső tartományról elvenném azt a szoftveres butítást amit beletettek.
A D módba pedig tenném az összes ökörséget amit nem akarsz nap mint nap használni de még oda lehet tenni, kis durrogás, nagy menés, amit tud a technika.
Egy rejtett R módban pedig akkor legyen eleresztve a minden is, ez szintén csak bohóckodásról szólhat, mert nem lesz jobb tőle az autó, de veszélyesebb igen:D
Optimális mód: a mostan D jövőbeli N így nézne ki..
- fordulatszám nem esik 2000 alá, csak hosszú gurulás esetén, akkor is gázra visszavált
- amíg a motorhőfok nem ér el 2 pálcika olajhőfokot addig a váltót nem teszi D módba hanem jobben csúsztatva lágyabban vált, ezt most is így használom.
- 3500 fölött pakolja oda a lovakat mert ha 4000 fölé forgatom akkor annak oka van:)
-
Racsing mód: a D módra kerülne ez, amikor már feltétlezi a technika hogy minden üzemmeleg, a vezető magánál van és nem a körúton araszolunk épp.
- itt a fordulat alsó tartományt lehet feltenném 2500-3000-re mert ezt tényleg akkor kapcsolnám ha játékosság van
- nyilván a kipörgés gátló legyen engedékenyebb
- a lovak mindig készen álljanak ez legyen egy pályára optimalizált épp szét nem durran üzemmód
Tirkos R: itt pedig annyi hogy ha D után tovább húzom a kapcsolót és úgy tartom akkor akku saru lehúzás nélkül a D mapjaival kapnék egy kipörgés gátló nélküli vadállat módot:)
Fordulattartományok:
- nem hergelném a gépet olyan trartományba ami már károsítja, de elforgatnám odáig hogy azért 6-7 ezret érje már el:D 8-at nemtom:D
- turbo nyomás: én alul nem erőltetném nyomatékhegyekre, ott bőven elég ami most van, de 3000-4000 fölött viszont nem tiltanám ott töltsön be amit tud..
- váltó, ha a motor, váltó üzemmeleg lehet D-ben nem kell selyem kesztyűvel fogni a f@....t:D
Kiegészítő ez az:
- nyilván a start/stop-ot kiiratnám a picsába:D inkább akkor már legyen arra programozva az a gomb, ha megállok és benyomom, akkor otthagyhatom az autót és akkor fogja lekapcsolni amikor minden visszahült
- hűtőventi, igen is lehűtés módban kapcsoljon oda neki, fújja a technikát
- klíma, nagygázra oldjon le
- kipu szelep meg ilyen dolgok már csak nyalánkság
Összefoglaló:
- ne forogjon többet mint ami egészségesen még elviselhető
- ne nyomatékoskodjon alsó tartományban, többet mert nem kell, de fent tegye oda a tüzet
- a butításokat ki kell írtani, nem megfelelni akarunk bürökratáknak, hanem ésszel de leginkább menni:)))
Ezek után ezt úgy összehangolni hogy következetesen kiismerhető legyen és ha a driver nem falábú akkor ezt évtizedekig tudja:)
A motor és az autó: az tesz elégedetté ha azt látom hogy élettartam és élmény szempontjából optimum tud lenni a működés.
Szemléletes példával emberre fordítva egy szétkokózott fűvel fával élet valószínüleg impulzívabb ha az adott pillanatban nézzük, de életpálya szempontjából elég reménytelen:D
Autóra fordíva: ha sokat forog de ellágyul az olaj vagy ledarálja magát ugyan úgy káros mintha nyomatékból veri szét magát, és közben lekokszosodik mindene, szétcsavarja a diffit a féltengelyeket a váltót rángat hörög durrog.
Azt már sikerült megértenem hogy nem lesz mindenre optimális egyik bállítás sem mert az egyik alkatrésznek hő kell a másiknak nem kéne a harmadik sok apró biszbaszból van a negyedik, lassabban melegszik mint a többi az ötödik úgy szól jól ha már megmelegedett.. És akkor még ott az időjárás, az aktuális hangulat, az üzemanyag és a forgalom, még versenypályán is:D
De akkor mi lenne a elixir?
1. az összes tököm tudja íróasztal mögött felkérődzött agyatlan EU norma delete!
nem azzal lehet megvédeni a madárkákat ha a1% károsanyag kibocsátásból csinálok még 0.8%-ot, hanem ha 50-80%-al kevesebbet használom pl..
tehát GPF, EGR, retardált fordulatszám tartományok, elő, utó fel, le és oda vissza.. böfögő alkatrészek és kényszer melegítés, erőltetett dolgok és minden hülyeség ami nem a menésről szól kuka:)
2. nem kell túlfeszíteni a technikát csak kihozni belőle azt amit a mérnök amikor kitalálta, ahogyan szerette volna hogy működjön
az pedig ha Alfa mérnökökről beszélünk akkor már eleve elég beteg menést jelent, akik a Jeep által nyert, könnyű terepjáró pályázatra, anno egy 7000-et forgó versenymotort tettek a verdába:D:D:D Alfa Romeo Matta
Tehát végül is kirajzolódik egy sokat forgó szívó motor:D Ami ugye nem ez az autó:D:D
De akkor mégis kanyarodjunk vissza ide, tehát van egy turbo motorom, hogyan tudom használhatatlanná tenni, ha ráteszek egy nagy turbo-t és alul halott felül meg minden tartományban elkapar.
Hogy lesz jó?
Az A mód ok legyen környezetbarát meg havon menős meg stb.
Az N mód lenne az amit most D-nek hívunk itt annyit módosítanék hogy a felső tartományról elvenném azt a szoftveres butítást amit beletettek.
A D módba pedig tenném az összes ökörséget amit nem akarsz nap mint nap használni de még oda lehet tenni, kis durrogás, nagy menés, amit tud a technika.
Egy rejtett R módban pedig akkor legyen eleresztve a minden is, ez szintén csak bohóckodásról szólhat, mert nem lesz jobb tőle az autó, de veszélyesebb igen:D
Optimális mód: a mostan D jövőbeli N így nézne ki..
- fordulatszám nem esik 2000 alá, csak hosszú gurulás esetén, akkor is gázra visszavált
- amíg a motorhőfok nem ér el 2 pálcika olajhőfokot addig a váltót nem teszi D módba hanem jobben csúsztatva lágyabban vált, ezt most is így használom.
- 3500 fölött pakolja oda a lovakat mert ha 4000 fölé forgatom akkor annak oka van:)
-
Racsing mód: a D módra kerülne ez, amikor már feltétlezi a technika hogy minden üzemmeleg, a vezető magánál van és nem a körúton araszolunk épp.
- itt a fordulat alsó tartományt lehet feltenném 2500-3000-re mert ezt tényleg akkor kapcsolnám ha játékosság van
- nyilván a kipörgés gátló legyen engedékenyebb
- a lovak mindig készen álljanak ez legyen egy pályára optimalizált épp szét nem durran üzemmód
Tirkos R: itt pedig annyi hogy ha D után tovább húzom a kapcsolót és úgy tartom akkor akku saru lehúzás nélkül a D mapjaival kapnék egy kipörgés gátló nélküli vadállat módot:)
Fordulattartományok:
- nem hergelném a gépet olyan trartományba ami már károsítja, de elforgatnám odáig hogy azért 6-7 ezret érje már el:D 8-at nemtom:D
- turbo nyomás: én alul nem erőltetném nyomatékhegyekre, ott bőven elég ami most van, de 3000-4000 fölött viszont nem tiltanám ott töltsön be amit tud..
- váltó, ha a motor, váltó üzemmeleg lehet D-ben nem kell selyem kesztyűvel fogni a f@....t:D
Kiegészítő ez az:
- nyilván a start/stop-ot kiiratnám a picsába:D inkább akkor már legyen arra programozva az a gomb, ha megállok és benyomom, akkor otthagyhatom az autót és akkor fogja lekapcsolni amikor minden visszahült
- hűtőventi, igen is lehűtés módban kapcsoljon oda neki, fújja a technikát
- klíma, nagygázra oldjon le
- kipu szelep meg ilyen dolgok már csak nyalánkság
Összefoglaló:
- ne forogjon többet mint ami egészségesen még elviselhető
- ne nyomatékoskodjon alsó tartományban, többet mert nem kell, de fent tegye oda a tüzet
- a butításokat ki kell írtani, nem megfelelni akarunk bürökratáknak, hanem ésszel de leginkább menni:)))
Ezek után ezt úgy összehangolni hogy következetesen kiismerhető legyen és ha a driver nem falábú akkor ezt évtizedekig tudja:)
WarbiRunner (Gyuri)06-01-2025 23:42:37 // 38132
Az élőadatos kiolvasásokat közúton szokás csinálni. A teljesítmény, nyomaték mérést padon..A többi bohóckodás, a rugalmasság teszt nem egy releváns mérés a program szempontjából. Az a vevőnek kell , hogy örüljön. :-)
Egyébként sosem mértem én semmpadon a saját programjaimat sem. Ez bizalmi dolog, a Squadra chipet pados mérés nélkül simán feltenném. A Celtic-et is. Ezeket a hazai mit tudom én kik programjait pedig méréssel se.
Egyébként sosem mértem én semmpadon a saját programjaimat sem. Ez bizalmi dolog, a Squadra chipet pados mérés nélkül simán feltenném. A Celtic-et is. Ezeket a hazai mit tudom én kik programjait pedig méréssel se.
leopop306-01-2025 23:00:32 // 38131
Közúton ahogy ők csinálják? Melyik adat lesz releváns így? Sem tapadás, sem viszonyítási alap sem lesz semmihez mert egyik gyári adat sem ilyen időjárási körülmények között született. 0-100, 0-150, 100-200
Te odaadnád az autód nekik így teljesítmény optimalizálásra majd a mért teljesítmény adatot így böfögik be találomra, hogy ez szerintük 300le ++ és x nm nyomaték 😅
Te odaadnád az autód nekik így teljesítmény optimalizálásra majd a mért teljesítmény adatot így böfögik be találomra, hogy ez szerintük 300le ++ és x nm nyomaték 😅
leopop306-01-2025 22:54:42 // 38130
Így van a sorrend pedig LAChip utána AET. Erhard autóját is anno a LAChip írta.
leopop306-01-2025 22:53:21 // 38129
Pedig elvileg hajtókarban is más.
Én is angol fórumon és amerikai videóban hallottam, ezen kívül tényleg kevés infó van róla szaknyelven keresve is. Az biztos ahogy írtad, hogy a motor belseje elég igényes sőt!
Illetve az is igaz, hogy gyárilag erősebbek a 200 lovasok ez is tényleg így van.
Én is angol fórumon és amerikai videóban hallottam, ezen kívül tényleg kevés infó van róla szaknyelven keresve is. Az biztos ahogy írtad, hogy a motor belseje elég igényes sőt!
Illetve az is igaz, hogy gyárilag erősebbek a 200 lovasok ez is tényleg így van.
leopop306-01-2025 22:49:25 // 38127
Alkot remélem tudtam segíteni, hogy hova ne 😉
WarbiRunner (Gyuri)06-01-2025 22:06:19 // 38126
Esőben is meg lehet mérni egy autót, miért ne lehetne?
WarbiRunner (Gyuri)06-01-2025 22:04:04 // 38125
Hajtókarban biztos nem, a dugattyúkról ment a különböző fórumokon a sztori..Az a jó, hogy egyszer egy MacGeek nevű valaki írt erről, amit azóta senki nem talál, de talán valamiben más a dugattyú 2018-tól. Én eleve úgy tudtam, hogy nem is kovácsolt dugattyús, az egyik topicban is ezt erősítették meg. Aztán az alfaromeousa.com oldalon meg véletlenül fent van egy 2024-es specs sheet, ami kovácsolt nitrid bevonatolt dugattyúkról ír.
Szóval kb az van, hogy fogalma nincs senkinek, hogy mi van ezekben a motorokban 😅
2019-es bejegyzések még tuningolhatatlannak írták a 200 lovast. Közben a Squadra gond nélkül tuningolja, leveleztem velük. Sima liba a 280Hp a MY21-nél is.
Szóval aki 280 lovat szeretne, bármely modellévből vehet. A Squadrások szerint a 200 lovas autók még MY21-nél is 220 ló körül/fölött vannak valójában.
Egyébként én ha chipelek, akkor velük csakis.
Szóval kb az van, hogy fogalma nincs senkinek, hogy mi van ezekben a motorokban 😅
2019-es bejegyzések még tuningolhatatlannak írták a 200 lovast. Közben a Squadra gond nélkül tuningolja, leveleztem velük. Sima liba a 280Hp a MY21-nél is.
Szóval aki 280 lovat szeretne, bármely modellévből vehet. A Squadrások szerint a 200 lovas autók még MY21-nél is 220 ló körül/fölött vannak valójában.
Egyébként én ha chipelek, akkor velük csakis.
Gabor F06-01-2025 20:26:39 // 38124
A 2000 évek elején 4-en ültünk az 1-es Golf GTI-ben és igencsak tempót mentünk a 6-oson. Érzésre iszonyatosan csapattunk, a sofőr szeretett tempósan haladni. Az autó ültetve, alufelni, sportkipufogó szóval a bődületes menés feelingje nagyon megvolt. Aztán egyszer csak játszi könnyedséggel megelőzött egy 156 1.6 TS. Szóval az "érzés" igencsak csalóka tud lenni és ahogy írta is más, ha a teljesítménygörbe túlzottan lineáris, akkor olyan, mintha nem akarna menni az autó.
De ott volt tesóm Abarth-ja. 180Le 6,7 sec a 100km/h. Összehasonlítva az én Giuliámmal ami 7,1-et tud (szintén 180Le, csak hát diesel). Az Abarth érzésre ment mint a rabló, a Giulia meg csupán tisztességesen megy. Érzésre egyáltalán nem 0,4 sec volt a különbség...
De ott volt tesóm Abarth-ja. 180Le 6,7 sec a 100km/h. Összehasonlítva az én Giuliámmal ami 7,1-et tud (szintén 180Le, csak hát diesel). Az Abarth érzésre ment mint a rabló, a Giulia meg csupán tisztességesen megy. Érzésre egyáltalán nem 0,4 sec volt a különbség...
Shadin06-01-2025 20:20:44 // 38123
Itthon kettő van akihez merném vinni, az AET meg a LAChip.
SD06-01-2025 19:04:03 // 38122
Hát pont ezt vizsgálom hogy melyik chiptuning cég kókány és melyik az ahol lehetne valami hasznos okosságot csinálni:)
SD06-01-2025 19:03:13 // 38121
Hát most 400-500 ló a cél vagy egy optimális nem kisárúszállítós nyomaékgörbe?:D
Mert ha 400-500 ló motor ki, tesla be azt kész:D Ott nem kell hajtókar:D
Mert ha 400-500 ló motor ki, tesla be azt kész:D Ott nem kell hajtókar:D
leopop306-01-2025 16:48:43 // 38120
Oda nem adnám az autóm nekik, padolás nélkül írnak autókat úgy találomra ahogy nekik éppen tetszik illetve esőben szar időben “mérik őket” (ezt nem nevezném mérésnek) ezért ez elég igénytelen és komolytalan…
Arról nem is beszélve hogy sosem az autóhoz írják km, évjárat vagy motor kopását figyelembe véve hanem kész standard programot tesznek rá…
Annyira gányok csak igényesnek próbálják magukat eladni :/
Arról nem is beszélve hogy sosem az autóhoz írják km, évjárat vagy motor kopását figyelembe véve hanem kész standard programot tesznek rá…
Annyira gányok csak igényesnek próbálják magukat eladni :/
leopop306-01-2025 16:43:24 // 38119
Igen elvileg a 2019 után már nem ugyanaz. Hajtókarban is eltér a 200 lovas a 280 lovastól.
Így aki ilyenben gondolkodik annak az első modellek egyikét kell vennie.
Így aki ilyenben gondolkodik annak az első modellek egyikét kell vennie.
SD05-01-2025 22:39:32 // 38118
SD05-01-2025 22:29:43 // 38117
WarbiRunner (Gyuri)05-01-2025 18:44:33 // 38116
Ha van polcon új, lehet inkább azzal raknám össze, Forintban sem spórolsz óriásit. Vagy legalább precízen kimérném, hogy a négy sarkán egyforma méretű e a betét, vagy kicsit elnyalta már félre. Én a 60%-ost tenném polcra, jó lesz az még alapon.
WarbiRunner (Gyuri)05-01-2025 18:42:22 // 38115
Menetirányos, az élén egy R/L jelölés mutatja, hogy melyik hova való. Eddig tényleg bevált, és tényleg nem volt drága.
Shadin05-01-2025 18:25:22 // 38114
A két tárcsán a marás "menetirányos", vagy olyan mint a turbina felnik?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
488
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?