Forum >> Szerelőműhely

Bg.14-05-2005 21:22:36 // 5136
A bontatlan motornak, gyári fényezésnek... van egy varázsa - persze, csak ha jól működik...
admirális14-05-2005 21:21:15 // 5135
Ok, asszem értem, de pontosítsunk:)!
Szóval itt van egy másik rajz. Jól értem, hogy a stabilizátor szilent az ezen a 2-es számú alkatrész?
bb1814-05-2005 21:12:34 // 5134
kezdő koromban többször megjártam hogy nem gondolkodtam előre kellőképp. akikkel jol együtt tudtam dolgozni azok is csak ilyenek lehettek.
Bg.14-05-2005 21:09:39 // 5133
Szvsz: nincs rosszabb egy feleslegesen szétszedett főtengelycsapágynál, vagy gyűrűnél:))
bb1814-05-2005 21:06:53 // 5132
nem tudom milyen csak eszembe jutott. én általában ugy javitok mint a sakkozok sakkoznak, mindig 4-5 lépéssel előre gondolkozom ugy nem nagyon érhet meglepetés.
Bg.14-05-2005 21:04:49 // 5131
Kizártnak tartom, hogy nagyon kopott legyen...
bb1814-05-2005 20:58:28 // 5130
ha nagyon kopott a henger még akkor is lehet trükközni ideiglenesen a gyürükkel.
Bg.14-05-2005 20:57:13 // 5129
Egy hengerfej leszedés sokat elárul (egy gyűrűr csere szszárszim. csere) nagy valószínűséggel áthidalja a gondokat.
bb1814-05-2005 20:57:07 // 5128
perze csk márkás ( absolut, vagy hasonlo minőség. )
bb1814-05-2005 20:56:14 // 5127
igy este ált. a vodka a jó minusz 20 fokon a mélyhütőből. jó érzés ahogy kuszik lefelé.
Wickey14-05-2005 20:54:51 // 5126
ááá, még megyek el valszeg. De már betáraztam az okosságot a hűtőbe, a jégkocka is generálódik.
bb1814-05-2005 20:53:53 // 5125
belülről is kell ápolni de min. 40%-ossal. : )))
Wickey14-05-2005 20:52:45 // 5124
Annyira nem gáz, nem fáj, csak nem akarom hogy totál bevérezzen holnapra. Most leültem a szgép elé is, különbenis egy kis szemcsepp sosem árt. :-)
Wickey14-05-2005 20:51:44 // 5123
Lehet pajzs nélkül hegeszteni, csak nem huzamosabb ideig. Ez a kalapájjunkfoltot, próbáljukrá, pöttyözzükoda, igazítsunkrajta, pöttyözdvégigmajommérvagyokmajomazérmeraszmondtam nemsietős tempó pont kellemes volt a szemnek... meg lébecoltunk ott hárman, volt váltás. :-) Nálunk sem volt divatban a pajzs, de verőfényes napsütés volt. Lehet, egy sötét garázs mélyén jobban kikészített volna a hegesztés fénye.
bb1814-05-2005 20:49:39 // 5122
azt mondják még a reszelt krumpli jó.
bb1814-05-2005 20:49:02 // 5121
sokan vannak igy. hálisten nekem még sosem kellett. pedig van hogy lehülyéznek mert képes vagyok akár pajzs nélkül hegeszteni.
Wickey14-05-2005 20:45:16 // 5120
öhö.. Mi I-es Golfot lakatoltunk :-)) megyek is megkeresem a szemcseppet.
bb1814-05-2005 20:40:59 // 5119
a stabilizátorszilent pont egyik sem. az a vékonyvonalas rajzon van az ahova a függőleges kar ( rud ) csatlakozik az a stabirud és annak a felfogása. takarja a hid, a felső saroknál kicsit kilátszik. kitámasztoszilent: vagy inkább lengőkar. na de hoszz vagy keresztlengőkar ? csonkszilent: a tengelycsonknak nincs szilentje, hacsak nem valami másra gondoltak. szerintem.
mikey14-05-2005 19:37:08 // 5118
sziasztok. sajnos szar van a palacsintamban es egy kicsit tanacstalan vagyok: a 145 1.6 TS-em alapjarata 500-1500 kozott ugrandozik, mi lehet ennek az oka?
admirális14-05-2005 19:32:45 // 5117
Szamosiék felírtak alkatrészeket, amiket be kéne szereznem az autómhoz, de némelyiket nem sikerült így simán névről beazonosítani.

Ezek lennének:
hátsó stabilizátor szilent
hátsó kerék kitámasztó szilentek
jobb hátsó csonk szilent

Itt egy rajz a hátsó futóműről.



Segítsetek megmutatni nekem a rajzon, hogy melyik alkatrészhez melyik szám tartozik! Köszönöm.
bb1814-05-2005 19:17:26 // 5116
bor-sajt-pezsgő ?
Paco14-05-2005 19:15:58 // 5115
Itt nem esik. Egész délután mondogatta az asszony, hogy rögtön elered, már csak 10 percem van de én nem hittem neki :) Most is csak kabátot viszek :o)
Gábor16614-05-2005 19:14:23 // 5114
Ernyőt vigyél! :-)))
Paco14-05-2005 19:09:11 // 5113
:) Én autót mostam meg waxoltam. Alig 4 óra alatt :) De most azt hiszem elmegyek borfesztiválra....
bb1814-05-2005 19:04:41 // 5112
ilyenkor szoktak jönni a T. ügyfelek hogy be kellene lemezelni. majdcsak jó lesz ugy is.
Thomasz14-05-2005 19:03:22 // 5111
a fater gépébe 130k -nél kellett turbócsre ,mikor nyomta neki megtorpant kb 100-nál 380.000körül volt csak a turbó,mert javítani már nem lehetett
bb1814-05-2005 19:03:11 // 5110
egész nap hegesztettem meg köszörültem és festettem egy 6 m-es tolokaput. valahogy most jól esik itt üdögélni.
Gábor16614-05-2005 18:53:29 // 5109
Nekem ablaktörlőt és pollenszűtőt kellene cserélnem. Ott van a csomagtartóban, de (ott) nem látják el feladatukat tökéletesen. Nincs kedvem lemenni és kicserélni. Lustaság rulez!
bb1814-05-2005 18:48:31 // 5108
amugy már én is a délutánnal küzdök.
bb1814-05-2005 18:47:57 // 5107
márhogy a gyürükre értettem. igy nem kell uj darabokra beruházni.
Gábor16614-05-2005 18:43:00 // 5106
Lehet, hogy nekem van túl szombat délutáni hangulatom! De nem értem!
bb1814-05-2005 17:46:56 // 5105
ha mondjuk egy off verdát tuningolok alfa szivvel az befér az oldlra ?
bb1814-05-2005 17:28:31 // 5104
a legolcsobb ha a hármast a négyesre a kettest meg az egyesre cseréli. : ))))
Gábor16614-05-2005 17:21:28 // 5103
Hát ez az! Ezért írtam a gyűrű cserét.
bb1814-05-2005 16:52:41 // 5102
ráadásul az a gond, hogy a diagnosztizálás is nehéz mert lehet, hogy kompresszio van, csak felhordja az olajat. de a hengerfej le az szinte tuti. csak az a kérdés, hogy ha leveszed mit tlálsz alatta.
Gábor16614-05-2005 16:40:12 // 5101
Látod Bg.! Gyűlik az ellendrukkerk tábora! :-) Nehéz döntés, hogy az ember ilyenkor mit tegyen. Ha a pénz és idő nem számít, én 200 ekm-nél, leszedném a hengerfejet, szelep szabályozás (vezető ellenőrzés, csere, ha kell), síkba munkálni, új szimeringek. Dugattyúkat kihúznám, új gyűrűk és hajtókarcsapágyak. Ha egy alkalommal kisebb költséget, és időt, de részmegoldást választanám, akkor szelepszár szimering csere, fenn hagyott hengerfejjel. Aztán majd kiderül... Lehet, hogy mégis motor szétborítás lesz a következő lépés. És hengerfej gond esetén, ismét vehetsz új szimeringeket. :-( Tudom, nehéz döntés.
bb1814-05-2005 16:08:37 // 5100
csatlakozom.
..14-05-2005 15:32:22 // 5099
Én sem fogadom el a 0.5-1l olaj/1000 km-t.Ott baj van, 10000 km-nél reális ez a 0.5-1l egy TS motornál.
Gábor16614-05-2005 15:24:04 // 5098
Bg: Nem értek egyet azokkal, akik a 0,5-1,0 l olaj /1000 km értéket elfogadhatónak tartják a 16V miatt. Én személy szerint egy szívó motornál ezt 10 000 km-re fogadom el. (jó, mondjuk az egy lityót). A turbó motor az más tészta... A gyengülés olyan dolog, ami engem is érint. Szerintem az autóm nem olyan erős, mint kellene. Semmi konkrét hiba nincs, csak kicsit több fogyi és gyengébb. Szerintem... Igaz csak 130 000 km van benne. Egy V6-nak ez nem sok. Valami bujkáló dolog. A féktisztítós LMM pucoválást megpróbálom, hátha bejön.
Bg.14-05-2005 12:41:11 // 5097
Kösz! Megjött
Don Gombóc14-05-2005 10:06:51 // 5096
Semmi komoly csak a torka véres. Turbó halál! Meg a nagyszervíz.
Lobot14-05-2005 09:59:44 // 5095
Gomboc úr! Aztán mit csinál Piri mester a vason? Remélem semmi komoly probléma.
Don Gombóc14-05-2005 09:05:19 // 5094
BG!! Hali! Hagy ajánljam a Piri nick néven megtalálható tagunkat. Most az én vasam is nála van. Referenciának a George a Ronnie155 is megkereshető, a George éppen túl van egy szelepszárszimmering cserén és szelep csiszoláson valamint szíj cserén stb. Ár korrekt szakértelem rendben, minden anyag jó minőségben beszerezhető, és még beszélgetni is szeret a pali.
Bg.13-05-2005 22:49:59 // 5093
Gabor166 Szóval: kicsit több mint 0.5 L az olaj fogy (1000km). Ez sokak szerint sok, mások szerint 16 szelepestől sokat ne várjon az ember... A gyárti tűrésbe belefér, az enyébe nem igazán. 190-200e km körül aktuális a szíjak cseréje (most 185 van benne), akkor lesz a szimering csere is. Hogy kinyeri a tendert még nem döntöttem. (bár kétség kívül a Szamosi ajánlat a leg kedvezőbb gazdaságilag, a szimering cserére, de lehet, hogy nemis ott van a gond) A másik aktuális gondom, hogy az autó 1-2 L-rel többet eszik a szokásosnál, és lustábban is megy (kb 10 ló hiányzik). A légtömegmérőm vacakolt. (hidegindításnál jött elő igazán) Később szétkaptam féktiszító ezerrel, hidegindítás megjavult - a többi nem. Egy másik régi légtöm. mérőt tiszítottam, beletettem, semmi változás. Újat (kb 100km-t futott) tettünk bele semmi különbség. A komputer persze mindent rendben talált (lambdákat is). A légszűrő tiszta, a gyertyákban 5ekm-van. Most az jön, hogy 1 napra nélkülözön az autót, és egyenként átcserélve végig lesz pórbálgatva az autó (lambda1, lambda2, lögtöm, alpjárai motor, vízhőfok jeladó....). Csak gyakorlatilag éjjel nappal megy az autó, eztért nehezen szánom rá magam, de most kapok csere autó (145TD), így könyebb:) A max óra szerinti sebesség 220 körülire csökkent - dráma. Volvo D5-t és jobb DTi passátokat alig küzdök le:)
Paco13-05-2005 20:25:40 // 5092
Neked pokoli mákod van. Két hárompólusú csatlakozó van benne, egy kicsi és egy nagy :) Tipuskód: FiatLancia BC90225 12V 25A
bb1813-05-2005 19:49:33 // 5091
van a készlethez tükör !!!
admirális13-05-2005 19:34:35 // 5090
Hú ezt így nem tudom megmondani. A kézikönyv kint van a kocsiban, majd holnap megnézem, de szerintem abban nem lesz benne. Eleve, 156-ban csak JTD van, és szerintem annál úgy van, mint a benzinesnél.
Gordon13-05-2005 19:25:10 // 5089
Nos Szamosi mesternél láttam! Hát nem ott van! Az anyós ülés előtt le kell szedni a borítást (alul) és valahol hátul, felül, a középkonzol mögött van! Elég nehéznek tűnt nekem kibányászni! Tök fekete volt! + a gyári műanyag kartervédő egy hulladék! össze-vissza volt repedve! Amikor megláttam a fémet (Orosz gyártmány) azt hittem harckocsira való! Apropó a jobb és bal hátsó szilen ki lett cserélve, de később vettem csak észre, hogy a kopogás helyett most valami morajló hang van! Ami kb 30-40km/ó sebességnél megszűnik! Ez normális? Mármint egy ideig, vagy valami gixer van a cserével? A fék tárcsa mögötti lett cserélve!
Saughassy13-05-2005 16:34:02 // 5088
Nem tudja vki lemerni egy 3.0 V6 75 hatso rugojanak magassagat ures allapotban? Vagy a GTV6 et, kizarasos alapon ra kellene jonni, melyiket probalom epp megszerezni.
ÁdidiGaga (il hempescattore)13-05-2005 16:21:15 // 5087
bb18 tetszik a hangulata az ilyen üveggyertyázós dolgoknak jobban bejön,mint a kum'péter nyomogatás! :-) hehe,az jutott az eszembe, hőnszeretett boxerünknél még az ü.gyertyával sem mennénk sokra mindenféle kiegészítő tükör-és prizmarendszerek nélkül :-D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.