Forum >> Szerelőműhely

alfatech13-05-2005 15:29:29 // 5086
admirális, TtK! Köszi. A problema az, hogy a TD-ről van szó, ezt nem mondtam. Arra nincs hasonló metódus a kézikönyvben?
giovanni13-05-2005 15:19:34 // 5085
Köszi az egy kicsit messze van de akkor bepróbálkozok itt Budapesten....
bb1813-05-2005 15:15:39 // 5084
hogy az üveg miböl van azt nem tudom. házilag a karbibeállitás motorhang, reagálás, szag szerint megy. itt az a trükk. hogy pl ha dus az égés akkor sárga a szine.
ÁdidiGaga (il hempescattore)13-05-2005 15:03:02 // 5083
köszi a fővilágosítást,valami hasonlóra gondoltam gondolom "jénai" lehetett az üveg! :-) akkor ezexerint nem is annyira tudománytalan módon fogtam meg karbibeállítás -házilag problémakört ?
Gábor16613-05-2005 14:54:51 // 5082
giovanni: Szegeden, NOVA AUTÓCENTRUM Kft. -nél.
bb1813-05-2005 14:47:23 // 5081
ez egy gyujtógyertya ami üvegtestü és üzem közben az égés szinéről lehet tudni a keverék minőségét. gyakorlatilag üzem közben belelátsz a hengerbe.
Gábor16613-05-2005 14:46:12 // 5080
alfatech: Igen.
ÁdidiGaga (il hempescattore)13-05-2005 14:19:03 // 5079
bb18! á,ez érdekesen hangzik! kifejtenéd,hogy is volt az? érdekel!
giovanni13-05-2005 13:37:45 // 5078
Gábor: Ez a Kód töröltetés újrafelismerés engem is érdekelne... Hol csináltattad? gt: mail ment :)
granturismo13-05-2005 13:22:17 // 5077
Az a motorkód az lambdaszonda nélküli szabályozatlan katalizátoros. Én sem tudtam hogy volt ilyen 164-es. Befecskendezéses. Több ilyen Alfa modell is van egyébként.
András bácsi13-05-2005 13:19:41 // 5076
Oké, tehát olyan, ahol az egyik elosztót a vezérműtg vége, a másikat az olajpumpa tengelye hajtja. Én ezeket is ellenőrizném, szépe sorban minden alkatrészt, illetve a tengely csapágyazását is. Ha túl kopott, és sugárirányban mozog, akkor tud hülye jeleket adni.
admirális13-05-2005 13:17:38 // 5075
Hú a szentségit, ez az ábra nagyon szemléletes... Kár, hogy a 156 könyvében nincs ilyen...
TtK13-05-2005 13:12:41 // 5074
Ez az. Közben megtaláltam a 145/6 manualban:

granturismo13-05-2005 13:11:13 // 5073
Ki kéne próbálni hogy a pedálllal be lehet e nyomni a kódot és úgy indul-e olyankor. Valaki nem ismer rá a kijelző alapján hogy milyen autóban van ilyen klímavezérlő? gt
admirális13-05-2005 13:04:25 // 5072
1. Add rá a gyújtást. Ha a CODE felirat égve marad, akkor még világít egy piros kontroll lámpa, amin egy csőszerű dolog van. 2. Nyomd a gázpedált hosszan, amíg eltűnik a piros szimbólum. Ilyenkor felengeded a pedált és hagyod annyiszor felvillanni a piros szimbólumot, ahányas szám a kódkártyán található 5 jegyű szám első számjegye. (remélem nem fogalmaztam túl hülyén:)). Ilyenkor újra lenyomod a pedált, és úgy tartod, amígy a piros lámpa el nem tűnik újra. 3. Innentől ezt eljátszod a maradék 4 számjeggyel ugyanezt, és a legvégén eltűnik teljesen a piros lámpa (persze csak ha jól csináltad). A CODE felirat továbbra is világítani fog, de legalább a kocsit be lehet indítani. 4. Lehetőleg ne fulladj le:).
bb1813-05-2005 13:03:48 // 5071
sokan már nem is tudják mi volt az de erre volt jó az üveggyertya !.
TtK13-05-2005 13:03:45 // 5070
A gázpedállal be lehet billentyűzni a kódkártyán levő számot. Akkor elalszik a hibalámpa és lehet indítózni. A pontos módszer benne van a használati utasításban (a gyujtáskulcsot is kkapcsolgatni kell közben).
alfatech13-05-2005 12:49:42 // 5069
Megvan, de kódkártyával hogyan lehet indítani? :-O Nem a szervizkulcsra gondolsz? (azzal szintén nem indul)
tom16413-05-2005 12:23:59 // 5068
Két külön trafóról két külön elosztó a hengerfej két oldalán. Hú, remélem érthetö, kicsit bonyolultan fogalmaztam...
admirális13-05-2005 12:16:22 // 5067
Egyébként a kód kártyád megvan, amivel indítani lehet ilyen esetekben?
admirális13-05-2005 12:15:13 // 5066
Még nem, mert kisebb gondom is nagyobb volot ennél az elmúlt hetekben... Majd asszem hétvégén megcsinálom viszont. De nekem nem is csinálja ilyen sokszor és makacsul, mint neked. Már vagy egy hónapja nem fordult elő, pedig sokat használtam... kopp-kopp
alfatech13-05-2005 12:09:55 // 5065
Az enyémet is nézték és szintén kontakthibát gyanítva ezt meg is tették de náluk, ahogy az ilyen esetekben lenni szokott, nem produkálta a hibát. Még aznap este otthon viszont igen. Te befújkodtad már?
alfatech13-05-2005 12:06:55 // 5064
Gábor! Ezt hivatalos márkakereskedő csinálta? Granturismo! Nem jellemző, hogy csak melegben fordulna elő.
admirális13-05-2005 11:43:18 // 5063
Szamosiék azt mondták nekem 2 hete, hogy az Immo vezérlőeegység csatlakozóit le kell húzni, befújni wd 40-nel és visszadugni. Állítólag ennyi. Viszont ajánlott az aksit levenni, mert különben bejegyez a kompjuterbe.
granturismo13-05-2005 11:35:26 // 5062
Kiróbáltam a vezérlőt (asztalon)
Teljesen jól működik.

granturismo13-05-2005 11:31:26 // 5061
Nem figyelted meg hogy nem csak nagy melegben csinálja?
Gábor16613-05-2005 11:29:09 // 5060
Alfatech: Amikor megvettem az autót, ugyan ez volt a jelenség. Kitörölték a kompjúterből az összes kulcsot, és újra felismertették. Azóta egyszer sem fordult elő a hiba. A szerelő azt mondta, hogy a gyújtáskapcsoló körül elhelyezett antenna hibája is csinál ilyet (ki is próbálták másikkal, de nem változott).
alfatech13-05-2005 10:47:54 // 5059
Sziasztok! Immobilizer-problémával kűzdök, talán volt már valakinek hasonló gondja: Változó gyakorisággal, de átlagban kb. minden 20. alkalommal, mikor ráadom a gyújtást, a gyári immo Code kontrollámpája nem alszik ki és blokkolja is a motort, majd utána sokadik gyújtás levétel-ráadás után lehet csak indítani. Ez is változó, néha ötödikre, de volt már hogy legalább 100-szor kellett próbálkozni és előfordult, hogy 5-10 perc várakozást közbeiktatva, a következő gyújtás ráadáskor már jól működött. Tartok attól is, nehogy egyszercsak végleg beadja a kulcsot. Vajon kotakthiba lehet, vagy halálán van az immo? Ötleteiteket várom, köszi!
wwwSentinelwww13-05-2005 10:20:13 // 5058
Ok, köszi megpróbálkozom vele.
Paco13-05-2005 10:02:30 // 5057
Abban a doksiban amit letöltöttél van teljes tesztprocedura az elektronikára és a mechanikára is. Próbálj meg azon végigmenni.
wwwSentinelwww13-05-2005 09:50:42 // 5056
Sziasztok, kicseréltem a klímareléket, és ugy tűnik nem a relésorban volt a hiba, a Klímám még mindig nem kapcsol be. A tartályban nyomáspróba után van 5.2 bar ami állítólag elegendő ahhoz hogy bekapcsoljon. Nincs ötlete valakinek?
ÁdidiGaga (il hempescattore)13-05-2005 09:49:24 // 5055
Paco akkor passz! nem volt jól beállítva,azért kormozódott. Viszont - lehet a gyertya sajátja - el soha nem tűnt róla,hiába toltam neki. Mind1,megy,oszt kísz! pb_ na,ez érdekes! ugye múlt pénteken alapos (régi) karbiszétszedés,nézem a gyorsítószivattyú membránját ,elég greha. átmenetileg tegyük be a jóból.szedem le: valami fehér porszerű anyag (vízkő?) a membrán alatt,na mondom ezt át kell mosni valamivel,állt vagy 3/4 évet. na erre még nem volt időm :-(
pb_13-05-2005 09:32:51 // 5054
Mi a helyzet a másik karbikkal nem mennek fel?
Paco13-05-2005 09:29:11 // 5053
Jól beállított motorral városban sem nagyon tudod összekormozni..... És ha mégis akkor az a pályán 2 kilométer aléatt leég róla.
ÁdidiGaga (il hempescattore)13-05-2005 09:18:02 // 5052
Paco ja, a Wartburgos mama is így gondolta múlt héten, és majdnem letolta Cosworth kollégát az útról, ő maga meg esett egy szörnyű véreset :-( a pumpa nem okozhatta,mivel átszerelés-(hengerfejezés ,kupplungozás,stb...) után próbáltam és szinte nem javult semmit. Az alapos karbitisztítás sokat segíthetett, esetleg a vákuumszabályzót sem működtette már rendesen a karbi. a kupuffal is volt minden az utóbbi időben ,lyukadás,szétcsúszás de nem hiszem,hogy ő lett vón' a hunyó ami viszont szerintem a leginkább okozta: amit szelephézagnak hittem - 60°-os vízzel jól megy a moci,ha bemelegszik rángatós,nemmenős lesz - az a túl dús alapjárati keverék volt. Mikor elhoztam Mezőcsátról ,rögtön országútra mentem,jó is volt, de ahogy városba kezdtem mozogni ,előjött a bibi. Gyertya ki - hót korom. Esténként mindig +néztem és szegényítettem kicsit rajta,addig amíg nem látszott a gyertyán,hogy kábé jól érzi magát :-) Valszeg az lehetett,hogy városban bekormoztam a gyertyá(ka)t, aztán mikor nagy ritkán pályára jutottam, a koromtól nem nagyon bírt a végsebesség felé teljesíteni. vagy baromság? :-)
roberto3313-05-2005 09:16:14 // 5051
Sziasztok, Újabb kérdésem lenne : Be kellene állítanom az injektort '89 1.7 i.e. 33. Ha jóltudom három helyen tudok állítani: - injektoron lévő szabályzócsavar - fojtószelep gázbowdennél - levegőszabályzó a szívótokon Mi a belövés pontos menete? Amikor legelősször próbltam belőni ( nem rá vló gázbowdennel) akkor az tűnt fel, hogy az alapjáratomat nem tudom 1500 alá vinni. Lehet, hogy a hőérzékelő is rossz, ami a motor hőmérsékletét méri és továbbítja azt a vezérlőnek? Tudátok ehhez a kütyühöz cikkszmot adni és esetleg táblázatot, hogy milyn hőfoknál milyen értéket kellene mérnem? A fenti jeleséget okozhatja az, hogy jelenleg nincs lambdaszonda a GÉP-ben? Kölcsön lambdaszondátok nincsen esetleg egy rövid kipróbálás erejéig? Mezőkövesdi vagyok:))))) Csak ennyi kérdésem lenne: Széles utat: Roberto
Paco13-05-2005 08:59:24 // 5050
Aha... akkor a fúvóka volt a karbiban túl kicsi :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)13-05-2005 08:50:15 // 5049
nem akarom elkiabálni,de úgy néz ki,ja! legutóbb (amikor már vezérlésre meg egyéb komoly szervi bajokra gondoltam) valami brutál kakit kapott be a karbi,de úgy hogy fúvókafújkálás = 0 fedélleszedéses tisztítás = 0 3 órás (oldal) diribekre szedéssel javult meg. (részletesen a keleti Vég-ben írtam le)
Paco13-05-2005 08:48:27 // 5048
??? A 37-es mitől (mióta) hírhedt? Amikor utoljára arra jártam teljesen korrektül lehetett neki tolni.
Paco13-05-2005 08:45:15 // 5047
De emléxem. Csak olyan jó kötözködni :) Mi volt? Benyapumpa nem szállított eleget? Gyújtás? Vagy a kipuff volt nagyon lefojtva? Esetleg valamelyik szelephézag volt túl kicsi?
pb_13-05-2005 08:42:56 // 5046
+javult a gépsárkány?
ÁdidiGaga (il hempescattore)13-05-2005 08:38:14 // 5045
ezek szerint nem emlékszel már,miért nagy szám ez nekem? help: 140 > 120 :-) amúgy azért csak ennyi ,mert ez meg a hírhedt 37-es úton volt (Miskolc-Gesztely)
Paco13-05-2005 08:36:20 // 5044
Nem nagy ügy. Tegnap én is mentem 140-el :) Bár én városban :(
ÁdidiGaga (il hempescattore)13-05-2005 08:32:49 // 5043
Paco,figyu csak! tegnap mentem 140-nel! ;-)
András bácsi13-05-2005 08:32:15 // 5042
Milyen gyújtásod van? Két kényszerhajtású elosztós, vagy két trafós?
András bácsi13-05-2005 08:20:25 // 5041
Szerintem Bati nem a torlótárcsás légtömegmérőre gondolt. :) A fojtószelep-potmétert nézted? Az is szokott rendetlenkedni, és megkopni bizonyos tartományban.
tom16413-05-2005 06:31:45 // 5040
Mint elöbb írtam LMM tisztítás megvolt. Utána felszereltem, beindítottam a gépet és csavarhúzóval mozgattam a LMM levegöbeömlőjét (vagy hogy is hívják azt a kis ajtót, amin megy a levegő a légszűrötől.). Szépen müködött, amikor benyomtam, hallani lehetett, ahogy dúsítja a gép a keveréket lefulladásig. Alapjáraton és fordulaton is szépen dolgozik.
tom16413-05-2005 06:24:42 // 5039
Kösz az infot. Ebben bizony nem volt katalizátor! Ezek szerint lambda-szondát is kizárhatjuk, de amugy sem hinném, hogy az a bűnös, mivel néha tök hidegen is csinálja a hülyeségeit, akkor meg az még nem müködik.
Paco12-05-2005 21:11:10 // 5038
Ne má.... Tényleg volt lambda nélküli TS? Az milyen? Karbis ?
Bati12-05-2005 19:57:03 // 5037
CSÁ látom az az ominozus LMM a téma elég sokszor 1 jotanács elöször ne cseréljetek, tisztitsatok!!!!! az esetek töbségében megjavul a cucc és csak 1 flakon féktisztito árába és 1 furt "torx" kulcs ba kerül a dolog ennyit mindenkép megér 1 kisérlet nekem most bejött a rossz amit kicseréltek a multkor (30000 ért) volt az elsö teszt példány a tisztitás után egyenértékü lett az ujjal ezek után két ismerösöm igaz "off" kocsiban is kiprobáltuk és bejött mindkétszer ezenkivül érdekességképp emlitem hogy a VOLVO és a VW légtömegmérö is pont ilyen mint a miénk csak a volvo mégdrágább kb 110000 ft de a belsejüket kilehet cserélni, akár az ALFA-é val is, belül mind egyforma csak a csödarabka változik tipusonként
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.