Forum >> Szerelőműhely

Liquid25-06-2015 10:41:59 // 50442
nm :) én is valami hasonlót számolgattam elmékeim szerint, aztán emlentem boltba és megkérdeztem mekkorát lehet egyáltalán kapni, így lett a 33-as
Csabo2225-06-2015 10:17:41 // 50441
Elektronikai emlékeimet előkaparva elvileg 2 alap képlet elég lehet az ellenállás kiszámolásához:
P =U x I és R = U / I.
Nekem így az 5W-os izzóra 28,77 ohm jött ki. de veszek majd elemet a multiméterembe, és mérek is párat.
szóval eddig a 33 ohm-od jár sztem is legközelebb az igazsághoz. köszönöm ;)
Liquid24-06-2015 22:50:08 // 50440
Nem tudom hátha segít: a 156-nál egy ilyen 33Ohm 5W-os ellenállást kötöttem párhuzamba a leddel.
Itt a blogom róla.
Csabo2224-06-2015 22:40:11 // 50439
Rendben, köszi. jövő 7en kifigurázom mekkora ellenállást kell használjak, majd jelentkezek ha jutottam vmire.
GTPeti24-06-2015 12:26:24 // 50438
Nincs CAN-buszos izzó. Oké?
Az, hogy az izzó előtti elektronika CAN-ra kapcsolódik, egy, az izzófelismeréstől független dolog. (Értsd: a hálózati csatorna, amin az információ eljut pl. a műszerfalig, az a felismerés szempontjából másodlagos. Ezért kéne már ettől a CAN-dologtól "elszakadni".)

Hogy egy autó izzókiégés-felismerő elektronikája mennyi minimális teljesítményt vár el, aminél már jónak tekinti az izzót, az autója válogatja. (Lehet az elektronikát is módosítani, hogy ne kelljen feleslegesen "fűteni" a műterheléssel. De az egy bonyolultabb dolog.)
Csabo2224-06-2015 12:10:16 // 50437
Az volt a kérdésem, "hogy mekkora ellenállás kell neki". nem álltam neki az izzóban elektronikát keresni, nemtom ezt mi célból hoztad fel...
vannak izzók ugyanis a 147-ben, aminek hibáját jelzi a fedélzeti comp, nyilván (vagyis tippem szerint) a body comp-on keresztül, vannak amiket nem jelez. pl az indexek nem relére vannak kötve, igy a body compon keresztül közvetetten kapcsolódniuk kell a can hálózathoz. de lehet hibás a következtetésem...
Liquid24-06-2015 11:59:21 // 50435
És egy 2 pólusú kutya közönséges izzóban hol van az elektronika, ami kommunikál a vezérlővel? elárulom sehol :) A lámpákat vezérlő egység az ami a CAN-ra van kötve de magával az izzóval nem tud mit kommunikálni. Csak annyit tud róla, hogy velveszi-e a megfelelő mennyiségű áramot van nem.
De javítsatok ki ha tévedek!
Csabo2224-06-2015 11:51:35 // 50434
A mű terheléssel egyetértek, hiszen egy led izzó a hagyományosnak a töredékét fogyasztja, ezért kell "megtévesztés" gyanánt az ellenállás.
Viszont ha can bus rendszerű az autó, (nem a hagyományos huzalos), akkor az izzónak is (akár közvetetten) kapcsolódnia kell a bus-ra vagy nem jelezné a kiégés hibát. nem?
GTPeti24-06-2015 11:32:36 // 50433
Ne keverjük.
Az izzók nincsenek a CAN-buszra kötve. Ezért is hibás az elterjedt elnevezés. (Konkrétan: hülyeség.)

Az izzókban műterhelésnek nevezhető ellenállás van. Különben túl keveset fogyasztanának és az izzókiégés-felismerés hibát jelezne.

A fő probléma a "CAN-buszos izzó" elnevezéssel az, hogy az izzókiégés-felismerés NEM CSAK CAN-busszal rendelkező autókban lehet. Ezt az elnevezés kitalálója nyílvánvalóan nem tudta. Egy 20+ éves régi Fiat is megmondta, ha kiégett egy izzó...


LED-je válogatja, hogy mekkora ellenállást tesznek bele megtévesztő "műterhelésnek".

1 Watt esetén kb. 200 ohmos ellenállás van bennük, 2 Watt esetén 100 ohmos, és így tovább.
Csabo2224-06-2015 11:25:50 // 50432
Sziasztok

Tudja esetleg vki, h a can bus-on levő fogyasztóknak mekkora lezáró ellenállással kell rendelkezniük? Konkrétan az izzókra gondolok.
Köszi
TDI7523-06-2015 19:31:22 // 50431
Gyerekek nincs is ammál szebb dolog mint amikor a szabad ég alatt szerel az ember és fentről kapja az álldást a nyakára eső formájában. Pedig még fel kell tegyem a boxer pókot, befecskendezőket, kipufogót, vezérműszíjjat hűtőt és a fél futóművet. Azt mondják az élet úgy szép ha zajlik. Hát most igen.
emGéza23-06-2015 16:09:52 // 50430
hmmm...ez a melltartós dolog is érdekes lehet , legalábbis a leszerelhetősége .Mert ugye nem mindegy , hogy elöl vagy hátul kapcsos . :D
Bifi 15523-06-2015 12:58:21 // 50429
köszi
de akkor miért nem egyből csinálja, miért 5 perc után _
Beer-ci22-06-2015 22:19:37 // 50428
Köszi! Megnéztem, profiknak tűnnek.
emGéza22-06-2015 21:32:31 // 50427
Örülök , hogy érthető voltam :)
Ha elakadnál , hívj nyugodtan !
roli15622-06-2015 21:11:00 // 50426
Én is értem, legalábbis úgy tűnik. Holnap megcsinálom . Nagyon köszi a segítséget !
Kimis11122-06-2015 20:25:40 // 50425
Ha segítség kell,akkor természetes hogy indul az ember! Budáról nincs messze. És persze az Alfa az Alfa....
Stringwalker22-06-2015 20:08:49 // 50424
Az a gond, hogy én 250 km-re vagyok tőle, de szerencsére Alfások vagyunk és ez egy jó csapat.
Kimis11122-06-2015 20:03:23 // 50423
Oké. Behúztuk volna,ha szükséges,ahová kell.
Stringwalker22-06-2015 19:58:38 // 50422
Szia! Köszönöm a kérdést. Most beszéltem Zé.-vel megy és segít. Hálásan köszönöm neked is :)
Kimis11122-06-2015 19:50:02 // 50421
Milyen segítség kell?
Stringwalker22-06-2015 18:48:08 // 50420
Sziasztok! A fiam selespeed váltója megadta magát Budapesten a Gyömrői úton. Nem jár arra valaki véletlenül? Vagy valaki egy telefonszámot nem tudna adni, ahonnan segítséget kapna?
.......................22-06-2015 16:21:57 // 50419
ilyeneket a rossz riasztók szoktak csiálni
vagy pl. mikor a hátsó ajtó kábelköteg megtörik
valahol valami összerér aminek nem kellene

szét kell bontani kábelköteget ami a lámpához megy ahogy a Peti mondja
aztán végignézni mindent tüzetesen
GTPeti22-06-2015 16:02:02 // 50418
Jó gondolat az egy kompetens és motivált villamossági szerelő lenne, aki elsőnek beszerezné a gyári kapcsolásirajzot, hogy végig tudja követni az izzóhoz menő vezetékeket. A többit kicenzúráztam. :)

Nem egy nagy ügy az izzó előtt a vezetékekre egy másik (akár kisebb) izzót is rákötni, amolyan ellenőrzésképpen. Így egyszerűen kiszűrhető a foglalathiba.
Bifi 15522-06-2015 14:02:47 // 50417
sziasztok !
egy kis segítséget szeretnék kérni !
van nekem egy Lancia Lybrám 2002-es kombi 1.9 jtd
olyan gondom van vele,hogy felkapcsolom a világítást és rá 5 vagy 10 percre el kezd villogni a jobb hátsó lámpám addig míg le nem állítom az autót ! na de persze leállítás után újból kezdi pár percre rá !
voltam villamosság szerelőnél,de fingjuk nem volt !
azt mondták zárlatos a foglalat 4
de ha zárlatos akkor egyáltalán nem ég !
ha test hibám van az meg az elejétől csinálja és nem 5-10 perc múlva !
cseréltem égőket ,biztosítékokat de semmi ! valaki tud segíteni az privátba írjon ha van vmi jó gondolata !
bifidusz@gmail.com -ra
előre is köszi !
emGéza21-06-2015 22:08:55 // 50416
A váltón van egy kémlelődugó , alatta van a légtelenítő (mint a féknyergen) arra raksz
1 csövet (hogy ne össze-vissza folyón az olaj)- felnyomod a gumicső biztosítóját 1 klatyra (másodiknál már kijön) - kihúzod a gumicsövet - a fékolajtartály max. alatti 1 centi a kuplungé ...

Én értem amit írtam , de lehet más nem :)
MiszöszFőnök21-06-2015 21:59:15 // 50415
Én is próbáltam már mindenféle lötyit (omw és kagyló, olcsóbb és drágábbjai), de számomra érzékelhetetlen a különbség.
Próbáld ki, hogy megtankoltatod a kocsid valakivel, aki nem mondja meg mit tankolt bele. Vajon érezni fogod a különbséget így? Vagy ez csak olyan mint amikor Skiny melltartót veszek és azt érzem, hogy jobb mint a J. Press, pedig lehet nem is? Hmm...
SzJanos21-06-2015 21:38:15 // 50414
Offtopic: Egy ideje figyelem a Shell tevékenységét a világban. Ha lehet nem tankolok náluk. Nálam egyébként az Evo NEO ami leginkább bevált üzemanyag.
emGéza21-06-2015 21:36:17 // 50413
Ők , jó munkát adnak ki a kezükből ...
http://www.dinamit-dob.hu/content/rozdamentes-rendszerkeszites
Beer-ci21-06-2015 21:26:43 // 50412
Sziasztok! Szeretném az autóm kipuffogó rendszerét rozsdamentesből legyártatni. Tudtok olyan műhelyt ahol vállalják?
roli15621-06-2015 21:25:53 // 50411
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni . 2000-es 156 TS kuplunkgját lehet-kell légteleníteni ? Ha igen, hogyan ?
Köszi !
Beer-ci21-06-2015 21:25:25 // 50410
Kerekek, gumik rendben?
emGéza21-06-2015 21:05:09 // 50409
Én ma nitro95-öt raktam a vasba ... hát , egy húszassal drágább mint a maxm.95.
Nem éreztem semmi különbséget (csak a rosszabbat veszem észre) , de mire újra
kipróbálhatnám , az asszony kijáratja belőle .

Még az OFFos dobozt is "makszmosonnal" csapatom , annak nem jött be a nitro 95 .
hmmm . :)
Mr. Z21-06-2015 20:35:17 // 50408
Wéber Gabi elmagyarázza miért jó az adalékolt benzin :D

https://www.youtube.com/watch?v=zCGie3Vx7g4
Mr. Z21-06-2015 20:33:45 // 50407
Mr. Z21-06-2015 20:32:46 // 50406
Nekem az OMV maxxmotion meggyőzőbb volt , ott jobban érzem azt a pluszt. Amúgy én is Shell-es vagyok., de hosszú útra mindig maxxmotion megy a V6-ba.
quasimoto21-06-2015 17:56:25 // 50405
1990 - es 164 - ben a diag csatlakozó merre leledzik, meg tudja nekem valaki írni?

Előre is köszönöm!
Pisti130021-06-2015 13:26:12 // 50404
Nincs! A robotrol szedd le a csoveket.
GTPeti21-06-2015 06:27:35 // 50403
Igen, V-Power=Shell.

Az OMV 100-asát még nem próbáltam. Pedig ki kéne. De valahogy a kagylósékhoz húz a szívem, elvégre tágabb értelemben udvari beszállítónk is. Egy kis elfogultság, marketing és mítosz nem árt. :)
emGéza20-06-2015 22:16:20 // 50402
Shell ?
Én a másik osztrákhoz járok , a nem sima 95-ös , szerintem a legjobb benya közel e vidéken :)

( a 95-ös évjáratú F.Tipom csak a 98-ast szerette , fene a pofáját :) )
Piritu - 1.000.00020-06-2015 19:35:17 // 50401
Ezt a modellautóadós dolgot már eljátszották itthon is a Shellnél. Komplett Ferrari sorozatom van, akár több is egyes darabokból. Illetve csak volt, mert a rokon gyerekek elkunyerálták egy részét :-)
Nándi20-06-2015 19:31:19 // 50400
Köszönöm az infót a végére járok!
Kau20-06-2015 19:28:37 // 50399
Szerintem jó ötlet a Burago autó :)))

Ja, nem erre vagy kíváncsi? :)) A magasabb oktánszámú benzin nyilván jobb :)
GTPeti20-06-2015 18:41:49 // 50398
Már megint (osztrák) V-Power-t tankoltam a JTS-be. :)
Határozottan úgy érzem, hogy halkabb tőle melegen és mintha "légiesebben" is gyorsulna.
Az számomra nem kérdés, hogy a JTS a 95-öst nem szereti és 98-as kell bele. De lehet, hogy a 100-ból is profitál, a kopogásérzékelőn és utánállításon keresztül.
(És még Burago modellautót is adtak 40 liter után.)

Vélemények?
Alfa GT-Csaba20-06-2015 13:44:40 // 50397
De inkább a lendkerék!!!
Alfa GT-Csaba20-06-2015 13:43:40 // 50396
féltengely csillag vagy kettős tömegű lendkerék!
Nándi20-06-2015 12:32:15 // 50395
Sziasztok! Nem találom a hiba okát! A hiba jelenség egy 1.9 jtd /140Le/ 156 nál jelentkezik ami abban nyilvánul meg hogy 3. sebesség fokozattól olyan 2000-2300 ig rettenetesen berázza az autót de csak ha taposom neki! Cseréltem eddig féltengelyeket,lengőkarokat,váltót,és bakokat. de a hiba még mindig fenn áll!
Tanácstalan vagyok!!!!
speer20-06-2015 12:09:17 // 50394
Sziasztok, tudja valaki hogy a selespeed tartályon van e leeresztő csavar?
W.19-06-2015 18:54:25 // 50393
Anno a GTV-m is megjárta ott...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.