Forum >> Szerelőműhely
Liquid25-06-2015 10:41:59 // 50442
nm :) én is valami hasonlót számolgattam elmékeim szerint, aztán emlentem boltba és megkérdeztem mekkorát lehet egyáltalán kapni, így lett a 33-as
Csabo2225-06-2015 10:17:41 // 50441
Elektronikai emlékeimet előkaparva elvileg 2 alap képlet elég lehet az ellenállás kiszámolásához:
P =U x I és R = U / I.
Nekem így az 5W-os izzóra 28,77 ohm jött ki. de veszek majd elemet a multiméterembe, és mérek is párat.
szóval eddig a 33 ohm-od jár sztem is legközelebb az igazsághoz. köszönöm ;)
P =U x I és R = U / I.
Nekem így az 5W-os izzóra 28,77 ohm jött ki. de veszek majd elemet a multiméterembe, és mérek is párat.
szóval eddig a 33 ohm-od jár sztem is legközelebb az igazsághoz. köszönöm ;)
Liquid24-06-2015 22:50:08 // 50440
Nem tudom hátha segít: a 156-nál egy ilyen 33Ohm 5W-os ellenállást kötöttem párhuzamba a leddel.
Itt a blogom róla.
Itt a blogom róla.
Csabo2224-06-2015 22:40:11 // 50439
Rendben, köszi. jövő 7en kifigurázom mekkora ellenállást kell használjak, majd jelentkezek ha jutottam vmire.
GTPeti24-06-2015 12:26:24 // 50438
Nincs CAN-buszos izzó. Oké?
Az, hogy az izzó előtti elektronika CAN-ra kapcsolódik, egy, az izzófelismeréstől független dolog. (Értsd: a hálózati csatorna, amin az információ eljut pl. a műszerfalig, az a felismerés szempontjából másodlagos. Ezért kéne már ettől a CAN-dologtól "elszakadni".)
Hogy egy autó izzókiégés-felismerő elektronikája mennyi minimális teljesítményt vár el, aminél már jónak tekinti az izzót, az autója válogatja. (Lehet az elektronikát is módosítani, hogy ne kelljen feleslegesen "fűteni" a műterheléssel. De az egy bonyolultabb dolog.)
Az, hogy az izzó előtti elektronika CAN-ra kapcsolódik, egy, az izzófelismeréstől független dolog. (Értsd: a hálózati csatorna, amin az információ eljut pl. a műszerfalig, az a felismerés szempontjából másodlagos. Ezért kéne már ettől a CAN-dologtól "elszakadni".)
Hogy egy autó izzókiégés-felismerő elektronikája mennyi minimális teljesítményt vár el, aminél már jónak tekinti az izzót, az autója válogatja. (Lehet az elektronikát is módosítani, hogy ne kelljen feleslegesen "fűteni" a műterheléssel. De az egy bonyolultabb dolog.)
Csabo2224-06-2015 12:10:16 // 50437
Az volt a kérdésem, "hogy mekkora ellenállás kell neki". nem álltam neki az izzóban elektronikát keresni, nemtom ezt mi célból hoztad fel...
vannak izzók ugyanis a 147-ben, aminek hibáját jelzi a fedélzeti comp, nyilván (vagyis tippem szerint) a body comp-on keresztül, vannak amiket nem jelez. pl az indexek nem relére vannak kötve, igy a body compon keresztül közvetetten kapcsolódniuk kell a can hálózathoz. de lehet hibás a következtetésem...
vannak izzók ugyanis a 147-ben, aminek hibáját jelzi a fedélzeti comp, nyilván (vagyis tippem szerint) a body comp-on keresztül, vannak amiket nem jelez. pl az indexek nem relére vannak kötve, igy a body compon keresztül közvetetten kapcsolódniuk kell a can hálózathoz. de lehet hibás a következtetésem...
Liquid24-06-2015 11:59:21 // 50435
És egy 2 pólusú kutya közönséges izzóban hol van az elektronika, ami kommunikál a vezérlővel? elárulom sehol :) A lámpákat vezérlő egység az ami a CAN-ra van kötve de magával az izzóval nem tud mit kommunikálni. Csak annyit tud róla, hogy velveszi-e a megfelelő mennyiségű áramot van nem.
De javítsatok ki ha tévedek!
De javítsatok ki ha tévedek!
Csabo2224-06-2015 11:51:35 // 50434
A mű terheléssel egyetértek, hiszen egy led izzó a hagyományosnak a töredékét fogyasztja, ezért kell "megtévesztés" gyanánt az ellenállás.
Viszont ha can bus rendszerű az autó, (nem a hagyományos huzalos), akkor az izzónak is (akár közvetetten) kapcsolódnia kell a bus-ra vagy nem jelezné a kiégés hibát. nem?
Viszont ha can bus rendszerű az autó, (nem a hagyományos huzalos), akkor az izzónak is (akár közvetetten) kapcsolódnia kell a bus-ra vagy nem jelezné a kiégés hibát. nem?
GTPeti24-06-2015 11:32:36 // 50433
Ne keverjük.
Az izzók nincsenek a CAN-buszra kötve. Ezért is hibás az elterjedt elnevezés. (Konkrétan: hülyeség.)
Az izzókban műterhelésnek nevezhető ellenállás van. Különben túl keveset fogyasztanának és az izzókiégés-felismerés hibát jelezne.
A fő probléma a "CAN-buszos izzó" elnevezéssel az, hogy az izzókiégés-felismerés NEM CSAK CAN-busszal rendelkező autókban lehet. Ezt az elnevezés kitalálója nyílvánvalóan nem tudta. Egy 20+ éves régi Fiat is megmondta, ha kiégett egy izzó...
LED-je válogatja, hogy mekkora ellenállást tesznek bele megtévesztő "műterhelésnek".
1 Watt esetén kb. 200 ohmos ellenállás van bennük, 2 Watt esetén 100 ohmos, és így tovább.
Az izzók nincsenek a CAN-buszra kötve. Ezért is hibás az elterjedt elnevezés. (Konkrétan: hülyeség.)
Az izzókban műterhelésnek nevezhető ellenállás van. Különben túl keveset fogyasztanának és az izzókiégés-felismerés hibát jelezne.
A fő probléma a "CAN-buszos izzó" elnevezéssel az, hogy az izzókiégés-felismerés NEM CSAK CAN-busszal rendelkező autókban lehet. Ezt az elnevezés kitalálója nyílvánvalóan nem tudta. Egy 20+ éves régi Fiat is megmondta, ha kiégett egy izzó...
LED-je válogatja, hogy mekkora ellenállást tesznek bele megtévesztő "műterhelésnek".
1 Watt esetén kb. 200 ohmos ellenállás van bennük, 2 Watt esetén 100 ohmos, és így tovább.
Csabo2224-06-2015 11:25:50 // 50432
Sziasztok
Tudja esetleg vki, h a can bus-on levő fogyasztóknak mekkora lezáró ellenállással kell rendelkezniük? Konkrétan az izzókra gondolok.
Köszi
Tudja esetleg vki, h a can bus-on levő fogyasztóknak mekkora lezáró ellenállással kell rendelkezniük? Konkrétan az izzókra gondolok.
Köszi
TDI7523-06-2015 19:31:22 // 50431
Gyerekek nincs is ammál szebb dolog mint amikor a szabad ég alatt szerel az ember és fentről kapja az álldást a nyakára eső formájában. Pedig még fel kell tegyem a boxer pókot, befecskendezőket, kipufogót, vezérműszíjjat hűtőt és a fél futóművet. Azt mondják az élet úgy szép ha zajlik. Hát most igen.
emGéza23-06-2015 16:09:52 // 50430
hmmm...ez a melltartós dolog is érdekes lehet , legalábbis a leszerelhetősége .Mert ugye nem mindegy , hogy elöl vagy hátul kapcsos . :D
Bifi 15523-06-2015 12:58:21 // 50429
köszi
de akkor miért nem egyből csinálja, miért 5 perc után _
de akkor miért nem egyből csinálja, miért 5 perc után _
Beer-ci22-06-2015 22:19:37 // 50428
Köszi! Megnéztem, profiknak tűnnek.
emGéza22-06-2015 21:32:31 // 50427
Örülök , hogy érthető voltam :)
Ha elakadnál , hívj nyugodtan !
Ha elakadnál , hívj nyugodtan !
roli15622-06-2015 21:11:00 // 50426
Én is értem, legalábbis úgy tűnik. Holnap megcsinálom . Nagyon köszi a segítséget !
Kimis11122-06-2015 20:25:40 // 50425
Ha segítség kell,akkor természetes hogy indul az ember! Budáról nincs messze. És persze az Alfa az Alfa....
Stringwalker22-06-2015 20:08:49 // 50424
Az a gond, hogy én 250 km-re vagyok tőle, de szerencsére Alfások vagyunk és ez egy jó csapat.
Kimis11122-06-2015 20:03:23 // 50423
Oké. Behúztuk volna,ha szükséges,ahová kell.
Stringwalker22-06-2015 19:58:38 // 50422
Szia! Köszönöm a kérdést. Most beszéltem Zé.-vel megy és segít. Hálásan köszönöm neked is :)
Kimis11122-06-2015 19:50:02 // 50421
Milyen segítség kell?
Stringwalker22-06-2015 18:48:08 // 50420
Sziasztok! A fiam selespeed váltója megadta magát Budapesten a Gyömrői úton. Nem jár arra valaki véletlenül? Vagy valaki egy telefonszámot nem tudna adni, ahonnan segítséget kapna?
.......................22-06-2015 16:21:57 // 50419
ilyeneket a rossz riasztók szoktak csiálni
vagy pl. mikor a hátsó ajtó kábelköteg megtörik
valahol valami összerér aminek nem kellene
szét kell bontani kábelköteget ami a lámpához megy ahogy a Peti mondja
aztán végignézni mindent tüzetesen
vagy pl. mikor a hátsó ajtó kábelköteg megtörik
valahol valami összerér aminek nem kellene
szét kell bontani kábelköteget ami a lámpához megy ahogy a Peti mondja
aztán végignézni mindent tüzetesen
GTPeti22-06-2015 16:02:02 // 50418
Jó gondolat az egy kompetens és motivált villamossági szerelő lenne, aki elsőnek beszerezné a gyári kapcsolásirajzot, hogy végig tudja követni az izzóhoz menő vezetékeket. A többit kicenzúráztam. :)
Nem egy nagy ügy az izzó előtt a vezetékekre egy másik (akár kisebb) izzót is rákötni, amolyan ellenőrzésképpen. Így egyszerűen kiszűrhető a foglalathiba.
Nem egy nagy ügy az izzó előtt a vezetékekre egy másik (akár kisebb) izzót is rákötni, amolyan ellenőrzésképpen. Így egyszerűen kiszűrhető a foglalathiba.
Bifi 15522-06-2015 14:02:47 // 50417
sziasztok !
egy kis segítséget szeretnék kérni !
van nekem egy Lancia Lybrám 2002-es kombi 1.9 jtd
olyan gondom van vele,hogy felkapcsolom a világítást és rá 5 vagy 10 percre el kezd villogni a jobb hátsó lámpám addig míg le nem állítom az autót ! na de persze leállítás után újból kezdi pár percre rá !
voltam villamosság szerelőnél,de fingjuk nem volt !
azt mondták zárlatos a foglalat 4
de ha zárlatos akkor egyáltalán nem ég !
ha test hibám van az meg az elejétől csinálja és nem 5-10 perc múlva !
cseréltem égőket ,biztosítékokat de semmi ! valaki tud segíteni az privátba írjon ha van vmi jó gondolata !
bifidusz@gmail.com -ra
előre is köszi !
egy kis segítséget szeretnék kérni !
van nekem egy Lancia Lybrám 2002-es kombi 1.9 jtd
olyan gondom van vele,hogy felkapcsolom a világítást és rá 5 vagy 10 percre el kezd villogni a jobb hátsó lámpám addig míg le nem állítom az autót ! na de persze leállítás után újból kezdi pár percre rá !
voltam villamosság szerelőnél,de fingjuk nem volt !
azt mondták zárlatos a foglalat 4
de ha zárlatos akkor egyáltalán nem ég !
ha test hibám van az meg az elejétől csinálja és nem 5-10 perc múlva !
cseréltem égőket ,biztosítékokat de semmi ! valaki tud segíteni az privátba írjon ha van vmi jó gondolata !
bifidusz@gmail.com -ra
előre is köszi !
emGéza21-06-2015 22:08:55 // 50416
A váltón van egy kémlelődugó , alatta van a légtelenítő (mint a féknyergen) arra raksz
1 csövet (hogy ne össze-vissza folyón az olaj)- felnyomod a gumicső biztosítóját 1 klatyra (másodiknál már kijön) - kihúzod a gumicsövet - a fékolajtartály max. alatti 1 centi a kuplungé ...
Én értem amit írtam , de lehet más nem :)
1 csövet (hogy ne össze-vissza folyón az olaj)- felnyomod a gumicső biztosítóját 1 klatyra (másodiknál már kijön) - kihúzod a gumicsövet - a fékolajtartály max. alatti 1 centi a kuplungé ...
Én értem amit írtam , de lehet más nem :)
MiszöszFőnök21-06-2015 21:59:15 // 50415
Én is próbáltam már mindenféle lötyit (omw és kagyló, olcsóbb és drágábbjai), de számomra érzékelhetetlen a különbség.
Próbáld ki, hogy megtankoltatod a kocsid valakivel, aki nem mondja meg mit tankolt bele. Vajon érezni fogod a különbséget így? Vagy ez csak olyan mint amikor Skiny melltartót veszek és azt érzem, hogy jobb mint a J. Press, pedig lehet nem is? Hmm...
Próbáld ki, hogy megtankoltatod a kocsid valakivel, aki nem mondja meg mit tankolt bele. Vajon érezni fogod a különbséget így? Vagy ez csak olyan mint amikor Skiny melltartót veszek és azt érzem, hogy jobb mint a J. Press, pedig lehet nem is? Hmm...
SzJanos21-06-2015 21:38:15 // 50414
Offtopic: Egy ideje figyelem a Shell tevékenységét a világban. Ha lehet nem tankolok náluk. Nálam egyébként az Evo NEO ami leginkább bevált üzemanyag.
emGéza21-06-2015 21:36:17 // 50413
Ők , jó munkát adnak ki a kezükből ...
http://www.dinamit-dob.hu/content/rozdamentes-rendszerkeszites
http://www.dinamit-dob.hu/content/rozdamentes-rendszerkeszites
Beer-ci21-06-2015 21:26:43 // 50412
Sziasztok! Szeretném az autóm kipuffogó rendszerét rozsdamentesből legyártatni. Tudtok olyan műhelyt ahol vállalják?
roli15621-06-2015 21:25:53 // 50411
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni . 2000-es 156 TS kuplunkgját lehet-kell légteleníteni ? Ha igen, hogyan ?
Köszi !
Segítséget szeretnék kérni . 2000-es 156 TS kuplunkgját lehet-kell légteleníteni ? Ha igen, hogyan ?
Köszi !
Beer-ci21-06-2015 21:25:25 // 50410
Kerekek, gumik rendben?
emGéza21-06-2015 21:05:09 // 50409
Én ma nitro95-öt raktam a vasba ... hát , egy húszassal drágább mint a maxm.95.
Nem éreztem semmi különbséget (csak a rosszabbat veszem észre) , de mire újra
kipróbálhatnám , az asszony kijáratja belőle .
Még az OFFos dobozt is "makszmosonnal" csapatom , annak nem jött be a nitro 95 .
hmmm . :)
Nem éreztem semmi különbséget (csak a rosszabbat veszem észre) , de mire újra
kipróbálhatnám , az asszony kijáratja belőle .
Még az OFFos dobozt is "makszmosonnal" csapatom , annak nem jött be a nitro 95 .
hmmm . :)
Mr. Z21-06-2015 20:35:17 // 50408
Mr. Z21-06-2015 20:33:45 // 50407
Mr. Z21-06-2015 20:32:46 // 50406
Nekem az OMV maxxmotion meggyőzőbb volt , ott jobban érzem azt a pluszt. Amúgy én is Shell-es vagyok., de hosszú útra mindig maxxmotion megy a V6-ba.
quasimoto21-06-2015 17:56:25 // 50405
1990 - es 164 - ben a diag csatlakozó merre leledzik, meg tudja nekem valaki írni?
Előre is köszönöm!
Előre is köszönöm!
Pisti130021-06-2015 13:26:12 // 50404
Nincs! A robotrol szedd le a csoveket.
GTPeti21-06-2015 06:27:35 // 50403
Igen, V-Power=Shell.
Az OMV 100-asát még nem próbáltam. Pedig ki kéne. De valahogy a kagylósékhoz húz a szívem, elvégre tágabb értelemben udvari beszállítónk is. Egy kis elfogultság, marketing és mítosz nem árt. :)
Az OMV 100-asát még nem próbáltam. Pedig ki kéne. De valahogy a kagylósékhoz húz a szívem, elvégre tágabb értelemben udvari beszállítónk is. Egy kis elfogultság, marketing és mítosz nem árt. :)
emGéza20-06-2015 22:16:20 // 50402
Shell ?
Én a másik osztrákhoz járok , a nem sima 95-ös , szerintem a legjobb benya közel e vidéken :)
( a 95-ös évjáratú F.Tipom csak a 98-ast szerette , fene a pofáját :) )
Én a másik osztrákhoz járok , a nem sima 95-ös , szerintem a legjobb benya közel e vidéken :)
( a 95-ös évjáratú F.Tipom csak a 98-ast szerette , fene a pofáját :) )
Piritu - 1.000.00020-06-2015 19:35:17 // 50401
Ezt a modellautóadós dolgot már eljátszották itthon is a Shellnél. Komplett Ferrari sorozatom van, akár több is egyes darabokból. Illetve csak volt, mert a rokon gyerekek elkunyerálták egy részét :-)
Nándi20-06-2015 19:31:19 // 50400
Köszönöm az infót a végére járok!
Kau20-06-2015 19:28:37 // 50399
Szerintem jó ötlet a Burago autó :)))
Ja, nem erre vagy kíváncsi? :)) A magasabb oktánszámú benzin nyilván jobb :)
Ja, nem erre vagy kíváncsi? :)) A magasabb oktánszámú benzin nyilván jobb :)
GTPeti20-06-2015 18:41:49 // 50398
Már megint (osztrák) V-Power-t tankoltam a JTS-be. :)
Határozottan úgy érzem, hogy halkabb tőle melegen és mintha "légiesebben" is gyorsulna.
Az számomra nem kérdés, hogy a JTS a 95-öst nem szereti és 98-as kell bele. De lehet, hogy a 100-ból is profitál, a kopogásérzékelőn és utánállításon keresztül.
(És még Burago modellautót is adtak 40 liter után.)
Vélemények?
Határozottan úgy érzem, hogy halkabb tőle melegen és mintha "légiesebben" is gyorsulna.
Az számomra nem kérdés, hogy a JTS a 95-öst nem szereti és 98-as kell bele. De lehet, hogy a 100-ból is profitál, a kopogásérzékelőn és utánállításon keresztül.
(És még Burago modellautót is adtak 40 liter után.)
Vélemények?
Alfa GT-Csaba20-06-2015 13:44:40 // 50397
De inkább a lendkerék!!!
Alfa GT-Csaba20-06-2015 13:43:40 // 50396
féltengely csillag vagy kettős tömegű lendkerék!
Nándi20-06-2015 12:32:15 // 50395
Sziasztok! Nem találom a hiba okát! A hiba jelenség egy 1.9 jtd /140Le/ 156 nál jelentkezik ami abban nyilvánul meg hogy 3. sebesség fokozattól olyan 2000-2300 ig rettenetesen berázza az autót de csak ha taposom neki! Cseréltem eddig féltengelyeket,lengőkarokat,váltót,és bakokat. de a hiba még mindig fenn áll!
Tanácstalan vagyok!!!!
Tanácstalan vagyok!!!!
speer20-06-2015 12:09:17 // 50394
Sziasztok, tudja valaki hogy a selespeed tartályon van e leeresztő csavar?
W.19-06-2015 18:54:25 // 50393
Anno a GTV-m is megjárta ott...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
447
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?