Forum >> Szerelőműhely

VMate09-07-2015 14:42:33 // 50536
Valaki vett már le 156 crosswagonról első diffit ? Kérem jelentkezzen ! köszönöm
Pityukoma09-07-2015 01:18:46 // 50535
Csápos emelőm nincs sajnos:-( , de aknám van a garázsban. Tudom meg sem közelíti az említett szerkezetet de ha segítség akkor gyere bátran hozzám. Maradhat a vas napokig is bőven :-)
Akos4608-07-2015 23:57:36 // 50534
Köszönöm szépen neked is a tippet, mindenképp utánajárok ennek a megoldásnak és jelentkezem, hogy mire jutottam!

Ákos
Akos4608-07-2015 23:56:35 // 50533
Köszönöm a tippet! Igyekszem kideríteni kinél van az autóm és rákérdezni, hogy ezzel próbálkozott-e már.

Ákos
Csabo2208-07-2015 10:00:51 // 50532
Szerintem is ott kéne kezdeni amit Kau javasolt. Aztán jó lenne tudni melyik computert cserélték. A 147ben ugyanis az immo egység nem a motorvezérlőben van, hanem a body comp-ban. Ha az előbbit cserélték a kábelköteggel akkor az nagy valószínűséggel hiába történt. a body comp ha beázik hajlamos immo hibákra.
Esetleg egy utólag beszerelt (és eltávolitott) riasztó kavarhat még be.
Az a gyanúm rossz kezekben van a kocsid, és csak ész nélkül cserélgetnek benne ezt-azt hibakeresés helyett.
A bontott body computeremet egy srác akarta megvenni balatonról akinek az volt a kocsi hibája mint nálad.
Kau08-07-2015 09:06:24 // 50531
Szerintem kontakt hiba. Érdemes lenne kicserélni újra az immo biztosítékát és megnézni ott a vezetékeket. A 145/146-osoknál most elég sűrűn előforduló hiba. Eloxidálódnak a motortérben lévő biztik és relék. Érdemes a relé lábait is megcsiszolni.
Így látatlanban ezt tudnám ajánlani és pénzedbe se kerül. Jól lehúznak, ha mindent cseréltetnek veled...
Akos4608-07-2015 07:27:20 // 50530
Sziasztok!

Tanácstalanságomban fordulok hozzátok segítségért. Egy hónapja van a Kanyik Autónál az autóm (a legfrissebb hírek szerint már Dabason egy elektronikai gurunál). Az autó egy 2005-ös még korábbi szériás 140 le 1.9 JTD 147-es. A probléma, hogy az autó nem indul. A hibajelenség úgy jelentkezett, hogy a kulcs elfordításakor Immobiliser failure-t jelzett, majd később már ASR hibát is. Sok próbálkozásra néha megjelent az izzitoszál és lehetett indítani az autót. Állítsuk szerint próbálták indítani egy új komputerrel, kábelköteggel, cseréltek két porlasztócsúcsot is. A megoldás csak várat magára, én pedig izgulok. Van valakinek valami ötlete, tanácsa? Hálás vagyok minden ötletért. Előre is köszönöm! Ákos
Zoli8508-07-2015 06:45:24 // 50529
Olaszos parajelenseg: a kovetkezo a baj. Bekapcsolom a klimat ugye a hutoventilator felkapcsol kettes fokozatban es hut a klima ezerrel. Na de a kovetkezo a baj. Ha kikapcsolom a klimat eddig leallt a hutoventilator nullara mivel a vizhofok 80-90 fok volt. Most viszont ha kikapcsolom a klimat csak visszaveszi a venti fokozatot egyesre es ugy megy tovabb es lehuti a kocsi vizet 70 fokra. Mi lehet a baj miert nem kapcsol le a hutoventilator 0-ra? Segitsetek eddig a kocsival sose volt ilyen parajelenseg.
Piros Madaaar07-07-2015 21:17:10 // 50528
Elso nyert:-)ahhoz konyebben:-)ha nemsegit majd megnezetem alulrol.koszonom
Anti6407-07-2015 21:15:38 // 50527
166 2.5v6 Alfámon digitklímagondok vannak. Nálam a vezetőoldalon van a bibi. A műszerfal bal oldalán, és a középső rész 3 szellőzőjéből a bal kettő meleg levegőt ad csak. Az utas felé már jut hideg levegő. A hátsó részben az utasoknak középen pedig gyenge a befúvás,de ez lehet nem függ össze az előzőekkel. Bár nem kerreg semmi sem, de arra már rájöttem, a terelőmotorok működésénél kell a hibát keresnem. Ismeri valaki a terelőmotorok beépítését? Hány terelőmotort kellene cserélni? Vagy vegyek komplett dobozt a terelőmotorokkal? Valakinek van esetleg szerelési rajza a rendszer felépítéséről? Minden segítséget megköszönök, mert kicsit sok már a fűtésrásegítés 39 C. külső hőmérséklet mellett.
emGéza07-07-2015 21:12:54 // 50526
Amelyikhez könnyebben hozzáférsz :D
(a belsőnél a "bőrcafatot" kell leszedni a karról és a kar alján van a csavar ,kicsit felhúzod és látni , a másiknál alá kell mászni)
Piros Madaaar07-07-2015 21:06:26 // 50525
Koszi,es akkor melyikkel allitsak picit:-)vagy mind?belul lekell bontani a burkolatot kompletten??vagy hozzaferheto egyszerubben??
emGéza07-07-2015 21:01:53 // 50524
A kaszni alján (kb. a kézifékkar alatt 2db) és belül a kézifékkarnál (1db) van állító csavar .
Alfa GT-Csaba07-07-2015 21:01:30 // 50523
lehet, a kézifék kar alatt
Piros Madaaar07-07-2015 20:51:02 // 50522
Sziasztok,csereltem hatso tarcsat es betete a 156 on a kezifek fog de nem tokeletes lehet allitani valahol a bowdenen?vagy mast nezzek? A 159 ben a konyokloben volt egy csavar azzal leehtett itt ennel??elore is koszonom.
Alfa GT-Csaba07-07-2015 20:44:43 // 50521
12 ezer bőven elég !a starline a felét se bírta
indi6907-07-2015 19:50:24 // 50520
A 12 000 elég, hogy szét kopjon? Utólag van értelme zsírozni?
Alfa GT-Csaba07-07-2015 19:45:06 // 50519
Azt nem lehet elkurni!Szárazon mozog az alu házba ,nyekereg és kopik!Éppen ezért nemárt megzsírozni a szilenteket beépítés előtt.
indi6907-07-2015 19:41:20 // 50518
Üdv. Járt már valaki úgy, hogy a 12 000 km-es lemförder lengőkar szilentje kiszópósodik? Vagy a szerelő elqrta? Az agyam eldurran!
GTPeti06-07-2015 17:09:01 // 50517
Ha ez itt FB lenne, most nyomnék egy lájkot. ;)
dev16606-07-2015 17:05:40 // 50516
Sziasztok! Tudtok olyan helyet Bp közelében, ahol csápos emelőt lehet bérelni pár napra hivatalosan vagy ismerősi alapon (természetesen nem ingyen)? Szeretnék lekezelni rozsda ellen néhány részt alaposan, de ha mindezt a garázsom adta keretek között teszem, akkor az 3-szor annyi időbe telik és 10-szer annyi anyázással jár :)
Danny06-07-2015 16:39:26 // 50515
Én pont most vettem az Olaszautóbontóban 5e forintért, az attól függ hogy milyen szelepfedeled van. ha alumínium akkor le kell venni a szelepfedelet, ha műanyag akkor simán hozzáférni a két csavarjához és gyorsan megvan. :)
Bilux06-07-2015 16:30:34 // 50514
Függőleges henger alakú alkatrész a motor jobb felső sarkában.
speer06-07-2015 15:23:21 // 50513
Köszi, én is arra gondoltam, nehéz vajon kicserélni, mennyibe kerűlhet?
GTVili06-07-2015 15:11:16 // 50512
Talán a vezérlésmódosító mágnesszelepe......?
speer06-07-2015 12:36:16 // 50511
Sziasztok, 156-on fázis variátor hihakód? Ez mi ez mi?
Zsombor05-07-2015 18:17:01 // 50510
Köszi szépen. Bejött ;)
Alfa GT-Csaba05-07-2015 17:38:35 // 50509
enged le egyszerre a két ablakot és tartsd nyomva a gombot tovább 5-10mp-ig aztán húzd fel mind a 2 ablakot egyszerre és fölfele is tartsd a gombokat 5-10mp-ig
Zsombor05-07-2015 17:15:43 // 50508
Péntek délután muszáj volt akksit cserélnem. (2007. 2,4 JTDM Brera) Úton voltam, bementem random veszprémi szerelőhöz. Kicserélték, de elfelejtette azt az automatikáját, hogy amikor meghúzod a kilincset, résnyire lehúzza az ablakot, hogy beleférjen a keretbe. Aztán ma reggelre a jobb oldala megint "megtanulta", a vezetőoldal sajnos továbbra sem hajlandó csinálni. Nincs valami, halandó számára is elérhető módszer, amivel visszajönnek a "gyári" beállítások, mert ez így kissé idegesítő, vagy hagyjam a francba és szerelő meg tudja neki tanítani? :) Köszi
emGéza03-07-2015 21:11:13 // 50507
Siettem , így lemaradt !
1.6 TS ECO
és zsugorcsővet raktak rá , nem zsugorvsővet .
emGéza03-07-2015 21:05:24 // 50506
Üdv!
Holnap 300 Km kell gurítanom a vasat . Gondoltam belenézek , hogy mi van a motortérbe .
A képen bekarikázott csőnek mi szerepe van ?
Tartós testi kapcsolatba volt a klímacsővel ! Raktam rá egy zsugorvsővet .
Viszont hirtelen gázadásra , erős(?) szívóhangot hallani a szívósortól . Ez természetes , vagy valami tömítetlenség okozza ?
Köszönöm előre a válaszokat !




Tud valaki megbízható autómentőst ? :D
GTPeti03-07-2015 15:38:00 // 50505
Egy 80Ah-s valószínűleg tökéletes lenne oda. Max. méreteket a 159-topicos cartársak tudnának írni.
Zsombor03-07-2015 15:29:29 // 50504
Sziasztok! 2007-es, 2.4 jtdm Brerába mekkora akksi megy? Méretre, szuflára... Köszi szépen.
dadis03-07-2015 11:52:27 // 50503
Köszönöm a segítséget!

Valaki vállal EGR tisztítást Budapesten/környékén?
Nem tervezem, hogy a közeljövőben szüleimhez látgatnék, és itt budapesten se szerszámom, se megfelelő helyem nincs hozzá...

Köszönöm!
Kócosw03-07-2015 06:50:23 // 50502
Csatlakoznek :) egy egr es LMM pucolas megteszi a hatasat...
pedrobaa03-07-2015 00:40:43 // 50501
A rángatás nem jó, a hátbarugós (vagy inkább hasba akasztós :)) érzést meg megszokja az ember idővel és nem lesz olyan intenzív mint korábban...szerintem... :)
Alfa GT-Csaba02-07-2015 18:57:33 // 50500
Egy egr tisztítás csodákra lehet képes!!
dadis02-07-2015 18:47:29 // 50499
Sziasztok!
Új vagyok itt, de máris tanácsért fordulnék Hozzátok!
147 1.9 JTD 16V: úgy érzem, hogy vásárlás óta veszített erejéből és nyersségéből. Nincs már az a hátbarúgós gyorsulás, mely vásárláskor annyira megtetszett. 2-es 3-as sebességi fokozatban 2500-3000 között mérsékelt kigyorsításnál rángat párat (mintha nem kapna üzemanyagot pár pillanatig).
Az autót ausztriából hoztam be kb fél éve, 178.000km van benne. Kétszer fordult elő (autpályázás során), hogy felgyulladt a motor kontroll lámpa (kiolvastam computerrel, turbó túlnyomás volt), de aztán következő indításnál ismét rendesen üzemelt. Biztos ami biztos, tettem bele egy doboznyi részecskeszűrő tisztító adalékot. Azóta nem villant fel a motor kontroll lámpa, de ez az erőtlenség jellemzi.
Nem tudom van esetleg valakinek ötlete mi lehet ez?
Érdemes volna egy BG motortisztítást elvégeztetni? Esetleg valakinek tapasztalata ezzel?
EGR szelepet kellene leszedni és alaposan megpucolni?
Lehet, hogy a turbó gyengélkedik?
Ötletet/tapasztalatot szívesen fogadok és azt köszönöm előre is!
Bento02-07-2015 16:28:58 // 50498
Egy görögországi nyaralás igen fontos tanulsága:
Ne csak tervezd az FHP-jeladó cseréjét, cseréld is ki!

:)

Szvsz 100.000 kilométerenként megéri rászánni a párezer forintot, mert egyébként kénytelen leszel óránként 10 kilométeres átlagsebességgel elvánszorogni (15 perc vezetés/30 perc visszahűtés) a következő szervizig.

Ebből vajon van olyan márka ami ajánlott? Eddig Bosch volt a gépben, most EPS gyártmány került be.
GTPeti02-07-2015 14:03:33 // 50497
Nem néztem a rugók méretét, mert ha pont ebbe a típusba valóak, akkor stimmelni kell. A lengéscsillapítók újak, de azok nem sokat számítanak a magasságban. (Mivel gázosak egy minimális "feltolásuk" természetesen van, de ez szerintem elhanyagolható a rugókéhoz képest. Ne felejtsük el, a gáz nem a keményítés hanem a habosodás megakadályozása végett van bennük.)
Alfás Theo02-07-2015 13:20:31 // 50496
A süllyedést okozhatja a hibásan működő nivomat lengéscsillapító is. Az swbe ugye gyárilag nivomat van. Átalakítható simára, mert ugye olcsóbb, de ha némi csomagot berakunk, akkor lejjebb ül a segge, kicsit motorcsónakos feelinget adva. Míg a nivomat 2 km haladás után felkeményedik, és visszaállítja a kocsi üres magasságát.
JTD-mbe Monroe-t tettek bele a vásárlásom előtt, ahhoz vettem MAXTOR rugót cserének, míg a V6 donorban nivomatos van. Töröm a fejem, melyiket rakjam össze. Hétvégére okosabb leszek, mert méregetni akarom őket.
Mekkora rugót vettél bele? Nézetted a csillapítódat?
Danny02-07-2015 11:49:22 // 50495
olvastam egy olyat hogy terheléstől függően is bekapcsolhat a vezérlésmódosító 1600-as fordulattól. Nekem meg pont akkor kezd el rángatni.
egyre nagyobb a dilemma :)))
Danny01-07-2015 13:49:03 // 50494
Nem hagy nyugodni a dolog, most volt egy kis szabad időm.
Érdekesség képen amíg az óra szerint nem éri el az 50-et nem kap feszültséget...
ezért érdekes hogy akkor mi a francért jobb hidegen lehúzva :))
miután bemelegedett attól fogva terhelés függvényében kapja a feszültséget, alapjáraton ha megmozdítom a pillangót akkor egyből megy rá a 14 volt, de fordulaton tartva meg elveszi. szóval amint úgymond gyorsítanék már működne.
GTPeti01-07-2015 11:34:34 // 50493
Én azt figyeltem meg, hogy zsír új (Lesjörfors) rugókkal is nagyon hamar leül az alja az SW-mnek ha terhelem. És nem betonkockákra kell gondolni, hanem normál csomagokra. Igazából ez volt az ok, amiért új rugókat vettem. De semmi nem változott.
(Nem csontra leülésre gondolok, de jól láthatóra. Abba bele sem merek gondolni, hogy 5 személy+csomagokkal milyen lehet. :)
Alfás Theo01-07-2015 10:03:26 // 50492
Ha jól emlékszem az sw normál magassága a kerékközéptől mérve a kerékjárati ív széléig 367 mm.
Ettől alacsonyabb, mint esetedben, meg nekem is, az valószínűleg egy sport futómű rugója lehet. Nekem is ültetett a jtd sw-m. Vettem új maxtor svéd rugókat majd meglátjuk milyen lesz. A gyári bontásra ítélt V6 sw-nk ca 60 mm-rel magasabb. Ott normál nivomatos szettel van szerelve a kocsi.
Danny01-07-2015 09:55:40 // 50491
Ja, és köszönöm a választ! ;-)
Danny01-07-2015 09:54:33 // 50490
Értem :(
akkor kicsit komplikáltabb a szituáció .
De sokan panaszkodtak olyanra hogy kb 50 fokos víz környékén mintha seggbe rúgnák a kocsit és megindul, na lehúzott csatival ez a jelenség is megszűnt .
de lehet áldozok 5e forintot egy ilyen bontott mágnes szelepre, hátha :)
Lali7530-06-2015 17:51:12 // 50489
A mágnesszelep jó,ha lehúzott csatlakozóval szépen megy. Kábeles probléma lehet,ki kell mérni. Ha az is jó,akkor a motorvezérlő kerge!
Danny30-06-2015 17:35:19 // 50488
Na ez azm én is ilyenre emlékeztem hogy 4000 körül.
De akkor az biztosan nem normális hogy kis fordulaton már működik.
kb minden 20. vagy 30. indításnál szólal meg pár másodpercre, de ez annyira halkan kerregett hogy csak nyitott motorháztetőnél hallatszott amikor kézzel nyitogattam a pillangószelepet...
Ja és ma így mentem vele dolgozni lehúzott csatival, és mint az álom úgy ment hidegen.
nem rángat nem erőtlen mintha most lenne jó :D
de persze nem olyan mint régesrég ..
Az elképzelhető hogy az a mágnesszelep döglött meg ami vezérli a vezérlésmódosítót?
Mert így utólag belegondolva, nagyon nem normális hogy kb 20e km után már kerreg egy vadiúj módosító. Gyanakodtam erre a mágnesszelepre régen is, de már sajnálom hogy nem próbáltam ki eddig....
.......................30-06-2015 11:21:18 // 50487
a kis pillangóknál minden használt 2,4 kifúj

bár ha túl sokat ,akkor a légtömegmérö bedob egy pár hibát
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.