Forum >> Szerelőműhely

roberto3302-01-2015 09:02:16 // 49699
Sziasztok,

A két belső féltengely gumiharangom ki van repedve sajnos :( ( 156 2.0 TS '98 )

Melyik oldalról könnyebb ill. javasolt hozzáférni, a váltó felől vagy a kerék felől?

Jól gondolom, ha az akksimon reggeli első indítózáskor 8 V-ra esik le a feszültség akkor itt az ideje a cserének?

Köszi: Roberto
DieselManiaco(NagyVad)01-01-2015 18:39:45 // 49698
Boldog Új Évet! Nincs tippetek arra hogy mi lehet az ami estéről reggelre lemeríti az akksit? 156 1,9JTD-ben? Nincs valami tipikus hiba,ami a leggyakoribb?
0Balazs31-12-2014 22:17:27 // 49697
Akkor jól láttam. Köszönöm szépen. Boldog Új Évet mindenkinek :)
Alfa GT-Csaba31-12-2014 21:34:59 // 49696
Lengéscsilapitón van gyárilag a rugó tányér ráhegesztve
0Balazs31-12-2014 21:16:56 // 49695
Sziasztok!

Alfa 147 jtd-vel lerobbantunk ma. Körforgalom után nagy búgás és égett gumi szag. Félre álltunk, és akkor láttam, hogy a bal hátsó gumim belső oldala fekete. A rugót alulról tartó tányér eltört ha jól láttam, és a rugó lefelé nekifeszült a gumimnak. Tréler haza, 22ezer ft. A kérdésem az lenne, hogy a rugót mi tartja alulról? A lengéscsillapítón van rögzítve?

Tudom, hogy látatlanban nem egyszerű a történet, de hátha tapasztaltabbak vagytok :)

Előre is köszi :)
Kau31-12-2014 07:40:00 // 49694
Ha mindet leszedik valamikor, tényleg össze lehet keverni. Ebben igazad van :)
HaNGyA31-12-2014 00:25:08 // 49693
Szia Mindenki!

Az, hoy melyik biztosíték és relé mihez tartozik, az nem feltétlenül egyértelmű!
Mivel ott az aksi előtt LEGO szerűen egymásba csúztathatók a biztik és a relék foglalatai, kérdés, hogy valaki előzőleg hogy tologatta össze.
Nálam, egy ilyen problémánál derült ki, hogy az előző tulaj valamikor tréfás kedvében szerelt! Én meg nem értettem, hogy kivett relével, hogy megy még a klíma...

Egyébként, úgy tudom, a hűtőventillátornak van ott még reléje.
Kau30-12-2014 19:55:05 // 49692
Pontosítok. A középső a benzinszivattyúé. Akkor a jobb oldali az immoé :)
Mindet érdemes megtakarítani :)
Olyan is előfordul, hogy alulról lecsúszik egy vezeték.
Kau30-12-2014 19:50:21 // 49691
Ha jól emlékszek, a középső az immoé. Mellette a nagy a klímáé, a harmadikat nem tudom :)
Kaci30-12-2014 16:10:11 // 49690
Esetleg azt meg tudod még írni, hogy melyik mihez tartozik?
Kaci30-12-2014 15:56:28 // 49689
Köszi!!!!
Kau30-12-2014 13:01:12 // 49688
Az akksi előtti táblán van a reléje és 1-2 biztosíték. Érdemes megpucolni, a biztiket meg kicserélni, mert eloxidálódnak.
Kaci30-12-2014 09:43:29 // 49687
Sziasztok! Járt már valaki úgy hogy letiltott az immoja? megoldás? 1.4 TS
Alfa GT-Csaba30-12-2014 09:40:09 // 49686
Indulás nagyban számit az üzemanyag nyomás felépülésétől és a motor kopottság ,kompresszió nagyságától is !
hg6idn30-12-2014 07:37:34 // 49685
Á, így már értem! Akkor egy hibaforrással kevesebb 😊!
[k i z z o]29-12-2014 23:34:18 // 49684
Ez nem fizikai EGR szelep, hanem szelepösszenyitással elért belső EGR. A kipufogógázokat visszatartják egy kései kipufogó oldali nyitással. A twinphaser ezekben segít.
Coyote29-12-2014 19:45:03 // 49683
sziasztok. tudja valaki merre van a 166-ban a klíma vezérlője? vagy esetleg valami ötlet miért nem megy a fűtés és a venti?
elég kellemetlen minden reggel kaparni a jeget belülről :-(
hg6idn29-12-2014 18:54:15 // 49682
Közben találtam érdekességet itt:
http://www.italiaspeed.com/new_models/new_models_2003/156_restyling/156restyling_02.html

Ez azt írja, hogy belső EGR van benne, mármint a JTS-ben.
Ez hogy működhet, van szabályzása? illetve el tud koszolódni? Gondolom a hengerfejben nincs akkora hely, hogy nagy átmérőjű csövet alakítsanak ki...
Bilux29-12-2014 16:34:26 // 49681
Illetve rendesen megforgatja a motort az önindító vagy kínlódik? Hiába új az akku...
Bilux29-12-2014 16:33:40 // 49680
Üzemanyag illetve izzító relével nincs baj? Nem villog az izzítás piktogram?
MikeTheDevil29-12-2014 14:55:07 // 49679
Szevasztok!
Meg tudná nekem mondani valaki, hogy a boxer és a td fütéscsapja egyezik-e 145ös?
Köszi elöre is.
maotun28-12-2014 11:08:10 // 49678
Sziasztok!
156 1.9 jtd 8 v alfam van. Most kapott uj akksit zap silver premium 80A 760Ah, izzitó gyertyák cserélve. Ma reggel -1 c fok mégis vagy 8-10 fötengely fordulat kellett a nehézkes induláshoz és 3 mp.-ig furán járt a motor majd szépen járt alapjaraton.... Ez normalis? Mi lehet a gond?
Coyote27-12-2014 22:26:23 // 49677
Zé-t ismerem, csak hozzá elég nehéz bejutni mert folyton tele van melóval. mennem kéne hozzá amúgy is, de még nem kaptam időpontot tőle.
WarbiRunner (Gyuri)27-12-2014 21:04:53 // 49676
Aztán a turbo vákuumcsöve lenne a második lépés.
Vagy a szenzor vacakol, vagy a nyomást nem tudja szabályozni.
WarbiRunner (Gyuri)27-12-2014 21:01:07 // 49675
Ezen sok tippelni való nincs, elsőre a MAP szenzor venném ki legalább egy tisztításra.
Alfa GT-Csaba27-12-2014 19:50:51 // 49674
Pesterzsébeten Zé tud mindent Vágóhíd utca 14
Coyote27-12-2014 18:54:53 // 49673
sziasztok. Pesten van valaki aki tud Hiba kódot nézni nekem, illetve ki kéne deríteni mitől nem megy a fűtés. köszönöm.
[k i z z o]27-12-2014 17:26:22 // 49672
Megnéztem, igazad van, a JTS -be nem rakták be - csak a VW csoport ezzel a vezérlővel szerelt modelljeibe, az EVAP szelep felügyeletben használják, valamint a hengertöltés számítására.
hg6idn27-12-2014 17:10:11 // 49671
Úgy tudom EGRem nincs, de vslaminek kellene mérni a szívó cső nyomás viszonyát. Kerem sz e Learn cd-t. Hátha ott megtalálom az igazságot. A motortérben nem igazán találtam.
[k i z z o]27-12-2014 15:55:20 // 49670
Szia, van benne MAF és MAP szenzor is. A MAP szenzor kell az EGR vezérléshez és az aktuális henger töltöttségi szint kiszámításához.
Fisher27-12-2014 15:13:19 // 49669
Ki kell mérni az "üresjárati" fogyasztást! Valami leszedi az áramot az akksiból. Vagy zárlat vagy valami fogyasztó.
Martika8327-12-2014 14:19:18 // 49668
Van egy olyan nagy gondom a 145 boxerrel, hogy 3 fok alatti hőmérsékletnél 4-5 óra alatt lemerül a vadi új fullra töltött akksi. Természetesen bármelyik másik kocsiba átrakva az akksit nincs ilyen probléma, illetve bármelyik másik akksit berakva a 145-be ugyanez a gond.
Van bármilyen tipikus elektromos hibája a boxereknek ami ezt okozza pl. valamelyik relé nem szakítja meg valamelyik áramkört a hideg miatt, stb..?
Angelo Bianco27-12-2014 11:37:31 // 49667
Egy kis segítségre lenne szükségem!

Tudja valaki, hogy 159es kuplung hidraulikát hogyan és hol lehet légteleníteni és lecserélni rajta a folyadékot?!
Előre is köszi!
hg6idn27-12-2014 10:19:59 // 49666
Először is Boldog Karácsonyt!
Egy -lehet - buta kérdés:
JTS-be van a fojtószelep után MAP szenzor? Neten nem találtam rá utalást, ePer-ben sem sikerült, de alkatrészként láttam hirdetve...Illetve a szívó oldalon sem fedeztem ma fel, de ez nem zárja ki, hogy van benne :)
Álló motornál hoz nekem egy zárt fojtószelep állásnál 5,5 Kg/h légmennyiséget, nem tudom honnan veszi.
Zozo8527-12-2014 09:50:15 // 49665
Ma este egy szerelő rá néz nekem és megpróbáljuk kideríteni, mondom neki ezeket a hiba lehetőségeket miket írtatok.

Köszönöm
Holnap beszámolok az eredményről :D
Lali7527-12-2014 06:25:51 // 49664
Csak segíteni próbáltam...😞
ha nincs centis repedés,akkor nem kormol,viszont erőtlen,és szabályzás hibát is beírhat.... Találkoztam ilyennel...😲
redbull9027-12-2014 01:53:53 // 49663
Lukas Turbocsőnél kormol az autó levegő szegénység miatt, neki nem kormol.
alfa147,Gt26-12-2014 23:31:08 // 49662
Sziasztok. Járt már valaki ugyhogy menet közben befogott a fék és VDC és ASR hibát is jelzett.Ujrainditás után megszünt,de rövid menet után ujra jelenkezett.GT 1.9 jtd.Még nem volt idöm kiolvasni de érdekelnének az ötletek
Üdv.Zoli
Lali7526-12-2014 21:58:54 // 49661
A vákuumcsövek is bejátszhatnak,de akár lyukas turbocső is...
redbull9026-12-2014 21:48:35 // 49660
Turbón ami van Druklabda azon van vákumcső megnézted őket? Az a rendszer húzza be a turbót ha vhol elvan repedve nem fog elindulni a turbó tiszta szívódízelhatást kelt a kocsi... Ha egr el lenne tömődve akkor hozna mellé 400 hibakódot is sztem ezt kizárhatjuk.
Lali7526-12-2014 21:29:20 // 49659
Turbofeltöltés érzékelő..... Nem egyértelmű...látni kéne...😞
Zozo8526-12-2014 21:18:32 // 49658
Nem vészesen max mikor kicsit nekilépek de az normális, de nincs kormolás minden pici gázadáskor
Lali7526-12-2014 21:08:43 // 49657
M-Jet -et nem ismerem,de turbonyomás- szenzor,esetleg?
Lali7526-12-2014 21:03:45 // 49656
Kormol is?
redbull9026-12-2014 17:03:08 // 49655
Nézzed meg kis vákum csöveket nekem akkor ált le a turbóm és hozta ezt a hibát mikor ki volt szakadva aztán 50 forintért vissza kaptam a lovakat :-)
Mr. Z26-12-2014 15:19:16 // 49654
V6-al nincs ilyen problémám de lehet egy jó karburátortisztítóval befújva lehet használ valamit , én folytószelepet takarítottak vele ahogy fújtak rá úgy szedte le a koszt. De lehet hülyeség csak ünnepek alatt jobb híján bármi jó lehet
Alfa GT-Csaba26-12-2014 14:51:14 // 49653
lehet hogy csak az egr szelepet kell kipucolni !A turbó nemigen szokott eltömődni!
Zozo8526-12-2014 14:22:48 // 49652
Most értem haza vele Hajdúszoboszlórol...de nem tudom hogy merjek-e vele közlekedni mert nagyon nehezen megy...turbó egyáltalán nem megy sztem
2 hete is volt ez a hiba akkor ezt olvasták ki


Mondtátok sokan h turbót kell leszedni és kipucolni...szerelőm fogta rá a fejét ezért keresek egy alfás szerelőt aki sok ilyet csinált már :D
Ferke26-12-2014 14:01:16 // 49651
Nalam ki tudod, de en Tarnokon vagyok...
Mr. Z26-12-2014 14:00:49 // 49650
Vendégségben kölcsön töltővel töltöttem fel a V6 aksit :) honvédségi kb 10kg :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.