Forum >> Szerelőműhely

Fisher12-01-2015 14:43:11 // 49794
Sziasztok!
Ide is bemásolom, hátha valakinek van valami ötlete...

Nos, ma eljutottam oda, hogy volt időm ránézni a 6-os hengerre ami nem megy... Hát valószínű ez volt az oka:

Kicseréltem és láss csodát, megy minden henger, tölt a turbó (most, hogy mindhárom henger tölti), megy mint a szélvész! De nem hiszem, hogy hosszú életű lesz, mert a kivett gyertyán annyi friss olaj volt, és gyönyörűen füstöl kéken mint az állat az új gyertyával! Gondolom igen jelentős olajmennyiség jut a hengerbe, ami ezt a gyertyát is kinyírja hamarosan... Ötlet? Kuka az egész motor? Gyűrű vagy szelepszár szimeringen is kaphat ennyi olajat?
redlbalazs12-01-2015 07:21:47 // 49793
Hello. Én Ugyanitt tartok...de ha melegebb idő van nekem elindul...olvasd vissza a forumbejegyzésem,leirtam hosszan miket is csinál és milyen hibákat dobott ki
Coyote12-01-2015 07:16:43 // 49792
szépjoreggelt mindenkinek. ma reggel nem akart elindulni a kocsi. 5-6 inditozás után gel adtam mert az akksi is kezdett gyengélkedni. tegnap egész nap jöttem mentem vele hiba nélkül, de reggelre semmi. akksi jó, mafta is van benne. van valami ötlet? járt így már valaki?
LeonSilver12-01-2015 06:16:29 // 49791
Segítsetek nekem drága cartársak!

A 166-os drágámban mindig megpusztul az ülésfűtés kapcsoló.
Egyrészt mitől lehet ez? Szét ég vagy mi a fene leli.
A másik, hogy hiába keresek nem találok sehol. Kettő darab kéne. Hol, melyik üzletben próbáljam meg?
Esetleg van valami jobb, ami bírja az ampereket? :)
HaNGyA11-01-2015 18:50:03 // 49790
Üdv Inter156!


Sajnos kívülről nem fogsz tudni új tömítést alávarázsolni, mert talpból lefelé menő rőgzítőcsavar miatt nem tudod alátolni. Ha ravasz módon kettévágod a tömítést és úgy próbálod, akkor meg nem fog jól tömíteni és nem fogod tudni stabilra megszorítani az antenna talpát a kasztnihoz.

A megoldás:
1. Autóba beül.
2. Vékony csavarhúzóval a belső világítás lámpán, a kapcsolók előtti fedőlapka finoman kipattint.
3. Az alatta lévő két csavar (kereszthornyú) kiteker.
4. Így már az egész belsőlámpa kivehető, úgyhogy kivesz.
5. És HEPP! Már látszik is a tetőantenna rögzítőcsavarja! :-) Ha jól emlékszem, 10-es csőkulcs az üdvözítő megoldás.

Mivel ezek az antennák idővel tutin elpillednek, az antennapálca belerohad, az egész antenna leesik a tetőre vagy éppen ellenkezőleg, megszorul, és még kontaktosak is szoktak lenni, ezért ajánlom az új antenna beszerzését, ha már úgy is szétkaptad. Pl. a Homasitában valami 2900 pénzért vettem ilyen FIAT stílusú antennát kompletten, tömítéssel együtt. Dettó úgy néz ki, mint a gyári! :-)

Béke és bütykölést! :-)
Fisher11-01-2015 13:16:18 // 49789
Sziasztok!

Az mitől lehet, ha üresben alapjáratról hirtelen lepadlózom a gázpedált, "gondolkodik" picit és "dadogva" pörög fel? Ugyan ez a helyzet fordulatról is, ha hirtelen "nyomogaom" a gázpedált! És "puffog" is amikor hirtelen elveszem üresben 3-5e fordulatról! Gyújtás? (rotor, fedél, kábel vagy gyertya az esélyesebb?)
(164 2.0 V6TB)
Inter156 (il mascalzone)11-01-2015 13:10:39 // 49788
Tegnap meglepődve láttam,hogy 145-ösünkön a kis tető antenna lóg a szélvédőn lefelé! Mi a fene,gondoltam valaki piszkálta,de aztán láttam,hogy hiányzik az a vastag tömítés alóla és ezért lötyög. Nem tudom hogy hagyhattuk el,talán az autó mosóban tűnt el? Kiszedni nem szeretném,mert érintené a belső kárpitot,kiviről kéne trükköznöm valamit. Járt már így valaki és sikerült megoldani? Nem szívesen ragasztgatnám a tetőt ez miatt :-)
Alfa GT-Csaba11-01-2015 12:35:39 // 49787
Ne húzd rá a tanksapkát ,gázolaj nem párolog el!
forrasr11-01-2015 12:28:10 // 49786
de simán lehet, eldugult a kaniszterszellőztetőd
Jozso5311-01-2015 11:00:58 // 49785
Tisztelt Márkatársak !
Egy kis infó kéne.Adott egy 156-os 2001-es 1.6TS.Hibakod olvasásnál P0115-os kodot adott.Ez vizhőfok jeladó hiba.A jelado 4 érintkezős de csak 3 vezeték(fehér,sárga,zöld)van a kábel kötegben.Az utas térben a vizhőfok müszer rendben méri a vizhőfokot.Inditás után azonnal indul hütőventillátor ezért lehuztam rola Kod törlés után ujbol vissza jön hibajelzés.
Programmal olvasva -40 fokot mér s meleg motornál is ezt mérem s gondolom ezért is inditja ventillátort, mert az ECU ugy értelmezi hogy valami nem jó.
A kérdésem főleg jeladora vonatkozna hogy itt mi lehet hiba főleg a vezetékszám és az érintkezőszám eltérésében.
Válaszaitokat előre is köszönöm.
redlbalazs10-01-2015 12:28:54 // 49784
visszadobálja a hibát :(
Nekem elindult megy rendesen semmi gond....felmelegedett a motor leállítottam...majd ujra pöccre elindul! De tankoláskor azt észrevettem, hogy akkora a vákum a tankban....mikor leveszem a sapkát akkorát szív...Nem lehet köze ahhoz hogy visszahuzza a gázolajat a tankba és a szivattyu nem tudja felszívni az üzemanyagot? lehet hülyeség :)
.......................10-01-2015 12:12:48 // 49783
Majd nézd meg,hogy mi jön vissza a hibakódokból
.......................10-01-2015 12:11:47 // 49782
Nekem volt ilyen egyszer télen , nagy nehezen beindult,de köhögött ,füstölt majd leállt
Az egr volt rossz
És meghülyült a befecskendezés
redlbalazs10-01-2015 11:34:42 // 49781
ezt mondták már tippnek....de megoszlanak a vélemények mert van aki szerint semmi köze ahhoz,hogy nem indul....
Vagy ennyire rossz minőségű lenne a gázolaj,hogy megdermed?
Most megyek vele pár kört meg tankolok máshol....de igen szétfogom szedetni az egr-t most már ...mert sosem pucoltam:(
.......................10-01-2015 11:27:34 // 49780
Egr leragadt esetleg?
redlbalazs10-01-2015 11:25:21 // 49779
és másik programmal....
redlbalazs10-01-2015 11:22:10 // 49778
Hello! Most + fokok vannak elsőre elindult.....leállítás, kiolvasás után ezt kaptam.


Törlöm...de ugyanúgy visszadobja:(((
Zozo8509-01-2015 21:23:26 // 49777
oké köszi
GTPeti09-01-2015 12:27:58 // 49776
Ki.
Azt, hogy nem kerül korom a szívóoldalra.
Mivel a tied már elég új, észre fogja venni és hibakódot dob. Ezért szokás egy chiptuning keretében pár plusz LE mellett ezt is kiírni.

Ha rákeresel arra itt az Amorén, hogy EGR, ezernyi találat lesz, mindenféle infóval.
Peti156Sw09-01-2015 08:21:35 // 49775
Sziasztok! Tud valaki Komárom vagy Győr környékén Jtd-hez értő Alfa-Fiat szerelőt? Az sem baj ha messzebb van Bp. stb. Hengerfejezésről lenne szó, meg turbó felujítás. Külföldön dolgozom, ezért csak pár nap lenne az egészre most hónap végén.
Zozo8508-01-2015 21:55:24 // 49774
156 2,4 jtdm (175le) 2004...
Ki lehet venni az egr szelepet es ledugajozni???
Hosszú távon mit eredményezne ez?
Fisher08-01-2015 18:49:18 // 49773
Van benne! Köszi, akkor csere! Valószínű az öreg olaj szórakozik velem meg a fékemmel!
Szabolcs 15908-01-2015 17:13:48 // 49772
és az eredmény nem rossz :)))))))
Föckös08-01-2015 15:57:57 // 49771
(ez is egy megoldás... :-)) )
DieselManiaco(NagyVad)08-01-2015 15:54:40 // 49770
nahh itt a megoldás,én ilyeneket nem szoktam fényképezni:D
Szabolcs 15908-01-2015 15:41:47 // 49769
unalom üzés 159 1,9 es régi egr em tisztítása olyan nem lesz mint az ujj de majd meglátjuk:))))
DieselManiaco(NagyVad)08-01-2015 15:34:04 // 49768
meg a lényeg hogy fémtiszta legyen mire végzel...
DieselManiaco(NagyVad)08-01-2015 15:33:28 // 49767
menete? hát szépen a megfelelő sorrendben jó szerszámokkal lebontod az útban lévő dolgokat,amég el nem jutsz az EGR házáig...2.4-est még nem csináltam..
DieselManiaco(NagyVad)08-01-2015 15:32:17 // 49766
féktisztító,gázolaj,hideg zsíroldó ezekkel szoktam,meg persze drótkefe csiszolópapír stb..most volt egy olyan clio aminek a szívócsövéből csak úgy jött ki hogy negyed órán keresztül gázlámpáztam,csak annyira volt tele,hogy a 40-es belső átmérőjű csőbe nem fért bele a kisujjam a koksztól...ott muszály volt,de amég lehet csak ésszel...
Coyote08-01-2015 15:20:57 // 49765
és mi a menete a takaritasnak? mivel kell kipucolni?
DieselManiaco(NagyVad)08-01-2015 15:07:48 // 49764
hát ha nem dob rá hibát akkor az lenne a legegészségesebb...ha dob akkor csak takarítás olyan 20-30 ezrenként..
DieselManiaco(NagyVad)08-01-2015 15:06:30 // 49763
van benne ABS vagy nincs? ha van akkor DOT4 ha nincs akkor papíron elég a 3 is..mennyiség? 1 literből sztem megúszod..
Fisher08-01-2015 14:50:25 // 49762
Ja, és mennyi kell bele kuplunggal együtt?
Köszönöm!
Fisher08-01-2015 14:30:27 // 49761
Sziasztok!
'93 -as 164 -be milyen fékolaj kell? DOT3 vagy már DOT4? Márkát esetleg tudtok javasolni, vagy nincs igazán különbség?
redlbalazs08-01-2015 14:08:26 // 49760
Hogy mit? Lemezzel takarjam le és iktassam ki az EGR-t?
DieselManiaco(NagyVad)08-01-2015 11:34:09 // 49759
hát azzal ki lehet nyírni az akksit ha a dízelt tekerni kell...
redlbalazs08-01-2015 10:34:45 // 49758
nekem ugyanez a gond....csak az akksim már lassan nem bírja :) sok indítás után elindul vagy nem induul :(
DieselManiaco(NagyVad)08-01-2015 07:38:52 // 49757
akkor tedd meg én csináltam egy jetit,ami először csak sokat fordított,aztán sokadik indítózásra indult aztán nem indult.
redlbalazs08-01-2015 07:19:56 // 49756
7 év alatt még nem pucoltattam ki egyszer sem az EGR-t 😞 130000kmt mentem. Most áll 200000-nél
redlbalazs08-01-2015 07:16:51 // 49755
Nehezen indult...5-6 indítás...utána már eljutottam az akksi lemerítésig....feltöltöttem másnap 2. Indításra indult. Indítózáskor füstől is...
Zozo8507-01-2015 23:09:20 // 49754
Nehezen indul vagy nem indul egyáltalán?
DieselManiaco(NagyVad)07-01-2015 22:30:24 // 49753
lehet,volt olyan ami azért nem indult,mert megszorult. én lecsekkolnám...
Alfa GT-Csaba07-01-2015 22:06:37 // 49752
Biztos nem az egr miatt
redlbalazs07-01-2015 21:39:01 // 49751
Sziasztok.

Kérném a segítségeteket!!!!

Kiolvastam az autót végre és van 2 hibakódom :)
P0404 - EGR
P0704 - Kuplung jel

Lehet az,hogy az EGR miatt nem indul az autóm hidegben reggelente???

Köszi
beco07-01-2015 09:36:06 // 49750
Sziasztok!

Esetleg valaki tudja, hogyha a bajuszkapcsolók világítása "elmegy", hogy lehet meggyógyítani? (GT de a 147-ben is ua.)
Várom a tapasztalatokat, ötleteket!
Köszi.
swan06-01-2015 21:32:15 // 49749
A perion magyar volt. De ha jól tudom már nem gyartanak itthon semmit. A nevet megvette a Varta. A gyárat nem mert az már nincs meg a váci úton. Most egy-két irodaház és egy parkoló van a helyén.
Csótány06-01-2015 13:47:02 // 49748
hali 147 2.0 selespeed-hez keresek hidraulikus egységet vagy komplett váltót köszi
Bull8806-01-2015 11:36:05 // 49747
Sziasztok! 156-os 2.4 20v-ben szeretném kicserélni kompletten a kupplungot (2tlk , táracsa , stb) , a kérdésem az lenne ,hogy a váltó kifér balra a bölcső bontása nélkül vagy azt is le kell engedni ? Ha esetleg valaki jártas már ebben megköszönném ha megosztaná velem a tapasztalatát , jó tanácsait ! :) Az infóért előre is köszi , további szép napot!
Stringwalker06-01-2015 10:51:02 // 49746
Sziasztok!
A fiam, (Zozoeusz) 2.0 TS motorja megadta magát. Sikerült egy másik motort vásárolni.
Több hétig állt az autó egy helyi szerelő udvarán anélkül, hogy hozzányúlt volna egy ujjal is. Egyrészt meguntuk a várakozást, másrészt kezdtem azt gondolni, hogy a halogatás oka szakmai kérdés. Így aztán nem kis bátorságot merítve haza vittük és mi magunk nekiláttunk. Első futómű ki, motor ki, váltó ki. Szerszámok megvásárlása, blogok olvasása, szakmai leírások összekaparása, tanulmányozása volt a program két hétig. A beépítendő motor részleges bontása, új vezérlés alkatrészek. Na itt is volt egy kevés probléma, mert szinte minden jel a gyáritól minimálisan is de eltérő helyen volt. Ettől még nem akadt össze a cucc, de az alapjárat minimális ingadozását, teljesítményvesztést okozhatott. Új hűtő került a gépbe, A vízpumpa és a vezérlés összes alkatrésze újra cserélve. Minden csavar megtisztítva került a helyére, ahol kell ott a rézpaszta is felkerült.Olajteknőt leszereltük és teljesen kitakarítottuk, olajszivattyú szívórész megtisztítva ( volt benne trutyi az biztos ).Tömítések cserélve. Motor, váltó, szervó, selespeed hidraulika új folyadékokkal feltöltve.
A gépet ideiglenesen kivonattuk a forgalomból, így aztán időnk is van, mint a tenger. Nem kapkodunk el semmit, lassan elkezdtük visszaépíteni a váltót és a motort a helyére. Új hűtő is beraktuk, minden stimmel Csak a felső hűtőcső, ami a hűtő tetejéről a termosztátházba csatlakozik (34 cm) rövidnek bizonyult, valószínű, hogy eddig is az volt, de egy ügyes szerelő nem foglalkozott a problémával összefeszegette, nem érdekelte a következmény. Na mindegy gondoltam, ideiglenesen berakom, legalább addig, míg beindítjuk a gépet. Minden bekötve, feltöltve. Lássuk! Kulcs fordul, üzemanyag szivattyú zúg :) ... és láss, illetve halld a csodát! A gép röffen, olajnyomás kialszik, szépen ketyeg, egyenletesen rázkódás nélkül. Széles vigyor :)

Amire még szükségünk lenne: Felső hűtőcső 38-40 Cm hosszú, illetve az a kábelköteg, ami a hűtő fölött megy el, ez csatlakozik a ventilátorokhoz is illetve egyéb más dolgokhoz. Egy szál el van benne szakadva a soklábú csatlakozónál. Ha tud valaki ebben segíteni azt nagyon megköszönném.

u.i.: Coure sportivo! :)
Föckös06-01-2015 10:10:28 // 49745
Banner akksim 7évesen -7ben adta meg magát, természetesen bannert vettem bele, eddig jól bírja 4 éve;-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.