Forum >> Szerelőműhely

mreni20-02-2015 19:23:00 // 49936
SKF már nem gyártó cég... érdemes megnézni milyen gyártó cucca van skf csomagolásban és hol gyártják azt :)
Mr. Z20-02-2015 19:22:59 // 49935
köszi, megpróbálom én is azt
mreni20-02-2015 19:20:38 // 49934
low cost,de vállalható kategória pl a denckermann,snr(asszem 10-15 között van ),de én Ruville-t használok évek óta mindenhová,nagyon kevés panasz van rá és jó árban is van(20körül van a 166-hoz kedvezmény nélkül) ,ellentétben az SKF-el.
Mr. Z20-02-2015 19:17:42 // 49933
van 40%-os emberem, csak azt kérdezem, ha nem SKF akkor mit érdemes?
mreni20-02-2015 19:12:52 // 49932
jó mondjuk a 8 az erős kedvezmény,de 15től vannak normális csapágyak webshopokban,az utca emberének is...

nem érdemes az unixos teliárakból kiindulni...
vm20-02-2015 19:02:34 // 49931
Vajda András top 5-ben van Mo-n.
vm20-02-2015 18:59:52 // 49930
8 meg 15 ezres első kerékcsapágy 166-ba? Persze... ;-)
Mr. Z20-02-2015 18:42:22 // 49929
én most akarok cserélni a 166-ban, te mit ajánlanál akkor ha nem SKF?
Burján Dániel20-02-2015 18:07:18 // 49928
Előre is köszi
mreni20-02-2015 04:34:53 // 49926
Mondjuk a 40ezres első csapagy kicsit durca 😃
8tol mar vannak csapágyak 15ert pedig jo munoseget is találni...
Az Skf meg... Inkabb hagyjuk 😃
Andrea14719-02-2015 21:28:29 // 49925
Szia! En jovo heten viszem hozzajuk a kocsit nekem is ajanlottak oket, ha mar tulvagyunk rajta irok hogy mik a tapasztalatok.
www.italycar.hu
Burján Dániel19-02-2015 19:53:14 // 49924
Sziasztok!

Tudtok ajánlani megbízható szerelőt budapest és környékén?elég macerás melóról lenne szó:váltó javítás vagy csere(ha találok bontottat jó áron)159-es 1.9jtd-ben
előre is köszönöm
Ferri18-02-2015 09:45:12 // 49923
Én mentem kb. 1000km-t balasszíj nélkül, alkatrész rendelési gondok miatt. A tengelyek benne voltak a motorban, de nem forogtak. Elvileg gyorsabban kellett volna felpörögnie a kisebb forgó tömegek miatt, de ez nem volt érezhető. Viszont a kormányon, a gázpedálon, és kicsit mindenen magas frekvenciájú vibrációt lehetett érezni. Alig vártam, hogy végre rendben legyen. Hosszabb távon lehet, hogy valamit szétráz, elrepeszt.
Ha a tengelyek csapágyaihoz vezető olajcsatornákat ledugózod valahogy, akkor nőhetne az olajnyomás, de egy nagyjából egészséges motorban a leforróbb olajjal is 2000 fordulat táján 4 bar-nál már nyitni kezd a határolószelep, és nem nagyon nő tovább. Ha nincs olajnyomás, meg kell keresni az okát.
A hajtás teljesítményigénye szerintem is max. 1-2 lóerő lehet. Én mem éreztem semmivel sem erősebbnek.
Utcára nem javaslom ezt a dolgot, ha versenymotort építessz, akkor lehet rajta gondolkodni.
Jani721217-02-2015 19:38:02 // 49922
egyelőre teljesen elméleti a dolog, mert még nem tudom, hogy hogyan fog kinézni rajta a 18-as felni. Kicsit le szeretném ültetni aztán gondoltam, hogy kicsit kiraknám a kerekeket a peremhez közelebb. Viszont lehet, hogy a 225/40-es gumi már elég mutatós lesz önmagában is! Kicsit várnom kell még a látványra, mert előbb még valahogy le kell szerveznem a színterezést is...
vm17-02-2015 19:13:10 // 49921
Amekkorával a garázsajtón még beférsz, de mit akarsz szélesíteni egy 166-on???
Mr. Z17-02-2015 19:11:06 // 49920
a csapágyterhelés a kerékdőlés szög tizedfokra vannak belőve egy 2cm-es nyomtávval az egész megy a kukába, az egy dolog, hogy hogy fog a kocsi teljesíteni pályán, mert gondolom nem versenyzel vele, de a kerékcsapágy olyan plusz terhelést kap amitől hamarabb tönkremegy.
A 166hoz ( nekem is az van ) az SKF kerékcsapágy előre 40+ ezer jó Magyar forint. Szerintem ennyit nem ér hogy jobban nézzen ki. Ha pl nagyfék miatt kéne nyomtáv, akkor az ET számot utána kell számolni , hogy a kerék felfekvő felületének középpontja ugyan oda essen.
Mr. Z17-02-2015 19:05:03 // 49919
de miért akarsz nyomtávszélesítőt?
http://mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/ch02.html
kezdj el egy kis futómű kinematika alapokat tanulmányozni.
Nekem a BME-n volt erről egy könyvem, minden mm amivel eltolod az alátámasztást ( kerék) az komoly terhelést jelent a futóműre. Ezért kell az ET számra is ügyelni. A mechanika tanárom szerint max 5mm alkalmazható futómű átalakítás nélkül. Olyan bonyolult ( és drága ) futóműnél mint a 166, kár próbálkozni és szétkúrni egy rendszert , amit mérnökök tucatjai fejlesztettek neked. De ez magánvélemény futómű specialistától is kérj tanácsot.
Jani721217-02-2015 18:39:22 // 49918
Nyomtávszélesítő kérdésem lenne! :) Mekkora a max szélesítési lehetőség 166-oson 18as 8"széles felnivel? Válaszokat köszönöm!
Barni14717-02-2015 15:48:43 // 49917
Kapsz + 1-2 LE-t, + szétrázódik a motorod. A balasztengely a másodlagos tömegerőket hivatott kiegyensúlyozni, míg a sonkák a főtengelyen az elsődleges tömegerőkért felelnek.
Liquid17-02-2015 15:05:48 // 49916
nem hallotam olyat eddig ami ezt alátámasztaná. Ez végülis nem egy emissziós nromák miatt miatt belerakott hátráltató eszköz mint mondjuk az EGR.
szakosmate17-02-2015 13:45:45 // 49915
Sziasztok, csak kiváncsiság képpen kérdem, ha kiveszem a balansztengelyt akkor tényleg jobb lesz az olajnyomás, több lóerő, jobban pörög a motor?
Piritu - 1.000.00016-02-2015 20:51:30 // 49914
Ez két különböző jeladó. Neked az kell, amelyik szakadt az autódban. Szerintem a felső.
Hangsúlyoznám ez csak tipp, előtte azért meg kellene mérni vagy egy "igazi" szakival megnézetni. Fehérvári vagy, csak egy ugrás Erhard vagy Csöri...
GTVZoli16-02-2015 20:19:17 // 49913
Sziasztok!

Fém fékcsöveket cserélnék a GTV-n (megette őket a rozsda). Tud valaki ajánlani olyan műhely/céget, ahol legyártják a kért darabokat, jó minőségben?

Előre is köszi a segítséget!
Piritu - 1.000.00016-02-2015 19:04:53 // 49911
"P0335 - RPM sensor" - gugli találat és fordítás: Klatty
Ricoe15616-02-2015 19:03:28 // 49910
így már értem....
Köszönöm a segítsééged. :)
Ricoe15616-02-2015 19:00:15 // 49909
És a hibakódok? Nem ezt irta ki :)
Piritu - 1.000.00016-02-2015 18:57:38 // 49908
Klasszikus főtengely jeladó hiba. Melegen megáll, kicsit hűlve elindul. Csere.
Ricoe15616-02-2015 18:54:25 // 49907
Sziasztok.
Az alábbi ügyben kérnék tanácsot.
Megálltam tankolni,majd indulni szerettem volna de csak az önindító tekert. Engine lámpa.
2 percre rá elindult.
Rádugtam gépre az alábbi hiba fogadott.

Vízhőfok, ahogy kell 80°C felett kicsivel volt. Soha nem volt vele gond az indítással.

Vigyem szervízbe?
redlbalazs12-02-2015 17:52:12 // 49906
Sziasztok
Tud valaki segiteni Porlasztócsúcs ügyben? Felújított vagy olyan ember aki felújít és megbízható???a 2 hengembe csak pisilget a nafta...😡 Segítsetek!!!
Kispaksi11-02-2015 16:59:47 // 49904
Sziasztok!
Ma vettem egy LM1003 as légtömegmérőt. Alfa 156 ba szerettem volna beépíteni, de a csatlakozó nem egyezik. A kocsiban 5 lábas csati van az LMM pedig csak 4 lábas. Ha szerzek hozzá csatit bele lehet ácsolni valahogy vagy felejtős a téma?
Föckös11-02-2015 13:36:00 // 49903
áztat, teker, áztat,teker, áztat, teker.
sok pici sokra megy alapon, sok idő alatt kijön majd.
aztán majd te is úgy fogsz gondolkodni, mint én, hogy nem baj ha kétrongyos xar van benne, mert legalább lehet kétévente cserélni, és nem tud emiatt megszorulni...
kitartás
Bati11-02-2015 13:03:54 // 49902
Sziasztok
2.4 10V Izzító gyertyák!!! 5 böl 3 szar de nem akarnak kijönni
ki tud valami jó módszert, hogyan lehetne kiszedni őket
Bushmaster10-02-2015 20:58:08 // 49901
Szuper :(
Köszönöm az infót.
Alfa GT-Csaba10-02-2015 15:35:52 // 49900
Akkor vezérlőt kell cserélned,sajnos
Bushmaster10-02-2015 15:33:40 // 49899
Hát az ablakot nem akarja tanulni viszont a nullazas az ment
Bushmaster10-02-2015 15:06:03 // 49898
Ezt már nyáron is csinálta úgyhogy biztos nem a hideggel van baja azért köszönöm.
Bushmaster10-02-2015 15:04:29 // 49897
Köszönöm a gyors segítséget,megyek ki is próbálom.
Akkor a kuplung probléma megoldása még várat magára.
Próbálok esetleg egy légtelenitést hátha levegős bár nem tartom valószínűnek.
ASR1610-02-2015 14:29:23 // 49896
Az ablakhoz egy kis kiegészítés: az előző 147-esen nekem is volt hasonló, a bal első ablakemelő motor hidegben csak nyöszörgött, pár centit emelt aztán kifulladt.. ahogy leálltam a teremgarázsba, gyönyörűen működött.. fázott, na.. bolzano-t kivéve arrafelé nincs túl gyakran minusz :)
Alfa GT-Csaba10-02-2015 12:38:17 // 49895
Az ablakot tanitani lehet ,felhúzod mint a 2-t és felhúzva tartod a gombokat 10mp-ig aztán leengeded mind a 2-t és lefele nyomod a 2 gombot 10mp-ig elvileg megjavúl.Kuplungot nem lehet állitani ! A nullázás az ablaktörlő kar végén lévő gomb hosszan nyomásával tudod megoldani
Mirko8610-02-2015 12:11:46 // 49894
Sziasztok!
Olyan probléma van a gépemmel (159 2.4 20v 200LE), hogy az automata váltó tiptronic funkciója egyáltalán nem üzemel, valamint ha P-be rakom a váltókart akkor a műszerfalon jelzi, hogy P-ben van, a váltó is helyesen működik, de leállítás után csipogva "kéri", hogy rakjam P-be és ezzel egyidejűleg nem engedi kivenni a kulcsot. Csak manuálisan oldva tudom kivenni a kulcstestet a helyéről.
A legfrissebb jelenség, hogy induláskor ha D-be rakom a váltókart akkor esetenként a műszerfalon 1-es fokozatot jelez és ennek megfelelően is működik a váltó viszont a tiptronic "hiánya" miatt nem tudok váltani és normál gyorsításkor pörgetné az egekbe a fordulatszámot, de nem nyomom neki, hanem várok egy kicsit és magától megtalálja a D-t. Utána tökéletes! A tiptronic hiányától eltekintve.
Az egyik szerelőm azt mondta lehet, hogy elég csak megtisztítani a mikrokapcsolókat.
A véleményétől függetlenül hogy tudom levenni a váltókar körül lévő műanyag keretet?

Valaki tudna segíteni, hogy mi lehet a probléma forrása, és adott esetben mi lehet a megoldás?
Előre is köszönöm!
Bushmaster09-02-2015 20:58:08 // 49893
Sziasztok!
Egy-két apróságra lennék kíváncsi 147 -el kapcsolatban.
1,
A bal egyes ablakom csak kb.:2 cm-t megy fel minden gombnyomásra(lefelé működik tökéletesen) lehet e valamit kezdeni házilag ,vagy csak szaki tud ártani neki?
2,
Kuplungnak lehet e holtjátékot állítani(ha lehet akkor nagyjából merre keressem mert a motor térben felülről nem igen láttam,alatta még nem voltam),ugyan is most ebben a hidegben nem tudok hátramenetet kapcsolni.De csak míg hideg a motor,melegen már megy bár úgy se tökéletes de úgy határozottan jobb.Nem csúszik nem recseg a többi fokozatban,ezért gondolom, hogy elkopva talán még nincs. Vagy esetleg lehet ,hogy levegős lenne a rendszer vagy olaj csere kéne a váltóba?
3,
Hogyan lehet nullázni a computert? (megtett távolságot A-B)nem a napi számlálóra gondolok. Valamint az adott üzemanyaggal megtehető távolság csak 50km-ig mutat alatta már nem.
Előre is köszönöm a segítséget!
Andrea14709-02-2015 20:08:24 // 49892
Sziasztok! Van aki talalkozott mar olyannal, hogy leallitas utan az uzemanyag tankbol bugyborekolast hallott? Nem minden leallitas utan csinalja es van amikor nagyon hangos van amikor szinte alig hallani. A szerelom aztmondta hogy normalis mert forgatja az uzemanyagot, de errol a szerelorol mar kiderult hogy nemsok koze van az alfakhoz csak elvallalja.

Koszonom :)
[k i z z o]08-02-2015 15:36:15 // 49891
Alulról és felülről is kap olajat. Az utóbbit egyszerűbb megoldani.
vm08-02-2015 14:55:01 // 49890
Ugyan Dunakeszi, de a Héfal Kft elég profi.
zoligt08-02-2015 14:24:46 // 49889
Szia, megköszönöm, ha megírod, hogy mi lett az eredmény, de elég valószínű, hogy kettőstömegű nálam is.
Remélem megoldódik nálad is :-)
Üdv Zoli
Piritu - 1.000.00008-02-2015 12:22:57 // 49888
Hibaolvasás és megmondja, hogy mi a gond. Az üzenet el van tárolva. Erős a gyanú, hogy valahol kontakthiba lesz. (vagy eltörhetett az ABS jeladó vezetéke is)
süsnye08-02-2015 12:18:16 // 49887
Valaki nem tud esetleg Bp-n olyan helyet, ahol lehet venni/csináltatni különböző alakú, méreű szervó gumicsövet?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.