Forum >> Szerelőműhely
Chris3231-01-2020 22:20:36 // 54771
Az egyetlen furcsaságot a mutató nagy mozgása okozza számomra. De amennyiben az a vonal tényleg 80-at jelez, nem 70-et, még akár érthető is. Mert akkor a 82-83 fok az, ahová leesik. És igen, amikor városban poroszkálok, nem is zuhan vissza ilyen mértékben. Azért az ECU adatokra majd ránézek. Köszönöm a segítséget!
Levee156SW31-01-2020 11:46:10 // 54770
Udv,
lehet, en nem ertem jol,amit irsz, de nekem ez teljesen normal mukodesnek tunik.
Nem tiszteletlensegbol, de par dolog, mivel latom, viszonylag uj tag vagy:
-a vizhofokmero teljesen analog-tehat nem szabad azt varni,mint mas autonal,hogy odaragad a mutato egy ertekre, es csak akkor mozdul,ha valami rendkivuli tortenik
-kulon jeladoja van maganak a muszernek, es az ECU/ventillator fele meno jelnek -elobbi talan epp a termosztathazas,de ebben en sem vagyok biztos. (Hogy miert nem egy...hat ahhoz tobbet kellene tudnom az olasz neplelekrol.)
-melegedeskor az elso nyitas valahol80-90 kozt tortenik,altalaban a 90-hez kozelebb. Ilyen hideg idokben ekkor meg a 80 ala is beeshet egy kicsit, de aztan felette vagy max rajta illik maradnia (80-83).
-a ventillator elso fokozata 92-93 kornyeken kapcsol, de csak 90-ig huzza le. Ez varosi tokolodes soran (20-30 km/h alatti atlagsebesseg) barmikor megeshet-nyaron meg klimazva is.
Szoval sztem a Behr termosztat azt csinalja,amit kell neki - ha indokolatlan melegedes, vagy tul nagy ingadozasok vannak, en a huto lamellait neznem meg, hogy peregnek-e mar kifele, illetve esetleg, hogy nyugodtan aludjak, az ECU altal hasznalt vizhofokjelet eloadatban.
Ja es ne legyen a hutofolyadek 2-3 evnel regebbi - bar ez alublokknal kisebb galibat tud okozni,mint vasnal.
lehet, en nem ertem jol,amit irsz, de nekem ez teljesen normal mukodesnek tunik.
Nem tiszteletlensegbol, de par dolog, mivel latom, viszonylag uj tag vagy:
-a vizhofokmero teljesen analog-tehat nem szabad azt varni,mint mas autonal,hogy odaragad a mutato egy ertekre, es csak akkor mozdul,ha valami rendkivuli tortenik
-kulon jeladoja van maganak a muszernek, es az ECU/ventillator fele meno jelnek -elobbi talan epp a termosztathazas,de ebben en sem vagyok biztos. (Hogy miert nem egy...hat ahhoz tobbet kellene tudnom az olasz neplelekrol.)
-melegedeskor az elso nyitas valahol80-90 kozt tortenik,altalaban a 90-hez kozelebb. Ilyen hideg idokben ekkor meg a 80 ala is beeshet egy kicsit, de aztan felette vagy max rajta illik maradnia (80-83).
-a ventillator elso fokozata 92-93 kornyeken kapcsol, de csak 90-ig huzza le. Ez varosi tokolodes soran (20-30 km/h alatti atlagsebesseg) barmikor megeshet-nyaron meg klimazva is.
Szoval sztem a Behr termosztat azt csinalja,amit kell neki - ha indokolatlan melegedes, vagy tul nagy ingadozasok vannak, en a huto lamellait neznem meg, hogy peregnek-e mar kifele, illetve esetleg, hogy nyugodtan aludjak, az ECU altal hasznalt vizhofokjelet eloadatban.
Ja es ne legyen a hutofolyadek 2-3 evnel regebbi - bar ez alublokknal kisebb galibat tud okozni,mint vasnal.
Chris3230-01-2020 18:13:43 // 54769
Üdv! Újra ötletekre lennék kíváncsi. 156 1.8 TS-ről van szó. Ingadozó vízhőfok volt a tünet. Viszonylag jól melegedett, de a 90 fok elérése után az 50-es és 90-es osztás közötti vonal fölé rendszeresen visszasétált, majd vissza 90-ig. Olvastam hogy az az osztás nem 70-et hanem 80-at jelez talán, de ezért nem is írok inkább számszerű értéket. Na most kicseréltem a termosztátot gyári Behr termosztátra és nem szűnt meg a jelenség. Annyiban változott, hogy gyorsabban elérte a 90-et. Ma kicseréltem a hőgombát egy Vernet Calorstat WS2673 cikkszámúra, amivel az óra szerint 100 fok fölé ment a hőmérséklet és nem kapcsolt a ventilátor. Biztos nem volt ilyen meleg a víz benne, mert a tartály langyos volt és amikor kivettem vissza a jeladót éppen gőzölt a kifolyt víz. Visszaraktam a régit, ezzel ugyanúgy működik, mint azelőtt. Alvázszám alapján, autósboltból rendeltem, elvileg jónak kellene lennie.
Levee156SW30-01-2020 14:10:38 // 54768
Hali!
Egy kedves ismerosom a helyzetjelzore kototte (szinten ledes kodlampa koruli gyuru), a gyari lampacsatlakozorol uj belso tukkel leagazva bal elol.
Van egy valtorele is, ami a tompitott kapcsolasara beiktat egy teljesitmenyellenallast,igy csokkentett fenyero marad, kb. dekoracios szinten.
Van egy plusz sorcsati,amit szethuzva muszakira ki lehet iktatni 2 perc alatt, amugy meg a kutyat nem zavarja.
Ha kerhetem, te se csatlakozz azokhoz,akik hatulrol nem latszanak/kulon kell azon matekolni, hogy mennyivel mennek, mert kiqrt zavaro.
Koszi!
Egy kedves ismerosom a helyzetjelzore kototte (szinten ledes kodlampa koruli gyuru), a gyari lampacsatlakozorol uj belso tukkel leagazva bal elol.
Van egy valtorele is, ami a tompitott kapcsolasara beiktat egy teljesitmenyellenallast,igy csokkentett fenyero marad, kb. dekoracios szinten.
Van egy plusz sorcsati,amit szethuzva muszakira ki lehet iktatni 2 perc alatt, amugy meg a kutyat nem zavarja.
Ha kerhetem, te se csatlakozz azokhoz,akik hatulrol nem latszanak/kulon kell azon matekolni, hogy mennyivel mennek, mert kiqrt zavaro.
Koszi!
Kazes☻29-01-2020 17:15:51 // 54767
Sima egyszerűt, más típusba... játszik?! :)
B3WiN29-01-2020 15:49:10 // 54766
Sziasztok!
Azokhoz lenne kérdésem, akik szereltek már be 156-ba drl-t. A gyújtás +12V-t honnan szedtétek le?
2004 156 fl 1.6 TS
Azokhoz lenne kérdésem, akik szereltek már be 156-ba drl-t. A gyújtás +12V-t honnan szedtétek le?
2004 156 fl 1.6 TS
Levee156SW28-01-2020 10:10:35 // 54765
Hat igy leiras alapjan vagy a megfelelo benzinnyomas nem epul fel, vagy fojtoszelep korul van valami huncutsag - de en is fokent egy MES-t javaslok.
(Kis szerencsevel egy BT OBD olvaso is eleg par dologra, de nem az a tuti megoldas.)
(Kis szerencsevel egy BT OBD olvaso is eleg par dologra, de nem az a tuti megoldas.)
VV627-01-2020 20:56:59 // 54764
Ha FL előtti, akkor a 40-es. De nehéz ezt tudni ebben a korukban.
pettinke27-01-2020 18:34:21 // 54763
ha nem vagy annyira ügyes, hogy kiolvasd a hibakódot magad, akkor menj el a szervizbe, és olvastasd ki a kódot, mert az a lámpa kb. 100 féle hibát jelezhet.
ez az ötletem.
ez az ötletem.
Bjani27-01-2020 18:07:18 // 54762
Sziasztok
Az lenne a kérdésem hogy pár napja amikor ráadom a gyujtást akkor megmarad a check engine jel, viszont miután elindult a motor utána 3-5 mp-el eltünik a jel. Tegnap tankolás után nem tünt el a jel és azóta már ma is kelett vele menni és folyamatosan ott van,
Valakinek vmi ötlet
Ja és egy 147 1,6 TS még a vezérlésmódosító nélküli
Az lenne a kérdésem hogy pár napja amikor ráadom a gyujtást akkor megmarad a check engine jel, viszont miután elindult a motor utána 3-5 mp-el eltünik a jel. Tegnap tankolás után nem tünt el a jel és azóta már ma is kelett vele menni és folyamatosan ott van,
Valakinek vmi ötlet
Ja és egy 147 1,6 TS még a vezérlésmódosító nélküli
Levee156SW27-01-2020 16:44:24 // 54761
Alighanem igen, mert arra tisztan emlekszem, hogy 18.000 volt a 4 db.
Lehet probalkozni a tisztitassal-szerintem a gyari ajanlas azert a csere, mert ennyi km utan mar kopasa is lehet annyi, hogy a rugos-golyos szelep amiatt szoruljon benne.
Lehet probalkozni a tisztitassal-szerintem a gyari ajanlas azert a csere, mert ennyi km utan mar kopasa is lehet annyi, hogy a rugos-golyos szelep amiatt szoruljon benne.
gyml27-01-2020 16:28:23 // 54760
Csontdaráló27-01-2020 12:14:54 // 54759
Papíron a Selenia Racing 10w60 a gyári olaja. Azért menjen már el vele 8-10.000km-t...
VV627-01-2020 09:14:53 // 54758
Addig meg csak csattogjon? :)
Csontdaráló25-01-2020 23:26:10 // 54757
Eneos 0w50-nel szemezek. Lehet kipróbálom következő körben
VV625-01-2020 18:13:28 // 54756
Próbálj ki másik olajat.
Csontdaráló25-01-2020 10:32:13 // 54755
Cikkszámot tudsz mondani a fúvókához légyszi? Előre is köszi!
Levee156SW25-01-2020 10:23:22 // 54754
Koszi,az korrekt,hasznos info.
Gyari a futomu elol?
Gyari a futomu elol?
Levee156SW25-01-2020 10:22:29 // 54753
Nekem a fuvokacserevel megszunt a problema.(A katalizatorhatasfokossal egyutt.)
DZ emlitette,hogy 120.000-enkent cseres lenne (190e-nel jartunk akkor),es meg is csinaltak egy eve.
DZ emlitette,hogy 120.000-enkent cseres lenne (190e-nel jartunk akkor),es meg is csinaltak egy eve.
Csontdaráló25-01-2020 09:42:02 // 54752
zsír új hidrotőkék vannak az autóban.
[k i z z o]25-01-2020 07:33:15 // 54751
Hidrotőke problélma van. Nem a "hengerfejből" megy le az olaj, hanem a hidrotőke ereszt vissza. Cseréld ki őket, vagy ha ügyesebb vagy akkor szedd szét őket megtisztítani.
Csontdaráló25-01-2020 03:38:55 // 54750
Nekem is 2.0 jts motoron van, nem TS. Az olajat a hengerfejből nekem is simán leereszti egy nap alatt. Illetve olyan tünetek is van, hogy nagyobb hajtás után, alapjáraton járatva a kocsit, elkezd szép lassan hidrotőke csattogás hallatszani. Tehát vagy nincs kellő olajnyomás alapjáraton, vagy nem tudom... Max jelen van az olajszint, selenia 10w60.
deportivo24-01-2020 20:45:48 // 54749
Ma a Pilkingtonnál első szélvédő csere , korrekt módon, és jól megcsinálták. Cascóra 16.000 jó magyar forintba fájt. Carglassról mindezt a jót nem tudom elmondani.
Levee156SW24-01-2020 10:06:03 // 54748
(Bocs h 3 hozzaszolasban,de picit nehezen indulok ma-meg annyi,hogy a fuvokak hibaja azt is eredmenyezi ertelemszeruen,hogy kevesebb olajnyomas jut olyan helyekre,ahova igazan kellene -es talan ez a legnagyobb baj.)
Levee156SW24-01-2020 10:04:02 // 54747
Azt a 1 csapagycseret en is furcsalltam-ha mar sorban kapni,es ott jar valaki. Teny, hogy ugyis a 3. henger a gaz, de a tobbinel is amennyivel szukul az illesztes,annyival tobb nyomas jut a problemas helyekre.
Levee156SW24-01-2020 10:01:59 // 54746
A fuvokak altalaban nyitott allapotban ragadnak be,mikor megfaradnak, igy kontrollalatlanul fossak az olajat felfele ha kell,ha nem.
Ez a ha nem jellemzoen alapjarat-2000 kozti fordulattartomanyban, kis-kozepes terhelesnel a legkellemetlenebb. Nekem mindig ott dobalta be a katalizator-hatasfok hibakat az ego (es emiatt persze jobban is fogyo) olaj miatt.
A masik,hogy leallitas utan elengedik a hengerfej felol az olajat, igy 1-2 nap utan inditva hidrotokecsattogas van 1 masodpercig,mig fel nem er.
Ezek a jelensegek a csere ota megszuntek.
(Nyomasvesztesegeim a gyuruknel 20-30%-osak, tehat a mechanikai allapot amugy sztem OK. Telen nyaron stabilan 2 fordulatra indul a motor.
korabban 2 litert toltottem ra 12.000 km-en - mivel hk-csapagysorcsere nekem is volt, meg nem hasznaltam ugy azota,mint elotte (kb. mostanra er veget a bejaratas, de rosszabb biztos nem lett a dolog-ill. fordulattol es olajfajtatol is fugg.)
Es gyorsitani sosem szoktam 2250 alattrol, legfeljebb sebesseget tartani.)
Ez a ha nem jellemzoen alapjarat-2000 kozti fordulattartomanyban, kis-kozepes terhelesnel a legkellemetlenebb. Nekem mindig ott dobalta be a katalizator-hatasfok hibakat az ego (es emiatt persze jobban is fogyo) olaj miatt.
A masik,hogy leallitas utan elengedik a hengerfej felol az olajat, igy 1-2 nap utan inditva hidrotokecsattogas van 1 masodpercig,mig fel nem er.
Ezek a jelensegek a csere ota megszuntek.
(Nyomasvesztesegeim a gyuruknel 20-30%-osak, tehat a mechanikai allapot amugy sztem OK. Telen nyaron stabilan 2 fordulatra indul a motor.
korabban 2 litert toltottem ra 12.000 km-en - mivel hk-csapagysorcsere nekem is volt, meg nem hasznaltam ugy azota,mint elotte (kb. mostanra er veget a bejaratas, de rosszabb biztos nem lett a dolog-ill. fordulattol es olajfajtatol is fugg.)
Es gyorsitani sosem szoktam 2250 alattrol, legfeljebb sebesseget tartani.)
Chris3223-01-2020 22:28:26 // 54745
Mivel 1,5 hónap után kaptam vissza az autót, bíztam a megfelelő végeredményben. Az autóra 2-szer tudtam ránézni, mert nem helyben csináltattam és hát nem is vagyok szakember, így nem tudtam minden részletre rákérdezni. 1 év garanciát vállaltak rá, szóval visszaviszem és talán sikerül a végére járni a dolognak. Köszönöm a tippeket!
Daveee10 Ɨ|ѯ23-01-2020 14:26:54 // 54744
Tsben ugyan ugy olajtekno levetele utan valnak hozzaferhetove.
Mondjuk en nem ertem, h ezek hogyan eredmenyezhetik az olajfogyasztas novekedeset. Bar, azt sem ertem, ha mar egyszer lent volt a karter, kint voltak a dugok, akkor miert csak 1 hajtokar csapagyat csereltek neki. Meg kivancsi lennek arra teljes hengerfej feujitasra is, h az mibol allt.. volt szelep/szelepvezeto csere is, vagy csak szelepszarszimmering? Szelepulek csiszolas volt-e vagy nem. Sikolas alap, meg a szimmering csere, de a tobbit nem biztos, h megcsinaltak. Marpedig ha a szelepvezeto ki van kopva, akkor a szelepszar szimmering csere csak idoleges megoldas. Ezt elszurtam en is az enyemnel.
Mondjuk en nem ertem, h ezek hogyan eredmenyezhetik az olajfogyasztas novekedeset. Bar, azt sem ertem, ha mar egyszer lent volt a karter, kint voltak a dugok, akkor miert csak 1 hajtokar csapagyat csereltek neki. Meg kivancsi lennek arra teljes hengerfej feujitasra is, h az mibol allt.. volt szelep/szelepvezeto csere is, vagy csak szelepszarszimmering? Szelepulek csiszolas volt-e vagy nem. Sikolas alap, meg a szimmering csere, de a tobbit nem biztos, h megcsinaltak. Marpedig ha a szelepvezeto ki van kopva, akkor a szelepszar szimmering csere csak idoleges megoldas. Ezt elszurtam en is az enyemnel.
Levee156SW23-01-2020 12:05:23 // 54743
(Nekem 2.0 JTS-en a kartert leveve valnak hozzaferhetove, es elvileg 120.000-enkent van eloirva a cserejuk- de lehet, csak az altalaban melegebb uzem miatt kerultek be, es TS-en nincs.)
Ferke23-01-2020 10:06:36 // 54741
Ez így nem sok információval bír. Egyébként a Tied a 0 261 500 013, és kb 50/db
Csontdaráló22-01-2020 19:09:26 // 54740
Ez a fúvóka hol van? Hogyan tisztítod/cseréled? És hol kapsz belőle újat?
Levee156SW22-01-2020 10:09:06 // 54739
Udv, 4 tapogatozo gondolatom/kerdesem lenne:
-igen, a PCV szelepnek lehet koze hozza
-maga a henger/dugo mereten volt meg?
-gyertyakep milyen?
-hengerfalolajzo fuvoka van ebben? (Ha igen, tisztitas, de leginkabb csere segithet)
-igen, a PCV szelepnek lehet koze hozza
-maga a henger/dugo mereten volt meg?
-gyertyakep milyen?
-hengerfalolajzo fuvoka van ebben? (Ha igen, tisztitas, de leginkabb csere segithet)
Piritu - 1.000.00021-01-2020 20:56:23 // 54738
én visszavinném ahhoz aki csinálta...
Chris3221-01-2020 18:49:49 // 54737
Üdv!
A következő a problémám a 156 1.8 TS-emmel. Tavaly ősszel sor került egy motorfelújításra (teljes hengerfej felújítás, gyűrűzés, 1db hajtókar csapágy csere, tömítések, gyertyák). A tünet akkor magas olajfogyasztás volt 1L/1000km és motorfékezős gurulás után füst. A felújítás után a füst teljesen megszűnt, viszont az olajfogyasztás ugyanúgy megmaradt. 2 hónapja indítás után látható kis kékes füst, de utána se. Nem folyik sehol az olaj! Viszont a kartergáz visszavezető csőnél és a pillangószelep mögött olajos lerakódás látható, a pillangószelep a külső felén száraz. Volt egy billegő alapjáratom kuplungolások után, amit végül csak a PCV szelep rugójának kicsi nyújtásával sikerült megszüntetni. Ötletekre lennék kíváncsi hogy ekkora mennyiségű olaj hová tűnhet el, esetleg lehet-e köze a PCV szelepnek hozzá, vagy nagyobb lehet a baj. Köszi a válaszokat!
A következő a problémám a 156 1.8 TS-emmel. Tavaly ősszel sor került egy motorfelújításra (teljes hengerfej felújítás, gyűrűzés, 1db hajtókar csapágy csere, tömítések, gyertyák). A tünet akkor magas olajfogyasztás volt 1L/1000km és motorfékezős gurulás után füst. A felújítás után a füst teljesen megszűnt, viszont az olajfogyasztás ugyanúgy megmaradt. 2 hónapja indítás után látható kis kékes füst, de utána se. Nem folyik sehol az olaj! Viszont a kartergáz visszavezető csőnél és a pillangószelep mögött olajos lerakódás látható, a pillangószelep a külső felén száraz. Volt egy billegő alapjáratom kuplungolások után, amit végül csak a PCV szelep rugójának kicsi nyújtásával sikerült megszüntetni. Ötletekre lennék kíváncsi hogy ekkora mennyiségű olaj hová tűnhet el, esetleg lehet-e köze a PCV szelepnek hozzá, vagy nagyobb lehet a baj. Köszi a válaszokat!
Csontdaráló17-01-2020 12:19:42 // 54736
Csontdaráló17-01-2020 12:09:22 // 54735
Na igen, ezt lenne jó tudni, hogy gyárilag, mikor szabályozza a szívócső hosszát, illetve mikor fokolja el a szívótengelyt :)
Levee156SW17-01-2020 11:31:25 // 54734
Szivocsohosszal is varial, gazpedalallastol is fugg, hogy mikor melyik melyik allasban van. A 4 lehetseges variaciobol 3 biztosan elofordul.
Juve15616-01-2020 18:01:06 // 54733
Üdv! Ma nap kész lett az autó! Generátorral volt baj! A kiszerelést a szívósor lebontásával csináltam, kb 3 óra alatt meg volt a leszerelés. Amíg a generátoros megcsinálta addig cserélve lett a 2-es henger befecskendezője! (előtte kompresszió mérés lett csinálva a négy hengerben mind a négyben 12,5 bar volt) Majd 1 óra alatt végzett vele a srác és lehetett össze szerelni, ez egy kicsit tovább tartott. Kb. 10 km mentem vele a hibajel (P0300, P0302) nem jött vissza. De hidegen indításkor nem volt erő az illetve ha elindultam nagyon pörgetni kellett, hogy ne fulladjon le az autó. Így cserélve lett a légtömegmérő gyári Bosch-ra. Az autó már hidegen is jó, illetve "minta" egy két ló vissza jött volna. Remélem most rendben lesz az autó!
Csontdaráló16-01-2020 16:02:43 // 54732
Srácok! Vezérlésmódosító ügyében lenne kérdésem. Ahogy egyre többet járok a kocsival, úgy veszem észre, hogy a variátor kb 5500-as fordulatnál fokolja el a szívóoldali vezérlést. Akkor hallani, hogy más lesz a kocsi hangja, illetve meg is indul még egy kicsit. Ez normálisnak tekinthető? Csak azért kérdezem, mert kb 1000 km-rel ezelőtt cseréltem a variátort, vezérlést, és tudtommal 4500 körül kéne elfokolnia. Vélemény? Az alany továbbra is egy GTV 916, 2.0 JTS motorral. Köszi a válaszokat előre is!
Juve15614-01-2020 10:40:22 // 54731
_Ata_13-01-2020 14:59:42 // 54730
Én is rendeltem már pl. a lengőkarokat, nem volt vele problémám
Csontdaráló13-01-2020 14:27:23 // 54729
és ha visszatöltöd a németet? lementetted a régi filet?
Mito73812-01-2020 18:58:01 // 54728
Blue and me szakértőt keresek 2009-es MiTo-m rendszerének újjáélesztéséhez. Eddig jó volt minden, csak a német nénit akartam angolra cserélni. Hiába a blueandme.net-ről letöltött angol nyelv, most english unavailable üzenettel semmi sem működik.
Petya196812-01-2020 17:33:29 // 54727
Szia!
Kollégáim már rendeltek off-os autókhoz és minden ok volt a termékkel.
Kollégáim már rendeltek off-os autókhoz és minden ok volt a termékkel.
Gabesz16612-01-2020 17:24:40 // 54726
Sziasztok!
Rendelt már valaki az autodoc-rol?
Vélemények?
Rendelt már valaki az autodoc-rol?
Vélemények?
Juve15609-01-2020 17:00:33 // 54725
Köszönöm a segítséget, mindenkinek! Reggel megnézem, ma sajnos estig meló van!
Csontdaráló09-01-2020 14:33:21 // 54724
Bocsánat, nem zártam ki minden hibalehetőséget :) Csak leírtam én mit csinálnék.
pettinke09-01-2020 14:29:11 // 54723
... én még megnézném a testkábel másik végét is
Csontdaráló09-01-2020 14:23:58 // 54722
én megpucolnám a sarut, aztán megkenve némi rézpasztával visszaraknám. Ha még mindig ugrál a töltés akkor kábelszakadást kell keresni, a leírásod alapján.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
482
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?