Forum >> Szerelőműhely

Helgi02-10-2019 19:45:20 // 54563
Most 195/46R16 van fent, nagyon jó vele az autó. Igaz, az utakon a gödröket óvatosan veszem.. .. és meg is van ültetve 4cm-rel. Jól szét van húzva a felnin. Viszont azt sem akarom, hogy a felnin nézve a gumit, az a felni síkjától kívülebb essen. Gondoltam a 45-ről felmegyek 50-re, hogy a gödrök ne kezdjék ki a felnit. Eddig nem látok rajta hibát, nem is akarok. Ezért jött szóba a 195/50R16 és a 205/50R16.
farki01-10-2019 21:37:18 // 54562
Üdv!

MITO-ra keresek 16-os felniket télire.
Valakinek sufniban/padláson négy darab?😳
Levee156SW01-10-2019 19:10:56 // 54561
Szia, a 205/45 tok egyenes mar 6.5 colon is.

(Egyebkent eladok is a gumik,mert a 156 nagyon vicces lett mar ilyen atmerovel-195-55 lett helyette. Peremvedos,puha, ZR-es.)
RomeoOne01-10-2019 19:04:09 // 54560
Nem arra gondolt, hanem hogy a gumi oldalfala hogy álljon. Azt a felni és az abroncs szélességének viszonya határozza meg. Az ET azt mondja meg, hogy a sárvédőívhez képest hol lesz a felni széle.
RomeoOne01-10-2019 19:03:05 // 54559
De lehet direkt nagyobb kerékátmérőt akar, hogy ne érjen le vagy ilyesmi.
Marklar15501-10-2019 17:17:35 // 54558
ET függő, hogy oldalt mennyire lóg ki.
Marklar15501-10-2019 17:16:11 // 54557
Ne torpedózz :D
205/45R16"
Helgi01-10-2019 11:41:30 // 54556
Sziasztok!

146-nál a 7x16-os felnire mekkora gumit használtok? Jelenleg 195/45 van, de gondolkodom a 205/50-ben, vagy 195/50-ben. A 205-ösnél annyi fenntartásom van, hogy nem szeretném ha a felnin kívülre is kiérne, tehát max egyenesen, vagy kúposan álljon. Tapasztalat?
_ÁRPÁD_30-09-2019 21:58:30 // 54555
Holmap meglesem a nyomást is akkor...
Piritu - 1.000.00030-09-2019 21:52:18 // 54554
Mindig izzít, még járó motornál is egy ideig.
Emlékeim szerint a 159 topikban egy időben téma volt az izzítás meghekkelése meleg időben, mert kevés a gyári melegítés.

Még diagolni kellene az üzemanyag nyomást indításkor.
_ÁRPÁD_30-09-2019 21:49:06 // 54553
Igen, de nem is kéri még nincs hideg. Kb 24 fokban volt a többszöri kísérlet.
Piritu - 1.000.00030-09-2019 21:34:40 // 54552
Próbáltál már többször izzítani?
_ÁRPÁD_30-09-2019 21:11:22 // 54551
Sziasztok! Valakinek volt már dolga ilyen jelenséggel, (159 2.0 JTDM 170 Le) ha napokig nincs beindítva akkor nagyon sokáig kell köszörülni hogy beröffenjen. Akksi jó, hibakod nincs. Szürők mind kicserélve. Porlaszto csúcsok korrekció 1.0 alatt van.
Előre is köszi a segítséget.
Gabrolo28-09-2019 13:04:40 // 54549
Sziasztok!
166 2.4jtd 10v szerintetek ez a két cső hova való? Esetleg valaki tud képet küldeni róla?
Köszi!
pettinke27-09-2019 09:47:09 // 54548
próbálhatsz trükközni, hogy szemre nézed a felső holtpontot, de könnyen el lehet szúrni, nagyonis ajánlott az óra, ha nincs rutinod előző 100 esetből.
Levee156SW27-09-2019 09:02:27 // 54547
Mivel ez egy korahoz kepest viszonylag kihegyezett szivomotor, ahol 10-20% teljesitmeny is mulhat a vezerles hibatlan beallitasan en megadnam magam azt az eselyt,amit az ora jelent legalabb az egyik lehetseges hibaforras kikuszobolesere.
Ami otlet szinten beugrik meg most, az a fotengely jelado szora birasa (elvegre az ecu is az alapjan dolgozik), csak a modjat nem tudom (mivel valoszinuleg indukcios-hallnal rgy multimeter is eleg lenne),ill. nem 100%,hogy a 0 fokot jelzi.
Juve15626-09-2019 22:04:44 // 54546
Üdv! Sikerült beszerezni a vez rögzítőt. Az órás beállítás mindenképp szükséges a holtpont beállításához? Nem lehet azt máshogy vagy mással megoldani?
Leewyke20-09-2019 18:41:09 // 54545
Sziasztok, koszonom mindenkinek a segitseget. Valoban a hutoviz tartallyal volt a gond. 😊
Juve15618-09-2019 14:56:03 // 54543
Erre gondolsz? Vagy ez van neked is?
Levee156SW18-09-2019 07:23:20 // 54542
Fuvokabol 18.000 ft az uj szett-annyiert szerintem megeri.
Az olajallo csore azert nem art ranezni az elejen,mert elkepeszto dolgok vannak - de ha NOS a cucc,talan nem 2-3 ev alatt reped szet.
Ezek eleg nehezen hajlanak, a PCV szelepet ne feszitse kicsit sem,mert annak harmatgyenge a ket pattano kotese.

Vezrogzitom van kolcson is akar(de en a legolcsobb zoldet vettem meg, es nem tudom, mennyire kell a ket T-nyelu kutyu-en csak a nyulast szeretnem ellenorizni/utanallitani igy felidosen),ha ossze tudjuk hozni a logisztikat - azert jelzem,hogy a vezerlesmodosito leszedese sem egy egyszeru matek, ill. legalabb egy felujitokeszlet szerintem ahhoz se art,ha mar szet van boritva.
(Meg ugye merooras felso holtpont beallitas osszerakaskor, feszito iteralgatasa, ilyesmik.)
Juve15617-09-2019 19:53:16 // 54541
Hali! Sikerült csövet szerezni persze nem gyárit! Egy Lada boltba sikerült olaj álló csövet venni, teljesen jó rá! Veztengelyt rendeltem egy bontott darabot ami teljesen jó állapotban van! Most Veztengelyt rögzítő nézek hogy ki tudjam cserélni, mert ez az egy "szerszám" hiányzik hozzá! Megnezem a majd a hengerfal olajozot is és csut vagy péntek a szerelő ranez az olajnyomasra (megmeri) a kopás miatt! A hengerfal olajoz fúvókat lehet tisztítani vagy inkább új amit érdemesebb? Köszönöm a segítséget
Levee156SW17-09-2019 11:23:11 // 54540
Hali,

a cső lesz az egyszerűbb-ide bármilyen hő-és olajálló, belül az eredetivel azonos keresztmetszetű darab megteszi - leginkább szilikon, esetleg szöveterősített kivitel, vagy lágy PVC - de azt egyszer felrakva nem nagyon érdemes mozgatni, mert felveszi a csonkok formáját, és később egyre rosszabbul zár.

Ha már úgyis le van bontva, nézd meg a PCV szelep állapotát.
Új már nincs belőle, tehát ezt kell kitakarítani,ha nagyon le van olajosodva (ez esetben egy kartergáz-lecsapató beépítésénn is érdemes elgondolkodni.)
Lényeg, hogy könnyen járjon benne a golyó, ne ragadjon a trutyiba. Beindításkor úgy kell viselkedjen, mintha falsot szívna- a szelepnél nagy vákuummal (gyári értéket itt sajnos nem tudom).

A vezérműtengelyen ez sajnos az a kopás, amiről írtam -természetesen a keverékképzés is elmegy tőle, hisz abba a hengerbe nem jut annyi levegő, mint a többibe, így a befecs-kompenzáció is állítani kell - amíg van hova-illetve a járásegyenetlenség csökkentése végett az összteljesítmény fog lecökkenni.

Ami itt fontos, hogy egy sima cserén túl (fiatalkatreszek.hu-t ajanlom kiindulo pontnak) érdemes megnézni, hogy alul a hengerfalolajzó fúvókák voltak-e cserélve.

(Ez egy (négy) hasonló rugós-golyós szelep, mint a PCV, nyitott állapotban szeret leragadni, és akkor nem jut elég olajnyomás fentre miatta->tengely elkopik.
Ha 1-2 nap után csattognak a tőkék hidegindításkor, szinte tuti, h elmaradt a dolog - a gyári előírás 120.000 km lenne.)
Cserkó16-09-2019 10:31:15 // 54539
Szia Livi,
Mocsiran András,Hexagon autó,Kozármisleny, 0630 966 8548. Egyetlen gond van vele, általában tele van:) Korrekt srác.
NGC16-09-2019 08:13:10 // 54538
Köszönöm! igen, kontakt hibára gyanakodtam már én is, mert a lambda és a turbó csatlakozója is egy csokira megy, ha jól tudom. Viszont a hűtővíz folyást nem magyarázza. Még egy kis segítség, hogy hidegen kis gázadásnál finoman rángat.
berobbantam16-09-2019 06:21:19 // 54537
Szia
Szerelőt nem tudok de cseréld ki a tágulási tartály kupakját is.Be szokott gyógyulni benne a szelep és azért nyom szét valamit.
pettinke15-09-2019 23:19:18 // 54536
nézd meg a hütő tágulási tartály visszafolyó (felső) csonkját!
Szekszárdhoz legközelebb én Csörit tudom Várpalotán.
Leewyke15-09-2019 21:40:55 // 54535
Sziasztok, valaki tudna ajanlani Szekszard es kornyeken megbizhato alfa szerelot? A Mitombol elfogy a hutoviz 😕 kb 2 eve csereltuk a hutot, mert akkor is surun elfogyott a viz es kiderult hogy a huto volt szetrepedve, de most megint eltunik a viz (kb 2 het alatt). Azt nem latom hogy az auto alatt lenne nyoma. Nektek volt mar ilyen tapasztalat? Vagy van otletetek mit erdemes meg megnezni? Illetve kihez ajanlott itt a kornyeken vinni (nev, telefon szam).
Elore is koszonok minden segitseget,
Livi
Leewyke15-09-2019 21:40:55 // 54534
Sziasztok, valaki tudna ajanlani Szekszard es kornyeken megbizhato alfa szerelot? A Mitombol elfogy a hutoviz 😕 kb 2 eve csereltuk a hutot, mert akkor is surun elfogyott a viz es kiderult hogy a huto volt szetrepedve, de most megint eltunik a viz (kb 2 het alatt). Azt nem latom hogy az auto alatt lenne nyoma. Nektek volt mar ilyen tapasztalat? Vagy van otletetek mit erdemes meg megnezni? Illetve kihez ajanlott itt a kornyeken vinni (nev, telefon szam).
Elore is koszonok minden segitseget,
Livi
Juve15615-09-2019 18:00:37 // 54533
Az előbb lemaradt! A keverek-kompenzaciot nem olvastam ki még.
Juve15615-09-2019 17:59:01 // 54532
Helló! Ma leszedtem a szelepfedelet és kicseréltem mert korábban a szerelő sikeresen meghúzta a vezérlés melletti csavart és elrepedt a fedél. Ekkor láttam (nyilván nem vettem ki a veztengelyt) , hogy a szívó tengely utolsó bütyke kopott. Szerintem van bent egy 1-2 mm kopás! Illetve amikor raktam vissza akkor láttam, hogy az egyik gumi cső el van repedve. Azt nem tudom, hogy akkor repedt el (vagy már korábban) amikor vettem le de két helyen is repedés szakadás volt. Ilyen csövet hol lehet beszerezni vajon ? Vagy mivel lehetne pótolni ? Első körbe kb ennyi:-) A szívó tengely kopása okozhatja a korábbi hibát vagy milyen hibát eredményez ?
axel15-09-2019 15:02:06 // 54531
Sziasztok. Szombathelyen vagy Vas Megyébe valaki esetleg aki rá tudná tenni a gépet számítógépre és kalibrálni a kormányszög jeladót?
Köszi!
Levee156SW15-09-2019 08:17:26 // 54530
Hrllo,

ha jol latom ez keverekkepzesi hiba, es eleg sokmindenbol eredhet.

-fals levego
-legtomegmero
-pcv szelep
-injektor kokszolodas
-lambda szenzor/ kontakthiba
-vezermutengely kopasa

Kb. ezek-a jts specifikus dolgok,amik most eszembe jutnak.
MES mit mond a keverek-kompenzaciora?
Juve15614-09-2019 22:06:12 // 54529
Sziasztok! P1175 hibakód jött elő. Szonda probléma lehet vagy más is okozhat ilyen hibát.? Katalizátort cseréltem korábban már. Köszönöm
Kócosw13-09-2019 13:25:02 // 54528
gyanusan kontakt hiba. Rosszabb uton a razkodas miatt nyaron meg a hőtagulas miatt.
NGC12-09-2019 21:02:00 // 54527
Leginkább út közben, rosszabb útminőség esetén, de volt olyan is, hogy a következő indításkor. Amit elfelejtettem írni, hogy télen, vagyis tartósan hidegebb időben nincs hibajelzés. Nem érzem, hogy csökkenne a teljesítmény.
Cserkó12-09-2019 12:47:43 // 54526
Mikor dobálja fel? Teljesen random, vagy van benne rendszer? Nagyobb terheléskor pl. emelkedő? Amikor feldobja visszaesik a teljesítménye az autónak?
NGC12-09-2019 10:15:25 // 54525
Üdv!
2010-es 159, 2.0 (sw)
Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e már ezen jelenségek valamelyikével?
a P1131-es hiba miatt egyszer már volt cserélve lambda-szonda, dobálta a motorkontroll lámpát, a csere után egy időre abbamaradt, majd újra jött a hibakód. Emellett a hűtővíz is fogy, folyás, csöpögés nincs.
Hibatörlés után egy-másfél napig kb hibamentes, általában menet közben újra előjön a motorkontroll lámpa. Tudom, hogy valami nem jó, de érdekelne, hogy mi az, mielőtt vadul egr (hűtőt), meg szívósort cseréltetnék.
A turbó hőmérséklet jeladó hiba is évente 2-3 alkalommal jelentkezik.
Köszönöm!
Cserkó08-09-2019 12:41:29 // 54524
Sziasztoka
akinek van ilyen tapasztalata: gondolkodom a féknyereg pirosra fújatásában. Mibe fáj ez mostanság? Esetleg a baranyaiak,akik csináltattak ilyet,és van rá pályájuk,örülnék elérhetőségnek. Előre is köszi!
Botond122205-09-2019 22:02:20 // 54523
Aksi volt...
Botond122205-09-2019 16:30:55 // 54522
Sos segitseg kellene, felesegem QVja nem indult reggel... Kb 5 fajta hibat ir ki... Koztuk az EBD failer.. Este meg semmi gond nem volt.. Segitsetek kerlek! Köszi!
VKG699!!! (4x156+75)04-09-2019 13:21:52 // 54521
Szerintem sem... :)
Meg ugye fiat ts, ott általában nem a szszsz a legfőbb baj :))))
Chris3204-09-2019 13:13:56 // 54520
Nem feltétlen eszi meg ezt a mennyiséget. Sajnos látni itt-ott jelét a szivárgásnak, de a füst lett az a zavaró tényező, ami nem tűr halasztást.
pettinke04-09-2019 12:41:59 // 54519
igen, ez igaz, de 3-4 dl /1000 km .. annyi szerintem nem megy el símán a sz.sz.sz. mellett :-(
Csabo2204-09-2019 12:27:07 // 54518
Szerintem rá lehet forrasztani.
De a gyári rendszer annyira gagyi, h nem is kísérleteznék vele.
Lefalaznám a lökösben a lyukakat és ragasztanék fel egy csíkot belülre. Pl hawk car alarm system árul ilyet.
VKG699!!! (4x156+75)04-09-2019 05:41:31 // 54517
Anélkül, hogy bármennyire is szeretnék hamis biztonságérzetet adni, de az álmoskönyv szerint gázelvétkor füst inkább szelepszár, a hidegen kék inkább gyűrű. De egy TS-nél bármi lehet.
farki03-09-2019 22:20:16 // 54516
És (tudom, éssel nem kezdünk mondatot),ez az alkatrész csak önmagára hasonlít, és semmi mással nem helyettesíthető?🤔
Vagy hugyé-szaré vehető utólagos szett csipogója ráforraszt6ó?
Csabo2203-09-2019 18:38:38 // 54515
Ciao
Ha jól emléxem, akkor a bal hátsó oldalkárpit alatt.
farki03-09-2019 17:02:22 // 54514
Hááj Evribádi!

Kapott már valaki egy GT-t annyira szét, hogy tudja merre van a tolató radar csipogója?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.