Forum >> Szerelőműhely
pepe.0523-12-2012 20:01:49 // 41923
még gépre nem tetettem először csak körbeérdeklődök
GTPeti23-12-2012 12:28:00 // 41922
Két okoból kérdeztem: 1. A hőgomba viszonylag ritkán szokott elromlani a 156-nál. 2. A hőgomba hibája meglehetősen jól diagnosztizálható egy megf. szoftverrel+notebookkal...
Az LMM tisztítás egy tönkrement LMM-et nem hoz vissza, sajnos. Itt is sokat segít a diagnosztika. A te hibádnak még sok oka lehet, nem biztos, hogy "a ... cseréjét javasolják" alapján kéne belevágni.
Pl. a termosztátcsere felesleges volt... :( Attól nem rángat az autó, max nem éri el az üzemi hőfokot.
Az LMM tisztítás egy tönkrement LMM-et nem hoz vissza, sajnos. Itt is sokat segít a diagnosztika. A te hibádnak még sok oka lehet, nem biztos, hogy "a ... cseréjét javasolják" alapján kéne belevágni.
Pl. a termosztátcsere felesleges volt... :( Attól nem rángat az autó, max nem éri el az üzemi hőfokot.
Piritu - 1.000.00023-12-2012 10:35:35 // 41921
A diagnosztika mit mutat? Azzal látni kell, ha rossz hőmérsékletet mér.
pepe.0523-12-2012 10:07:30 // 41920
hideg motornál indítok és gázadásnál rángat az autó. a hőgomba cserét javasolják, miután már a termosztátot és a gyertyákat is kicseréltem, légtömegmérő is kipucolva.
Piritu - 1.000.00022-12-2012 22:16:16 // 41919
Ha valakinek esetleg még nincsenek meg, találtam egy oldalt, ahol pár manual letölthető angolul.
GTPeti22-12-2012 12:45:33 // 41918
Miért akarsz hőgombát cserélni?
pepe.0522-12-2012 09:52:12 // 41917
Sziasztok alfások egy kis segítség kellene alfa 156-osom van hőgombát akarok cserélni hol található vagy találhatóak ezek a kis szerkezetek segítségeteket előre is köszönöm.
mreni21-12-2012 21:41:22 // 41916
sehogy :) nem mindegyik enged ennyit még a gumik közül sem
Alfa GT-Csaba21-12-2012 21:25:57 // 41915
Kiváncsi lennék ,hogy az a új fajta műanyag harang hogy tágulna meg!!!
mreni21-12-2012 21:19:52 // 41914
megpróbáltuk,gondolhatod... :D
gecsa21-12-2012 21:11:16 // 41913
unix/bárdi csak úgy rotyogna szanaszét...:)
mreni21-12-2012 20:49:17 // 41912
ez sem rossz :D
Piritu - 1.000.00021-12-2012 20:47:17 // 41911
Van itt olcsóbb cucc is :-))
mreni21-12-2012 20:36:50 // 41910
ez komoly cucc,de itt csak komoly minőségű gumiharangot lehet használni,ezek az unixos univerzálisak már félúton szétszakadtak.
Nem rég egy ismerősöm mutatott hasonló szerszámot,ők forgalmazzák magyarországon.
Csak az árával nem vagyok kibékülve. :D
Nem rég egy ismerősöm mutatott hasonló szerszámot,ők forgalmazzák magyarországon.
Csak az árával nem vagyok kibékülve. :D
Piritu - 1.000.00021-12-2012 20:34:25 // 41909
Piritu - 1.000.00021-12-2012 18:34:33 // 41908
Érdekes kérdés mjet ügyben...
gecsa20-12-2012 08:19:38 // 41907
kérdés miért szokott elromlani? ha ülésen használod, és sokat ülsz rajta, ezért szakad a szál, vagy másért? mert ugye ez nem lesz mozgatva..
sparco19-12-2012 19:35:36 // 41906
Kipróbálom, aztán lesz, ami lesz! :)
RoliQ419-12-2012 15:47:18 // 41905
elvileg működne a dolog... egy biztos ezek a 2000 Ft os cuccok nem bírják sokáig pláne ha ilyen sokat akarod üzemeltetni. Ez tapasztalat:)
gecsa19-12-2012 15:32:09 // 41904
most volt egy kis időm, megnéztem, nekem is teljes szám van a forgalmiban..eperben rákukkantottam, motor-és alvázszám összetartozik, szín is eredeti...:)
majd lesz időm, utánakérdezek nálunk az okmányirodában, hogy mikor adnak csak motorkódot, és mikor számot..csak tudnak valamit ezzel kapcsolatban..
majd lesz időm, utánakérdezek nálunk az okmányirodában, hogy mikor adnak csak motorkódot, és mikor számot..csak tudnak valamit ezzel kapcsolatban..
gecsa19-12-2012 14:54:14 // 41903
egy fotel, 2 tálca sör, és mintha tv-t néznél egész nap...:D:D:D
sparco19-12-2012 14:52:37 // 41902
Az lesz, köszi! :)
gecsa19-12-2012 13:41:36 // 41901
ha 25 foknál mindig kikapcsol, és nem zárlatos a rendszer sehol, akkor kell bírnia..max csinálsz próbaüzemet amikor szem előtt van a cucc egész nap..:)
sparco19-12-2012 13:30:53 // 41900
Igazából ez aggaszt, a hosszabb ideig való üzemeltetés...
Van hőfokszabályzóm, szal. ha azt beállítom mondjuk 22-25 c fokra, ha felé megy a hőmérséklet, akkor lekapcsolja, így max. 25 c fokon dolgozna, csak nem tudom mennyire szereti az órákon át való működést! :)
Mindenesetre lehet, hogy bevállalom! :) Max. bukok rajta 1700-2000 Ft-t! :D
Van hőfokszabályzóm, szal. ha azt beállítom mondjuk 22-25 c fokra, ha felé megy a hőmérséklet, akkor lekapcsolja, így max. 25 c fokon dolgozna, csak nem tudom mennyire szereti az órákon át való működést! :)
Mindenesetre lehet, hogy bevállalom! :) Max. bukok rajta 1700-2000 Ft-t! :D
gecsa19-12-2012 13:14:49 // 41899
szerintem, ha van benne túlmelegedés elleni elektronika (ami ki-be kapcsolja) akkor kivitelezhető a dolog, ha nincs, akkor macerásabb..vagy a másik, hogy nem melegszik annyira..nem tudom, mennyire melegszenek ezek, de gondolom, max 40-50 C felé nem mennek..elég meredek lenne, ha tovább melegedne, néhány seggszőr odaolvadna a gatyába..:D:D:D:D
csomagoláson nem írnak semmit? esetleg típusszámra keresve neten valami infó?
volt már, aki ilyet bontott szét, és épített be ülésbe, blogban keresgélj..
több órás üzemeltetés esetén nem tudom mennyire rizikós a dolog..
csomagoláson nem írnak semmit? esetleg típusszámra keresve neten valami infó?
volt már, aki ilyet bontott szét, és épített be ülésbe, blogban keresgélj..
több órás üzemeltetés esetén nem tudom mennyire rizikós a dolog..
sparco19-12-2012 13:00:16 // 41898
Nemigazán ideillő téma, de hátha tud valaki segíteni.
Az lenne a kérdésem, hogy vennék egy univerzális, 12 v-s ülésvédő/fűtőt...
A kérdésem az lenne, hogy kb. hány c' fokra képes az felmelegedni? Illetve nem tud túlforrósodni napi 10 órás használat esetén?
Megmondom miért kérdem, van egy terráriumom, ahhoz kellene egy fűtés, és arra gondoltam, hogy a fűthető huzatot szétkapnám és a fűtőszálait használnám fel, adnék neki 12v-t...így sokkal olcsóbban kijönne, amennyiben működne a dolog.
Szerintetek kivitelezhető lenne?
Nem szeretném a lakást felgyújtani! :)
Az lenne a kérdésem, hogy vennék egy univerzális, 12 v-s ülésvédő/fűtőt...
A kérdésem az lenne, hogy kb. hány c' fokra képes az felmelegedni? Illetve nem tud túlforrósodni napi 10 órás használat esetén?
Megmondom miért kérdem, van egy terráriumom, ahhoz kellene egy fűtés, és arra gondoltam, hogy a fűthető huzatot szétkapnám és a fűtőszálait használnám fel, adnék neki 12v-t...így sokkal olcsóbban kijönne, amennyiben működne a dolog.
Szerintetek kivitelezhető lenne?
Nem szeretném a lakást felgyújtani! :)
süsnye19-12-2012 10:51:56 // 41897
megnéztem a törzskönyvet, azon már praktikusan így szerepel:
"Motorkód/motorszám" :))
"Motorkód/motorszám" :))
Macky19-12-2012 05:52:43 // 41896
Szia! Igaz, azt nem írtam... Többször néztük de semmi hibát nem mutat. Feri
G-Burt18-12-2012 23:09:24 // 41895
hibakódot olvastatok vagy csak találomra cserélgeted az alkatrészeket?
Tom_Tom8418-12-2012 23:05:01 // 41894
Sziasztok! Valaki tudna nekem abban segíteni hogy a lengőkarokat akarom kicserélni, és honnan tudnám megszerezni a meghúzási nyomatékokat a futóműhöz?
Köszi
Köszi
Macky18-12-2012 21:13:11 // 41893
Szia! Köszönöm, ezt még nem cseréltem :)
krisz.v18-12-2012 21:02:25 // 41892
A tesóm jtd-jébe rossz volt a termosztát, cseréltük. De a teljesítményben ez nem jelentkezett, a rosszal is ugyan úgy ment! Lambdaszonda nem lehet?
Macky18-12-2012 20:55:52 // 41891
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Nem vagyok autószerelő de érdekel a dolog.156 1,9 JTDm (150LE) autóm továbbra is ,,megtorpan". Nem durván de észrevehetően , jellemzően 2000-es fordulat környékén gyorsításkor. Napi kb.200km-t megyek az autóval, a hibával már kb.5000km-t megtettem. Amiket kizárnék:
- üzemanyag minőség, - EGR (tisztítva), -MAP szenzor(tisztítva és egy tartalékkal is próbálva), -szívósor tisztítva, -turbócsövek rendben, -levegőszűrő,olaj,vezérlés cserélve. Most azt figyeltem meg, hogy amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet, addig nem tapasztalom ezt a ,,megtorpanást". Termosztátcserének lehet köze ehhez a jelenséghez? Ennek cseréje után éreztem először a hibát. Ötlet?
- üzemanyag minőség, - EGR (tisztítva), -MAP szenzor(tisztítva és egy tartalékkal is próbálva), -szívósor tisztítva, -turbócsövek rendben, -levegőszűrő,olaj,vezérlés cserélve. Most azt figyeltem meg, hogy amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet, addig nem tapasztalom ezt a ,,megtorpanást". Termosztátcserének lehet köze ehhez a jelenséghez? Ennek cseréje után éreztem először a hibát. Ötlet?
krisz.v18-12-2012 20:15:04 // 41889
Bár a benzint tölteni kell bele...de hagy igyon, ha ettől ilyen....:D
krisz.v18-12-2012 20:13:43 // 41888
:D Ruházz be rá (már v6-ra, nem az enyémre):)! Nem bánod meg!:D
krisz.v18-12-2012 20:03:14 // 41887
Ez más, de inkább ez is személyfüggő (bár szerintem inkább hülyék voltak): A behozatal utáni műszakin beírtam az autó színére, hogy sötétkék! A vizsga végén kijött egy emberke megkérdezte még egyszer: ez kék? Mondom az igen! Erre megkapom a papírokat ráírva: szín: fekete!
gecsa18-12-2012 20:01:27 // 41886
a te motorkódodnak én is...:D:D:D
krisz.v18-12-2012 19:56:58 // 41885
Elméletileg igen!:) De én úgy tudom, hogy nem kell, csak a motorkód, de mégis megkeresték a motorszámot. Érdekesen működnek nálunk a dolgok... Pedig örültem volna csak a motorkódnak.
mreni18-12-2012 19:55:54 // 41884
hát nem tudom,én is vizsgáztattam,de mi csak motorkódot írtunk aztán annyi,soha nem volt baj belőle.
gecsa18-12-2012 19:42:42 // 41883
elméletileg ezeknek jogszabályi alapon kellene működni, utána kellene nézni..
süsnye18-12-2012 18:57:21 // 41882
ezért mondom, h lehet, h vizsgáztatótól függ..
krisz.v18-12-2012 17:45:08 // 41881
Én tavaly hoztam be az enyémet, az eredeti német papírjaiban nem volt motorszám csak motorkód, viszont a műszakin megkeresték és beírták a forgalmiba a motorszámot!
mreni18-12-2012 16:16:53 // 41880
lehet hogy nem 2001-től van ez a dolog,hogy a behozott autók motorkódot kapnak,sőt biztos nem,talán az unios csatlakozáskor vezették be.
De 2001-ben szűnt meg az AF az tuti
De 2001-ben szűnt meg az AF az tuti
süsnye18-12-2012 16:11:38 // 41879
az olvasottak alapján én is a 2000-es évek elejére becsülöm.. bár a 155-öt meg 2003-ban hozták be és annak meg benne van a motorszáma is a forgalmiba..
Lehet, h embertől függ.. :)
Lehet, h embertől függ.. :)
mreni18-12-2012 16:03:58 // 41878
2001.01.01-el szűnt meg,ha jól tudom.
süsnye18-12-2012 15:58:43 // 41877
hát, jó.. :)
keresgéltem neten, de nem találtam rá egyértelmű infót, hogy mikortól tértek át a "csak motorkód" jelölésre..
no, mind1, a lényeg, h eperrel stimmel.. :)
keresgéltem neten, de nem találtam rá egyértelmű infót, hogy mikortól tértek át a "csak motorkód" jelölésre..
no, mind1, a lényeg, h eperrel stimmel.. :)
mreni18-12-2012 15:19:45 // 41876
akkor meg is van a megoldás :)
süsnye18-12-2012 15:18:28 // 41875
nem valószínű, hanem biztos.. :) 2011-ben hozták be..
gecsa18-12-2012 15:17:51 // 41874
az könnyen kiderül az első mo-i forgalombahelyezés dátumából..forgalmiban benne van..
az enyém is külföldi volt, 2008-ig..
az enyém is külföldi volt, 2008-ig..
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
451
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?