Forum >> Szerelőműhely

Alfa GT-Csaba25-02-2011 14:16:25 // 33786
Bár mikor visszakérheted ha nem akarod tovább fizetni.Nem hiszem hogy lemernének lépni a pénzel mert ennyi ember aki fizeti meg ölné őket!!
147jtd25-02-2011 14:09:07 // 33785
és az ebayről rendelt már valaki lengőkarokat?
Ferke25-02-2011 14:00:27 // 33784
Van erre is egy trükk, ami eléggé bevált:)
Ferke25-02-2011 13:56:53 // 33783
Én pont ezért nem is fizetem:) Majd fizetek egyben, ha látom, hogy ráköthetek!:))) Hülyének nézés, ezerrel:(
Ferke25-02-2011 13:55:51 // 33782
Egyiken sem cserélhető a gömbfej, kb utoljára a sud-nál volt cserélhető, ez nem lenne nagy biznisz az alkatrész értékesítés szempontjából...)
Alfa GT-Csaba25-02-2011 12:40:19 // 33781
Hát igen ,de nekem a kuplungom féltengelyem is hibátlan ezért csak ezt kell cserélnem így soknak fog tűnni a munkadij :-(
Wickey25-02-2011 10:45:46 // 33780
mondjuk úgy, ha nem magadnak csinálod, akkor a munkadíj ára nagyságrendileg összemérhető a rúd árával, tehát akkor én se szilentezgetnék, hanem a tuti megoldásra mennék. Érdemes összekötni valamivel, kuplungozásnál pl. az egyik legnagyobb hülyeség nem cserélni a stabrudat, a féltengely gumiharangokat, és a váltóoldali főtengelyszimmeringet például. Nekem ebből az utolsó kettő volt meg az első kiment a fejemből. Tehát most délután goto 10. :-)
Alfa GT-Csaba24-02-2011 19:02:45 // 33779
Nem,csak lengőkarostól.
147jtd24-02-2011 19:01:59 // 33778
a 147 ben a lengőkarokon a gömbfej cserélhető külön?

hova érdemes elmenni silent-et gyártatni? ki a legjobb?


előre is köszi.
Rolcho24-02-2011 17:04:29 // 33777
Az X akta ma elmúlt... :-( és az ABS lámpa visszatért.
Alfa GT-Csaba24-02-2011 17:01:21 // 33776
Most arra fogják hogy azért nem csinálják meg 2012ig mert a jövendő csatornázás miatt felesleges lenne.Itt megállt az élet még 70-ben ,és abban sem hiszek már hogy itt lesz valaha csatorna és aszfalt hiába fizetjük a csatornázás költségét előre csekken részletekbe.
Ferke24-02-2011 15:58:36 // 33775
Már 2000-ben is ígértek aszfaltot...:)))
BeeGee24-02-2011 12:27:17 // 33774
Hát nem tudom melyik a jobb, araszolni földúton vagy 50el beleszállni egy mamutnyomba.. :)
Alfa GT-Csaba24-02-2011 12:17:23 // 33773
De Érden többnyire föld és múrvás utak vannak amik tele vannak gödörrel,és ezeken az utakon 1-2ben lehet araszolni.2012-re igérnek aszfaltot addig marad a cumi!
BeeGee24-02-2011 12:13:41 // 33772
GTbe nekem stabrudat nem kellett cserélnem, 8x ezer kilométerrel és 18as budapesti kerekekkel. Pedig kapott kátyút rendesen...
Erhard 242 (Pure Energy)24-02-2011 12:11:18 // 33771
nem szar csak az előbb írtam miért nem jó megoldás
Alfa GT-Csaba24-02-2011 12:08:51 // 33770
Az utalagos szilentek szarok?
Erhard 242 (Pure Energy)24-02-2011 12:06:54 // 33769
akkor szilentezd meg 10-15e-ként és 100e km alatt drágább mint a gyári rúd....a szerelést nem bele számítva...mert akkor horror
Alfa GT-Csaba24-02-2011 11:52:32 // 33768
Én csak attól tartok ha vennék bele egy újat,ezeken a gödrös Érdi trágyadombon nem menne el 50ezret sem!Sajnos az egyiket kikerülöd belemész a másikba!
Erhard 242 (Pure Energy)24-02-2011 11:50:57 // 33767
sőt abban még lengőkarokat sem kellett cserélni....igaz gyári sport futóműves gondolom jobban kapják az alsó lengők a terhelést azok meg tovább bírják...de ez csak elmélet :)
Erhard 242 (Pure Energy)24-02-2011 11:49:21 // 33766
két 56-om volt az egyiken Csöri cserélte a stabrudat abban pont 110e km volt a másik 56-ban már most van olyan 130-140e abban még nem kellett cserélni...
Alfa GT-Csaba24-02-2011 11:47:02 // 33765
Az a 100-150ezer attól is függ hogy milyen úton mész!Én minden nap belemegyek kb 20gödörbe amilyen óvatosan csak lehet,szerintem úgy nem megy el annyit!
Erhard 242 (Pure Energy)24-02-2011 11:40:12 // 33764
mihez képest? ahhoz képest hogy kb 100-150-et bír ki nem olyan vészes a 28-30e....
Alfa GT-Csaba24-02-2011 11:33:39 // 33763
Mennyire nehéz hozzá szétszedni a bölcsőt?Én még sohasem csináltam,de már az agyamra megy a kopogás!
admirális24-02-2011 11:31:17 // 33762
Milyen áron van most egy új rúd?
Wickey24-02-2011 11:29:51 // 33761
nekem meg sok eszem volt, lenn volt a bölcső kuplungozáskor és elfelejtettem cserélni. Pedig látszott rajta, hogy rossz.
Most hétvégén vesszük le mégegyszer. Szóval aszondod kopik a rúd? Felhegesztem és leköszörülöm, mostmár megvettem a szilentet, ott rohadjon el, valahogy összetákolom. Az új rúd ára nevetséges. :-)
Csöri23-02-2011 23:00:05 // 33760
Általában 1 szilentezést ki szokott bírni, de a rúd kopása a mérvadó.
Alfa GT-Csaba23-02-2011 22:55:40 // 33759
Köszi.Ez min múlik?Hogy mennyi ideje használom így hogy mozog a rúd a szilentbe?
Csöri23-02-2011 22:53:31 // 33758
Ezt csak abban az esetben lehet megcsinálni, ha a szilent nem ette még meg a stab.rudat.
Alfa GT-Csaba23-02-2011 22:36:25 // 33757
A múltkor voltam a futóművesnél állíttatni,és akkor átnézte az egész elejét a gépnek.Minden oké volt csak a stab rudam mozgott egy kicsit,de most már a gödröknél egyre jobban kopog az eleje,engem meg már nagyon idegesít. Komplett rudat meg felesleges lenne venni egy rakás pénzért, szerintem mások is szilentezni szokták.Ráadásul annak a bilincse is gyárilag egyben van és nem csavar fogja össze.Ha ebben szilentet cserélnek akkor a ponthegesztést szétfúrják aztán meg Co-val vagy villannyal megpontozzák?Ilyet még nem csináltam ezért kérdezem hogy okosodjak:-)
LacUS23-02-2011 22:27:32 // 33756
Ha jól emlékszem gyári előírásként nincs külön szilent csere csak stabrúd csere egyben 147/GT párosnál.
Erhard 242 (Pure Energy)23-02-2011 22:26:49 // 33755
hiába raksz bele komolyabb szilentet maga a konstrukció szar mozog a szilent jobbra aztán meg balra....kopik ez is meg a rúd is...talán ha a szilent rá lenne sütve a rúdra meg a másik oldalról is meg lenne támasztva akkor jobb lenne a helyzet...bár óudi a8-nál is rá van sütve még is leszakad és nyekk, nyekk ...
LacUS23-02-2011 22:26:06 // 33754
A folyamatosan kiégő izzó utalhat a haldokló feszültségszabályzóra, ezt Te is kimérheted.
Ha sebességbe nem vagy nehezen megy, kuplung cserés. Sem a váltó sem más a hajtásban nem adhat hangot váltásnál, tehát valami ott is málnás. A hűtésnél első és olcsó megoldás a hűtőt kivenni átmosni kívül belül alaposan, esetleg még a ventilátort lehetne megnézni,hogy kapcsol-e időben, ha nem akkor a hőgombája csere. A hűtővíz fogyásánál, ha az olajat nem látsz a vízben és fordítva sem, akkor talán még nem hengerfejes. Keress cseppeket/ kicsapodásokat a motortérben lehet elfolyik valahol.
Így elsőre ennyi.
Alfa GT-Csaba23-02-2011 22:23:33 // 33753
Én arra gondoltam hagy van itthon egy rudam,és azt elvinném rakatni bele valami komolyabb szilentet,és aztán kompletten az egész rudat kicserélném,ha nem nagyon cumi!
Erhard 242 (Pure Energy)23-02-2011 22:19:42 // 33752
szopótalicska :) na meg ha a fém is meg van kopva akkor meg a szarnak egy pofon....
Alfa GT-Csaba23-02-2011 22:10:27 // 33751
Sziasztok.A kérdésem az lenne hogy hogy a stabilizátor rúdon mennyire nehéz a szilent csere,és mennyire bonyolult a stabrúd kiszedése,a Gt-n?
Sümi Z23-02-2011 20:19:47 // 33750
Sziasztok!
Lenne pár apró problémám a kocsival 145 1.6TS 2000év 185000km.

1. Kiégett a bal oldali tompítottam. Kicseréltem megint kiégett, annyi ideig nem világított amig beindítottam és előreértem megnézni, hogy világít-e. Aztán kicseréltem mégegyszer de akkor nem égett ki, de ki volt menve egy biztosíték ( a bitosítéktáblán a jobb alsó, 10A-os). Kicseréltem a biztosítékot beindítom nem világít. Később kivettem az izzót megnézni, hogy mi van vele, de ki volt égve, tiszta fekete volt. Nem tudom mi lehet a baja? Még az elején észrevettem, hogy az izzóra rádugandó csatlakozó előtt már előregedett a szigetelesés a tápkebelen és a csupasz vezeték hozzáért a földkábelhez, leszigszalagoztam, de így se jó.
MIt nézzek meg rajta ami esetleg még hibaforrás lehet? Vagy vigyem el egy villanyászhoz? Befolyásolhatja az, hogy a jobb oldaliban fényszóróban nagyobb fényerejű izzó van (90%al nagyobb fényerő)? Elvileg ugyanaz H1 12V 55W. Vagy rosszul gondolom?
2. Most, hogy kicsit melegebb idő volt azt vettem észre, hogy ha hosszabb ideig állok a dugóban, akkor felmegy a vízhőfok valamivel 90Cfok fölé és a motornak is mélyebb hangja van, de nem látszik a mutatón, hogy nagyobb fordulaton járna a motor, de gondolom, hogy azért van mélyebb hangja. Ha eygy kicsit tudok vele menni akkor gyorsan visszaáll a mutató 90Cfokra. Amúgy a víz mindig 90Cfokon van. A termosztát 2009. májusában olyan 160000km-nél lett cserélve.
3. Fogy a hűtővizem, nem sok. Olyan 3-4 hetente megy le a max szintről a minimum szintre. Nem hiszem, hogy hengerfejes lenne. Akkor elvileg nem is menne rendesen, de egyáltalán nem erőtlen a motor. Néztem már szinte mindenhol, de nem látom, hogy szivárogna, mondjuk mindig volt valami kosz meg nedvesség a motortérben az idő miatt. Szivároghat valahol a hűtőnél, mivel ott mindig van alatta valami nedvesség? Vagy hogy tudom megnézni, hogy hol ereszt? Tegyek alá egy kartonlapot és nézzem meg hol csöpög? Mondjuk ilyen időben nem nagyon pontos mivel többnyire van valami nedvesség mindig. Várjam meg a jóidőt?
4. Nehezen lehet betenni sebességbe a váltót, ki kell fejteni egy kicsit nagyobb erőt. Mitől lehet ez? Van benne valami cucc ami régen direkt kattogott amikor sebességet váltottam. Mostanában már nem kattog, mondjuk annyira nem hiányzik, már így vettem a kocsit, de az 1es, 2esbe váltáskor már akkor sem működött. Összefüggésben lehet ez azzal, vagy ez teljesen független és valami nagyobb a baj és nézze meg egy szerelő?

Remélem nem volt ez egyszerre túl sok. Ha bármiféle tanácsotok vagy észrevételetek van nagyon szívesen fogadom. Válaszotokat előre is köszönöm.

Sümi
GT Ɨ|ѯ23-02-2011 10:29:35 // 33749
Bosch X akta:-)
Rolcho22-02-2011 20:35:09 // 33748
A mérhető ellenállás 500 ohm körül volt, és azóta semmilyen érdemleges hatás nem érte a jeladót, de most nem merek hozzányúlni a csatlakozóhoz.
EngineCoffeeTables22-02-2011 19:33:14 // 33747
ABS jeladó kontakthiba?
Rolcho22-02-2011 19:20:30 // 33746
Érdekes jelenség: két hónap ABS nélküliség után a folyamatosan világító lámpa kialudt és az ABS újra hatékonyan működik. Mi lehet az oka? Nem nyúltam mostanában hozzá semmihez, az autó sem volt lemosva, meghajtva, megmozgatva, csak ugyanúgy használtam mint eddig!?

:-/ (Kíváncsi vagyok meddig marad így ez az állapot.)
Peta7422-02-2011 16:58:42 // 33745
Szia! Termosztát csere nekem is városban felment 70-80 fokig városon kívül a menetszél visszahűtötte 50-60 fokra kicseréltettem most pillanatok alatt bemelegedik és beáll a mutató 90 fokra.
Cro16622-02-2011 15:30:28 // 33744
Az enyém felmegy 70 ig...pályán meg 80-83 ig...nekem nem sokat változna szerintem (vagy igen?)..de az 50 az kevés..cseréld ki a termosztátot :)
Kareszka198422-02-2011 13:48:37 // 33743
termosztátcsere aktuálissá vált számodra is :(
vienna22-02-2011 13:46:59 // 33742
Sziasztok!

Szerintetek az normális, hogy -4 fokban kb 10 km-n nem melegszik fel a hűtővízem 50-55 fok fölé? jtdm motor, és városban használom. Ha hideg a motor nem szoktam nagyon 2000 fölé pörgetni, mert így is tudom tartani a közlekedés ritmusát, és nem akarom hidegen pörgetni a motort. Nemrég voltam hosszabb távon is vele, 300 kmt mentem, és a víz hőmérséklete egyszer sem ment fel 70-75 fok felé (50 és 90 közötti csík alatt maradt mindig).

Köszi,
Ricsi
DieselManiaco(NagyVad)22-02-2011 11:01:44 // 33741
Sziasztok!
Megtudnátok nekem mondani hogy az 1.9-es TD motoron amelyen elektromos(jeladós) előtöltés szabályzó van,melyik jeladó az ami a vízhőfokmérő órának adja a jelet,és melyik az amelyik a hűtőventillátornak? Az előtöltés szabályzóét tudom melyik,a másik kettő a kérdéses...azt hogy lehet kiszűrni ha rossz a jeladó? kössz a segítséget..:)
[k i z z o]21-02-2011 23:14:12 // 33740
Keskeny-sávú szondának nincsenek ilyen jogai :)
Csöri21-02-2011 19:11:02 // 33739
El kell vinni szakemberhez, és megcsinálja, mint mindig.:-)

Amúgy a leírtak alapján lehet trafó hiba.
mreni21-02-2011 19:07:20 // 33738
bírja az egy darabig,nekem is emelgetve lesz,ha megszoktam az autót:) :D
GTPeti21-02-2011 18:41:46 // 33737
Vagy legalább elindulás előtt búcsúzzanak el a csigától. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.