Forum >> Szerelőműhely

Dzsozy19-12-2010 11:13:35 // 32986
Elnézést Mkitől. a pontatlan megfogalmazásért, igen, a légtelenítő csavarra gondoltam. Pár fékbetétet cseréltem már én is, és inkább kiengedtem a légtelenítő csavart. Azán szóltam havernak, hogy segítsen fékolajat légteleníteni. Nem tudom ki, hogy csinálja, várom a tanácsokat, de mi mindíg belefáradtunk, sörözés közben. "pumpáld, tartsd bent, megin pumpáld, tartsd bent. Oké. Jöhet a másik kerék, pumpa, tartsd és így tovább." ..... :)
Hari19-12-2010 08:39:13 // 32985
:-) .... na JAAA!
Őszintén ?! .... már én nyomtam vissza úgy dugattyút, hogy nem eresztettem ki a fékolajat! Nagyon lassan, ovatiba! ... semmi baja nem lett! (De szerintem nem érdemes próbálgatni!!!) Tudom " a lustaság fél egészség! " ... de nagyon fájós!



(Anno amikor az ABS javítását oktatták - annál a neves cégnél - az egyik alapszabályként nagyon felhívták a figyelmünket, hogy SOHA ne próbáljuk meg csak úgy simán vissza nyomni! )
Buksi19-12-2010 00:57:28 // 32984
Más kárán jobb tanulni, mint a sajátunkon! ;-))
GTPeti18-12-2010 22:04:33 // 32983
Sorry, tárgytalan... most már értem.
GTPeti18-12-2010 22:02:46 // 32982
Hari! Mitől ment tönkre az ABS egység? A dugattyúvisszanyomástól?
Cika18-12-2010 21:43:33 // 32981
:) vicces, csak ennyit kellett volna elmondani...50-80-90 ezek szerint a 70 nem is 70, hanem 80....tehát mivel a jelöletlen és a 90 fok közé emelkedik és onnan esik vissza, az csak 5 fok veszteség az belefér szerintem...csak megköszönni tudom a tanácsot:)
Piritu - 1.000.00018-12-2010 21:19:29 // 32980
Olasz Vas, nem kell logikát keresni :-))
Ha kinyit a termosztát kissé visszaesik a hőmérséklet, de utána be kell , hogy álljon egy értékre. Ha beáll, a termo jó kell hogy legyen.
Lehet, hogy a műszered csal valamennyit, ki kellene olvastatni az ecuból a tényleges értéket, hogy mennyi is az az annyi.
Cika18-12-2010 21:11:19 // 32979
50-80-90? Az 50-70-90 nekem valahogy logikusabbnak tűnt... a visszahűlés természetes vagy csak túlparázom a dolgot?
Hari18-12-2010 20:51:52 // 32978
Csak azért írtam, mert a héten kegyetlen nagyot szívtam! Hoztak egy autót, amin előzőleg (házilag odahaza!) fékbetétet cseréltek.
A tulaj azzal keresett meg, hogy valami baj van mert az autó a csúszós úton összevissza fékez! .... meg világít az a kis piros lámpa! " lejtőn az autó" (Biztos a nagy hideg, .....)
OK! Diagnosztika rádug! .... :-O ! Semmi hibakód!!! Emelő - ABS szenzor teszt. Minden a legnagyobb rendben!!! Az agregát relé, szivattyú, teszt - szintén OK!
Na akkor mi a ménkű baja van?! .... mit csináltak rajta ami után behalt?! Na JAAA! A fékbetétet cserélték! Rá nézek a tulajra. .... mentegetőzik! ... " De hát csak visszanyomtuk a dugattyúkat, és beraktuk az új betéteket! Semmi mást nem piszkáltunk, nem lazítottunk meg!"
Na itt én sápadtam bele!!!
..." akkor talán ki kéne cserélni az ABS egységet!"
:-) .... a tulaj sokkal jobban besápadt! :-) És sűrű szentségelés közben fogatkozott, hogy Ő bizony soha többé nem nyul egy csavarhoz sem az autón!


Háááá! .... ez van!
Piritu - 1.000.00018-12-2010 20:49:35 // 32977
honnan vannak ezek az értékek?
A 156 hőmérőjén az első vonal 50 fok a következő jelölés nélküli 80, majd a 90.
Cika18-12-2010 20:39:28 // 32976
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem hátha tud valaki segíteni. Termosztat csere volt a vasban júniusban, mert nem melegedett, de utána is max. 80 fokra ment fel a motor hőmérséklet nyáron. Most a hidegben max 70 fok, de ha megy a fűtés vissza is hűl 60 fokra és feljebb nem megy. A (márka)szervízben ahol javították mindenről beszéltek csak megoldásról nem...szerintetek mi lehet a hiba?
Buksi18-12-2010 20:20:12 // 32975
Ezt jó tudni! :-)
Hari18-12-2010 20:14:40 // 32974
Azthiszem Te a fékmunkahengeren a légtelenítő csavarra gondolhatsz! ( Más csavarról nem tudok! .... NINCS! .... hacsak nem a 75-kön, 90-ken, Guliettákon, Alfettákon lévő visszatekerő csavarra nem gondolsz! ... de ahoz meg nem kell ilyen visszanyomó!) :-)

Fékbuherátorok figyelmét felhívom egy nagyon fontos lényeges momentumra!!!
ABS-es fékrendszernél SOHA NEM SZABAD A FÉKFOLYADÉKOT VISSZASAJTOLNI A TARTÁLYBA !!!Mindig a légtelenítő csavaron ki kell engedni a + fékfolyadékot!
(Az ABS agregat szelepei megsérülhetnek!)
Buksi18-12-2010 15:16:36 // 32973
De mire rájöttem, hogy nem csak tekerni kell... :-DD
Kristyon18-12-2010 14:50:57 // 32972
tényleg csak nyomni kellett és tekerni.
Kristyon18-12-2010 14:49:58 // 32971
plusz csavarral nem találkoztam a féknyergen mikor cseréltem a betéteket.
Kristyon18-12-2010 14:49:07 // 32970
Sajna nem volt alkalmam odapróbálni, majd ha szükség lesz rá, majd akkor kiderül. lehet addig csinálok rá másik pofát is ami majd kisebb lesz.
Buksi18-12-2010 14:20:06 // 32969
A 155-nél pl. nincs ilyen csavar! Csak megfogod, nyomod és tekered! :-)
Dzsozy18-12-2010 14:16:15 // 32968
Mit laikus azért hozzászólnék én is! Lehet, hogy hülyeséget írok, de csak azért irom, mert én is csináltam hasonló fékgugattyú visszanyomót, igaz kezdetlegesebb volt, nem ilyen profi. Na szóval ugye nem csak úgy van, hogy beteszem a "visszanyomót" és takerem is. Hiszen maga fékpofa kopásával, a fékhatás fenttartása végett a dugattyú "kijjebb kúszik", és ott is marad. Tudtommal van a féknyergen egy csavar, amit meg kell engedni, és akkor lehet a fékdugattyút visszanyomni, igaz akkor azért már nem kell belefeszülni a tevékenységbe.
pb_18-12-2010 12:16:17 // 32967
Nem kizárt, hogy a karmok helyzetén még módosítanod kell, Sztem még mindig messze vannak a középponttól, bár azt is látom, hogy nem lesz 1xű.
Kristyon18-12-2010 09:33:40 // 32966
Ismét köszönöm :)

és végül is elkészültem vele, lejjebb vettem a korong átmérőjét és kapott még 2 karmot is hogy forgatni is tudjon. Kipróbálva viszont nem tudom mikor lesz...

pb_18-12-2010 00:23:52 // 32965
Jó ez, sőt túl jó.))
Alfa GT-Csaba17-12-2010 22:11:37 // 32964
Apámnak volt ilyen gépe ilyen betegséggel télen!Ő hideg inditó sprayt használt amit a levegő rendszerbe fújt és rögtön csattogott a vas!
Hari17-12-2010 20:15:47 // 32963
Ez kb. olyan mint amikor a mittom én mely TV-n táv gyógyítanak!
Na lássuk miről is van szó?! A Jó öreg TD egyébként sem híres a "húúú de gyorsan beindul" ! Az aksi baromi nagy és OK! ... és "teker mint az örült" ! Viszont ha húzásra pöc beindul akkor : vagy nem elég gyorsan teker az önindító, vagy a motornak a végnyomása 23 bár alatt van. vagy az adagoló nem megfelelően van felrakva.
..... hogy a TD jól induljon elég sok mindennek egybe kell vágjon!
- önindító, aksi, kábelek, saruk
- porlasztó, adagoló, - pontos, precíz beállítás! hibátlan működés!
- izzítás - és nem elég, hogy izzik!!! gyertya hossza, és hol és hogyan izzik fel?!

(Ha túl sok gázolajat kap indításkor a motor az többet árt mint használ!)
Nagy hirtelen ennyi jutott eszembe! .... de lehet kérdezni!
Alfa Amore17-12-2010 16:15:45 // 32962
Sziasztok! Egy leendő tagunk fordult hozzánk egy kérdéssel az autójával kapcsolatban. Segítséget vár, megköszönné, ha valakinek lenne valami ötlete a problémájára.

"Az Alfa egy 75 2.0 TD! A bajom az hogy nem indul hidegen! Amit megnéztünk rajta és jók: izzítógyertyák egyenként, az adagolót, az üzemanyagszűrőt! Az autóban 100ah akksi van Banner és új! Ezt tetőztem egy vízmelegítővel amivel már 80 fokra melegítettük a vizet benne! És csak nem indul! Az akksi teker mint az őrült füst is van hátul de nem kapja el!!! Viszont behúztuk és a második kerékfordulásnál már járt is a kocsi és utána szépen is megy!!!! Szóval ez volna a bajom és szívesen várnék bármilyen ötletet mert én sajna kifogytam belőlük!!! Előre is köszönöm!!! Üdv: Pici-01"
Ferke16-12-2010 22:18:05 // 32961
Hú, ez király lett!:))
mreni16-12-2010 13:02:19 // 32960
hát igen aki megteheti...:P:)
Kristyon16-12-2010 12:37:08 // 32959
Annyiból könnyen voltam, hogy melóhelyen szakítottam rá időt, és az ott alapanyagból sincs hiány :)
mreni16-12-2010 11:29:42 // 32958
Szerintem teljesen jó,valami hasonlót én is szeretnék csinálni ha lenne rá időm...:D
Gábor(figi75)16-12-2010 11:17:24 // 32957
164-156 V6 24V bont valaki?
Azzurro16-12-2010 09:54:56 // 32956
Köszi a segítséget!!!Ez mennyire biztos?Mivel most szeretnék vásárolni a vasamba egy váltott, és nem szeretnék félre nyúlni.:-)))
Akkor egy az egyben bele megy?
Hari16-12-2010 09:05:10 // 32955
Teljesen kompatibilis! ... mehet bele!
Azzurro15-12-2010 22:47:47 // 32954
Sziasztok!!
Olyan kérdésem volna hozzátok, hogy a 145 2.0TS ( 1996-os ) váltója megegyezik a GTV 2.0TS ( 1996-os ) váltójával???Vagyis betudom e építeni, a 145-be a GTV váltóját???
Várom a hozzáértő hozzászólásokat!!! S.O.S.
Kristyon15-12-2010 20:35:24 // 32953
Köszönöm :)
GTPeti15-12-2010 20:24:33 // 32952
Szerintem meg éppenhogy egész kultúrált lett!!
Kristyon15-12-2010 20:15:05 // 32951
Hali!

Elkezdtem készíteni fékdugattyú visszanyomó kézi készüléket :)
még a tányér átmérőjét kell kisebbre venni, meg a karmokat kell még felhelyezni...
Tudom nem valami szép, de szerintem nem az a lényeg...



KGBMAN15-12-2010 20:08:49 // 32950
Kaptam ma egy ilyen termékmintát. Majd kiderül használ-e.
A forgalmazó egy ismerősöm, azt mondja tényleg nem hülyeség. majd kiderül.
Alien415-12-2010 15:18:55 // 32949
na jó... a motort még meg szereltem -mert volt időm a melegben játszani vele-
de ehhez már pite vagyok... 5 csavar után elfagyott a kezem és nincs rutinom a műszerfalban...
feladtam
majd ha haza utazom egerbe akkor haverral mindent átnyalunk rajta
jobbat nem tudok :/
Gabesz15-12-2010 13:48:22 // 32948
MOst jöttem vissza egy szerelőtől, csak alá akartam nézni, hogy megbizonyosodjak, hogy honnan szivárog. Ő is azt mondta, hogy a váltó oldali főtengely szimering adta meg magát.
Már a nézelődésért elkért 1000Ft-ot... lehet, hogy érezte, hogy nem ő fogja kicserélni :)
Gabesz15-12-2010 13:38:04 // 32947
Jajj értem :)
Szerintem valami hasonlót tuti lehet valahonnan, vagy valamiből kiszedni.
Alien415-12-2010 12:13:16 // 32946
nem vettem még le a műszerfalat... :/
nincs valakinek a blogjában egy leírás
na meg az említett léptető motorról is jó lenne egy leírás
szerelés meleg helyen... esélytelen :/
köszönöm az eddigi segítséget!
bilon15-12-2010 12:10:21 // 32945
helló!
ezt tudom...így már forrasztottam vissza, de akkor mi van, ha a mikrokapcsoló mondja be az unalmast. :)
Gabesz15-12-2010 12:02:28 // 32944
Helló!
Ha még a kis mikrokapcsoló bennevan azt csak vissza kell forrasztani a helyére. Nekem egy jó műszerész 10 perc alatt megcsinálta.
Ha bicskakulcsod van, akkor az összerakásnál figyelj oda, hogy megfelelően erősre legyen meghúzva a rugó, mert különben nem fog teljesen kicsapódni.
MikeTheDevil15-12-2010 11:53:57 // 32943
Igazából annyira ahoz nem értek mert nekem nem klimás és igy bowdenes,de a klimásét tettem bele,és rajta volt a léptetőmotor amit le szereltem róla.A középkonzolt ha le veszed akkor meg látod a vezérlőt meg kell nézni,hogy rajta van-e rendesen a vezeték,a léptetőtőmotor a vezető oldalon van nézd meg hogy a vezeték rajta van-e esetleg ki mérni a vezetéket hogy megy-e áram amikor forgatod a fűtés kapcsolót.Ha van áram akkor léptető motor kuka. Ha nincs akkor viszont valami relé vagy biztositék.Igazából nem nehéz ki venni a müszerfal alját,de ha tudod akkor ne olyan hideg helyen mert könnyen törik.Ja aléptető motort asszem 3kis csavar fogja fel.
Üdv!
Mike
bilon15-12-2010 11:17:35 // 32942
hali!

a kulcs távítányítójában lévő mikrokapcsolókat lehet valahol venni?
vagy lehet javítani, vagy ki tudja javítani?

előre is köszi!
Alien415-12-2010 11:01:39 // 32941
húúú, na ez egy jó tipp, ezen elgondolkozok, mivel amikor bemelegedett motornál megnéztem a ki és bemenő csövet, akkor meleg volt mindkettő
a manualsban nézegettem én is, hogy van benne valami hasonló, tudnál erről bővebb infót/ tájékoztatást adni kérlek? elhelyezkedés, esetleg biztosíték vagy valami gondja lehet?
őszintén megmondva nem vagyok abban a helyzetben hogy kibontsam a műszerfalat :S
köszönöm a tippet, eddig meg sem fordult a fejemben! király vagy :)
MikeTheDevil15-12-2010 10:45:20 // 32940
Hali!
Amikor én szét szedtem a fűtésboxomat,akkor mint ki derült folyamatosan van benne meleg víz.Viszont a boxba van egy lapát ami szabályozza hogy merre menjen benne a levegő.Ha a tiedé klimás akkor léptető motor szabályozza a lapát állását.Én azt nézném meg hogy egyáltalán müködik-e az léptetőmotor vagy a kapcsolója.
Üdv!
Mike
Azzurro15-12-2010 08:38:27 // 32939
Sziasztok!!
Olyan kérdésem volna hozzátok, hogy a 145 2.0TS ( 1996-os ) váltója megegyezik a GTV 2.0TS ( 1996-os ) váltójával???Vagyis betudom e építeni, a 145-be a GTV váltóját???
Várom a hozzáértő hozzászólásokat!!! S.O.S.
Gabesz15-12-2010 07:13:22 // 32938
Köszönöm :)
ami kéznél lesz, ki lesz cserélve...
Repdesek az örömtől
Itt egy kép, hogy hogy látszik a folyás:

a háttérben pedig az olajcserénél sikeresen beragasztott leeresztő csavar :S még azt is meg kell csinálni.
Szerencse, hogy nem kell nap,mint nap használnom az autót, mert a gatyám is rámenne, annyit kell pótolni az olajat.
De nyugtatom magam, hogy a 146 boxival is igy kezdtem, aztán meghálálta.
Alien415-12-2010 02:08:03 // 32937
hát mondjuk úgy, hogy nincs most hirtelen "kedvem" anyagiakra gondolva
akkor az alapkoncepció legyen az hogy leengedem a rendszert teljesen, illetve amennyire http://img689.imageshack.us/img689/36/htsuw.jpg a képen ábrázolt megbontási helyen ő maga kiereszt, csak annyit
ezek a csövek, gumi csövek és akkor mivel ez egy "rövid kör" rendszer, megpróbálom valami tisztítószerrel megtisztítani, legalább ezt a telet húzza ki...
azon gondolkozom, hogy mekkora nyomás lehet ebben a rendszerben, hogy ha nem képes átnyomni a vizet... mekkorára tippeltek?
aztán hogy ha valami isteni csoda folytán sikerült átjárhatóbbá tenni a rendszert
-tehát könnyebben átfolyik a víz-
akkor meg gondolom zárom a rendszert a 2 cső visszaszerelésével, a fagyállót meg amit lecsapoltam, azt vissza töltöm a tartályába
motor indít, aztán vissza dolgozza ő magát a rendszerbe
kicsit alapjáraton megjáratni, akkor körbejár minden... és valami hihetetlen isteni csoda folytán a fűtés is megy ...talán...
megvallom én is szkeptikus vagyok ez ügyben, hogy ez bejön... de nincs garázsom szerelni/kocsit bontani
itt meg Kaposváron nem ismerek senkit :/ tehát csak a közös udvaron tudok szerelni minimál készlettel... ezért tudok csak "cigánykodni" a rendes szerelés helyett :/
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.