Forum >> Szerelőműhely

Lacci20-12-2010 21:47:22 // 33021
Na igen, körülbelül 40 órája olvasom az ilyen oldalakat.
Azt tudom, hogy azzal hogy kitörlöm nem múlik el. Nem először lenne hibaolvasás az autón :)
De legalább el tudom olvasni hogy miért, anélkül, hogy 5000et kicsengetnék egy szerelőnek, aki annyit mond hogy legalább 1 hét mire megtalálják a hibát...

És ki tudja, lehet hogy szerencsém lesz.
GTPeti20-12-2010 21:41:48 // 33020
Itt egy táblázat. Középen a valódi OBD-s kiosztás, jobboldalt pedig a Fiat-os kiosztás, amit pl. egy 2001-es 156-ban használtak. (Vajon honnan tudom? :)

Ez a különbség a valódi OBD és a K-line-ok (egyvezetékes busz) tömkelege között.
Hari20-12-2010 21:39:36 // 33019
:-) .... tegyük tisztába a témát ... egy kicsit!
A csatlakozó neve: OBD csatlakozó.
Szabvány van:
- OBD I,
- OBD II,
- EOBD, .... és még néhány távol keleti, de ez nekünk nem játszik!
A 156-tol kezdve szereltek OBD csatlakozót az Alfákba. A csatlakozó formája szabványosítva van! A komunikációs protokolok viszont viszont csak elvben vannak szabványosítva.
... de nem is ezt akartam! A K/L interfaces és az ELM 237-es is használható, csak más-más funkcióra. (Ha megnézed ITT jól látszik mit mire! Le is töltheted az ingyenes verziót!)
...ha kérdés van, csak bátran! Nagyon szívesen válaszolok!

Még 1 amit még szeretnék hangsúlyozni!!!
A ..." simán kiolvassuk és kitöröljük a hibakódot!" ez még nem a diagnosztika! Azzal még nagy valószínű nem javul meg az autó! ... légzsák és ABS hibakódoknál ha nincs megjavítva, nem is engedi törölni!
Lacci20-12-2010 21:37:58 // 33018
Hát, kiváncsi leszek!
Remélem nem lövöm magam pofán a légzsákkal :D

Köszi mindenkinek a segítséget!
GTPeti20-12-2010 21:35:17 // 33017
SZVSZ az inkább számítson egy kábelnél, hogy mindenre használhatod, minthogy az ELM IC-re épül.
Lacci20-12-2010 21:25:12 // 33016
Na igen, ezt nézegettem is.
De valahogy az ELM ről többet olvastam, így az után nézelődtem, de akkor lecsapok egy ilyenre...
mreni20-12-2010 21:23:54 // 33015
6500ért meg az ELM-et:D
mreni20-12-2010 21:23:33 // 33014
4500ért vettem,olcsóbban nem találtam ITTHON:)
mreni20-12-2010 21:23:05 // 33013
Amit linkeltem,olyanom van:)
GTPeti20-12-2010 21:22:43 // 33012
Azért azt most szögezzük le, hogy ezt a kábelt rohadt drágán vesztegetik...
GTPeti20-12-2010 21:21:40 // 33011
Itt egy moddolt kábel, pont úgy, ahogy elképzeltem. (Na jó... én kicsi forgó kapcsolót tettem volna bele. :)
mreni20-12-2010 21:21:35 // 33010
Ami nem OBDII csatis gép abból igen,szerintem:D
Itt pl van:)
Lacci20-12-2010 21:18:25 // 33009
Akkor egy olyan kkl eszközt keressek, amin van kapcsolási lehetőség, akkor azzal bármilyen hibát el tudok tüntetni?
mreni20-12-2010 21:14:20 // 33008
Na igen,szerintem is meg lehetne de ahhoz alakítani kéne az interface-n vagy a csatin:)
Egyébként,nálam bevált cucc mindkettő,utoljára egy 2008-as 1.3jtd Fiat Fiorino.t kötöttem rá az ELM-re:)
GTPeti20-12-2010 21:12:08 // 33007
Az előbb leírtak miatt az ELM327-es kábeleddel is kiolvashatod pl. a légzsák hibakódokat. "Csak" annyi kell, hogy választhatóvá alakítsd. Legalábbis én így gondolom, de a tévedés joga ugye...
mreni20-12-2010 21:10:41 // 33006
2001előtti autókban is előfordul az OBD2,csak akkortól lett kötelező a gyártóknak...
GTPeti20-12-2010 21:10:36 // 33005
Szerintem az a gond, hogy az ELM327-re épülő kábelek nagyrésze csak 2 db K-line-al rendelkezik. A régebbi autóknál pedig mindegyik ECU-nak saját K-line csatornája van. Ez azt jelenti, hogy kéne, hogy legyen a kábelben egy multiplexer (választóáramkör, vagy kapcsoló), hogy kiválaszthasd, melyik ECU-val szeretnél beszélgetni.

Az soha ne tévesszen meg senkit sem, hogy a régi autókban fizikailag ugyanolyan csatlakozó van, mint az újakban.
mreni20-12-2010 21:09:45 // 33004
ELM-el csak motor diagot tudsz csinálni,légzsákot nem...
Nekem van ELM-327,ezt scanmasterrel és modiaggal,illetve Fiat-os KK/l kábel FiatEcuScan-el használom.
Lacci20-12-2010 21:04:23 // 33003
Hát a csati az biztos, az OBD2, meg tudomásom szerint, csak 2001 től van a benzinesekben.
Az a KKL-es kütyü, miben más mint az ELM327 ek? mert a csati ugyanaz.
Légzsák hibát kéne kiiktatni.
Esetleg ha megy, muter Braváján is meg kéne nézni ezt-azt...
Bluestrain20-12-2010 21:00:13 // 33002
EOBD-s csati és OBD-s kommunikáció? Ez biztos? Mert inkább fordítva szokott előfordulni.
Bluestrain20-12-2010 20:54:04 // 33001
Hello! A legolcsóbb és legkézenfekvőbb KK-L kapcsolóval, ha nem EOBD-s a vas akkor átalakítókábel, és FIATECUSCAN.
Lacci20-12-2010 20:05:19 // 33000
5000 nél indul, és ráadásul időpont egyeztetés, meg minden macera, nem csak begurulok, aztán kész...
mizooo20-12-2010 20:02:35 // 32999
Ha mégis fizetned kell kiolvasásért 2000 Ft-nál többet ne adj érte itt mindenhol annyiért olvassák/törlik a hibát...
Lacci20-12-2010 19:59:13 // 32998
Akkor mivel tudnám megoldani? sok helyen azt olvastam, hogy működik mert a csati ugyanaz, 16 pines...

A szerviz kicsit sokat kér egy 10 perces beavatkozásért...
mizooo20-12-2010 19:58:06 // 32997
Ha már témánál vagyunk, 98as 156-ot (ECU és AIRBAG) mivel lehet olvasni és hibát törölni? Interface és program is érdekelne. Valaki tud variációkat?

Üdv
Bluestrain20-12-2010 19:40:14 // 32996
OBD-hez nem jó
Lacci20-12-2010 19:21:09 // 32995
Hali mindenki!
Kis segítség kellene!
Ki használt már, ELM327-es kütyüt a kocsijához??
Mert amiket néztem, azok mind OBD2-t tudnak, az én autóm, OBD 1-es ha minden igaz... 98- as 2.0 TS
Működne ez?? szoftver kérdése, vagy a csati se jó??

Köszi!
Kristyon19-12-2010 21:17:56 // 32994
Így már részemről is érthető az a csavar, ugyan nekem nem kellett kilazítani, legalább is ilyen célból nem, mert külön volt a hátsó híd a kocsitól, mikor cseréltem a betéteket, de nálam nincs ABS sem ami befolyásolta volna. Viszont ezt én is megjegyzem, hogy meg kell lazítani ABS-es autóknál...
dév19-12-2010 18:38:32 // 32993
HALI. VALAKI TUDJA HOLVAN A SZIVARGYÚJTÓ BIZTOSÍTÉKJA 145-1.4 TS NEK? KÖSZI ELŐREIS
Szabeee19-12-2010 14:31:24 // 32992
hát ez egy ilyen napi fail kérdés volt....
András bácsi19-12-2010 14:28:03 // 32991
Itt az egyik sem lesz a jó válasz. Ezek a túlméretes méretlépcsők lesznek, nem a csapágy vastagsági mérete.
Szabeee19-12-2010 14:16:33 // 32990
Hello! 146 1.4 TS főtengelyére milyen vastagságú csúszócsapágyak kellenek? 0,25 mm vagy 0,5 mm?

A válaszokat előre is köszönöm!
Szabeee
Buksi19-12-2010 12:22:01 // 32989
Ezt az ABS-es dolgot most egy életre megjegyeztem! ;-))
padocska19-12-2010 11:23:19 // 32988
Nem is érdekel....Ki akar venni egy 147-est?
padocska19-12-2010 11:21:32 // 32987
Miért ég a motor lámpa a műszerfalon???
Dzsozy19-12-2010 11:13:35 // 32986
Elnézést Mkitől. a pontatlan megfogalmazásért, igen, a légtelenítő csavarra gondoltam. Pár fékbetétet cseréltem már én is, és inkább kiengedtem a légtelenítő csavart. Azán szóltam havernak, hogy segítsen fékolajat légteleníteni. Nem tudom ki, hogy csinálja, várom a tanácsokat, de mi mindíg belefáradtunk, sörözés közben. "pumpáld, tartsd bent, megin pumpáld, tartsd bent. Oké. Jöhet a másik kerék, pumpa, tartsd és így tovább." ..... :)
Hari19-12-2010 08:39:13 // 32985
:-) .... na JAAA!
Őszintén ?! .... már én nyomtam vissza úgy dugattyút, hogy nem eresztettem ki a fékolajat! Nagyon lassan, ovatiba! ... semmi baja nem lett! (De szerintem nem érdemes próbálgatni!!!) Tudom " a lustaság fél egészség! " ... de nagyon fájós!



(Anno amikor az ABS javítását oktatták - annál a neves cégnél - az egyik alapszabályként nagyon felhívták a figyelmünket, hogy SOHA ne próbáljuk meg csak úgy simán vissza nyomni! )
Buksi19-12-2010 00:57:28 // 32984
Más kárán jobb tanulni, mint a sajátunkon! ;-))
GTPeti18-12-2010 22:04:33 // 32983
Sorry, tárgytalan... most már értem.
GTPeti18-12-2010 22:02:46 // 32982
Hari! Mitől ment tönkre az ABS egység? A dugattyúvisszanyomástól?
Cika18-12-2010 21:43:33 // 32981
:) vicces, csak ennyit kellett volna elmondani...50-80-90 ezek szerint a 70 nem is 70, hanem 80....tehát mivel a jelöletlen és a 90 fok közé emelkedik és onnan esik vissza, az csak 5 fok veszteség az belefér szerintem...csak megköszönni tudom a tanácsot:)
Piritu - 1.000.00018-12-2010 21:19:29 // 32980
Olasz Vas, nem kell logikát keresni :-))
Ha kinyit a termosztát kissé visszaesik a hőmérséklet, de utána be kell , hogy álljon egy értékre. Ha beáll, a termo jó kell hogy legyen.
Lehet, hogy a műszered csal valamennyit, ki kellene olvastatni az ecuból a tényleges értéket, hogy mennyi is az az annyi.
Cika18-12-2010 21:11:19 // 32979
50-80-90? Az 50-70-90 nekem valahogy logikusabbnak tűnt... a visszahűlés természetes vagy csak túlparázom a dolgot?
Hari18-12-2010 20:51:52 // 32978
Csak azért írtam, mert a héten kegyetlen nagyot szívtam! Hoztak egy autót, amin előzőleg (házilag odahaza!) fékbetétet cseréltek.
A tulaj azzal keresett meg, hogy valami baj van mert az autó a csúszós úton összevissza fékez! .... meg világít az a kis piros lámpa! " lejtőn az autó" (Biztos a nagy hideg, .....)
OK! Diagnosztika rádug! .... :-O ! Semmi hibakód!!! Emelő - ABS szenzor teszt. Minden a legnagyobb rendben!!! Az agregát relé, szivattyú, teszt - szintén OK!
Na akkor mi a ménkű baja van?! .... mit csináltak rajta ami után behalt?! Na JAAA! A fékbetétet cserélték! Rá nézek a tulajra. .... mentegetőzik! ... " De hát csak visszanyomtuk a dugattyúkat, és beraktuk az új betéteket! Semmi mást nem piszkáltunk, nem lazítottunk meg!"
Na itt én sápadtam bele!!!
..." akkor talán ki kéne cserélni az ABS egységet!"
:-) .... a tulaj sokkal jobban besápadt! :-) És sűrű szentségelés közben fogatkozott, hogy Ő bizony soha többé nem nyul egy csavarhoz sem az autón!


Háááá! .... ez van!
Piritu - 1.000.00018-12-2010 20:49:35 // 32977
honnan vannak ezek az értékek?
A 156 hőmérőjén az első vonal 50 fok a következő jelölés nélküli 80, majd a 90.
Cika18-12-2010 20:39:28 // 32976
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem hátha tud valaki segíteni. Termosztat csere volt a vasban júniusban, mert nem melegedett, de utána is max. 80 fokra ment fel a motor hőmérséklet nyáron. Most a hidegben max 70 fok, de ha megy a fűtés vissza is hűl 60 fokra és feljebb nem megy. A (márka)szervízben ahol javították mindenről beszéltek csak megoldásról nem...szerintetek mi lehet a hiba?
Buksi18-12-2010 20:20:12 // 32975
Ezt jó tudni! :-)
Hari18-12-2010 20:14:40 // 32974
Azthiszem Te a fékmunkahengeren a légtelenítő csavarra gondolhatsz! ( Más csavarról nem tudok! .... NINCS! .... hacsak nem a 75-kön, 90-ken, Guliettákon, Alfettákon lévő visszatekerő csavarra nem gondolsz! ... de ahoz meg nem kell ilyen visszanyomó!) :-)

Fékbuherátorok figyelmét felhívom egy nagyon fontos lényeges momentumra!!!
ABS-es fékrendszernél SOHA NEM SZABAD A FÉKFOLYADÉKOT VISSZASAJTOLNI A TARTÁLYBA !!!Mindig a légtelenítő csavaron ki kell engedni a + fékfolyadékot!
(Az ABS agregat szelepei megsérülhetnek!)
Buksi18-12-2010 15:16:36 // 32973
De mire rájöttem, hogy nem csak tekerni kell... :-DD
Kristyon18-12-2010 14:50:57 // 32972
tényleg csak nyomni kellett és tekerni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.