Na igen, körülbelül 40 órája olvasom az ilyen oldalakat.
Azt tudom, hogy azzal hogy kitörlöm nem múlik el. Nem először lenne hibaolvasás az autón :)
De legalább el tudom olvasni hogy miért, anélkül, hogy 5000et kicsengetnék egy szerelőnek, aki annyit mond hogy legalább 1 hét mire megtalálják a hibát...
És ki tudja, lehet hogy szerencsém lesz.
Forum >> Szerelőműhely
Lacci20-12-2010 21:47:22 // 33021
GTPeti20-12-2010 21:41:48 // 33020
Itt egy táblázat. Középen a valódi OBD-s kiosztás, jobboldalt pedig a Fiat-os kiosztás, amit pl. egy 2001-es 156-ban használtak. (Vajon honnan tudom? :)
Ez a különbség a valódi OBD és a K-line-ok (egyvezetékes busz) tömkelege között.
Ez a különbség a valódi OBD és a K-line-ok (egyvezetékes busz) tömkelege között.
Hari20-12-2010 21:39:36 // 33019
:-) .... tegyük tisztába a témát ... egy kicsit!
A csatlakozó neve: OBD csatlakozó.
Szabvány van:
- OBD I,
- OBD II,
- EOBD, .... és még néhány távol keleti, de ez nekünk nem játszik!
A 156-tol kezdve szereltek OBD csatlakozót az Alfákba. A csatlakozó formája szabványosítva van! A komunikációs protokolok viszont viszont csak elvben vannak szabványosítva.
... de nem is ezt akartam! A K/L interfaces és az ELM 237-es is használható, csak más-más funkcióra. (Ha megnézed ITT jól látszik mit mire! Le is töltheted az ingyenes verziót!)
...ha kérdés van, csak bátran! Nagyon szívesen válaszolok!
Még 1 amit még szeretnék hangsúlyozni!!!
A ..." simán kiolvassuk és kitöröljük a hibakódot!" ez még nem a diagnosztika! Azzal még nagy valószínű nem javul meg az autó! ... légzsák és ABS hibakódoknál ha nincs megjavítva, nem is engedi törölni!
A csatlakozó neve: OBD csatlakozó.
Szabvány van:
- OBD I,
- OBD II,
- EOBD, .... és még néhány távol keleti, de ez nekünk nem játszik!
A 156-tol kezdve szereltek OBD csatlakozót az Alfákba. A csatlakozó formája szabványosítva van! A komunikációs protokolok viszont viszont csak elvben vannak szabványosítva.
... de nem is ezt akartam! A K/L interfaces és az ELM 237-es is használható, csak más-más funkcióra. (Ha megnézed ITT jól látszik mit mire! Le is töltheted az ingyenes verziót!)
...ha kérdés van, csak bátran! Nagyon szívesen válaszolok!
Még 1 amit még szeretnék hangsúlyozni!!!
A ..." simán kiolvassuk és kitöröljük a hibakódot!" ez még nem a diagnosztika! Azzal még nagy valószínű nem javul meg az autó! ... légzsák és ABS hibakódoknál ha nincs megjavítva, nem is engedi törölni!
Lacci20-12-2010 21:37:58 // 33018
Hát, kiváncsi leszek!
Remélem nem lövöm magam pofán a légzsákkal :D
Köszi mindenkinek a segítséget!
Remélem nem lövöm magam pofán a légzsákkal :D
Köszi mindenkinek a segítséget!
GTPeti20-12-2010 21:35:17 // 33017
SZVSZ az inkább számítson egy kábelnél, hogy mindenre használhatod, minthogy az ELM IC-re épül.
Lacci20-12-2010 21:25:12 // 33016
Na igen, ezt nézegettem is.
De valahogy az ELM ről többet olvastam, így az után nézelődtem, de akkor lecsapok egy ilyenre...
De valahogy az ELM ről többet olvastam, így az után nézelődtem, de akkor lecsapok egy ilyenre...
mreni20-12-2010 21:23:54 // 33015
6500ért meg az ELM-et:D
mreni20-12-2010 21:23:33 // 33014
4500ért vettem,olcsóbban nem találtam ITTHON:)
mreni20-12-2010 21:23:05 // 33013
Amit linkeltem,olyanom van:)
GTPeti20-12-2010 21:22:43 // 33012
Azért azt most szögezzük le, hogy ezt a kábelt rohadt drágán vesztegetik...
GTPeti20-12-2010 21:21:40 // 33011
Itt egy moddolt kábel, pont úgy, ahogy elképzeltem. (Na jó... én kicsi forgó kapcsolót tettem volna bele. :)
mreni20-12-2010 21:21:35 // 33010
Ami nem OBDII csatis gép abból igen,szerintem:D
Itt pl van:)
Itt pl van:)
Lacci20-12-2010 21:18:25 // 33009
Akkor egy olyan kkl eszközt keressek, amin van kapcsolási lehetőség, akkor azzal bármilyen hibát el tudok tüntetni?
mreni20-12-2010 21:14:20 // 33008
Na igen,szerintem is meg lehetne de ahhoz alakítani kéne az interface-n vagy a csatin:)
Egyébként,nálam bevált cucc mindkettő,utoljára egy 2008-as 1.3jtd Fiat Fiorino.t kötöttem rá az ELM-re:)
Egyébként,nálam bevált cucc mindkettő,utoljára egy 2008-as 1.3jtd Fiat Fiorino.t kötöttem rá az ELM-re:)
GTPeti20-12-2010 21:12:08 // 33007
Az előbb leírtak miatt az ELM327-es kábeleddel is kiolvashatod pl. a légzsák hibakódokat. "Csak" annyi kell, hogy választhatóvá alakítsd. Legalábbis én így gondolom, de a tévedés joga ugye...
mreni20-12-2010 21:10:41 // 33006
2001előtti autókban is előfordul az OBD2,csak akkortól lett kötelező a gyártóknak...
GTPeti20-12-2010 21:10:36 // 33005
Szerintem az a gond, hogy az ELM327-re épülő kábelek nagyrésze csak 2 db K-line-al rendelkezik. A régebbi autóknál pedig mindegyik ECU-nak saját K-line csatornája van. Ez azt jelenti, hogy kéne, hogy legyen a kábelben egy multiplexer (választóáramkör, vagy kapcsoló), hogy kiválaszthasd, melyik ECU-val szeretnél beszélgetni.
Az soha ne tévesszen meg senkit sem, hogy a régi autókban fizikailag ugyanolyan csatlakozó van, mint az újakban.
Az soha ne tévesszen meg senkit sem, hogy a régi autókban fizikailag ugyanolyan csatlakozó van, mint az újakban.
mreni20-12-2010 21:09:45 // 33004
ELM-el csak motor diagot tudsz csinálni,légzsákot nem...
Nekem van ELM-327,ezt scanmasterrel és modiaggal,illetve Fiat-os KK/l kábel FiatEcuScan-el használom.
Nekem van ELM-327,ezt scanmasterrel és modiaggal,illetve Fiat-os KK/l kábel FiatEcuScan-el használom.
Lacci20-12-2010 21:04:23 // 33003
Hát a csati az biztos, az OBD2, meg tudomásom szerint, csak 2001 től van a benzinesekben.
Az a KKL-es kütyü, miben más mint az ELM327 ek? mert a csati ugyanaz.
Légzsák hibát kéne kiiktatni.
Esetleg ha megy, muter Braváján is meg kéne nézni ezt-azt...
Az a KKL-es kütyü, miben más mint az ELM327 ek? mert a csati ugyanaz.
Légzsák hibát kéne kiiktatni.
Esetleg ha megy, muter Braváján is meg kéne nézni ezt-azt...
Bluestrain20-12-2010 21:00:13 // 33002
EOBD-s csati és OBD-s kommunikáció? Ez biztos? Mert inkább fordítva szokott előfordulni.
Bluestrain20-12-2010 20:54:04 // 33001
Hello! A legolcsóbb és legkézenfekvőbb KK-L kapcsolóval, ha nem EOBD-s a vas akkor átalakítókábel, és FIATECUSCAN.
Lacci20-12-2010 20:05:19 // 33000
5000 nél indul, és ráadásul időpont egyeztetés, meg minden macera, nem csak begurulok, aztán kész...
mizooo20-12-2010 20:02:35 // 32999
Ha mégis fizetned kell kiolvasásért 2000 Ft-nál többet ne adj érte itt mindenhol annyiért olvassák/törlik a hibát...
Lacci20-12-2010 19:59:13 // 32998
Akkor mivel tudnám megoldani? sok helyen azt olvastam, hogy működik mert a csati ugyanaz, 16 pines...
A szerviz kicsit sokat kér egy 10 perces beavatkozásért...
A szerviz kicsit sokat kér egy 10 perces beavatkozásért...
mizooo20-12-2010 19:58:06 // 32997
Ha már témánál vagyunk, 98as 156-ot (ECU és AIRBAG) mivel lehet olvasni és hibát törölni? Interface és program is érdekelne. Valaki tud variációkat?
Üdv
Üdv
Bluestrain20-12-2010 19:40:14 // 32996
Lacci20-12-2010 19:21:09 // 32995
Hali mindenki!
Kis segítség kellene!
Ki használt már, ELM327-es kütyüt a kocsijához??
Mert amiket néztem, azok mind OBD2-t tudnak, az én autóm, OBD 1-es ha minden igaz... 98- as 2.0 TS
Működne ez?? szoftver kérdése, vagy a csati se jó??
Köszi!
Kis segítség kellene!
Ki használt már, ELM327-es kütyüt a kocsijához??
Mert amiket néztem, azok mind OBD2-t tudnak, az én autóm, OBD 1-es ha minden igaz... 98- as 2.0 TS
Működne ez?? szoftver kérdése, vagy a csati se jó??
Köszi!
Kristyon19-12-2010 21:17:56 // 32994
Így már részemről is érthető az a csavar, ugyan nekem nem kellett kilazítani, legalább is ilyen célból nem, mert külön volt a hátsó híd a kocsitól, mikor cseréltem a betéteket, de nálam nincs ABS sem ami befolyásolta volna. Viszont ezt én is megjegyzem, hogy meg kell lazítani ABS-es autóknál...
dév19-12-2010 18:38:32 // 32993
HALI. VALAKI TUDJA HOLVAN A SZIVARGYÚJTÓ BIZTOSÍTÉKJA 145-1.4 TS NEK? KÖSZI ELŐREIS
Szabeee19-12-2010 14:31:24 // 32992
hát ez egy ilyen napi fail kérdés volt....
András bácsi19-12-2010 14:28:03 // 32991
Itt az egyik sem lesz a jó válasz. Ezek a túlméretes méretlépcsők lesznek, nem a csapágy vastagsági mérete.
Szabeee19-12-2010 14:16:33 // 32990
Hello! 146 1.4 TS főtengelyére milyen vastagságú csúszócsapágyak kellenek? 0,25 mm vagy 0,5 mm?
A válaszokat előre is köszönöm!
Szabeee
A válaszokat előre is köszönöm!
Szabeee
Buksi19-12-2010 12:22:01 // 32989
Ezt az ABS-es dolgot most egy életre megjegyeztem! ;-))
padocska19-12-2010 11:23:19 // 32988
Nem is érdekel....Ki akar venni egy 147-est?
padocska19-12-2010 11:21:32 // 32987
Miért ég a motor lámpa a műszerfalon???
Dzsozy19-12-2010 11:13:35 // 32986
Elnézést Mkitől. a pontatlan megfogalmazásért, igen, a légtelenítő csavarra gondoltam. Pár fékbetétet cseréltem már én is, és inkább kiengedtem a légtelenítő csavart. Azán szóltam havernak, hogy segítsen fékolajat légteleníteni. Nem tudom ki, hogy csinálja, várom a tanácsokat, de mi mindíg belefáradtunk, sörözés közben. "pumpáld, tartsd bent, megin pumpáld, tartsd bent. Oké. Jöhet a másik kerék, pumpa, tartsd és így tovább." ..... :)
Hari19-12-2010 08:39:13 // 32985
:-) .... na JAAA!
Őszintén ?! .... már én nyomtam vissza úgy dugattyút, hogy nem eresztettem ki a fékolajat! Nagyon lassan, ovatiba! ... semmi baja nem lett! (De szerintem nem érdemes próbálgatni!!!) Tudom " a lustaság fél egészség! " ... de nagyon fájós!
(Anno amikor az ABS javítását oktatták - annál a neves cégnél - az egyik alapszabályként nagyon felhívták a figyelmünket, hogy SOHA ne próbáljuk meg csak úgy simán vissza nyomni! )
Őszintén ?! .... már én nyomtam vissza úgy dugattyút, hogy nem eresztettem ki a fékolajat! Nagyon lassan, ovatiba! ... semmi baja nem lett! (De szerintem nem érdemes próbálgatni!!!) Tudom " a lustaság fél egészség! " ... de nagyon fájós!
(Anno amikor az ABS javítását oktatták - annál a neves cégnél - az egyik alapszabályként nagyon felhívták a figyelmünket, hogy SOHA ne próbáljuk meg csak úgy simán vissza nyomni! )
Buksi19-12-2010 00:57:28 // 32984
Más kárán jobb tanulni, mint a sajátunkon! ;-))
GTPeti18-12-2010 22:04:33 // 32983
Sorry, tárgytalan... most már értem.
GTPeti18-12-2010 22:02:46 // 32982
Hari! Mitől ment tönkre az ABS egység? A dugattyúvisszanyomástól?
Cika18-12-2010 21:43:33 // 32981
:) vicces, csak ennyit kellett volna elmondani...50-80-90 ezek szerint a 70 nem is 70, hanem 80....tehát mivel a jelöletlen és a 90 fok közé emelkedik és onnan esik vissza, az csak 5 fok veszteség az belefér szerintem...csak megköszönni tudom a tanácsot:)
Piritu - 1.000.00018-12-2010 21:19:29 // 32980
Olasz Vas, nem kell logikát keresni :-))
Ha kinyit a termosztát kissé visszaesik a hőmérséklet, de utána be kell , hogy álljon egy értékre. Ha beáll, a termo jó kell hogy legyen.
Lehet, hogy a műszered csal valamennyit, ki kellene olvastatni az ecuból a tényleges értéket, hogy mennyi is az az annyi.
Ha kinyit a termosztát kissé visszaesik a hőmérséklet, de utána be kell , hogy álljon egy értékre. Ha beáll, a termo jó kell hogy legyen.
Lehet, hogy a műszered csal valamennyit, ki kellene olvastatni az ecuból a tényleges értéket, hogy mennyi is az az annyi.
Cika18-12-2010 21:11:19 // 32979
50-80-90? Az 50-70-90 nekem valahogy logikusabbnak tűnt... a visszahűlés természetes vagy csak túlparázom a dolgot?
Hari18-12-2010 20:51:52 // 32978
Csak azért írtam, mert a héten kegyetlen nagyot szívtam! Hoztak egy autót, amin előzőleg (házilag odahaza!) fékbetétet cseréltek.
A tulaj azzal keresett meg, hogy valami baj van mert az autó a csúszós úton összevissza fékez! .... meg világít az a kis piros lámpa! " lejtőn az autó" (Biztos a nagy hideg, .....)
OK! Diagnosztika rádug! .... :-O ! Semmi hibakód!!! Emelő - ABS szenzor teszt. Minden a legnagyobb rendben!!! Az agregát relé, szivattyú, teszt - szintén OK!
Na akkor mi a ménkű baja van?! .... mit csináltak rajta ami után behalt?! Na JAAA! A fékbetétet cserélték! Rá nézek a tulajra. .... mentegetőzik! ... " De hát csak visszanyomtuk a dugattyúkat, és beraktuk az új betéteket! Semmi mást nem piszkáltunk, nem lazítottunk meg!"
Na itt én sápadtam bele!!!
..." akkor talán ki kéne cserélni az ABS egységet!"
:-) .... a tulaj sokkal jobban besápadt! :-) És sűrű szentségelés közben fogatkozott, hogy Ő bizony soha többé nem nyul egy csavarhoz sem az autón!
Háááá! .... ez van!
A tulaj azzal keresett meg, hogy valami baj van mert az autó a csúszós úton összevissza fékez! .... meg világít az a kis piros lámpa! " lejtőn az autó" (Biztos a nagy hideg, .....)
OK! Diagnosztika rádug! .... :-O ! Semmi hibakód!!! Emelő - ABS szenzor teszt. Minden a legnagyobb rendben!!! Az agregát relé, szivattyú, teszt - szintén OK!
Na akkor mi a ménkű baja van?! .... mit csináltak rajta ami után behalt?! Na JAAA! A fékbetétet cserélték! Rá nézek a tulajra. .... mentegetőzik! ... " De hát csak visszanyomtuk a dugattyúkat, és beraktuk az új betéteket! Semmi mást nem piszkáltunk, nem lazítottunk meg!"
Na itt én sápadtam bele!!!
..." akkor talán ki kéne cserélni az ABS egységet!"
:-) .... a tulaj sokkal jobban besápadt! :-) És sűrű szentségelés közben fogatkozott, hogy Ő bizony soha többé nem nyul egy csavarhoz sem az autón!
Háááá! .... ez van!
Piritu - 1.000.00018-12-2010 20:49:35 // 32977
honnan vannak ezek az értékek?
A 156 hőmérőjén az első vonal 50 fok a következő jelölés nélküli 80, majd a 90.
A 156 hőmérőjén az első vonal 50 fok a következő jelölés nélküli 80, majd a 90.
Cika18-12-2010 20:39:28 // 32976
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem hátha tud valaki segíteni. Termosztat csere volt a vasban júniusban, mert nem melegedett, de utána is max. 80 fokra ment fel a motor hőmérséklet nyáron. Most a hidegben max 70 fok, de ha megy a fűtés vissza is hűl 60 fokra és feljebb nem megy. A (márka)szervízben ahol javították mindenről beszéltek csak megoldásról nem...szerintetek mi lehet a hiba?
Lenne egy kérdésem hátha tud valaki segíteni. Termosztat csere volt a vasban júniusban, mert nem melegedett, de utána is max. 80 fokra ment fel a motor hőmérséklet nyáron. Most a hidegben max 70 fok, de ha megy a fűtés vissza is hűl 60 fokra és feljebb nem megy. A (márka)szervízben ahol javították mindenről beszéltek csak megoldásról nem...szerintetek mi lehet a hiba?
Hari18-12-2010 20:14:40 // 32974
Azthiszem Te a fékmunkahengeren a légtelenítő csavarra gondolhatsz! ( Más csavarról nem tudok! .... NINCS! .... hacsak nem a 75-kön, 90-ken, Guliettákon, Alfettákon lévő visszatekerő csavarra nem gondolsz! ... de ahoz meg nem kell ilyen visszanyomó!) :-)
Fékbuherátorok figyelmét felhívom egy nagyon fontos lényeges momentumra!!!
ABS-es fékrendszernél SOHA NEM SZABAD A FÉKFOLYADÉKOT VISSZASAJTOLNI A TARTÁLYBA !!!Mindig a légtelenítő csavaron ki kell engedni a + fékfolyadékot!
(Az ABS agregat szelepei megsérülhetnek!)
Fékbuherátorok figyelmét felhívom egy nagyon fontos lényeges momentumra!!!
ABS-es fékrendszernél SOHA NEM SZABAD A FÉKFOLYADÉKOT VISSZASAJTOLNI A TARTÁLYBA !!!Mindig a légtelenítő csavaron ki kell engedni a + fékfolyadékot!
(Az ABS agregat szelepei megsérülhetnek!)
Buksi18-12-2010 15:16:36 // 32973
De mire rájöttem, hogy nem csak tekerni kell... :-DD
Kristyon18-12-2010 14:50:57 // 32972
tényleg csak nyomni kellett és tekerni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
497
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?