Forum >> Szerelőműhely

Buddha15-12-2010 00:38:50 // 32936
Pontosan ezekre gondoltam!
Ha nem desztvízzel volt töltögetve a rendszer akkor vízkő is lehet, de egy előző hengerfej hiba akár olajos trutyit is vihetett a cellákba. Mosószer, mosogatószer, nem túl tömény ecet, ezek mint játszanak, meg a finom vízsugár! Határozottan de nem brutálisan meg lehet spriccelni a csöveket belülről!
Sajnos azt nem tudom, hogy a 145/146-ban mekkora munka a csere, de a radiátor kb. 10e forint. Szerintem nem nagy pénz más autókéhoz képest.
Ha teheted cseréltesd! ;-)
Üdv.
Alien414-12-2010 23:57:21 // 32935
és azt honnan, mennyiért? :/
átmeneti megoldásnak...:
lekötni a tűzfalnak a motor felőli csöveit
leereszteni -gondolom így leengedem az egész rendszert-
és a 2 gumicsövön valami tisztítószert átengedni? ami gumi meg ?aluminium? barát?
gondolom aluból lehet
forró ecet vagy a fene tudja...
akkor kiszerelni sem kell, de a fő problémát valamennyire tudom orvosolni
vélemény? :D lehet hü..ézni is :D
Buddha14-12-2010 23:13:35 // 32934
Szia!
Az általad leírt tünetek tipikusak a hőcserélő haláláról! Valószínűleg a radiátorod kell cserélni! Néha ideiglenesen segít egy átmosás/takarítás, de én a cserét javaslom.
Azzurro14-12-2010 22:43:07 // 32933
Sziasztok!!
Olyan kérdésem volna hozzátok, hogy a 145 2.0TS ( 1996-os ) váltója megegyezik a GTV 2.0TS ( 1996-os ) váltójával???Vagyis betudom e építeni, a 145-be a GTV váltóját???
Várom a hozzáértő hozzászólásokat!!! S.O.S.
Wickey14-12-2010 22:09:50 // 32932
sok cseresznyét.
Készülj a szimmering mellett stabrúdszilentekre, féltengely gumiharangokra, meg őő... mindenre amit ilyenkor kézbe lehet venni.
Én kurva eszes voltam, cseréltem főtengelyszimmeringet, kuplungszettet, még alsó lengőkarokat is, csak stabrúdszilenteket nem. Most olyan okos és ügyes gyereknek tartom magam, ugyanúgy kopog az autó eleje új lengőkarokkal is mint eddig az amúgy félidős lengőkarokkal. :)) De hogy a bölcsőt mégegyszer le nem veszem arra nagy összeget rá merek tenni. :)
Alfa GT-Csaba14-12-2010 21:48:26 // 32930
Nekem egyszer hasonló problémám volt ,csak nekem a jobb hátsó lámpám égett folyamatosan ha levettem a gyújtást akkor is.A hiba a fordulatszám mérőben volt,egy ellenállás füstölt el benne, és az okozta a zárlatot.
GTPeti14-12-2010 21:40:39 // 32929
Aggass egy multimétert (10A-s árammérés üzemmód) az egyik akkusaru ÉS az akku pólusa közé. NE adj rá gyújtást!!! Kezd el sorban kiszedegetni a biztosítékokat. Így kell kezdeni.

Az "azonnal fogynak a voltok"-at remélem nem szó szerint értetted. Az ugyanis teljesen természetes, hogy az akkufeszültség esik egy bizonyos szintig.
nyámnyila14-12-2010 21:35:39 // 32928
Hello Alfa-tesok!
Elektromos problemamra keresek valaszt vagy barmi hasznalhato otletet.Szoval roviden,valami leszivja az akkumulatort.Amint leallitom a kocsit azonnal fogynak a voltok.Plusz ha raadom a gyujtast semmi nemtortenik,viszont ha beinditom a kocsit akkor alapjaraton a bal hatso feklampa halvanyan vilagit.A muszerfalon is van hiba uzenet ha az az de amint felkapcsolom a helyzetjelzot a kijelzon elalszik a hiba uzi.
Vagy marad a szerelo de azok itt kint......
Elore is koszonom!!!
GTPeti14-12-2010 21:06:30 // 32927
Persze köszi az infót, ez akkor azt jelenti, hogy egy sima lemez is megteszi. Ráadásul, ha (1-1,5mm) aluból csinálok, ahhoz (gyári) tömítés sem kell (- tudom, amúgysem -), mert puha.
GTPeti14-12-2010 21:04:57 // 32926
Tudja fene, más fórumokon ilyesmikről számoltak be. Akkor a JTD hidegvérű a többihez képest?
András bácsi14-12-2010 20:44:58 // 32925
Dehogy ég át! ott már nincs akkora hő: szerintem 100 fok alatt lehet.
GTPeti14-12-2010 20:42:54 // 32924
Á, szerintem az hamar átég. Biztosra akarok menni. Min 2mm-es lemez lesz az.
Erhard 242 (Pure Energy)14-12-2010 20:36:33 // 32923
melyik a vezérlés oldali vagy váltó oldali?
ALFI15614-12-2010 20:34:30 // 32922
Vágd ki magad egy vékony lemezből.Pl.Kólás vagy sörösdobozból.
GTPeti14-12-2010 20:30:33 // 32921
Köszi!
satya14-12-2010 20:28:25 // 32920
vízsugárral ki tudják vágni. :) régebben a Bp XI. kerületben volt a Woldem Kft. nem tudom vannak-e még, de srác telefonszáma: 06 30 2223249 volt. Gyurós István, ha nem a neten biztosan találsz máshol is. nem olcsó!! :( nagyon szépen dolgoztak, sok mindent vágtak nekünk. :)
GTPeti14-12-2010 20:18:14 // 32919
A JTD-nél elvileg 7,5 óra a normaideje. (SZVSZ megy az gyorsabban is, de csak megérzés.)
Azzurro14-12-2010 20:17:40 // 32918
Attól függ ki csinálja, és mennyi munka kedvel.:-))A viccet félre téve, nekem 2 délelőtt alatt megcsinálták.Nem Alfán, hanem a Fiat-nál.
Gabesz14-12-2010 20:13:34 // 32917
Sziaszok!
Kb hány munkaóra egy főtengely szimering csere? Ugye váltó, kuplung le, szimering csere, váltó, kuplung fel.
GTPeti14-12-2010 20:09:12 // 32916
Srácok, ha vki tud 1 helyet, ahol legyártanának rozsdamentesből egy EGR vaktömítést, szóljon légyszi:



Persze a két közrefogó tömítés is érdekelne, hol lehet kapni. (Gyári rendelésén kívül.)
Azzurro14-12-2010 19:55:39 // 32915
Sziasztok!!
Olyan kérdésem volna hozzátok, hogy a 145 2.0TS ( 1996-os ) váltója megegyezik a GTV 2.0TS ( 1996-os ) váltójával???Vagyis betudom e építeni, a 145-be a GTV váltóját???
Várom a hozzáértő hozzászólásokat!!! S.O.S.
Alien414-12-2010 19:09:05 // 32914
bocsánat, javítok... gépi forgácsoló vagyok nem "épi" :D
valamint haver azt a tippet adta hogy a klíma radiátorom van leülepedve
állítólag csere szükséges
várom az építő ötleteket
Alien414-12-2010 19:07:03 // 32913
Sziasztok!
Új vagyok minden téren :D
viszont kérdésem is van...
légkondi -hideg révén bele fagyok a kocsiba- :D
jelzem, a kocsit nem rég vettem át és nem is vagyok túl tapasztalt, bár épi forgácsoló szakterületem miatt megszerelem amit meg kell, eddig is csak SK a kocsi :D

a helyzet az, hogy nem megy az utastér fűtése
megfigyeléseim/tetteim:

-a rendszer jól fel van töltve fagyállóval, azzal nincs gond

-a motor hőmérséklete állandóan megfelelő, 90°C-ot mutat a kijelző

-ugye a rendszer gáz szintje nem vonatkozik most ide, mivel fűteni akarunk, nem hűteni /bár nincs tudomásom a rendszer töltöttségi szintjéről/

-a 2 cső, ami a tűzfalon megy át a műszerfalba, ugye, hogy a radiátort fűtse... az mindkettő meleg, ha be van melegedve a motor
/észrevétel/ miután kiugrottunk asszonnyal az egyetemre, majd állt egy keveset a motor, ezek után vissza szálltunk, fűtés be, minimális ideig melegebbet fújt mint szokott, de így sem nevezném melegnek

-tippelt haverom arra hogy fel van levegősödve, azt hallottam hogy önlégtelenítő a rendszer... minden esetre meg lett maxon járatva a klíma és ablak fűtésre volt téve...de így sem adja
úgy egy hónap alatt bele vágtam ca 2000 KM-t mióta meg van a kicsike, de erre nincs tippem, a biztosítékok a kormány alatt rendben vannak ahogy elnéztem, de a részletes manualból nem sikerült pontosan kinézni, hogy ki lehet az aki a bűnös lehet -de kétlem hogy közülük valaki a bajkeverő-

több infó, megfigyelés nem jut eszembe, de hiányérzetem van, mintha kihagytam volna valamit... de minden esetre várom a segítő válaszokat és előre is köszönöm mint új tulaj

P.S.:kellemesen és meglepődötten tapasztaltam, hogy szokás egymásra villantani na meg inteni egyet... :D elsőre körbe is néztem az összes lámpámat, de azóta már intek ha tudok :D bocs ha valaki kimarad, inkább az utat figyelem, de néha asszony szokott szólni... :D
ja, sértegetők és tudálékosok legyenek szívesek kerülni! köszönöm!
a kocsimat meg imádom! :)
Imyx13-12-2010 20:34:36 // 32912
Köszönöm a véleményt. Nekem is vonzóbb a gyári bontott, de az a kérdés, hogy az is meddig megy el, nem szeretném havonta cserélni :). Na, még megrágom ezt magamban.
GTPeti13-12-2010 19:28:29 // 32911
Ez működik, de ugye ugyanaz mint, ami az utólagos szettekben van, csak egy D2S adapterrel. Jól megkérik az árát. Én a bontottra szavaznék, mert a gyári elektronika sokkal kifinomultabb. De "vészmegoldásnak" ez is megteszi. (Legalább könnyen helyettesíthető.)
Tomasman13-12-2010 19:13:10 // 32910
jah és a hiba egyik percről a másikra jött elő! Rögtön durva hangja lett nem fokozatosan:S
Tomasman13-12-2010 18:28:18 // 32909
Hali!

Megvan a zörgése a 147esemnek! :S Hiba jelensége: felengedem a gázt zörög nagyon hangosan a jobb elejénél az utas oldali láb résznél! Ha elkormányozok balra megszönik a zörgés! elámentünk a kormánymű lóg de csak jobb oldalon, ha megmozgatjuk ott hallunk zörgő hangot! A kocsi szervós! Kérdésem az lenne hogy ezt csak egybe lehet cserélni? Lekell hozzá venni a bölcsőt mindent? Nem lehet hogy csak a jobb oldali felfogatásánál van valami bibi ami a kasznihoz fogja? (csak tipp)
Nagyon húzós munka és költséges is?

Köszi a választ
Imyx13-12-2010 17:19:50 // 32908
Esetleg valaki használt ilyet, vagy van infója róla, hogy használható-e egyáltalán? Vagy ez, vagy bontott, Ti mit mondotok?
Gyári xenon trafót helyettesítő kit (D2S/D2R) 50W RTX trafóval
http://www.powertuning.hu/index.php?page=shop.product_details&product_id=958&option=com_virtuemart&Itemid=26
Olcsó lenne :).
Dzsozy13-12-2010 12:54:15 // 32907
Szép napot Mkinek! Olyan kérdésem lenne, mielőtt neki állok kókányolni, hogy mitől lehet az, hogy néha fent marad a fordulat? Olyan mintha tempomatom lenne, gáz nélkül megyek! Gáz nem akad fent, bowden vadi új, olyajozva. Gondoltam lekapom a pillangószelep állásszög jeladót, vagy alapjárati mocit, kinek mi, és megpucolom, vagy kikaparom belőle azt a gyári fehér zsírt. Ez a kütyü is "új" egyébként. Szerintetek?
Imyx13-12-2010 11:23:08 // 32906
Ok, megkérdezem :). Kösz szépen az infót!!!!!
Kareszka198413-12-2010 10:51:57 // 32905
kérdezd meg Phon-tol :)
Imyx13-12-2010 10:45:48 // 32904
Urak!

Gyári xenonos vashoz hol tudnék jobb oldali trafót venni? Márkaszervizben 55000..
Utángyártott érdekelne. Köszönöm.
Kareszka198413-12-2010 08:13:32 // 32903
ha zárva van, akkor jóhogy van fütés :P de ha nem nyit, ott olvadnak egy idő után a cuccosok :P
Hari12-12-2010 23:12:29 // 32902
Ha a termosztát teljesen zárva marad akkor is van fűtés!!! ... sőt akkor van igazán jó fűtés! mert más felé nem tud menni a fagyálló! A termosztát CSAK a hűtés rendszerébe szól bele, a fűtés rendszere "független" a termosztáttól!

- az első lehetséges oka a NO fűtésnek: - nincs elég folyadék a rendszerben! (mint már ez említve is volt!)
- a másik oka ha a fűtőradiátor - vagy a csöve - eldugult, leüledékesedett!

...más nem jut eszembe.
:-)
Svéd12-12-2010 22:32:11 // 32901
A múltkor nekem is el ment a fütésem,kicsivel a minimum felett volt a fagyálló,felöntöttem maxra,azóta tökéletes a fütés.
szasza(SW)12-12-2010 22:15:04 // 32900
Ha a termosztát nem engedi át a lét ,akkor mi melegít?A hazaszeretet:)
Liquid12-12-2010 22:10:59 // 32899
gondolom az hülyekérdés, hogy van-e elég folyadék benne
Liquid12-12-2010 22:10:29 // 32898
attól még az utastérbe is jutnia kéne némi melegnek
szasza(SW)12-12-2010 22:04:01 // 32897
Meleg motornál fűtés maxon meg kell nézni meleg-e a termosztától menő cső a fűtőradiátor felé.Ha nem akkor a termosztáttal is lehet gond.
Selmak12-12-2010 21:58:52 // 32896
Először én is erre tippeltem volna, de maxon sem csinál semmit.
szasza(SW)12-12-2010 21:55:13 // 32895
Konkrétan feltekeri a fűtést maxira és járatás közben légteleníti magát.Szerintem:)
Selmak12-12-2010 21:51:40 // 32894
Vicces. 2000 évi modell. Ezeken már nincs fűtéscsap, állandó áramlás van benne és terelőlapokkal oldják meg a hogy milyen levegő jöjjön.
szasza(SW)12-12-2010 21:45:04 // 32893
Megnyitja a fűtéscsapot?!:)
Selmak12-12-2010 21:40:19 // 32892
Friss alfás cartás kérdi, hogy lehet légteleníteni 146TSnél az utastéri fűtő radiátort?
Gabesz11-12-2010 19:54:49 // 32891
Oksa, kipróbálom. Ha mégis szivárog, kipróbálok egy másik tömitést, ha akkor is, szerzek egy másik szelepfedelet.
[k i z z o]11-12-2010 19:27:52 // 32890
Vegyél egy loctite -ot, máskor is jól jöhet. A sziloplaszt nem oda való :)

1. szénhidrogéneknek nem áll ellen...
2. lásd 1:)

Nem fog ereszteni.
Gabesz11-12-2010 19:03:56 // 32889
A tisztitás megtörtént, úgy ahogy leirtad. Nem a loctite-ot használtunk, hanem valamilyen szilikonos ragasztóanyagot (talán valamilyen sziloplaszt volt).
[k i z z o]11-12-2010 18:52:41 // 32888
Loctite 5920 + megtisztított mindlét oldal (pl. izopropanol), valamint akármilyen tömítésnek jónak kell lennie (nem kell Reinz legyen). (ha a tömités már fent volt, akkor azt is el kell tisztítani. Rakd össze, okosan pasztázd (4 felületed lesz amit vékonyan tömítened kell), nem fog folyni. Fötengelyhez pedig egy Corteco szimmeringet szerezz, nézd meg, hogyan lehet szétszedni, és el tudod dönteni mekkora meló :)

A szimmering legalább corteco legyen, de lehet jobb is pl. egy Simrit Vitonos.

(A repair / rework manualokban advanced kategória with strog technical background.) Ha ilyesmit nem csináltás, vidd el egy hozzáértőhöz, és ha egyszer ott meg van bontva, amit lehet és ott kopó, cserélj le...
Hardy11-12-2010 18:35:27 // 32887
Nem tudom hogy gyárit vettél-e bele, de egészen addig fog is míg azt meg nem kapja. Igaz az 3X annyiba kerül. Ha azzal is szivárog adjál neki egy kis pasztát.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.