Forum >> Szerelőműhely

NGéza29-11-2010 18:00:09 // 32686
Hali. Nem tudom van-e valami ötletetek a hibával kapcsolatban. Ma amikor beindítottam az autót (156, 1.9 jtd 8v belső faceliftes) érdekes dolgokat produkált a műszerfal. Km és ford. szám mérő nem működik, refi visszajelző ég, vízhőfok mérő szép lassan felkúszik maxra. azaz megbolondult a műszerfal. Múltkor volt hasonló problémám, csak amikor elindultam vele egyszercsak helyreállt az egész. A légzsák hibakód az bennmaradt. Elvittem Csörihez kiüttetni, azt dobta ki hogy műszerfal testhiba. Majd szerdán viszem Csörihez. Volt már valakinek hasonló tapasztalata?
WarbiRunner (Gyuri)29-11-2010 15:27:50 // 32685
Nem tolonganak a szakértők :-)
Pedig tényleg érdekel, hogy hogy lehet megoldani, ez most nagyon
piszkálja a fantáziám.
Mulder29-11-2010 14:05:31 // 32684
Hali. Nekem is volt hasonló problémám. csak bizonyos fokozatokban ment (igaz az enyém 145). Ott sajnos a motoron lévő elektronika mondta be az unalmast......2000 pénzért valaki küldött másik motort......és már ment is.
Tompi29-11-2010 13:54:26 // 32683
Sziasztok, tud valaki segíteni, hogy mi lehet a baj (156 1.9 JTD Mjet):
Reggel ebben a nagy latyakban megpróbáltam bekapcsolni az ablaktörlöt, csak legnagyobb fokozaton megy, ha a kormánykapcsolót visszatolom más állásra/vagy 0-ra akkor a lapát nem megy vissza, hanem megáll ahol éppen van...
Mi lehet a gond, valami bizti/relé, vagy esetleg motor ment tönkre? A motorhiba elsöre nem tünt logikusnak, de lehet hogy a legnagyobb fokozatot már más motor hajtja, a többit (+visszamenetelt) egy másik?
Hét közben nem tudom a kocsit szerelöhöz vinni, jó lenne viszont minél elöbb megoldani.
Köszönöm elöre is a segítséget!
Tompi
Jeges29-11-2010 11:48:18 // 32682
Köszi
Otto29-11-2010 11:42:18 // 32681
Vezetőülés alatt van a nyomógomb...
Kareszka198429-11-2010 10:25:13 // 32680
lmm szerintem :( de majd megmondja, aki jobban vágja :)
Ferry29-11-2010 10:21:47 // 32679
Sziasztok! Új tag vagyok még, és most vásároltam meg, vagyis már négy hónapja a 155-ömet. Az utobbi időben elkezdett leesni az alapjárat illetve rángat is, olyan mintha kezdene kifogyni a benzin a tankból. Megvételkor eggyetlen egy szűröt,a benzinszűrőt nem cseréltem ki.. Előfordulhat-e hogy azal van a gond? Nem mindig csinálja, kb hetente egyszer, még a trafóra tippelek, de nem vagyok nagy kocsimágus és ez az első alfám( első látásra szerelem). Kérlek ha tudtok segítsetek a tanácsokkal, hátha valaki járt már hasonló képpen! Köszönöm
Jeges29-11-2010 10:14:59 // 32678
Minden ok. Még 3-4 hete nem kaptam meg a jobb kezet, aztán aggódtam miért nem indul a motor. Remélem akkor csak az a baja.
Kareszka198429-11-2010 10:11:45 // 32677
megeshet...keresd a sofőr meletti "A" oszlop aljánál...nyomógombnak kell lennie, ami ütközéskor kiugrik és blokkol mindent...mi történt? minden rendben?
Kareszka198429-11-2010 10:07:01 // 32676
másik, hogy nagy cucc lecserélni? szerintetek képes vagyok rá? gondolom valamennyi hütőfolyadékot nem árt előtte leengedni :D

nomeg az üzletben faszi mutatott 2 fajtát, egyiken volt még 1 pluisz "csöcs", ennyi volt a különbség...gondolom megnézem vizuálisan az enyém hány "csöcsü" és az alapján veszem meg...persze motorszám alapján keresett rá...
Jeges29-11-2010 10:06:44 // 32675
Sziasztok.

Lehetséges az , hogy a kis autóban (145) van valami pöcök ami ütközésnél megvédi a motort és leállítja, majd csak annak a kikapcsolása után lehet vissza índítani a motort?
Kareszka198429-11-2010 10:02:03 // 32674
kicsiny városkámban csak VERNET (francia) termosztátot lehet kapni...mit monmdatok rá? én még nem hallottam róla...
Alfa GT-Csaba28-11-2010 23:23:00 // 32673
Nézd meg a biztositék tábla fölött még van külön pár db biztositék.Van köztük egy 5amperos ,biztos az ment ki!Régen én is jártam így 2napomba tellett mire rájöttem a hibára.
Csabesz28-11-2010 12:57:18 // 32672
Sziasztok!

Hallotatok már olyat,hogy lerakom este a verdát (156) ma reggel mentem vele 10km-t mire a köv eszközök nem működnek : ablaktörlő; ablakemelő; fűtés alatt minden ; elektromos tükör; irányjelző szóval a világításom kívül semmi se megy !
a biztosítékokat átnéztem mind jó. sőt az elakadásjelző viszont megy

Minden ötletre kíváncsi vagyok!
Előre is köszi !
Dzsozy28-11-2010 12:45:13 // 32671
Köszi szépen. Ezért kérdeztem rá! Látni igazából láttam a műveletet, igaz nem tegnap volt. A Rieglernél, de a srác nem volt épp bőbeszédű! Szóvala feszítő gőrgőket kellene oldani? Na akkor inkább viszem szakihoz! Jobb inkább kérdezni, mint beleugrani valamibe! Inkább pár ezres, mint sok! :) Köszi a figyelmeztetést!! :)
Hari28-11-2010 12:30:47 // 32670
Nem !!! Igy ezt ne is próbáld! Esélytelen! ... vagy kicsit összekócolod a szelepeket!
1. A hosszanti bordás szíjat is le kel venni! - a generátor és a főtengely közt van a feszítő és egy 15-ös kulcsal előre feszítve lazul a szíj.
2. Vezérlést leszedni a feszítő kioldásával lehet - szabad!!! - de szerintem ha még nem láttál, csináltál ilyet akkor bízd szakira, vagy aki már csinált ilyet! ( Nem biztos, hogy megéri kockáztatni a komplett szelepcserét!!!)
Dzsozy28-11-2010 12:15:05 // 32669
Szép napot Mkinek!
Rá kell szánnom magam a vízpunyesz cserére, mert szerintem csapágyas. Ott áll a szekrényben vagy fél éve az új. Sajna a vezérlésnél nem lett cserélve, meg a felújításkor sem. Lenne pár kérdésem, ha valaki tudna segíteni!?
1- Házilag oldható e a probléma?
2-Hosszbordásszíjat le kell e venni, ha igen (önfeszítő) melyik tárcsát vegyem le, hogy lekapjam.
Gondoltam, a vezérműszíjat, a vízpunyeszről húzom le, így a vez.tengejeknél fent marad, és nem fordul át,a vezérlés miatt. Max haver majd megfogja felül!
Műxik ez így? Köszönöm Mkinek az építő hozzászólást! :)
GTPeti28-11-2010 05:40:03 // 32668
Tudtommal belemegy 1:1, de a többiek (Belga, Sat.n) majd megmondják.
549€ a gyári. De a cartárs autójában tudtommal nem gyári van. Legalábbis nekem úgy magyaráz taki, hogy az ő autója "a mintadarab". (A gyárit nem is írja 146-hoz. Attól még persze lehet, h passzol.)
Abszolút mechanikus.
WarbiRunner (Gyuri)27-11-2010 23:42:04 // 32667
GTPeti adott egy jó ötletet, hamár nem 100-as a difim (valószínű az klattyog), ki lehetne cserélni Q2-re...belemenne az komplikációk nélkül? Mibe fáj egy olyan? Ez mechanikus diffizáras, ugye? Tehát belerakom és kész...
GTPeti27-11-2010 22:41:59 // 32666
Kieg.: Nem csak bemérés, hanem tisztítás is. A végén azt írják, hogy egy injektor nagyon ritkán megy tönkre. Csak elkoszolódik (lerakódások).
GTPeti27-11-2010 22:40:06 // 32665
Egy injektor teljes bemérése 30€. Lehet meglépem. (De csak lehet.)
GTPeti27-11-2010 21:56:03 // 32664
Szerencsére abból nem kapott sokat....


MIFI, ez a márka számomra is leírta magát...
MIFI27-11-2010 21:40:29 // 32663
Lip nek nem az erőssége a tartósság:D Nekem olyan 25K bírt ki a hátsó gátlóim..... És se se súllyal se pedig 4-5 személlel nem jártam:D
[k i z z o]27-11-2010 21:37:07 // 32662
Meg a magyar gázolaj minden dizel alkatrészt bánt.
GTPeti27-11-2010 21:33:56 // 32661
Itt épp az injektorok vizsgálatáról és javításáról van szó.
Nem egy olcsó mulatság...

Apropó, több fórumban olvastam arról, hogy CR-dieseleknél abszolút érdemes egy kevés 2T olajat a tankba adagolni. Ez nagyon jót tesz az injektoroknak. (Kenés.)
Nem mindegy persze, hogy melyik olajat használja az ember, erre is vannak ajánlások.
Én abszolút látok benne logikát.
GTPeti27-11-2010 21:15:09 // 32659
Srácok, mindenkit lebeszélnék a LIP ajtóteleszkópokról... 0 fokban, pár évesen imádkozni kell, hogy tartsák a csomagtérajtót... Vmit nagyon benéztek az angol urak....
sztane27-11-2010 19:37:12 // 32658
nekem 220 eKm-nél halt meg az egyik porlasztóm, amiből komoly gondom volt
egyik p.csúcs nyitva maradt
Erhard 242 (Pure Energy)27-11-2010 19:28:56 // 32657
valaki ezt meg tudná mondani akkor isten lenne :P Egyik sem jellemző hiba meg nem km függő...
Gyula8227-11-2010 19:22:31 // 32656
Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! Alfa 33-hoz (1,8 TD, 1989-es) kéne kuplung-munkahenger, mert már párszor fel lett újítva, de így sem lesz hosszú életű, sajnos! Már minden szaki megakadt benne, mert az alkatrész szoftverek vmi hosszabb munkahengert dobnak ki, ami nem megy a helyére a tűzfal miatt. Ide kb egy 10 centi hosszú kéne és a cső, ami rámegy, 45 fokban csatlakozik a munkahengerhez képest és közvetlenül mellette pedig a légtelenítője van, az is 45 fokban. Amit adni akarnak, az pedig hosszabb, és merőleges a csatlakozás... :(

Köszi
WarbiRunner (Gyuri)27-11-2010 16:24:24 // 32655
Vegyünk közösen egyet bontásra :-) Stipistopp a váltója :-)

Mennyi van amúgy a tiedben most?
Azzurro27-11-2010 16:21:12 // 32654
Sziasztok!

Tudja valaki, hogyan kell a hűtőrendszer légteleníteni???
Várom a hozzászólásokat!!!
GTPeti26-11-2010 21:55:16 // 32653
Srácok, tapasztalatokról szeretnék érdeklődni.

Ki mit tud, mennyit bírnak ki az 1.9 JTD

- injektorai
- nagynyomású szivattyúja
- AC-pumpája
?

Előre is köszönöm a segítséget.
(Megfordult a fejemben, hogy összeállítok vész esetére egy "javítókészletet" bontott cuccokból.)
[k i z z o]26-11-2010 21:33:16 // 32652
Meg 8 -as sürítéssel :)
Kareszka198426-11-2010 14:33:32 // 32651
hmmm...akkor gáz :D elméletileg 15 liternek minimum kell lennie a tankban gázrendszer memett, hogy ne terhelődjön a benzinpumpa, mert az forgassa akkor is az üzemanyagot, ha épp a gázrendszer van müködésben
Haro26-11-2010 14:31:24 // 32650
kb:6-7 liter szerintem:)
Kareszka198426-11-2010 14:29:46 // 32649
megkérdem mégegyszer :P
hány liternél csippant fel a benzinszintjelző 147-ben? mennyi van ilyenkor még a tartályban?
Pinochet26-11-2010 14:27:50 // 32648
Sziasztok!
Úgy tűnik, hogy megadta magát az egyik hátsó kerékcsapágyam. Érdeklődnék, hogy ez mennyire fog fájni nekem (156 SW 2002)? Lehet-e külön csapágyat venni, vagy egyben van valamivel?
Xixo26-11-2010 12:00:36 // 32647
Akkor marad bent az egérméreg. :)
LacUS26-11-2010 11:26:32 // 32646
ok. ;-)
mreni26-11-2010 11:03:13 // 32645
Lehet,csak nem gyári motorbelsővel,hengerfejjel...:)
LacUS26-11-2010 11:01:05 // 32644
Erre gondoltam.És miután nem versenycélra épít ilyen szart az ember nem is kell,hogy versenykörülmények közt bizonyítson, bár szerintem 2 402m illene kibírnia..
Más az okés,hogy nem erre tervezték, de akkor a te értelmezésed szerint nem is lehet utólag turbósítani :) A melegedést egy nagyobb olajhűtő megoldja a motor melegedését pedig a fent említett jó programozással is lehet korrigálni.Szerintem.
mreni26-11-2010 10:48:24 // 32643
Érelmesen használva az nálda mit jelent?
Hogy nem taposod neki vagy a melegítés-hűtés-olajcserére gondolsz?
Mert ha megtölötd 1 barral a gyári motort és mész két keményet 402m-en biztos halál,egyszerűen nem erre tervezték,nem bírja a hőt és a megnövekedett nyomást a rendszer...
LacUS26-11-2010 10:44:14 // 32642
Egy jó ecu+program és ha 200000km-t nem is megy el, de viszonylag tartós is lehet, értelmesen használva.
Kareszka198426-11-2010 09:59:07 // 32640
10 perc menyország...2012-ben úgyis világvége... :D
mreni26-11-2010 09:57:07 // 32639
Nekem nem,de valaki biztos imádná:D:D
szasza(SW)26-11-2010 09:55:46 // 32638
Az ultrahangos nem ér semmit.Melóhelyen 3db megy folyamatosan.A bogarak és az egerek is tesznek rá.Nagy átvágás!
Mulder26-11-2010 09:47:38 // 32637
Nyest ellen kutyaszőrt kell rakni a motortérbe(pl. harisnyába csomagolva).
Egér ellen nem tudom....macskaszőrt?:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.