Forum >> Szerelőműhely
Csabo2204-04-2018 19:42:56 // 53736
A 150 lovas 1.9 dizel motorkódja 937A5000... legalábbis a 147/GT/156-ban. inkább az évjárat határozza meg a szivócsonkot e tipusú motoron belül.
Jani721204-04-2018 19:31:55 // 53735
az A2 motorkóduak mind műanyag szívosorral készültek
Csabo2204-04-2018 19:19:20 // 53734
Az alapvető hiba, h osztrák kocsit vettél ;)
De legalább nem az ECO-t, szóval elnézzük ezt a tévedést neked.
A motorszám nagyjából ott van, ahol az 1.6 TS-nek is. annak a 4es henger leömlőjénél van, a blokk szélén, egy kis párkányon, pontgravirozva 2 sorban. múltkor néztem a jtdm-ét is, azt is arrafelé találtam meg.
De legalább nem az ECO-t, szóval elnézzük ezt a tévedést neked.
A motorszám nagyjából ott van, ahol az 1.6 TS-nek is. annak a 4es henger leömlőjénél van, a blokk szélén, egy kis párkányon, pontgravirozva 2 sorban. múltkor néztem a jtdm-ét is, azt is arrafelé találtam meg.
Rolcho04-04-2018 14:35:39 // 53733
5,5 mm-es dugókulcsra mindenképpen szükséged lesz, egyébként nem bonyolult.
frusciante04-04-2018 14:28:15 // 53732
Érdekesség a sztorihoz...
Most beszéltem az elaforg 2000 kftsekkel hivatalos alfa alkatrészbeszállító... Megadtam az alvázszámot és a magneti marelli szívósort dobta neki rögtön gyáriba.. :)
Most beszéltem az elaforg 2000 kftsekkel hivatalos alfa alkatrészbeszállító... Megadtam az alvázszámot és a magneti marelli szívósort dobta neki rögtön gyáriba.. :)
frusciante04-04-2018 13:00:52 // 53731
Egy jó kérdés! Hol találom a motoron a motorszámot, illetve ha a forgalmiban nincs benne honnan tudatom meg a kocsi gyári motorszámát? Meg szeretném nézni, h a gyári motor van e a kocsiban... Csak azért, mert a Kelet Pesti márkaszervízben azt mondta a munkafelvevő, hogy azért nem a fém szívósor van a kocsiban mert motort cserélték... Hát ehhez képest Trencsikék megtalálták az alvázszámom alapján a gyári szívósorom a műanyag magnettit... A kocsiban 190.000 van lekérdeztük a kinti szervízeket az utolsó 46.000et itthon futotta (2014től)az osztrák tulaj márkaszervízbe gariban utoljára 2009 októberében vitte(3 évesen) akkor volt benne 54.000.. 2014ig ment a kocsi 92.000et, ez teljesen reálisnak tűnik az első három év futása alapján illetve, h egy osztrák tulaja volt. Nem gondolom, hogy 140.000 km alatt meghalt volna a kocsi motorja, h cseréljék, illetve nem hiszem, h ha cserélték volna a motort eladnád volna, mindenesetre szeretném megnézni h a gyári motor van benne, hogy megmutassam a márkaszervízesnek
Robi7504-04-2018 11:42:58 // 53730
Köszi, de úgy néz ki mégsem kötnek bele.
----04-04-2018 11:37:32 // 53729
Ige, alapból márkaszervizre gondoltam, csak nem írtam le :P :)
pettinke04-04-2018 11:13:54 // 53728
Nem akarok vészmadárkodni, de a nem Fiat-minősített szervizben végzett olajcserével szerintem elveszíted a garidat ... Én kivárnék egy hétköznapot.
----04-04-2018 09:58:17 // 53727
Sziasztok,
Segítsetek légyszi abban, hogy egy szombati napon hova tudok menni olajcserére a Stelvioval. A kiguglizott és/vagy általam ismert szervizeket végignéztem, de nem találtam hétvégi szervizügyeletet. A legjobb lenne valahol Szeged-Debrecen vonalon, de arra igazából márkaszervizt sem találtam, szóval... megyek oda, ahol nyitva vannak. :)
Köszi előre is!
Segítsetek légyszi abban, hogy egy szombati napon hova tudok menni olajcserére a Stelvioval. A kiguglizott és/vagy általam ismert szervizeket végignéztem, de nem találtam hétvégi szervizügyeletet. A legjobb lenne valahol Szeged-Debrecen vonalon, de arra igazából márkaszervizt sem találtam, szóval... megyek oda, ahol nyitva vannak. :)
Köszi előre is!
adamcroh04-04-2018 08:16:24 // 53726
Sziasztok! 147 1.6 ts eco-nál jól láttam hogy az anyósülés lábtartója felett van a pollenszűrő? cserénél van valami specko dolog amiről kellene tudnom, vagy gyerekjáték lesz?
oj15604-04-2018 02:01:48 // 53725
Sziasztok!
156 sw 2000évj 2.4
Hogyan tudom leszedni a váltógombot róla? Nagyon kopott és szeretném cserélni.
Köszönöm ha valaki segít!
156 sw 2000évj 2.4
Hogyan tudom leszedni a váltógombot róla? Nagyon kopott és szeretném cserélni.
Köszönöm ha valaki segít!
gecsa03-04-2018 21:30:57 // 53724
Van még egy nem feltétlenül üzemszerű hangom. Csináltam róla videót is. Nagy sebességnél ,kb 20 felett nincs gond, csak lassú sebességnél jön elő. Üresben gurulva, terhelés közben, fékezés közben is jelen van. Üzemmeleg állapotban hangosabb, mint hidegen. A hang bal hátulról érkezik. Tippre valami rugózással kapcsolatos. A stabilizátor összekötők és a szilentek is tartanak. A bal hátsó féknyereg fel lett újítva, előtte is jelen volt a hang. Kb 2:20tól jobban kihallani. Ki mre tippel?
videó
videó
Levee156SW03-04-2018 17:23:44 // 53723
Szia,JTSben hasznaltam mar ratolteshez-nagy altalanossagban ennyire olcsot (Mannol uez.) teljes feltolteshez nem mernek, bar fulszint technologianal erdemi kulonbseget talan csak az eszterbazis ad (olajos topicban joval reszletesebben,adatlapokkal,adalekolassal,stb kivesezik-erdemes benezni).
User szinten gyakorlati minimumnak egy Valvoline-t mondanek (Seleniatol en sem ajultam el),a motorom allapotahoz (6000 km/liter) kepest pedig ugy hasonlitom ossze a megfeleloseguket,hogy meleg nyari idoben fel nivo felett nem petymeghetnek a tokek alapjaraton.
(Amugy ahogy farad, mind,surusodik higulas helyett -de ez a korom miatt is lehet.)
User szinten gyakorlati minimumnak egy Valvoline-t mondanek (Seleniatol en sem ajultam el),a motorom allapotahoz (6000 km/liter) kepest pedig ugy hasonlitom ossze a megfeleloseguket,hogy meleg nyari idoben fel nivo felett nem petymeghetnek a tokek alapjaraton.
(Amugy ahogy farad, mind,surusodik higulas helyett -de ez a korom miatt is lehet.)
Csabo2203-04-2018 16:08:45 // 53722
Szia
Kevés a műbizonylat, átalakítási engedéllyel be kell íratni a forgalmiba.
Vagy jattolni kell az időszakos vizsgánál, vagy elhozod Dunakeszire és levizsgáztatom ha jobbat nem tudsz.
Kevés a műbizonylat, átalakítási engedéllyel be kell íratni a forgalmiba.
Vagy jattolni kell az időszakos vizsgánál, vagy elhozod Dunakeszire és levizsgáztatom ha jobbat nem tudsz.
ZoliNix03-04-2018 11:17:21 // 53721
Én itt Pécsett elviszem reggel a szerelőhöz akivel szoktam csináltatni, reggel leadom, meló után megyek érte, semmi para, ismeri az autót (persze minden tökéletes :) ) kb. egy 5000-est számolt rá. Öröm és boldogság, ennyit megér nekem.
pettinke03-04-2018 11:11:15 // 53720
lehet, hogy szeretnének baksist, azért kötekednek előre...
presze, vannak szabályok leírva, amelyeket mindenki a maga módján bír értelmezni.
presze, vannak szabályok leírva, amelyeket mindenki a maga módján bír értelmezni.
Robi7503-04-2018 10:58:27 // 53719
Köszi.
Akkor segítséget kérek hogy hol találok olyan helyet ahol ennyire nem vacakolnak. Bár azt sem értem, hogy más helyen csont nélkül átmegy akkor egyes helyeken miért csinálják ezt....valahogy nincs leszabályozva ez a dolog.
Akkor segítséget kérek hogy hol találok olyan helyet ahol ennyire nem vacakolnak. Bár azt sem értem, hogy más helyen csont nélkül átmegy akkor egyes helyeken miért csinálják ezt....valahogy nincs leszabályozva ez a dolog.
ZoliNix03-04-2018 10:49:50 // 53718
Vidd máshova. :)
Robi7503-04-2018 10:47:39 // 53717
Sziasztok
A 147-esemre most rakattam fel egy Paragi sportdobot, erre kötekednek velem a műszaki vizsga előtt hogy így nem tudják átengedni.... ott a műbizonylat meg minden...
Van valakinek ilyen tapasztalata?
Üdv.
Robi
A 147-esemre most rakattam fel egy Paragi sportdobot, erre kötekednek velem a műszaki vizsga előtt hogy így nem tudják átengedni.... ott a műbizonylat meg minden...
Van valakinek ilyen tapasztalata?
Üdv.
Robi
pettinke03-04-2018 09:02:39 // 53716
az AZ-MT olajat semmibe nem tesszük bele, maximum a kerti csettegőbe.
Laciferi03-04-2018 08:54:38 // 53715
Sziasztok! Valaki próbálta már 2 literes TS-ben az AZ-MT 10w60 olajat? Tapasztalatokra lennék kíváncsi :) Köszi!
frusciante03-04-2018 01:11:10 // 53714
Szia. Igen ezt már én is kiderítettem, h 2007tőle új szívósora van, az enyém 2006/10havi... :( és sajnos nem kompatibilis a két fajta egymással.... Van a piersburg fém és van ez a műanyag ami az enyém ennek az eleje műanyag és csak az a része fém ami a motorhoz "csatlakozik" ez azért jó mert a műanyag része hajlamos a megolvadásra, de csak extrém esetben... Pl a Gödöllői srácnak van olyan amit dpf hibásról szedett le annak megolvadd....!?! Annyian írjátok, h alacsony fordulaton van érzetre is különbség, h holnap reggel felhívom a szerelőm, h nézze meg mennyiért rendelhetünk újat... A videón amit linkeltem látszik, h az egyik szívósor ( elvileg a magnetti matelli) pontheggesztéssel fogatta oda a lapátkákat egy 4mmsel mert az örök élet gondolták... :) a másiknak a mozgató szerkezete szokott tönkre menni ennek már gyárilag csavarozva vannak a lapátkái.... Lehet rendelünk egy újat, leszedjük a régit és megnézzük ha semmi baja akkor tisztítás és megy vissza, ha gázos akkor cserélem...( csak az a baj, h az új szívósor is hordozza a lehetőséget a motor KOra és ezért akartam inkább kiírtani ezeket a mocskokat... :) 9.én kiderül... Két rossz közül melyiket választjuk. Köszi az infókat!
Csabo2202-04-2018 23:38:46 // 53713
Ha minden igaz, akkor 2007.04-től újabb fajta szivócsonk lett bevezetve: 55210201 cikkszámmal. (vagy 55190238). mind2 az alábbi kiegészitéssel bir: "new intake duct and swirl actuator support". feltételezem ezekből nem jut be a motorba a lapka. érezhető az alsó fordulat tartományban a hatása. sztem.
frusciante02-04-2018 21:38:47 // 53712
https://youtu.be/eM7Yl3FxmPg
Kíváncsi leszek holnap megyek a szívósorért... Ez profi munkának tűnik remélem valami ehhez hasonló megoldással dolgozik a Gödöllői srác... Igaz az enyém a műanyag szívósor, de a lapátkás része ugyanez...
Kíváncsi leszek holnap megyek a szívósorért... Ez profi munkának tűnik remélem valami ehhez hasonló megoldással dolgozik a Gödöllői srác... Igaz az enyém a műanyag szívósor, de a lapátkás része ugyanez...
berobbantam02-04-2018 19:45:20 // 53711
Hello
A 147 és a 156 nem kompatibilis.Ezt az érdi bontóban mondták.A kormány ugyanaz,de más a ricni kialakítása.
A 147 és a 156 nem kompatibilis.Ezt az érdi bontóban mondták.A kormány ugyanaz,de más a ricni kialakítása.
kakos15902-04-2018 17:46:36 // 53710
nekem 159-esem van 1,9mjet , kiszedtem az összes lapátkát mert az egyik levált és beszivta a hengerbe, de én nem veszek észre semmi különbséget, ugyanúgy húz most is mint azelőtt, szépen megindul 1700-as fordulat körül,a fogyasztáson se veszek észre különbséget, ha van is nyomatékvesztés minimális lehet
atis_166jtd02-04-2018 11:15:10 // 53709
Sajna ez így van, alacson fordulaton van egy kis nyomatékvesztés. Viszont ha iratsz rá egy jó progit akkor jó lesz.
frusciante02-04-2018 10:48:28 // 53708
Van itt valakinek tapasztalata szívósor lapátkák kiiktakásról? Az érdekelne, h tényleg érezni teljesítmény vesztést alacsony fordulaton? Olvastam ilyet pár oldalon viszont nem értem az okát? amennyire én megértettem a működését ezekből hengerenként kettő van és az egyiket 2.500 alatt zárva tartja ezzel "örvényelteti" a levegőt tisztább égést elérve a kevesebb károsanyag kibocsátás érdekében viszont szerintem amíg nincs nyitva mindkettő valamennyire elvesz inkább mint ad teljesítményt...!? Javítsatok ki ha rosszul tudom... Holnap mennék egy szívósorért amiben kiírtották a lapátkákat a mozgató rendszerrel eggyütt, nem azért nem veszek bele új szívósort mert így olcsóbb ( sőt egy új sor 60-80 közt ez a projekt meg 40((20 a munkadíj 20 a szívósor)) + a kiírás nagyjából egy áron van+ ugye a szívósor le fel és a takarítás...) igazából csak félek ezektől a lapátkáktól, h egyszer gondolnak egyet és vándorútra kelnek... Viszont ha tényleg gyengébb lenne tőle alacsony fordulaton akkor inkább veszek új szívósort, max 60.000ként vezérléssel eggyütt cserélem azt is...
kakos15931-03-2018 19:53:37 // 53707
bigcrys-nek
nincs külön semmi levegőztetési metódus, hátul a tankban a pumpa átnyomja az üzemanyagot ha párszor leveszed és ráadod a gyújtást, ha akkor sem gyullad akkor a nagynyomású szivattyúval nem stimmel valami, lehet nyomásszabályzó szelep megszorulva, vagy magában a szivatyúban belső hiba.használtat tettél rá vagy felújitottat?
nincs külön semmi levegőztetési metódus, hátul a tankban a pumpa átnyomja az üzemanyagot ha párszor leveszed és ráadod a gyújtást, ha akkor sem gyullad akkor a nagynyomású szivattyúval nem stimmel valami, lehet nyomásszabályzó szelep megszorulva, vagy magában a szivatyúban belső hiba.használtat tettél rá vagy felújitottat?
kakos15931-03-2018 19:45:13 // 53706
Igen felrakható, ugyanaz minden.A 147,156 GT kormányai mind cserélhetők egymás közt
Gitarkovacs31-03-2018 13:14:30 // 53705
Sziasztok!
A ráncfelvarrott 156 kormánykereke vajon felrakható-e gt-re?
Fa kormányra vágyom de gt-hez gyakorlatilag nincs.
A ráncfelvarrott 156 kormánykereke vajon felrakható-e gt-re?
Fa kormányra vágyom de gt-hez gyakorlatilag nincs.
Alfa 16631-03-2018 08:15:58 // 53704
Sziasztok ! Van egy 166 2.4 jtd-s Alfám ,hifivel lenne egy kis gondom . Néha minden átmenet nélkül elnémul , ha kiveszem az erősítőt kb. félóra múlva vissza rakom és szól Ismét . De mikor elhallgat a beállítások is vissza állnak alapra /a hifi rendszer / kikapcsol . A beállításokban vissza kell kapcsolni .
bigcrys29-03-2018 09:12:37 // 53703
Sziasztok !
Kis segítség kellene !!
156 1,9 16V jtd Alfámon cseréltem nagynyomású szivattyút . Most nem indul, gondolom tele levegővel.. Sokszor indítgattam de nem megy . Ki kellene dolgoznia a levegőt vagy valami különleges légtelenítés kell neki ?
Köszi
Kis segítség kellene !!
156 1,9 16V jtd Alfámon cseréltem nagynyomású szivattyút . Most nem indul, gondolom tele levegővel.. Sokszor indítgattam de nem megy . Ki kellene dolgoznia a levegőt vagy valami különleges légtelenítés kell neki ?
Köszi
Szabister28-03-2018 20:27:06 // 53702
Köszi szépen ;)
Levee156SW26-03-2018 18:26:00 // 53701
Sziasztok,
156 (ha szamit:JTS) ECU/fojtoszelep Reset menetet le tudna irni nekem olyan,aki mar csinalta,es mukodott neki?
Interneten tobbfele valtozat van.
Koszonett: L
156 (ha szamit:JTS) ECU/fojtoszelep Reset menetet le tudna irni nekem olyan,aki mar csinalta,es mukodott neki?
Interneten tobbfele valtozat van.
Koszonett: L
adamcroh25-03-2018 13:37:50 // 53700
köszi , már irtam is neki :)
Piritu - 1.000.00025-03-2018 13:27:47 // 53699
Adok-veszek első hirdetője, Erhard242 üzemelteti.
adamcroh25-03-2018 13:14:52 // 53698
nem, ez a név is új :)
Piritu - 1.000.00025-03-2018 13:08:42 // 53697
Erhard-ot kérdezted már?
adamcroh25-03-2018 12:44:32 // 53696
Sziasztok! eléggé sokat kell heggesztgetni a kipufrendszerem, most katalizátor, de a középső dob is elég gatya, és beleuntam, szóval fontolóra szeretném venni hogy elejétől a végéig veszek egy teljesen új rendszert. Bárdin néztem, ott sajnos nincs, lenne tippetek honnan tudnán "jó" áron beszerezni újan?
Levee156SW25-03-2018 11:53:33 // 53695
Szia,
Nyiregyhazan Borbely Jozsefet tudom,aki valtofelujitasban egy legenda-viszont lehet,h o csak Renault.
+36 42 490 491
+36 60 935 5848
Nyiregyhazan Borbely Jozsefet tudom,aki valtofelujitasban egy legenda-viszont lehet,h o csak Renault.
+36 42 490 491
+36 60 935 5848
Zozi7324-03-2018 17:42:07 // 53694
Nagyon köszi a választ,
Csabo2224-03-2018 16:04:09 // 53693
Halo
Általában szelepfedél tömités csere meg szokta oldani az olaj beszivárgását a gyertyákhoz.
Általában szelepfedél tömités csere meg szokta oldani az olaj beszivárgását a gyertyákhoz.
Szabister24-03-2018 14:06:33 // 53692
Sziasztok!
Link Őt ismeri esetleg valaki? Vagy ismertek valakit aki váltó felújítással foglalkozik Borsod megyében vagy környékén?
Link Őt ismeri esetleg valaki? Vagy ismertek valakit aki váltó felújítással foglalkozik Borsod megyében vagy környékén?
Zozi7324-03-2018 12:09:57 // 53690
Üdv!
147 1.6 TS ECO, 2003-as. Első hengernél (vezérlés felől) mindkét gyertya állt az olajban. Mi az oka?
Valamint sajnos a vékonyabb gyertya bele is van törve (a menete) a hengerfejbe. Tudom, hogy az álmos könyvek szerint ez nem sok jót jelent, de kérlek segítsetek.
Köszönöm.
147 1.6 TS ECO, 2003-as. Első hengernél (vezérlés felől) mindkét gyertya állt az olajban. Mi az oka?
Valamint sajnos a vékonyabb gyertya bele is van törve (a menete) a hengerfejbe. Tudom, hogy az álmos könyvek szerint ez nem sok jót jelent, de kérlek segítsetek.
Köszönöm.
Coyote24-03-2018 10:05:16 // 53689
Igen, párbab illik cserélni.
Levee156SW24-03-2018 09:39:42 // 53688
Sokak szerint igen(a keresztstabilizatorok miatt hatnak egymasra valamelyest).
De ha padon ki tudod merni,hogy melyik van tenylegesen hatarertek alatt,es az sem gond,ha esetleg kis ido mulva neki kell allni a tuloldalnak,akkor neki lehet menni egyszerre 1-nek is.
De ha padon ki tudod merni,hogy melyik van tenylegesen hatarertek alatt,es az sem gond,ha esetleg kis ido mulva neki kell allni a tuloldalnak,akkor neki lehet menni egyszerre 1-nek is.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
448
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?