Forum >> Szerelőműhely

Tentacle09-09-2010 13:57:48 // 31486
A régi kifingását valszeg a rossz lambda okozta, nekem meg úgy rémlik, hogy azt már cserélted.
Kareszka198409-09-2010 13:56:38 // 31485
nem ez a cél ;)
Kareszka198409-09-2010 13:56:03 // 31484
eleve így vettem, üres katalizátorral, ezért is mondtam, hogy elsősorban célom a ciripelő hang megszüntetése, amit az üres házba hirtelen bekerülő kipufogógáz gerjeszt!!!
addig meg nem akarok új katalizátort berakni, amíg annak oka nincs megszüntetve, ami az előző kifingását is okozta. Mert mi értelme van 2 havonta katalizátort cserélni??? :)
a hibaelhárításra meg egyenlőre nincs keret...
Tentacle09-09-2010 13:52:02 // 31483
Esetleg cateran fémhálós ? :)
GTPeti09-09-2010 13:43:25 // 31482
Karesz, 120 helyett 105 LE-s gépet veszel, mert "azt mondták az jobb". És most megpróbálsz ilyen úton pár lovat szerezni. Nem értem, nem értem. :)
GTPeti09-09-2010 13:40:41 // 31481
"jófajta utángyártott "
Ami még véletlenül sem Bosal!
Hari09-09-2010 13:29:23 // 31480
A lamda szonda nem szűzlány, hogy egy pikáns anekdotával össze lehet zavarní!!! ( Habár! ... kétlem! ... mármint szüzlány mégcsak akad, de hogy összezavarí ?!!!)
A 2 szondás rendszernek teljesen mindegy, hogy van benne cső vagy nincs igyis-ugyis össze van "zavarva" !!! .... csak ha katalizárort teszel bele, akkor lessz jó!!!
(Nekem se muszáj elhidd amit irok! ... de ! ... ennyí!)
Tentacle09-09-2010 12:14:48 // 31479
Itt meg újra és újra leírják, hogy kicsivel többért rakjál bele egy jófajta utángyártott katalizátort, és nem lesz a továbbiakban problémád, nem pedig tákolni, amitől max a hangja lesz kicsit jobb az autónak.
Laca09-09-2010 10:10:33 // 31478
Nam tudja valaki melyik a helyes összerakás?
Kareszka198409-09-2010 09:59:54 // 31477
namost meg egy olyan infót kaptam, hogy a perforált cső nem jó megoldás, mert összezavarja a szondát...kezd olyan érzésem lenni, hogy mindenki másképp mond mindent, mindenki másképp ért hozzá... :S
olvasson vissza, akit érdekel, hogy miről is van szó, mert már nincs idegem újra meg újra leírni ugyanazt a mesét...
Kareszka198409-09-2010 08:25:31 // 31476
a TS motorok olyan "ribancosak" :D
Piritu - 1.000.00009-09-2010 08:23:25 // 31475
értem én, csak kötekedem :-)
A "minden"-hez: Ha így nézzük, már tisztázott tény a topikokban a TS motorok kérdése, akkor azt is cserélni kellene?
Szóval részemről a következő százxezer km-re maradnék a gyári megoldásoknál.
Kareszka198409-09-2010 07:59:43 // 31474
én kipucolt katalizátorral hajtok (147 - 1.6TS) és folyamatosan ég a "check engine" ikon (nem boardcomputeros), fogyasztásom meg nagyon ritkán megy 10 liter alá, általában 11-12...ennyi :)
Laca09-09-2010 04:50:46 // 31473
Sziasztok! A vezmódban,hogy kell a kis fogaskereket visszarakni?Mert az egyik felén van egy váll.A kettönek össze kell teljesen érnie?Ha valaki szedet már szét vagy javitott fel létszi irja meg . Mikor szétszedtem feljavitani sajna nem figyeltem lehet,hogy rosszul raktam össze.Inkább ma szédszedem megint ha forditva van.Bár a hangja sokkal jobb lett.Elöre is köszönöm!!
zsoltee1008-09-2010 22:20:52 // 31472
Sziasztok, ha kiveszik az autóból a katalizátort, akkor jelentkezhet utána bármely probléma? (156 2.0 TS)
GTPeti08-09-2010 22:17:24 // 31471
Nem érted a logikámat.
Egy bizonyítottan gyenge műszaki megoldást, nem csinálok meg ugyanolyanra, ha jobban is megoldhatom. (Ráadásul jóval olcsóbban, de ez csak a ráadás.)
"Ha mindent túlméreteznénk" Ugyanmár, itt nem mindenről volt szó.
Szido08-09-2010 21:59:29 // 31470
Üdv!

Nemrég sikerült megvennem a 156-osomat (1.6 TS), és azt tapasztalom, hogy rángat a motor. Nem lehet konkrét fordulatszámhoz kötni. Van esetleg valakinek valami tippje, vagy hasonló tapasztalata?
Piritu - 1.000.00008-09-2010 21:19:47 // 31469
Nem túlparázod ezt az átépítést egy kicsit túl? :-)
Eddig mennyit ment a Tied, mire elromlott? Egy sima gyári még legalább eddig bírná (vagy tovább). Hány km lesz is akkorra a kocsidban?
Pl. a Pókomban most kezdi levetni az ellenállás a zöld festéket, még 10-20-ezret legalább elmegy. Kicserélem és 300e km-ig elfelejthetem. Nem hiszem hogy megéri a 300ezer km-t évi 7ezer km-el.
Ha mindent túlméreteznénk, megerősítenénk, ami pár embernél elromlott itt már a T34-nél tartanánk :-DDD
Hari08-09-2010 21:05:53 // 31468
Méretezés ide vagy oda! ... szóval ki szok mennní! Az okfejtés jó, hogy haaaa rendesen lenne méretezve akkor nem menne kí! 1, miért lenne ez úgy méretezve, hogy SOHA ne menjen tönkre! 2, mi van akkor, ha mondjuk a ventillátor szorul egy icipicit, akkor egy kicsit ugyebár megnő a felvett teljesítmény, - amit már nem tud elviselní a "kis" ellenálás!!!
Az az ellenálás pl. házilag is kivitelezhető! ... én speciál egy használaton kívülí 1000 éves izzító elötétből csináltam! Na ez tuti bírja a strapát!!! (Kipróbáltam 500W-os terheléssel, hááááá egy kicsit felizzott!) :-)
GTPeti08-09-2010 19:26:27 // 31467
Azért van alulméretezve, mert egy csomó kollégának már elromlott...
(Még ha 50:5 az arány, akkor is azt mondom, hogy nincs ez rendben.)
admirális08-09-2010 19:02:58 // 31466
Te nem figyeltél meg valami olyat hogy amikor megy a klíma, a kettes hamarabb kapcsol? Főleg a Spideren, mert abban ugyanaz a vezérlő van mint nekem a 156-ban. Azt tudom hogy klíma nélkül 100 fokon kapcsol, de klímával lehet hogy már olyan 94 körül.
Piritu - 1.000.00008-09-2010 16:11:27 // 31465
A klímával az 1-es fokozat indul. A másodikat a melegedő víz indítja.
admirális08-09-2010 11:39:20 // 31464
Jó, ebben tényleg van valami, amit mondasz, de akkor is más ellenállás kell a klímásokba valami okból. Szóval kell hogy legyen összefüggés a lassú fokozattal szerintem.
Wickey08-09-2010 11:17:34 // 31463
nem biztos hogy a klímának az 1-es fokozat kell... Amikor nekem elszállt az ellenállat, abból vettem észre, hogy felhős idő volt, mint most, és mégis felment dugóban a vizem 100 fok köré. Akkor kapcsolt a 2-es fokozat és szabadesésben kezdett visszahűlni. Amikor ráböktem a klímát, az kettes fokozaton járatta a ventit, és beszögelődött 80 fokra a víz (ahol a 82 fokos termosztát miatt lennie is kell). Szóval a klíma sztem maxon járatja. Jobban is teszi: hűtse csak rendesen azt a ványadt kis klímahűtőt.
admirális08-09-2010 09:36:36 // 31462
Sokan egyébként észre sem veszik, hogy nincs 1-es fokozatuk, mert a 2-es csak nagyon extrém esetben megy ki, és azt hiszik, minden oké. Ami addig rendben is van, hogy a víz nem fog felforrni ha van kettes, de a klímának meg kellene a lassabb fokozat. Én is akkor jöttem rá, mikor OBD-n nem tudtam bekapcsolni.
admirális08-09-2010 09:34:04 // 31461
Szerintem azért írta, mert nagyon jellemző és sűrűn felmerülő probléma. Én is azt hittem, hogy nem fog elérni, mert nem volt vele problémám eddig.
Piritu - 1.000.00008-09-2010 08:06:17 // 31460
Miért is van alulméretezve?
SW 171e km-el még jó, Pók 141e km-el még jó...
admirális07-09-2010 23:34:04 // 31459
Köszi! Ez jó megoldás lehet!
GTPeti07-09-2010 22:21:10 // 31458
Azért mert 100W teljesítményű... Picit több anyag kell hozzá és picit jobban tűri a magasabb hőmérsékletet.

Nekem alkatrész boltban vett ipari ellenállások vannak bent. Két db 0,47 Ohmos párhuzamosan. Mindez egy olyan hűtőbordán, amit a ventillátor forgás közben hűt is. (Nem volt kedvem pénzt kiadni a nyílvánvalóan alultervezett gyárira.)
admirális07-09-2010 22:02:49 // 31457
Vagy hogy kell kérni a boltban? Mert nem hiszem hogy külön ne lenne kapható ilyen.
admirális07-09-2010 21:50:32 // 31456
Akkor mennyi a reális értéke és miért olyan drága?
[k i z z o]07-09-2010 21:48:31 // 31455
Az nem egy 125mW os 10Ft -os ellenállás:) Az csak fényjátékkal kecsegtetne :)
admirális07-09-2010 16:20:53 // 31454
Amúgy 156 1,6 TS-ről van szó. Ja és szilentezéssel van valakinek tapasztalata? Megéri, vagyis egy lengőkar átszilentezése jóval olcsóbb mulatság, mint egy új lengő?
admirális07-09-2010 15:53:29 // 31453
Segítséget kérnék. Mi okozhatja azt, hogy nincs 1-es hűtőventillátor fokozat, miközben a magasabb fokozat kapcsol rendesen? Ellenállásra gondoltam először, mivel a reléjét hallom kattanni. Azt úgy fogom leellenőrizni, hogy kiveszem az ellenállást, kimérem hogy van-e szakadás, aztán összekötném a rámenő vezetékeket (áthidalnám), és úgy próbálgatnám OBD-n beindítani. Ha megy, akkor egyértelmű hogy ez a rossz.

Áprilisban már kimértem egyébként. Nem emlékszem az értékre, csak arra, hogy nem volt szakadt, ezért megnyugodtam és visszatettem.

Ha pótolni kéne, mekkora ellenállást építsek be? Mi a gyárilag megadott érték? Gyári újat nem vennék 9E-ért, a bontott megintcsak szét fog pukkanni, akkor inkább Lomexben beszerzek hozzá egy 10 forintosat és beforrasztanám a régi helyére. Ugye ezzel nem ronthatom el ha szakszerűen csinálom?

Egyébként a klímásom szerint fontos hogy legyen 1-es fokozat, mert csak úgy tud a klíma megfelelő hatásfokkal működni. Lehet is benne valami, mert én úgy tudom, hogy ez a lassú fokozat a klíma nélküliekből gyárilag hiányzik, vagy legalábbis ha benne is van, másik ellenállás való bele.

Szóval az érdekelne hogy a fent vázolt módon ellenőrizhető és javítható-e az ellenállás, és hogy azon kívül gondolhatok-e valami egyébre?
Kareszka198407-09-2010 14:04:13 // 31452
jelen helyzetben nekem pont egy ilyen szépségápolási beavatkozásra van szükségem :)
Hari07-09-2010 13:41:29 // 31451
Mit mondjak?! ... dicséretes, hogy van aki még így gondolkodík! (Csak hááá az anyegin az nagy úúúr!) Mindíg az a tuti megoldás, ha a probléma keletkezésének, az okozójának a megszüntetését vesszük alapból sürgősre!!! (A kat. csövezése csak "szépség ápolási" beavatkozás!) :-)
Krisz4607-09-2010 09:58:26 // 31450
Sziasztok!

Gyári rádió kikódolásában van valakinek tapasztalata, tudnátok ajánlani valakit?
Aksi csere volt, a kódot pedig nem találtam otthon.
Tentacle06-09-2010 14:09:34 // 31449
Én jelen esetben a számítógépre általánosságban gondoltam, nem ECU-ra inkább a PC-re :) De valóban, az autógyártásban (is) vannak olyan dolgok, amit ép eszű szakember nem csinálna :)
Dzsozy06-09-2010 13:23:35 // 31448
Köszönöm szépen!
Asszem, akkor fizetek mint a katonatiszt. Kiolvasták a hibát, a szomszédba van az Unix. A gyerek aki kiolvasta (gyorsszervíz) nem tudta, hogy a kettő megeggyezik e. Persze én is átmehettem volna a szomszédba megkérdezni. A vaillanyászhoz meg elhúztuk, pedig pár perces munkával én is cserélhettem volna, mind egy, hogy hova vontatom magam, haza, vagy a szakihoz. Persze Ő azt mondta, hogy a kettő nem ugyan az! Saját pénzének nem ellensége! Majd számonkérem azért a faszit! Érdekes, hogy ott meg elindult!!! Kíváncsi vagyok, hogy mit okoskodik majd? Asszem azért beszerzek majd egyet, és csrélem,ha Ő nem teszi meg. Köszöntem még 1*!!
András bácsi06-09-2010 12:38:35 // 31447
Úgy van, ahogy mondod. Az a főtengely pozíciószenzor.
Dzsozy06-09-2010 12:28:07 // 31446
De ha már van valaki gép közelbe aki tudja, hogy fordulatszám jeladó micsoda? Fordulatszám jeladó=főtengely jeladó? Csak mert ezt a hibát írta ki a comp,ma reggel, de mivel nem tudom,hogy a fordulatszám jeladó micsoda, így vontattam magam villanyászhoz,nem mertem magam orvosolni a hibát. Csak félek,hogy levesz lóvéra! (hozzá kell tennem, hogy a villanyásznál,meg elindult a kocsi :) de azért biztos ami ziher,otthagytam, hogy nézze át. )
Dzsozy06-09-2010 12:24:39 // 31445
Szép napot Mkinek. Látom még megy a győzködés katalizátor ügyben. Igazából én félnék attól, hogy míg nem orvoslod a katalizátor fingatós hibát, "sorra" cserélheted a besült lambdákat. Ha valami szar utángyártott univerzálisat teszel bele,az se jó, az is píz, nem beszélve a többletfogyasztásról, ami meg egyébként így is van. Szükségmegoldásnak persze tökéletes, de nem lenne "olcsóbb" orvosolni a problémát, oszt dobni a tikoknak egy utángyártott bosal katalizátort?
Kareszka198406-09-2010 09:09:34 // 31444
namost ha még valaki kapásbol tudja a katalizátor belépő torkának belső átmérőjét, akkor virtuálisan kap egy puszit :P :D
Kareszka198406-09-2010 08:59:44 // 31443
egyenlőre még nem állok úgy, hogy cseréljem, feljebb van egy icinykepicinyke probléma, ami hetek alatt kifingatná az új katalizátort, így most nem nagy értelme lenne, előbb ezt kell majd orvosolnom :(
Hari05-09-2010 22:01:52 // 31442
( Haaa esetleg sportkatalizátorra lenne szükséged, még van 1db-om ! 147-esre való spec. csak fel kell csavarozní az eredeti helyére!.... email!)
Hari05-09-2010 21:54:22 // 31441
Igen! A perforált csővet használják az összes kipufogódobban. ...ugyhogy ezzel elrontaní bíztos nem fogod!
Kareszka198405-09-2010 21:36:46 // 31440
na egyenlőre pont ez is lenne a célom, a "recsegős", "zizegős" hang megszüntetése :) szóval szerinted akkor egy perforált cső megoldás lehet? :)
alfarosso05-09-2010 21:34:40 // 31439
ok.Meggyőzve:-)
Hari05-09-2010 21:29:49 // 31438
Azért van 2 db szonda az autodon mert az 1. - és a katalizátor is - végzí a dolgát akkor a kipufogó gázok redukálodnak a minimális értékre. Ezt a 2. szonda ellenőrzi és ha rendben van minden, akkor nincs hibaüzenet!
Na mármost! Neked ugyebár üres a katalizátorod! Ebben az esetben ha teszel bele csövet - és perforálod, vagy eleve perforált anyagbol teszel bele - akkor igenis megszűník a "recsegős", "zizegős" hang, de nem lessz jóbb a kipufgázod, ezért a másodík szonda hibát fog mutatní. Részmegoldás.
Hari05-09-2010 21:29:07 // 31437
Azért van 2 db szonda az atodon mert az 1. - és a katalizátor is - végzí a dolgát akkor a kipufogó gázok redukálodnak a minimális értékre. Ezt a 2. szonda ellenőrzi és ha rendben van minden, akkor nincs hibaüzenet!
Na mármost! Neked ugyebár üres a katalizátorod! Ebben az esetben ha teszel bele csövet - és perforálod, vagy eleve perforált anyagbol teszel bele - akkor igenis megszűník a "recsegős", "zizegős" hang, de nem lessz jóbb a kipufgázod, ezért a másodík szonda hibát fog mutatní. Részmegoldás.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.