Forum >> Szerelőműhely

Krisz15604-09-2010 20:16:08 // 31386
Nem tudom mekkorát raktak bele csak már untam hogy állandóan vittem minden hova az égőt és minden hol azt halom hogy hát ilyet nem tudunk adni bementem egy villamos szerelőhöz csináld meg és mikor beraktam akkor vettem észre hogy nem világit olyan erősen.
Kareszka198404-09-2010 20:13:05 // 31385
szerintem a 156-os sem egy leányálom :D leizzadsz vele, mint kezdőbuzi a gőzfürdőben :D
én pl elvitem foglalatostol és ahhoz mérten (vastagság, erősség) vettem a csupasz kábeles rizsszem izzókat
Poló04-09-2010 19:54:52 // 31384
147 vs 156, nem mindegy melyiknek a középkonzolja. Meg rizsszemizzóból is van többféle erősségű.
Kareszka198404-09-2010 19:41:05 // 31383
6-7W (?) körül van a fényerejük, mint az eredetiknek :)
amit én beforrasztottam még picivel hoszabbak is voltak, de semmi gond nem jelentkezett ebből.
de nagyon szar volt kibontani a közpékonzolt :S legtöbbet a pohártartóval szórakoztam :S
Krisz15604-09-2010 19:38:05 // 31382
Bocs kizzo szaszának szólt csak benéztem
Krisz15604-09-2010 19:35:51 // 31381
Én is a rizsszem izzót tudom ajánlani bár nekem nem világit olyan erősen mint az eredetiek
Kareszka198404-09-2010 19:25:32 // 31380
rizsszem izzó :) én nem találtam sehol ilyen foglalatal, legtisztább, ahogy sokan már csinálták: forrasztópáka, ónszippantyú, egy kazal türelem és precízség...simán beleforrasztasz egy csupasz végü rizsszem izzót :)
[k i z z o]04-09-2010 18:42:26 // 31379
Saru le, controller csere, saru fel.
szasza(SW)04-09-2010 17:55:49 // 31378
Nem tudja valaki mi a neve fajtája ennek az égőnek?Forrasztva van a foglalatba, a rizsszemnél vékonyabb.156 fűtő hűtő tekerentyú meg világítását szolgálja.
zee04-09-2010 16:22:08 // 31377
Ok,megnézem. Köszi! :)
Hari04-09-2010 15:37:51 // 31376
Igen! (Ezt akartam én is mondaní!)
GTPeti04-09-2010 14:58:41 // 31375
(De még régen is csak a fordulatszámmérő kapta a generátorról a jelet.)
Hari04-09-2010 14:41:38 // 31374
:O! A km órának nem sok köze van a generétorhoz! ... a dieseleknél - a régi, főleg Német, Japó modeleken - vólt ilyen amely a generátorról kapta a jelet.
A km óra bízony az ECU-tól kapja a jelet a GTV-nél is és a 156-osnál is!
alfarosso03-09-2010 22:00:12 // 31373
Lehet,hogy a GTV-én igen,de 156-on a generátorrol:-)
GTPeti03-09-2010 21:55:14 // 31372
Ezt cáfolnám. A km-óra az ECU-tól kapja a jelet.
alfarosso03-09-2010 21:54:40 // 31371
Szia!Vedd ki a rádiód,ha nem gyári és próbáld úgy kapcsolgatni.Lehet,hogy valamelyik kábel,vagy a rádió vége miatt akad.
alfarosso03-09-2010 21:51:07 // 31370
Hali!Nekem 156-on amikor nem volt töltésem,akkor nem ment.A generátor vezérli az órát.Hogy Neked is ilyen e azt nem tudom...
Alfa_156_lapi03-09-2010 20:52:50 // 31369
Elkészúlt a verda.Olyan lett amire tegnap gondoltam. Hullámzó alapjárat 2200-1400 között, a legkisebb gázadásra reagál rendesen, fordulaton minden ok., húz rendesen, ha egy állandó fordulaton tartom, olyan mintha néha-néha befulladna kicsit ( mint amikor vontatásnál a kötél vissza-visszaránt). Az autóvillanyász szerint vmi Motortronik 3.2 verzió van az autóra rakva, amivel az ő tecnikája nem beszél :-(
Holnap reggel kezdhetem márkaszervízben alapjárat alapbeállítással. Remélem olcsó mulatság lesz....Tudnátok esetleg valami megközelítő árat mondani, hogy a szervízben mire számolhatok?
Dévid03-09-2010 20:50:38 // 31368
Úgyis van még mit lerendeznem Vele. :D
Majd megfenyegetem, mint szoktam.
mizooo03-09-2010 20:49:27 // 31367
Nekem is a Német van benne felül! 1 éve használom és még nem kopog pedig csak rossz úton használom. Tényleg beszéld le Erhardal, olcsópénzért jó a német szar magyar útra. üdv
Dévid03-09-2010 20:45:16 // 31366
Gondolom, majd beszélek Vele ha eccer lesz pénzem ilyen úri huncutságokra (is). Amúgyis zörög a kipufogóm, meg 2000ig fulladozik a motor. Lehet a 2ő összefügg.
GTPeti03-09-2010 20:42:00 // 31365
Erhardnak azóta vannak alternatív német cuccai (márkái). Bár nálam (kopp kopp) még jól szolgálnak a gyári felső lengőkarok.
Dévid03-09-2010 20:37:00 // 31364
Én csak kérdeztem, nem kell eccerre keresztülharapni a szegény kisembert.
Utoljára több mint 100.000 pénz volt a két első felső (vagy alsó) lengőkar, meg pár szilent hátra. Akkor cseréltem mikor megvettem a kocsim, azaz ca. 2-2,5 éve.
Persze ebben benne volt az olaj is (3-4000 forint /5 liter) meg valami légszűrő (5000-6000 pénz).
GTPeti03-09-2010 20:21:34 // 31363
A legvalószínűbb, hogy a felső LK gömbfeje(k) kopog(nak). Persze emellett lehet minden más is kopott.
Wickey03-09-2010 19:57:15 // 31362
és mivan, ha a(z elvileg nem cserélhető) gömbfejed szar? Csodás lehet powerflexestől kidobni a lengőkart emiatt...
Hari03-09-2010 18:39:28 // 31361
Azt kell mondanom: "Nem értek veled eggyet!" Szerintem a számítógéppel semmi gond! A progi az ami QaQukXar! Miért kell ilyen idiota működtetést beprogramozní?! ...de tudod mit még ezt a békát is le lehet nyelní! Ha már annyira computer, meg hű de meg ha akkor azt a fránya "istení" OBD diagnosztikát miért nem lehet rendesen megcsinální?!!! Minimum olyan lenne mint egy vak embernek a fehér bot! Akkor OK! .... de nem! Ez kb. olyan mintha a vak kezébe zseblámpát adnál! (szerintem!!!)
Dévid03-09-2010 18:25:05 // 31360
Szervusztok!
Kopog a 156 futóműve. Szerintetek cseréljek lengőkarokat (már műszakin szólt a srác, hogy lóg az összes elől, vagy elég ha szilenteket cserélek. Olvastam valahol ezekről a Powerflex szilentekről, ezekkel valakinek valami tapasztalata esetleg?
J-Imi03-09-2010 09:12:12 // 31359
Üdv!
Légyzsák vezérlő cserénél kell vmire figyelni azon kívül hogy leveszem a sarut?
Tentacle03-09-2010 08:38:12 // 31358
A számítógép nagyon jó dolog, csak az a baj, hogy akik tervezik/készítik (a szoftvereket is) azok egyre távolabb kerülnek (ismeretekből/tudásból) azoktól akik használják ...azaz mindent megcsinál helyetted, kivéve önmagát.
Hari02-09-2010 22:20:26 // 31357
:-) eee mááá csak ilyen! ... de tudod mit ?! Jól is van ez igy! ... ha mindent megmondana az a fránya számítogép egy pár év mulva vissza költözhetnénk a fára!
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2010 22:16:42 // 31356
ne is mond én is ezzel szoptam a saját autómon :P Az első igazán gyanús jel az volt hogy az új LMM-vel szarabbul ment az autó mint a régivel, miután meg lehúztam a csatit nem jelzett hibát a computer és jobban ment az autó :P Aztán persze egy ECU resettel megváltozott minden a jó irányba...persze ehhez kellett pár hónap hogy toszná meg mire előjött mérés közben a hiba ...
Hari02-09-2010 22:10:30 // 31355
:-) ....ez bízony így van! ... én sem értem miért csinálják ilyenre!
(A multkor pont erröl tartottam egy elöadást az ifjú titán technikusoknak! .....az OBD diagnosztika meg elmehet a sunyiba! ..... kész átveréssó!)
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2010 21:52:37 // 31354
erről beszéltem az 56-os topicban Mester :) így van ahogy írod! egyébként az a fos ECU megjegyzi a rossz adatokat reset nélkül is fos marad az új LMM.ő néha :P
Alfa_156_lapi02-09-2010 21:47:31 // 31353
Elmondom a dolgot reggel a villanyásznak, remélem megvilágosodik :-)
Köszi a választ...
Hari02-09-2010 21:33:51 // 31352
:-) ...na jó! Nem rajtad bazsajgok! ...csak úgy magamban!
Háááá ... nagy valószínűséggel azért nem mind a 4 LMM rossz! Ha a ECU mégis hibásnak irja ?! .... bizony akkor fennáll a veszéje, hogy valahol szakadt az a fránya kábel, ... vagy esetleg az ECU süsű! (Ami bizony előfordul!) ...pont ma cseréltem egy 156-osban!
A másik lehetséges hiba, amikor magas az alapjárat, - apropó hogyan is keletkezett, mikor jött elő a magas alapjárat? - a pillangoszelepház takarítása után! Vagyis előte amikor a szelep és a ház között mondjuk erősen le volt koszolódva - beszűkűlve - a kis ECU szépen aprodonként megtanúlta a szük keresztmetszet mellett hogyan állítsa be az alapjáratot! Na és erre jött a haver és "kinyitotta" !!! Szerencsétlen persze, hogy nem tudja hova állítsa magát! MEGOLDÁS!: Az alapjárat alaphelyzetbe állítása! ( Ezt nagyon egyszerűen meg lehet csinální egy komolyabb diagnosztikaí müszerrel!) ... és lőn alapjárat!
/ Nekem ez a véleményem, és tapasztalatom! ...de ez nem szentírás!/
Alfa_156_lapi02-09-2010 21:08:07 // 31351
Szerintem Bosch, ha jól emlékszem. Bár többen azt mondják, hogy az utángyártott is Bosch, csak nincs rajta a felirat és állítólag ugyanolyan jó, ha elfogadja a technika, ami a szerelő állítása szerint 80 %.-os.
Nagyon kíváncsi vagyok mi a gond, mert az autószerelő cimborám is értetlenül áll a dolog előtt.Úgy látja, hogy az autóvillamossági megoldja a dolgot, bár én nem bízom benne egy hét után.
Lehúzott csatival, pucolás után, akksi 20 percre pihentetve helyzet után is ez van.:-(
Komolyak a videók, láttam az oldaladon, gratula a verdához...Köszi a választ.
Kau02-09-2010 21:00:33 // 31350
Hát, sajnos nincs mit. Megkérdezhetem milyen típusú LMM? Gyári Bosch vagy más márka?
Alfa_156_lapi02-09-2010 20:57:21 // 31349
Kitakarította a pillangószelepnél is. Nem tudom, hogy miért baj, ha tiszta ( az autóvill.szerelő szerint). Biztosan Milánóban a gyárban is kormosat raknak bele,amikor legördül, hogy jobban "tanulja" az lmm: :-)
Csak olyan hibakódot írt a program, ami az lmm.-től jön. Lassan infarktusközeli az állapotom, mert más baja semmi nincs, csak az lmm. Nem vágom miért nem ok. a felpróbált 4 db.-ból egyik sem. Holnap valamelyiket ráteszi és gurulok vele a pályán M5 (Kecskemét-Bp. kb. 180 km. oda-vissza) a terveim szerint. Remélem ok. lesz, mert a számítógép szerint semmi másnak nincs baja.
Köszönöm a gyors választ.
Kau02-09-2010 20:11:49 // 31348
A pillangószelepnél is kitakarította? Lehúzott LMM csatival mit mutat?
Én is próbáltam annak idején bele párat az enyémbe, de csak a gyári Boschal volt tökéletes :(
Alfa_156_lapi02-09-2010 18:48:02 // 31347
Szevesztok Cartársak'
Remélem orvoslást nyerek a problémámra,lévén '99-es Alfa 156 2.0 TS Selespeedről van szó...
- néha leállt a motor, amikor megálltam a verdával és leesett a fordulat, de nem mindig.
- a komám alapjárati motorra gondolt, amit ki is takarított rendesen, közvetlenül ezután már 1200-2200 között kezdett ingadozik az alapjárat.
- cimbora nem tudta mitől lehet, esetleg lmm probléma
- elvittük autóvill. szerelőhöz, aki állítólag 4 (!) lmm.-et próbált ki egyikkel sem jó. Amelyikkel jó az alapjárat, azzal nem húz, amelyikkel jó húz, azzal 1200 alá nem esik a fordulat. Nem tudja,hogy miért nem akarja elfogadni az új lmm.-et a verda.
Azt monda valószínűleg az a baj, hogy alaposan ki lett takarítva az alapjárati motor, ezért nem akarja az új lmm.-el az igazságot, lehet hogy meg kellene hajtani, hogy egy 100 km után megtanulja a computer az új lmm.-et. Egy hete ott a gép, azóta kihordtam kb. 6 infarktust.....
Szerintetek mi lehet a gáz???
TDI7502-09-2010 16:51:29 // 31346
Kimérni szerintem ki lehet, mivel minden tekercsnek van valamilyen ellenállása és induktivitása, de azt hogy nagyfeszültségen mit csinál tehát hogy átüt vagy sem, azt már mulival sajna nem tudod kimérni.
atesssz02-09-2010 16:49:20 // 31345
hali!

Akinek van maximum 25cm-es átmérőjű ventillátora, amit pl. nem a radiátor mögé, hanem elé kell tenni, és úgy fújja a zoxigént, akkor az ne tartsa magában :)
Bagee02-09-2010 16:21:14 // 31344
TS gyújtótrafót ki lehet mérni hogy jó e vagy nem? van valami trükk rá?
Bilux02-09-2010 10:45:45 // 31343
Egy jeladó lesz a motortérben, majd okosok megmondják mi a pontos neve és hol található.
István & Anett02-09-2010 10:38:36 // 31342
Helló fiúk! Nagyon nem vagyok egy szerelő zseni, ezért volna egy bugyuta kérdésem. A GTV-be nem müködött a kmóra. Azt hittem az óraegység a baja, igy vettem egy másikat, de az sem müködik. Merre keressem a problémát?
GTVili01-09-2010 22:52:47 // 31341
Szvsz marhaság...........a céges OFF-osban most cseréltem motortartó bakokat....egyértelműen csendesebb-rezgésmentesebb lett a motor.
Lali7501-09-2010 21:15:39 // 31340
Ez a sorrendben,nyomatékra húzni,szerintem a bakoknál kicsit vicces!!!!
Viszont az állapota a bakoknak nem mindegy,de akár vezérlés is lehet,vagy akár gyertyák is,nekem volt ilyen is a jelenség..
Dzsozy01-09-2010 20:38:31 // 31339
Szép estét mkinek. Több kérdésem is lenne, de napjában csak egyet. Már "pár" hónapja, hogy új főtengelyt, csapágyakat, stb. kapott a kocsi. Persze a moci ki lett véve! Lelkiismeretes a szerelőm, fiatal srác, de.... Mióta vissza lett rakva a moci, azóta valahogy bizsereg a seggem, jobban ráz a moci, kicsit nagyobb a "motorhang"is. Alacsonyabb fordulaton, magasabb sebességben jobban ráz a vas! Na most annó annak idején, mikor a vezérlést beállítattam szervízben, az összerakás után, azt mondta a szerelő, hogy szerinte rosszul van benne a motor, lehet, hogy mm-ről van szó és ezért ráz. II. Egy autó buzi ismerősöm, műszaki egyetemen tanár, meg azt mondta, hogy az sem mindegy, hogy milyen sorrendbe kell, és nyomatékkal meghúzni a motort tartó bakok, szilentek csavarjat, és van olyan is amit terhelés alatt kell (tegyek rá egy zsák homokot).
Na erről kellene nekem esetleg valami infó,hogy van e ebben igazság, esetleg hogyan, milyen sorrendben kellene, mert akkor megemelném egy kicsit, és újra "rögzíteném" a mocit..
Kareszka198401-09-2010 15:20:46 // 31338
hát azt sajnos nemtudom hogy lehet javítani :( tán nem kell újat berakni helyettük?!?!?!
de ha mégis, szerintem bontót keress, mert az új méregdrága :)
zee01-09-2010 15:18:40 // 31337
Néha hallom. Valszeg a választógombomnál lesz vmi kontakt probléma...

köszi
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.