Forum >> Szerelőműhely

Dzsozy05-09-2010 18:21:25 // 31422
Ok,köszi, de ez nekem most hirtelen sok volt. Szóval le kellene ahhoz vennem a bordásékszij tárcsáját, bordás ékszíjat stb? Magyarul elbakszhatom a vezérlést, vagy azért ez egyszerűbb beavatkozás lenne?
BeczA05-09-2010 18:21:10 // 31421
A szerelőm tudja , nekem ez a lényeg ! :))))
Kareszka198405-09-2010 18:20:46 // 31420
nemkell meggyőzni, hogy törött kerámia darabok csörögnek, mert NINCS benne SEMMI :D saját szememmel láttam, akkora üresség volt benne, mint Győzike fejében :D

A kipufogós mondta, hogy lecseréli egy sima csőre, de én azt meg nem szeretném, ha másképp is megoldható.

Ja, meg szeretek bütykölgetni ilyesmit, csak a hegesztés nem az erősségem :(
szasza(SW)05-09-2010 18:17:58 // 31419
Az főtengely jeladó.A vezérműtengely jeladó meg a szívó oldali vezérmű tengely társa alatt van.
BeczA05-09-2010 18:16:23 // 31418
Akkor az porcellán Az szokott csörögni ha már gáz benne aporceellán betét, de nem én akarlak meggyőzni, hogy még most is az csörög benne... ;)

Azt viszont nem értem ,hogy egy kipufogós erre a problémára miért nem mondja meg neked a legcélszerűbb megoldást... ?
szasza(SW)05-09-2010 18:15:10 // 31417
Van vezérmű tengely és főtengely jeladó:)
mreni05-09-2010 18:14:21 // 31416
Halihó!
Olyan kérdésem lenne hogy az immo a benzint és a gyujtást is letiltja vagy csak a gyujtást?
Nekem az utóbbi rémlik...:)
De valamiért nem kap benzint a sas:D
Kareszka198405-09-2010 18:13:04 // 31415
tutira attol van hangja, sokat füleltük, mechanikus, kipufogós is ezt mondta. Teljesen üres, pár hónapja belekukkantottunk...
Ez nekem közetlen a leömlő után következik és csak ez az egy katalizátor van
BeczA05-09-2010 18:12:57 // 31414
Kettő van. Egy alsó és egy felső. Az alsó volt nekem a gebaxos. Pontosan nem néztem meg hogy hol helyezkedik el, de alúlról megközelíthető és az olajtérben van benne az érzékelő része...
BeczA05-09-2010 18:00:33 // 31413
Nekem kiherélt közép katalizátorom van... (első porcellán ,közép sima volt)de semmi hangot nem ad. Bizost vagy benne ,hogy a katalizátórból jön a hang gázadáskor?? ...illetve tutti, hogy teljesen ki van ürítve a katalizátor??
Dzsozy05-09-2010 17:56:11 // 31412
A megoldás már meg van, főleg, hogy egy olyan gumiszerelő műhely előtt halt be a vas, ahol van comp a kiolvasás, és mellette van az Unix most nyít szuper üzlete, ahol még kedvezményem is van. Kiolvastatom a hibát és cserélem a cserélendőt,így sporolom a szervízköltséget,ami azért nem elhanyagolható! Már csak az a kérdésem lenne, hogy hol a rákban van ez a holtponti jeladó? :)
BeczA05-09-2010 17:53:39 // 31411
Eddig ez a hiba 166 2.0 TS-nél jött csak elő, a Fórum segítségkérések alapján. De mindegyik TS mocinak ugyan ez a jeladója, tehát nem akkora probléma.

Nekem amikor előjött ugyan ezekkel a tünetekkel kezdődött, csak 15 perc állás után újraindúlt, viszont 10 percenként csak úgy leállt.

Én mázlis voltam ,mert pont a szerelőmhöz tartottam, és nem messze voltam tölle. Néhány relés ellenőrzés után 15 perc alatt ki lett cserélve, majd utána még a Check Engine-t is felűlírta.

Azóta is tökéletes, pedig egy bontott kerűlt bele...
attika05-09-2010 17:46:14 // 31410
Sziasztok érdeklődnék hidegebb időben nincs töltésem míg egy kicsit nem melegszik be a motor és a szíj nem csúszik meg vagy egy kicsit meg pörgetem azután van.Mi lehet a gond szíjcsere?
attika05-09-2010 17:39:28 // 31409
Sziasztok érdeklődnék hogy nehéz meló a hátsó kerék csapágy cser?Eddig még csak a féket javítottam azon a részen.
Dzsozy05-09-2010 17:39:16 // 31408
Esetleg volt már Neked is hasonló?
BeczA05-09-2010 17:32:19 // 31407
Alsó holtponti jeladó, a hiba oka...
Kareszka198405-09-2010 16:58:16 // 31406
meglátom más mit mond még :) de szerintem csendesebb lesz, mint most (?)
vagy...közvetlen az alsó szonda elé berakom a csőbe emezt is...no meglássuk más mit aszond :)
Dzsozy05-09-2010 16:53:17 // 31405
Ja, látom, hely nincs rá,mert gondoltam, hogy attól még ezt le tudnád dugózni az csavarral, de látom, hogy nincs az illesztésnél hely. Sajna! Hát valszeg nem marad más választásod, mit kiluggatni az átmenő csövet, mint az ementáli, csak szerintem lessz valami hangja az tuti.
Kareszka198405-09-2010 16:39:39 // 31404
sajnos nem járható az út, mert...majd szúrok be képet :) úgy könyebb :) az első szonda a katalizátorház felső öntvényébe van belecsavarva...

hát most jelenleg az van, hogy mondom, a katalizátorház egy nagy üres doboz, se cső nem megy rajta keresztül, se betét nincs benne. Ezért van gázadáskor olyan furcsa hangja, olyan "ciripelős", amit ugyan bentről nem hallani, de kintről igen :(
amúgy az előző tulaj fingata ki a betétet, hogy miért, azt soha nem fogom megtudni...ez van :) attol még megy, csak szegény szondák gondolják, hogy "WTF?" :D
Dzsozy05-09-2010 16:32:59 // 31403
Ezt nevezik a legegyszerűbb tuningnak! Sok szerelő ismim mondta, hogy 10 vagy még több pacit is lehet nyerni, ha a katalizátort kiiktatja valaki. Én a te helyegben nem luggatnám ki a csövet a katalizátor "dobozában", mivel szerintem elég hangos lenne. Egy vékonyfalú "dobozban" egy megfúrkált cső? Én egy olyan megoldást választanék, hogy egy helyen megfúrnám a csövet,a katalizátor előtt, hegesztenék oda egy anyát, ami a szonda menetének megfelelő, és abba takerném bele a szondát. Persze ez csak az én okosságom! :)
Dzsozy05-09-2010 16:25:07 // 31402
Szép napot Mkinek!
Segítség kéne,igaz holnap viszem, vontatom villanyászhoz a kocsit, de azért jó lenne tudni, hogy kinek mi a véleménye.
Megyek-megyek mendegélek, egy pillanatra leesik a fordulat, check lámpa ki, majd el is alszik, fordulat vissza és ok.Majd 1-2 mp után leálla a kocsi. Se kép se hang. nem teker, meg se moccan a vas. Check meg nem világít! Anyáznak, mert négy sávos úton a belsőben ácsorgok, de hogy segítsen valaki letplni a 1.5 T az már lóf@sz. Próbálgatom semmi. Kb negyed órai várakozás után meg "végre" világít a hibajelző, de akkor se indul!
Kareszka198405-09-2010 16:24:25 // 31401
sziasztok, párszor már kérdeztem, senki sem válasozlt, ezért időnként újra felteszem a kérdést :)
node most rajzoltam is hozzá :D
A helyzet az, hogy a katalizátorom kivan herélve, nincs benne betét. Sajnos így elég furcsa hangot ad gázadáskor. Ismerős említete, hogy megelhet úgy oldani, hogy egy csövet keresztülvezetni a katalizátorházon és így lényegében ki van iktatva az az üres tér. Eddig érthető volt nekem is, node mint ahogy a képen is berajzoltam, a 2 lambdaszonda közül az első nem a csövön van, hanem a hát felső peremén, szóval ha egy sima csövet keresztül vezetnék rajta, akkor nem kapna a kipufogógázbol és az ugyabár elég nagy bajt tudna okozni. A második szondával nincs gond, az a csövön van... Perforálni kellene a csövet??? Szóval kiluggatni? Számomra lényeg, hogy a csörgő hang megszünjön gázadáskor, meg az első szonda is kapjon a gázokbol "mintát". Sima csövet nem akarok beheggeszteni a katalizátorház helyére, mert idővel szeretnék belerakni egy másik betétet...
Hari05-09-2010 15:53:40 // 31400
Na ja! Azóra egységnek rvan egy stabtáp bemenete, ami ha nem kapja meg a 12,40V-ot akkor leáll a működése! ... max. ennyí az összefüggés!
A generátor a motorfordulatszámmal van egyanes arányban, a km óra az ABS (JE) jeladóval van szinkronízálva.
GTPeti05-09-2010 15:16:25 // 31399
Ha túl alacsony az akkufesz az autóban, akkor nem működnek egyes egységek. Talán az óra is ezek közé tartozik.
A tápellátáson kívül az égvilágon semmi kapcsolat nincs a gen és a km. óra között. Ha ránézel a kapcsolási rajzra, be fogod látni. (Ha...)
GTPeti05-09-2010 14:34:34 // 31398
Igen, a LED-et előbb ki kéne próbálni. (Mert szűkebb szögben "sugároz".) Tegnap amikor belenéztem az izzó helyén, viszont azt láttam, hogy egy LED-nek is elégnek kéne lennie.
Arra viszont vigyázz, hogy az előtétellenállást (LEDnként) ne hagyd ki!!! És a polaritás sem mindegy.
alfarosso05-09-2010 14:31:16 // 31397
hali!Kb egy fél éve tönkrement a generátorom.Egyszer töltött,egyszer nem.A végén teljesen megállt.A kilométerórám is egyszer működött,egyszer nem.Amikor teljesen megállt a töltésem,megállt az óra is.Generátor csere után működött rendesen.Akkor van köze a generátorhoz?:-)
szasza(SW)04-09-2010 21:08:57 // 31396
Te is rizsát raktál?
Ha forrasztok akkor előbb a tartalék panelt csinálom meg,azt is leddel:)
Dévid04-09-2010 21:07:30 // 31395
Hja, akinek van rá ideje, energiája, türelme, kézügyessége, tudása... :D
GTPeti04-09-2010 20:56:38 // 31394
Pont ma cseréltem őket. Nem egy viccces dolog kiimátkozni a klíma-kezelőpanelt a helyéről. (Nálam sok kábellel van súlyosbítva az a környék.)
szasza(SW)04-09-2010 20:43:20 // 31393
Nekem ég világit mind a három,csak tartaléknak akarok beszerezni.Már írtam Ofinak:)Zsolesznek viszont ez nem jó hír mer kettő nem ég.Ráadásul amiket ma próbáltunk azok is kiégtek.Lehet ott van más baj is:(
Poló04-09-2010 20:38:59 // 31392
Gyáriban kapsz, szerintem Ofi is meghozza, de bármely Fiat szalonban megtalálod. Foglalattal együtt van, gondoltam kicserélem mindhármat, hogy ne kelljen 2 nap múlva szétszedni, ha kiég a mellette levő is. Mondja a faszi, hogy 2016 Ft... levegővétel... darabja... Mondom akkor itt maradnak. Vettem sima rizsszemizzót és az lett beleforrasztva a gyári foglalatba, 200 Ft volt a 3 db.
Krisz15604-09-2010 20:35:28 // 31391
Hát lehet tevékeny kendi én is mikor csináltam már kb a motornál jártam de még nem jött le, türelmet meg jó munkát tudok kívánni, én már végigjártam :)))
Kareszka198404-09-2010 20:24:10 // 31390
na az a tuti! :)
lehet idővel én is találtam volna, de szétvolt szedve a kocsi és sürgős volt, de sebaj, jót szórakoztam vele :)
szasza(SW)04-09-2010 20:24:01 // 31389
Attól függ mennyi kábel van még pluszba mögötte.Zsolesznál csak avval szívtunk egy csomót,hogy kifordítsuk,nem,hogy ki vegyük.Kivételhez azért lehet bontani:(
szasza(SW)04-09-2010 20:21:44 // 31388
Én szerzek eredetit,csak idő kérdése:)
Krisz15604-09-2010 20:18:54 // 31387
Nem olyan veszélyes a kiszerelése de hogy minden csavarhoz más kulcs kell.
Krisz15604-09-2010 20:16:08 // 31386
Nem tudom mekkorát raktak bele csak már untam hogy állandóan vittem minden hova az égőt és minden hol azt halom hogy hát ilyet nem tudunk adni bementem egy villamos szerelőhöz csináld meg és mikor beraktam akkor vettem észre hogy nem világit olyan erősen.
Kareszka198404-09-2010 20:13:05 // 31385
szerintem a 156-os sem egy leányálom :D leizzadsz vele, mint kezdőbuzi a gőzfürdőben :D
én pl elvitem foglalatostol és ahhoz mérten (vastagság, erősség) vettem a csupasz kábeles rizsszem izzókat
Poló04-09-2010 19:54:52 // 31384
147 vs 156, nem mindegy melyiknek a középkonzolja. Meg rizsszemizzóból is van többféle erősségű.
Kareszka198404-09-2010 19:41:05 // 31383
6-7W (?) körül van a fényerejük, mint az eredetiknek :)
amit én beforrasztottam még picivel hoszabbak is voltak, de semmi gond nem jelentkezett ebből.
de nagyon szar volt kibontani a közpékonzolt :S legtöbbet a pohártartóval szórakoztam :S
Krisz15604-09-2010 19:38:05 // 31382
Bocs kizzo szaszának szólt csak benéztem
Krisz15604-09-2010 19:35:51 // 31381
Én is a rizsszem izzót tudom ajánlani bár nekem nem világit olyan erősen mint az eredetiek
Kareszka198404-09-2010 19:25:32 // 31380
rizsszem izzó :) én nem találtam sehol ilyen foglalatal, legtisztább, ahogy sokan már csinálták: forrasztópáka, ónszippantyú, egy kazal türelem és precízség...simán beleforrasztasz egy csupasz végü rizsszem izzót :)
[k i z z o]04-09-2010 18:42:26 // 31379
Saru le, controller csere, saru fel.
szasza(SW)04-09-2010 17:55:49 // 31378
Nem tudja valaki mi a neve fajtája ennek az égőnek?Forrasztva van a foglalatba, a rizsszemnél vékonyabb.156 fűtő hűtő tekerentyú meg világítását szolgálja.
zee04-09-2010 16:22:08 // 31377
Ok,megnézem. Köszi! :)
Hari04-09-2010 15:37:51 // 31376
Igen! (Ezt akartam én is mondaní!)
GTPeti04-09-2010 14:58:41 // 31375
(De még régen is csak a fordulatszámmérő kapta a generátorról a jelet.)
Hari04-09-2010 14:41:38 // 31374
:O! A km órának nem sok köze van a generétorhoz! ... a dieseleknél - a régi, főleg Német, Japó modeleken - vólt ilyen amely a generátorról kapta a jelet.
A km óra bízony az ECU-tól kapja a jelet a GTV-nél is és a 156-osnál is!
alfarosso03-09-2010 22:00:12 // 31373
Lehet,hogy a GTV-én igen,de 156-on a generátorrol:-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.