Forum >> Szerelőműhely

dfg (Tanárúr)22-09-2010 21:49:22 // 31586
hát azóta opel, mióta a vectrákba ezeket rakják úgy 2001 óta...

A Ts meg valóban fiat moci, alfa hengerfejjel.

ha valakinek volt baja a 2000Ts-el, akkor nekem, de most van egy olyan, ami nagyon jó állapotú, és meg is mutatja mit tud :D 150K van benne, és nem eszi az olajat. akinek meg ugye nem volt még ilyen az ne alkosson véleményt :D

az előzőt mi is széthúztuk. onnantól ette az olajat... viszont elmentem, vele 70K-t, folyamatosan tépve volt neki a szája, és bírta.
A.R.Peti22-09-2010 21:25:00 // 31585
Én úgy tudom nem sok köze van a ts -hez , teljesen más felépítésű a motor. Én úgy tudtam a jts fiat fejlesztés az alfáknak.
Liquid22-09-2010 21:17:05 // 31584
a JTS mióta opel, vagtya legalábbis nem mindegyik az

tudtommal a TS-en alapul, csak a hengerfejet változtatták meg, kapott direkt befecskendezést és megfelezték a gyertyák számát, legalábbis az 1.9 és a 2.0, a 2.2 és a 3.2 már GM blokkon alapul
Liquid22-09-2010 21:11:38 // 31583
kicsit off, de ha jól tudom, akkor a Honda Cityben 2 gyertya van hengerenként
A.R.Peti22-09-2010 21:09:41 // 31582
Ne vicceljetek már a jts tényleg kopel. Hát eddig ezt sehol nem olvastam.
Hari22-09-2010 20:59:54 // 31581
Azt kívánon legyen szerencséd!!!! ... sajnos nem túl régen szívtam egy szintén 1,6 Ts-el (147 1,6 Ts 105LE) ...'05-ös az autó vólt az orában 72e km!!! ... és volt egy szíjszakadása 56e km -nél. A márkaszervízben megcsinálták, - szelepcserék, komp. vez. csere, tömítések, + olaj, szűrővel munkadíjjal közel 300 e Ft vólt! - persze ettől kezdve 1000 km-enként bekortyólt 1- 1,5 l olajat!
Buzgón szétszedtem, szelepvezetőket is újra cseréltem, a hengerben minimális kopás (0,03-0,05 mm!) ! Ez után nagyon jó minőségű gyürűvel és gyári tömítésekkel összeraktam!
Az eredmény: 2e km után bevillant az olajlámpa! Újra szét!!! Új dugó! Fúrás, új csapágysor, összerak! Most van benne 6,5 e km hajszálra ugyan ott van az olajszint ahogy feltöltöttem!
Ez van!
mizooo22-09-2010 20:43:36 // 31580
Most nekem is gépműhelyben van a motorom (1.6 TS), főtengely csapágyas lett... A gépműhely azt mondta, hogy meggyűrűzik. Az autószerlőm bíztat, hogy jó lesz. Előtte ette az olajat, de szelepszáras is volt.kíváncsi vagyok mert nagy pénzbe kerül ez így is.

üdv
Hari22-09-2010 20:42:50 // 31579
:-) A teljesítmény az egy dolog! Nem igazán értem?! ... mi köze a kop el -nek?! ... háááá cak annyí, hogy teljesen ők tervezték, és gyártják. ... mit keres a JTD a kopelben, a szabiban, meg a tojt odában meg a fene tudja még miben!!!
A régi láncos TS mocik voltak az utolsó 100% Alfa fejlesztések! A 16V-s már Fiat! A JTS me kopel! ENNYI! .... de manapság ez a divat! :-)))
Imyx22-09-2010 20:26:35 // 31578
Több helyről hallottam, hogy a JTS motor felülmúlja a TS-t. Teljesítményben mindenféleképp. Már alig várom, hogy kipróbálhassak egyet. De mi köze hozzá a kopelhoz?? Bocs az off-ért..
Hari22-09-2010 20:09:25 // 31577
Te tudod! Te mérted! (... csak még azt kérdezem: mivel, hogyan?!)
Egyébként az előtem szóló "kizó" szakival maximálisan egyetértve: NINCS OLYAN GYÜRŰ amely egy rendesen olajra szokot mocit meggyógyítana! :-(((


A TS mocikhoz pedig csak annyit, hogy bizony nagyon nagy durranás volt az a dupla gyertya anno a '60-as évek közepén amikor az alfa megjalent vele a versenypájákon (Gullia GTA) ! .... a kis japók le is koppintották ( pl. Nissan)! Arégi igazi "nord" és TS mocikkal nem volt ennyi probléma. ... ja és szinte ua. a teljesítményt tudta! (8 szeleppel, lánccal, soha tönre nem menő vezmodosítóval) A JTS mocik pedig teljesen Opel mocik! :-( ... nem akarom bántaní, .... de nekem inkább nem lessz ijen Alfám! (Még mielőtt ezt bárki is személyes sértésnek venné: ...ez csak a személyes véleményem!)
[k i z z o]22-09-2010 18:35:47 // 31576
Egy "olajfogyit" egy Totalseal sem fog meg:(
mizooo22-09-2010 15:32:03 // 31575
Szia a Blogomban van pár fénykép, egy réz stift elfűrészelése után bajonettzárasan nyílik.
Tutin ki lehet pucolni féktisztítóval, egyéb koksz oldó szerekkel utána én simán összeforgattam nem stifteltem újra elég feszesen illeszkedik azóta sincs bajom vele.

Üdv
Martin22-09-2010 13:39:13 // 31574
Hali!
Egy kis segítségre lenne szükségem az alapjárati motorral kapcsolatban. Tud valaki esetleg valami leírást arról, hogy lehet szétszedni illetve tisztítani?
admirális22-09-2010 13:33:58 // 31573
Én csak abban vagyok biztos hogy a hengerfej más.
Kareszka198422-09-2010 13:33:25 // 31572
de azok is duplagyertássak, vagy...?
dfg (Tanárúr)22-09-2010 13:32:46 // 31571
aszem 2002 magasságában átálltak a jts-re, ami egész más cucc (talán opel motor)
Kareszka198422-09-2010 13:31:40 // 31570
egyáltalán gyártanak még TS mocikat? halvány lilám sincs...
Kareszka198422-09-2010 13:31:11 // 31569
ok, ez igaz, de több alaktrész, több hibalehetőség :) de tény és való, hogy egytől egyig élményautó!!! :)
dfg (Tanárúr)22-09-2010 13:21:50 // 31568
dehogynem!!! nem a duplagyertyával van baj :D

sztem jó ez a moci, csak kevés a nem agyonhajszolt darab.
Kareszka198422-09-2010 13:19:31 // 31567
:D
amúgy szerény véleményem szerint nem a legjobb húzása volt az Alfátol a duplagyertya elképzelés...
dfg (Tanárúr)22-09-2010 13:14:36 // 31566
vagy turbóspárk :D
Kareszka198422-09-2010 12:16:55 // 31565
nemnem...Turbo-Sport!
Bilux22-09-2010 12:12:39 // 31564
De legalább kétszikű :P
kertecs22-09-2010 12:12:33 // 31563
Nem javítunk ki, tényleg nem : )
Kareszka198422-09-2010 12:11:46 // 31562
énis úgy tudtam, hogy nem...de msotmár semmi sem tuti :D
dfg (Tanárúr)22-09-2010 12:10:34 // 31561
javítsatok ki, de a ts blokk nem hüvelyes
Buddha22-09-2010 11:13:48 // 31560
Ha már nekifog az ember és szétdob egy motort, időt, pénzt, fáradtságot nem kímélve akkor nem lenne szabad spórolni négy dugattyún vagy négy hüvelyen. Négy utángyártott dugóval is jobban jársz mint négy kopott gyárival, hiszen a nagy hézaggal járó dugónak esélye sincs szépen vezetni a gyűrűket. Gondolom volt egy valamennyire kopott hengered amit hónoltattatok, ezzel még anyagot vettetek ki, tehát a dugó még jobban billeg mint előzőleg.
Maradhatott volna ez a dugó is, de akkor hozzá lehetett volna hüvelyezni a blokkot és kész.
kertecs22-09-2010 10:55:52 // 31559
És ha tegyük fel nem haladja meg? (Mert amit én mértem anno, az nagyon úgy tűnt simán benne van a tűrésben) Akkor gyűrűzöl?

A gépműhelyes fickó azt mondta itt Pécsen, a "lemezes" Goetze gyűrű megfogja az olajfogyit. Hm?
dfg (Tanárúr)22-09-2010 08:03:16 // 31558
sziasztok. a vezérlés összerakásához keresek idomot, 2.0TS motorhoz.
hol és mennyiért lehet ilyet venni, illetve nincs valakinek ilyen eladó?
Hari22-09-2010 07:01:10 // 31557
Nem akarlak szomorítaní, de ez amit csináltak a motorodon .... még inkább ront a hejzeten mint javít! Sajnos ez a motor nem a jó öreg "nord", hogy adjunk neki egy kis honolás + új gyűrű és hajrá. (Soha nem voltam a híve a gyűrűzésnek.) Nem egy ijen motor fordult meg a kezeim között! SAjdos jó eredményt csak az új dugatyúk hoznak! :-( Ha a henger kúposága, ovalitása - vagy még hordós is - meghaledja az előirt értékeket, akkor sajna fúrás!
[k i z z o]22-09-2010 00:32:12 // 31556
Ha van szkópod, ki. Ha nincs, nem.
[k i z z o]22-09-2010 00:27:07 // 31555
Lehet a hónolás nem megfelelő, ha hónolni kellett, akkor az új gyűrűk sem sokat tudnak segiteni az alapos dugón. Lehet fúrni kellett volna, de ezt az tudja aki csinálta / mérte.

Biztosan nem szimmering.

Tudni, hogy miért lett hónoltatva a motor? Gondolom volt okod szétszedetni, és ha nem csapágyas volt, akkor az olajat ette. Azon pedig az új gyűrű és hónolás nem segít.

Végig kell mérni a motort,meg fogjátok látni, hol is tűnik el az olaj.
Tocsa21-09-2010 22:37:11 // 31554
Én a v6 tb választanám !!! :))
Tocsa21-09-2010 22:35:54 // 31553
Üdv !

Nekem is füstölt picit amíg be nem kopott a gyűrű !

Mennyit eszik meg az olajból??
Dzsozy21-09-2010 18:19:25 // 31552
Csak egy tipp. Anno az S100-nál (nem röhögni) a szerelő az olajlehú csűrőket fordítva rakta fel. Nem lefele húzta az olajat , hanem tolta felfelé az égéstérbe! A blokk rossz fűzést kizárnám, mert akkor szerintem orrán-száján jönne az olaj. Vidd már vissza garanciába, és nézzék már meg a gyűrűket, és a szelepszár szimeringeket, hogy hogyan rakták össze!
Ha meg hónolva lett a henger,akkor meg lehet, hogy túlméretes gyűrűket kellene belerakni, mert azért a hónolásnál, egy-két ezred lekopik, de lehet, hogy a dugókat is cserélni kellett volna.
Persze ezi mint egy koca autó szerelő mondom, de én nem törődnék bele,hogy szúnyogriasztót csináljak a verdámból.
atesssz21-09-2010 15:41:45 // 31551
Melyik a jobb? 2.0 V6 TB vagy 3.0 V6?
atesssz21-09-2010 15:34:58 // 31550
ha minden jól van összerakva, akkor gyakorlatilag lehetetlen hogy kéken füstöljön, vagyis hogy égesse az olajat. Persze, ha csak nem 2T :P
Alfateso (Pucu)21-09-2010 14:37:44 // 31549
Már szétszedték egyszer, de azt mondták, hogy a gyűrűk rendben vannak, szelepszár szimering is új van benne.
Kareszka198421-09-2010 14:32:03 // 31548
gyürü vagy szimmering hiba szokott füstölést okozni... :(
atesssz21-09-2010 14:30:40 // 31547
lehet, hogy rosszul lett összefűzve a motor? fel lettek cserélve a gyűrűk? szelepszár szimmeringek is cserélve lettek? Hozzáértő rakta össze a motort?
így hirtelen ennyi lehetőség jut eszembe.
Alfateso (Pucu)21-09-2010 13:31:01 // 31546
Sziasztok!
Kérdésem lenne.
Most lett felújítva a motor a vasban. 145 2.0 TS
Főtengelytől kezdve, a gyűrűkön keresztül, a szimeringekig minden ki lett szinte cserélve.
Meg lett hónolva vagy mit csinálva a henger...
Amióta ezek meg lettek csinálva, azóta eszi az olajat. A kipufogó úgy füstöl, mint egy 1000 éves ladáé. Gyűrűkből is nem a szutyok lett bele rakva, szelepszár szimeringek is cserélve voltak.
Miért eheti az olajat?
Erhard 242 (Pure Energy)21-09-2010 10:42:43 // 31545
mondjuk a teli tárcsájukkal eddig nem volt baj....
Erhard 242 (Pure Energy)21-09-2010 10:35:57 // 31544
Jurid 3 rugóval olcsóbb mint a Brembo...normál tárcsánál
LacUS21-09-2010 10:30:35 // 31543
Meglepő,hogy ilyen minőségromlást lehet tapasztalni pont a brembonál. Mert egy juridnál még azt mondom ok, mert filléres, de azért a legolcsóbb brembo is pont 2x annyiba került mint egy pár ilyen gagyi.. :-(
Erhard 242 (Pure Energy)21-09-2010 10:13:44 // 31542
egy hullámosodást szemre nem lehet megállapítani bevizsgálás nélkül ha már repedezett, égett az más...
vm20-09-2010 23:25:25 // 31541
Nálunk nem több százalékosan a Brembo gari, mint a többi.
A valós és vélt garis hiba meg elég jól szétválogatható, többnyire gyári bevizsgálás nélkül is.
Erhard 242 (Pure Energy)20-09-2010 21:09:41 // 31540
sajnos sok a garis probléma Brembo tárcsa ügyében és sajnos nem is veszik vissza mi is csak "ajtó garanciát" adunk rá... s még valaki kitalálná pl egy Duxival nem igazan racsingolnak pl nemzetköziben...
Kau20-09-2010 20:59:31 // 31539
Nekem 5 éve van Brembo tárcsa. Csak betétet kellett cserélnem. Először Ferodoval került fel, de ki tudja miért, az megégett kőkeményre és nyikorgott :))
Pedig több mint fél centi volt még rajta...
Utána kapott ATE betétet. Ez jobb a Brembohoz (szerintem). Puhább, jól fog, nem nyikorog immáron két éve sem. Meg vagyok vele elégedve.
vm20-09-2010 20:53:06 // 31538
Mé' mire?
:)
LacUS20-09-2010 20:30:17 // 31537
Azért egy Brembo mindig Brembo... :) Én még rosszat nem hallottam, persze ha gyökér valaki, annak valszeg a steinhof is szar lenne. Nálam brembo is marad fent és még csak nem is a szuper lyukas mart csicsa tárcsa ;) Jim Kartalamakis könyvbe elég szemléletesen kifejtik hogy mire is jó a sok luk a tárcsán :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.