Hello.Köszi mindenkinek a múltkori gyorsa válaszokat, csak eddig nem volt időm itt garázdálkodni, így csak most tudom megköszönni.
A lényeg, h lekaptam a kormányborítást és találtam szabadon fickándozni egy ilyet (fehér csati a képen...). Ez mi lehet? Lehet-e ez a tempomat karnak a csatija?


cac02-04-2009 03:20:42 //
25293
Elméletileg a nyomás és az áramlatok miatt a kipufogónak (és persze a dobjainak) is meg van a maga szerepe. Gyakorlatilag nekem 155-tel hetekig olyan likas volt a középső középső és hátsó dobom, hogy alul jött ki a cucc, nem a végén. :)
Szóval én azt mondanám, hogy ettől nem lehet baja.
pb_02-04-2009 00:06:46 //
25292
Hajtsd + 1 kicsit, nem kizárt, hogy javul a CO.
gaben01-04-2009 22:48:13 //
25291
Sziasztok Srácok!
Ma leszereltem a kocsimról a kipufogó dobot(vég) egyéb okok miatt és anélkül póbáltam hazamenni a szerelés helyszínéről ami kb. 5km, de mielőtt hazaértem volna leállt a kocsi és azóta el se indult.
Van valakinek tippje??
Üdv.
Blondy01-04-2009 22:24:55 //
25290
Azért érthetetlen számodra mert egy másik manussal másik müszerrel mérettem meg a kompressiót és teljesen más adatok jöttek ki! A gyertya csere sokat javított a helyzeten de még mindég vannak rejtelmek!
üdv.
szakértőktől kérdezném,az 1,9 td mocit mekkora nyomással lehet tölteni amit még tartósan elbir??most 1 bar-l tölt és ez elvileg gyári.
válszokat köszönöm...:)))
cac01-04-2009 19:47:34 //
25288
Köszi, utánanézek. Eddig ez a 8 darabos, angolszász méretezésű imbusz készlet mindenre jó volt, gondoltam az olasz mérnökök sem fognak ki rajtam...pedig de. :)
pb_01-04-2009 19:09:23 //
25287
Lehet, 1 sima(metrikus) 6os imbusszal jobban járnál.)
cac01-04-2009 18:35:13 //
25286
Egy gyors kérdésem lenne. Imbusz kulcsméret van a 7/32 és az 1/4 között? A csomagtartó tetőt venném le hátul a 155-ösről, de a negyed colos imbuszkulcs nem megy bele a csavarfejbe, a 7/32-es meg elforog.
pb_31-03-2009 22:28:58 //
25285
Érdekesek ezek a dolgok, számomra, azért furcsa, hogy 1ik nap 8 bar van az 1ik hengerben, másnap pedig mondjuk 11. Na mind1, ez legyen az én bajom.)) Gyertyacsere után +hajszoltad kicsit?
Csöri31-03-2009 22:27:58 //
25284
Ha elakadsz szólj bátran.
147jtd31-03-2009 22:21:24 //
25283
köszönöm.
OmenTD31-03-2009 22:21:03 //
25282
azt hittem az lesz a vízpumpa... :I, holnap majd akkor össze rakom és megpróbálom légteleniteni, köszönöm a segitséged
Csöri31-03-2009 22:18:44 //
25281
Azt meg minek.:)
A kipuffugót le ne vedd.:))))))
OmenTD31-03-2009 22:15:30 //
25280
Értem, szóval azt mondod hogy emiatt nem jön vissza a víz ott fön, egyébként ez azt jelenti hogy én ma elkezdtem leszedni a szervó pompát...pfff...
Csöri31-03-2009 22:13:18 //
25279
A hűtő felső sarkában vagy egy légtelenítő csavar ha menetírányt nézed akkor a jobb oldalon.
Néha elég szar őket kilégteleníteni. Ha előtte minden rendeben volt, akkor nem szar a vízpumpád.
Próbáld meg azt, hogy beindítod a gépet és 2000-3000 fordulaton tartsd egy fél percig. Lehet így kidologzza a levegőt.
OmenTD31-03-2009 22:10:32 //
25278
nem ,nem jön vissza a víz, hát én próbáltam légteleniteni de nem igazán tudom hogyan kell
Csöri31-03-2009 21:53:13 //
25277
A legegyszerűbb megoldás kicserélni az egészet csapággyal aggyal együtt.
Bár sok mindent meg lehet csinálni, így ha van egy olyan menetfúród, akkor végéig lehetne hajtani az agyba.
Csöri31-03-2009 21:51:32 //
25276
A kiegyenlítő tartály felső vezetékén nem jön a víz?
Egyáltalán légtelenítetted a rendszert?
OmenTD31-03-2009 21:43:21 //
25275
értem, köszi :) ,na de van 1 kis problémám, radiátort cseréltem, fö fel a víz, a termosztat ki van nyitva, a radiátor nincs eldugulva, a vízpumpa lenne a bünös nem?
147jtd31-03-2009 20:36:33 //
25274
ez egy kicsit bonyolult...
tehát ha kipréselem kiugrik...
a préselést majd megoldom valahogy, de mi a megoldás?
uj csapágy kell bele?
vagy lehet valahogy javítani azt a szart?
egyenlöre a legolcsóbb megoldás érdekel mert lehet hogy eladom a gépsast és otthon veszek egy obban felszereltet, viszont ugy nem akarom eladni hogy nem 100% ig biztonságos...
sajnos nem tudom behajtani, ésn csak egy stranyiéri vagyok itt, mondta a gumis hogy ott az uj csavar, de amugy is szar volt, ugyhogy innentől kezdve b@sszak egyedül..
meg szerintem ha csinálna is valami max szarabb lenne...
ezt már leírtam költségnek...:-(
Csöri31-03-2009 20:20:17 //
25273
Szerintem hajtsd be a javítási költséget a gumisokon.
Elméletileg, és gyakorlatilag is ha kipréseled a csapágyat az agyból az szétugrik.
Prés nélkül neki se állj.
Csöri31-03-2009 20:18:10 //
25272
A vezérműszíj hajtja, így a burkolat alatt keresd.
OmenTD31-03-2009 20:00:49 //
25271
Üdv. nem tudná nekem valaki elmutogatni hogy alfa 156 1.6 '98 TS-en hol a vízpumpa?
147jtd31-03-2009 19:28:06 //
25270
köszönöm.És mibe fájana egy ilyen agy?
bár külföldön élek, ugyhogy először megpróbálnám, helyben megoldani, de ha rámegy a gatyám is akkor hozok otthonról..
Préssel ajánlott, de ésszel ütni is lehet. Van néhány felesleges agyam is. ;)
Blondy31-03-2009 18:48:33 //
25268
Hát ezt nem hiszem el,kicseréltük a gyertyákat jó a gyujtás! kimértük a kábeleket jók! most is megmértük a kopresszíót mindeggyik henger 10-12 közt van! nem volt jó az előző mérés! a kata mükszik! a lamda műkszik! elment zöldre! gyáriak az adatok! elment müszakira rámérés és nem jó a Co-ja! Hát a pöcsöm televan vele,ehez mit tudsz hozzászolni?
147jtd31-03-2009 18:39:04 //
25267
egy kis infót vagy tippet szeretnék kérni.
mikor rakták fel az alu papucsokat, az egyik elsőmet nem huzták meg a barmok, kaptam kárpótlásként 5 uj( használt )csavart , de az agyban a menet is szar, ráadásul az eleje, ugyhogy nem látok esélyt a menetjavító használatára, igy szerintem marad az egy csere...
nincs egy kb árad mennyi egy agy? illetve abba bele van préselve a csapágy?csak préssel lehet kiszedni..?
előre is köszi...
Blondy31-03-2009 09:45:05 //
25266
Köszi a tanácsokat,Hari mester biztos kideríti hogy mi a bibi már beszéltem vele!
pb_30-03-2009 23:50:48 //
25265
Az, hogy szilikonos a gyertyakábel, még semmit sem jelent, az viszont annál inkább, hogy +vane az Llenállás értéke. Tudom én ajánlottam, a GL 25 HL helyett.) Azért az nem a legszerencsésebb dolog, hogy beázik a motortér. A rángat hidegen történet Lég sok mindentől lehet sajna. Akkor valószínűleg a hfejben lesz a hiba. A CO mellett, még a HC(szénhidrogén) és az NOXet(nitrogénoxidok) szokták mérni. Azért arra se vegyél mérget, hogy a Lszonda tökéletesen műxik, főleg, ha univerzálisat vettél bele. Viszont arra készülj fel, hogy nagy valószínűséggel le kell bontgani a hfejet, legalábbis én biztos levenném.
Grando30-03-2009 23:27:27 //
25264
A gyertyákra is kérdezz rá Harinál... ;)))
Blondy30-03-2009 23:23:58 //
25263
A mestert dobtam,a gyujtás kábelek 3 évesek szilcon reflex árnyékolt nem olcsó kategória azok jók,nézve lettek.A gyertyákkal szemben kétségeim vannak BOSCH Iridium de nekem nem teszenek és ezek szeirnt a mocinak sem.Holnap veszek ujjakat NGK N1-BP6ES-t ajánlották a LODGE H25 híjján,a motorterem nagy esőben vízben steris mosáskor beázik.A gyujtással nincs baj ma megnézte egy autó vill szaki,a gyertyákra gyanakszik de csak hideg motornál van a rángatózás ha meleg jó minden,az olajat nem eszi 15.000km-nél cseréltem olajat és kb 2,-2,5 dl hiányzott belőle.Mi az a HC ? A lamda és kat 3 évesek azok még nem lehetnek szarok a fogyasztása nem változott.Gyertát cserélek és viszem Hari mesternek ő biztosan kideríti hogy mi a szar van vele.
pb_30-03-2009 22:52:16 //
25262
Először is, ezt a mesterMbert hanyagold, szvsz.
Sztem a problémád összetett. Az 1. dolog amit orvosolni kéne az a gyújtás probléma. Gyertyák kábelek mikor voltak cserélve, vagy voltak 1általán? Aztán, azt is + kéne vizsgálni, hogy a motortér nem ázike be.
A CO, pedig nagy valószínűséggel azért rossz, mert nem műxik +felelően a gyújtásrendszer. A 2es, 4es értékei nem a legjobbak, olajat nem eszi? Bár, attól még lehetne jó a CO, akkor inkább a HC xar. Az ilyen tisztítóadalékokat felejtsd L, ezt csak bontással lehet normálisan +csinálni. 1általán nem biztos, hogy a kokszosodás miatt ilyenek a komp értékek. Simán Lkopik az 1ik oldali veztengely is, főleg 1.4eseknél láttam már ilyet. Ezenkívül a CO, még lehet rossz az Lköszönő Lszonda és kat(ha van) miatt is.
Blondy30-03-2009 19:27:23 //
25261
Hát a lényeg az hogy alergiás az esőre,azt vettem észre ha esik az eső és párás a levegő a 2s 4s hengereim gyujtása indításkor nem ment jól rángatott és csak melegedés után állt be. Elvittem a mesterhez és az azt mondta hogy ez jó! jelzem meleg motornál.Aztán észrevettem hogy menet közben sem mindég megy valamelyik henger.Aztán elvittem füst mérésre és kiderült hogy sok a Co-m.Nem nyugodtam bele elvittem megint a mesterhez és megmérettem vele a kompressziót. a jobb oldalon az 1-3s hengerben 12s a kompi a 2s ben 10,a 4s-ben 8, a kompi nem tudtuk mire vélni a jelenséget mert külön nem szokott a vezérmű tengely kopni csak az eggyik oldalon.Így a diagnózis a következő lett,a gyujtás beázása és a gyertyák helytelen égése folytán le kokszosodtak a 2-4s kipufogó szelepek és átengedik a Co-t magasabb fordulaton.A kérdésem az lenne hogy mit lehetne vele tenni hogy ki pucolódjon,tudom hogy vannak szelep tisztító adalékok csak az a kérdés hogy melyik jó? És esetleg valami turpisság van e hogy ne keljen bontani a motot?
pb_30-03-2009 15:28:27 //
25260
Ööö, mi, hogy?))
Tehát mi történt pontosan?
Blondy30-03-2009 15:01:41 //
25259
Sziasztok!
Bajom van a vassal! Eggik oldalon beázott a gyujtásom (Boxer´)és a gyertyám való színű nem ment 100%˛-on ezért bekokszolta a kipu szelepet és szökik a Co,Humánus tanácsot kérnék tölletek,mert egy ba...rom a drót kefét ajánlotta!
Youri30-03-2009 14:55:36 //
25258
Bőséggel......
kertecs30-03-2009 14:21:20 //
25257
Vagy csak egyszerüen lejön a váltó és kész?
Hát olyan egyszerűen szerintem nem jön le. A futóműnél is csavarozhatsz...
Torque30-03-2009 11:51:23 //
25256
Halihó!
Kuplung csere előtt állok és az lenne a kérdésem hogy a váltó leszedéséhez meg kell e bontani a futóművet is?
Vagy csak egyszerüen lejön a váltó és kész?
Előre is köszi!
GTPeti30-03-2009 11:37:21 //
25255
Srácok, a gömbcsukló kérdésre nem reagált senki semmit. :((
GTPeti30-03-2009 11:36:52 //
25254
Köszönöm. Bár egy előzetes kipróbálás mindenképpen megelőzné nálam a szerelősession-t. (Ezt meg megoldhatnám pár nyomógombbal is. Oldhatnám, ha lenne időm. :)
pb_29-03-2009 22:06:16 //
25253
Nézd + az Adok-veszekben, sokan bontanak/tottak mostanában boxert. Bármelyik befecskendezősé jó lesz neked.
Wickey29-03-2009 21:54:31 //
25252
kipróbálásra adok, utána meg túrunk egyet ebay-en.
Szia tudnál valami hejet mondani ahol tudnék venni mert nem találok sehol a neten ijen néven hogy motorhőfok jeladó. előre is köszi.
pb_29-03-2009 12:39:45 //
25250
Cserélni szokták.
Sziasztok nem tudjátok hogy motorhőfok jeladot hogy szokták javitani javitani ?
Ok, most látom az oldaladon, hogy neked is fém fedeles. Akkor a 2.0-ról még kelleni fog a legfelső műanyag is, az az ezüst színű, amire rá van írva nagy piros betűkkel hogy Alfa Romeo. És ne felejts el hozzá való szelepfedél tömítést is beszerezni!
Rámegy. Az 1,6-od az eredetileg fém, vagy műanyag szelepfedeles?
Sziasztok SOS segítséget szeretnék kérni mindenkitől van egy 1.6 os 156 osom 98 as kiadású párnapja eltört a szelep fedelem kérdezni szeretném hogy 2.0 es szelep fedél rámegy e a 1.6 osra mert csak olyat tudok szerezni és hogy méretbeli különbség van e a kettő között. Előre kösz mindenkinek
Majd megmutathatod holnap:))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.