Forum >> Szerelőműhely
cac01-04-2009 18:35:13 // 25286
Egy gyors kérdésem lenne. Imbusz kulcsméret van a 7/32 és az 1/4 között? A csomagtartó tetőt venném le hátul a 155-ösről, de a negyed colos imbuszkulcs nem megy bele a csavarfejbe, a 7/32-es meg elforog.
pb_31-03-2009 22:28:58 // 25285
Érdekesek ezek a dolgok, számomra, azért furcsa, hogy 1ik nap 8 bar van az 1ik hengerben, másnap pedig mondjuk 11. Na mind1, ez legyen az én bajom.)) Gyertyacsere után +hajszoltad kicsit?
Csöri31-03-2009 22:27:58 // 25284
Ha elakadsz szólj bátran.
OmenTD31-03-2009 22:21:03 // 25282
azt hittem az lesz a vízpumpa... :I, holnap majd akkor össze rakom és megpróbálom légteleniteni, köszönöm a segitséged
Csöri31-03-2009 22:18:44 // 25281
Azt meg minek.:)
A kipuffugót le ne vedd.:))))))
A kipuffugót le ne vedd.:))))))
OmenTD31-03-2009 22:15:30 // 25280
Értem, szóval azt mondod hogy emiatt nem jön vissza a víz ott fön, egyébként ez azt jelenti hogy én ma elkezdtem leszedni a szervó pompát...pfff...
Csöri31-03-2009 22:13:18 // 25279
A hűtő felső sarkában vagy egy légtelenítő csavar ha menetírányt nézed akkor a jobb oldalon.
Néha elég szar őket kilégteleníteni. Ha előtte minden rendeben volt, akkor nem szar a vízpumpád.
Próbáld meg azt, hogy beindítod a gépet és 2000-3000 fordulaton tartsd egy fél percig. Lehet így kidologzza a levegőt.
Néha elég szar őket kilégteleníteni. Ha előtte minden rendeben volt, akkor nem szar a vízpumpád.
Próbáld meg azt, hogy beindítod a gépet és 2000-3000 fordulaton tartsd egy fél percig. Lehet így kidologzza a levegőt.
OmenTD31-03-2009 22:10:32 // 25278
nem ,nem jön vissza a víz, hát én próbáltam légteleniteni de nem igazán tudom hogyan kell
Csöri31-03-2009 21:53:13 // 25277
A legegyszerűbb megoldás kicserélni az egészet csapággyal aggyal együtt.
Bár sok mindent meg lehet csinálni, így ha van egy olyan menetfúród, akkor végéig lehetne hajtani az agyba.
Bár sok mindent meg lehet csinálni, így ha van egy olyan menetfúród, akkor végéig lehetne hajtani az agyba.
Csöri31-03-2009 21:51:32 // 25276
A kiegyenlítő tartály felső vezetékén nem jön a víz?
Egyáltalán légtelenítetted a rendszert?
Egyáltalán légtelenítetted a rendszert?
OmenTD31-03-2009 21:43:21 // 25275
értem, köszi :) ,na de van 1 kis problémám, radiátort cseréltem, fö fel a víz, a termosztat ki van nyitva, a radiátor nincs eldugulva, a vízpumpa lenne a bünös nem?
147jtd31-03-2009 20:36:33 // 25274
ez egy kicsit bonyolult...
tehát ha kipréselem kiugrik...
a préselést majd megoldom valahogy, de mi a megoldás?
uj csapágy kell bele?
vagy lehet valahogy javítani azt a szart?
egyenlöre a legolcsóbb megoldás érdekel mert lehet hogy eladom a gépsast és otthon veszek egy obban felszereltet, viszont ugy nem akarom eladni hogy nem 100% ig biztonságos...
sajnos nem tudom behajtani, ésn csak egy stranyiéri vagyok itt, mondta a gumis hogy ott az uj csavar, de amugy is szar volt, ugyhogy innentől kezdve b@sszak egyedül..
meg szerintem ha csinálna is valami max szarabb lenne...
ezt már leírtam költségnek...:-(
tehát ha kipréselem kiugrik...
a préselést majd megoldom valahogy, de mi a megoldás?
uj csapágy kell bele?
vagy lehet valahogy javítani azt a szart?
egyenlöre a legolcsóbb megoldás érdekel mert lehet hogy eladom a gépsast és otthon veszek egy obban felszereltet, viszont ugy nem akarom eladni hogy nem 100% ig biztonságos...
sajnos nem tudom behajtani, ésn csak egy stranyiéri vagyok itt, mondta a gumis hogy ott az uj csavar, de amugy is szar volt, ugyhogy innentől kezdve b@sszak egyedül..
meg szerintem ha csinálna is valami max szarabb lenne...
ezt már leírtam költségnek...:-(
Csöri31-03-2009 20:20:17 // 25273
Szerintem hajtsd be a javítási költséget a gumisokon.
Elméletileg, és gyakorlatilag is ha kipréseled a csapágyat az agyból az szétugrik.
Prés nélkül neki se állj.
Elméletileg, és gyakorlatilag is ha kipréseled a csapágyat az agyból az szétugrik.
Prés nélkül neki se állj.
Csöri31-03-2009 20:18:10 // 25272
A vezérműszíj hajtja, így a burkolat alatt keresd.
OmenTD31-03-2009 20:00:49 // 25271
Üdv. nem tudná nekem valaki elmutogatni hogy alfa 156 1.6 '98 TS-en hol a vízpumpa?
147jtd31-03-2009 19:28:06 // 25270
köszönöm.És mibe fájana egy ilyen agy?
bár külföldön élek, ugyhogy először megpróbálnám, helyben megoldani, de ha rámegy a gatyám is akkor hozok otthonról..
bár külföldön élek, ugyhogy először megpróbálnám, helyben megoldani, de ha rámegy a gatyám is akkor hozok otthonról..
András bácsi31-03-2009 19:16:23 // 25269
Préssel ajánlott, de ésszel ütni is lehet. Van néhány felesleges agyam is. ;)
Blondy31-03-2009 18:48:33 // 25268
Hát ezt nem hiszem el,kicseréltük a gyertyákat jó a gyujtás! kimértük a kábeleket jók! most is megmértük a kopresszíót mindeggyik henger 10-12 közt van! nem volt jó az előző mérés! a kata mükszik! a lamda műkszik! elment zöldre! gyáriak az adatok! elment müszakira rámérés és nem jó a Co-ja! Hát a pöcsöm televan vele,ehez mit tudsz hozzászolni?
147jtd31-03-2009 18:39:04 // 25267
egy kis infót vagy tippet szeretnék kérni.
mikor rakták fel az alu papucsokat, az egyik elsőmet nem huzták meg a barmok, kaptam kárpótlásként 5 uj( használt )csavart , de az agyban a menet is szar, ráadásul az eleje, ugyhogy nem látok esélyt a menetjavító használatára, igy szerintem marad az egy csere...
nincs egy kb árad mennyi egy agy? illetve abba bele van préselve a csapágy?csak préssel lehet kiszedni..?
előre is köszi...
mikor rakták fel az alu papucsokat, az egyik elsőmet nem huzták meg a barmok, kaptam kárpótlásként 5 uj( használt )csavart , de az agyban a menet is szar, ráadásul az eleje, ugyhogy nem látok esélyt a menetjavító használatára, igy szerintem marad az egy csere...
nincs egy kb árad mennyi egy agy? illetve abba bele van préselve a csapágy?csak préssel lehet kiszedni..?
előre is köszi...
Blondy31-03-2009 09:45:05 // 25266
Köszi a tanácsokat,Hari mester biztos kideríti hogy mi a bibi már beszéltem vele!
pb_30-03-2009 23:50:48 // 25265
Az, hogy szilikonos a gyertyakábel, még semmit sem jelent, az viszont annál inkább, hogy +vane az Llenállás értéke. Tudom én ajánlottam, a GL 25 HL helyett.) Azért az nem a legszerencsésebb dolog, hogy beázik a motortér. A rángat hidegen történet Lég sok mindentől lehet sajna. Akkor valószínűleg a hfejben lesz a hiba. A CO mellett, még a HC(szénhidrogén) és az NOXet(nitrogénoxidok) szokták mérni. Azért arra se vegyél mérget, hogy a Lszonda tökéletesen műxik, főleg, ha univerzálisat vettél bele. Viszont arra készülj fel, hogy nagy valószínűséggel le kell bontgani a hfejet, legalábbis én biztos levenném.
Grando30-03-2009 23:27:27 // 25264
A gyertyákra is kérdezz rá Harinál... ;)))
Blondy30-03-2009 23:23:58 // 25263
A mestert dobtam,a gyujtás kábelek 3 évesek szilcon reflex árnyékolt nem olcsó kategória azok jók,nézve lettek.A gyertyákkal szemben kétségeim vannak BOSCH Iridium de nekem nem teszenek és ezek szeirnt a mocinak sem.Holnap veszek ujjakat NGK N1-BP6ES-t ajánlották a LODGE H25 híjján,a motorterem nagy esőben vízben steris mosáskor beázik.A gyujtással nincs baj ma megnézte egy autó vill szaki,a gyertyákra gyanakszik de csak hideg motornál van a rángatózás ha meleg jó minden,az olajat nem eszi 15.000km-nél cseréltem olajat és kb 2,-2,5 dl hiányzott belőle.Mi az a HC ? A lamda és kat 3 évesek azok még nem lehetnek szarok a fogyasztása nem változott.Gyertát cserélek és viszem Hari mesternek ő biztosan kideríti hogy mi a szar van vele.
pb_30-03-2009 22:52:16 // 25262
Először is, ezt a mesterMbert hanyagold, szvsz.
Sztem a problémád összetett. Az 1. dolog amit orvosolni kéne az a gyújtás probléma. Gyertyák kábelek mikor voltak cserélve, vagy voltak 1általán? Aztán, azt is + kéne vizsgálni, hogy a motortér nem ázike be.
A CO, pedig nagy valószínűséggel azért rossz, mert nem műxik +felelően a gyújtásrendszer. A 2es, 4es értékei nem a legjobbak, olajat nem eszi? Bár, attól még lehetne jó a CO, akkor inkább a HC xar. Az ilyen tisztítóadalékokat felejtsd L, ezt csak bontással lehet normálisan +csinálni. 1általán nem biztos, hogy a kokszosodás miatt ilyenek a komp értékek. Simán Lkopik az 1ik oldali veztengely is, főleg 1.4eseknél láttam már ilyet. Ezenkívül a CO, még lehet rossz az Lköszönő Lszonda és kat(ha van) miatt is.
Sztem a problémád összetett. Az 1. dolog amit orvosolni kéne az a gyújtás probléma. Gyertyák kábelek mikor voltak cserélve, vagy voltak 1általán? Aztán, azt is + kéne vizsgálni, hogy a motortér nem ázike be.
A CO, pedig nagy valószínűséggel azért rossz, mert nem műxik +felelően a gyújtásrendszer. A 2es, 4es értékei nem a legjobbak, olajat nem eszi? Bár, attól még lehetne jó a CO, akkor inkább a HC xar. Az ilyen tisztítóadalékokat felejtsd L, ezt csak bontással lehet normálisan +csinálni. 1általán nem biztos, hogy a kokszosodás miatt ilyenek a komp értékek. Simán Lkopik az 1ik oldali veztengely is, főleg 1.4eseknél láttam már ilyet. Ezenkívül a CO, még lehet rossz az Lköszönő Lszonda és kat(ha van) miatt is.
Blondy30-03-2009 19:27:23 // 25261
Hát a lényeg az hogy alergiás az esőre,azt vettem észre ha esik az eső és párás a levegő a 2s 4s hengereim gyujtása indításkor nem ment jól rángatott és csak melegedés után állt be. Elvittem a mesterhez és az azt mondta hogy ez jó! jelzem meleg motornál.Aztán észrevettem hogy menet közben sem mindég megy valamelyik henger.Aztán elvittem füst mérésre és kiderült hogy sok a Co-m.Nem nyugodtam bele elvittem megint a mesterhez és megmérettem vele a kompressziót. a jobb oldalon az 1-3s hengerben 12s a kompi a 2s ben 10,a 4s-ben 8, a kompi nem tudtuk mire vélni a jelenséget mert külön nem szokott a vezérmű tengely kopni csak az eggyik oldalon.Így a diagnózis a következő lett,a gyujtás beázása és a gyertyák helytelen égése folytán le kokszosodtak a 2-4s kipufogó szelepek és átengedik a Co-t magasabb fordulaton.A kérdésem az lenne hogy mit lehetne vele tenni hogy ki pucolódjon,tudom hogy vannak szelep tisztító adalékok csak az a kérdés hogy melyik jó? És esetleg valami turpisság van e hogy ne keljen bontani a motot?
pb_30-03-2009 15:28:27 // 25260
Ööö, mi, hogy?))
Tehát mi történt pontosan?
Tehát mi történt pontosan?
Blondy30-03-2009 15:01:41 // 25259
Sziasztok!
Bajom van a vassal! Eggik oldalon beázott a gyujtásom (Boxer´)és a gyertyám való színű nem ment 100%˛-on ezért bekokszolta a kipu szelepet és szökik a Co,Humánus tanácsot kérnék tölletek,mert egy ba...rom a drót kefét ajánlotta!
Bajom van a vassal! Eggik oldalon beázott a gyujtásom (Boxer´)és a gyertyám való színű nem ment 100%˛-on ezért bekokszolta a kipu szelepet és szökik a Co,Humánus tanácsot kérnék tölletek,mert egy ba...rom a drót kefét ajánlotta!
kertecs30-03-2009 14:21:20 // 25257
Vagy csak egyszerüen lejön a váltó és kész?
Hát olyan egyszerűen szerintem nem jön le. A futóműnél is csavarozhatsz...
Hát olyan egyszerűen szerintem nem jön le. A futóműnél is csavarozhatsz...
Torque30-03-2009 11:51:23 // 25256
Halihó!
Kuplung csere előtt állok és az lenne a kérdésem hogy a váltó leszedéséhez meg kell e bontani a futóművet is?
Vagy csak egyszerüen lejön a váltó és kész?
Előre is köszi!
Kuplung csere előtt állok és az lenne a kérdésem hogy a váltó leszedéséhez meg kell e bontani a futóművet is?
Vagy csak egyszerüen lejön a váltó és kész?
Előre is köszi!
GTPeti30-03-2009 11:37:21 // 25255
Srácok, a gömbcsukló kérdésre nem reagált senki semmit. :((
GTPeti30-03-2009 11:36:52 // 25254
Köszönöm. Bár egy előzetes kipróbálás mindenképpen megelőzné nálam a szerelősession-t. (Ezt meg megoldhatnám pár nyomógombbal is. Oldhatnám, ha lenne időm. :)
pb_29-03-2009 22:06:16 // 25253
Nézd + az Adok-veszekben, sokan bontanak/tottak mostanában boxert. Bármelyik befecskendezősé jó lesz neked.
Wickey29-03-2009 21:54:31 // 25252
kipróbálásra adok, utána meg túrunk egyet ebay-en.
alfa kutya29-03-2009 19:11:43 // 25251
Szia tudnál valami hejet mondani ahol tudnék venni mert nem találok sehol a neten ijen néven hogy motorhőfok jeladó. előre is köszi.
pb_29-03-2009 12:39:45 // 25250
Cserélni szokták.
alfa kutya29-03-2009 11:13:07 // 25249
Sziasztok nem tudjátok hogy motorhőfok jeladot hogy szokták javitani javitani ?
admirális29-03-2009 10:59:44 // 25248
Ok, most látom az oldaladon, hogy neked is fém fedeles. Akkor a 2.0-ról még kelleni fog a legfelső műanyag is, az az ezüst színű, amire rá van írva nagy piros betűkkel hogy Alfa Romeo. És ne felejts el hozzá való szelepfedél tömítést is beszerezni!
admirális29-03-2009 10:56:42 // 25247
Rámegy. Az 1,6-od az eredetileg fém, vagy műanyag szelepfedeles?
Bördi 15629-03-2009 10:43:25 // 25246
Sziasztok SOS segítséget szeretnék kérni mindenkitől van egy 1.6 os 156 osom 98 as kiadású párnapja eltört a szelep fedelem kérdezni szeretném hogy 2.0 es szelep fedél rámegy e a 1.6 osra mert csak olyat tudok szerezni és hogy méretbeli különbség van e a kettő között. Előre kösz mindenkinek
szasza(SW)28-03-2009 18:56:48 // 25245
Majd megmutathatod holnap:))
Mulder28-03-2009 18:52:58 // 25244
Most jut eszedbe ilyeneket megtudni?:) 2 literes kóóóólásüveg elvág............?:)
128-03-2009 18:31:06 // 25243
Szerintem ez gyújtás problem....
szasza(SW)28-03-2009 18:24:24 // 25242
Sziasztok!
A szervóból holt tudom leengedni az oilt,hogy ne locsoljak mindent össze?
Az utcán cserélnénk a szivattyút.Ahogy néztem a szivattyúhoz nem igazán fér be edény:(
Valami okos megoldás?
A szervóból holt tudom leengedni az oilt,hogy ne locsoljak mindent össze?
Az utcán cserélnénk a szivattyút.Ahogy néztem a szivattyúhoz nem igazán fér be edény:(
Valami okos megoldás?
Alfateso (Pucu)27-03-2009 23:30:46 // 25241
Helló! 145 2.0 vasam van.3000 fordulat alatt ha kicsit nagyobb gázt adok neki, mindig berángat, mintha kihagyna egy henger, amikor meg motorfékkel lassulok, akkor pedig puffog.Mi lehet a baja?
GTPeti27-03-2009 19:42:27 // 25240
A méretéről annyit, hogy a menetes részek M5 v. M6-osak. (Nem volt nálam subler. :)
GTPeti27-03-2009 19:41:39 // 25239
Srácok, ha vki tud egy jó helyet Bp-n (nem a világ végén :), ahol ilyesmi gömbfejet lehet kapni, ne kíméljen:
Az egyik ilyen gf. a váltóbowdenem végén igencsak csereérett egy ideje. Most, vmi jófajtát szeretnék rátenni. Úgy láttam ez meg is oldható, hiszen a bowden vége menetes, maga a fej pedig legrosszabb esetben lefűrészelhető, és fúrok a helyére egy lyukat.
Az egyik ilyen gf. a váltóbowdenem végén igencsak csereérett egy ideje. Most, vmi jófajtát szeretnék rátenni. Úgy láttam ez meg is oldható, hiszen a bowden vége menetes, maga a fej pedig legrosszabb esetben lefűrészelhető, és fúrok a helyére egy lyukat.
GTPeti25-03-2009 19:55:53 // 25237
OK... Tudod az én koromban már... :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
454
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?