Szerintem hajtsd be a javítási költséget a gumisokon.
Elméletileg, és gyakorlatilag is ha kipréseled a csapágyat az agyból az szétugrik.
Prés nélkül neki se állj.
Forum >> Szerelőműhely
Csöri31-03-2009 20:20:17 // 25273
Csöri31-03-2009 20:18:10 // 25272
A vezérműszíj hajtja, így a burkolat alatt keresd.
OmenTD31-03-2009 20:00:49 // 25271
Üdv. nem tudná nekem valaki elmutogatni hogy alfa 156 1.6 '98 TS-en hol a vízpumpa?
147jtd31-03-2009 19:28:06 // 25270
köszönöm.És mibe fájana egy ilyen agy?
bár külföldön élek, ugyhogy először megpróbálnám, helyben megoldani, de ha rámegy a gatyám is akkor hozok otthonról..
bár külföldön élek, ugyhogy először megpróbálnám, helyben megoldani, de ha rámegy a gatyám is akkor hozok otthonról..
András bácsi31-03-2009 19:16:23 // 25269
Préssel ajánlott, de ésszel ütni is lehet. Van néhány felesleges agyam is. ;)
Blondy31-03-2009 18:48:33 // 25268
Hát ezt nem hiszem el,kicseréltük a gyertyákat jó a gyujtás! kimértük a kábeleket jók! most is megmértük a kopresszíót mindeggyik henger 10-12 közt van! nem volt jó az előző mérés! a kata mükszik! a lamda műkszik! elment zöldre! gyáriak az adatok! elment müszakira rámérés és nem jó a Co-ja! Hát a pöcsöm televan vele,ehez mit tudsz hozzászolni?
147jtd31-03-2009 18:39:04 // 25267
egy kis infót vagy tippet szeretnék kérni.
mikor rakták fel az alu papucsokat, az egyik elsőmet nem huzták meg a barmok, kaptam kárpótlásként 5 uj( használt )csavart , de az agyban a menet is szar, ráadásul az eleje, ugyhogy nem látok esélyt a menetjavító használatára, igy szerintem marad az egy csere...
nincs egy kb árad mennyi egy agy? illetve abba bele van préselve a csapágy?csak préssel lehet kiszedni..?
előre is köszi...
mikor rakták fel az alu papucsokat, az egyik elsőmet nem huzták meg a barmok, kaptam kárpótlásként 5 uj( használt )csavart , de az agyban a menet is szar, ráadásul az eleje, ugyhogy nem látok esélyt a menetjavító használatára, igy szerintem marad az egy csere...
nincs egy kb árad mennyi egy agy? illetve abba bele van préselve a csapágy?csak préssel lehet kiszedni..?
előre is köszi...
Blondy31-03-2009 09:45:05 // 25266
Köszi a tanácsokat,Hari mester biztos kideríti hogy mi a bibi már beszéltem vele!
pb_30-03-2009 23:50:48 // 25265
Az, hogy szilikonos a gyertyakábel, még semmit sem jelent, az viszont annál inkább, hogy +vane az Llenállás értéke. Tudom én ajánlottam, a GL 25 HL helyett.) Azért az nem a legszerencsésebb dolog, hogy beázik a motortér. A rángat hidegen történet Lég sok mindentől lehet sajna. Akkor valószínűleg a hfejben lesz a hiba. A CO mellett, még a HC(szénhidrogén) és az NOXet(nitrogénoxidok) szokták mérni. Azért arra se vegyél mérget, hogy a Lszonda tökéletesen műxik, főleg, ha univerzálisat vettél bele. Viszont arra készülj fel, hogy nagy valószínűséggel le kell bontgani a hfejet, legalábbis én biztos levenném.
Grando30-03-2009 23:27:27 // 25264
A gyertyákra is kérdezz rá Harinál... ;)))
Blondy30-03-2009 23:23:58 // 25263
A mestert dobtam,a gyujtás kábelek 3 évesek szilcon reflex árnyékolt nem olcsó kategória azok jók,nézve lettek.A gyertyákkal szemben kétségeim vannak BOSCH Iridium de nekem nem teszenek és ezek szeirnt a mocinak sem.Holnap veszek ujjakat NGK N1-BP6ES-t ajánlották a LODGE H25 híjján,a motorterem nagy esőben vízben steris mosáskor beázik.A gyujtással nincs baj ma megnézte egy autó vill szaki,a gyertyákra gyanakszik de csak hideg motornál van a rángatózás ha meleg jó minden,az olajat nem eszi 15.000km-nél cseréltem olajat és kb 2,-2,5 dl hiányzott belőle.Mi az a HC ? A lamda és kat 3 évesek azok még nem lehetnek szarok a fogyasztása nem változott.Gyertát cserélek és viszem Hari mesternek ő biztosan kideríti hogy mi a szar van vele.
pb_30-03-2009 22:52:16 // 25262
Először is, ezt a mesterMbert hanyagold, szvsz.
Sztem a problémád összetett. Az 1. dolog amit orvosolni kéne az a gyújtás probléma. Gyertyák kábelek mikor voltak cserélve, vagy voltak 1általán? Aztán, azt is + kéne vizsgálni, hogy a motortér nem ázike be.
A CO, pedig nagy valószínűséggel azért rossz, mert nem műxik +felelően a gyújtásrendszer. A 2es, 4es értékei nem a legjobbak, olajat nem eszi? Bár, attól még lehetne jó a CO, akkor inkább a HC xar. Az ilyen tisztítóadalékokat felejtsd L, ezt csak bontással lehet normálisan +csinálni. 1általán nem biztos, hogy a kokszosodás miatt ilyenek a komp értékek. Simán Lkopik az 1ik oldali veztengely is, főleg 1.4eseknél láttam már ilyet. Ezenkívül a CO, még lehet rossz az Lköszönő Lszonda és kat(ha van) miatt is.
Sztem a problémád összetett. Az 1. dolog amit orvosolni kéne az a gyújtás probléma. Gyertyák kábelek mikor voltak cserélve, vagy voltak 1általán? Aztán, azt is + kéne vizsgálni, hogy a motortér nem ázike be.
A CO, pedig nagy valószínűséggel azért rossz, mert nem műxik +felelően a gyújtásrendszer. A 2es, 4es értékei nem a legjobbak, olajat nem eszi? Bár, attól még lehetne jó a CO, akkor inkább a HC xar. Az ilyen tisztítóadalékokat felejtsd L, ezt csak bontással lehet normálisan +csinálni. 1általán nem biztos, hogy a kokszosodás miatt ilyenek a komp értékek. Simán Lkopik az 1ik oldali veztengely is, főleg 1.4eseknél láttam már ilyet. Ezenkívül a CO, még lehet rossz az Lköszönő Lszonda és kat(ha van) miatt is.
Blondy30-03-2009 19:27:23 // 25261
Hát a lényeg az hogy alergiás az esőre,azt vettem észre ha esik az eső és párás a levegő a 2s 4s hengereim gyujtása indításkor nem ment jól rángatott és csak melegedés után állt be. Elvittem a mesterhez és az azt mondta hogy ez jó! jelzem meleg motornál.Aztán észrevettem hogy menet közben sem mindég megy valamelyik henger.Aztán elvittem füst mérésre és kiderült hogy sok a Co-m.Nem nyugodtam bele elvittem megint a mesterhez és megmérettem vele a kompressziót. a jobb oldalon az 1-3s hengerben 12s a kompi a 2s ben 10,a 4s-ben 8, a kompi nem tudtuk mire vélni a jelenséget mert külön nem szokott a vezérmű tengely kopni csak az eggyik oldalon.Így a diagnózis a következő lett,a gyujtás beázása és a gyertyák helytelen égése folytán le kokszosodtak a 2-4s kipufogó szelepek és átengedik a Co-t magasabb fordulaton.A kérdésem az lenne hogy mit lehetne vele tenni hogy ki pucolódjon,tudom hogy vannak szelep tisztító adalékok csak az a kérdés hogy melyik jó? És esetleg valami turpisság van e hogy ne keljen bontani a motot?
pb_30-03-2009 15:28:27 // 25260
Ööö, mi, hogy?))
Tehát mi történt pontosan?
Tehát mi történt pontosan?
Blondy30-03-2009 15:01:41 // 25259
Sziasztok!
Bajom van a vassal! Eggik oldalon beázott a gyujtásom (Boxer´)és a gyertyám való színű nem ment 100%˛-on ezért bekokszolta a kipu szelepet és szökik a Co,Humánus tanácsot kérnék tölletek,mert egy ba...rom a drót kefét ajánlotta!
Bajom van a vassal! Eggik oldalon beázott a gyujtásom (Boxer´)és a gyertyám való színű nem ment 100%˛-on ezért bekokszolta a kipu szelepet és szökik a Co,Humánus tanácsot kérnék tölletek,mert egy ba...rom a drót kefét ajánlotta!
kertecs30-03-2009 14:21:20 // 25257
Vagy csak egyszerüen lejön a váltó és kész?
Hát olyan egyszerűen szerintem nem jön le. A futóműnél is csavarozhatsz...
Hát olyan egyszerűen szerintem nem jön le. A futóműnél is csavarozhatsz...
Torque30-03-2009 11:51:23 // 25256
Halihó!
Kuplung csere előtt állok és az lenne a kérdésem hogy a váltó leszedéséhez meg kell e bontani a futóművet is?
Vagy csak egyszerüen lejön a váltó és kész?
Előre is köszi!
Kuplung csere előtt állok és az lenne a kérdésem hogy a váltó leszedéséhez meg kell e bontani a futóművet is?
Vagy csak egyszerüen lejön a váltó és kész?
Előre is köszi!
GTPeti30-03-2009 11:37:21 // 25255
Srácok, a gömbcsukló kérdésre nem reagált senki semmit. :((
GTPeti30-03-2009 11:36:52 // 25254
Köszönöm. Bár egy előzetes kipróbálás mindenképpen megelőzné nálam a szerelősession-t. (Ezt meg megoldhatnám pár nyomógombbal is. Oldhatnám, ha lenne időm. :)
pb_29-03-2009 22:06:16 // 25253
Nézd + az Adok-veszekben, sokan bontanak/tottak mostanában boxert. Bármelyik befecskendezősé jó lesz neked.
Wickey29-03-2009 21:54:31 // 25252
kipróbálásra adok, utána meg túrunk egyet ebay-en.
alfa kutya29-03-2009 19:11:43 // 25251
Szia tudnál valami hejet mondani ahol tudnék venni mert nem találok sehol a neten ijen néven hogy motorhőfok jeladó. előre is köszi.
pb_29-03-2009 12:39:45 // 25250
Cserélni szokták.
alfa kutya29-03-2009 11:13:07 // 25249
Sziasztok nem tudjátok hogy motorhőfok jeladot hogy szokták javitani javitani ?
admirális29-03-2009 10:59:44 // 25248
Ok, most látom az oldaladon, hogy neked is fém fedeles. Akkor a 2.0-ról még kelleni fog a legfelső műanyag is, az az ezüst színű, amire rá van írva nagy piros betűkkel hogy Alfa Romeo. És ne felejts el hozzá való szelepfedél tömítést is beszerezni!
admirális29-03-2009 10:56:42 // 25247
Rámegy. Az 1,6-od az eredetileg fém, vagy műanyag szelepfedeles?
Bördi 15629-03-2009 10:43:25 // 25246
Sziasztok SOS segítséget szeretnék kérni mindenkitől van egy 1.6 os 156 osom 98 as kiadású párnapja eltört a szelep fedelem kérdezni szeretném hogy 2.0 es szelep fedél rámegy e a 1.6 osra mert csak olyat tudok szerezni és hogy méretbeli különbség van e a kettő között. Előre kösz mindenkinek
szasza(SW)28-03-2009 18:56:48 // 25245
Majd megmutathatod holnap:))
Mulder28-03-2009 18:52:58 // 25244
Most jut eszedbe ilyeneket megtudni?:) 2 literes kóóóólásüveg elvág............?:)
128-03-2009 18:31:06 // 25243
Szerintem ez gyújtás problem....
szasza(SW)28-03-2009 18:24:24 // 25242
Sziasztok!
A szervóból holt tudom leengedni az oilt,hogy ne locsoljak mindent össze?
Az utcán cserélnénk a szivattyút.Ahogy néztem a szivattyúhoz nem igazán fér be edény:(
Valami okos megoldás?
A szervóból holt tudom leengedni az oilt,hogy ne locsoljak mindent össze?
Az utcán cserélnénk a szivattyút.Ahogy néztem a szivattyúhoz nem igazán fér be edény:(
Valami okos megoldás?
Alfateso (Pucu)27-03-2009 23:30:46 // 25241
Helló! 145 2.0 vasam van.3000 fordulat alatt ha kicsit nagyobb gázt adok neki, mindig berángat, mintha kihagyna egy henger, amikor meg motorfékkel lassulok, akkor pedig puffog.Mi lehet a baja?
GTPeti27-03-2009 19:42:27 // 25240
A méretéről annyit, hogy a menetes részek M5 v. M6-osak. (Nem volt nálam subler. :)
GTPeti27-03-2009 19:41:39 // 25239
Srácok, ha vki tud egy jó helyet Bp-n (nem a világ végén :), ahol ilyesmi gömbfejet lehet kapni, ne kíméljen:

Az egyik ilyen gf. a váltóbowdenem végén igencsak csereérett egy ideje. Most, vmi jófajtát szeretnék rátenni. Úgy láttam ez meg is oldható, hiszen a bowden vége menetes, maga a fej pedig legrosszabb esetben lefűrészelhető, és fúrok a helyére egy lyukat.

Az egyik ilyen gf. a váltóbowdenem végén igencsak csereérett egy ideje. Most, vmi jófajtát szeretnék rátenni. Úgy láttam ez meg is oldható, hiszen a bowden vége menetes, maga a fej pedig legrosszabb esetben lefűrészelhető, és fúrok a helyére egy lyukat.
GTPeti25-03-2009 19:55:53 // 25237
OK... Tudod az én koromban már... :))
bilon25-03-2009 19:48:15 // 25236
már beszéltünk erről :DDD
leszedtem, nincs csatim, de a compom olyan, mint a tiéd...ill. ezt mondtad anno, a motorszámból :)))
ha kell kart veszek gyorsan :))
leszedtem, nincs csatim, de a compom olyan, mint a tiéd...ill. ezt mondtad anno, a motorszámból :)))
ha kell kart veszek gyorsan :))
Norc25-03-2009 19:44:46 // 25235
Amit tudok, mint hibaokozó:
légtömegmérő, alapjárati léptetőmotor, fojtószelepálás érzékelő, lamdaszonda (nálam ez okzta a gubancot). Ha lamdát cserélsz, várj vele egy pár kilómétert, mert ídő kell neki hogy észhez térjen, az enyémnek is kellett pár kilóméter. De lehet még ezer oka a dolognak, én első körben otthon ezeket jártam végig.
légtömegmérő, alapjárati léptetőmotor, fojtószelepálás érzékelő, lamdaszonda (nálam ez okzta a gubancot). Ha lamdát cserélsz, várj vele egy pár kilómétert, mert ídő kell neki hogy észhez térjen, az enyémnek is kellett pár kilóméter. De lehet még ezer oka a dolognak, én első körben otthon ezeket jártam végig.
GTPeti25-03-2009 19:43:15 // 25234
Te már vettél kart? Sőt... Te már nézted, hogy van-e csatid?? Tudod, kormányoszlopborítás le, fehér árva csatit keres.
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2009 19:41:55 // 25233
Tempomat jó dolog nagyon komálom :D az enyémet leszedhetitek addig sörözöm jégerrel :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2009 19:40:55 // 25232
minél több a vazelin Anál jobb :DDD
bilon25-03-2009 19:40:54 // 25231
ebbe a tempomatosba beszállhatok én is? :)))
GTPeti25-03-2009 19:39:51 // 25230
Ja igen, nekem nincs karom se. :((
GTPeti25-03-2009 19:38:13 // 25229
OK, csak jussak megint haza. Rátérhetünk a témára. Egyedül azt kell megnéznem, hogy az érintkezőtűk ott vannak-e a csatiban. Ha nem, kell vhonnan bányásznom.
Wickey25-03-2009 19:36:24 // 25228
üljünk már össze egy karton sörrel és gyártsuk bele mindkét kocsiba :-)
különben az életben nem lesz tempomatunk :-P
különben az életben nem lesz tempomatunk :-P
GTPeti25-03-2009 19:34:17 // 25227
Tempomat: Nálam sincs csati, igaz az enyém pár hónappal tapasztaltabb, mint a tied.
ÉS! Az ám nem 100%, hogy más kábelköteggel lesz tempomat funkció. Mellesleg nem is kéne ahhoz kábelköteg, csak a hiányzó vezetékeket betenni az ECU és a kar közé. (Na ez az aminek provizorikus végrehajtását régóta halogatom.)
ÉS! Az ám nem 100%, hogy más kábelköteggel lesz tempomat funkció. Mellesleg nem is kéne ahhoz kábelköteg, csak a hiányzó vezetékeket betenni az ECU és a kar közé. (Na ez az aminek provizorikus végrehajtását régóta halogatom.)
GTPeti25-03-2009 19:31:37 // 25226
Jé, de ismerős ez a motortér. :)
muzsai25-03-2009 19:27:55 // 25225
így van egy tökéletesen működő eladó légtömegmérőm.
muzsai25-03-2009 19:25:52 // 25224
Üdv.
Ugyan ez volt az én problémám is. Nekem az 1. henger gyújtókábele volt elrohadva. Ja és a gyertyákban volt 116ezer km.
Ugyan ez volt az én problémám is. Nekem az 1. henger gyújtókábele volt elrohadva. Ja és a gyertyákban volt 116ezer km.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
798
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?