Forum >> Szerelőműhely

Poló26-07-2008 22:20:38 // 21386
Bikázni nem próbáltátok?
Ha sikerül elindítani, feltétlenül mérd meg a töltést is.
TSiga ( I am the TSIG)26-07-2008 22:19:15 // 21385
Az önindító semmit sem köszörűlt. Indítani akartam, de minden lámpa elhalványult.
Szerintem az akku is xar. Azért nem indult. A hibaüzenet meg csak kontakthiba lehet...
Poló26-07-2008 22:13:28 // 21384
Köszörült az önindító? Úgy mintha tele lenne az akku vagy gyengébben vagy egyáltalán nem?
TSiga ( I am the TSIG)26-07-2008 22:10:09 // 21383
Az. Vehicle Dinamyc Control.
Poló26-07-2008 22:08:06 // 21382
A VDC az a menetstabilizátor, nem?
TSiga ( I am the TSIG)26-07-2008 22:07:38 // 21381
Kevés van az akkuba. Valszeg bexart. Ezért nem indulhat.
TSiga ( I am the TSIG)26-07-2008 22:05:44 // 21380
Holnap átteszem az én alfámból a zsír új Exide akkut. Ha minden működik, akkor kell ide is egy akku.
Gyöki26-07-2008 22:04:05 // 21379
Nekem vasúti sineken áthaladás után jelezte ezt a hibát, de azóta sem jelent meg, működik rendesen. Csöri most nézte át comp-pal és nem jelezett gondot. De, ha neked nem indul, akkor nagyobb gond lehet...
Poló26-07-2008 22:03:44 // 21378
És olyankor mia van, ha beteszed 3.-ba, de nem megy az autó, csak pörög a motor?
Liquid26-07-2008 22:02:31 // 21377
sajna ehhez nem értek, csak azt tudom mondani hogy a 11,5V kevés az biztos
TSiga ( I am the TSIG)26-07-2008 22:01:08 // 21376
Nem mértem, mert nem indult be. Apu ált be a ház parkolójába és kigyulladt a sárga háromszög körülötte körbe egy nyíllal. Fémes hangot hallott a bal első kerék mellöl. Fékezett, majd a hiba megszűnt. Utrána lehívott Apu. Megnéztem az autót és nem indult be. Lehoztam a feszmérőt és 11.5 V volt benne.

Okozhatje-e az, hogy xar az akku?
Liquid26-07-2008 21:38:12 // 21375
a generátor rendben van, tölt?
nagyon kevés a 11,5v
ha jár a motor akkor mennyit mutat?
TSiga ( I am the TSIG)26-07-2008 21:15:39 // 21374
S.O.S.!!!
Tudja valaki, hogy a VDC failure mit jelent egy 1.6 120LE 147-esben. Atyámnak kiírta, és nem tudjuk mi van. Az akkuban kb. 11.5V van.
Holnap utazunk el vele Svájcba.....
RoliQ426-07-2008 19:34:20 // 21373
ha olyan mit a 156 osokban akkor én a kulisszára tippelek!
Wickey26-07-2008 19:28:32 // 21372
Több opció is lehet. Végig kell nézni mindet.
Váltó, rudazat vagy bowden, kulissza.
Egyenként le lehet ellenőrizni őket, nem ügy. Lekell kötni a váltóról a rudazatot vagy bowdeneket (fájdalom de nemtom hogy rudazatos vagy bowdenes a fiatok váltója), és megnézni úgy szorul-e. Ez sima ügy. Ha igen, akkor a váltó kilőve. Lehet továbbmenni és a kulisszánál vagy a bowdeneknél keresni a bibit (megtépett kulissza rögzitőcsavarok, idegentest a kulisszában, kiszőrösödött bowden, ilyesmikre gondolok).
Majd írd meg, mit találtak.
URBAN26-07-2008 14:54:11 // 21371
A kuplung rendesen kiemel, nem az a gond.
A váltókart nehéz mozdítani, és nem áll be középre, tehát ha kiveszem mondjuk egyesből ott marad a váltókar. nemtudom érthetően írom e, dehát nem vok profi autószerelő sajnos.
Ferke26-07-2008 14:43:38 // 21370
Kuplung rendben van? Elsőre azt kéne kipipálni.
URBAN26-07-2008 13:47:27 // 21369
Hello! Segítségeteket kérném. 147-esem váltója nagyon nehezen jár, és nehezen találom a 3-as és négyes fokozatot. Mi lehet a gond? Készülök szerelőhöz, de előtte tájékozódom, hátha vkinek van valami ötlete, vagy járt már hasonlóan! köszi előre is
Erhard 242 (Pure Energy)25-07-2008 10:27:44 // 21368
repedés a szívótorkon, vákumcsőnél, levegőcsőnél, légszűrőházon...
Erhard 242 (Pure Energy)25-07-2008 10:26:59 // 21367
meg a kormány jobbra, balra párszor...
Liquid25-07-2008 10:24:10 // 21366
szeroolajcserét rendesen csak úgy lehet, ha alul megbontod valahol a csővezetéket, kifolyatod az oilt, majd feltöltöd. Nincs leeresztője.
someday25-07-2008 10:21:02 // 21365
Köszönöm a válaszokat.

A repedés mit jelent?
A kormányszervóban olajat cserélni nehéz vagy a normaluser is meg tudja csinálni?
Erhard 242 (Pure Energy)25-07-2008 10:16:06 // 21364
hali

1.jobb esetben főhenger vagy munkahenger rosszabb esetben kinyomócsapágy..
2. van hozzá köze..
3. alapjárati vagy LMM vagy lambda vagy repedés...
4. passz
5. cserélj szervóolajat amíg nem késő
someday25-07-2008 09:56:41 // 21363
Sziasztok!

(Sajnos) lenne egy pár kérdésem.

1. Tegnaptól hirtelen "érezni kezdtem a fogakat" váltáskor, mintha nem emelne ki a kuplung rendesen vagy nem tudom. Ez minek lehet az előjele? Mit kell megnézetnem?
(Különösen egyesben, de minden fokozatban lehet érezni)
2. van e hozzá köze, hogy néha 2x kell kuplungolnom a hátramenethez?
3. Talán azért hogy most párásabb az idő de visszajött az, hogy a kocsi változatlan gázpedál állásnál egyszercsak motorféket produkál, majd hirtelen "gázadással" igyekszik vissza a megfelelő tempóra és ezt igen sűrűn főleg 2000 - 2000utáni fordulatnál. Szar 60al 70el menni 5 ben. de 50el 4ben is..
Az alapjárat is elkezdett mászkálni. Ez vajon mi?
4. a hátső üléstámlák "karmai" le vannak akadva az csomagtartótól elválasztotó falról és az istenért sem tudom visszaakasztani. Azt hogy lehet?
5. Egyre hangosabb a kormányszervó nemtudommilye :) Ilyenkor kevés benne az olaj?

Na csak ennyi :P
140K Km es 156 1.6TS 1999es
Előre is kösz ha valaki tud jó megközelítéseket :)
kertecs25-07-2008 09:31:45 // 21362
Igen, ezen már mi is tanakodtunk Faterral, aki tanult autószerelő maistro... szerintem esete, típusa válogatja.
Könnyen lehet, h félmegoldás, de azért nehogy meg kelljen fúrni egy blokkot 200E km után, mert kajálja az olajat...
Ferke24-07-2008 20:34:54 // 21361
Az a baj, hogy az ilyen gyűrűzési megoldások nagyrészt inkább félmegoldások. Szerintem legalább az esetek felében a gyűrűkopás a hangerfal kopásával is jár. A kopott hengerfal pedig az új gyűrűkkel még rosszabb párosítás, mint eredetileg volt.
Átok79146TD24-07-2008 14:27:13 // 21360
az enyémből is elfogyegy liter 10000 alatt:DDD
elcsöpögi..:DDDD
roli15623-07-2008 21:45:34 // 21359
Kezdek hengerfejjel. És majd meglátom hogyan tovább. :-)
GT Ɨ|ѯ23-07-2008 12:31:32 // 21358
az enyém is ilyen:-)
kertecs23-07-2008 07:54:36 // 21357
Egy jó TS 16V szerintem is ilyen
kertecs23-07-2008 07:51:53 // 21356
1 liter/1000 km-nél már Szamosi véleménye mellett lennék, de pl. én sem gyűrűztem meg a sajátomat : ) Az azért melóban sokkal durvább mutatvány...

Ez az olajfogyasztás már igen durva, a tapasztalat szerint az én motorom csak pályán csipeget és távol sem ennyit! Amikor leszedtem az első szelepszár szimeringet már éreztem, h nem csak ez okoz gondot: 190E után sem vesztette még el a rugalmasságát, nem voltak kikeményedve.

Az a ciki, ha megcsinálod a hf-et és nem oldja meg a problémádat! Mert akkor a gyűrűzéshez ismét hf le...
Grando22-07-2008 20:32:39 // 21355
Pedig hidd el. Azért le is oltottam egy V6 hirdetőt anno, amikor azt mondta, hogy két olajcsere között csak néhány decit eszik meg. Azt hitte, hogy most aztán seggre esek. :DDDD
roli15622-07-2008 20:32:29 // 21354
Én is 10e-ért vettem. Köszi.
BMW forever!!!!!!!!22-07-2008 20:31:05 // 21353
vannak,az enyémnek csak egy baja van,az viszont elég súlyos........HOGY NEM VÉÉÉÉÉÉÉÉHAT.
Grando22-07-2008 20:30:29 // 21352
9-et nem érte el akkor sem, ha tapostam mint állat. ;)))
András bácsi22-07-2008 20:28:30 // 21350
Látod, vannak még jó motorok.
BMW forever!!!!!!!!22-07-2008 20:27:31 // 21349
ma néztem az enyémet.olajcsere óta mentem 7000 km-t és ugyanannyi van benne most is.
ystuc22-07-2008 20:25:42 // 21348
Az a gázOLAJat imádta... :-D
András bácsi22-07-2008 20:24:53 // 21347
Persze. Az üzlet nem az autó eladása, hanem az üzemeltetése. Kissé túlozva persze.
Grando22-07-2008 20:24:19 // 21346
A jó öreg VM TáDém még csak nem is csipegette. ;)))
András bácsi22-07-2008 20:23:25 // 21345
Emlékszem olyan HA-s Astrára, amit a Szuna szervizelt anno. Elvitted fekete olajjal, és kihoztad fekete olajjal. Így nem véletlen, hogy nem sokat bírt, és enni kezdte.
Erhard 242 (Pure Energy)22-07-2008 20:22:21 // 21344
a TB csipegeti az oil-t....lásd turbódiesel ott is csipegetik akármelyik fajtát nézel...nem tudom mit hogyan terveztek :))) bár kinézem mindenből hogy sajnos tervezik a dolgok fogyását, kopását, üzemidejét...
ystuc22-07-2008 20:19:12 // 21343
Az EcoTec Astra is eszi. :-)
Jó, ez elég rossz példa volt. :-D
András bácsi22-07-2008 20:16:35 // 21342
Igen. A V6TB-nél meg az 1l/1000km! De attól még ez nem a természetes.

Gondolj bele: attól hogy TS még ugyanolyan elven működik, mint a többi motor. Természetes bizonyos elhasználódás, különösen fordulaton, de azért ne mondja senki, hogy eleve úgy tervezik, hogy megegye az olajat.
András bácsi22-07-2008 20:14:22 // 21341
Nem típushiba, hanem valamilyen hibajelenség figyelmen kívül hagyása, és rossz/vagy öreg olaj. Viszont valóban gyakori. A csapágyat csak megbontással lehet csekkolni.

Van néhány cuccom, de jelenleg kifogyóban vagyok. A tengelyt pl. 10/db-ért adtam volna.
Erhard 242 (Pure Energy)22-07-2008 20:10:56 // 21340
apropó olajzabálás Szamosi bácsi azt mondta hogy amelyik TS nem eszi az olajat olyan nincs :) az 1L/10000km megengedett.....
roli15622-07-2008 20:10:13 // 21339
OK. Köszi.
ystuc22-07-2008 20:09:55 // 21338
Elhiheted, hogy nekem sem tecc. :-)
ystuc22-07-2008 20:09:13 // 21337
Szelepszárszimmering, szelepvezetők, teljes vezérlés, vízpumpa. Blogomban benne van minden, ha van kedved, olvasgasd. :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.