Forum >> Szerelőműhely

roberto3307-08-2008 16:21:05 // 21486
Köszönöm.
kalizsoli07-08-2008 08:51:30 // 21485
Tisztelt Cartársak :-)

Amennyiben sportülést szeretnék szerelni az autóba, de abban nincs oldallégzsák milyan módon lehet megoldani, hogy ne generáljon hibaüzenetet a légzsák hiánya és ne világitson a kontroll lámpa?

Válaszokat előre is köszönöm!
Liquid07-08-2008 07:53:01 // 21484
levenni nem kell, de le kell engedni és akkor oldalra ki lehet húzni a rudat
Én csak megfigyelő voltam, Csöri csinálta :)
roberto3307-08-2008 07:40:16 // 21483
Köszi így már értem a bölcsőt is levettétek a mutatványhoz?
Liquid06-08-2008 17:36:26 // 21482
attól függ mit értesz beszerelt alatt :)

a stabrudat természetesen ki kell venni, ami nemkicsi mutatvány. A szilenteket félre lehet húzni anélkül hogy a fém házból kivennéd
így néz ki:
Erhard 242 (Pure Energy)06-08-2008 15:58:17 // 21480
olyan 3 rugó a szilent/db...
roberto3306-08-2008 15:53:00 // 21479
Szia a szilentet félrehúzni beszerelt állapotban is lehet?

Ezek szerint a gumi ahol érintkezik a stabrúddal képes azt kikoptatni...
roberto3306-08-2008 15:49:38 // 21478
Szia Kartárs,

koc(p)ogó hangja van de nem kell feltétlenül gyorsan mennem vagy gödörbe belemennem hogy koppanjon egyet-kettőt.
Liquid06-08-2008 15:17:13 // 21477
milyen handja van? nyekegő vagy kopogó?

egyébként ez egy fém rúd, amin valami gumiféle szilent van egy fém "házban". Ezt a fém fület le lehet venni és alatta kicserélni a szilentet, majd visszahegeszteni, ha a rúd még nincs nagyon megkopva.

Nálam volt "nyekegő" hang, a gumi már kicsit megkezdte a fémet, de még nem volt vészes, szilent félrehúz, megzsíroz visszarak, és azóta közel 20e km-t mentem hangtalanul
roberto3306-08-2008 15:02:31 // 21476
Ill még egy kérdés, a fém a szilentben van, vagy maga a kar alatt érted a fémet?
roberto3306-08-2008 15:01:19 // 21475
Szia Erhard, köszi a választ.

Ezekszerint csak a szétszedéskor derül ki egyértelműen, hogy a fém is meg van-e kopva.

Most így hogy műszaki, zöldkártya, kutyacsont csere volt kicsit árérzékenyebb vagyok, de már nagyon zavar a kopogás. Szilentet mennyiért tudnál?
Erhard 242 (Pure Energy)06-08-2008 13:59:04 // 21474
ha nincs a fém elkopva lehet cserélni a szilentet, viszont ha fémet is kikezdte akkor pár ezer km múlva megint kopogni fog...attól függ mennyire vagy árérzékeny...
Erhard 242 (Pure Energy)06-08-2008 13:45:08 // 21473
töltőnyomás érzékelő 19e a nagynyomású érzékelő 40-50 körül van..
alfa kutya06-08-2008 13:27:19 // 21472
Sziasztok az üzemanyagszürő cseréje bonyolult?
roberto3306-08-2008 12:08:15 // 21471
Sziasztok,

a Szerelőm tegnap elkövetett egy hibát. Műszakin volt a gép / '98 2.0 TS / és dirakt mondtam Neki, hogy a kormánystabilizátor rudat a jövő hónapban cserélni kell, majd megrendelem és megcsináljuk.

Ehelyett kicserélte nekem a műszaki előtt a kormánystabilizátor rúdhoz csatlakozó kis "kutyacsontokat", persze hogy megmaradt a kopogás úthibákon ill kis egyenetlenségeket is.Mikor menten az auótért lelkendezve mondta hogy milyen jó lett, nekem 25 km után ugyanúgy kopogott, amikor rosszabb szakaszra értem és egy kis dombra slégen áltam fel. Persze oda is adtam az árát ( elhittem hogy már nem kopog ), de megmondtam Neki hogy legközelebb csak a általam Alfás kedvezményel megrendelt és a hozzáértők / Erhard, Ofi / által javasolt alkatrészt tegye bele. Na de kérdésem lényege, hogy egy a kormánystabilizátorban elég lenne e a két szilentet cserélni vagy komplett az egészet kell, hogy megszűnjön végre a kopogás.
UrsusManor06-08-2008 11:14:03 // 21470
Helló,
a következő kérdésem lenne hozzátok:
Alfa GT 1,9 JTDm az autó, és pár hónappal ezelőtt kaptam egy hibaüzenetet indításnál: Motor Control System Failure. Tünet: alapjárat olyan egy percig össze vissza ugrált és gázfröccsre erős kormolás. menet közben pedig érezhetően ki ki hagyott egy árnyalatit a motor. Elvittem szervízbe: Dunakeszi, FIAT Bertinus ( itt még mindig elégedett voltam ) . laptop fel: diagnózis: Magasnyomású üzemanyag nyomásérzékelő egyszeri kontakthibája. A srác azt mondta ne cseréljem még ki.
Azóta olyan 8-12 indításonként a hiba újra előjön, 3-4 indításig jelzi a komputer, majd utána semmi. Visszaáll minden a régibe, semmi kormolás, semmi tévelygés alapjáraton.
Tapasztalt már valaki hasonló hibát?? cseréljem ki az érzékelőt?? Azért vacillálok, mert olyan 120e-s alkatrészárról rebesgettek nekem....
Előre is köszi minden segítséget!
GTPeti06-08-2008 10:02:55 // 21469
Tegnap próbálgattam hazafelé, nem éreztem semmi rendelleneset. Tartja az egyenest, fékezéskor is. Ma tényleg úgy fogok a szervízbe menni, hogy csak méretni akarom.

A gumi, azért nem hiszem, hogy sérült, mert max 1cm-t nyomódott be oldalról, azt is nagy felületen. Ennyi rugalmassága pedig kell, hogy legyen az oldalfalnak. Az 1cm után jött a felni pereme ami "tehermentesítette a gumit". Azért óvatosan fogom megtenni az első km-et a legközelebbi pályázáskor.
HátvédRomeo05-08-2008 23:06:43 // 21468
Ne állítass semmit rajta! Ha azt végig járod amit irtunk kidrül, hogy mászik e az autó. Ha minden "teszt" ok, akkor ne engedd, hogy állítsanak rajta.
RoliQ405-08-2008 23:01:57 // 21467
ha a gumi szálszakadásos lenne azt éreznéd!!!!!! :) a felnit sérülésést is lehet érezni... főleg nagyobb sebességnél! ha görgőzni kell szerintem érezni! a görgőzés meg 4-5 ezer forint per felni! természetesen sérülés nagyságától is függ pont nemrég ütöttem el két felnim... 15 volt a görgőzése!!!!!! és 3,5 órán át tartott! hát kapott rendesen. csodálkoztam hogy a guminak meg semmi baja nem lett!
147jtd05-08-2008 22:33:48 // 21466
ugy érted ott hagyni a gumisnál, vagy a megfelelő hulladékgyűjtőben leadni, mert veszélyes hulladék?
EngineCoffeeTables05-08-2008 21:17:05 // 21465
És ha szálszakadásos akkor a kukábam ert nagyot szóóól!
EngineCoffeeTables05-08-2008 21:16:13 // 21464
Akkor amikor cseréled a gumikat nézesd meg a felniket, mert az új gumikat kár lenne ha félrekoptatnáegy esetlegesen ütő felni . asszem 4000Ft környékén görgöznek ki egy szett felnit. Szerintem megéri megnézni:)
147jtd05-08-2008 21:00:34 // 21463
vagy esetleg célszerű hátra tenni, ha van esély a szálszakadásra.
GTPeti05-08-2008 20:24:39 // 21462
A gumik utolsó szezonosak, tehát pár hónapjuk van hátra. Csak annyit még kibírjanak!!
GTPeti05-08-2008 20:21:52 // 21461
Köszönöm, a megnyugtató véleményeket!

Hazafelé kipróbálom amit írtatok. Holnapra van időpontom a furóművesnél, vszínüleg azért elmegyek. Bár már a telefonban is úgy tűnt, hogy alapból állítani akar rajta (dupla pénzért...). Mondtam neki, hogy nemrég volt állítva, most csak át akarom vizsgáltatni...
HátvédRomeo05-08-2008 20:08:32 // 21460
GTPeti!

Keress egy asztallap mnőségű utat, amihely sok sikert kívánok már most innét Kanizsáról! :-)
Ott olyan 80-100-as tempónál engedd el a kormányt! Ha nem sétál OK! Majd ebből fékezz intenzíven, de óvatosan fogd a kormányt és figyeld így húz e valamerre. Ráz e a fékezés. Kicsit 60-nál rángasd meg a kormányt hogy a kilengéseknél van e fura hang, kopog recsegés, bármi. Fekvőrendőrön meg menj át ahogy szoktál és halgasd a lengéscsillapító szuszog e rendesen, műkszik e.
Ha mind ez OKéjj, akkor megúsztad a témát. Amúgy az Alfa Futóművek mindíg hiresen strapa bíróak voltak.
Én felraktam a 33-at annyiszor már holtérből éjjel patkára elejét hátulját, hála a kivilágításnak!" Semmi baja nem sétál nem ráz.
András bácsi05-08-2008 20:07:51 // 21459
Szerintem ettől nem lesz baja.
EngineCoffeeTables05-08-2008 20:04:33 // 21458
A guminál elöfordulhat hogy szálszakadásos lesz, érdemes levenni.
De a legjobb ha gumisnál kicentiroztatod, h a túl nagyot üt akkor érdemes levenni a gumit és a felnit üresen megpörgetni a gépen, mert ha nagyot kapott azt nem árt kigörgöztetni mert az ütő felni képes a jó gumit is félrekoptatni. Sajnos tapasztalat:((((
RoliQ405-08-2008 19:43:23 // 21457
ha a nem érzel az egyenesfutásban hibát és az autó nem ráz , akkor ezt most megúsztad!
Erhard 242 (Pure Energy)05-08-2008 19:40:33 // 21456
a gumi :) meg a baktériumok amik a járdakövön laktak ... szegények...
GTPeti05-08-2008 19:21:46 // 21455
Senki nem kommentál? :(
GTPeti05-08-2008 13:18:51 // 21454
Az utolsó mondatomhoz egy kis kiegészítés:

...vagy nagyon érzékeny egy oldalirányú ütésre.
(Ha igen, mi sínyli ezt meg legjobban?)
GTPeti05-08-2008 13:13:44 // 21453
Srácok, engedjétek meg, hogy itt is érdeklődjek a szakértők/tapasztaltabbak véleménye iránt:
A helyzet a következő. Egy tgk-t kellett kikerülnöm és kicsit elkaptam egy járdaszegélyt. Súroltam, kb. 0,5-1cm-vel lehetett bejjebb, mint kellett volna... Belül rendesen lehetett érezni, de nem dobta nagyon odébb az autót. Azt hittem rendesen látszik majd a felnin, mivel "kemény érintkezésnek" éreztem, ezzel szemben egy kicsit "felkenődött" a gumi a felnire, de ezenkívül az egyáltalán nem sérült. A kérdés, hogy ennyit vajon kibírt-e a futómű...
Lali7504-08-2008 21:29:13 // 21452
meguntam a próbálkozást,rádugtuk egy 300e.-érő gépre,és megoldódott a gond.
Lali7504-08-2008 21:26:43 // 21451
Érdemes a gyártó progiját használni szerintem.
147jtd04-08-2008 21:25:36 // 21450
nekem is voltak com port beállítási gondok, de kommunikálok, a kocsival, viszont kuplung, és üza jeladó hibát irt ki...

töröltem őket, azóta nem néztem.

de a fed.comp tovabbra is kiirja hogy viz van a szűrőben.

de milyen progit használtál?

esetleg tud vki müködöképes alfadiagot?
Lali7504-08-2008 21:20:07 // 21449
Próbáltam én is,elm327-tel is,nem ment.Valószínű beállítási gondok lehetnek.
147jtd04-08-2008 21:15:24 // 21448
ISO9141-2 KK/L Interfész USB


http://www.obd-diag.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=29&category_id=1&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=48
Lali7504-08-2008 21:08:07 // 21447
Mely interfészt használod?
147jtd04-08-2008 21:04:43 // 21446
illetve azt szeretném még kérdezni, hogy milyen szoftvert használtok laptopon a hibakód törlésére.
én az unidiaggal próbálkoztam kitörölni a viz van a gázolajszűröben, de nem sikerült.

147jtd04-08-2008 16:14:48 // 21445
vm hasonlora gondoltam én is...

thx...
bilon04-08-2008 13:55:04 // 21444
állítólag így működik:
"Ciao:-) Először is lebontottam a kormány alsó burkolatot, megnéztem van-e üres stekker az index mellett. Volt egy fehér színű, elmentem a bontóba, kértem próbára egy tempomat kart, összedugtam, egy csavarral rögzítettem, indítóztam, elindultam és próbáltam, hogy működik-e. Működött:-) Rögzítettem a másik csavart is, burkolat vissza, kézmosás és fizettem a kasszánál. Képeket akkor nem csináltam a beépítésről, de a próba út nélkül kb 4 perc beépítés bontással együtt."

én még nem néztem, de tervben van, amint lesz egy szabad hétvégém...igaz az enyém 156-os...:)
csocsi04-08-2008 13:35:23 // 21443
Igen így van. Blacky annak idején szerelt a 156-ba.
Ha meg van a csatlakozás akkor simán megoldható a dolog.
147jtd04-08-2008 13:19:27 // 21442
gyárilag nem volt benne, de elég sok tipusnál olvastam, hogy csak egy kart kell betenni a csoki az ott van.. kérdés az oalszok is ugy gondolkoztak e?


időm meg épp lenne:-P
Jata04-08-2008 12:44:19 // 21441
Igen.Az alfák söt az autók többsége egy tartályt használ a fékhetz és a kuplunghoz. Sztem a munkahengeredbe fosta el magát a karmantyu.Vagy most kezdi elfosni. Ha szerencséd van megtudod karmantyúzni de sztem érdemes ujjat beszerezni.
csocsi04-08-2008 11:14:37 // 21440
Ha ki volt építve akkor igen, meg némi idő.
pepel04-08-2008 11:07:00 // 21439
nekem is több mint 200
147jtd04-08-2008 10:48:41 // 21438
Sziasztok,

szeretnék 147 be utólag tempomatot beszerelni.
Elég csak a kar hozzá?

illetve ha ha valaki csinált ilyet, minden tapasztalatot szivesen veszek.

kösz.
Norc03-08-2008 21:26:13 // 21437
Üdv mindenkinek.
Havernak a 155-ösén kilyukadt a hűtő, ha volna valakinek egy használható elfekvőben, írjon légyszi. 2.0 st 16v mocis a gép.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.