Forum >> Szerelőműhely
RoliQ426-07-2008 19:34:20 // 21373
ha olyan mit a 156 osokban akkor én a kulisszára tippelek!
Wickey26-07-2008 19:28:32 // 21372
Több opció is lehet. Végig kell nézni mindet.
Váltó, rudazat vagy bowden, kulissza.
Egyenként le lehet ellenőrizni őket, nem ügy. Lekell kötni a váltóról a rudazatot vagy bowdeneket (fájdalom de nemtom hogy rudazatos vagy bowdenes a fiatok váltója), és megnézni úgy szorul-e. Ez sima ügy. Ha igen, akkor a váltó kilőve. Lehet továbbmenni és a kulisszánál vagy a bowdeneknél keresni a bibit (megtépett kulissza rögzitőcsavarok, idegentest a kulisszában, kiszőrösödött bowden, ilyesmikre gondolok).
Majd írd meg, mit találtak.
Váltó, rudazat vagy bowden, kulissza.
Egyenként le lehet ellenőrizni őket, nem ügy. Lekell kötni a váltóról a rudazatot vagy bowdeneket (fájdalom de nemtom hogy rudazatos vagy bowdenes a fiatok váltója), és megnézni úgy szorul-e. Ez sima ügy. Ha igen, akkor a váltó kilőve. Lehet továbbmenni és a kulisszánál vagy a bowdeneknél keresni a bibit (megtépett kulissza rögzitőcsavarok, idegentest a kulisszában, kiszőrösödött bowden, ilyesmikre gondolok).
Majd írd meg, mit találtak.
URBAN26-07-2008 14:54:11 // 21371
A kuplung rendesen kiemel, nem az a gond.
A váltókart nehéz mozdítani, és nem áll be középre, tehát ha kiveszem mondjuk egyesből ott marad a váltókar. nemtudom érthetően írom e, dehát nem vok profi autószerelő sajnos.
A váltókart nehéz mozdítani, és nem áll be középre, tehát ha kiveszem mondjuk egyesből ott marad a váltókar. nemtudom érthetően írom e, dehát nem vok profi autószerelő sajnos.
Ferke26-07-2008 14:43:38 // 21370
Kuplung rendben van? Elsőre azt kéne kipipálni.
URBAN26-07-2008 13:47:27 // 21369
Hello! Segítségeteket kérném. 147-esem váltója nagyon nehezen jár, és nehezen találom a 3-as és négyes fokozatot. Mi lehet a gond? Készülök szerelőhöz, de előtte tájékozódom, hátha vkinek van valami ötlete, vagy járt már hasonlóan! köszi előre is
Erhard 242 (Pure Energy)25-07-2008 10:27:44 // 21368
repedés a szívótorkon, vákumcsőnél, levegőcsőnél, légszűrőházon...
Erhard 242 (Pure Energy)25-07-2008 10:26:59 // 21367
meg a kormány jobbra, balra párszor...
Liquid25-07-2008 10:24:10 // 21366
szeroolajcserét rendesen csak úgy lehet, ha alul megbontod valahol a csővezetéket, kifolyatod az oilt, majd feltöltöd. Nincs leeresztője.
someday25-07-2008 10:21:02 // 21365
Köszönöm a válaszokat.
A repedés mit jelent?
A kormányszervóban olajat cserélni nehéz vagy a normaluser is meg tudja csinálni?
A repedés mit jelent?
A kormányszervóban olajat cserélni nehéz vagy a normaluser is meg tudja csinálni?
Erhard 242 (Pure Energy)25-07-2008 10:16:06 // 21364
hali
1.jobb esetben főhenger vagy munkahenger rosszabb esetben kinyomócsapágy..
2. van hozzá köze..
3. alapjárati vagy LMM vagy lambda vagy repedés...
4. passz
5. cserélj szervóolajat amíg nem késő
1.jobb esetben főhenger vagy munkahenger rosszabb esetben kinyomócsapágy..
2. van hozzá köze..
3. alapjárati vagy LMM vagy lambda vagy repedés...
4. passz
5. cserélj szervóolajat amíg nem késő
someday25-07-2008 09:56:41 // 21363
Sziasztok!
(Sajnos) lenne egy pár kérdésem.
1. Tegnaptól hirtelen "érezni kezdtem a fogakat" váltáskor, mintha nem emelne ki a kuplung rendesen vagy nem tudom. Ez minek lehet az előjele? Mit kell megnézetnem?
(Különösen egyesben, de minden fokozatban lehet érezni)
2. van e hozzá köze, hogy néha 2x kell kuplungolnom a hátramenethez?
3. Talán azért hogy most párásabb az idő de visszajött az, hogy a kocsi változatlan gázpedál állásnál egyszercsak motorféket produkál, majd hirtelen "gázadással" igyekszik vissza a megfelelő tempóra és ezt igen sűrűn főleg 2000 - 2000utáni fordulatnál. Szar 60al 70el menni 5 ben. de 50el 4ben is..
Az alapjárat is elkezdett mászkálni. Ez vajon mi?
4. a hátső üléstámlák "karmai" le vannak akadva az csomagtartótól elválasztotó falról és az istenért sem tudom visszaakasztani. Azt hogy lehet?
5. Egyre hangosabb a kormányszervó nemtudommilye :) Ilyenkor kevés benne az olaj?
Na csak ennyi :P
140K Km es 156 1.6TS 1999es
Előre is kösz ha valaki tud jó megközelítéseket :)
(Sajnos) lenne egy pár kérdésem.
1. Tegnaptól hirtelen "érezni kezdtem a fogakat" váltáskor, mintha nem emelne ki a kuplung rendesen vagy nem tudom. Ez minek lehet az előjele? Mit kell megnézetnem?
(Különösen egyesben, de minden fokozatban lehet érezni)
2. van e hozzá köze, hogy néha 2x kell kuplungolnom a hátramenethez?
3. Talán azért hogy most párásabb az idő de visszajött az, hogy a kocsi változatlan gázpedál állásnál egyszercsak motorféket produkál, majd hirtelen "gázadással" igyekszik vissza a megfelelő tempóra és ezt igen sűrűn főleg 2000 - 2000utáni fordulatnál. Szar 60al 70el menni 5 ben. de 50el 4ben is..
Az alapjárat is elkezdett mászkálni. Ez vajon mi?
4. a hátső üléstámlák "karmai" le vannak akadva az csomagtartótól elválasztotó falról és az istenért sem tudom visszaakasztani. Azt hogy lehet?
5. Egyre hangosabb a kormányszervó nemtudommilye :) Ilyenkor kevés benne az olaj?
Na csak ennyi :P
140K Km es 156 1.6TS 1999es
Előre is kösz ha valaki tud jó megközelítéseket :)
kertecs25-07-2008 09:31:45 // 21362
Igen, ezen már mi is tanakodtunk Faterral, aki tanult autószerelő maistro... szerintem esete, típusa válogatja.
Könnyen lehet, h félmegoldás, de azért nehogy meg kelljen fúrni egy blokkot 200E km után, mert kajálja az olajat...
Könnyen lehet, h félmegoldás, de azért nehogy meg kelljen fúrni egy blokkot 200E km után, mert kajálja az olajat...
Ferke24-07-2008 20:34:54 // 21361
Az a baj, hogy az ilyen gyűrűzési megoldások nagyrészt inkább félmegoldások. Szerintem legalább az esetek felében a gyűrűkopás a hangerfal kopásával is jár. A kopott hengerfal pedig az új gyűrűkkel még rosszabb párosítás, mint eredetileg volt.
Átok79146TD24-07-2008 14:27:13 // 21360
az enyémből is elfogyegy liter 10000 alatt:DDD
elcsöpögi..:DDDD
elcsöpögi..:DDDD
roli15623-07-2008 21:45:34 // 21359
Kezdek hengerfejjel. És majd meglátom hogyan tovább. :-)
GT Ɨ|ѯ23-07-2008 12:31:32 // 21358
az enyém is ilyen:-)
kertecs23-07-2008 07:54:36 // 21357
Egy jó TS 16V szerintem is ilyen
kertecs23-07-2008 07:51:53 // 21356
1 liter/1000 km-nél már Szamosi véleménye mellett lennék, de pl. én sem gyűrűztem meg a sajátomat : ) Az azért melóban sokkal durvább mutatvány...
Ez az olajfogyasztás már igen durva, a tapasztalat szerint az én motorom csak pályán csipeget és távol sem ennyit! Amikor leszedtem az első szelepszár szimeringet már éreztem, h nem csak ez okoz gondot: 190E után sem vesztette még el a rugalmasságát, nem voltak kikeményedve.
Az a ciki, ha megcsinálod a hf-et és nem oldja meg a problémádat! Mert akkor a gyűrűzéshez ismét hf le...
Ez az olajfogyasztás már igen durva, a tapasztalat szerint az én motorom csak pályán csipeget és távol sem ennyit! Amikor leszedtem az első szelepszár szimeringet már éreztem, h nem csak ez okoz gondot: 190E után sem vesztette még el a rugalmasságát, nem voltak kikeményedve.
Az a ciki, ha megcsinálod a hf-et és nem oldja meg a problémádat! Mert akkor a gyűrűzéshez ismét hf le...
Grando22-07-2008 20:32:39 // 21355
Pedig hidd el. Azért le is oltottam egy V6 hirdetőt anno, amikor azt mondta, hogy két olajcsere között csak néhány decit eszik meg. Azt hitte, hogy most aztán seggre esek. :DDDD
roli15622-07-2008 20:32:29 // 21354
Én is 10e-ért vettem. Köszi.
BMW forever!!!!!!!!22-07-2008 20:31:05 // 21353
vannak,az enyémnek csak egy baja van,az viszont elég súlyos........HOGY NEM VÉÉÉÉÉÉÉÉHAT.
Grando22-07-2008 20:30:29 // 21352
9-et nem érte el akkor sem, ha tapostam mint állat. ;)))
Erhard 242 (Pure Energy)22-07-2008 20:29:50 // 21351
naa :))
András bácsi22-07-2008 20:28:30 // 21350
Látod, vannak még jó motorok.
BMW forever!!!!!!!!22-07-2008 20:27:31 // 21349
ma néztem az enyémet.olajcsere óta mentem 7000 km-t és ugyanannyi van benne most is.
ystuc22-07-2008 20:25:42 // 21348
Az a gázOLAJat imádta... :-D
András bácsi22-07-2008 20:24:53 // 21347
Persze. Az üzlet nem az autó eladása, hanem az üzemeltetése. Kissé túlozva persze.
Grando22-07-2008 20:24:19 // 21346
A jó öreg VM TáDém még csak nem is csipegette. ;)))
András bácsi22-07-2008 20:23:25 // 21345
Emlékszem olyan HA-s Astrára, amit a Szuna szervizelt anno. Elvitted fekete olajjal, és kihoztad fekete olajjal. Így nem véletlen, hogy nem sokat bírt, és enni kezdte.
Erhard 242 (Pure Energy)22-07-2008 20:22:21 // 21344
a TB csipegeti az oil-t....lásd turbódiesel ott is csipegetik akármelyik fajtát nézel...nem tudom mit hogyan terveztek :))) bár kinézem mindenből hogy sajnos tervezik a dolgok fogyását, kopását, üzemidejét...
ystuc22-07-2008 20:19:12 // 21343
Az EcoTec Astra is eszi. :-)
Jó, ez elég rossz példa volt. :-D
Jó, ez elég rossz példa volt. :-D
András bácsi22-07-2008 20:16:35 // 21342
Igen. A V6TB-nél meg az 1l/1000km! De attól még ez nem a természetes.
Gondolj bele: attól hogy TS még ugyanolyan elven működik, mint a többi motor. Természetes bizonyos elhasználódás, különösen fordulaton, de azért ne mondja senki, hogy eleve úgy tervezik, hogy megegye az olajat.
Gondolj bele: attól hogy TS még ugyanolyan elven működik, mint a többi motor. Természetes bizonyos elhasználódás, különösen fordulaton, de azért ne mondja senki, hogy eleve úgy tervezik, hogy megegye az olajat.
András bácsi22-07-2008 20:14:22 // 21341
Nem típushiba, hanem valamilyen hibajelenség figyelmen kívül hagyása, és rossz/vagy öreg olaj. Viszont valóban gyakori. A csapágyat csak megbontással lehet csekkolni.
Van néhány cuccom, de jelenleg kifogyóban vagyok. A tengelyt pl. 10/db-ért adtam volna.
Van néhány cuccom, de jelenleg kifogyóban vagyok. A tengelyt pl. 10/db-ért adtam volna.
Erhard 242 (Pure Energy)22-07-2008 20:10:56 // 21340
apropó olajzabálás Szamosi bácsi azt mondta hogy amelyik TS nem eszi az olajat olyan nincs :) az 1L/10000km megengedett.....
ystuc22-07-2008 20:09:55 // 21338
Elhiheted, hogy nekem sem tecc. :-)
ystuc22-07-2008 20:09:13 // 21337
Szelepszárszimmering, szelepvezetők, teljes vezérlés, vízpumpa. Blogomban benne van minden, ha van kedved, olvasgasd. :-)
roli15622-07-2008 20:09:12 // 21336
Üdv András bácsi !
A bontóban azt mondták ennél a motornál típushiba az 1 db elkopott vezérlő bütyök, szerintem is valószínűleg a hidrotőke okozta a bajt.
A csapágy ellenőrzésére mit ajánlasz "házilag"?
Már szereztem Veztg-t., köszi. Más cuccod is van?
A bontóban azt mondták ennél a motornál típushiba az 1 db elkopott vezérlő bütyök, szerintem is valószínűleg a hidrotőke okozta a bajt.
A csapágy ellenőrzésére mit ajánlasz "házilag"?
Már szereztem Veztg-t., köszi. Más cuccod is van?
András bácsi22-07-2008 19:59:58 // 21335
Ez az olajzabálás nekem nagyon nem tecc. Amit hosszabb távon (értsd több tízezer km) használtam 16 szelepes TS-t, az mind alig evett olajat. Seléniából. Pályán 10e km alatt egy fél liter körül.
András bácsi22-07-2008 19:58:14 // 21334
A kipufogótengely kopása szinte biztos, hogy a rossz hidrotőkétől lett. Esteleg a nem jó olajnyomástól. Viszont akkor alul is meg kéne nézni a csapágyakat. Ha a bütykök koptk, az önmagában is ok az alapjárat ingadozására. Először tegyétek rendbe gépészetileg, és csak utána az elektronika. Szerintem.
Veztg nem kell?
Veztg nem kell?
roli15622-07-2008 19:51:43 // 21333
Mi az a sok minden? Szelepszárszimering lett cserélve?
ystuc22-07-2008 19:28:05 // 21332
Sajnos hasonló az enyém is. Nekem lett cserélve sok minden, de az olajfogyás megmaradt. Mobil 1 volt benne, azt zabálta. Most Valvoline van, ezt nem eszi annyira, sőt, majdnem hogy csak minimálisan ahhoz képest, amennyit eddig zabált. Nekem többen is gyűrűzést ígértek be eddig, de még nem akarom... Valamikor muszáj lesz pedig. Húzom, halasztom.
roli15622-07-2008 19:25:34 // 21331
Hi.
Hát... van miért. Olajfogyasztás 1000/liter, kipufogó vez. tengely egyik bütyke elkopott + hidrotőke és a többi sem valami fénynyes. Az alapjárat ingadozik, először megpróbálok takarítani a folytószelep környékén, ez is egyszerűbb ha szét van szedve.
Voltam a kocsivak Németh Misinél dunakeszin,Ő azt mondta hogy ezeknél az autóknál "alúlról" nem szokott probléma lenni, elég a hengerfejet rendbe tenni.
Viszont telefonon beszéltem Szamosi Mesterrel aki azt mondta, hogy mindenképpen ajánlott volna gyűrűzni is. Igaz Ő nem látta az autót.
Kinek higgyek, mi a tapasztalat?????????
Hát... van miért. Olajfogyasztás 1000/liter, kipufogó vez. tengely egyik bütyke elkopott + hidrotőke és a többi sem valami fénynyes. Az alapjárat ingadozik, először megpróbálok takarítani a folytószelep környékén, ez is egyszerűbb ha szét van szedve.
Voltam a kocsivak Németh Misinél dunakeszin,Ő azt mondta hogy ezeknél az autóknál "alúlról" nem szokott probléma lenni, elég a hengerfejet rendbe tenni.
Viszont telefonon beszéltem Szamosi Mesterrel aki azt mondta, hogy mindenképpen ajánlott volna gyűrűzni is. Igaz Ő nem látta az autót.
Kinek higgyek, mi a tapasztalat?????????
roli15622-07-2008 18:56:54 // 21330
Nagyon köszönöm Whiteskull !
Istenkirály vagy!!
Igazából nem is gondoltam, hogy valaki válaszolni fog, ez aztán a kellemes meglepetés. TUTI a közösség!!!!!!!!
Istenkirály vagy!!
Igazából nem is gondoltam, hogy valaki válaszolni fog, ez aztán a kellemes meglepetés. TUTI a közösség!!!!!!!!
BMW forever!!!!!!!!22-07-2008 11:17:56 // 21329
hát,én nem vittem diagnosztikára,hanem egy szerelő nézett rajta ezt azt és mondja hogy ez a baj.A szonda 12Ezer.DE CSAK MAGNETTI MARELLI-T!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!munkadíjjal együtt 20E-volt.Azóta nincs ilyen gondom.
PiKE22-07-2008 11:16:06 // 21328
Köszi a gyors választ. Autódiagnosztika kimutatja a szonda hibáját? Ha az lesz a hiba, forintban mire számítsak kb?
András bácsi22-07-2008 11:13:42 // 21327
Ezt passzolom.
GTPeti22-07-2008 11:11:32 // 21326
"Hol érdemes ezt beszerezni és mennyibe kerül?"
BMW forever!!!!!!!!22-07-2008 11:10:35 // 21325
Üdv!Nekem akkor csinálta amikor behalt a szondám,sőt,még le is fulladt.kicsit túráztatnom kellett,hogy ne fulladjon le,ja.....és 1-be induláskor ua.csak nagygázzal tudtam indulni,mert fulladt.
András bácsi22-07-2008 11:09:05 // 21324
Válaszoltam, csak átsiklottál. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
437
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?