Forum >> Szerelőműhely

Poló03-05-2007 17:56:36 // 15336
Úgy tudom az való a boxer mociba.
Vasarelly03-05-2007 17:21:03 // 15335
Sziasztok! Tudna valaki segíteni hogy a 146 1.6 boxerbe milyen gyertyákat érdemes venni? Golde lodge-ra gondoltam.
Vasarelly03-05-2007 17:20:59 // 15334
Sziasztok! Tudna valaki segíteni hogy a 146 1.6 boxerbe milyen gyertyákat érdemes venni? Golde lodge-ra gondoltam.
AlfaGabor8203-05-2007 11:34:56 // 15333
Nekem 10ezer km-rel ezelőtt mondták a márkaszervízben, hogy hát ez a vezmódosító már cserés... Elvittem egy maszekhoz, aszondja még legalább 10ezret kibír :) Úgy is lett, most van épp cserén, mert elég csúnya a hangja. Amikor a kuplungomat csinálták szerintem akkor is megvezettek (ja és elbaszták a motorháztető nyitókart, kiakasztották a helyéről, de vissza már ba..tak rakni) de hát még kezdő voltam e téren :) Azóta csak egy maszekhoz hordom, akinél ha akarom meg is várhatom a szerelést, nem zavar ki a műhelyből :P
Mike.03-05-2007 06:30:33 // 15332
És a márkaszervízben is gondolkodás, minden szívbajoskodás nélkül beírják a cserét, de az alkatrész eltűnik valakinél. Ez saját tapasztalat! Tehát a megoldás! Megbízható szerelőt kell keresni, és ha lehet akkor ott megvárni amíg elkészül. Így látható a tuti csere.
Gábor8002-05-2007 23:03:42 // 15331
Üdv! Hát igen. Fogadd együttérzésem. Az ilyen hozzáállással kényszerítik rá az autótulajdonosokat, hogy forduljanak márkaszervízhez, ahol persze jóval magasabb a tarifa.
Wickey02-05-2007 18:46:26 // 15330
a féltengely folyamatosan szokott kattogni, recsegni ropogni, és főleg terhelés alatt (motorfék, vagy gyorsítás). Üresben csak akkor ha már nagyon szar, de semmiképpen sem időnként. Sokat segíteni nem tudok sajna. Lehet diffi is, egy széttört napkerék (asszem így híjják a belében azokat az apró bolygó fogaskerekeket) okozhat ilyet, de azzal nagyon messzire nem jutottál volna.
Attiska02-05-2007 18:06:59 // 15329
Van valakinek pontos számadata, hogy a JTS befecskendezőszelepének hány bar a befecskendezési nyomása?
AlfaGabor8202-05-2007 14:05:05 // 15328
Sziasztok! Mit tudok kezdeni azzal, ha lóg az első lökhárítóm jobb oldala (már így vettem sajna) és sajna pont az a rész van kitörve belőle ahol a csavar fogná meg úgy általában el van deformálódva a lökös alja. Hozzá lehet valahogy rögzíteni a kasztnihoz vagy meg lehet-e heggesztetni vagy vegyek egy bontott lökhárítót? Ha valakinek van esetleg lökhárítója elfekvőben szólhatna :) Ja a kocsi: 145-ös 2000-es évjáratú 1.6TS
Kau02-05-2007 14:02:28 // 15327
Köszi! ;) Ezt most nem merem másnál rendelni, mert van több féle és ha nem jót hozat nálunk az autóboltos, akkor kicseréli nekem. És általában nekem semmi nem olyan, mint a többi Alfában :))
Kau02-05-2007 13:59:57 // 15326
Köszi mindenkinek az infókat. Úgy néz ki a kuplung főhenger adta meg magát. Állítólag az alsó munkahengernél elengedte volna az olajat is, de nekem nincs olajfolyás. Elvileg ehhez is van felújító készlet, de fogalmam sincs, hogy az mire jó. Itt nem kopásról van szó? Szerintem csere lesz.
Otto02-05-2007 12:34:30 // 15325
Alsó munkahanger felújítókészlet 1500pénz!Nekem az van és jó! Kivenni kevés idő, visszarakni kicsit több = kb 2óra Ebben, ha ügyes vagy, már a felújítást is megcsináltad!
mesa02-05-2007 12:21:20 // 15324
OK. Köszi! A remény hal meg utoljára ! Még bízakodom :))
Buddha02-05-2007 12:17:14 // 15323
Hali! A belső féltengelycsuklók szoktak ilyen hangot adni, ellenőriztesd le őket! Üdv.
csocsi02-05-2007 11:26:24 // 15322
Remélem nem is fogok ilyen gyertyát látni :)))
GabCsi02-05-2007 11:17:07 // 15321
Az én gyertyáimat nem lehet überelni, VW volt mind a 8 :)
pb_02-05-2007 11:15:36 // 15320
Sok minden lehet, kipuff, fék, kerékcsapágy. A féket 1xűen ki lehet szűrni, gurulás közben finoman lenyomod a pedált.
Üvegtigris02-05-2007 11:05:22 // 15319
Sziasztok!
Hétvégén csináltam haverom 146-át / 1.4 TS/
Állítólag 20k ezelőtt volt szerelőnél vezérműszíjat+ a többit cserélni, ennek ellenére a szíj ilyen volt:

az egyik görgő meg ilyen:

És ha szakad a szíj, akkor jön a szar olasz fos, meg a többi, egy autószerelő ilyenfajta hozzáállása miatt : (

Ha még nem láttatok belerohadt 120k gyertyákat:
Üvegtigris02-05-2007 10:31:48 // 15318
Sziasztok!

Megvolt haveromnak a vezmód csere.
Nem is lett volna nagy gáz, az egész, ha a szerelő, akihez 20k ezelőtt elvitte vezérműszíjat+... cserélni tényleg kicserélte volna a dolgokat / a haverom vitte az új alkatrészaeket/ --> a vezérműszíj már majdnem elszakadt, az egyik vezetőgörgőnek pedig nagyobb volt a lógása, mint a mamám negyven éves biciklikerekének : (, tehát a szerelő hozzá sem nyúlt, az új alkatrészeket pedig elrakta.
És ekkor jön a "szar olasz alfa", meg a többiek, mert van egy két ilyen hozzáállású emberke...
Itt egy pár kép:
A régi vezmód a helyén:

régi vezmód szétkapva:

új vezmód:

vezérlésoldal:

szíjvezető : (((

Az állítólag 20k ezelőtt cserélt szíj:
mesa02-05-2007 09:50:21 // 15317
kösz wickey! Sajnos, a hétvégén kipuhatoltam, hogy ha üresben gurulok, időnként baromi kattogó hangot hallok. Egyenesben, nem alászedve. Tutti hogy diffi lesz??? Vagy lehet hogy a féltengelyben a golyók kattognak ? Bakra állítva nem jelentkezik a hang. és akkor sem ha gázt adok. Csak terheletlenül. Segítsetek, mi lehet ez ? Mit ellenőrizzek, és hogyan ? Nem szeretném elvinni így tudatlanul egy márkaszervízbe, hogy aztán rajtam termeljék ki a havi árrést :(
Buddha01-05-2007 23:09:36 // 15316
Kau! Közel vagyunk egymáshoz, ha kell segítség keress meg és megoldunk mindent! Új alkatrészeket is tudok jó áron! GT kollega is járt már nálam, remélem nem bánta meg! :-) Más, mindenkinek! 164SuperTd-be szeretnék tempomatot! Ha találok kint ilyet egy bontóban mit szereljek ki belőle, hogy nálam működjön? Van valami rejtett egysége vagy ezt a computer vezérli? Üdv.
Ati_QV ®01-05-2007 17:56:43 // 15315
Hali! Ma délelött sikeresen odavertem a QV-m alját és elfolyt az olajam! :( Reggel viszem dokihoz! Valószínüleg kicseréltetem a rugóimat ,túl dúrva ez az ültetés ,pedig vigyázva mentem a xar úton kb. 40km/h-al!!! FUCK !!
pb_01-05-2007 13:21:26 // 15314
Nem tudok nyilatkozni, mert nálad máshogy van az elrendezés.) Nálam viszonylag nem nagy meló, de van 1 zéger, ami + tudja szivatni a játékost, ill még az is, ha a munkahenger be van rohadva a helyére.
Kau01-05-2007 13:11:41 // 15313
Néztem árat. Munkahenger 11-16e. Nagy meló a szerelése? Vagy könnyen hozzá férhető? (Váltóhoz képest).
pb_01-05-2007 13:06:46 // 15312
Boxerhez tudok árakat, főhenger 6-10k között, munkahenger olyan 6-8k körül. Talán annyit tudsz így gyorsban csinálni, hogy légteleníted a kuplungot.
Kau01-05-2007 13:04:01 // 15311
A fékolaj nem fogy, nem folyik semmi. Mivel eddig nem volt ilyen hibám, nem ismerem a kuplung részeit. Ez mekkora meló szétszedni és milyen árban mozoghatnak kb. amiket írtok. Amúgy köszi mindenkinek.
pb_01-05-2007 12:55:41 // 15310
Szóval kuplungfőhengert és munkahengert.
falcokc01-05-2007 12:55:17 // 15309
munkahenger csere! csak előtte nézd meg melyik adta meg magát
pb_01-05-2007 12:54:35 // 15308
+ kell nézni a fő-, ill munkahengereket, lehet, hogy az 1ik +adta magát, inkább a munkahenger szokta, ami alul van. A fékolajad nem fogy?
Kau01-05-2007 12:52:50 // 15307
És mi az orvoslás titka?
Kazes☻01-05-2007 12:52:19 // 15306
Lehet, hogy csak a munkahenger alul vagy fölül. Gondolom hidraulikus. :-)
pb_01-05-2007 12:51:52 // 15305
A beesős kuplung pedál sztem kuplunghidraulika hibára vezethető vissza.
Kau01-05-2007 12:18:04 // 15304
Sajnos ide is kell most írnom. Tegnap megadta magát a váltóm menet közben. Nem lehetett semelyik sebességbe betenni, a kuplungom beesett. Kicsit később egy kis reccsenéssel sikerült kapcsolnom az ötödiket. Utána vissza keményedett és tudtam vele menni. De mi lehet a gond? Mert így már nem igazán merem hajtani.
Wickey30-04-2007 20:49:02 // 15303
tengelyirányban a féltengelynek illik mozognia egy picit, mivel pár esetben, pl. berugózáskor, kanyarodáskor változik a nyomtáv. A féltengelyben pediglen csak féltengelycsuklók vannak csészékkel és golyókkal. Addig nem csereérett, amíg nincs nagy lógása, vagy pedig nem morog menet közben alászedett kormánynál.
mesa30-04-2007 20:21:08 // 15302
Sziasztok! Ha tengelyirányban mozgatom a féltengelyt és benne a kardán kattog, az normális, vagy azt jelzi, hogy csereérett ? Hangsúlyozom : tengelyirányról van szó. Meg hogy fogalmam sincs milyennek kéne lennie :)))
zee30-04-2007 12:06:07 // 15301
Sziasztok! Valaki ha lenne olyan kedves be tudná dobni a vezérlésmódosító vezetékelési rajzát? Melóhelyen vagyok és nem tudom a docky féle .iso-t megnézni. Vagy ha esetleg az erre vonatkozó pdf file-t beküldené valaki az itteni címemre annak is nagyon örülnék. köszi (zoltan.barati@elcoteq.com vagy baratizoltan@gmail.com)
Tocsa29-04-2007 15:21:11 // 15300
ÜDv !Ha valakinek lenne egy olio feliratú olajsapka kupakja Alfa75 TS re az üzenjen már az oldalamra lécci! A múltkor elhagytam és nagyon kéne ! Előrre is tenx!
Bubi (147)28-04-2007 19:07:58 // 15299
nemtom hogy zárta be, engem is csak hívott hogy gáz van!nemtok semmit azért köszi a segítséget
RoliQ428-04-2007 19:05:50 // 15298
a drót még megoldás lehet...! ha nem megy... akkor valamilyen szakember kell hívni... nem kis pénz! vagy betöröd az ablakot:D mást nem nagyon tudok!
Bubi (147)28-04-2007 19:00:25 // 15297
pótkulcs nincs!!! valami más lehetőség?
Poló28-04-2007 18:56:39 // 15296
Pótkulccsal. Amúgy hogy sikerült neki bezárnia? Én egy módszert tudok erre. Autóbezárva a kluccsal és nem a riasztóval. Majd hátul kulccsal kinyitom a csomitartót, kulcsot beteszem és lecsukom. Valahogy ki lehet nyitni egy darab dróttal.
Bubi (147)28-04-2007 18:51:11 // 15295
sziasztok! FONTOS egyik ismerősöm bezárta a 156ába kulcsot! hogy tudná kinyitni???
Poló28-04-2007 18:35:27 // 15294
Egy próbát megér a Selénia Racing vagy a Selénia Sport.
TIbor28-04-2007 17:33:21 // 15293
Hát ez elég jól sikerül, szóval .... elég ha szimmeringeket cserélem....
TIbor28-04-2007 17:31:52 // 15292
Esetleg valaki tud infót arról, hogy szelepszár-szimerringet lehet-e felülről cserélni a TS motorokon, vagy hengerfejlevétel szükséges ! Eszegetni kezdte az olajat, és ez nem annyira tetszik! Remélem nem kell komplett motorgenerált csinálni, elég ha a szimerring! Vagy van valamiféle tapasztalatotok, hogy esetleg a selenia racinget is enné? Előre is kösz!
sztane28-04-2007 14:57:40 // 15291
végeztem a váltó projekttel.
összvér megoldás lett belőle, a beteg váltóból csak az 5. elemei maradtak meg, az összes többi egység a spideré kerül át.
a végáttétel a 17-es meghajtó kerék helyett 16-os lett.
a tesztelés folyamatban.
ruszman28-04-2007 10:16:55 // 15290
köszi!
Ati_QV ®28-04-2007 09:44:28 // 15289
Ezt úgy -ahogy van be is copiztam neki ,legyen nek i egy jó napja! ;) :€
Erhard 242 (Pure Energy)28-04-2007 09:39:57 // 15288
persze csak némi hozzászólás..... bátyámnak volt 1.6VTI hondája, 2 évesen vette 15000km-rel. Hibalista: - Generátor csapágy csere: 35.000Ft + munkadíj - Váltóból elfolyott az olaj.... megúszta olaj vásárlással - Légzsák kontroll hiba a kormány légzsáknál..... a kormány tekerése során a műanyag nyák elszakadt ezért nem működött a kürt, meg a kormánylégzsák. Érdi bontó 17.000Ft - anyósülésnél az ülés mechanika szétesett 14.000Ft - váltóhiba 2es 3as szinkron szarakodott.... akkor adta el a bartyó a hondát....45000km-rel szóval ennyit a nagy megbízható japán márkáról....majd én is felregelem magam egy "kondás" oldalra aztán rijogatok mindenkit, mint egy gonosz krampusz :)))))))
ystuc28-04-2007 09:30:53 // 15287
Szerintem kizárt dolog, mert nem tudom... :-)) Tény, hogy márkaszervízbe nem vinném az autóm, van bőven negatív tapasztalat. És hogy milyen alfás társaságban volt benne, azt nbem tudom, de itt én jól érzem magam. Ha Hondázni akar, Hondázzon... :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.