Forum >> Szerelőműhely
RoliQ425-04-2007 19:14:37 // 15242
Szerintem ezzel pert nem nyernél... szóval ... itt azt szokták mondani, hogy ezt be kell nyelni... akik ismernek tudják hogy én is benyeltem ezt azt és az is ilyen tétel volt összegben! Max akkor van esélyed ha van 1-2 kigyúrt cimborád és majd eviszed a számlát velük az extulajnak:) szóval a használtauto zsákbamacska... sajnos vásárlásnál kell okosnak lenni! de van amikor nehéz!
Johnson25-04-2007 18:28:45 // 15241
Benne van az adás-vételiben h minden olyan hibát amit az alőző tulaj eltitkolt és kijön az autón azt neki kell fizetnie.csak nem tudom h hény hónapig van ilyen.
Dzsozy25-04-2007 18:26:52 // 15240
Bocs, hogy bale vau a dolgodba, de én elmennék ügyvédhez, sőt a tulajnak ezt meg is mondanám. Nem olyan régen vettem anyunak egy használt Fiat Puntót kereskedéstől. (mepper) Adás-vételtő számítva kb.3-4 hét után véletlenül kiderült, hogy a kocsi totálkáros volt, még a motor is kiszakadt. A szép, hogy még a rétegvastagságmérő sem mutatott semmit, ill. volt lézeres padon, és az alváz is perfekt. Visszabattyogtam a kereskedésbe, és minden további nélkül bemutattam a kárfelvételi lapot, és 4 nap leforgása alatt visszakaptam 200 ruppót. Hozzá kell tennem, hogy a kocsi azóta is mint egy svájci óra, és a kereskedő is messziről köszön.
Vagy unoka bátyám egy XM-t vett (mástól), minek szintén sz@rrá volt forrasztva blokkja és a hengerfeje. Ügyvéddel elmentek a tulajhoz, aki állta az új alkatrészek árát. (szerelési költséget nem, de ki nem sz@rja azt le)
Buddha25-04-2007 17:22:20 // 15239
Tényleg! :-))) Belemerültünk a témába! :-D
Selmak25-04-2007 16:08:50 // 15238
Ha a kaszni és egyebek jó állapotban vannak, érdemes megcsináltatni a motort, mert legaláb lesz egy használható autód, a tulajt meg finom elnevezéssel jó meg kell szankcionálni.
Wickey25-04-2007 15:32:53 // 15237
boyci:
az új motor horrordrága, az "új", bontott, tutikirály, 80ezret futott stbstb. motor ugyanúgy lutri mint a te motorod. Ráadásul szopás átíratni a motorszámot, főleg most hogy variálnak a műszaki vizsgáztatás rendjével.
Ha viszont most megcsináltatod a motort, ráadásul rendesen, ahogy kell, akkor tudod, hogy új a motor, nem fogja kajálni az olajat, lesz benne kompresszió meg erő, satöbbi.
Érdemes megnézni a főtengely és hajtókarcsapágyakat is most hogy szét van szedve, valamint egy alap hengerfejezés is beleférhet. Szelepcsiszolás, szelepszárszimmeringek, fő és vezérműtengely szimmeringek, ha belefér. A munkadíjat úgyis ki kell fizetni, szóval most érdemes megcsináltatni és cserélni mindent ami szóbajöhet. Persze ez erősen pénztárcafüggő. De egy új motor kárpótol a szenvedésekért :)
mesa25-04-2007 14:52:37 // 15236
Happy 100 !!! :)))
Buddha25-04-2007 14:29:21 // 15235
A 8 szelepesek olyanok biztosan, de a koksszal nem számol az ember. Aztán pedig jön az egyenetlen alapjárat, rángató motor, később pedig a leszakadó szeleptányér... :-(
Az Alfát sablon nélkül is meg lehet csinálni, de egy átlag szerelő aki először lát ilyet könnyen elrakhatja egy foggal, és látszólag még rendben is van, az első komolyabb gyorsításnál jön a kellemetlen hang! :-D
Üdv.
mesa25-04-2007 14:24:04 // 15234
OK, így akkor rendben :)
Egyébként ismerősöm Accordja vez.szíj csere után már csak 190-nel vol tképes haladni, szóval addig fel sem tűnt a gazdájának, akko rmondtam neki, hogy menjen vissza, mert elfokolták. Utána jó lett, ment megint 210-zel :)
Az 8 valvés vagy 16 valvés Punto volt ? Úgy tudom nyolcasoknál nem ér bele, szakadás esetén sem.
Buddha25-04-2007 14:10:23 // 15233
Jól írod, de én eleve nem helyen levő vezérlésről beszéltem! :-) Akkor beleérhet hidd el, láttam és javítottam ilyet!
A szelepeknek néhány tizedmilliméteres nyomás is elég a görbüléshez. Pl. a Puntok kis benzines motorja szelepei nem érnek bele a dugóba szíjszakadás esetén, ideális esetben rádobsz egy szíjat és mehet haza. DE, a dugók tetején van egy kis koksz lerakódás ami elég ahhoz, hogy a szelepeket megüsse és lehet cserélni az egészet.
Buddha25-04-2007 14:05:17 // 15232
Ha a tömítés még puha akkor megmenthető. Az olaj sajnos kikeményíti és a hő sem tesz neki jót, de erre találták ki, bírnia kell! :-) Ha sok tízezer kilométert volt bent általában ki kell cserélni. Jobb a biztonság mert eláraszthatja a gyertyákat olajjal!
Üdv.
mesa25-04-2007 14:03:56 // 15231
Ha annyit fokolna el, hogy beleérjen a szelep a dugattyúba, az már régen rossz lenne !
Mivel épp a fokokat variálja, nem tehet ilyet.Pontosan nem t'om hogy hány fokot jelent, de enm sokat. A Dugyattú felső pontja mindig ugyanott van - az állandó-, és a szelepek a legnagyobb nyitáskor sem érhetnek hozzá, ehhez az álláshoz képest kevésbé nyitja.
Ahhoz hogy a szelepek beleverjenek a dugattyúkba, a vezérlésnek kell elugrania. akkor meg tök mindegy, hogy vezérlésmódosítós egy motor vagy sem ...
Ha rosszul mondok valamit, akkor sorry :))
Üvegtigris25-04-2007 13:33:09 // 15230
Szelepfedél levétel felrakás után mennyire valószínű, hogy szivárog az olaj? Inkább cseréljektömítést, vagy maradhat a régi?
Ha valamelyőtöknek cserélték már márkaszervízben, esetleg független szervízben, akkor mennyit kértek javítási díjnak?
Üvegtigris25-04-2007 13:25:02 // 15229
Az említett elektromágneses szelepnek mekkora az elromlási valószínűsége a variátorral szemben--> volt már valakinek ezzel problémája?
Diagnosztikai műszerrel élőadatos olvasással be lehet diagnosztizálni, ha ez a hibás egység?
KisP25-04-2007 12:06:28 // 15228
én is a javitásra voksolnék,főleg,ha az autó többi része nagyon jó állapotban van. én is átestem egy hasonló szitun miután megvettem,persze kisebb horderejű volt, "csak" hidrotőkéket és vezmű tengelyeket kellett cserélnem,meg a hozzátartozó többi alkatrészt. kb. 100e ből jött ki.de azóta minden klappol. szomorú de ez van,könnyű pórul járni ha nem egy hozzáértővel megyünk autót venni:( (én is igy jártam)
csocsi25-04-2007 11:45:54 // 15227
Én is inkább a javítás mellett voksolnék. Nekem is volt egy teljes javítás a gépemen. De tudom, hogy azóta minden gyári benne és egy darabig nincs vele gondom.
Liquid25-04-2007 11:39:24 // 15226
Inkább javíttasd meg, mert akkor legalább tudod azt, hogy mi mikor hogyan lett javítva. Ha így akarod eladni azon csak bukhatsz.
De azt azért jól nézzétek/nézessétek meg, hogy nem marad-e valami ki a javításból, nehogy az legyen, hogy nemsokára, valami elfeledett/nem észrevett hiba vágja gajra amost elvégzett munkát.
Azmo25-04-2007 11:07:15 // 15225
Sajnálom boyci :( így jönnek a "ahh, az Alfák mind szarok" című hozzászólások :( Nemrég vetted és szegénynek máris véres a torka!
Nos, én azt javaslom csináltasd meg, az összeg amit mondtál szerintem korrekt, én inkább ezt tenném mint másik autó, mert ezért így sokat nem kapnál sajnos! Én ezt mondom, uff
krisz3325-04-2007 10:56:55 // 15224
pb ne már még jo hogy nem V6ot vettem az enyém csak 2.0 TS de megvan mind a négy kereke :)))))))
boyci25-04-2007 10:50:47 // 15223
ciao és egyben szép napot mindenkinek!
beszéltem ma emberemmel aki ráállt az alfa szerelésre, csinált egy ún. költségvetést, amiben a dugattyúkat komplett a gyűrükkel be tudná szerezni 35eFt-ért, így az egész amit még meg kellene javítani egyben kerülne 260-280-ba!!! a párom egy új motorban gondolkodik..
ti mit tennétek? új szekér álljon a házhoz, vagy új lelke legyen a drágának?!! a perben én sem igazán bízok, ráadásul a lurkómmal nem igazán vállalnék be ilyen huza-vonát, elvégre egyedül vagyok.
viszont a régi tulajjal le fogunk ülni "kávézni"...
Liquid25-04-2007 08:26:26 // 15222
Részvétem. Nagyon durva! Sajna szerintem sem mész sokra a perrel, de azért meg lehet próbálni, ha van egy ügyvéd ismerősöd, aki jártas az autós perekben. Elég nehezen képzelhető el, hogy ne tudott volna ezekről az extulaj.
csocsi25-04-2007 08:21:44 // 15221
Részvétem cartárs :((
Ezek után legalább egy "jó beszélgetést" megérdemelne a volt tulaj. Nehéz elképzelni, hogy semmit nem tudott ezekről a dolgokról.
pb_25-04-2007 08:16:06 // 15220
A GTV 2.0 V6 TB-vel az a nagy baj, hogy 1.kerekes. Igen az Integrale, az 1 külön kategória, nehéz jót találni, + sokat kell vele foglalkozni, de az, ha 1x +indul... A 155 sztem nem olyan nagy autó, de 1 boxer után, csakis 1 változata jöhet számításba.)
KisP25-04-2007 07:59:05 // 15219
már gondolkoztam aGTV 2.0V6 TB-n ,az is 200 ló körül van,csak hát a fenntartás egy kicsit sok:). Az integrale-val az a baj hogy ritka nagyon amit használható,olvastam 320 lóvas változatról is,húh,az milyen lehet.A 155 se rossz,de nekem az nagy autónak számít:)
maradok a boxinál egyenlőre:PPP
Ferke25-04-2007 06:36:50 // 15218
Ezt nagyon sajnálom. Perrel nem sokra mész, de akitől vetted, szívesen orrbaverném. Így barmolják szét az alfákat sajna. Sejthető volt, hogy a hfejtömitéssel indul a dolog, de a gyűrűtéma durva.
A dugattyúval mi van? Annak nem sok baja szokott lenni.
Buddha24-04-2007 22:57:09 // 15217
Mint az előttem válaszoló írta már, jól gondolod, ez a vezmódosító mágnesszelepének a csatija!
Az előző tulaj talán már pórul járt a szerkezettel! Ugyanis: ha valaki esetleg nem pontosan telepíti a vezmódosítót, kvázi a vezérlés nem lesz pontosan helyen, attól a motor még beindul és majdnem hibátlanul járni is képes! Egy laikus talán észre sem veszi! (Persze hosszútávon kiderülne csak addig nem fogja kibírni) A gond akkor kezdődik, amikor létrejön az elfokolás mert a szeretett módosítónk belenyomja a szelepeket a dugattyúkba, és ezt a hengerfej nem szokta szeretni! Nyolc szívószelep látja a kárát, tömítés, olaj, plusz egy tetemes munkadíj!
boyci24-04-2007 21:14:52 // 15216
hát sziasztok Mindenki! szétkapták a lelkem... a srác szakavatott, volt dolga alfákkal(is), nagyon rendes, de nem jó hírekkel szolgált: a hibásnak vélt dugattyúk valóban rosszak? sőt! el vannak törve, a gyűrük teljesen bekrepáltak, de ezt még feldolgoztam volna, viszont amit még talált: állítólag már küzdött az autó hengerfej problémával, amit valahogy összetákoltak, és mindenhol tömítőmasszát használtak. ja és a vezérlés is odavan.. szóval igazán ez volt ami mellbe vágott, hogy az autót úgy kaptuk kézbe, h már volt ilyen ill. ekkora probléma vele!
a srác azt tanácsolta h pereljek!..
Buddha24-04-2007 21:01:58 // 15215
A vez.módosító mechanikusan, hidraulikusan (hidromechanikusan) működik de elektronika vezérli! Egy elektromágneses szelep engedi bele az olajnyomást amitől a belsejében lévő bolygócsiga elmozdul, ezáltal a külső és belső íves pályák elfordítják a szíjkereket a vezérműtengelyhez képest. A módosító nem ismeri a részterhelést, alap vagy elfokolt állapotban van és természetesen csak a szívósort fokolja.
mesa24-04-2007 20:49:29 // 15214
Hidraulikus! Ezt akartam mondani én is, köszi! A pneu az levegős :)
Üvegtigris24-04-2007 20:32:00 // 15213
Szted a hegyaljától rendeljem, vagy egyéb helyről?
sztane24-04-2007 18:04:55 // 15212
hali!
valaki járt már így, mint én, hogy menet közben eltűnt az ötödik fokozat?
az összes többi megvan.
arra lennék kiváncsi, hogy a hiba csak a váltó teljes leszerelésével orvosolható-e, vagy van esetleg másik út is.
Stef24-04-2007 15:08:21 // 15211
Jelentem, megvolt a 60 ezres szervíz Német Misinél (mindenkinek csak ajánlani tudom a mestert). Vezérműszíj, vezető, feszítő, ékszíj, vízpumpa, olaj-,levegő-,pollenszűrő csere. Autókám ismét bátran gurulhat :)
Nem volt olcsó, de megérte! A szíjak elléggé meg voltak kopva, kicsit nyúlva és repedezve is. Nem hülyeség kicserélni 60ezernél!!!
Ferke24-04-2007 13:16:37 // 15210
Várjuk kiváncsian.Hol csinálják?
boyci24-04-2007 12:25:43 // 15209
három darabról van szó..sajnos! de mint írtam ma többet megtudok a dologról...
GEORGE24-04-2007 12:23:17 // 15208
Olajjal működik az az hidraulikus, nem pneumatikus.
és van egy szelep is még, ami elektromosan nyit! .-)
granturismo24-04-2007 12:19:35 // 15207
Jelenleg már csak egyféle cikkszámú vezérlésmódosító van. Azt teszik a kisebbik Fiat/Lancia motorba is meg az Alfába is.
Azmo24-04-2007 11:05:02 // 15206
van amelyik kutya csak csahol, de nem harap :D
pb_24-04-2007 10:55:45 // 15205
Hadd köszörüljék.))
pb_24-04-2007 10:54:45 // 15204
Hacsak a 200 lóra fáj a fogad, és Lancia a választás, akkor Integrale, én tuti azt választanám. De, ha AR-nél maradunk, akkor viszont 55 Q4.
pb_24-04-2007 10:51:52 // 15203
A Kappaval azért, az AR image 1 kicsit amortizálódott.))))
pb_24-04-2007 10:49:49 // 15202
Akkor +nyugodtam.))
gyurma24-04-2007 10:47:55 // 15201
Nekem is volt,igaz hogy dizel de nagyon jó gép.Pláne a belső:-))meg az extrák.
granturismo24-04-2007 10:43:08 // 15200
Köszi, köszi, csak ne offoljunk, mert a Baltásék épp most reszelik a bárdokat ránk:-)))
KisP24-04-2007 10:37:26 // 15199
1,1 misiért van is egy 4ajtós turbo kappa,lecsapok rá:PPP olyan felszereltsége van,hogy csak nézek,96-os és elektromos behajtható tükrök,elek. ülés,stb. ilyen nyalánkságok,király!!!!
KisP24-04-2007 10:35:47 // 15198
hadd gratuláljak én is a kappa-dhoz,nagyon szimpi a gép,csak nehogy én is váltsak egy kappa 2.0T-re közel 200lóerő,húh,belegondolni is rossz:)))
Üvegtigris24-04-2007 10:33:52 // 15197
Sziasztok!
Nagynehezen 1-2 szerelőműhely+146 topicos beírogatás után idetaláltam : D
Jó a topic, épp most frissen gyorsan végigolvastam, kérdésem:
1.4-es TS 146-ba melyik vezmódosítót ajánljátok (mivel volt itt szó Lancia, stb) milyen cikkszámmal és honnan rendeljem, amelyik biztos, hogy passzol és a lehető legjobb lesz hozzá?
ui.:
Szerintetek érdemes megrendelni a javítószettet és állapottól függően belerakni?,vagy max, ha nem jó, akkor pedig mehet bele az új.
Előre is köszi
Azmo24-04-2007 10:23:18 // 15196
ez bók volt pajtás, nem értelek :D
granturismo24-04-2007 10:17:28 // 15195
Mit romboljátok itt a nagy nehezen felépített image-emet?:-))
Én egy megfontolt ember vagyok!:-))
Azmo24-04-2007 10:13:01 // 15194
Nálad nem lehet tudni hogy mikor megy el az eszed megint :D
granturismo24-04-2007 10:09:08 // 15193
Mondjuk ez igaz. Akkor úgy írom közeli távoli terveimben nem szerepel:-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
647
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?