Forum >> Szerelőműhely

Selmak27-11-2007 17:05:08 // 18486
Igazad volt. Egy rublikával fentebb nyomtam.
Erhard 242 (Pure Energy)27-11-2007 13:06:04 // 18485
vízhűtőről volt szó....nézd meg mire reagáltál :)))
András bácsi27-11-2007 13:01:57 // 18484
Biztos elnézte... :)
Selmak27-11-2007 12:49:54 // 18483
A kettős tömegű lendkerék 60-70? Mióta?
Kau27-11-2007 12:43:25 // 18482
Európában Exide akkumulátorokat Franciaországban, Olaszországban, Angliában, Németországban, Hollandiában, Spanyolországban és Belgiumban gyártanak.
És az Olaszok is ezt ajánlják az Alfához, ép úgy, mint a Selénia olajat.
Tiby27-11-2007 11:52:40 // 18481
Na jónapot mindenkinek! :)

2.0TS motorra lenne szükségem! :( 147 ,esetleg156. Füzött blokk a cél ,de komplett motor is érdekelne! SEGITSÉÉÉÉÉÉÉÉG!!!!!!
someday27-11-2007 10:48:08 // 18480
A pillangó szelepre azt mondta a szerelőm, hogy az okozza, hogy nehezebben nyomódik a gázpedál. De azt is mondta, hogy ne nyújunk hozzá ha nem muszály..

1. kérdés: Miért ne?
2. kérdés okozhatja az egyenetlen gyorsulást ez?

Köszi előre is! :)
pb_27-11-2007 10:42:42 // 18479
Nagyon variálni nem tudsz a mérettel.) A hűtő gyakorlatilag kitölti a rendelkezésre álló helyet.
pb_27-11-2007 10:39:13 // 18478
Ennyiért benzinesekhez kínálják.
pb_27-11-2007 10:37:15 // 18477
Arannyal futtatják be, vagy 1éb nemesfémmel?)
Ferke27-11-2007 10:27:45 // 18476
Ha túl olcsó, akkor az benzinesé. Azt meg bele ne rakd, mert nem belevaló, nem kevés 1.8-as halálát okozta már ez. Annál még a bontott szutyok is jobb.
Erhard 242 (Pure Energy)26-11-2007 20:13:29 // 18475
ha jó a méret akkor 18...
Hari26-11-2007 20:12:05 // 18474
....és az ócsobb? Az mennyi ?
(73-ért kináltak VALEOT.)
Erhard 242 (Pure Energy)26-11-2007 20:06:45 // 18473
100 felett???
60 70 között van a drágább...
Selmak26-11-2007 20:00:19 // 18472
Nem megerősített info Jász-Plasztik gyártja Mo-n az Exide-t. Jászplasztik akksi=exide pórias köntösben. Persze nem gázrekombinációs akksikra kell gondolni.
Selmak26-11-2007 19:54:38 // 18471
100 felett. Részvétem :(
imi15626-11-2007 19:27:56 // 18469
Próbálj meg Pityke cartársnál érdeklődni,talán tud segíteni!
Hari26-11-2007 19:23:49 // 18468
Szevasztok!
Akkor itt is.:
S.O.S. Egy barétomnak a 33 1,8 tádéjához nagyon kéne 1 vízhűtő!!! Ha valaki tud ilyet, kérem ne fogja vissza magát!
(Elöre is köszi minden infó!)
imi15626-11-2007 19:15:33 // 18467
Akkor nagy valószínűséggel nem fogom megúszni a lendkerék cserét sem:(!
Mi az ára annak kb.?
András bácsi26-11-2007 19:05:17 // 18466
Ha nagyon rázza a kasztnit, illetve ha gáz nélkül a kuplungot csúsztatva ugrál a motor, akkor nagy az esélye, hogy az is xar. De igazán biztos csak szétszedés után lesz a dolog. A külső peremén a lendkerék belső része a rugó ellenében max 4-5 mm-t mozdulhat el (az új nullát mozog), de tengelyirányban nem lóghat szinte semmit. Ha ez is rossz, akkor készülj a spórolásra...
imi15626-11-2007 19:01:32 // 18465
Azt honnan lehet megállapítani,hogy az is kuka?
András bácsi26-11-2007 18:59:08 // 18464
Lendkereket. :(

Szerencsés esetben persze nem kell, de nagy az esélye.
imi15626-11-2007 18:57:37 // 18463
Egyre inkább érik a gépemnek a kuplungozás(156 1.9 jtd 8v).
Tejesen be kell nyomnom már a kuplungpedált,hogy tudjak váltani,meg már egyre jobban rángat is induláskor!Igaz,még meg nem csúszik,de már biztos nem bírja sokáig!
Akinek esetleg van tapasztala ezügyben kérem ossza meg velem!
Mit érdemes még esetleg cserélni a szerkezeten,a tárcsán és a kinyomócsapágyon kívül,van -e valami "extra"dolog amit még tudni kell mielőtt az ember nekilát a cserének?
Előre is köszi!
András bácsi26-11-2007 18:25:56 // 18462
Semmi. A negyérintekzőssel be sem indul az ötös. Meg sem lehet mókolni. De szinte kizárt, hogy négyes van benne.
TIbor26-11-2007 18:19:13 // 18461
Hát az előzményeket nem ismerem de legalább tudod, hogy melyik fajta való bele!
Visszaolvastam a történeted, de erre az esetre sajna nincs ötletem!
Bálesz26-11-2007 18:02:33 // 18460
És mi lesz ezen megállapítás lényege? Miután megszámoltam.
Szeni26-11-2007 17:24:28 // 18459
Időközben sikerült megoldanom... :))
TIbor26-11-2007 17:04:24 // 18458
Lehúzod az LMM - ről a csatit (persze cska miután levetted az akkusarut) és megnézed, hogy 4 vagy öt érintkező van benne, valszín 5!
Szeni26-11-2007 14:46:40 // 18457
Hali mindenkinek!
Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy hogyan kell kicserélni a pollenszűrőt a 147-esben??? (2003-as)
Bálesz26-11-2007 14:31:12 // 18456
Köszönöm a sok hozzászólást.

Kiegészítés:
2006. dec. 1-én még Piri műhelyében került bele "új" LMM (feltételezem gyári) azzal nem is volt gond. Lambdaszonda meg most kikészült a vezérműszíj véget és gyári új került bele.
A vezérműszíjért nem hibáztatom a gépet, mert én centiztem ki a cserét elég rendesen.
Igaziból most így tisztul, hogy az elektronika meg német...
Azonban aztt nem értem, hogy 4 vagy 5 lábas-e az LMM, egyértelműen látszik a dolog vagy sem, mert ez esetben meg tudom nézni.
András bácsi26-11-2007 13:10:49 // 18455
Pedig szokott. :))) Én múltkor a jtd-n csodálkoztam.
kertecs26-11-2007 12:51:14 // 18454
Magam is csodálkoztam, h elindult : )))
András bácsi26-11-2007 12:05:58 // 18453
Mert te profi vagy. Nem kell itt fényezni magad! :)))
kertecs26-11-2007 12:04:18 // 18452
Az én véleményem: azt nem várhatod, h neten keresztül megmondja neked egy ilyen hiba okát.
Ami cseréket leírtál, azok nem is érintik az elektronikát. (A lambda csere teljesen független egy hengerfej felújításától. )
Ha a szíjszakadás előtt nem voltak ilyen gondok, akkor - minden gyanúsítgatás nélkül -lehet mégis a szerelőt kéne megkérdezni, aki csinálta a mókát...

Én gyak. kicseréltem a motort az autómban, de csatik öszedugása után gyútás-indít-OK volt a vége.
Erhard 242 (Pure Energy)26-11-2007 11:56:32 // 18451
Az meg végkép nem az autó hibája, hogy lefogazódott a szíj....
vannak alapszabályok használt autó vásárláskor...
András bácsi26-11-2007 11:54:43 // 18450
Nem került bele véletlenül valami utángyártott elektronikai alkatrész? Akár lmm, akár a lambda. Avagy gyáriból esetleg nem belevaló cucc. Ilyesmivel tud érdekes hibajelenségeket produkálni. Ami még ötletként felmerülhet a vezérlőegység hibája. Gondolom a tied a fojtószelep feletti integrált vezérlős. Esetleg ott valami kontakthiba, akár a vezérlőre menő testnél, akár a két soklábas csatlakozóknál. Illetve akár még olyan is előferdülhet, hogy nem is elektronikai a hiba, csak becsapja az érzékelőket, pl. valahol repedt a szívőcső, vagy hasonlók. Bár ez utóbbi kevésbé jellemző.
norbee26-11-2007 11:51:25 // 18449
Bálesz

Az, hogy a tűzfalon lévő csatira menő kábelek nem töröttek, egy dolog. Ami onnan megy tovább a computerre?
LMM 4 vagy 5 lábas?
Erhard 242 (Pure Energy)26-11-2007 11:51:09 // 18448
Csörihez nyugodtan viheted, ért is hozzá meg nem fogja rádsózni a polcot...
Grando26-11-2007 11:40:07 // 18447
Hát öregem, te rendesen belenyúltál. Részvétem! :((
De talán nem biztos, hogy a márka a hibás ezért. Most hogy mit kellett volna megnézetned a vétel előtt és közvetlenül utána, azt hagyjuk, mert annak már reszeltek. Inkább csak annyit teszek hozzá: Remélem sikerül zöldágra vergődnöd! ;))
Bálesz26-11-2007 11:25:41 // 18446
Hidd el elég normális szervízbe vittem, és onnan ők még továbbvitték egy mankóhoz aki végig mérte a kábeleket a törés végett és olvasta a hibákat.
Múlt hét pénteken Csöri autószervizére gondoltam, hogy felkeresem.
Akikhez eredetileg hordom ők jó szerelők, de nincs felszerelésük hibakiolvasásra, ezért ők tovább vitték egy helyre, ahol a fenti hibákat olvasták és mérték a vezetékeket a törés végett.
Én itt Pesten vittem el egy emberhez aki aztán még a raktárpolcot is rámsózta volna a végén... Na itt szállt el az agyam.
Erhard 242 (Pure Energy)26-11-2007 11:17:24 // 18445
milyen computer kiolvasóval dolgoznak a szervízben?
Vidd el valami normális szerelőhöz, aki meg is tudja mondani mi lehet a hiba....
Bálesz26-11-2007 10:44:19 // 18444
Sziasztok!

Problémám a következő (és már nehezen tudok hozzá pozítívan állni, csak az elektronikával stívok, de azt nagyon):
Volt egy vezérműszíj lefogazásom => teljes motor felújjítás lett az eredménye. Hengerfejből csak az öntvény maradt a többi ki lett cserélve és állítva is, új lambdaszonda is bekerült. (részletekről a blogomban lehet mazsolázni)
Ami nem javul: Hibát jelez a műszerfalon és néha szarakodik a fordulattal. Hibakiolvasás eredménye: a levegő mennyiségmérőhöz kábeltörést ír, és van, hogy zárlatot ír... Erre a szerelők ezt tették: Kábeltörés ellenőrzés=> minden kábel okés és az LMM is teszi a dolgát, ahogy illik, de valamiért mégsem üthető ki a hiba, ill. "kiütés" után újra és újra megjelenik. Mivel az LMM és a lambdaszonda is működik, ezért ezeket én nem kívánom cseréltetni, a kábelek is okésak a mérés szerint, AKKOR mi a fészkes fene bújt az autómba????

"Komoly" válaszokat várok! A "ragaszd le a hiba visszajelző lámpát ill. kösd ki" válaszokkal ne fárasszatok legyetek szivesek, mert az Alfa márka kezdi kihúzni a gyufát nálam! Eddig volt türelem és tolerancia, most már unom, hogy a gatyám is rámegy és baszik jó lenni!
Én nem vagyok autószerelő, ezért én nem fogom javítani és berehelni, ezt meghagyom a megfelelő szakmáknak.
Olyan szerelők, pedig kíméljenek, akik minden polcukon lévő kidobásra váró "szemetüket" az én autómba akarják belepumpolni! Én sem lopom a pénzt és az autót nem hobbiból tartom! Használom rendesen és szeretem, de már gyufaszálon sem áll a bizalom iránta, ezt szeretném újra megerősíteni!
Következésképpen olyanoktól várnék választ, (többek között, ezek után) aki(k) megjavítják a hibát és nemcsak tökölnek rajt ill. markukat tartják.
Sokan érdeklődnek róla és elég gáz most már azt mondani, hogy szerelőket hajtok hozzá szabadidőmben, ami kevés is van az utóbbi időben! Szeretem vezetni jól megy és dicsérem is, a ménes vágtatna, de az elektronika kiagyalja az egészet!

Ez van! Elnézést, ha valakinek a szívébe gázoltam volna ezen soraimmal, de belefáradtam mind anyagilag, mind lelkileg! (néha fontolgatom a " Lehet licitálni! " mondat feltüntetését a megfelelő topikban! Ezt azért nem teszem, mert nem kívánom másoknak azt, hogy csak tököljenek vele. Ezeket az autókat élvezni lehet vezetés közben is, még állva is szépek! De így szart sem ér (már bocsánat), hogy jaja két hétig jó volt.... és akkor ezek után ne fogadjak el más autó márkákat...

Hol élünk emberek? Mindenki autóval jár, minden utca tömve van autókkal! Nem divatból vettem. Az ALFA ROMEO, menetteljesítménye (ebből kifolyólag biztonságossága), kényelme és kinézete miatt választottam ezt az autót! Kicsit lejáratja magát a vas és már kezd engem is...

Röviden ennyi. A vége lehet más topikba tartozott volna, sajnálom! Megvethettek írásomért és véleményemért, de nem tudok már mindenkivel együtt mosolyogni. Elnézést Hölgyek és Urak!

További szép napot!
Kau26-11-2007 10:05:22 // 18443
Nem tudom, sajnos ehhez nem értek.
Wickey26-11-2007 09:50:06 // 18442
fogj egy multimétert, szedd le az akksisarut, és mérd meg mennyi áramot fogyaszt az autód, ha be van riasztva, és le van zárva.
Utána próbáld meg kitalálni hol kajálja a villanyt: tipikus hibaforrások: utólag belegányolt rádió, tücctücczene (erősítő, kondi), riasztó, központi zár. Rádió csatlakozóját lehúzni, zenét az akksiról lekötni, riasztót meg központi zárat ki/be nyitogatni és nézni hogy nyitva / zárva mennyi áramot szív az autó.

Lehet még folyamatosan világító utastér, motortér, csomagtér, kesztyűtartó világítás.

Más ötletem nincs így hirtelen. A delej nem ördöngősség, nem szalad ki a ketrecéből csak úgy magától.
RoliQ425-11-2007 22:42:33 // 18441
nem a kulisszát kéne cserélni?
Willy25-11-2007 22:22:47 // 18440
Valami elektromos gond lehet a kocsimmal. Már a második akkumulátoromat nyírja ki az autó.
Az elsőnél még kicseréltem az akksit, mert azt hittem csak öreg és azért szart be, de a zsír új akksival is ugyanez lett.

Szituáció a következő: Használtam az autót, majd leparkoltam és 2 óra múlva semmire se reagált. Annyira meghalt az akksi, hogy a műszerfalon se világított semmi. Töltésem viszont van mert bebikázás után jó volt a világítás is és minden működött rendesen. Viszont miután leállítottam az autót ugyanúgy nem lehetett elindítani.

Valami tipp hogy ez mitől lehet? Vagy villamossági szerelő be tudja ezt mérni hol lehet a gáz:
GT Ɨ|ѯ23-11-2007 16:02:56 // 18439
Szerintem az utóbbi:-((
Kau23-11-2007 16:01:23 // 18438
Tőlük hallottam a rudazatos verziót, csak kíváncsi vagyok, hogy ezért fel kéne-e mennem pestre vagy falun is javítható? ;)
Meg nem tudom, hogy ez megvan 20 perc alatt vagy fél napos meló?
GT Ɨ|ѯ23-11-2007 15:55:31 // 18437
Kérdezd meg a DCS-t:-))
Biztosmegmondjaatutit:-D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.