Forum >> Szerelőműhely

badbone06-12-2007 18:28:45 // 18586
koszi a tippet sztem holnap delelott kimegyek es beszelek vele most pedig lecibalom a csatlakozot az LMM-rol probakeppen
TIbor06-12-2007 18:18:55 // 18585
Mester !
Tuti van benne szg . csati, csak tudni kell, hogy hol !
Nagysándoron van egy szerelő, az Éder bontóval szemben diagnosztikához tudom ajánlani, abban viszonylag jó !
Szerintem vidd ki és tegye gépre ! Meg tudja nézni adott tíouson hol van a diagnosztikai csati, és nagyjából naprakész !
Kau06-12-2007 18:17:33 // 18584
Húzd le az LMM csatlakozóját. Ha az a rossz, akkor már nem is fog fulladozni. 146-osoknál be szokott válni.
badbone06-12-2007 18:06:17 // 18583
164 es a vas es sztem nemnagyon van meg benne csatlakozo a szamitogepes diagnosztikahoz.
viszont hidegen hullamzik az alapjaratom melegszik egy picit ez elmulik, ekkor elojon a torpanasa, 2000rpm korul, jah es a fogyasztas is 15 liter kornyeken van.
norbee06-12-2007 17:59:42 // 18582
Pontosan? Gépre kell kötni. Ott egyenként meg lehet nézni a sok paramétert, hogy melyik van határérték alatt/felett.
badbone06-12-2007 17:49:15 // 18581
Szevasztok
Lmm vagy lambdaszonda hibat hogy a banatban lehet folderiteni pontosan? arra lennek igazandibol kivancsi melyikuk a bunos 2000-3000 fordulat kozott fulladozik nehezen veszi fol a fordulatot.
aki tudja hogy mit keressek pontosan az szoljon:)
kosz elore is
Átok79146TD06-12-2007 16:18:22 // 18580
Sziasztok...
...ha cserélni kellett a hátsó kerékcsapágyam...mennyire sanszos hogy kell a elsőt is???
ha gurul a kocsi..olyan surrogó hangot hallok ha nagyon figyelek..ha picit rálépek a fékre akor elhalkul..sztetek??

Köszi minden választ:))
jaa nem rég volt első fékbetét csere...
toto06-12-2007 12:22:54 // 18579
Sziasztok!
Sprint 1986 1.5 QV -hez szeretnék hátsó fék felújítót venni ,milyen kelhet bele mert 4 féle van!!!!
Help!!!
Köszi
AlfaMore06-12-2007 08:33:57 // 18578
Hali, 4. tulaj vagyok, a gázt a 2. szereltette bele valamikor 2002 magasságában, és hozzám már 2006. tavaszán, mikor vettem, nem jutott nyoma nagyon annak, hogy az ki is volt...Abban igazad van, hogy olyan helyre kellett vlna vinni rögtön, ahol mindkettőhöz értenek.
viszont mikor megvettem, több szervízből "elhajtottak" hogy gázos kocsival nem tudnak foglalkozni (ez volt az első kérdésem), erre jöttek Szamosiék akik meg vállalták. Aminek persze örültem végre.

A probléma viszont rá majdnem 1 évre jött ki, miközben Berdóéknál már járt a gép (kényszerből ,mert lerobbantam és oda tudtam szállíttatni legkönnyebben), és az után döntöttem úgy, hogy oda fogom vinni ha van vmi mert korrektek és olcsóbbak voltak.

Hogy végül a vezetékezés kinek a hibája, nem tudom, az biztos hogy Szamosiék cseréltek szondát és kiemelték hogy "rendbe tették a vezetékezést mert összevissza volt"...

Ha 2 hét után jött volna elő a probléma, visszaviszem, de 1 év után már nem tettem. Lehet ha Amerikában szocializálódom, megteszem, de itt nem jutott eszembe.

Engem csak az bosszant, hogy miért vállalnak olyat is szerelők, amihez nagy valószínűséggel kevésbé értenek, "csak nem lesz baj" alapon...ahelyett hogy azt mondják, csak gázoshoz vigyem, mert az a biztos (persze az sem, de legalább átlátja a dolgokat talán).
Robi05-12-2007 22:05:56 // 18577
Én megpróbáltam szétszedni a 90-esét. Ha alaposan be van rohadva, akkor esélytelen.
Tocsa05-12-2007 20:07:55 // 18576
A fékerő elosztó ha van a dugattyú szokott beragadni benne ! ÉN eccerűen kibaxtam belőlle! :) Mondjuk már bánom kicsit de te újítsd fel azt is szét kell szedni!
Tocsa05-12-2007 20:05:45 // 18575
A fékcső szokott ilyet csináli! de azt egyszerű megnézni ki kell oldani a hollandit és benyomott fék mellett hagni átfolyni a renszert fékolajjal !Amíg nem húzzátok vissza a csövet tilos felengedi a pedált!!!
András bácsi05-12-2007 17:04:47 // 18574
Én is a fékerőelosztóra tippelnék így. Ki kell venni valsz.
Dekka05-12-2007 17:00:49 // 18573
fékcső? fékerőelosztó?(már ha vanbenne ilyen)
Gabi8605-12-2007 16:17:46 // 18572
Hali mindenki!

Szeretném a segítségeteket kérni, hátha valaki tud megoldást a problémára vagy legalább valami ötlete van, mert mi apámmal teljesen elakadtunk.

Másfél hete a kocsi nem ment át a vizsgán mert a 2 hátsó fék között 69, a kézifék között 50% volt a különbség. Szétszedtük kicserélgettünk ezt-azt most ugy néz ki hogy a kézifék jó lett, de a két hátsó üzemi féket egyszerűen nem tudjuk megcsinálni. Ki lett cserélve az összes fékpofa hátul és a két munkahenger is. Most ott tartunk hogy a jobb fék fasza az blokkol rendesen, viszont a bal ugy ahogy van szar. Ha fel van emelve a kocsi kézzel lehet forgatni a kereket benyomott féknél is (csak a balt). Nem hisszük, hogy a dobbal lenne baj, mert amikor kicseréltük a jobb és bal oldalit ugyanugy a bal nem működött. Maguk a fékpofák mozognak csak úgy látszik nincs bennük erő.

Ha bárkinek bármilyen ötlete lenne, hogy szerinte mi lehet a baj ossza már meg velünk legyen szives mert mi jelenleg nem tudunk vele semmit kezdeni.
TIbor05-12-2007 14:50:23 // 18571
Csakis mindent egyben cserélni !
Szolnokon meg tudnánk csinálni, egy rekesz sör mellett, aztán vagy 110 LE lenne vagy 155 :-))))))))
András bácsi05-12-2007 13:27:23 // 18570
Érdemes a vezérlés többi részével együtt cserélni, akkor tulajdonképpen a munkadíjat nem is dobja meg. Viszont ugyanannyira szét kell kapni hozzá. Optimális esetben 3-4 óra között reális a munkaóra.

Jobb a gyári új, mint a javítószett, ár kb. 35-40e. A javítószett alkalmazási feltétele, hogy ne legyen szarrákopott a módosító.

Mondjuk 83-nál mindenképpen cserélnék a helyedben mindent, mert gondolom még nem volt. És egyébként is futástól függetlenül 4-5 évente célszerű cserélni a szíjat.
sztane05-12-2007 13:16:03 // 18569
együtt a szíjakkal együtt, le kell venni hozzá a szíjat
:Szájmon:QV:147:GT:05-12-2007 13:12:35 // 18568
Tudom h már lerágott csont de Nekem még sose kellett Vele foglalkoznom...
Azon gondolkozom h vezérlésmódositó cserét csinálok bár még csak 83ezer km van a kocsiban nem várok 100-120ezerig...
Mennyibe kerülne ez szereléssel együtt??
Jó az utángyártott alkatrész vagy mindenképp gyárit érdemes venni?
Mit tud a javitókészlet?
A vezérműszíj-görgő cserét is érdemes ezzel együtt megcsinálni vagy nem függ össze a kettő?
Ha azt is csinálok akkor kb mennyivel kell számolnom?

És még egy kérdés: Budapest és szoros környékén tud valaki jóó szervízt ajánlani?
Robi05-12-2007 12:44:11 // 18567
Hozzátenném, hogy én talán első nekifutásra oda vittem volna az autót, ahol a gázt beszerelték, ők tudják, hogy mit hova kötöttek, és miért.
Robi05-12-2007 12:42:07 // 18566
Azért ez úgy lett volna korrekt, ha Szamosiék után nem Berdoékhoz megy a cartárs, hanem visszamegy Szamosihoz reklamálni. Ugyanez Berdoékkal: nem továbbálni, hanem visszamenni hozzájuk reklamálni. Csak az nem hibázik, aki nem csinál semmit. Ez különösen igaz az ilyen kényes dolgokra. Ha nem adja meg az esélyt a hiba "garanciális" kijavítására, akkor nincs is oka panaszkodni, csak magára haragudhat.
Erhard 242 (Pure Energy)05-12-2007 12:34:03 // 18565
még ha lassú is a saját munkánk, akkor is maradok a saját kezemnél, meg az apósjelöltnél :))
Erhard 242 (Pure Energy)05-12-2007 12:32:47 // 18564
nem sok jó hely van az biztos...
GT Ɨ|ѯ05-12-2007 12:30:29 // 18563
Szűkülget a lista: hová ne vidd az autót:-((((
Ferke05-12-2007 12:05:43 // 18562
Ismét egy remek szervíztapasztalat. No comment. :(((
Ferke05-12-2007 12:04:13 // 18561
Basszus.:))) Na jó, az ilyenekkel nehéz számolni.:)))
Tocsa05-12-2007 12:00:23 // 18560
Oksa kíváncsi vagyok hogy mi a különbség! :)
GT Ɨ|ѯ05-12-2007 11:09:11 // 18559
Üdvözletem add át Misinek!:-))
Kau05-12-2007 08:55:10 // 18558
Oké. Már bejelentkeztem Dunakeszire. Az ottani Alfa szerelő (Németh Misi) szerint is kétféle van az ABS-eshez és ő is azt mondta, hogy valószínűleg a másikat hozták. Már nem bízok a véletlenre semmit. Megbeszéltem vele, hogyha nem egyéb más hiba van, akkor rendel egy olyat, ami benne volt és kicseréli. A régit viszem magammal.
Ha meglesz a kettő, lefényképezem.
A hibajel törlés nem segít, mert azt mondta, hogy az a lámpa kialudna magától is, ha a hiba megszünne.
Tocsa05-12-2007 08:17:54 // 18557
Dobj már fel képet a kettőről ha tudsz mi az eltérés! :)
Tocsa05-12-2007 08:16:11 // 18556
ÜDV ! Nos én nem aggódnék annyira a helyedben szerintem az az agy nagyon is belevaló szerintem eccerűen ha a rovátkás rész (ABS) ha megegyezik mármint fokszámban a tárcsája semmi gond !
Eccerűen rakjátok vissza a régi jeladót (nem a rossz agyra gondolok)vagy pedig ha az van fent töröltesd a hibát az abs ből obd n keresztül !
Érdekel a dolog írj hogy mi az eredmény !

Lehet még pl csazlakotzót nem dugta össze a szerelő koszos a szenzor .....stb
Átok79146TD05-12-2007 04:57:14 // 18555
:)))))
hihetetlen az éleslátásod barátom:))))
MIFI04-12-2007 21:31:34 // 18554
Átoknak meg az egész motor! Azthiszi hogy dízel pedig TS csak rossz vezmóddal:DDD
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 20:50:51 // 18553
így van, aki eltolja az álja a cehhet!
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 20:49:23 // 18552
az látod nekem mindig jó választás volt...egyébként a kerékcsapágynál sem az eper tévedett....átépítették a futóművet :(
süsnye04-12-2007 20:05:42 // 18551
Na látod, ezé vok én mindig olyan körülményes alkatrész vásárláskor! :)))
Hari04-12-2007 19:53:07 // 18550
Nem szívesen mondok ilyet, de max.eggyetértek valed. Ua. szoktam mondani : - te rendelted, old is meg. Ha én rendelek szart akkor tartom is a hátam érte. Igaz az egy kicsit .....hát, hogy is mondjam. A szerelő kolega is egy kicsit bűnös, mert nem vette észre az eltérést.
Utolag már könnyű okoskodní.
Alfás 156 "hupikék"04-12-2007 19:22:37 // 18549
Szarvas felé nem szoktál járni?Van itt egy autós bolt a tulajok Olaszból hordanak cuccot.Ők hoztak nekem próbára vezérlőegységet,de nem kellet és megvan nekik. :)
Átok79146TD04-12-2007 19:18:54 // 18548
sziasztok:))és ahhoz mit szóltok hogy alvázszám és motorkód alapján sem voltak képesek jó termosztátot rendelni...
3at hozattak le egy se stimmelt...:)))
aszontam hagyjuk:)))
AlfaMore04-12-2007 18:14:54 // 18547
Sziasztok!

Tudtok olyat ajánlani aki 97-es 155 2.0 TS vezérlőcomputert tud javítani, gyári paramétereket visszaírni?

A (valószínűsített) történet röviden:autóvásárlás 2006. márciusában, első szervíz Szamosiéknál, lambdaszonda csere + vezetékezés helyrerakása ami szerintük össze vissza volt kötve.
2007 februártól folyamatos benzinüzem probléma,először 3 hét Berdo szervíz ahol vezérlőegység birizgálása pár hétre megoldotta a problémát majd nyáron újabb szervíz Berdonál ahol vezérlőt cseréltünk. Megint 2-3 hétig ment a benzin üzem, aztán azóta megint szar benzinüzem.Gázzal ment rendesen,egész november közepéig...

Most jutott el olyan helyre,ahol mindkettőhöz értenek. Diagnózis:elkötött lambdaszonda, nincs normális kommunikáció gáz/benzin computer közt,és elállítódott benzin vezérlő (gondolom mindkettő) a rossz gázcomputer jelek miatt.És a computert ott nem tudják helyrerakni ,visszaparaméterezni,mert drága...ezért kellene találni valakit.

B opció: újabb bontott vezérlőegység beszerzése.

Tudtok bármelyikben segíteni?

Köszi szépen,

Szabi
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 18:13:11 // 18546
Viszont én is szoptam egy 146 hátsó kerékcsapágyával!!
eper szerint megozattam a belevalót, kiderült, hogy nem az kell bele, rendeltem egy másikat, az sem volt jó ....a harmadik lett bele jó ami a 145QV kerékcsapágya ....
szerinted nem kicserélték a 146 alatt a futóművet?? :))
András bácsi04-12-2007 16:14:38 // 18545
Nem kell azt tenni. Viszont ha nem magad cseréled, de te veszed az alkatrészt, akkor ez a kockázat. Vagy az alkatrészkereskedővel kell jóban lenned, vagy a szerelődre kell bízni a beszerzést. Viszont beépített alkatrészt sehol sem cserélnek, max. ha gyári hibás. Főleg nem cserélnek egy ilyen csapágyat, amit nem igazán lehet még1x beépíteni.
Ferke04-12-2007 15:30:25 // 18544
Ez jogos, sajnos tényleg csak ez az egyetlen tuti megoldás. Az ákombákom autósboltosra nem is merném bízni ezt a döntést, mint ahogy akár egy bárdis vagy bármilyen dolgozó sem tudja megmondani a tutit gyári szám nélkül, akármilyen nagy tapasztalata van.
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 15:07:35 // 18543
vagy ezért kell a gyári katalógus szerint megrendelni...
Kau04-12-2007 15:06:37 // 18542
Igen ezt látom én is. Egy szaros csapágycserére is vigyem el a kocsit Alfa szervízbe...
No comment.
András bácsi04-12-2007 15:05:30 // 18541
Te fogod benyelni. :(

Ezért nem szeretnek az autószerelők hozott anyagból dolgozni.
Kau04-12-2007 15:01:11 // 18540
Ide is berakom, mert elég tanulságos.

Rendeltem a falunkban hátsó kerékcsapágyat. Gondoltam ezt itt is meg tudják csinálni. Kiderült, hogy az egészet csak aggyal lehet cserélni. Az autóboltos kérdezte, hogy ABS-es vagy anélküli. Mondtam, hogy az előbbi. Beszerelés után a csapágyhang elmúlt, a méret pontosan jó, de az ABS lámpám világít. Ma kicsit utánajártam a dolognak és kiderült, hogy az ABS-esből is kétféle van. Mondtam az autóboltosnak, hogy nem jó az alkatrész, aki közölte, hogyha már fel lett téve, akkor nem tudja visszavenni, mert őtőle se veszik vissza. Szerinte az autószerelőnek kellett volna látni, hogy nem teljesen egyforma. A különbség szemmel láthatóan tényleg kicsi. Egy kis gumiperem a különbség. Mivel méretben megegyezett, ezért a szerelő berakta.
Magyarán most kin kéne behajtanom a 17 ezer forintot? Egymásra mutogatnak és ebből az lesz, hogy nekem kell benyelni ezt az összeget. Grrr :(((
norbee04-12-2007 14:10:20 // 18539
Nem kizárt. Szerintem kérj meg valakit, aki evett már ilyet. :)
Nypee04-12-2007 13:54:06 // 18538
Nem találtam a kendácsolást :-(

Követtem a vezeték köteget egészen a kormányoszlop alá, ahol belemegy egy vastagabb kötegbe. Onnan tovább megy a biztosíték tábla felé ami a kuplung felett van. Ott meg már nagy a zsúfoltság. Valahol ott lehet félre kötve :-S
norbee04-12-2007 13:25:45 // 18537
Általában lusták, és az ISO csati végétől számított 10 cm-en belül megtalálod az összekendácsolást.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.