Forum >> Szerelőműhely

Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2007 12:06:31 // 18736
punto gyári vezérlésszett 9900ft...
Whiteskull21-12-2007 12:05:41 // 18735
A temprára tavaly a szíjcsere görgőkkel, olajjal, olajszűrővel, légszűrővel, és 4 gyertyával 13000 ft volt. :))))

Azért még léteznek olcsó típusok, bár a cikk nem ezt sugallja. :))))))))
András bácsi21-12-2007 12:01:09 // 18734
5e??? Milyen anyagból? :)))

Jó az Uno, de nem pályára. :(
Ferke21-12-2007 11:57:30 // 18733
Egy Fiat unora a vezérlés csere tényleg összesen 5ezer ft (kb)...na de egy fiat unoval járni nap mint nap eléggé mazo hajlamra vall..:)))
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2007 11:54:58 // 18732
valamiből nekem is meg kell élni :)))
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2007 11:53:53 // 18731
nyühehhhehhehee ez tetszik pukimentes :))))))))))
pedig nincs is 'anál' jobb, a puki által előmelegített ülésben csücsülni és tovább trombitálni :)))))))))))))
András bácsi21-12-2007 11:52:36 // 18730
Nem azon idegeskedek, hanem azon, hogy megy bele a km. :((( A pancsert meg ismerem, és jóban vagyunk. :)))
András bácsi21-12-2007 11:51:22 // 18729
Az a helyzet, hogy tök mindegy, mit veszel, csak költeni fogsz. :))))
A kezelhető és olcsón fenntartható autók kora a ladákkal lejárt.
kertecs21-12-2007 11:50:46 // 18728
Szíjcserén miért idegeskedsz? Csak nem derül ki, h legutóbb vmi pancser elrakta a vezérlést: ))
kertecs21-12-2007 11:46:55 // 18727
Szerintem ők sem sugallnak mást, mint amire te gondolsz. Ez nem vmi pozitív vélemény az újautó vételről:

c) elfogadjuk, hogy az autógyártók betereltek bennünket a karámba, és megvesszük a szűz új, pukimentes, garanciális autót. A súlyos részleteket, az letaglózó értékvesztést, a kötelező szakszervizbe járást pedig elfogadjuk mint kötelező mellékkörülményt.
András bácsi21-12-2007 11:18:20 // 18726
Látod, ezért nem vinném én soha kötelező szervízre. Inkább ugorjon a garancia, de tőlem nem fognak a pancser hozzánemértő szalonok százezreket legombolni azért, amit itthon is meg lehet oldani. A szervízköny szerintem semmit sem ér, így megint csak a saját javítást támasztom alá ezzel magamban.

Közben meg felidegesítettem magam, mert tavasszal megint szíj és sallangcsere a 145-ön. Áhhhhh.
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2007 11:12:13 // 18725
jah el is feljetettem írni a hondás ismerősöm új Acordján a kötelező szervíz szűrők+ olaj + fékbetétek 120eFt!!!!
azt hittem leülök.....de már ülve voltam :)))
Ferke21-12-2007 11:09:34 // 18724
Ez igaz. De ha még egy forintba sem kerülne a garis javítás az új autón, a kötelező szervízek ulyan brutális árakon mennek, hogy kb 3 szervíz szerintem egy kettőstömegű+kuplung+munkadíj ára...és az autónak ugye semmi baja, csak kötelező szervíz...:(
Arról nem is beszélve, hogy akkor hiszem el, hogy jó olajat töltenek bele szervízkor, ha a saját szememmel látom...
1x vettem eddig új autót, legközelebb akkor fogok, ha 3-4 mill már nem fog számítani.:))
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2007 11:06:12 // 18723
Bírom az ilyen cikkeket csak azt felejtik el beleírni, hogy magyarországon a merci pl a garanciában cserélt fékeknek a munkadíját kiszámlázza, az elkopott kuplungszettet szinte sehol nem cserélik mondván nem rendeltetésszerű használat stb, stb...
kis számítás a saját autómon
az új ára kb 6,5mill 3 évesen olyan 3 mill...
tönkre megy a ledkerék, kuplung?
a kettő együtt 135e ft + a munkadíj....de menjen tönkre a turbó az is 200e...stb
szóval soha nem fogok 3,5millát rákölteni a gépre
Ferke21-12-2007 10:54:46 // 18722
Érdekes, hogy nem csak az Alfa futúműve adja meg magát Bp-en másfél év alat?!:)))
kertecs21-12-2007 09:11:36 // 18721
totalcar

Jó a cikk! Pláne h az Alfákat nem is említi : )) De azért a kettős tömegű lendkerék megvan...

Meg a "jó dízelek" további félmillás tételei, "presztizspassat" nagyszerű futóműve...

- a "b.," megfejtés lesz ez, nyilvánvaló : DD
FRC20-12-2007 22:58:49 // 18720
Jó Estét!

Mi történik a 8V TS motoroknál ha megycserélem a trafó/gyertya bekörést????

Azaz melyik trafó melyik gyertyasort vezérli? Nem veszek észre külömbséget ha megycserélem.
Viszont valamiért 20lit körül van a fogyasztás és arra gyanakszom, hogy ez az oka. (155 2.0TS 8V)
Laciferi20-12-2007 13:05:12 // 18719
Sziasztok Srácok!

Érdeklődnék, hogy nem tud-e valaki szerezni (eladni) 146 1.6 Boxerhez leömlöcsövet a katalizátorig, lehetőleg új érdekelne, illetve jó állapotú (nem rohadt) bontott.
Ha valaki tud ilyet, kérem, hogy az jelezze az üzenőfalamon!
Előre is köszi!
Üdv.:
Feri
Selmak20-12-2007 12:59:24 // 18718
És mennyibekerel? (Ukrán piac valahol a Zónában)
Erhard 242 (Pure Energy)20-12-2007 12:51:34 // 18717
Echard??? Erhard max :))
itt a polcon nem kell rendelni :))
András bácsi20-12-2007 12:44:26 // 18716
Nem kell kivenni. Az a kérdés, hogy a magasságállító motort kivetted-e.
Selmak20-12-2007 12:37:06 // 18715
Echard,

Tudsz rendelni AR32302 kódó JTD hez olaj leeresztő csavart? Enyém már nagyon csere érett.
Erhard 242 (Pure Energy)20-12-2007 11:56:17 // 18714
jah az nem jó...80-ig kell, hogy menjen....dugóban meg 90-ig......
Selmak20-12-2007 11:49:01 // 18713
Szerintem te is TCSL (Termosztátot Cseréltek Ligája) tag leszel hamrosan.
Márk20-12-2007 11:26:58 // 18712
Szia! Nekem is JTD-m van. Budapesten kell 10-15 perc, hogy a mutató bemozduljon és utána sem megy nagyon 60 fok fölé. De a fűtés kb. 1 perc után már érezhető. Gondolom ez a normális...
Márk20-12-2007 11:20:41 // 18711
Hát jobb oldalon egy helyzetjelzőt cseréltem, de nem hiszem, hogy az befolyásolná.
hozzá sem tudok férni, hogy ilyeneket megnézzek... kb. ki kéne szerelnem a komplett lámpatestet?
vagy inkább hívjam Szamosit? :)
Liquid20-12-2007 10:27:58 // 18710
azt mondták azzal ne is próbálkozzak, mert csak lejön a többi is.

esetleg még egy variáció van, valami lakkszerű ragasztó, ami vezet, azzal lehet asszem javítani.
norbee20-12-2007 10:26:32 // 18709
Odacinezni? Nem fogja meg?
ödi15920-12-2007 10:24:33 // 18708
Hali, köszönöm nagy segitség volt.
Liquid20-12-2007 10:21:18 // 18707
az Alfa nálam sem nagyon párásodik, az UNOb-l viszont nagyon hiányzik, mert az párásodik, meg mivel kint áll rá is fagy
Poló20-12-2007 10:18:23 // 18706
Vegyél bele másik üveget :))

Múltkor haverral mentem át Győrbe, Punto II-ese van. Kicsit tuninglázban ég a csávó, így kerültek fel az autóra 16-os kerekek, ültetés, egy-két dolog színre lett fújva, meg levette a hátsó ablaktörlőt motorral együtt. Sokat nem használja az autót, főleg itt a városban mászkál vele, max havi 500 km-t. Szóval megyünk át Győrbe, szakad az eső. Mikor odaértünk és jó lett volna nézelődni hátra, akkor nézi, hogy nem lát ki a hátsó ablakon :))) Ablaktörlő meg a garázsban :))
Nagyon párásodott is az az autó, pedig csak ketten ültünk benne, meg ment minden olyan dolog, ami leszedi a párát az ablakokról. Nekem az Alfa soha nem párásodik be ennyire.
Liquid20-12-2007 10:13:00 // 18705
Utólagos hátsóablakfűtés ügyben kérném a véleményeteket.
Az UNO-n volt hátsóablak csere és sajna csak olyan lett, aminek le van szakadva az üvegről egyik saru -> nincs fűtés.
1. Meg lehet ezt javítani valahogy?
2. az üvegre ragasztható fűtéssel kapcs. mi a véleményetek? (pl. Homasita)

Az autóvillamosságis azt mondta mindkettőre hogy felejtős. Ill. a ragaszthatóval 2éve volt problémája azóta kerüli.
Liquid20-12-2007 08:37:15 // 18704
Köszi a tippet, már meg is néztem, valszeg megrendelem.
HátvédRomeo20-12-2007 00:19:10 // 18703
Kuplung lehet hogy rázhatja. Főleg ha sebességbe van azt kinyomod. Vagy mikor csúsztatni kezded, kis fordulaton és megrázza. Kuplung tárcsa vagy munkahenger lehet lassan megadja magát.
Wickey20-12-2007 00:06:01 // 18702
simán ha leszedi az akksisarut az is csodákra képes :-)
Wickey20-12-2007 00:05:21 // 18701
ja, és elfelejtettem: a homasitát célozd meg, ott 3900 vagy ilyesmi volt...
Wickey20-12-2007 00:04:55 // 18700
Ennél én olcsóbban vettem a sajátomat a gtv-hez..
300-500mA-t tölt, szóval nem árt az autót megkergetni hogy a generátor feltöltse az akksit. Utána ez már alkalmas a kondíciomálásra.
Liquid19-12-2007 23:17:12 // 18699
hol lehet ilyen csepptöltőt beszerezni? Jó lesz az is amit a motorosok használnak?
csak ezt találtam
HátvédRomeo19-12-2007 22:56:28 // 18698
Ezt én se értem, hogy hidegen miért nem rázza. De tutti hogy a tartó bakokat meg kell nézni, a kuplung is csinálhatja esetleg.
Nálam egyik tartóbak nem 100%-os Boxin, hát még az ajtón a kárpitot is enyhén rázza hidegen.
Wickey19-12-2007 22:50:37 // 18697
ez furcsa. Motor és váltótartó bakokat nézzétek meg... ez ellen meg az szól, hogy akkor hidegen is faltól falig közlekedne a motor a motortérben...
Cornelio19-12-2007 22:47:44 // 18696
Hangja jó alapjáraton gázérintésre is, váltó nem rezonál, főleg a kormányon és így "veséből" érzem hogy mozog, csak az a furcsa (azért írtam a termot) hogy csak magasabb hőn / meleg motor mellett csinálja. Aztán utána végiggondolva nekem is motortartó bak gyanúm van / volt. Kuplung felújítás előtt is állok de annak nem lehet köze ehhez vagy? Felső lengőkarnak se lehet köze ehhez vagy? Nem kérdezek többet ígérem:))
Hálás köszönet az eddigi ötletekért is.
András bácsi19-12-2007 22:39:47 // 18695
Lehet, hogy a magasságállító-motor gömbfeje nincs rendesen beakasztva a helyére. Nem volt izzócsere mostanában?
Ferri19-12-2007 22:37:53 // 18694
Szerintem ha garázsban áll a géped, nyugodtan szerezzél csepptöltőt, mindenképpen hasznos lesz. Nem biztos, hogy az aksi annyira rossz, de egy heti állás alatt 0,1A áram is 17Ah-t kihúz belőle. Ha a hifi variálva volt, ez még több is lehet. Ha mindennap használod, ezt nem veszed észre.
HátvédRomeo19-12-2007 22:25:20 // 18693
Én azt mondom Neked. Ha hetente 1 mész a géppel, akkor mittom én 2 naponta mikor ráérsz indítsd el a gépet járasd 5 percig azt csókolom. Ha meg nem vagy hétközbe a gép közelébe me mittom én messzebb vagy helyileg, akkor meg valaki családból indítsa el Neked. Ebben a tetű hidegben "elálmosodnak" az aksik az tény. Nekem ezért van kb. 1,5X erősebb aksim mint ami kéne elvileg pedig napi szinten járok a géppel.
HátvédRomeo19-12-2007 22:17:02 // 18692
Gázérintése is jó a hangja meg alapjáraton is??? Váltó kar is rezonál mint állat??? Ereje megvan a motornak rendesen???

Mert ha igen és rázza a kasztnit, akkor lehet motortartó bak lesz, ami ilyen fiatal autóknál sztem RITKA vagy váltó szilent. Én öregebb Alfákhoz szoktam, de valami gumibak szarhatott oda. A termosztát miatt hát nem tom rázhatja e a kasztnit, annak sok köze nincs a motor járásához mechanikailag.
Sőt lehet a leömlőnél v. kipuff miatt rázza. Találgatok.!!!
Liquid19-12-2007 22:04:31 // 18691
tehát valszeg nem annyira rossz az aksi, mondjuk nem volt vele gondom soha, tavaj télen naponta jártam vele melózni.
Ferke19-12-2007 22:02:32 // 18690
Sztem ilyen hidegben akármilyen akksi 1 hét alatt kicsit elhagyja magát.
Liquid19-12-2007 21:59:19 // 18689
Aksi témában lenne egy kérdésem.
Mivel mostanában csak hétvégi sofőr lettem, szegény Alfa egész héten árválkodik a garázsban, bosszúból nehezen akar indulni, ha meg van járatva sűrűn akkor nincs probléma. Döglődik az aksi?
A csepptöltőkről mi a véleményetek? Olyan amit a motorosok szoktak használni, eccerű kis cucc, 0.6A. Alapvetően csak arra lenne szükségem, hogy ha egész héten áll a hidegben, hétvégén elinduljon simán. Vagy vegyek egy új aksit? Azzal nem lesz ugyanez? HelpPlíz! :)
Cornelio19-12-2007 21:29:07 // 18688
Üdv mindenki én is egy kis segítséget kérnék. Találkozott-e már valaki hasonló tünettel, adott egy 156 sw 1.6 ts épp termosztát csere előtt áll most viszont a következőt műveli: ha felmelegedett kb 70 fok környékére a víz (óra szerint hála a dugóknak, máskülönben 60 fok környékére megy csak ezért is gondoltam termosztát baja van) alapjáraton elkezdi rázni a kasztnit. Még álló helyzetben is alapjárat normálisan "áll a helyén" ahol eddig is viszont valahogy rezonál a kasztnival együtt... mintha szinte le akarna fulladni vagy nem menne egy henger de a hangja normális, csak ráz...?! Bocs lehet kicsit érthetetlen voltam de azért előre is kösz a segítséget minden szerelő gurunak.
Üdv Cornelio
Márk19-12-2007 14:01:51 // 18687
Sziasztok!

Esetleg valaki tud segíteni?
Gyári xenon (156 facelift) magasságállítása nem működik: gyújtáskor alsó állásba mozdul, majd egy pár fokot felfelé, de tovább nem (így kb. 5 méterig világít, ami este problémát okoz :))
Mi lehet a baj? egy szenzor, vagy az egész elektronika beteg? gondolom a motorok rendben, hiszen a két oldal együtt mozog...

Előre is köszönöm!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.