Forum >> Szerelőműhely

Robi14-02-2008 13:39:46 // 19386
Ne hasonlítsd a boxerekhez meg Fiat TS-ekhez, ez még az alublokkos 8V TS, kb semmi köze hozzá. A légmennyiséget is másképp méri, nem tömeget mér, hanem volumetrikus, egy torlólapátja van. Ez a torlólapát egy érintkezőt mozgat, ami egy szénpályán fut. Ha ez a pálya megkopik valahol, akkor annál az értéknél szakadás van, és rángat az autó. A hamislevegőre is nagyon érzékeny, érdemes végignézni a légmennyiségmérőtől a hengerfejig.
Még rángathat gyújtás probléma miatt is (pl gyertya, gyertyakábel).

Egyébként az 5-ben 50 nekem is kissé szürreális, én akkor szoktam 1-ből 2-be váltani. :)
pb_14-02-2008 10:01:37 // 19385
Ez így nem teljesen igaz.) Ha nem gyorsítasz 5ben csak a fordulatot tartod, akkor az kedvező 6ással lesz a fogyasztásra. Viszont, ha 35-70 között is végig 5t használsz, az tényleg nem a legjobb +oldás, ha a fogyasztásra megy az mber.
FRC14-02-2008 09:59:44 // 19384
Mondjuk szerintem hideg van ilyen időben a Direkt szűrőhöz!
pb_14-02-2008 09:58:38 // 19383
A múltkor nézegettem 1ks fordulaton is simán Lmegy 5ben, simán vissza lehet tornázni 60-70ig, igaz nem a legköltség6tékonyabb +oldás.))
petya8214-02-2008 09:58:21 // 19382
Köszi a tippeket.Most el kell mennem dolgozni,de továbbra is várom a jó ötleteket!Az NGK Platinumot hol lehet beszerezni olcsón,ja és mennyi az ára kb???Köszi mindenkinek
Föckös14-02-2008 09:57:14 // 19381
hát Uram! lehete, h elmegy városban 50el 5ösben, de hogy ettől nem fogyaszt jobban, sőt!
ne tedd korán ötösbe! sem a boxer, sem a ts nem arra van tervezve, h ezervalahányszázas fordulaton közlekedjenek vele, az egy dolog, h elbírja...
pb_14-02-2008 09:55:10 // 19380
Látod, ez igaz.)))) Viszont az is, hogy, ha normális lendületet akarsz venni, akkor vissza2 padló.))
petya8214-02-2008 09:51:01 // 19379
Az autó csak benzines!! :)
Poló14-02-2008 09:50:10 // 19378
Én is szoktam menni 50-et 5.-ben, pedig az enyém 16V, aminek magasabb fordulaton jelntkezik a maximális nyomatéka. Aztán ha 50-ről lassítanom kell valami miatt mondjuk 40-re, utánna pedig gyorsítani vissza 50-re, akkor nem nagyon szoktam visszaváltani, szép finoman nyomva a gázt felgyorsítok. Semmi rángatás, semmi ilyesmi, igaz nem padlóig nyomom a pedált.
petya8214-02-2008 09:49:52 // 19377
Csak az a baj,hogy ezt nem olan rég kezdte el,kb egy hete.Azelött simán ment,nem volt baj a gyorsitással :( Köszi a tippeket!!
FRC14-02-2008 09:49:32 // 19376
simán megy 5-ben 50-et.
LMM tisztitása is okozhat kellemes meglepetést :-)
Ferke14-02-2008 09:48:38 // 19375
Mert a boxer nem TS.:)))
FRC14-02-2008 09:47:58 // 19374
8V TS nek jó a NGK BCP 6 ES gyertya én évekig azt használtam a 164 ben.
Bosh viszont nekehezn tűri a magas hőfokot.
Ha esetleg gázos az autód akkor csakis 1 pólusú gyertyát szabad használni!
pb_14-02-2008 09:47:41 // 19373
A boxernek simán jó 5ben, az 50.))
petya8214-02-2008 09:35:14 // 19372
Aha a direktszürö nem olyan régi max 2 hónapos,de mindig be van fújva olajjal,hogy ne legyen száraz.NGK Platinum gyertyára gondoltál????
Ferke14-02-2008 09:34:06 // 19371
Ha valamelyik tartóbak nincs már a toppon, akkor 5.-ben 50km/h-nál simán rázhat. Szerintem is kevés neki 5.-ben az 50. Vagy az 50-nek sok az 5. :)))
süsnye14-02-2008 09:28:26 // 19370
én azért megnézném azt a légtömegmérőt. Nekem annak a cseréje oldotta meg. Direktszűrőt pucolod rendesen?
Wickey14-02-2008 09:18:25 // 19369
A gyertya pl. tudhat ilyet, a TS amúgy szereti a platinagyertyát, a négyelektródásat ellenben annyira nem.
Ezen felül lehet légtömegmérő de az annyira nem jellemző, plusz az az ötödikben ötven az azért elég alacsony fordulatszám.
petya8214-02-2008 08:57:00 // 19368
Sziasztok.Még új vagyok itt,és kérdésem lenne.Mi van akkor ha az autómmal haladok városban 50-el 5.-ik sebességi fokozatban,és ha odalépek egy kicsit erösebben akkor rángat egy kicsit az autó.Ha elkerüli a 2000-es fordulatot,akkor megszünik ez a jelenség!Ez elött is csinált ilyent,de a gyári szürö kicserélésével direkt szüröre,és ez a rángatás megszünt,EDDIG.Most megint elöjött,és nem tudom mi lehet a baj :( Most lett olaj cserélve benn,Selenia Gold 10W 40-es lett bele.A gyertyák 4 pólusu BOSH,a számukat nemtom fejböl :) de 4000 km-tert mentek.Segitstetek mi lehet a gond????Az autó 164-es Twin Spark 2.0.A segitségetek elöre is köszönöm :)
süsnye14-02-2008 07:53:27 // 19367
bár én sem vok az ilyen dolgoknak a híve, de én kénytelen voltam beleönteni, mert hűtőjavítás után, 1-2 hónappal Horvátországban kezdett el csöpögni, aggódtam is kcisit, hogy namostmileszhamegadjamagát :)). De csak akkor engedett, amikor már kihűlt. Aztán beletöltötem egy 3/4 flakon STP tömítőt és megoldotta a problémát, fűtésem is van, termosztát is jó... szal nekem nem okozott gondot (eddig legalábbis, a fél év alatt).
Mindezek ellenére én is inkább azt ajánlom, hogyha a hűtő ereszt, akkor ott a legbiztosabb megoldás a csere (lehetőleg újra), mert nekem sajna a javítás is megadta magát :(
süsnye14-02-2008 07:47:51 // 19366
jah.. nem 16V... hanem 12V valóban, bocs :)) nem mentél vissza oda, ahol a HFet csinálták, hogy nézzék meg?
Rizzo13-02-2008 23:25:28 // 19365
Hütőtömitőt senkinek sem javasolom.a Múlt télen nekem is csöpögött a hűtőm .
Tettem bele tömitőt ,meg is szünt a csöpögés.Aztán amikor idén hideg lett kinyitottam a fűtést és semmi meleg nem jött.Sok próbálkozás(átmosás ,ecet ,hútőtisztitó,légtelenités...)után vettem egy fűtőradiátort.A réginek a gumicsöve és a fűtőcsövek olyanok voltak, mintha teletömném gyurmával.
Azt mondanom sem kell mekkora szívás kicserélni a fűtőtestet.
Ja a lényeg ,most már csak a hűtőm csöpög a fűtés már jó. :)
nagyferi8113-02-2008 22:45:37 // 19364
Így már át lett nézve! Minden ok! Az enyém csak 12 szelepes :-) de ugyan ottt van az a vékony cső.
süsnye13-02-2008 20:46:30 // 19363
hát ha másnem, még rosszabbnak kéne lennie.. :)

Sztem nézd át a levegő rendszer csöveit is, nem szív-e valahol fals levegőt. Lehet pl. , h HF szerelésnél, vmelyik bilincset nem húzták meg.
Pl. elsőként nézd meg azt a vékony gumicsövet (sztem 16Vben is ott van, de majd megmondják a tapasztaltabbak), ami a szívócsonkról, a benzin nyomásszabályzóhoz megy.
nagyferi8113-02-2008 19:44:00 // 19362
Lehúztuk felül a csatiját, de nem változott semmi! Elvileg nagyon is reagálnia kellett volna a szekérnek nem?
Dzsozy13-02-2008 19:15:01 // 19361
Na ennek sem így kéne kinézni.
Valahogy így! Köztünk van az okos ember, aki belinkelt egy angol oldalt, ahol a vezérlésről írnak. Hát láss csodát ez a pár perces művelet csodára képes! :))

Félre értés ne essék, nem akarom osztani az észt.
Dzsozy13-02-2008 19:05:53 // 19360
A leírtak alapján, szerintem 100% a szonda csere! :) Bár igaz, szerezz egy cartársat, oszt pár percre cseréljetek LMM-t. Egyszer úgy jártam, hogy egy forrasztás engedett el benne az autóvill. szerelőm szerint. 5 perc alatt orvosolta.
süsnye13-02-2008 15:22:35 // 19359
Bár tény, hogy van olyan szonda is ami ellenállást változtat (titánium dioxidos). Ahhoz értelemszerűen kell tápfesz...
süsnye13-02-2008 15:19:38 // 19358
A szondában a kipufogógázban mért oxigén mennyiség és a külső környezetben lévő oxigén mennyiség különbsége elektromos feszültséget kelt. Így érthető? :)
Cgo13-02-2008 14:59:31 // 19357
otletet keresek, mit csereltessek meg az automon, hogy tip top legyen. reszletek az utolso blogban - mi a franctol ugralhat meg?
kertecs13-02-2008 12:28:00 // 19356
Az mi az, h a lambda maga csinálja a feszt??? A hőenergiából, vagy a zajból? Ez nekem magas : ))
süsnye13-02-2008 09:05:59 // 19355
én először mindenképpen a szondával és az LMMel kezdeném. Húzd le a lambdát nyugodtan és nézd meg mi változik (én majd' egy évig jártam lambda nélkül ;) ), meg próbálj meg szerezni egy próba csere darabot LMMből.
süsnye13-02-2008 09:02:56 // 19354
ahááá :) akkor a tápot is kékfogon keresztül kapja! hogy ez eddig nem jutott eszembe! ;))
nagyferi8112-02-2008 20:10:55 // 19353
Kössz a tanácsot!

Elmentem a debreceni (állítólag a legjobb) Bosch szervízbe, hogy csinálják meg, de a csávó csak tájékozódott ,hogy mi van Megállapította 10 perc után, hogy keverési arány probléma van. OSZT ENNYI! Az a baj, hogy feladja a leckét sok embernek ez a probléma. Remélem csak lambdás!
Dzsozy12-02-2008 18:43:20 // 19352
A lambda szonda vásárlásnál vigyázz, mert azért megetetik az embert néha. Anno a 155-be egy 2000-ft sz.gépes diagnosztika mutatta ki, hogy rossz értéket mér a szonda! Nekem a BOSALT ajánlották, amivel aztán 10.000,- ezreket spóroltam, és tökéletes értéket mért, hibátlanul muzsikált a vas, és azóta is az van benne, még az új tulajnál is.
András bácsi12-02-2008 17:08:33 // 19351
Elég, ha nem viszed messzire a vezérlőt az akkutól, és bluetooth-on kapja a jelet. :)))
süsnye12-02-2008 16:05:19 // 19350
én is olvastam a manualban ezt, de nem értem, hogy hogyan műxik. Mivel az ECU két adott lábára kell rákötni a cuccot, ezért az ECU csatit le is kell húzni, viszont az ECU a csatiról kapja a tápot, nem?
De mégha nem is onnan kapja a tápot kell neki, a fojtószelep poti jele, mivel, ha jól emléxem a gázpedállal is játszani kell, hogy kivillogja a kódot...
süsnye12-02-2008 16:00:57 // 19349
miért kell ehhez tű? rádugod a csati végére a multimétert, én is ott mértem... ;) a test megvan a kipun, a lambda meg maga csinálja a feszt, szal nem kell összedugni, ahhoz, hogy kimérd...
süsnye12-02-2008 15:58:55 // 19348
node mire írja a szálszakadást? lambda?
Fighter12-02-2008 14:52:22 // 19347
Helló!
Megcsináltam az általad leírt müveletet, plusz a pillangószelepet is kipucoltam /higítóval tisztítottam mindent/. Második napja a reggeli meg esti minuszokban is finomabban indul, nem pörög 1500-on az alapjárat hidegen.Ha bemelegszik nem ingadozik az alapjáratom.Más pozitívumot még nem tudtam megfigyelni. Korábban a resetelés nélkül is megcsináltam már ezeket, de nem igazán vettem észre javulást. Ennyit számítana? Remélem tartós lesz ez a javulás.
nagyferi8112-02-2008 14:07:27 // 19346
Ok! Így már értem! Nem ismertem ezen a néven.
Ferke12-02-2008 12:06:48 // 19345
Levegőmennyiség mérő. A légszűrőház és a szívósor közötti csövön van. 155-ön asszem egy ezüst fedelű dobozka.:)
Cs.Alfa12-02-2008 09:31:53 // 19344
sziasztok!
Időnként kigyullad az injektor lámpás....Elvittem megnézetni,és a számítógép szálszakadást ír.
Megmértük a feszültséget,rendben.
Mi a fene lehet?Nem ég folyamatosan,csak időnként és magától elmúlik....
nagyferi8111-02-2008 15:10:43 // 19343
Most lehet hogy hülyeségnek tűnik de melyik az az LMM. Lehet hogy másképp ismerem!
kertecs11-02-2008 14:06:22 // 19342
Miért? A 155-nél a ledes hibakód kivillogtatás is működik állítólag... az nagyobb varázslat nekem : )
GT Ɨ|ѯ11-02-2008 13:48:49 // 19341
hűűű,ez nagyon komoly ( sufni ),de biztos működik:-DDD
Bálesz11-02-2008 13:36:54 // 19340
Szia!

Ez már előfordult az én masinámnál is! Akkor kapott új lambdaszondát és LMM-et. Akkor Pirihez vittem el és Ő javította. Javítás előtt rákötötték számítógépre és egész pontosan kilötte melyik nem megy. Aztán volt nála pár LMM azok közül beválasztotta a legjobbat újra törölte a hibát és rendbe is jött a masina!
(Igaz azóta újra lettek ezek javítva, más okból kifolyólag tönkrement a lambdaszonda.)

Szerintem addig ne vegyé előre egy deka alkatrészt sem amíg tutira biztosan nem tudod, hogy mivel is van a baj!
kertecs11-02-2008 13:16:39 // 19339
A 36E-es szondával is inkább lassan, mert a száma alapján lehet szerezni a gyárival azonosat kb. 2/3 áron is.
kertecs11-02-2008 13:13:25 // 19338
Ezt egy számomra szavahihető arc írta be 1x és elmentettem az okosságokhoz:

Lambdát ki tudod úgy mérni, hogy átszúrsz két tűt a jelvezetéken, és járó motornál méred a feszültséget. Pontos értéket nem tudsz mérni, mert a lambda gyorsabb mint a műszer, de 0.15 és 0.9 V között kell ugrálnia. Ha kevesebb mint 0.15V vagy több mint 0.9V akkor tutira hibás a szonda.

Biztos vannak komplikáltabb és drágább eljárások is : )
nagyferi8111-02-2008 12:54:46 // 19337
Szerintem is lambda! De páran modják, hogy a vezérléstől is lehet (nyíregyházi Automary alfaszalon szakemberei és még a vízhőfok jeladó is, amelyik állítólag a vezélőnek adja a jelet, hogy milyen a motor hőfoka!! De ha veszek egy szondát az 36000 és nem is biztos, hogy az a baja! És ez így mehet a végtelenségig. Ezért kéne egy lelkiismeretes elektromos, aki végig kiméri az összes hibalehetőséget. De egyelőre nem találkoztam ilyennel!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.