Forum >> Szerelőműhely

EngineCoffeeTables30-05-2008 18:14:14 // 20836
Voltam szervízben az mondták nem csapágy, a srác(ha jól értettem) azt mondta hogy vmi lemez beleért a féktárcsa belső oldalába. És szerinte a tárcsa se túl jó, fel kellene szabályozni. De nekem ez kicsit sántit. Mert ez a probléma az utolsó 2-3 napban jött elő.
Ferke30-05-2008 16:23:21 // 20835
Azért az durva lenne, ha azért csinálná, mert fellazult a kereke!:))))
Süge30-05-2008 16:13:08 // 20834
ha csak kanyarodásnál csinálná akkor a féltengelycsuklóval lenne gond,de igy szerintem is a csapágy lessz.Leg egyszerübb ha felemeled a kocsit és a kereket függőlegesen megmozgatod rögtön kiderül,hogy a csapágy vagy pedig simán csak fellazult a kereked.
EngineCoffeeTables30-05-2008 16:04:55 // 20833
Akkor is, nem fedeztem fel összefüggést a kanyarodással és a kotyogással.
Egyenesfutásnál is csinálja sajnos.
Süge30-05-2008 16:02:21 // 20832
Ha kanyarodsz akkor kattog?
EngineCoffeeTables30-05-2008 15:39:38 // 20831
Az lesz, már csak futóművest kell keresni:(
Ferke30-05-2008 09:44:36 // 20830
Vagy kerékagycsapágy. Sztem futóművessel nézed át az egészet.
tomcsi14630-05-2008 09:03:55 // 20828
20812 sz. hozzászólásban leírtakhoz valakinek ötlete?
tomcsi14630-05-2008 09:01:50 // 20827
Nézd át a földelések vezetékeit és a földelési pontokat is! Láttam hasonló hibát egy sima oxidáció miatt! Ja és a gyújtáskulcsnál lévő helyzetjelző(t) kapcsoló is szokott ragadni néha!
EngineCoffeeTables30-05-2008 09:00:27 // 20826
Segitsen valaki! Kotyogó hangot hallok a jobb első kerék felöl. De gázadásra vagy fékezésre elmúlik. Tegnapelött figyeltem fel rá 1 pillanatra. tegnap is jelentkezett párszor de ma már állandóan szól gurulás közben, a kerék forgásával arányosan erösödik vagy gyengül. Kanyarodáskor is hallatszik de nem találtam összefüggést!
Hari30-05-2008 07:08:32 // 20825
Igen.....az ügyeletes jelentkezem. Hmmmm......elég fura hiba. Nem cseréltél valahol izzót?
Lehet a villágitás kapcsoló behelózott?!!!
Don Vittorio29-05-2008 22:46:43 // 20824
Sziasztok!
Találkozott már valaki ilyennel??!!
Nincs tompított fényszóróm és a bal első helyzetjelzőm egyfolytában világít (akkor is, ha le van kapcsolva a világítás). Ezt most este produkálta, már nem volt kedvem méregetni. (Ja, a világítás hibajelző világít). Plíz help mi!!!
Hari29-05-2008 22:37:59 // 20823
:-)
(Nem csak neked vannak ilyen problémáid! Nagyon sok ilyennel találkoztam, találkozom nap mint nap! Ez a TS 16V profi ebben!)
A vezmodosító semmiképpen nem okoz ilyet - csak megnyugtatás képpen - ez vaze a lamdaszonda és a légtömegmérő specialitása!!! Kuka!!! (Ja és ha esetleg a gyertya, vagy kábel meghunyt, akkor ennek lehet hövetkezménye egy katalizáror berogyás, dugulás is!)
ECU szépen kiadja a lamda hibáját, de a LM -et csakk amikor már teljesen megdöglik akkor irja be hibának.

(DIGIMOTO teszterrel lehet teljesítményt mérni, és az tuti megmondja mennyit tud a moci. Et csak azért irom, mert igy rögtön látod mit teljesít és, hogy tényleg van valami gebasz.)
Hari29-05-2008 22:20:28 // 20822
Majdnem jó! ...de csak majdnem!!!
.....na akkor kezdjük az elején. A kézifék állítócsavarját teljesen vissza állítjuk! (lazára!)
A kézifékkaroknak vissza kell állniuk az alaphelyzetbe! Nem szorulhat! Ha kézzel megmozgatod, könnyedén mozog és egy kicsit nyomkodja a dugatyút.
Azok a kis 7-es csavarok azért vannak mert azokkal kéne a munkahenger dugatyúit állítani. Amikor fékbetétet cserélsz a kis csavart hajtod jobra és a dugatyút szépen vissza kéne húzza alaphelyzetbe, amikor beteszed az új betétet a kis csavart visszafele tekered - a két oldalát eggyenletesen egyformán - amíg a fék teljesen megszorul, na innen szépen megint lazítani kell! A féktárcsa és a betét közöti távolságot - hézagot - 0,1 mm -re kell beszabályozni.
- Na ha eddig megvan akkor a lábfék már bíztos jó!

A kézifék!!!
A karok az alaphelyzetben . A bovden beállítócsavarját addig tekered amíg a karokat egy picit már megmozdítja. Az autót felemelve, a kerekek forgatásával ellen örzöd, hogy nem szorul.
Ha most behúzod a kéziféket, akkor annak fognia kell!! ......ha nem, akkor sajna nem jó a monkahengerben az automatikus utánállító! - szétakadt, kiugrott a helyéröl!

- ha a 7-es csavarok nem viszík a dugatyút, akkor az szintén szét ugrot az automatika. A munkahenger másik oldalán 1 müanyag - menetes - kupak alat van egy 17-es kontra anya amit meg lazítasz és 5-ös inbuszcsavarral állítod a dugatyút! A két oldalt szinkronban kell csinálni.
Remélem nem túl bonyolult - egyszerűbben nem tom. :-)) ....de ha valahol elakadsz csak nyugodtan zaklass!!!!!
Karyka29-05-2008 22:12:52 // 20821
ja bocsesz !!! 156-os a verda ...nem is a fogyasztás a gondom ,hanem a teljesítménye ..ami most nudli, ha valaki tud valami okosat ,lökjön már egy pár sort ide vagy a falamra ....köszike
Karyka29-05-2008 22:07:44 // 20820
ciao mindenkinek !!! fogaskérdés ??? de lehet hogy csak nekem az ..ezért fordulok hozzátok. Van ez az 1.6-os verdám és nem jövök rá miért nem megy kellőképen ,mert ahogy most megy az siralmas , volt már egy jó pár alfám 93-óta , de ezt az 1.5 sprintem meg a 2.0 td 75 is leverné simán . fogyaszt mint állat ....szóval tele vele a ****köm . 2éve van nálam ,tavaj motort generáloztam , idén műszaki ... feltettem compira de csak a lambdát írja ki ,hibának .. Nem tudom hogy a vezérlés módosító ennyire befolyásolná ?? mert azt még nem cseréltem .. esetleg ha valakinek volna valami tippje ,meg köszönném .........
Süge29-05-2008 20:31:21 // 20819
A lábfék az OK tehát a fékpofák be vannak állitva,az utastérben ha felrántjuk a kézit oly érzésed van hogy fog ,4-5 kattan,a szajla is rendbe, de nemfog semmit.A fékhengeren felül van a hetes fejü csavar amivel elméletileg kellene állitani de hiába csavarom jobra-balra nem reagál semmit.Külömben nálunk is csak eggyet tudok ilyen tipusbol Szabadkán.
kertecs29-05-2008 19:58:38 // 20818
Na mi? Nem segít senki?

Ha olyan, mint az enyém volt (1982, 1.3, szintén négytárcsás, kézifék előre...): SZÍVÁS! De természetesen megoldható : )

Azzal kell kezdeni, h a pofák jól legyenek beállítva! A kötél meg egy szál és annak az állítása szerintem már 1xű (talán az utastérből??? +10 éve csináltam, homályosak az emlékek...) Én cseréltem a kötelet is, mert nem nagyon mozgott... szar cserélni, ha fennt van a váltó (szerintem kvázi lehetetlen)

Szóval a pofákat be tudod állítni? Külön-külön, mind a 4 pofa távolságát be kell állítani. Az egyik oldal asszem 7-es dugókulcs, a másik nemtom... és valamelyik nem jobbmenetesen működik. Az állítócsavarok a munkahenger oldalán vannak.

Na sokat segítettem azt hiszem : )) Remélem jön valaki szakavatott Sud-os... Innen elég jól kikoptak a régi vasakkal mókoló szakik, GOTO alfetta.hu
Süge28-05-2008 21:30:48 // 20817
1980-as alfasud mind 4 kerék tárcsa,féltengelyeken a váltónál vannak a fékpofák és arra van rákötve a kézi fék
Hari28-05-2008 20:15:48 // 20816
Mondja...mi a gondja?!!!
(Melyik féle - fajta Sud? Tárcsa elöl - dob hátul v. elöl - hátul tárcsa? Vagy inkább ugy kérdem, hól fog a kézi? Az első keréken v. a hátson ?)
...csak bátran ! Nem harap a bácsi! Főleg Alfa betyárokat nem eszem!
Süge28-05-2008 19:08:44 // 20815
hogy a francba álitsam be a kézi féket a sud-on?
Erhard 242 (Pure Energy)28-05-2008 18:54:09 // 20814
vagy alapjárati szabályzó..
Surcy28-05-2008 18:50:46 // 20813
Urak!Lenne 1 költöim:-}Fiat Brava 1.2 elég szépen sétál az alapjárat:-{Ha nem reagál a pillango szelep tisztitásra,akkor mi lehet LMM?Hogy a leg egyszerübb kiszürni?Eörre is köszke!
Csabo2228-05-2008 17:33:52 // 20812
Köszönöm, közben utánanézegettem. Olajshop.hu ott 10500 az 5lityós, és a szentendrei úton van, ami nekem nincs messze. legutóbb tatán vettem, az 2k/lityó volt.
első körben énis elaforgra gondoltam, cask az meszebb van nekem sokkal
Lujo28-05-2008 17:27:13 // 20811
THX :)
RoliQ428-05-2008 17:22:48 // 20810
tévedtél...! 7200Ft!:D:P
AlfaBoy28-05-2008 17:13:32 // 20809
Az Elaforg-nál :-)
Csabo2228-05-2008 17:11:59 // 20808
Sziasztok. Meg tudja nekem vki mondani, hogy Budapesten hol kapok legolcsóbban Selénia olajat (20k)?
Köszi
tomcsi14628-05-2008 16:00:40 // 20807
145/46 tulajok! Van két kapcsolási rajzom az 1.6 TS (98.11 hó) klíma + hűtésrendszerről. Az első verzió szerint két fokozatú a hűtőventillátos és valóban, van sönt a motorhűtőben. Viszont a rajz a biztosítéktáblán mutatja az első fokozat reléjeét. Na ott nincs.

A másik rajz ami a későbbi modellekhez készült, már nem mutatja a kétfokozatú + 2 db relével megoldott hűtést!

A hibakiolvasás szerint az első fokozat köre szakadt. Valaki javított már hasonlót? És hol van akkor az első hűtési fokozat reléje?
FRC28-05-2008 08:16:29 // 20806
Elvileg valamilyen WURTH diagnostika
GT Ɨ|ѯ27-05-2008 22:35:00 // 20805
annyi:-))
( idén még )
GTVili27-05-2008 19:26:27 // 20804
Asszem 7500.-ft.....
Lujo27-05-2008 19:23:20 // 20803
Hello!
Meg tudná valaki mondani, hogy a Zöldkártyát mennyiért csinálják meg? thx..
Dzsozy27-05-2008 18:55:20 // 20802
Ügyesnek ügyes vagyok, bártor......hmm. Ha tükörbe nézek magamtól is félek! :) Na de ha valami csak úgy fejbekurel, na azt inkább ne. Pont most néztem a Discorery-n baleseteket, ahol légzsákokat tesztelgettek! Marad ez az autóvill.szerelő bácsira, akiben megbízom. Köszöntem szépen a segítséget!
Tomasman27-05-2008 17:34:09 // 20801
Hali!

Veleki nem tudja hogy a Nyíregyházi Autó Méry szervízileg megbízható?
Tapasztalatok?


U.i.: Az új feket polír felni a kocsimon, egy pár kép az oldalamon!
Hari27-05-2008 12:19:28 // 20800
Ez egy olyan biz-basz ami egy müanyag házban van egy spéci szallagkábel ami kormányzás közben is tartja a kapcsolatot a lufi elektronikája meg a patron közöt. ...na meg ue. van a duu-dúúú is. (Ez tipikussan ugy szok elszakadni, törni, elöbb a lufi majd a du-dúúú.)
....othon ?!!! ...barkács?! ....ha elégügyes vagy , és bátor okkor igen. ...de én nem ajánlom! Kibaszot nagyot üt az a mocsok lufi ha eldurran!!! :-)..
(... egy kis áram kel csak neki.) Megbarkácsolni meg ....:-))) felejtsd el!!!
Venni kel egy új adaptert, és kicseréltetni.
Dzsozy26-05-2008 19:54:05 // 20799
Kormány adapter? Az meg mi a rák? Házi barkács, vagy autó vill. szerelő? :)
Ferke26-05-2008 15:33:13 // 20798
Utána érdeklődtem, és egy fazon azt az ötletet adta, hogy ezeket jóval olcsóbb, és talán még jobb is legyártatni. Bár azt nem mondta, hogy hol csinálnak ilyet.
Hari26-05-2008 15:25:02 // 20797
....höö - hőőő (nem ha-ha!)
Azt 'szem gondod van a kormány adaptereddel (órarugó)! Most még csak a lufi villágít majd nemsokára behal a dudúú is! ( ........általában! ....aztán az élet hozhat fura dolgokat.)
Hari26-05-2008 15:18:27 // 20796
:-O ...ezek milyen hibakodok vaze. Mivel csalogattátok elő?!
FRC26-05-2008 13:21:54 // 20795
tudja esetleg valaki mit jelentenek ezek a hibakódok?
156SW 2001 - 1,8TS

3c86(1,2,7c,86)
Hari26-05-2008 10:53:53 // 20794
Na mégegyszer:
.....valakinek nincs - ugy egész véletlen - egy 146 boxer sebváltó bovdenjeeee?!!!
S . O . S . !!!!!!!
Dzsozy25-05-2008 10:43:05 // 20793
Szép jó reggelt Mkinek. Tegnap lagziba voltam, szét dudáltam az agyamat is, de most meg világít a lufivisszajelző? Hm?
Bella24-05-2008 17:32:52 // 20792
Sziasztok! Valaki tudna nekem ajánlani egy szerzelőt aki ért is a kocsikhoz? Lehetőleg Karcaghoz ne 200 km-re.
Köszike!
Goodboy23-05-2008 23:02:11 // 20791
hiányoztál a mértékegységek átváltásánál mi?? 20 mm
Erhard 242 (Pure Energy)23-05-2008 22:52:31 // 20790
ilyenkor este naná :))
Ferke23-05-2008 22:51:35 // 20789
De kemééények vagytok!:))))))
Erhard 242 (Pure Energy)23-05-2008 22:50:09 // 20788
ha kiveszem kilóg vagy 20cm-et :)
Goodboy23-05-2008 22:47:44 // 20787
van tesod ??ezt nem hiszem el ,,,,,!áááhh a belsö kilogása a kérdéééés
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.